Inderdaad, het was gewoon wachten op een hopelijk mooie finale tussen Nadal en Djokovic.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 19:14 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, het hele toernooi is het bij de heren al niet enorm veel soeps. Murray-Kohlschreiber en Gulbis-Federer vond ik wel aardig maar veel verder kom ik niet.
Ik het het gevoel dat één van de twee underdogs vandaag zou winnen. Dat heb ik wel vaker n meestal zit ik ernaast. Maar als het gebeurt, denk ik 'Waarom heb ik er niet op gewed?quote:Op vrijdag 6 juni 2014 19:16 schreef BobW het volgende:
[..]
Inderdaad, het was gewoon wachten op een hopelijk mooie finale tussen Nadal en Djokovic.
Wie weet ja.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 19:23 schreef Anonymousz het volgende:
Ik denk dat Djokovic een zonnesteek heeft
Wanneer dan? Djokovic heeft er vandaag één gesloopt maar Gulbis in zijn vorige partij ook.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:43 schreef Anonymousz het volgende:
Racket smashing statistieken gulbis: 0 en djokovic: 2
1 had hij gesloopt en gulbis geen 1 keer vandaag edit: Federer-fan je hebt gelijkquote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:55 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wanneer dan? Djokovic heeft er vandaag één gesloopt maar Gulbis in zijn vorige partij ook.
Ook weleens leuk.quote:
De dpoing is zo geavanceerd dat hij alleen de tweede en derde wedstrijd niet zo hard kan serveren.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ook weleens leuk.
Had jij trouwens het idee dat Nadal nog last had van zijn rug? Ik niet, omdat hij gewoon weer serveerde tegen de 180 km/h, om precies te zijn 177 km/h. Alleen in zijn tweede en zijn derde wedstrijd serveerde hij rond de 165 km/h, in de eerste ronde, de vierde ronde, de kwartfinale en de halve finale tegen de 180 km/h.
O, dat is wel ingenieus dan.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:35 schreef TennispeRFect het volgende:
[..]
De dpoing is zo geavanceerd dat hij alleen de tweede en derde wedstrijd niet zo hard kan serveren.
De Australian Open 2012 was Nadal wel aardig moe hoor (Djokovice ook, trouwens).quote:Op vrijdag 6 juni 2014 22:07 schreef Stoffa het volgende:
Ik vind het best apart dat mensen het dopinggebruik van Nadal nog afdoen met "innocent until proven guilty".
Kijk nou eens simpelweg naar het feit dat Nadal zelfs in een lange 5 setter geen spoortje vermoeidheid vertoont. In de partij tegen Murray vandaag hoor je Murray zuchten en kreunen terwijl hij achter de ballen aanrent. Nadal scheurt echter als een Formule 1 wagen achter iedere bal aan. En dat niet alleen, nee hij heeft zelf nog de extra energie om doodleuk om vrijwel iedere backhandslag heen te rennen. Dat hij zich daardoor vaak vrijwel naast de baan plaatst boeit ook niet: onze Formule 1 wagen sprint doodleuk het hele veld weer over als dat nodig is.
En dat doet hij niet 1 set, dat doet hij (als het nodig is) 5 sets achter elkaar.
Als je dan naar andere factoren gaat kijken:
- Dopinggebruik wordt bij tennis nauwelijks tot niet gecontroleerd (bron: http://nielskijkttennis.wordpress.com/doping/)
- Nadal meldt zich constant af met allerlei blessures (vaak aan de knieën). Na zo'n afmelding herstelt hij vaak al binnen een week of 2, om vervolgens weer als de welbekende Formule 1 wagen over de baan te scheuren. Er is zelfs een youtube filmpje van hem waar hij zich tijdens een rustpauze uit frustratie op zijn knieën slaat omdat ze weer niet meewerken, en hij even daarna op 1 been staat te huppelen met zijn vuist in de lucht omdat hij de partij gewonnen heeft. Blijkbaar toch niet zoveel last van de knie.
- Het artikel "The curious case of Rafael Nadal" geeft een chronologische volgorde van al de plotselinge afmeldingen wegens "blessures" van Rafa. Als je dit artikel grondig doorleest, kan je eigenlijk bijna niet anders concluderen dan dat dit geen zuivere koffie is (bron: http://tennishasasteroidp(...)of-rafael-nadal.html)
- Nadal heeft zich in het verleden vaak geuit TEGEN zogenaamde out of competition dopingcontroles. Let wel, deze vinden sowieso al bijna niet plaats. Argument? "Zelfs mijn moeder weet niet waar ik 24 uur per dag ben." Blijkbaar is een stuk of 2x per jaar een extra dopingcontrole teveel moeite in ruil voor het verdienen van tientallen miljoenen aan tennis.
Ik kan deze lijst nog veel verder aanvullen, maar ik laat het hierbij. Voor wie echt geïnteresseerd is zou ik zeggen: lees de links die ik vermeld maar eens goed door. Op zich snap ik best dat mensen als Federer-fan het motto "innocent until proven guilty aanhangen". Daar dient echter ook "waar rook is, is vuur" tegenover te worden gesteld.
Bij ZOVEEL verdachte zaken als bij Nadal dient (imo) ieder weldenkend mens hem tenminste verdacht te vinden. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is wordt op een gegeven moment simpelweg naïef.
-
Tsja, er is altijd een uitzondering die de regel bevestigt. In het algemeen is het natuurlijk zonneklaar dat Nadal vrijwel onvermoeibaar is. Zie ook de partij tegen Ferrer bijvoorbeeld. Lijkt wel alsof ie alleen maar harder gaat lopen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 22:10 schreef grrrrg het volgende:
[..]
De Australian Open 2012 was Nadal wel aardig moe hoor (Djokovice ook, trouwens).
Ook na zijn vier uur durende partij tegen Moya en in de finale van Hamburg in 2010(?) tegen Federer, waar hij - op gravel - in de laatste twee sets welgeteld twee games won.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 22:10 schreef grrrrg het volgende:
[..]
De Australian Open 2012 was Nadal wel aardig moe hoor (Djokovice ook, trouwens).
Ik vind dat we deze discussie ergens anders moeten voeren, maar als ik een wedstrijd zou moeten aanwijzen die duidelijk maakt dat systematisch dopinggebruik in de top van het tennis gemeengoed is, dan zou ik naar de Australian Open finale van 2012 wijzen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 22:10 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik vind het niet heel verdacht omdat het ook niet zo'n heel lange wedstrijd was (ongeveer 2,5 uur) en omdat er zoveel hersteltijd in de wedstrijden zit. Ongeveer 20% van de totale duur van een wedstrijd wordt er daadwerkelijk getennist. En vergeet ook niet dat Nadal de speler is die denk ik van alle spelers de meeste tijd tussen de punten neemt. Hoewel dat irritant is en ik vind dat ze hem er gewoon voor moeten straffen (met point penalties en erger) zou je kunnen zeggen dat hij wel goed voor zichzelf zorgt. Hij heeft na elke rally meer dan een halve minuut pauze.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 22:16 schreef Stoffa het volgende:
Maar Federer-fan, vind je het nou echt niet verdacht zoals Nadal maar blijft sprinten tegen bijvoorbeeld Ferrer? Voor mij gaat het pas echt over de top als je gaat kijken naar hoe hij constant om zijn eigen backhand heen sprint. Die gozer rent gewoon als een soort robot constant door.
Die wedstrijd waar ze bijna twee uur hebben getennist?quote:Op vrijdag 6 juni 2014 22:16 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik vind dat we deze discussie ergens anders moeten voeren, maar als ik een wedstrijd zou moeten aanwijzen die duidelijk maakt dat systematisch dopinggebruik in de top van het tennis gemeengoed is, dan zou ik naar de Australian Open finale van 2012 wijzen.
Ze zouden bij tennis überhaupt eens kunnen starten met echte anti doping controle. Momenteel is er alleen iets dat als excuus daarvoor dient.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 22:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik vind het niet heel verdacht omdat het ook niet zo'n heel lange wedstrijd was (ongeveer 2,5 uur) en omdat er zoveel hersteltijd in de wedstrijden zit. Ongeveer 20% van de totale duur van een wedstrijd wordt er daadwerkelijk getennist. En vergeet ook niet dat Nadal de speler is die denk ik van alle spelers de meeste tijd tussen de punten neemt. Hoewel dat irritant is en ik vind dat ze hem er gewoon voor moeten straffen (met point penalties en erger) zou je kunnen zeggen dat hij wel goed voor zichzelf zorgt. Hij heeft na elke rally meer dan een halve minuut pauze.
Wat de afstanden betreft, die houden ze natuurlijk bij. Het zou wel interessant kunnen zijn om te zien hoe veel hij in een wedstrijd rent, hoe veel hij sprint en dan te bekijken of dat kan zonder het gebruik van prestatieverhogende middelen. Wat mij betreft moeten ze daar streng op testen en moeten ze dezelfde regels op iedereen toepassen, dus ook op Nadal.
Stuurt de WAADA het niet op de een of andere manier aan? Ik vind ook dat er goede en strenge dopingcontrole moet zijn.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 22:25 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Ze zouden bij tennis überhaupt eens kunnen starten met echte anti doping controle. Momenteel is er alleen iets dat als excuus daarvoor dient.
Het is niet zozeer dat ik denk dat het wel meevalt, het is meer dat ik er niet zo van overtuigd ben dat het gebeurt tot er een keer bewijs is dat direct is en niet bewijs dat nog niet eens indirect is. Zelf ben ik altijd nogal voorzichtig met 'Waar rook is, is vuur'. Als blijkt dat Nadal inderdaad doping heeft gebruikt en nog steeds gebruikt, valt hij voor mij erg van zijn voetstuk (en dat geldt ook voor andere toppers). Wat ik dan het ergst vind, is dat zij het beeld van wie de echte kampioenen zijn willens en wetens hebben vertekend en dat je nooit zulke weten hoe het was gelopen als iedereen zich aan de regels had gehouden.quote:Ook vind ik het ergens wel grappig dat je naam Federer-fan is, en dat je tegelijkertijd steeds lijkt te denken dat het allemaal wel meevalt met het dopinggebruik. Als er namelijk iemand kind van de rekening is van deze praktijken is het Federer wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |