Late reactie maar Vettel is al jaren aan een auto gewend die doet wat Vettel wil.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 19:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wel vreemd dan dat Red Bull een auto voor Ricciardo heeft gebouwd en niet voor Vettel.
Of is RIC gewoon in het algemeen positiever? Vettel is natuurlijk een winnende auto gewend, Ricciardo niet.
Honda heeft sowieso tijd genoeg om met iets interessants te komen, ik voor Ferrari denk ik toch lastiger omdat ze ook nog een huidige motor moeten maken.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:54 schreef Fer het volgende:
Denk dat Honda, Ferrari en Renault hard bezig zijn om volgend jaar ook met een split turbo setup te komen, net als Mercedes. Dan komen RedBull en Ferrari wat verder naar voren. Ook wil ik Mclaren niet uitvlakken voor 2015, als Honda een goed blok kan bouwen.
Zet toch weer tot nadenken wie dan waar zal willen rijden in 2015.
Coulthard zei iets soortgelijks gisteren, ik vind dat maar onzinquote:Op zondag 8 juni 2014 03:35 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Late reactie maar Vettel is al jaren aan een auto gewend die doet wat Vettel wil.
Ricciardo heeft dit seizoen een wagen die het, hoe "slecht ook" al veel beter presteert dan z'n vorige wagen.
Voor Vettel is dit jaar dus een achteruitgang, voor Ricciardo een flinke vooruitgang.
Newey heeft ook iets degelijks gezegd in de afgelopen weken.quote:Op zondag 8 juni 2014 08:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Coulthard zei iets soortgelijks gisteren, ik vind dat maar onzin
Dat is iets heel andersquote:Op zondag 8 juni 2014 08:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Newey heeft ook iets degelijks gezegd in de afgelopen weken.
http://adamcooperf1.com/2(...)ular-way-of-driving/
Wat ook meespeelt is dat er wat snel victorie wordt gekraaid door figuren als Jordan, die inmiddels zovaak zijn woorden heeft moeten inslikken dat je je afvraagt waarom die man nog een microfoon in handen krijgt. Een reeks van 7 is vrij kort om een trend in te ontdekken. Zeker als daar de nodige autopech bij zit.quote:Op zondag 8 juni 2014 03:35 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Late reactie maar Vettel is al jaren aan een auto gewend die doet wat Vettel wil.
Ricciardo heeft dit seizoen een wagen die het, hoe "slecht ook" al veel beter presteert dan z'n vorige wagen.
Voor Vettel is dit jaar dus een achteruitgang, voor Ricciardo een flinke vooruitgang.
De overgang naar een nieuwe motor kan daar ook bij geholpen hebben, Vettel kan minder op zijn eigen manier rijden en heeft moeite met aanpassing.
Vrijdag bevestigd dat RBR ook in 2015 met Renault gaat rijden....quote:Op zondag 8 juni 2014 03:40 schreef SiGNe het volgende:
Red Bull maakt (nog) geen motoren maar de kans is behoorlijk aanwezig dat ze volgend jaar een andere leverancier zullen hebben.
en wensdenken doe jij niet aan?quote:Op zondag 8 juni 2014 09:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat ook meespeelt is dat er wat snel victorie wordt gekraaid door figuren als Jordan, die inmiddels zovaak zijn woorden heeft moeten inslikken dat je je afvraagt waarom die man nog een microfoon in handen krijgt. Een reeks van 7 is vrij kort om een trend in te ontdekken. Zeker als daar de nodige autopech bij zit.
Voorgaande jaren hebben we ook gezien dat Vettel sneller wordt naarmate hij langer in die auto zit en die zich ontwikkelt. Alleen nu komt daar nog bij dat dat ding het niet goed doet. In Spanje houdt zijn auto er in Q3 mee op, en in Monaco doet zijn ERS-K het niet, gezien de tijd die hij nog neerzette vraag je je af wat had kunnen zijn. Met een beetje goede wil kun je dan concluderen dat het lek al een tijdje boven is, en doen alsof die 4 honderdste betekenen dat alles weer koek en eis is met Vettel. Maar dat slaat ook nergens op, want het is allebei scorebordjournalistiek.
Iets vergelijkbaars zie je met Hamilton en Rosberg. Hamilton is een paar keer achter elkaar net de snelste in de quali en blijft in de races net voor met de ene keer een andere strategie, en de andere keer een andere motorsetting, en dan zou hij de snellere van de twee zijn. Als de conclusies zoveel sterker zijn dan de feiten dan laat dat nogal wat ruimte voor wensdenken.
Jawel, maar ik probeer mijn conclusies daar niet op te baseren. Ik hoef daar dan ook maar zelden op terug te komen.quote:Op zondag 8 juni 2014 09:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
en wensdenken doe jij niet aan?![]()
Wel grappig af en toe
Ik durf de conclusie wel te trekken dat we vandaag het Duitse volkslied gaan horen, of er nog een ander volkslied bijkomt is even afwachten, als het maar spannend wordtquote:Op zondag 8 juni 2014 09:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel, maar ik probeer mijn conclusies daar niet op te baseren. Ik hoef daar dan ook maar zelden op terug te komen.
Zou leuk zijn maar die zie ik nog wel terug zakken, ik hoop op een RBR-Ferrari gevecht om die 3e plekquote:Op zondag 8 juni 2014 10:48 schreef Geralt het volgende:
Ik hoop dat de Williamsen een beetje vooraan mee kunnen blijven doen gedurende de race
Ja ik ook, maar ik hoop dus van niet.quote:Op zondag 8 juni 2014 10:51 schreef Tarado het volgende:
Zou leuk zijn maar die zie ik nog wel terug zakken
Dan weet ik niet wat jullie voor 'n babyborrels hebben, maar hier in het zuiden wordt er toch wel iets anders gedronkenquote:Op zondag 8 juni 2014 11:06 schreef Karstman het volgende:
Dronken van de jip en Janneke champagne? Ik ben uit eten, laatste 3 kwartier met een beetje mazzel nog te zien.
Jullie rare Belgen tochquote:Op zondag 8 juni 2014 11:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dan weet ik niet wat jullie voor 'n babyborrels hebben, maar hier in het zuiden wordt er toch wel iets anders gedronken
Hier wordt zo een beetje elke gelegenheid wel aangegrepen om een paar biertjes achterover te knallenquote:Op zondag 8 juni 2014 11:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dan weet ik niet wat jullie voor 'n babyborrels hebben, maar hier in het zuiden wordt er toch wel iets anders gedronken
Dat is hier algemeen wel bekend hoor Vosss.;)quote:Op zondag 8 juni 2014 11:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hier wordt zo een beetje elke gelegenheid wel aangegrepen om een paar biertjes achterover te knallen
Ik bedoelde met hier meer hier in Limburg en niet hier in huize vosss. Hoewel dat hier natuurlijk ook gewoon op gaatquote:Op zondag 8 juni 2014 11:28 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dat is hier algemeen wel bekend hoor Vosss.;)
In huize Vosss is het elke dag carnaval !quote:Op zondag 8 juni 2014 11:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik bedoelde met hier meer hier in Limburg en niet hier in huize vosss. Hoewel dat hier natuurlijk ook gewoon op gaat
Vandaag niet. Ik moet straks werken. Dus dat is dan pas tegen 23:30 als ik weer thuis kom.quote:Op zondag 8 juni 2014 11:31 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
In huize Vosss is het elke dag carnaval !
Was de race van 2012 niet de race waarin Button won nadat hij eerst een ronde achter had gelegen?quote:Op zondag 8 juni 2014 12:49 schreef Funzel het volgende:
Hopelijk is de race dit jaar wat boeiender dan de afgelopen twee jaar,
dit dus jaquote:Op zondag 8 juni 2014 11:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hier wordt zo een beetje elke gelegenheid wel aangegrepen om een paar biertjes achterover te knallen
Brazilië 2012.quote:Op zondag 8 juni 2014 13:20 schreef Geralt het volgende:
Ik gun Massa wel een podium eigenlijk. Dat is al erg lang geleden. Zo uit mn hoofd weet ik even niet wanneer hij het laatst naar het ereschavot mocht, maar van mij mag hij wel weer eens
Daar kwam zo veel geluk bij kijkenquote:Op zondag 8 juni 2014 12:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Was de race van 2012 niet de race waarin Button won nadat hij eerst een ronde achter had gelegen?
Hij was toen 6x in de pits. Het was 2011 btw.quote:Op zondag 8 juni 2014 12:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Was de race van 2012 niet de race waarin Button won nadat hij eerst een ronde achter had gelegen?
quote:
Dat zal best lukken door achteraan te gaan rijdenquote:Op zondag 8 juni 2014 15:26 schreef Fer het volgende:
Bottas en Massa zouden een techniek moeten ontwikkelen, dat die banden niet zo op hun flikker krijgen bij bochtje uit gasgeven.
Safe these tyres guys..
Ferrari heeft al een split turbo de MGU-H is er tussen gevrot. Hierdoor staan de compressor en de turbo een klein stukje uit elkaar. Beiden bevinden zich nog wel achter de motor.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:54 schreef Fer het volgende:
Denk dat Honda, Ferrari en Renault hard bezig zijn om volgend jaar ook met een split turbo setup te komen, net als Mercedes. Dan komen RedBull en Ferrari wat verder naar voren. Ook wil ik Mclaren niet uitvlakken voor 2015, als Honda een goed blok kan bouwen.
Zet toch weer tot nadenken wie dan waar zal willen rijden in 2015.
Ik ben gestopt met kijken toen er gezegd werd dat Vettel goed om kon gaan met nieuwe regels.quote:
Heb je mijn link niet gezien paar pagina;s terug? Ferrari heeft getracht door het compressordeel tussen de V te plaatsen samen met de intercoolers, een zeer korte intake traject te bouwen. Echter is er een beperking aan de maat van de compressor, hierdoor kunnen ze minder boost ontwikkelen dan Mercedes.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ferrari heeft al een split turbo de MGU-H is er tussen gevrot. Hierdoor staan de compressor en de turbo een klein stukje uit elkaar. Beiden bevinden zich nog wel achter de motor.
Behalve dat is het een prima itemquote:Op zondag 8 juni 2014 15:51 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik ben gestopt met kijken toen er gezegd werd dat Vettel goed om kon gaan met nieuwe regels.
Zie dit jaar.
ja, ik heb het gezien. Ik ben dan ook benieuwd of Ferrari en Renault voor 2015 hun motoren flink aanpassen.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Heb je mijn link niet gezien paar pagina;s terug? Ferrari heeft getracht door het compressordeel tussen de V te plaatsen samen met de intercoolers, een zeer korte intake traject te bouwen. Echter is er een beperking aan de maat van de compressor, hierdoor kunnen ze minder boost ontwikkelen dan Mercedes.
Verder heeft de Mercedes setup kleinere intercoolers in de sidepods nodig en voordelen met de plaatsing van de transmissie, wat weer gunstig is voor de gewichtsverdeling.
Ofwel, de setup van Mercedes is de weg te gaan.
quote:Op zondag 8 juni 2014 14:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. Misschien ga ik dan nog wel even kijken.
Ieder zijn voorkeur natuurlijk, maar ook onder de F1 teams zijn er velen die willen dat alles 100% ideale omstandigheden zijn. Dan denk ik: laat dan elkaars simulatoren tegen elkaar racen. Racen is toch ook omgaan met het onbekende. Ik hou wel van regenraces, omdat ik vind dat coureurs ook goed moeten zijn in de regen. Toch zie je elke keer weer coureurs en teams er een bende van maken.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:09 schreef Petrichor het volgende:
[..]Terwijl regen het enige is dat het nog enigszins spannend maakt. Maar goed, als jij graag naar voorspelbare optochten kijkt moet je dat zelf weten.
?? In de regen komt de kwaliteit van sommige rijders juist naar voren.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:44 schreef Fir3fly het volgende:
Regen'races' zijn loterijen die niets met racen te maken hebben.
Is het ook, hier gaat het om:quote:
2012 was dat, werd hij in de eerste 3 races outqualified door Webber. Daarna kwam er een andere uitlatenconfiguratie en was Vettel weer sneller. Van dit veld is alleen Alonso in staat om met een hele nerveuze auto toch mee te doen voor het kamioenschap, dat liet hij in 2012 wel zien. Deed een beetje Schumacher bij Ferrari denken eind jaren 90.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:00 schreef Fir3fly het volgende:
Vettel's kracht is ook zijn zwakte. Was het niet in 2011 dat hij aan het begin van het jaar ook enorm aan het vechten was met de auto?
Ah, ja dat was hem.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:04 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
2012 was dat, werd hij in de eerste 3 races outqualified door Webber. Daarna kwam er een andere uitlatenconfiguratie en was Vettel weer sneller.
Button is sneller op een drogere baan hoor.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
?? In de regen komt de kwaliteit van sommige rijders juist naar voren.
Jos Verstappen was bijv. altijd een zeer goede regen-racer, hij kon dan meer met de wagen dan anderen.
Jenson Button ook trouwens en zo zijn er wel meer die het op een natte baan beter doen dan op een droge baan.
Maar op nat weet ie ook altijd te verbazen.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:51 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Button is sneller op een drogere baan hoor.
Button was pas snel toen er een droge baan ontstond. Button is goed als het nat/droog is, maar op een natte baan is hij niet beter dan Hamilton, Alonso en Vettel.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar op nat weet ie ook altijd te verbazen.
In Canada heeft ie in 2011 nog enorm veel pech gehad maar mede door de regen had ie uiteindelijk gewonnen.
ach, ik vind Button sowieso goedquote:Op zondag 8 juni 2014 17:56 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Button was pas snel toen er een droge baan ontstond. Button is goed als het nat/droog is, maar op een natte baan is hij niet beter dan Hamilton, Alonso en Vettel.
Ik zou het ook willen weten. Nergens kan je zien dat ik een Buttonfan ben.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:57 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik weet niet waar het vandaan komt maar zo'n gevoel had ik al
Ik krijg van de geesten ook een plaats door... Engeland... L...L.. Liverpool misschien?quote:Op zondag 8 juni 2014 17:58 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ik zou het ook willen weten. Nergens kan je zien dat ik een Buttonfan ben.
Ja dat klopt! Hoe weten die geesten dat? Ik heet trouwens niet Nickquote:Op zondag 8 juni 2014 18:01 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik krijg van de geesten ook een plaats door... Engeland... L...L.. Liverpool misschien?
En ook naam... iets met Nick?
En toch is er iets met de naam Nick... nick.. naam.. nicknaam?quote:Op zondag 8 juni 2014 18:01 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ja dat klopt! Hoe weten die geesten dat? Ik heet trouwens niet Nick
Vettel is droken.twitter:Sebas_Vettel twitterde op zondag 08-06-2014 om 18:09:01Congratulations @RafaelNadal for his ninth @RolandGarros Championship! reageer retweet
fakequote:Op zondag 8 juni 2014 18:13 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Vettel is droken.twitter:Sebas_Vettel twitterde op zondag 08-06-2014 om 18:09:01Congratulations @RafaelNadal for his ninth @RolandGarros Championship! reageer retweet
Was te verwachten, Honda wil graag Button met hun motoren zien racen, Button is ook zeer geliefd bij de Japanners (spreekt de taal ook uitstekend).quote:Op zondag 8 juni 2014 18:03 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)-button-bij-mclaren/
Nog 1 jaartje![]()
Als McLaren in 2015 ook een slechte auto bouwt, moet hij lekker naar Force India of naar Sauber gaan.
Fanmade fake staat er bij het profielquote:Op zondag 8 juni 2014 18:13 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Infiniti RedBull Racing F1 Team. Fanmade Fake. Four-time World Champion.quote:
Kimi en Alonso praten nooit met fans...quote:Op zondag 8 juni 2014 18:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Infiniti RedBull Racing F1 Team. Fanmade Fake. Four-time World Champion.
Dit gaat toch over Vettel?quote:Op zondag 8 juni 2014 18:37 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Kimi en Alonso praten nooit met fans...
Waar heb je het allemaal over johquote:Op zondag 8 juni 2014 18:38 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat vooral Kimi op zijn foto's reageerde.
Nee.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:43 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Kimi heeft een twitter acount
19:20 dus, met tijdsverschil?quote:Op zondag 8 juni 2014 18:48 schreef THEFXR het volgende:
De BBC zend het dus live uit om 18.20 incl voorbeschouwing?
Net zo'n chaos als de race dusquote:Op zondag 8 juni 2014 18:59 schreef bedachtzaam het volgende:
Voor de liefhebbers om het uurtje te vullen tot de race begint![]()
Niet echt...quote:Op zondag 8 juni 2014 19:00 schreef Syntix het volgende:
Vinden jullie het ook maar shit dat er om de 2 weken geracet wordt en niet elke week of zo?
neequote:Op zondag 8 juni 2014 19:00 schreef Syntix het volgende:
Vinden jullie het ook maar shit dat er om de 2 weken geracet wordt en niet elke week of zo?
Beter vul je het met sky kijkenquote:Op zondag 8 juni 2014 18:59 schreef bedachtzaam het volgende:
Voor de liefhebbers om het uurtje te vullen tot de race begint![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |