abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:57:20 #155
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_140959006
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:13 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Sowieso beetje aard van het beestje.
Maar ook wat duracelkonijntje zegt, het zijn niet allemaal grote teleurstellingen ofzo, maar gewoon kleine zaken die opgestapeld zijn.

Dat ondanks dat ik er 2 jaar hard aan gewerkt heb, aan mezelf en aan m'n sociale kring, dat er uiteindelijk maar weinig van overgebleven is. Dat je het nut er niet meer zo van inziet, omdat het toch niet werkt/blijft/verandert.
Dat je soms daardoor juist weer achter andere punten komt waar je niet blij mee bent.

Zegt maar dat lichtje aan de tunnel is lastig te vinden, of die zonneschijn blijft altijd wel ergens achter de wolken zitten. En als ie er even is, komt die wolk altijd weer terug / dikker terug
Ik heb bij jou soms ook het gevoel dat je niet beter wíl worden.
Je blijft maar in dat pessimisme hangen. Das ook niet erg aantrekkelijk voor degenen die je leert kennen en dan blijft contact (en alle vooruitgang) kortdurend.

Het lijkt of het licht gewoon uit is in jouw hoofd, het vlammetje is gedoofd. Wil je dat dat vlammetje weer gaat branden? Of blijf je hangen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 11 juni 2014 @ 17:04:37 #156
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140959256
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:57 schreef Murmeli het volgende:

Ik heb bij jou soms ook het gevoel dat je niet beter wíl worden.
Je blijft maar in dat pessimisme hangen. Das ook niet erg aantrekkelijk voor degenen die je leert kennen en dan blijft contact (en alle vooruitgang) kortdurend.

Het lijkt of het licht gewoon uit is in jouw hoofd, het vlammetje is gedoofd. Wil je dat dat vlammetje weer gaat branden? Of blijf je hangen?
Ik heb een tijd die pessimisme niet gehad dus en toen ook wel contacten gelegd. Daarin ook niet de pessimist in uitgehangen.

Het vlammetje is momenteel echt gedoofd ja. Natuurlijk wil ik dat het weer gaat branden. Alleen voelt het vaak alsof ik met twee houtjes het moet doen en dan eeuwig wrijven in de hoop dat.. en als er vuur is er vaak spoedig een regenbui komt.
Ipv dat het een aansteker is

:+ Wat een vergelijking ook haha.
pi_140959297
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:04 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik heb een tijd die pessimisme niet gehad dus en toen ook wel contacten gelegd. Daarin ook niet de pessimist in uitgehangen.

Het vlammetje is momenteel echt gedoofd ja. Natuurlijk wil ik dat het weer gaat branden. Alleen voelt het vaak alsof ik met twee houtjes het moet doen en dan eeuwig wrijven in de hoop dat.. en als er vuur is er vaak spoedig een regenbui komt.

Bij mij is dat vlammetje ook 1 keer gedoofd geweest (ik weet alleen nog maar de laatste keer), maar bij mij is het zo dat de boel weer gaat fikken zodra ik ook maar de kleinste opening zie (in mijn geval was dat dus therapie).
  woensdag 11 juni 2014 @ 17:16:58 #158
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_140959603
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:04 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Niks mis met die vergelijking!

Ik denk dat je er goed aan zou doen weer opnieuw de stappen te nemen die je hebt genomen in de tijd dat het beter ging. En als het dan weer een keer/periode tegen zit, niet het bijltje erbij neergooien maar knokken!
Tegenslagen zul je altijd houden, maar het is aan jou of je deze je vlammetje laat uitmaken of dat je zegt: fuck you, dit keer krijg je me er niet onder :6

En echt, fuck dat pessimisme. Het is een waardeloze raadgever die jou er alleen maar in bevestigt dat niks doen ok is.
Maar niks doen is niet ok als je niet je hele leven met een uitgedoofd vlammetje wilt leven.

Dus hup schouders eronder, zeg meneer pessimisme en mevrouw cynisme vaarwel en ga wat maken van je leven cue!
  woensdag 11 juni 2014 @ 17:26:41 #159
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140959881
Ik merk beetke bij beetje dat ik t nu ook zat ben met mezelf en ook steeds vaker t idee heb om er wat aan te gaan doen. (wat voor kort nog "schijt ana mezelf en t maakt allemal niets meer uit" was)

De manier waarop weet ik nog niet, maar dat zal hopelijk nog wel vorm krijgen.
Tis in ieder geval een kleine verbetering.

De stappen van vroeger lukt niet meer. al te vaak te vergeefs weer geprobeerd dus moet opzoek naar nieuwe dingen en dat is gewoon lastig.

Ach we zien t wel. Had afgelopen week echt een dip dus vandaar ook de erg pessimistische posts.
  woensdag 11 juni 2014 @ 17:28:55 #160
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_140959960
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:26 schreef Cue_ het volgende:
Ik merk beetke bij beetje dat ik t nu ook zat ben met mezelf en ook steeds vaker t idee heb om er wat aan te gaan doen. (wat voor kort nog "schijt ana mezelf en t maakt allemal niets meer uit" was)

De manier waarop weet ik nog niet, maar dat zal hopelijk nog wel vorm krijgen.
Tis in ieder geval een kleine verbetering.

De stappen van vroeger lukt niet meer. al te vaak te vergeefs weer geprobeerd dus moet opzoek naar nieuwe dingen en dat is gewoon lastig.

Ach we zien t wel. Had afgelopen week echt een dip dus vandaar ook de erg pessimistische posts.
Niet zoeken naar nieuwe dingen. Je moet ze gewoon doen. Ook als het stom lijkt. Dan heb je desnoods iets om heel hard om te lachen :)

o|O
Huphup!
  woensdag 11 juni 2014 @ 17:55:10 #161
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140960830
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:28 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Niet zoeken naar nieuwe dingen. Je moet ze gewoon doen. Ook als het stom lijkt. Dan heb je desnoods iets om heel hard om te lachen :)

o|O
Huphup!
Jaja... :+
pi_140961589
Zometeen maar weer ff sporten en m'n energie en gedachten richten op goed zijn voor mezelf.
pi_140961826
quote:
99s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:20 schreef Gray het volgende:
Zometeen maar weer ff sporten en m'n energie en gedachten richten op goed zijn voor mezelf.
^O^
  woensdag 11 juni 2014 @ 18:32:16 #164
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_140961943
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:55 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Jaja... :+
Nog een o|O omdat t kan :6

Glapje. Ik = flauw.
  woensdag 11 juni 2014 @ 18:45:39 #165
399061 kuolema
vermaledijd
pi_140962327
:W
Ik heb wel een lekker dagje gehad. Heen en weren door de stad, moest allemaal dingen kopen/regelen, enz. Voelt goed om zo bezig te zijn en lekker buiten te fietsen.

Morgen heb ik weer een gesprek voor onderzoek/diagnose.
En vrijdag na therapie het eerste systeemgesprek, met alleen mijn moeder. Zie ertegen op maar ben ook wel benieuwd naar hoe zoiets gaat.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_140964635
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:45 schreef kuolema het volgende:
:W
Ik heb wel een lekker dagje gehad. Heen en weren door de stad, moest allemaal dingen kopen/regelen, enz. Voelt goed om zo bezig te zijn en lekker buiten te fietsen.

Morgen heb ik weer een gesprek voor onderzoek/diagnose.
En vrijdag na therapie het eerste systeemgesprek, met alleen mijn moeder. Zie ertegen op maar ben ook wel benieuwd naar hoe zoiets gaat.
^O^

Je hebt toch niks meer te verliezen dus kun je net zo goed full throttle plankgas vooruit geven :P
pi_140965370
Ik ben een weekje op vakantie geweest. Het was erg fijn. Een luie vakantie op een resort waar je lekker van alles kunt eten en onder de palmbomen liggen en t zwembad in duiken. Het gekke is dat ik daar wel momenten heb van 'ik wil naar huis' en paniek enzo, dan maakt t paradijselijke sfeertje niks uit blijkbaar. Ook jammer van die verkoudheid die nog steeds dwarsligt, maar t mocht de pret niet echt drukken. Toch ben ik altijd blij dat ik ben gegaan :)

Nu weer wennen aan het thuis zijn en het andere ritme. Ben nog enorm moe en stort straks lekker in mn bed. We lagen er afgelopen nacht om 3 uur pas in ivm late vlucht.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_140965561
Een :W van mijn kant uit. Drukke dagen gehad. Half meegelezen, half ook niet...

De AD kickt er vooral in qua moeheid en hoofdpijn...blijf dus maar even lekker op 10 mg cita zitten.

Zaterdag BBQ bij moeder gehad. Haar verteld dat ik met AD ben begonnen. Ze begon zelf over wat er nu allemaal uit de onderzoeken was gekomen. Dus dingen verteld, gezegd hoe ik dingen ervaar. Begint ze over haar eigen depressie/angst. Leuk, maar compleet anders.
Ze vroeg uit zichzelf of zij nog wat te maken heeft met de reden waarom ik bij het GGZ loop. Eerlijk gezegd dat zij inderdaad ook in het verhaal voorkomt. Indien nodig wil ze graag in gesprek. Ik nog iets minder, weet toch al hoe het gesprek gaat verlopen...
Haar vervolgens gevraagd of zij al iets aan mijn zus en zwager had verteld. Nee. Gezegd dat ik het niet erg zou vinden als ze het wel had gedaan. Bleek ze dus wel wat dingen te hebben gezegd.
Zus en zwager later toch even apart genomen en verteld over de depressie, AD en ASS, aangezien ze het toch wel zouden weten en ik het zo netjes vond om het toch ook persoonlijk dus nog even te zeggen. Beweerden ze dat ze nog nergens van wisten terwijl ik dus al wist dat mijn moeder het had gezegd _O- . Maar goed, 2 vraagjes en dat was het...

Gister de perfecte manier gehoord van mijn neefje om van een depressie af te komen...vertelde hem dat ik hoofdpijn had vanwege een pilletje. Hij wilde weten waarvoor het pilletje was, dus gezegd dat ik vaak somber ben en dat dat pilletje me moet gaan helpen om vrolijker te worden. Zijn oplossing: gewoon playmobil kopen. Niet te veel, anders zou ik nog wel eens verslaafd kunnen worden aan playmobil, maar met 1 set zou ik me vast beter gaan voelen _O- . Kinderlogica ^O^ . Ik heb iig hard moeten lachen.
pi_140966621
Heerlijk soms die kinderlogica en die liefde en blijheid die er soms in zit :)

Hier komt er weer ff wat op me af wat ik eigenlijk niet gemist heb op vakantie....
-Albert Camus.
pi_140967063
Ik zou willen dat die dufheid eens wegtrok. Na een citalopram genomen te hebben krijg ik de rest van de dag niets meer gedaan en wil ik alleen nog maar slapen, wat dan weer niet lukt.

Ik werd overigens wel gewaarschuwd door de huisarts dat er onlangs nieuw onderzoek was gedaan naar de bijwerkingen van citolapram en dat je er blijvende schade van kon krijgen wat betreft sexuele aandoeningen (erectiestoornis, moeilijk of niet klaarkomen, etc).

Mocht ik daar last van krijgen dan moet ik gelijk aan de bel trekken. Nice... :{

[ Bericht 11% gewijzigd door Mint_Clansell op 11-06-2014 20:58:23 ]
pi_140967124
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:52 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik zou willen dat die dufheid eens wegtrok. Na een citalopram genomen te hebben krijg ik de rest van de dag niets meer gedaan en wil ik alleen nog maar slapen, wat dan weer niet lukt.
Dat was destijds de reden dat mijn huidige huisarts me mirtazepine voorschreef. Die dufheid kreeg/krijg ik dus alleen net voor het slapen gaan, want dan neem je hem in. Net voor het slapen gaan. Je slaapt beter en je bent een uurtje duf in de ochtend.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140967266
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat was destijds de reden dat mijn huidige huisarts me mirtazepine voorschreef. Die dufheid kreeg/krijg ik dus alleen net voor het slapen gaan, want dan neem je hem in. Net voor het slapen gaan. Je slaapt beter en je bent een uurtje duf in de ochtend.
Ik neem die pil 's avond's in, maar ik word er alleen duf van. Ik heb er nu een slaapmiddeltje (temazepam) bijgekregen, wat ik niet langer dan 2 weken mag slikken, ivm verslavende werking.
pi_140973441
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:56 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik neem die pil 's avond's in, maar ik word er alleen duf van. Ik heb er nu een slaapmiddeltje (temazepam) bijgekregen, wat ik niet langer dan 2 weken mag slikken, ivm verslavende werking.
Temazepam heb ik ook gekregen. Is een inslaper.

Heb je veel issues met inslapen? Of met doorslapen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_140974776
Ja, slaapproblemen. Hier ook weer (of eigenlijk nog steeds) een issue. Verder gaat alles best lekker (werk uitgebreid, rete-assertief, goed in m'n vel, weinig last van spanning) maar elke dag is het op tijd opstaan een martelgang :')
En het in slaap vallen ook. Het beïnvloedt mijn stemming niet gelukkig maar baal er toch van als ik weer tot een uur of vijf wakker lig.
Morgen maar eens schooien om slaapmedicatie, al sinds januari niet meer aangevraagd geloof ik.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_140979733
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Temazepam heb ik ook gekregen. Is een inslaper.

Heb je veel issues met inslapen? Of met doorslapen?
Voornamelijk inslapen.
  donderdag 12 juni 2014 @ 09:41:01 #176
399061 kuolema
vermaledijd
pi_140982027
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:52 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

^O^

Je hebt toch niks meer te verliezen dus kun je net zo goed full throttle plankgas vooruit geven :P
Niks te verliezen? Jawel hoor. Veiligheid bijvoorbeeld, zelfbescherming.
pi_140989508
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 09:41 schreef kuolema het volgende:

[..]

Niks te verliezen? Jawel hoor. Veiligheid bijvoorbeeld, zelfbescherming.
Illusies!
  donderdag 12 juni 2014 @ 14:47:22 #178
399061 kuolema
vermaledijd
pi_140990965
quote:
12s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:05 schreef Gray het volgende:

[..]

Illusies!
Illusies kun je ook verliezen :Y
pi_140991034
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:47 schreef kuolema het volgende:

[..]

Illusies kun je ook verliezen :Y
En je hand insteken en zien dat ze niet bestaan als waar ze op lijken.
pi_140995113
Hoi :)

Hebben jullie ervaring met het behandelen van angst(en) met Paroxetine?
Mokkel met stuntstok
pi_140995689
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:53 schreef Mord_Sith het volgende:

Ik gebruik Paroxetine. Mij heeft het uit een diepe depressie geholpen en ik heb ook minder paniek/angstklachten. Een groot nadeel vind ik dat ik er 15kg van ben aangekomen :( Overweeg nu ook om te kijken (overleggen natuurlijk) of een ander middel beter werkt voor mij.

Afbouwen van Paroxetine is evil, maar ik ben blij dat het me toch heeft geholpen.
-Albert Camus.
pi_140995724
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:15 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik gebruik Paroxetine. Mij heeft het uit een diepe depressie geholpen en ik heb ook minder paniek/angstklachten. Een groot nadeel vind ik dat ik er 15kg van ben aangekomen :( Overweeg nu ook om te kijken (overleggen natuurlijk) of een ander middel beter werkt voor mij.

Afbouwen van Paroxetine is evil, maar ik ben blij dat het me toch heeft geholpen.
Dank je :) Had je veel angst/paniek klachten? En in hoeverre is het minder geworden?
Daar gaat ook wat tijd overheen zeker?
Mokkel met stuntstok
  donderdag 12 juni 2014 @ 18:16:00 #183
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_140997311
quote:

Ja. Hielp geweldig maar ik had teveel bijwerkingen. Ben op wat anders overgestapt
pi_140997896
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:16 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Dank je :) Had je veel angst/paniek klachten? En in hoeverre is het minder geworden?
Daar gaat ook wat tijd overheen zeker?
Zo veel dat er ook nog een lading rustgevende pilletjes in mochten :x Toen ik op 40mg zat werkte het pas echt goed. Duurde een half jaar om op deze dosis te komen, maar kan sneller.
-Albert Camus.
pi_140997907
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 18:16 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja. Hielp geweldig maar ik had teveel bijwerkingen. Ben op wat anders overgestapt
Wat gebruik jij nu, ik baal van de 15kg die ik ben aangekomen en twijfel of ik het ga aankaarten om wat anders te proberen.
-Albert Camus.
pi_140998872
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 18:16 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Op wat ben je overgestapt?
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 18:43 schreef zomertje het volgende:

[..]

Zo veel dat er ook nog een lading rustgevende pilletjes in mochten :x Toen ik op 40mg zat werkte het pas echt goed. Duurde een half jaar om op deze dosis te komen, maar kan sneller.
Ik ben net naar 30 mg gegaan en ga over 2 weken naar 40. Kijk ik nu al naar uit, zeg maar :@
Mokkel met stuntstok
pi_141001612
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:14 schreef Mord_Sith het volgende:

Ik ben net naar 30 mg gegaan en ga over 2 weken naar 40. Kijk ik nu al naar uit, zeg maar :@
Hoe lang ben je er al mee bezig? Bij mij werkte het dus goed bij 40mg.
-Albert Camus.
pi_141003701
quote:

Depressies en angsten.

Bijwerkingen waren helaas terror. Libido was -50 geworden uit een schaal van 0 tot 100. Gewicht vloog omhoog en tijdens een uitje stappen of walibi viel er geen grijns van mn gezicht te lezen.
pi_141003880
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:23 schreef zomertje het volgende:

[..]

Hoe lang ben je er al mee bezig? Bij mij werkte het dus goed bij 40mg.
Al jaren 20, sinds kort 30
Mokkel met stuntstok
pi_141004528
Overigens echt een gruwelijke kut dag. Echt een gruwelijke kut dag. Alles gaat fout, aanvaring na aanvaring gehad met gehaaide verhitte mensen. In de supermarkt ... op de weg.

Dat ik niet snel genoeg op zij ging. Etc. Prfrfftft...

Dan krijg ik van die smerige gevoelens :').
pi_141005433
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens echt een gruwelijke kut dag. Echt een gruwelijke kut dag. Alles gaat fout, aanvaring na aanvaring gehad met gehaaide verhitte mensen. In de supermarkt ... op de weg.

Dat ik niet snel genoeg op zij ging. Etc. Prfrfftft...

Dan krijg ik van die smerige gevoelens :').
Adem in, adem uit.... straks een tukje doen en morgen gaat t vast beter :)

Slik je nu nog een AD?
-Albert Camus.
pi_141005928
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:31 schreef zomertje het volgende:

[..]

Adem in, adem uit.... straks een tukje doen en morgen gaat t vast beter :)

Slik je nu nog een AD?
Ben weer begonnen met Mirtazepine.

Ik moet alleen m'n best doen om niet kilo's aan te komen en ik zweet als een otter.

Het helpt me om te slapen.
pi_141006203
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ben weer begonnen met Mirtazepine.

Ik moet alleen m'n best doen om niet kilo's aan te komen en ik zweet als een otter.

Het helpt me om te slapen.
Dat aankomen is echt irritant he, daar heb ik ook last van... Ben al expres afgebouwd van 40 naar 20mg en hoop daar genoeg aan te hebben. Maar soms twijfel ik wel.
-Albert Camus.
pi_141007486
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:45 schreef zomertje het volgende:

[..]

Dat aankomen is echt irritant he, daar heb ik ook last van... Ben al expres afgebouwd van 40 naar 20mg en hoop daar genoeg aan te hebben. Maar soms twijfel ik wel.
Echt gruwelijk irritant.

Maar je kut voelen is ook gewoon irritant. Ik heb op dit moment met name mail consult met mijn therapeut. En daar wordt nu ook geopperd of ik me eens wil inlezen in anhedonie :'). Ook dat is weer een feest van herkenning helaas.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 00:41:54 #195
47102 Elvi
miemkwien
pi_141016944
Ik heb al een paar nachten nachtmerries over de afspraak van morgen :') Dan mag ik naar de psychiater en ik ben echt heel erg zenuwachtig. Vooral omdat ik nu veel verder ben dan vorig jaar en ik niet zeker weet of zij dat ook zo zullen zien.

Dus nog even 1 nachtmerrie en dan ben ik er vanaf :'_ _O-
  vrijdag 13 juni 2014 @ 00:57:30 #196
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141017407
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:03 schreef sitting_elfling het volgende:
inlezen in anhedonie :'). Ook dat is weer een feest van herkenning helaas.
Idd.. zeer herkenbaar..
pi_141018574
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 00:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Idd.. zeer herkenbaar..
Kut is dat eh? Volgens mijn therapeut neig ik daar ontzettend naar en is daar verder niet veel aan te doen. AD in mijn geval zou dan alleen met name de kut gevoelens temperen en de kleine lichtpuntjes uitblazen.

Voor de rest is het haar fijn uit te leggen waarom ik anhedonie heb. Kan daar alleen niet zo veel mee.

Echt een kut dag vandaag gehad.

Van die momenten dat je je bedhoes wil opvreten.
pi_141018936
*zwem*
pi_141020894
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Echt gruwelijk irritant.

Maar je kut voelen is ook gewoon irritant. Ik heb op dit moment met name mail consult met mijn therapeut. En daar wordt nu ook geopperd of ik me eens wil inlezen in anhedonie :'). Ook dat is weer een feest van herkenning helaas.
Over je gewicht beheersen: wat bij mij werkt is in de ochtend weinig koolhydraten eten. Ik ontbijt met fruit, noten, pure choco ( :9 ) en omelet met ham. Tussen de middag eet ik cracottes met kaas/vleeswaren, fruit, en een stukje extra kaas.

Als je 30 gram eiwitten binnen krijgt in de ochtend dan heb je de rest van de dag minder honger. Helpt bij mij dus wel :)
-Albert Camus.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 09:16:38 #200
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141021117
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 02:11 schreef sitting_elfling het volgende:

Kut is dat eh? Volgens mijn therapeut neig ik daar ontzettend naar en is daar verder niet veel aan te doen. AD in mijn geval zou dan alleen met name de kut gevoelens temperen en de kleine lichtpuntjes uitblazen.

Voor de rest is het haar fijn uit te leggen waarom ik anhedonie heb. Kan daar alleen niet zo veel mee.

Echt een kut dag vandaag gehad.

Van die momenten dat je je bedhoes wil opvreten.
gister 1 of andere studie erover gelezen. Conclusie; bij mensen met depressie komt het het vaakst voor.. Goh :')
Vind het dan ook lastig om het verschil tussen depressie en anhedonie te zien/te begrijpen. Al lijkt het erop dat anhedonie ook (af en toe) voorkomt bij 'gezonde' mensen.

Maar het hele "geen plezier meer aan dingen beleven of in beperkte mate" tja, dat is natuurlijk datgene waar ik al tijden last van heb.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 09:40:20 #201
47102 Elvi
miemkwien
pi_141021693
Vanacht voor het eerst deze week geen nachtmerrie *O* Wel wakker om ass o'clock dus dat is minder :')
pi_141027832
Gisteravond een pammetje genomen. Heerlijk geslapen!
pi_141028690
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:16 schreef Cue_ het volgende:

[..]

gister 1 of andere studie erover gelezen. Conclusie; bij mensen met depressie komt het het vaakst voor.. Goh :')
Vind het dan ook lastig om het verschil tussen depressie en anhedonie te zien/te begrijpen. Al lijkt het erop dat anhedonie ook (af en toe) voorkomt bij 'gezonde' mensen.

Maar het hele "geen plezier meer aan dingen beleven of in beperkte mate" tja, dat is natuurlijk datgene waar ik al tijden last van heb.
Volgens mij is ook een van de issues dat je er na jaren van problemen er 'in duikt' ... en dus niet meer goed kunt beseffen hoe je daar het beste uit kunt komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')