abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140742956
Je hoort wel vaker dat in de medische branche aardig wat gefraudeerd wordt.
100 kiezen getrokken bij een persoon etc.

Nu moest ik mijn patiëntenkaart opvragen ter aanvulling van een medisch onderzoek en toen zag ik wat rare dingen ertussen staan.

Ik heb sinds een jaartje een spiraaltje laten we zeggen dat ik die dus rond mei vorig jaar heb laten zetten. In mijn dossier staat dat ik al vier jaar een spiraaltje heb en dat ik 21 keer (!!!) ben langsgekomen voor mijn spiraaltje. Even voor de mensen die er geen verstand van hebben, voor een spiraaltje heb je maar 2 bezoeken nodig!
Ook ben ik onder behandeling voor cellulitis..come on :')! En de behandeling duurt zogenaamd tot 2015. Ik heb geen last van cellulitis hoor en wie is die huisarts in Godes naam die het genoteerd heeft? Niet mijn huisarts.
Mijn huisarts zit al sinds dat ik nog eencellig was in onze familie en het is een toffe vent, kan niet geloven dat hij de boel zou besodemieteren.
Natuurlijk ga niet meteen conclusies trekken he. Maar als je hierover met je praktijk belt en iedereen doet alsof hun neus bloedt dan gaan er bij mij wel alarmbellen rinkelen.

Welke stappen kan ik nemen aangezien mij niks werd geadviseerd door de stinky (ass)istentes?
pi_140743011
Toch maar de pil? :D
pi_140743064
Bel de verzekering eens :)
pi_140743149
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:21 schreef Queller het volgende:
Bel de verzekering eens :)
Ik heb hier gewoon niet aan gedacht he. Ga het even proberen.
pi_140743174
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:21 schreef Queller het volgende:
Bel de verzekering eens :)
Dit, inderdaad. (en misschien dat ook aangeven bij de assistente.)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:24:27 #6
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_140743177
zet een constructie op met de huisarts waarbij je de helft van het geld van 3 openhartoperaties opstrijkt.

maar even serieus, wat een bizar geval. als de assistentes niet willen helpen zou ik persoonlijk naar de verzekering gaan bellen/direct een mailtje sturen naar de huisarts.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  Moderator donderdag 5 juni 2014 @ 13:25:47 #7
5428 crew  miss_sly
pi_140743220
Weet je zeker dat je de goede patiëntenkaart hebt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_140743232
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit, inderdaad. (en misschien dat ook aangeven bij de assistente.)
Wie denk je dat ik net aan de lijn had :D. Mevrouw wist niet waar ik het over had en klonk aardig ongemakkelijk.
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:24 schreef FunkyHomosapien het volgende:
zet een constructie op met de huisarts waarbij je de helft van het geld van 3 openhartoperaties opstrijkt.

maar even serieus, wat een bizar geval. als de assistentes niet willen helpen zou ik persoonlijk naar de verzekering gaan bellen/direct een mailtje sturen naar de huisarts.
Hahaha! Goed plan!

Ik kijk even wat de verzekering zegt, nu aan de telefoon.
pi_140743243
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:25 schreef miss_sly het volgende:
Weet je zeker dat je de goede patiëntenkaart hebt?
Yep, want andere behandelingen kloppen wel evenals persoonlijke gegevens.
pi_140743299
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:26 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Wie denk je dat ik net aan de lijn had :D. Mevrouw wist niet waar ik het over had en klonk aardig ongemakkelijk.

Met de mededeling dat je dit ging navragen bij de verzekeraar?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:28:49 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_140743330
Ik zou officieel aangfite van fraude doen, maar tegelijkertijd heb ik het ideedat dat helemaal niet serieus genomen zou worden in dit land, waar dit soort fraude eigenlijk gewoon toegelaten wordt...

:N

Ze frauderen er flink op los in de zorg.
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:28:49 #12
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140743331
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:27 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Met de mededeling dat je dit ging navragen bij de verzekeraar?
Nee. Met de mededeling dat ik het vaag vond.
pi_140743362
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:23 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Ik heb hier gewoon niet aan gedacht he. Ga het even proberen.
Ik weet het ook niet, maar dat is waarschijnlijk de partij die voor de kosten opdraait (of er in elk geval iets van ziet). Best kans dat ze het interessant vinden ;)

Overigens zou je ook bij je verzekering moeten kunnen nazien of ervoor gedeclareerd is.
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:29:56 #14
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140743367
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:28 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zou officieel aangfite van fraude doen, maar tegelijkertijd heb ik het ideedat dat helemaal niet serieus genomen zou worden in dit land, waar dit soort fraude eigenlijk gewoon toegelaten wordt...

:N

Ze frauderen er flink op los in de zorg.
Zodra de verzekering zegt dat de behandelingen ook daadwerkelijk zijn gedeclareerd ga ik zeker aangifte doen.
pi_140743379
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:29 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Zodra de verzekering zegt dat de behandelingen ook daadwerkelijk zijn gedeclareerd ga ik zeker aangifte doen.
Of alsnog je behandeling halen! Je kan er maar op tijd bij zijn met je cellulitis!
pi_140743382
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:28 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Nee. Met de mededeling dat ik het vaag vond.
Dat had ik al gelezen, vandaar dat ik zei dat je wellicht de assistente kon bellen met de mededeling dat je navraag bij de verzekeraar ging doen. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_140743409
bizar... even volgen. Succes ts :D
pi_140743455
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:29 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Zodra de verzekering zegt dat de behandelingen ook daadwerkelijk zijn gedeclareerd ga ik zeker aangifte doen.
Waarvan wil je aangifte gaan doen? Denk dat de verzekeraar aangifte zal moeten doen.
pi_140743498
Spannend.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_140743516
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:33 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Waarvan wil je aangifte gaan doen? Denk dat de verzekeraar aangifte zal moeten doen.
Iedereen mag aangifte doen van een misdrijf. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:38:22 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140743620
Je kan bij je verzekering gewoon online inloggen met DigiD en daar al je zorgkosten vinden.
Je gaat je verbazen over wat huisartsen zoal declareren...

KLB / Huisartskosten
censuur :O
pi_140743635
Nooit wat gemerkt aan je eigen risico? Voordat de verzekering ook maar een cent betaald word er eerst 350 euro eigen risico in rekening gebracht!
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:38:46 #23
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_140743637
Al nieuws van de verzekeraar?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:39:13 #24
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_140743656
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:33 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Waarvan wil je aangifte gaan doen? Denk dat de verzekeraar aangifte zal moeten doen.
Iemand pleegt fraude op naam van TS. Ik zou dan zeker dusdanig pislink worden dat ik zelf aangifte doe, ipv erop vertrouw dat mijn verzekeraar het wel regelt. Sowieso heb ik weinig vertrouwen in het handelen van verzekeraars wanneer het over fraude gaat...
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:39:43 #25
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140743669
Ben nu aan het bellen :D.

Spannend dit zeg.

Heb overigens niks extra's moeten betalen hoor van wat ik weet( ik hou dit wel in de gaten ). Maar mijn verzekering misschien wel.
pi_140743773
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:38 schreef ikhebgelijk het volgende:
Nooit wat gemerkt aan je eigen risico? Voordat de verzekering ook maar een cent betaald word er eerst 350 euro eigen risico in rekening gebracht!
Het gaat om de huisarts.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:43:01 #27
381517 Zapata
held op sokken
pi_140743794
is dat wel handig om je huisarts te verlinken?
moet je weer een andere huisarts zoeken ed..
pi_140743800
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:39 schreef Yi-Long het volgende:

Sowieso heb ik weinig vertrouwen in het handelen van verzekeraars wanneer het over fraude gaat...
Dit kost een verzekeraar geld. Ik kan je melden: verzekeraars gaan hier wel degelijk achteraan.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:43:52 #29
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_140743842
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:42 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het gaat om de huisarts.
Overigens ook wel weer slim.
Als de HA het doet merk je daar als zorgconsument niets van omdat het niet ten koste gaat van je ER.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:44:05 #30
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_140743852
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:39 schreef Fanta-stick het volgende:
Ben nu aan het bellen :D.

Spannend dit zeg.

Heb overigens niks extra's moeten betalen hoor van wat ik weet( ik hou dit wel in de gaten ). Maar mijn verzekering misschien wel.
spannnundddd
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:44:33 #31
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_140743865
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit kost een verzekeraar geld. Ik kan je melden: verzekeraars gaan hier wel degelijk achteraan.
Dit gebeurt op vrij grote schaal: apothekers die 6 euro krijgen omdat ze zogenaamd een uitleg over de medicijnen hebben gegeven, een tandarts die een extra vergoeding krijgt omdat ze zogenaamd poets-advies geven, etc etc.

Dus nee, dit soort fraude doen ze veels te weinig tegen.
pi_140743881
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:42 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het gaat om de huisarts.
Alleen consult valt niet onder eigen risico! Krijg je bijvoorbeeld een tetanus spuit word er gewoon 18 euro in rekening gebracht en deze word van je eigen risico gehaald. Dit geld voor allen medicatie die via de huisarts krijgt.
pi_140743882
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:44 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dus nee, dit soort fraude doen ze veels te weinig tegen.
Oke. Jij zal het vast wel weten. :) (ik wéét dat ze er veel aan doen, gevraagd en ongevraagd en dat er hele afdelingen voor zijn die dit soort zaken uitzoeken)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Redactie Frontpage donderdag 5 juni 2014 @ 13:45:24 #34
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_140743896
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:43 schreef Zapata het volgende:
is dat wel handig om je huisarts te verlinken?
moet je weer een andere huisarts zoeken ed..
Lekker, beetje frauderen blijven ondersteunen :Y
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_140743900
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:44 schreef ikhebgelijk het volgende:

[..]

Alleen consult valt niet onder eigen risico! Krijg je bijvoorbeeld een tetanus spuit word er gewoon 18 euro in rekening gebracht en deze word van je eigen risico gehaald. Dit geld voor allen medicatie die via de huisarts krijgt.
Dat hoef je mij niet te vertellen: het gaat hier ook alleen om consulten.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:47:56 #36
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140744009
Ik ben super nieuwsgierig hoe dit afloopt
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_140744013
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:45 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat hoef je mij niet te vertellen: het gaat hier ook alleen om consulten.
Een consult is alleen het gesprek met de arts elke medische handeling die hij/zij na het gesprek uitvoert valt daar niet onder.
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:48:18 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140744022
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:43 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Overigens ook wel weer slim.
Als de HA het doet merk je daar als zorgconsument niets van omdat het niet ten koste gaat van je ER.
Bij sommige zorgverzekeringen kun je inloggen en een overzicht van alle declaraties zien die bij je zorgverzekeraar zijn ingediend, dus ook die waar je zelf niks van ziet of merkt.

Riep bij mij ook nog wel vragen op, maar bleek bij navraag wel in orde.
The love you take is equal to the love you make.
pi_140744062
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:48 schreef ikhebgelijk het volgende:

[..]

Een consult is alleen het gesprek met de arts elke medische handeling die hij/zij na het gesprek uitvoert valt daar niet onder.
Zucht. Nee :) (lees gewoon de OP eens, misschien?)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:51:34 #40
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140744155
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit kost een verzekeraar geld. Ik kan je melden: verzekeraars gaan hier wel degelijk achteraan.
Mijn verzekeraar niet. "Klaag maar bij je tandarts als-ie dingen in rekening brengt die-ie niet heeft uitgevoerd"...
censuur :O
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:51:35 #41
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140744156
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:43 schreef Zapata het volgende:
is dat wel handig om je huisarts te verlinken?
moet je weer een andere huisarts zoeken ed..
Zo naief he..
Het boeit me echt geen neuk als ik een nieuwe huisarts moet zoeken. Ik wil niet gebruikt worden als een of andere pion om geld mee te verdienen.
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit kost een verzekeraar geld. Ik kan je melden: verzekeraars gaan hier wel degelijk achteraan.
Dit zei de verzekeraar ook, ze hebben er belang bij als dit soort meldingen worden gedaan. Ze gaan het uitzoeken. Ook omdat ik alleen begin en einddata heb van behandelingen en niet precieze data. Het zaakje stinkt in ieder geval.

Er wordt nog contact opgenomen met mij.
pi_140744170
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zucht. Nee :) (lees gewoon de OP eens, misschien?)
Scotie van startrek heeft het spiraaltje er zeker in gebeamd?
pi_140744184
Even volgen, maar gezien ik bekend ben met de administratie van huisartsen (en zeker die al op leeftijd zijn) is dit vast een storm in een glas water.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_140744251
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:44 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dit gebeurt op vrij grote schaal: apothekers die 6 euro krijgen omdat ze zogenaamd een uitleg over de medicijnen hebben gegeven, een tandarts die een extra vergoeding krijgt omdat ze zogenaamd poets-advies geven, etc etc.

Dus nee, dit soort fraude doen ze veels te weinig tegen.
Ik vind dit vooral bij de tandarts heel erg storend.

Die lui kijken en prutsen wat in je mond, amper informed consent, en dan toch een enorme rekening.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:54:19 #45
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140744273
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Mijn verzekeraar niet. "Klaag maar bij je tandarts als-ie dingen in rekening brengt die-ie niet heeft uitgevoerd"...
Tandarts is een ander verhaal he. Niks wordt vergoed, behalve als je een aanvullend pakket hebt . Ben zelf tandarts-assistente geweest. Zo makkelijk hoe je dingen kan declareren, voor zover ik weet heb ik hem dat nooit zien doen.
pi_140744314
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:52 schreef ikhebgelijk het volgende:

[..]

Scotie van startrek heeft het spiraaltje er zeker in gebeamd?
Want TS weet niet dat ze een spiraaltje heeft? :')
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:56:19 #47
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140744332
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik vind dit vooral bij de tandarts heel erg storend.

Die lui kijken en prutsen wat in je mond, amper informed consent, en dan toch een enorme rekening.
Controle c.a 20 euro
Bitewings elk 15 euro
Reinigen gebit ( wat ze altijd doen) 15 min 40 euro ofzo.

Belachelijk idd, gewoon vragen wat hij allemaal gaat doen, want vaak gaan ze zonder enige aankondiging allerlei dingen doen.
pi_140744400
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:56 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Controle c.a 20 euro
Bitewings elk 15 euro
Reinigen gebit ( wat ze altijd doen) 15 min 40 euro ofzo.

Belachelijk idd, gewoon vragen wat hij allemaal gaat doen, want vaak gaan ze zonder enige aankondiging allerlei dingen doen.
Ik vertrouw tandartsen voor een centimeter! Als hij een slechte maand heeft (veel klanten met goed gebit), kan hij om aan de centen te komen er zo een paar gaatjes bij verzinnen.
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:06:51 #49
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140744651
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:58 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik vertrouw tandartsen voor een centimeter! Als hij een slechte maand heeft (veel klanten met goed gebit), kan hij om aan de centen te komen er zo een paar gaatjes bij verzinnen.
Niet elke tandarts is zo, ook niet elke fysio is zo. Gewoon ff goede research doen voordat je ergens patiënt wordt. Verder natuurlijk ook nagaan of je van jezelf al een goed gebit hebt en nooit last van gaatjes. Mijn tandarts ( ook waar ik gewerkt heb) gaat altijd met zijn patiënten door de röntgenfoto's heen. Hij declareert dingen soms juist niet omdat hij weet dat een klant weinig te besteden heeft. Het is ook aan jou als patiënt om alert te blijven ( wat jij volgens mij wel doet hoor). Maar je hebt naïeve mensen ertussen zitten die alles kopen.
pi_140744661
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:58 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik vertrouw tandartsen voor een centimeter!
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_140744676
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:51 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Zo naief he..
Het boeit me echt geen neuk als ik een nieuwe huisarts moet zoeken. Ik wil niet gebruikt worden als een of andere pion om geld mee te verdienen.
Goede instelling. :)
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:08:35 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140744714
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:58 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik vertrouw tandartsen voor een centimeter!
Met 1 cm zitten ze al op je wortel.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:08:40 #53
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140744715
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:07 schreef Operc het volgende:

[..]

Goede instelling. :)
Thanks ;).
pi_140744718
* zarGon leest mee.
pi_140745022
Of het is je buurvrouw TS die vrolijk met een kopie van jouw zorgpas aan de haal is gegaan.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:19:53 #56
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140745086
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Of het is je buurvrouw TS die vrolijk met een kopie van jouw zorgpas aan de haal is gegaan.
Nou. Nou. En de volgende keer als een pakketje van haar bezorgd wordt bij ons hou ik het lekker zelf!!
pi_140745115
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:19 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Nou. Nou. En de volgende keer als een pakketje van haar bezorgd wordt bij ons hou ik het lekker zelf!!
Veel plezier met de cellulitis creme dan ^O^
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:21:11 #58
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_140745126
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Veel plezier met de cellulitis creme dan ^O^
:D
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:28:06 #59
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140745358
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Veel plezier met de cellulitis creme dan ^O^
Stik hier haast in mijn anti-cellulitis detox shakeje.

Hahaha :D
pi_140745854
En om deze reden vind ik het vreemd dat zorgverzekeraars (CZ doet het in ieder geval niet) niet standaard een mailtje sturen met specificatie van een claim, met link om aan te geven indien het volgens jou niet klopt. Zou niet veel geld hoeven kosten, patient is zich bewust van de zorgkosten en het verkleint de kans op dit soort fraude.
pi_140745975
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:43 schreef Brad het volgende:
En om deze reden vind ik het vreemd dat zorgverzekeraars (CZ doet het in ieder geval niet) niet standaard een mailtje sturen met specificatie van een claim, met link om aan te geven indien het volgens jou niet klopt. Zou niet veel geld hoeven kosten, patient is zich bewust van de zorgkosten en het verkleint de kans op dit soort fraude.
Dat gaat veel meer geld en tijd kosten. De gemiddelde klant begrijp waarschijnlijk niets van zo'n mailtje. (sterker: die begrijpt nu al niet zo heel veel van eigen risico en dat de kosten van de huisarts daar niet voor gelden en dat de kosten voor een recept daar weer wél gelden. (dan hebben we het maar niet over de rare kosten die je maakt als je in een ziekenhuis terecht komt.)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_140746121
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat gaat veel meer geld en tijd kosten. De gemiddelde klant begrijp waarschijnlijk niets van zo'n mailtje. (sterker: die begrijpt nu al niet zo heel veel van eigen risico en dat de kosten van de huisarts daar niet voor gelden en dat de kosten voor een recept daar weer wél gelden. (dan hebben we het maar niet over de rare kosten die je maakt als je in een ziekenhuis terecht komt.)
Klopt. Heb het zelf ervaren na de keizersnee bij mijn vrouw. Ik wilde wel een specificatie van die 14k die het gekost zou hebben in 4 dagen tijd. Wat kreeg ik als specificatie? Alleen maar nummers (met grove omschrijving). Dus als zorgverbruiker ben je niet in staat om simpel de gedeclareerde zorg te controleren. Is dat geen symptoom dat er wel eens op heel grote schaal fraude gepleegd wordt met kleine kans op ontdekking?

Ook al zijn het standaard categorieën, je kan met een simpele jip en janneke toelichting de meeste mensen echt wel duidelijk maken welke zorg er gedeclareerd is voor jou.
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:51:59 #63
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140746159
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:46 schreef Five_Horizons het volgende:
De gemiddelde klant begrijp waarschijnlijk niets van zo'n mailtje. (sterker: die begrijpt nu al niet zo heel veel van eigen risico en dat de kosten van de huisarts daar niet voor gelden en dat de kosten voor een recept daar weer wél gelden.
Recent:
-medicijn van de apotheek: 3 euro wordt vergoed, 6 euro gaat van het eigen risico (en nee, het eigen risico is nog niet op!)
-declaratie gecontracteerde zorgverlener: 26,50 wordt vergoed (geen onderdeel van het eigen risico), 0,70 euro wordt niet vergoed (want het maximumtarief was bereikt).
Dat is toch gerommel in de marge waar ongetwjifeld heel veel managers lang over nagedacht hebben?
censuur :O
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:53:51 #64
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140746225
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:50 schreef Brad het volgende:
Klopt. Heb het zelf ervaren na de keizersnee bij mijn vrouw. Ik wilde wel een specificatie van die 14k die het gekost zou hebben in 4 dagen tijd. Wat kreeg ik als specificatie? Alleen maar nummers (met grove omschrijving). Dus als zorgverbruiker ben je niet in staat om simpel de gedeclareerde zorg te controleren. Is dat geen symptoom dat er wel eens op heel grote schaal fraude gepleegd wordt met kleine kans op ontdekking?
100 miljard euro per jaar ondertussen he, de vraag is niet of er fraude wordt gepleegd, maar of dat 1, 10 of 50 miljard is...
censuur :O
pi_140746283
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat gaat veel meer geld en tijd kosten. De gemiddelde klant begrijp waarschijnlijk niets van zo'n mailtje. (sterker: die begrijpt nu al niet zo heel veel van eigen risico en dat de kosten van de huisarts daar niet voor gelden en dat de kosten voor een recept daar weer wél gelden. (dan hebben we het maar niet over de rare kosten die je maakt als je in een ziekenhuis terecht komt.)
Daarom transparantie

Maar ja, dingen simpel doen is vrij moeilijk terwijl dingen moeilijk doen vrij simpel is.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_140746466
Naar aanleiding van dit topic ook maar eens opgezocht wat mijn huisarts allemaal declareert, bij mij lijkt het wel te kloppen :)

Benieuwd hoe dit afloopt
Do what you love, love what you do!
  donderdag 5 juni 2014 @ 15:19:59 #67
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_140746971
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:43 schreef Brad het volgende:
En om deze reden vind ik het vreemd dat zorgverzekeraars (CZ doet het in ieder geval niet) niet standaard een mailtje sturen met specificatie van een claim, met link om aan te geven indien het volgens jou niet klopt. Zou niet veel geld hoeven kosten, patient is zich bewust van de zorgkosten en het verkleint de kans op dit soort fraude.
Dat gaf ik een paar jaar geleden ook al aan op de FP met een soortgelijke discussie over fraude in de zorg: Er hoort gewoon een rekening te gaan vanuit de arts/tandarts/whatever, naar je verzekeraar, EN NAAR JOU! En die rekening hoort exact identiek te zijn. En vanuit de verzekeraar hoort daar dan ook bij de verzekerde even op gecontrolleerd worden 'Klopt die rekening!?'.

Oftewel, het is een dubbele controle: Jij als patient ziet de rekening en kan eventueel meteen contact opnemen met de verzekeraar wanneer er iets niet klopt, maar ook de verzekeraar zelf zou af en toe even moeten bellen en checken of bepaalde zaken kloppen.

Dat is verdomd makkelijk, fraude-bestendig, en niet al te duur om door te voeren. Sterker nog, het lijkt me dat het de kosten sterk zal terugdringen, omdat je dan (hopelijk) dus niet meer die onzin aangiftes krijgt vanuit apothekers, tandartsen, huisartsen, etc etc.

Het huidige systeem is belachelijk fraude-gevoelig, en dat merken we dus. Maar goed, de politiek WEIGERT om dat aan te pakken.

Gewoon verplichten om een identieke rekening naar zowel patient als verzekeraar te sturen. Klaar.
  donderdag 5 juni 2014 @ 15:25:08 #68
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140747154
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juni 2014 15:19 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat gaf ik een paar jaar geleden ook al aan op de FP met een soortgelijke discussie over fraude in de zorg: Er hoort gewoon een rekening te gaan vanuit de arts/tandarts/whatever, naar je verzekeraar, EN NAAR JOU! En die rekening hoort exact identiek te zijn. En vanuit de verzekeraar hoort daar dan ook bij de verzekerde even op gecontrolleerd worden 'Klopt die rekening!?'.

Oftewel, het is een dubbele controle: Jij als patient ziet de rekening en kan eventueel meteen contact opnemen met de verzekeraar wanneer er iets niet klopt, maar ook de verzekeraar zelf zou af en toe even moeten bellen en checken of bepaalde zaken kloppen.

Dat is verdomd makkelijk, fraude-bestendig, en niet al te duur om door te voeren. Sterker nog, het lijkt me dat het de kosten sterk zal terugdringen, omdat je dan (hopelijk) dus niet meer die onzin aangiftes krijgt vanuit apothekers, tandartsen, huisartsen, etc etc.

Het huidige systeem is belachelijk fraude-gevoelig, en dat merken we dus. Maar goed, de politiek WEIGERT om dat aan te pakken.

Gewoon verplichten om een identieke rekening naar zowel patient als verzekeraar te sturen. Klaar.
dit is geen fraude, je ziet het verkeerd, dit is nieuw nederlands werken _O_
pi_140751970
Maar het is altijd jouw woord tegen die van de huisarts. Het kan ook andersom gebeuren als ze bij mensen alle specificaties doorgeven en een controleberichtje sturen met de vraag of het klopt. Mensen die nee zeggen om hun eigen kosten/risico te drukken. Er zullen altijd mensen bij zijn die liegen, huisartsen EN patienten.
Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
pi_140752469
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:38 schreef Opdekop het volgende:
Maar het is altijd jouw woord tegen die van de huisarts. Het kan ook andersom gebeuren als ze bij mensen alle specificaties doorgeven en een controleberichtje sturen met de vraag of het klopt. Mensen die nee zeggen om hun eigen kosten/risico te drukken. Er zullen altijd mensen bij zijn die liegen, huisartsen EN patienten.
Met dat systeem vervallen de eigen risico kosten natuurlijk want er blijft minder ruimte over om te frauderen, dus kost de zorg minder geld en zo is eigen risico niet meer noodzakelijk.

Hoera *O*
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 5 juni 2014 @ 17:59:49 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140752575
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juni 2014 15:19 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat gaf ik een paar jaar geleden ook al aan op de FP met een soortgelijke discussie over fraude in de zorg: Er hoort gewoon een rekening te gaan vanuit de arts/tandarts/whatever, naar je verzekeraar, EN NAAR JOU! En die rekening hoort exact identiek te zijn. En vanuit de verzekeraar hoort daar dan ook bij de verzekerde even op gecontrolleerd worden 'Klopt die rekening!?'.

Oftewel, het is een dubbele controle: Jij als patient ziet de rekening en kan eventueel meteen contact opnemen met de verzekeraar wanneer er iets niet klopt, maar ook de verzekeraar zelf zou af en toe even moeten bellen en checken of bepaalde zaken kloppen.

Dat is verdomd makkelijk, fraude-bestendig, en niet al te duur om door te voeren. Sterker nog, het lijkt me dat het de kosten sterk zal terugdringen, omdat je dan (hopelijk) dus niet meer die onzin aangiftes krijgt vanuit apothekers, tandartsen, huisartsen, etc etc.

Het huidige systeem is belachelijk fraude-gevoelig, en dat merken we dus. Maar goed, de politiek WEIGERT om dat aan te pakken.

Gewoon verplichten om een identieke rekening naar zowel patient als verzekeraar te sturen. Klaar.
Nogmaals, bij mijn zorgverzekering kan ik online alle declaraties inzien, dus ook die helemaal langs mij heengaan omdat ik geen ER hoef te betalen. Zo kun je dus prima zelf die controle doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_140752771
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nogmaals, bij mijn zorgverzekering kan ik online alle declaraties inzien, dus ook die helemaal langs mij heengaan omdat ik geen ER hoef te betalen. Zo kun je dus prima zelf die controle doen.
a) ja je kan ze in zien, maar log jij iedere maand in om te controleren of er declaraties zijn gedaan die niet horen? Een automatische mail zou wel netjes zijn.
b) veel van de gebruikte codes/omschrijvingen zeggen veel mensen nog niets. Die codes zijn gewoon verzamelbakken van werkzaamheden. Dat systeem moet echt duidelijker voor de consument.
pi_140752808
quote:
Welke stappen kan ik nemen aangezien mij niks werd geadviseerd door de stinky (ass)istentes?
http://www.tuchtcollege-gezondheidszorg.nl/ikhebeenklacht/

En als het dan goed is hoef je dan zelf helemaal niets meer te doen, ook geen verzekeraars bellen of zo.
Word allemaal gedaan.
  donderdag 5 juni 2014 @ 18:10:42 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140752866
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:06 schreef Brad het volgende:

[..]

a) ja je kan ze in zien, maar log jij iedere maand in om te controleren of er declaraties zijn gedaan die niet horen? Een automatische mail zou wel netjes zijn.
b) veel van de gebruikte codes/omschrijvingen zeggen veel mensen nog niets. Die codes zijn gewoon verzamelbakken van werkzaamheden. Dat systeem moet echt duidelijker voor de consument.
Elke maand lijkt me niet nodig. En de gevallen zoals van TS filter je er vrij snel uit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_140752903
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Elke maand lijkt me niet nodig. En de gevallen zoals van TS filter je er vrij snel uit.
Als het niet nodig is, log ik liever helemaal niet in. Vandaar graag juist mijn wens om proactief gewaarschuwd te worden of ik kom als mosterd na de maaltijd opmerken bij mijn verzekeraar dat die oude declaratie wel erg vreemd is in mijn ogen.
  donderdag 5 juni 2014 @ 18:13:10 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140752930
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:12 schreef Brad het volgende:

[..]

Als het niet nodig is, log ik liever helemaal niet in. Vandaar graag juist mijn wens om proactief gewaarschuwd te worden of ik kom als mosterd na de maaltijd opmerken bij mijn verzekeraar dat die oude declaratie wel erg vreemd is in mijn ogen.
Nou, prima.
The love you take is equal to the love you make.
pi_140753535
Dit is wel een heel extreem geval maar zoals hier al gezegd het komt zo veel voor.

Heb het zelf met een rekening van de mondhygiëniste waar ik een paar keer per jaar kom. Het wordt normaal vergoed vanuit mijn aanvullende verzekering maar schijnbaar was ik over de max heen en moest ik dit keer zelf betalen. Volgens de factuur is er 8 keer 5 minuten gerekend a 12,50 per 5 minuten plus nog een keer 22 euro voor een zogenaamde periodieke controle.

Wat er werkelijk is gebeurd is maximaal 3 keer 5 minuten reiniging plus dat de tandarts even binnen kwam wandelen en 5 seconden naar een computerscherm heeft gekeken. Pure oplichting dus.
  donderdag 5 juni 2014 @ 18:48:02 #78
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140753954
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nogmaals, bij mijn zorgverzekering kan ik online alle declaraties inzien, dus ook die helemaal langs mij heengaan omdat ik geen ER hoef te betalen. Zo kun je dus prima zelf die controle doen.
Ik denk dat de meeste mensen helemaal niet weten dat dat kan. Als het bij hun verzekering al kan natuurlijk. Hoewel dat wel zou moeten kunnen bij alle verzekeringsmaatschappijen.
pi_140754427
Mijne volgens mij ook, maar dan veel subtieler. Ik gebruik permanent medicatie maar krijg steeds maar voor een maand een recept, daarna moet ik weer bellen. Kan het dat ze dat zo doen zodat ze iedere keer geld kunnen claimen bij de verzekeraar voor het uitschrijven van een recept? Bij mijn vorige huisartsen kreeg ik altijd voor een half jaar mee of zelfs een doorlopend recept waarmee ik gewoon altijd kon halen bij de apotheek.
pi_140754564
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:21 schreef Queller het volgende:
Bel de verzekering eens :)
Vragen naar de afdeling fraude, heb ik goede ervaring mee na een valse rekening.
pi_140755981
Hier een antwoord van iemand die bij een huisarts heeft gewerkt.. Ik ken jou details natuurlijk niet en die 21 contacten voor een spiraaltje lijken mij wat veel....

Maar voor declaratie gebruiken ze hele algemene termen, zo wordt met cellulitis geen putjes op de benen bedoelt maar en ontsteking van de huid...(waar elk rood plekje eigelijk wel aan voldoet)

Die data zijn gewoon de tijden waarin jou "hulpvraag" actueel zijn, meestal is dat een jaar of twee. En aangezien een spiraaltje elke vijf jaar moet worden gewisseld zou er daarom best een einddatum voor ver in de toekomst kunnen zijn.

Ik hoop voor jou en voor je huisarts dat hij/zij alles eerlijk heeft gedaan
Succes!
  donderdag 5 juni 2014 @ 21:22:07 #82
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_140759798
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:43 schreef Brad het volgende:
En om deze reden vind ik het vreemd dat zorgverzekeraars (CZ doet het in ieder geval niet) niet standaard een mailtje sturen met specificatie van een claim, met link om aan te geven indien het volgens jou niet klopt. Zou niet veel geld hoeven kosten, patient is zich bewust van de zorgkosten en het verkleint de kans op dit soort fraude.
In mijn cz op internet staan alle specificaties. Je krijgt een brief of e-mail met het totaalbedrag van de declaratie. Ik ben er heel tevreden mee,ik hoef helemaal geen pakketten papier. Wie geen internet heeft, kan per telefoon de specificatie opvragen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 5 juni 2014 @ 22:17:20 #83
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140762266
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 19:46 schreef Ballys het volgende:
Hier een antwoord van iemand die bij een huisarts heeft gewerkt.. Ik ken jou details natuurlijk niet en die 21 contacten voor een spiraaltje lijken mij wat veel....

Maar voor declaratie gebruiken ze hele algemene termen, zo wordt met cellulitis geen putjes op de benen bedoelt maar en ontsteking van de huid...(waar elk rood plekje eigelijk wel aan voldoet)

Die data zijn gewoon de tijden waarin jou "hulpvraag" actueel zijn, meestal is dat een jaar of twee. En aangezien een spiraaltje elke vijf jaar moet worden gewisseld zou er daarom best een einddatum voor ver in de toekomst kunnen zijn.

Ik hoop voor jou en voor je huisarts dat hij/zij alles eerlijk heeft gedaan
Succes!
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:38 schreef Opdekop het volgende:
Maar het is altijd jouw woord tegen die van de huisarts. Het kan ook andersom gebeuren als ze bij mensen alle specificaties doorgeven en een controleberichtje sturen met de vraag of het klopt. Mensen die nee zeggen om hun eigen kosten/risico te drukken. Er zullen altijd mensen bij zijn die liegen, huisartsen EN patienten.
Klopt maar wie gaat er nou 21 keer naar dezelfde huisarts voor een eenmalige behandeling?
En er worden bandopnames gemaakt van alle gesprekken. Ik weet wat ik doe hoor ;), kan mij aardig indekken.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:08 schreef Werkman het volgende:

[..]

http://www.tuchtcollege-gezondheidszorg.nl/ikhebeenklacht/

En als het dan goed is hoef je dan zelf helemaal niets meer te doen, ook geen verzekeraars bellen of zo.
Word allemaal gedaan.
Hartstikke bedankt, heb al contact opgenomen met mijn verzekeraar, die gaat erachteraan.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 19:46 schreef Ballys het volgende:
Hier een antwoord van iemand die bij een huisarts heeft gewerkt.. Ik ken jou details natuurlijk niet en die 21 contacten voor een spiraaltje lijken mij wat veel....

Maar voor declaratie gebruiken ze hele algemene termen, zo wordt met cellulitis geen putjes op de benen bedoelt maar en ontsteking van de huid...(waar elk rood plekje eigelijk wel aan voldoet)

Die data zijn gewoon de tijden waarin jou "hulpvraag" actueel zijn, meestal is dat een jaar of twee. En aangezien een spiraaltje elke vijf jaar moet worden gewisseld zou er daarom best een einddatum voor ver in de toekomst kunnen zijn.

Ik hoop voor jou en voor je huisarts dat hij/zij alles eerlijk heeft gedaan
Succes!
Oh wauw..dan heb ik me zwaar vergist met betrekking tot de cellulitis, heb inderdaad een ontstoken schaafwond gehad. Maar het spiraaltje blijft een vreemde zaak, hij zou in 2010 geplaatst zijn, terwijl het vorig jaar mei is geplaatst en laatste bezoek was ergens in oktober ( ben niet langs geweest toen).
pi_140762662
Gun die huisarts ook z'n splinternieuwe Volvo xc90 met alles erop en eraan en 4 vakanties per jaar!!
5 Ferrari's op videoband!
pi_140763526
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:
en 4 vakanties per jaar!!
Maar 4? Als ik hem bel is er bijna altijd een vervangende, ik heb het idee dat hij eerder 4 maanden per jaar op vakantie is :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 5 juni 2014 @ 22:54:15 #86
208890 June.
Seriously?
pi_140763959
Wat is er mis om de huisarts zelf even te bellen om een opheldering te vragen?
Shine bright like a diamond.
pi_140764061
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:54 schreef June. het volgende:
Wat is er mis om de huisarts zelf even te bellen om een opheldering te vragen?
Of Alberto te bellen voor het nieuwe seizoen Undercover in Nederland.

'vandaag confronteer ik de huisarts van TS, met zijn malafide declaratiepraktijken'
5 Ferrari's op videoband!
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:15:00 #88
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_140764962
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:43 schreef Brad het volgende:
En om deze reden vind ik het vreemd dat zorgverzekeraars (CZ doet het in ieder geval niet) niet standaard een mailtje sturen met specificatie van een claim, met link om aan te geven indien het volgens jou niet klopt. Zou niet veel geld hoeven kosten, patient is zich bewust van de zorgkosten en het verkleint de kans op dit soort fraude.
Bij CZ kan je online elke declaratie inzien.
Als ik voor elke declaratie een e-mail zou moeten hebben gehad, had ik er al een stuk of 100 voorbij zien komen dit jaar (vrouw in het ziekenhuis bevallen, hoppa, weer 10 declaraties).
Elk kwartaal betaal je al 4 rekeningen voor huisarts, huisartsenpost, samenwerkingsverbanden en weet ik veel wat.
Alleen jammer dat je de exacte inhoud van de declaratie niet in kan zien.
pi_140764978
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:44 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

een tandarts die een extra vergoeding krijgt omdat ze zogenaamd poets-advies geven, etc etc.

Dus nee, dit soort fraude doen ze veels te weinig tegen.
Dit
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:37:47 #90
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140766021
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:54 schreef June. het volgende:
Wat is er mis om de huisarts zelf even te bellen om een opheldering te vragen?
Hij is op vakantie..en krijg sowieso altijd assistentes.
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:41:25 #91
396062 Spuitkak
Anaal ongemak
pi_140766176
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:37 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Hij is op vakantie..
:D
*O* *O* *O* *O* POEPTOPIC!!! *O* *O* *O* *O*
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:42:19 #92
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140766215
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:41 schreef Spuitkak het volgende:

[..]

:D
;(
Van mijn 21 spiraaltjes.
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:48:49 #93
396062 Spuitkak
Anaal ongemak
pi_140766477
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:42 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

;(
Van mijn 21 spiraaltjes.
Chanteer hem en deel de winst.
*O* *O* *O* *O* POEPTOPIC!!! *O* *O* *O* *O*
pi_140768072
Worden huisartsen per consult betaald? Ik dacht dat ze een vast vergoeding kregen per ingeschreven client, het inschrijfgeld. En die in bepaalde wijken (veel ouderen/allochtonen/laag opgeleiden) krijgen ze wat meer, omdat die vaker ziek zijn.

En 21x terugkomen voor een spiraal in een jaar zou wel gek en opvallend zijn, denk dat er iets anders loos is. En zoals iedereen al aangeeft, log in bij je verzekeraar.
.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 01:17:39 #95
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_140768734
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:34 schreef El_Grando101 het volgende:
Dit is wel een heel extreem geval maar zoals hier al gezegd het komt zo veel voor.

Heb het zelf met een rekening van de mondhygiëniste waar ik een paar keer per jaar kom. Het wordt normaal vergoed vanuit mijn aanvullende verzekering maar schijnbaar was ik over de max heen en moest ik dit keer zelf betalen. Volgens de factuur is er 8 keer 5 minuten gerekend a 12,50 per 5 minuten plus nog een keer 22 euro voor een zogenaamde periodieke controle.

Wat er werkelijk is gebeurd is maximaal 3 keer 5 minuten reiniging plus dat de tandarts even binnen kwam wandelen en 5 seconden naar een computerscherm heeft gekeken. Pure oplichting dus.
... en zodra je dan uit woede overstapt naar een andere tandarts, dan is het eerste wat die doet nieuwe dure X-ray foto's van je gebit maken... want blijkbaar moet dat tegenwoordig ook met grote regelmaat en bij iedere nieuwe patient gebeuren...(!) :')
pi_140769027
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!
  vrijdag 6 juni 2014 @ 07:48:12 #97
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140770658
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 19:01 schreef Dipkip het volgende:
Mijne volgens mij ook, maar dan veel subtieler.
Toen mijn vrouw in het ziekenhuis lag, belde de huisarts mij op hoe het ging. Ik was helemaal verbaasd dat ze zowaar belangstelling toonde, tot ik online zag dat er gewoon 4 euro wordt gerekend voor een "telefonisch consult" :')
Het ziekenhuis zelf rekende ook ruim 500 euro 2 dagen voor de opname... Ik neem aan dat dat "een foutje" is in de declaraties, en dat geeft wel aan hoe chaotisch het is. Sowieso kan je alle verschillende kostenposten niet controleren. Maar het totaalbedrag is nog best laag: ongeveer 1000 euro per dag, terwijl Google me 3700 euro per dag verteld (voor een academisch ziekenhuis). Ik ben dan ook benieuwd of ze een jaar later nog andere posten toevoegen... En dat is het volgende probleem in de administratie: waarom moet het maanden tot zelfs jaren duren voor je (verzekering) de definitieve rekening ziet?
censuur :O
  vrijdag 6 juni 2014 @ 07:57:14 #98
208890 June.
Seriously?
pi_140770715
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:37 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Hij is op vakantie..en krijg sowieso altijd assistentes.
Ja nou en? Het is toch ook geen spoed? Je kunt toch ook gewoon het uitleggen aan die assistente en een gesprek vragen indien dit nodig is? :{

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 00:45 schreef Fer het volgende:
Worden huisartsen per consult betaald? Ik dacht dat ze een vast vergoeding kregen per ingeschreven client, het inschrijfgeld. En die in bepaalde wijken (veel ouderen/allochtonen/laag opgeleiden) krijgen ze wat meer, omdat die vaker ziek zijn.

En 21x terugkomen voor een spiraal in een jaar zou wel gek en opvallend zijn, denk dat er iets anders loos is. En zoals iedereen al aangeeft, log in bij je verzekeraar.
Precies dus dit. En het feit dat TS het niet eens wil proberen te vragen aan zinn huisarts is ook wel vreemd. Direct naar een verzekeraar gaan :') Dat zijn de grootste dieven in het hele zorgsysteem.
Shine bright like a diamond.
pi_140770724
Elke huisarts goochelt wat met zijn inkomsten dat is normaal.
pi_140770834
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:42 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

;(
Van mijn 21 spiraaltjes.
Eén voordeel voor jou: de kans dat je zwanger wordt is nu wel heel klein. Sterker nog, met 21 spiraaltjes past er geen piemel meer bij :')
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')