Nou,,,.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat doe ik ook absoluut niet. Ik zeg dat ik kan horen of een tekst slecht is of niet. Dat is uiteraard een volledig persoonlijke mening. Jij maakt er weer een of ander discussiepunt van.
Ok toegegeven, je zegt niet dat je het over dezelfde tekst moet hebben dus wat jij geweldig vind kan een ander nog wel prut vinden en omgekeerd.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:00 schreef Tchock het volgende:
Sowieso kan ik wel in een Engelse tekst horen of die goed of slecht is, en jij vast ook.
Ik vind teksten slecht als ze overdreven herhalend zijn, grammaticaal onjuist of in betekenis extreem onlogisch. En sinterklaasrijm.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:11 schreef Moody het volgende:
Ojee.
Wat is een slechte tekst?
Als de maker van een nummer het zo heeft willen omschrijven, is het maar zo. Het mag voor mij best simpel en rijmend, als de muziek er om heen het maar goed maakt
Dit bewijst dat Blof haar teksten ook onder invloed schrijftquote:Op maandag 9 juni 2014 00:12 schreef DO2 het volgende:
Die teksten zijn gewoon slecht. Daar hoeven we toch niet geheimzinnig over te doen?
Onsamenhangend gewauwel is het. Maar goed, het is natuurlijk ook een kwestie van het zonlicht.
En een kwestie van gewicht van de dingen die we doen. En ook de dingen die we zien.
In alle landen waar we wonen. En de dochters en de zonen elke ochtend naast het bed.
Dus.
En toch vind je The National een goede band? Om maar een voorbeeld te noemen....quote:Op maandag 9 juni 2014 00:13 schreef Tchock het volgendeE :
[..]
Ik vind teksten slecht als ze overdreven herhalend zijn, grammaticaal onjuist of in betekenis extreem onlogisch. En sinterklaasrijm.
Wie ben jij voor anderen te bepalen wat slecht is??! Hmm?!? Dat is subjectief. Er bestaat toch ook niet zoiets als slecht eten of vieze muziek of zo. Kom op zeg. Ga jij even voor een ander bepalen. Pfff.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:12 schreef DO2 het volgende:
Die teksten zijn gewoon slecht. Daar hoeven we toch niet geheimzinnig over te doen?
Onsamenhangend gewauwel is het. Maar goed, het is natuurlijk ook een kwestie van het zonlicht.
En een kwestie van gewicht van de dingen die we doen. En ook de dingen die we zien.
In alle landen waar we wonen. En de dochters en de zonen elke ochtend naast het bed.
Dus.
Constant herhalen van dezelfde tekst is ook wel een ergernis van mij ja, vooral als de makers denken dat ze dan een goed refreintje hebben bedacht en dan wordt die 4 keer back-to-back gezongen.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind teksten slecht als ze overdreven herhalend zijn, grammaticaal onjuist of in betekenis extreem onlogisch. En sinterklaasrijm.
Ik zeg toch nergens dat ik enkel goede teksten luister?quote:Op maandag 9 juni 2014 00:14 schreef Moody het volgende:
[..]
En toch vind je The National een goede band? Om maar een voorbeeld te noemen....
Moet je eens luisteren, ik vraag je niet om je hand, kerel.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wie ben jij voor anderen te bepalen wat slecht is??! Hmm?!? Dat is subjectief. Er bestaat toch ook niet zoiets als slecht eten of vieze muziek of zo. Kom op zeg. Ga jij even voor een ander bepalen. Pfff.
Mijn favorietquote:Op maandag 9 juni 2014 00:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat ik enkel goede teksten luister?Ik vind de teksten van Daft Punk ook om te janken. En die van Spinvis slaan meestal ook helemaal nergens op.
Overigens kan The National het wel hoor vind ik in mijn ogen volgens mij, al zitten er een paar flinke missers tussen.
quote:Remember when you lost your shit and
Drove the car into the garden
You got out and said I’m sorry
To the vines and no one saw it
I need my girl
I need my girl
Je mening geven op een forum.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wie ben jij voor anderen te bepalen wat slecht is??! Hmm?!? Dat is subjectief. Er bestaat toch ook niet zoiets als slecht eten of vieze muziek of zo. Kom op zeg. Ga jij even voor een ander bepalen. Pfff.
nee hoor, voor mij nietquote:Op maandag 9 juni 2014 00:14 schreef Kerftminister het volgende:
Constant herhalen van dezelfde tekst is ook wel een ergernis van mij ja,
Uitzondering die de regel bevestigt, net als Around the World.quote:
Als voorprogramma van 30 minuten was het vrij leuk. Hij ging ook wel de discussie aan met het publiek...was wel lachenquote:Op maandag 9 juni 2014 00:19 schreef ranja het volgende:
Ja, paar jaar geleden eens gezien. Vond 't wel redelijk maar verveelde wel na een paar nummers.
NEE.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:15 schreef DO2 het volgende:
[..]
Moet je eens luisteren, ik vraag je niet om je hand, kerel.
Ik vraag je om je vingers die wijzen op mezelf. Dat snap je toch?
het zijn wel de vingers van de ander (een vrouw?) die hij wil en die naar hem wijzenquote:Op maandag 9 juni 2014 00:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
NEE.Ik probeer me voor te stellen wat hij nou in godsnaam kan bedoelen. Hij vraagt niet om je hand (dus hij wil niet trouwen) maar wel om je vingers. Wat is "iemand om zijn vingers vragen"? Of bedoelt hij dat hij niet wil trouwen maar wel, zeg maar, een deel van trouwen? Een stukje meer zekerheid? Vooruit.
Nee wacht. Die vingers wijzen ook nog ergens heen in deze metafoor. Naar hemzelf, namelijk. Dus hij wil niet trouwen, maar wel meer zekerheid, om zijn eigen fouten te benadrukken. Zoiets?
Dus hij wil eigenlijk gewoon dat zij eens een flink potje op hem gaat staan lopen vloeken? Is dat wat we hier uit moeten halen? Edit: nee wacht, want het was wel een huwelijksaanzoek.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:28 schreef ranja het volgende:
[..]
het zijn wel de vingers van de ander (een vrouw?) die hij wil en die naar hem wijzen
dus zij geeft hem de schuld van iets? of omdat hij de vingers wil, wil hij dat zij hem ergens van beschuldigd?
nou, een aanzoek... maar geen huwelijk want geen ringen toch?quote:Op maandag 9 juni 2014 00:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus hij wil eigenlijk gewoon dat zij eens een flink potje op hem gaat staan lopen vloeken? Is dat wat we hier uit moeten halen? Edit: nee wacht, want het was wel een huwelijksaanzoek.
maar 1 vinger is niet genoeg, toch wel 2 of 3 minstensquote:Op maandag 9 juni 2014 00:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Misschien speelt ie wel met 't gezegde 'geef hem een vinger en hij pakt meteen je hele hand'. Dan is de zin dus nederig: hij wil niet een hand, nee, hij hoeft maar enkele vingers, en dan wijzen ze ook nog eens naar hem in die nederige rol. Zoiets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |