Ik mis alleen de kattebel uit Praag, maar voor de rest chapeau.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Alcohol maakt alles lief dat je kapot is
In duizend kleuren schrijd ik verder door jouw rode nacht
en de dingen die ik voel
Onmogelijke wegen zijn beklimbaar met de kracht van haar gevoel
"jouw rode nacht" klinkt ranzig...maar voor de restquote:Op zondag 8 juni 2014 23:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Alcohol maakt alles lief dat je kapot is
In duizend kleuren schrijd ik verder door jouw rode nacht
en de dingen die ik voel
Onmogelijke wegen zijn beklimbaar met de kracht van haar gevoel
quote:Het ging anders dan we dachten
Wie verwacht er ook dat alles blijft, zoals het is
Maar nooit hetzelfde aanvoelt
Het is een kwestie van het zonlicht
En een kwestie van gewicht van de dingen die we doen
En ook de dingen die we zien
In alle landen waar we wonen
En de dochters en de zonen elke ochtend naast het bed
Ik wacht hier op jou
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Dit is een aanzoek zonder ringen
En ik vraag niet om je hand maar om je vingers die me wijzen op mezelf
Sonic Youth is geweldig, maar dit nummer heb ik nooit kunnen waarderen.quote:
Nou ja, Diamond Sea is later en Schrizophrenia eerder dus echt blijven steken kan ik het niet noemenquote:Op zondag 8 juni 2014 23:54 schreef Moody het volgende:
[..]
Sonic Youth is geweldig, maar dit nummer heb ik nooit kunnen waarderen.
Ben blijkbaar blijven steken bij Diamond Sea, Schizophrenia e.d.
En de schoenen die gejat zijn, maar dat er toch buiten nog wel wat is.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:49 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik mis alleen de kattebel uit Praag, maar voor de rest chapeau.
Teksten uitpluizen is nog net iets dommer als teksten makenquote:Op zondag 8 juni 2014 23:52 schreef Tchock het volgende:
Godverdomme wat zijn die teksten toch leuk.
[..]
Weet ik niet precies, maar ik vind dat wel goede nummersquote:Op zondag 8 juni 2014 23:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, Diamond Sea is later en Schrizophrenia eerder dus echt blijven steken kan ik het niet noemen
Nou ja zijn ook zat bands met tenenkrommende teksten in het Engels, Vond Oasis ook wel verschrikkelijk op dat aspect hoor.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Teksten uitpluizen is nog net iets dommer als teksten maken
Ik heb Blof niet hoog zitten, maar als ze hun teksten in het Engels hadden gezongen, had niemand er een probleem mee gehad
in nederland niet neequote:Op zondag 8 juni 2014 23:56 schreef Moody het volgende:
Ik heb Blof niet hoog zitten, maar als ze hun teksten in het Engels hadden gezongen, had niemand er een probleem mee gehad
altijd goedquote:Op zondag 8 juni 2014 23:58 schreef Moody het volgende:
[..]
Weet ik niet precies, maar ik vind dat wel goede nummers
Jouw post zet me wel aan om ze nog eens door de playlist te gooien
Ja, je mag de teksten aanhoren en begrijpen maar o wee als je er een kritisch woord over zegt?quote:Op zondag 8 juni 2014 23:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Teksten uitpluizen is nog net iets dommer als teksten maken
Nee.quote:Ik heb Blof niet hoog zitten, maar als ze hun teksten in het Engels hadden gezongen, had niemand er een probleem mee gehad
teksten goed of slecht is al net zo subjectief als muziek goed of slechtquote:Op maandag 9 juni 2014 00:00 schreef Tchock het volgende:
Nee.Deze jongens hebben ook een nummer van Coldplay zo doorgenomen. Sowieso kan ik wel in een Engelse tekst horen of die goed of slecht is, en jij vast ook.
Oh god, krijgen we dat weer.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:02 schreef ranja het volgende:
[..]
teksten goed of slecht is al net zo subjectief als muziek goed of slecht
ik let eigenlijk nooit op teksten, sorry voor de tekstschrijvers...
Dat zeg ik niet.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, je mag de teksten aanhoren en begrijpen maar o wee als je er een kritisch woord over zegt?
Jawel. Maar als de melodie en arrangement goed is, kan de tekst me soms een bal jeuken. In het geval van Blof kun je niet om de tekst heen, omdat je het als Nederlander hoe dan ook expliciet meekrijgt.quote:Nee.Deze jongens hebben ook een nummer van Coldplay zo doorgenomen. Sowieso kan ik wel in een Engelse tekst horen of die goed of slecht is, en jij vast ook.
Ik wel, mja dat is logisch met mijn Hip-Hop achtergrond, zorgt er ook voor dat ik me soms onnodig erger aan de teksten van The Flaming Lips, die soms hele cheesy teksten hebben bij goede muziek.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:02 schreef ranja het volgende:
[..]
teksten goed of slecht is al net zo subjectief als muziek goed of slecht
ik let eigenlijk nooit op teksten, sorry voor de tekstschrijvers...
Tja, daarom moet je daar ook niet over beginnenquote:
Het zijn theatermakers die in hun vrije tijd moderne popmuziek onder de loep nemen door naar de teksten te kijken vanuit literair oogpunt. En dat doen ze op een zeer vermakelijke manier. Overigens lang niet alleen Blof, ook Abel, Frank Boeijen, enzovoorts. En het grappige is juist - ongeveer rechtlijnig tegenover wat jij zegt - dat je je normaal helemaal niet beseft hoe raar sommige teksten zijn.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Ik zeg dat het eenvoudiger is om kritiek te hebben op iets dat bestaat dan om iets te verzinnen.
Zegt niets over de kwaliteit van het verzonnen iets. Al is het wel erg sneu om kritiek te hebben om iets dat al bekend staat om het hebben van weinig kwaliteit
Dat doe ik ook absoluut niet. Ik zeg dat ik kan horen of een tekst slecht is of niet. Dat is uiteraard een volledig persoonlijke mening. Jij maakt er weer een of ander discussiepunt van.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:03 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, daarom moet je daar ook niet over beginnenalsof jij voor een ander kunt bepalen of die een tekst slecht moet vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |