Jij bent een Fed fan, schat ik zo in. Nou ik ook hoor.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 00:46 schreef APK het volgende:
Overigens denk ik dat als bv de 'Spanjaarden' dopen en Federer niet hij waarschijnlijk veel meer info zou moeten hebben dan wij op de tribune.
Hij is volgens mij niet 'just a professional', maar ook een mens met gevoelens die zou ontploffen als hij ook maar oneerlijk spel zou ruiken.
Moeilijk
Het afdoen met "Het is dat Fuentes Spaans is", is wat te makkelijk. En eigenlijk gaat het er niet om dat Fuentes Spaans is, maar dat een groot deel van zijn klantenlijst Spaans is. Dat zijn vrouw heeft gezegd dat de hele Spaanse sport op zijn gat ligt als ze vertelt wat ze weet. Dat bekend is dat er ook tennissers op zijn lijst stonden.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 23:21 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Het grappige is dat de argumenten waar Stoffa mee komt die kloppen voor iedereen gelden maar hij op de één of andere manier heilig gelooft dat Nadal de grote doper is en de rest van de toppers clean zijn.
-Ja, doping zou tennissers enorm (kunnen) helpen.
-Ja, er zijn veel verschillende dingen waarmee het zou kunnen helpen.
-Ja, je kan heel makkelijk rond de huidige maatregelingen heen dopen als je het geld hebt.
-Ja, er is grote kans dat als een grote jongen gepakt wordt, we het nooit zullen weten.
Het is dat Fuentes Spaans is, anders was er geen enkele reden om Nadal te verdenken boven bijvoorbeeld een Federer, Murray of Djokovic.
Dat klopt. Ik ben daarom ook wel benieuwd naar specifieke argumenten voor dopinggebruik van een Federer. De tegenargumenten zijn wel bekend maar misschien is dat omdat Federerfans deze discussie vaker voerenquote:Gezien de enorme baten en kleine pakkans, is uiteindelijk iedereen verdacht.
Wat ik er ook goed aan vind, is dat de discussie gewoon inhoudelijk is. Niet het uiten van verdachtmakingen maar gefundeerd een mening erover geven.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 00:35 schreef APK het volgende:
[..]
Ik vind het inhoudelijker en interessanter dan alle -logische- SC en smileys die tijdens wedstrijden gepost worden.
Moet kunnen, toch?
Zo absurd gespierd is Nadal ook weer niet. Vergelijk hem met een Monfils, Tsonga, Berdych, Verdasco of Murray. Ik denk dat je met een combinatie van aanleg en werk in de gym daar wel bij komt. Wat veel tijd is voor een professionele atleet, mwah, blijkbaar dat ooit ergens gezegd, maar andere bronnen geven weer aan dat hij toch regelmatig naar de gym gaat.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 03:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het afdoen met "Het is dat Fuentes Spaans is", is wat te makkelijk. En eigenlijk gaat het er niet om dat Fuentes Spaans is, maar dat een groot deel van zijn klantenlijst Spaans is. Dat zijn vrouw heeft gezegd dat de hele Spaanse sport op zijn gat ligt als ze vertelt wat ze weet. Dat bekend is dat er ook tennissers op zijn lijst stonden.
Ook zijn er eigenlijk wel extra argumenten tegen Nadal. Zo is het toch wel erg vreemd dat hij zo gespierd is geworden van een duursport als tennis. Dat kan natuurlijk, maar Nadal geeft daar nog eens bij aan dat hij zeer weinig tijd doorbrengt in de gym omdat hij daar niet van houdt.
Verder is het klagen over dopingcontroles ook wel een argument. Als Nadal eens ergens een mening over heeft, is dat vaak een mening die gebaseerd is op wat voordelig is voor Nadal zelf
Ik zou trouwens niet willen beweren dat Djokovic minder verdacht is. Voor een wielrenvolger zou een transformatie als Djokovic in 2011 tot een simpele conclusie leiden. Djokovic kwam echter met een veel sterkere verklaring: de 23-jarige topsporter was er net achter gekomen dat hij allergisch was voor gluten. Gluten zitten in heel weinig voedsel, het is best logisch dat je als topsporter niet achter een dergelijke allergie komt...
[..]
Dat klopt. Ik ben daarom ook wel benieuwd naar specifieke argumenten voor dopinggebruik van een Federer. De tegenargumenten zijn wel bekend maar misschien is dat omdat Federerfans deze discussie vaker voeren;Federer verliest een veel en veel groter percentage van vijfde sets dan van andere sets, en Federer heeft een relatief hoog vetpercentage, en relatief weinig spiermassa. Blijkbaar is hij mentaal zwak, en traint hij daarbij te weinig?
Ik verwacht eerlijk gezegd een redelijk steady overwinning van Djoko.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:55 schreef Norrage het volgende:
Godver ik ben nu al zo zenuwachtig voor morgen![]()
![]()
![]()
Wat als Djoko niet wint....dan....dan....hij moet winnen!!! Voor het tennis, voor de rivaliteit tussen Rafa en Djoko (als Rafa weer wint...dan kan je alles zeggen over die H2H van de 2, maar alle belangrijke potten (buiten 2011 om) wint Rafa....)...Het is niet zo zeer dat ik voor Djoko ben (natuurlijk ben ik voor Djoko, maar dat draagt mijn mening nauwelijks), maar dat het stoer zou zijn als er eindelijk iemand is die in een epische pot van Rafa wint. Zoals Rafa dat in 2008 deed van Federer. Goed voor het tennis, goed voor de rivaliteit, goed voor de spanning.
Dit wordt zenuwslopend morgen
Nouja, precies dit dus.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:55 schreef Norrage het volgende:
Godver ik ben nu al zo zenuwachtig voor morgen![]()
![]()
![]()
Wat als Djoko niet wint....dan....dan....hij moet winnen!!! Voor het tennis, voor de rivaliteit tussen Rafa en Djoko (als Rafa weer wint...dan kan je alles zeggen over die H2H van de 2, maar alle belangrijke potten (buiten 2011 om) wint Rafa....)...Het is niet zo zeer dat ik voor Djoko ben (natuurlijk ben ik voor Djoko, maar dat draagt mijn mening nauwelijks), maar dat het stoer zou zijn als er eindelijk iemand is die in een epische pot van Rafa wint. Zoals Rafa dat in 2008 deed van Federer. Goed voor het tennis, goed voor de rivaliteit, goed voor de spanning.
Dit wordt zenuwslopend morgen
Alleen jammer dat diegene die het geschreven heeft geen open/neutrale blik heeft.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:23 schreef Stoffa het volgende:
Totaal niet. Zoals ik al eerder aangaf: ik kijk eigenlijk bijna geen tennis. Het viel mij simpelweg op dat zijn loopvermogen eigenlijk bijna onmenselijk is. Toen ben ik me er verder in gaan verdiepen, en trok ik mijn conclusies. Ik heb dan ook zeker geen hekel aan Nadal, sterker nog: ik ken hem nauwelijks. Waar ik wel een bloedhekel aan heb zijn valsspelers.
Als je nou eens die link doorleest die ik eerder postte (http://tennishasasteroidp(...)of-rafael-nadal.html)
Doe dat eens met een open blik. Denk bij jezelf "ik ben neutraal", en lees het met die mindset eens door. Ik ben echt heel benieuwd hoe je daarna over Nadal denkt namelijk.
Meen je dat serieus? Ik zie alleen maar suggestieve beschuldigingen. Ik zie geen enkel dopingresultaat waarin hij positief is bevonden.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:33 schreef Stoffa het volgende:
Niet mee eens, hij onderbouwt alles wat hij schrijft met bronnen. Op mij komt wat hij schrijft goed doordacht over, en objectief.
Maar Ik hoor graag van je waar hij onvoldoende objectief is.
Huh? Wanneer is Nadal een onsportief valsspelende leugenaar? Volgens mij zijn zijn collega-tennissers over het algemeen heel positief over hem.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 13:40 schreef stefan92 het volgende:
Ach ja, doping of geen doping, een onsportieve valsspelende leugenaar is Nadal sowieso,
15.00hquote:
- Neemt te veel tijd tussen de punten en als hij een waarschuwing krijgt gaat hij alleen in op waarom dat onterecht was op dat moment door te stellen dat er een rally was terwijl hij dat de hele wedstrijd doet.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 13:49 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Huh? Wanneer is Nadal een onsportief valsspelende leugenaar? Volgens mij zijn zijn collega-tennissers over het algemeen heel positief over hem.
Dat had hij altijd al, onderdeel van zijn service-ritueel.quote:- Neemt te veel tijd tussen de punten en als hij een waarschuwing krijgt gaat hij alleen in op waarom dat onterecht was op dat moment door te stellen dat er een rally was terwijl hij dat de hele wedstrijd doet.
Hij wordt zeker niet elke wedstrijd gecoacht. De scheids moet hier trouwens op toezien. Hij is trouwens zeker niet de enige speler die wel eens gecoacht is. Misschien maar gewoon de coach verbieden de wedstrijd te kijken?quote:- Wordt tijdens de wedstrijd gecoacht
Had hij dan moeten zeggen dat hij denkt dat hij over de tegenstander heen gaat walsen? Dan komt hij weer arrogant over.quote:- Steeds wanneer hij doet alsof hij de aankomende wedstrijd zou kunnen verliezen van een o zo sterke tegenstander terwijl hij zelf niet fit is wint ie 99% van de keren met gemak, maar dat zal wel 'respect' zijn.
Dat klopt wel, maar er zit ook echt wel een kern van waarheid in. Andere tennissers praten trouwens ook over wat hen het beste uitkomt, lijkt me ook wel een beetje logisch, eigenlijk.quote:- Heeft meningen die 'het beste voor tennis' zijn terwijl die hem gewoon het beste uitkomen.
Komt door die vervelende journalisten, die er maar over door blijven vragen.quote:- Hij wil niet over blessures praten maar begint er vervolgens wel over.
Dat zou kunnen, maar daar zijn regels voor.quote:- Heeft vaak medical timeouts genomen op voor de tegenstander ongelukkige momenten.
Deed hij dat echt?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:11 schreef F.M.D. het volgende:
pfff jan roelfs houd op met bertens in her rijtje van muguraza, bouchard te zetten. behachelijk. dat zijn spelers voor de wereldtop. bertens is hoogstens top 30. en internationaal is de prestatie van bertens amper op gevallen. enkel in ons kleine kikkerlandje.
Dat was al in de eerste game.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:24 schreef Mercurial het volgende:
Odds nu al omgedraaid, Halep iets te dik favoriet
Waarschijnlijk denkt die lamlul ook dat Haase van het niveau Nadal-Djokovic is.quote:
Dat is hij ook.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:25 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk denkt die lamlul ook dat Haase van het niveau Nadal-Djokovic is.
Excuus, mijn livescore app had het mis...quote:Op zaterdag 7 juni 2014 14:15 schreef Rosario het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij?
Begint gewoon om 15.00u.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |