Ik heb bij jou soms ook het gevoel dat je niet beter wíl worden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Sowieso beetje aard van het beestje.
Maar ook wat duracelkonijntje zegt, het zijn niet allemaal grote teleurstellingen ofzo, maar gewoon kleine zaken die opgestapeld zijn.
Dat ondanks dat ik er 2 jaar hard aan gewerkt heb, aan mezelf en aan m'n sociale kring, dat er uiteindelijk maar weinig van overgebleven is. Dat je het nut er niet meer zo van inziet, omdat het toch niet werkt/blijft/verandert.
Dat je soms daardoor juist weer achter andere punten komt waar je niet blij mee bent.
Zegt maar dat lichtje aan de tunnel is lastig te vinden, of die zonneschijn blijft altijd wel ergens achter de wolken zitten. En als ie er even is, komt die wolk altijd weer terug / dikker terug
Ik heb een tijd die pessimisme niet gehad dus en toen ook wel contacten gelegd. Daarin ook niet de pessimist in uitgehangen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:57 schreef Murmeli het volgende:
Ik heb bij jou soms ook het gevoel dat je niet beter wíl worden.
Je blijft maar in dat pessimisme hangen. Das ook niet erg aantrekkelijk voor degenen die je leert kennen en dan blijft contact (en alle vooruitgang) kortdurend.
Het lijkt of het licht gewoon uit is in jouw hoofd, het vlammetje is gedoofd. Wil je dat dat vlammetje weer gaat branden? Of blijf je hangen?
Bij mij is dat vlammetje ook 1 keer gedoofd geweest (ik weet alleen nog maar de laatste keer), maar bij mij is het zo dat de boel weer gaat fikken zodra ik ook maar de kleinste opening zie (in mijn geval was dat dus therapie).quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik heb een tijd die pessimisme niet gehad dus en toen ook wel contacten gelegd. Daarin ook niet de pessimist in uitgehangen.
Het vlammetje is momenteel echt gedoofd ja. Natuurlijk wil ik dat het weer gaat branden. Alleen voelt het vaak alsof ik met twee houtjes het moet doen en dan eeuwig wrijven in de hoop dat.. en als er vuur is er vaak spoedig een regenbui komt.
Ipv dat het een aansteker isWat een vergelijking ook haha.
Niks mis met die vergelijking!quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik heb een tijd die pessimisme niet gehad dus en toen ook wel contacten gelegd. Daarin ook niet de pessimist in uitgehangen.
Het vlammetje is momenteel echt gedoofd ja. Natuurlijk wil ik dat het weer gaat branden. Alleen voelt het vaak alsof ik met twee houtjes het moet doen en dan eeuwig wrijven in de hoop dat.. en als er vuur is er vaak spoedig een regenbui komt.
Ipv dat het een aansteker isWat een vergelijking ook haha.
Niet zoeken naar nieuwe dingen. Je moet ze gewoon doen. Ook als het stom lijkt. Dan heb je desnoods iets om heel hard om te lachenquote:Op woensdag 11 juni 2014 17:26 schreef Cue_ het volgende:
Ik merk beetke bij beetje dat ik t nu ook zat ben met mezelf en ook steeds vaker t idee heb om er wat aan te gaan doen. (wat voor kort nog "schijt ana mezelf en t maakt allemal niets meer uit" was)
De manier waarop weet ik nog niet, maar dat zal hopelijk nog wel vorm krijgen.
Tis in ieder geval een kleine verbetering.
De stappen van vroeger lukt niet meer. al te vaak te vergeefs weer geprobeerd dus moet opzoek naar nieuwe dingen en dat is gewoon lastig.
Ach we zien t wel. Had afgelopen week echt een dip dus vandaar ook de erg pessimistische posts.
Jaja...quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:28 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Niet zoeken naar nieuwe dingen. Je moet ze gewoon doen. Ook als het stom lijkt. Dan heb je desnoods iets om heel hard om te lachen
Huphup!
quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:20 schreef Gray het volgende:
Zometeen maar weer ff sporten en m'n energie en gedachten richten op goed zijn voor mezelf.
quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:45 schreef kuolema het volgende:
![]()
Ik heb wel een lekker dagje gehad. Heen en weren door de stad, moest allemaal dingen kopen/regelen, enz. Voelt goed om zo bezig te zijn en lekker buiten te fietsen.
Morgen heb ik weer een gesprek voor onderzoek/diagnose.
En vrijdag na therapie het eerste systeemgesprek, met alleen mijn moeder. Zie ertegen op maar ben ook wel benieuwd naar hoe zoiets gaat.
Dat was destijds de reden dat mijn huidige huisarts me mirtazepine voorschreef. Die dufheid kreeg/krijg ik dus alleen net voor het slapen gaan, want dan neem je hem in. Net voor het slapen gaan. Je slaapt beter en je bent een uurtje duf in de ochtend.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:52 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik zou willen dat die dufheid eens wegtrok. Na een citalopram genomen te hebben krijg ik de rest van de dag niets meer gedaan en wil ik alleen nog maar slapen, wat dan weer niet lukt.
Ik neem die pil 's avond's in, maar ik word er alleen duf van. Ik heb er nu een slaapmiddeltje (temazepam) bijgekregen, wat ik niet langer dan 2 weken mag slikken, ivm verslavende werking.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat was destijds de reden dat mijn huidige huisarts me mirtazepine voorschreef. Die dufheid kreeg/krijg ik dus alleen net voor het slapen gaan, want dan neem je hem in. Net voor het slapen gaan. Je slaapt beter en je bent een uurtje duf in de ochtend.
Temazepam heb ik ook gekregen. Is een inslaper.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik neem die pil 's avond's in, maar ik word er alleen duf van. Ik heb er nu een slaapmiddeltje (temazepam) bijgekregen, wat ik niet langer dan 2 weken mag slikken, ivm verslavende werking.
Voornamelijk inslapen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Temazepam heb ik ook gekregen. Is een inslaper.
Heb je veel issues met inslapen? Of met doorslapen?
Niks te verliezen? Jawel hoor. Veiligheid bijvoorbeeld, zelfbescherming.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je hebt toch niks meer te verliezen dus kun je net zo goed full throttle plankgas vooruit geven
Illusies!quote:Op donderdag 12 juni 2014 09:41 schreef kuolema het volgende:
[..]
Niks te verliezen? Jawel hoor. Veiligheid bijvoorbeeld, zelfbescherming.
Ik gebruik Paroxetine. Mij heeft het uit een diepe depressie geholpen en ik heb ook minder paniek/angstklachten. Een groot nadeel vind ik dat ik er 15kg van ben aangekomenquote:Op donderdag 12 juni 2014 16:53 schreef Mord_Sith het volgende:
Hoi
Hebben jullie ervaring met het behandelen van angst(en) met Paroxetine?
Dank jequote:Op donderdag 12 juni 2014 17:15 schreef zomertje het volgende:
[..]
Ik gebruik Paroxetine. Mij heeft het uit een diepe depressie geholpen en ik heb ook minder paniek/angstklachten. Een groot nadeel vind ik dat ik er 15kg van ben aangekomenOverweeg nu ook om te kijken (overleggen natuurlijk) of een ander middel beter werkt voor mij.
Afbouwen van Paroxetine is evil, maar ik ben blij dat het me toch heeft geholpen.
Ja. Hielp geweldig maar ik had teveel bijwerkingen. Ben op wat anders overgestaptquote:Op donderdag 12 juni 2014 16:53 schreef Mord_Sith het volgende:
Hoi
Zo veel dat er ook nog een lading rustgevende pilletjes in mochten :x Toen ik op 40mg zat werkte het pas echt goed. Duurde een half jaar om op deze dosis te komen, maar kan sneller.quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:16 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Dank jeHad je veel angst/paniek klachten? En in hoeverre is het minder geworden?
Daar gaat ook wat tijd overheen zeker?
Wat gebruik jij nu, ik baal van de 15kg die ik ben aangekomen en twijfel of ik het ga aankaarten om wat anders te proberen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 18:16 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja. Hielp geweldig maar ik had teveel bijwerkingen. Ben op wat anders overgestapt
Op wat ben je overgestapt?quote:Op donderdag 12 juni 2014 18:16 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja. Hielp geweldig maar ik had teveel bijwerkingen. Ben op wat anders overgestapt
Ik ben net naar 30 mg gegaan en ga over 2 weken naar 40. Kijk ik nu al naar uit, zeg maarquote:Op donderdag 12 juni 2014 18:43 schreef zomertje het volgende:
[..]
Zo veel dat er ook nog een lading rustgevende pilletjes in mochten :x Toen ik op 40mg zat werkte het pas echt goed. Duurde een half jaar om op deze dosis te komen, maar kan sneller.
Hoe lang ben je er al mee bezig? Bij mij werkte het dus goed bij 40mg.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:14 schreef Mord_Sith het volgende:
Ik ben net naar 30 mg gegaan en ga over 2 weken naar 40. Kijk ik nu al naar uit, zeg maar
Depressies en angsten.quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:53 schreef Mord_Sith het volgende:
Hoi
Al jaren 20, sinds kort 30quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:23 schreef zomertje het volgende:
[..]
Hoe lang ben je er al mee bezig? Bij mij werkte het dus goed bij 40mg.
Adem in, adem uit.... straks een tukje doen en morgen gaat t vast beterquote:Op donderdag 12 juni 2014 21:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens echt een gruwelijke kut dag. Echt een gruwelijke kut dag. Alles gaat fout, aanvaring na aanvaring gehad met gehaaide verhitte mensen. In de supermarkt ... op de weg.
Dat ik niet snel genoeg op zij ging. Etc. Prfrfftft...
Dan krijg ik van die smerige gevoelens.
Ben weer begonnen met Mirtazepine.quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:31 schreef zomertje het volgende:
[..]
Adem in, adem uit.... straks een tukje doen en morgen gaat t vast beter![]()
Slik je nu nog een AD?
Dat aankomen is echt irritant he, daar heb ik ook last van... Ben al expres afgebouwd van 40 naar 20mg en hoop daar genoeg aan te hebben. Maar soms twijfel ik wel.quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ben weer begonnen met Mirtazepine.
Ik moet alleen m'n best doen om niet kilo's aan te komen en ik zweet als een otter.
Het helpt me om te slapen.
Echt gruwelijk irritant.quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:45 schreef zomertje het volgende:
[..]
Dat aankomen is echt irritant he, daar heb ik ook last van... Ben al expres afgebouwd van 40 naar 20mg en hoop daar genoeg aan te hebben. Maar soms twijfel ik wel.
Idd.. zeer herkenbaar..quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:03 schreef sitting_elfling het volgende:
inlezen in anhedonie. Ook dat is weer een feest van herkenning helaas.
Kut is dat eh? Volgens mijn therapeut neig ik daar ontzettend naar en is daar verder niet veel aan te doen. AD in mijn geval zou dan alleen met name de kut gevoelens temperen en de kleine lichtpuntjes uitblazen.quote:
Over je gewicht beheersen: wat bij mij werkt is in de ochtend weinig koolhydraten eten. Ik ontbijt met fruit, noten, pure choco (quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Echt gruwelijk irritant.
Maar je kut voelen is ook gewoon irritant. Ik heb op dit moment met name mail consult met mijn therapeut. En daar wordt nu ook geopperd of ik me eens wil inlezen in anhedonie. Ook dat is weer een feest van herkenning helaas.
gister 1 of andere studie erover gelezen. Conclusie; bij mensen met depressie komt het het vaakst voor.. Gohquote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Kut is dat eh? Volgens mijn therapeut neig ik daar ontzettend naar en is daar verder niet veel aan te doen. AD in mijn geval zou dan alleen met name de kut gevoelens temperen en de kleine lichtpuntjes uitblazen.
Voor de rest is het haar fijn uit te leggen waarom ik anhedonie heb. Kan daar alleen niet zo veel mee.
Echt een kut dag vandaag gehad.
Van die momenten dat je je bedhoes wil opvreten.
Volgens mij is ook een van de issues dat je er na jaren van problemen er 'in duikt' ... en dus niet meer goed kunt beseffen hoe je daar het beste uit kunt komen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
gister 1 of andere studie erover gelezen. Conclusie; bij mensen met depressie komt het het vaakst voor.. Goh![]()
Vind het dan ook lastig om het verschil tussen depressie en anhedonie te zien/te begrijpen. Al lijkt het erop dat anhedonie ook (af en toe) voorkomt bij 'gezonde' mensen.
Maar het hele "geen plezier meer aan dingen beleven of in beperkte mate" tja, dat is natuurlijk datgene waar ik al tijden last van heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |