Dit, inderdaad. (en misschien dat ook aangeven bij de assistente.)quote:
Wie denk je dat ik net aan de lijn hadquote:Op donderdag 5 juni 2014 13:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit, inderdaad. (en misschien dat ook aangeven bij de assistente.)
Hahaha! Goed plan!quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:24 schreef FunkyHomosapien het volgende:
zet een constructie op met de huisarts waarbij je de helft van het geld van 3 openhartoperaties opstrijkt.
maar even serieus, wat een bizar geval. als de assistentes niet willen helpen zou ik persoonlijk naar de verzekering gaan bellen/direct een mailtje sturen naar de huisarts.
Yep, want andere behandelingen kloppen wel evenals persoonlijke gegevens.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:25 schreef miss_sly het volgende:
Weet je zeker dat je de goede patiëntenkaart hebt?
Met de mededeling dat je dit ging navragen bij de verzekeraar?quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:26 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Wie denk je dat ik net aan de lijn had. Mevrouw wist niet waar ik het over had en klonk aardig ongemakkelijk.
Nee. Met de mededeling dat ik het vaag vond.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Met de mededeling dat je dit ging navragen bij de verzekeraar?
Ik weet het ook niet, maar dat is waarschijnlijk de partij die voor de kosten opdraait (of er in elk geval iets van ziet). Best kans dat ze het interessant vindenquote:Op donderdag 5 juni 2014 13:23 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ik heb hier gewoon niet aan gedacht he. Ga het even proberen.
Zodra de verzekering zegt dat de behandelingen ook daadwerkelijk zijn gedeclareerd ga ik zeker aangifte doen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:28 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zou officieel aangfite van fraude doen, maar tegelijkertijd heb ik het ideedat dat helemaal niet serieus genomen zou worden in dit land, waar dit soort fraude eigenlijk gewoon toegelaten wordt...
Ze frauderen er flink op los in de zorg.
Of alsnog je behandeling halen! Je kan er maar op tijd bij zijn met je cellulitis!quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:29 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Zodra de verzekering zegt dat de behandelingen ook daadwerkelijk zijn gedeclareerd ga ik zeker aangifte doen.
Dat had ik al gelezen, vandaar dat ik zei dat je wellicht de assistente kon bellen met de mededeling dat je navraag bij de verzekeraar ging doen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:28 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Nee. Met de mededeling dat ik het vaag vond.
Waarvan wil je aangifte gaan doen? Denk dat de verzekeraar aangifte zal moeten doen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:29 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Zodra de verzekering zegt dat de behandelingen ook daadwerkelijk zijn gedeclareerd ga ik zeker aangifte doen.
Iedereen mag aangifte doen van een misdrijf.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:33 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Waarvan wil je aangifte gaan doen? Denk dat de verzekeraar aangifte zal moeten doen.
Iemand pleegt fraude op naam van TS. Ik zou dan zeker dusdanig pislink worden dat ik zelf aangifte doe, ipv erop vertrouw dat mijn verzekeraar het wel regelt. Sowieso heb ik weinig vertrouwen in het handelen van verzekeraars wanneer het over fraude gaat...quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:33 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Waarvan wil je aangifte gaan doen? Denk dat de verzekeraar aangifte zal moeten doen.
Het gaat om de huisarts.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:38 schreef ikhebgelijk het volgende:
Nooit wat gemerkt aan je eigen risico? Voordat de verzekering ook maar een cent betaald word er eerst 350 euro eigen risico in rekening gebracht!
Dit kost een verzekeraar geld. Ik kan je melden: verzekeraars gaan hier wel degelijk achteraan.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:39 schreef Yi-Long het volgende:
Sowieso heb ik weinig vertrouwen in het handelen van verzekeraars wanneer het over fraude gaat...
Overigens ook wel weer slim.quote:
spannnunddddquote:Op donderdag 5 juni 2014 13:39 schreef Fanta-stick het volgende:
Ben nu aan het bellen.
Spannend dit zeg.
Heb overigens niks extra's moeten betalen hoor van wat ik weet( ik hou dit wel in de gaten ). Maar mijn verzekering misschien wel.
Dit gebeurt op vrij grote schaal: apothekers die 6 euro krijgen omdat ze zogenaamd een uitleg over de medicijnen hebben gegeven, een tandarts die een extra vergoeding krijgt omdat ze zogenaamd poets-advies geven, etc etc.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit kost een verzekeraar geld. Ik kan je melden: verzekeraars gaan hier wel degelijk achteraan.
Alleen consult valt niet onder eigen risico! Krijg je bijvoorbeeld een tetanus spuit word er gewoon 18 euro in rekening gebracht en deze word van je eigen risico gehaald. Dit geld voor allen medicatie die via de huisarts krijgt.quote:
Oke. Jij zal het vast wel weten.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:44 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dus nee, dit soort fraude doen ze veels te weinig tegen.
Lekker, beetje frauderen blijven ondersteunenquote:Op donderdag 5 juni 2014 13:43 schreef Zapata het volgende:
is dat wel handig om je huisarts te verlinken?
moet je weer een andere huisarts zoeken ed..
Dat hoef je mij niet te vertellen: het gaat hier ook alleen om consulten.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:44 schreef ikhebgelijk het volgende:
[..]
Alleen consult valt niet onder eigen risico! Krijg je bijvoorbeeld een tetanus spuit word er gewoon 18 euro in rekening gebracht en deze word van je eigen risico gehaald. Dit geld voor allen medicatie die via de huisarts krijgt.
Een consult is alleen het gesprek met de arts elke medische handeling die hij/zij na het gesprek uitvoert valt daar niet onder.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet te vertellen: het gaat hier ook alleen om consulten.
Bij sommige zorgverzekeringen kun je inloggen en een overzicht van alle declaraties zien die bij je zorgverzekeraar zijn ingediend, dus ook die waar je zelf niks van ziet of merkt.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Overigens ook wel weer slim.
Als de HA het doet merk je daar als zorgconsument niets van omdat het niet ten koste gaat van je ER.
Zucht. Neequote:Op donderdag 5 juni 2014 13:48 schreef ikhebgelijk het volgende:
[..]
Een consult is alleen het gesprek met de arts elke medische handeling die hij/zij na het gesprek uitvoert valt daar niet onder.
Mijn verzekeraar niet. "Klaag maar bij je tandarts als-ie dingen in rekening brengt die-ie niet heeft uitgevoerd"...quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit kost een verzekeraar geld. Ik kan je melden: verzekeraars gaan hier wel degelijk achteraan.
Zo naief he..quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:43 schreef Zapata het volgende:
is dat wel handig om je huisarts te verlinken?
moet je weer een andere huisarts zoeken ed..
Dit zei de verzekeraar ook, ze hebben er belang bij als dit soort meldingen worden gedaan. Ze gaan het uitzoeken. Ook omdat ik alleen begin en einddata heb van behandelingen en niet precieze data. Het zaakje stinkt in ieder geval.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Scotie van startrek heeft het spiraaltje er zeker in gebeamd?quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zucht. Nee(lees gewoon de OP eens, misschien?)
Ik vind dit vooral bij de tandarts heel erg storend.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:44 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dit gebeurt op vrij grote schaal: apothekers die 6 euro krijgen omdat ze zogenaamd een uitleg over de medicijnen hebben gegeven, een tandarts die een extra vergoeding krijgt omdat ze zogenaamd poets-advies geven, etc etc.
Dus nee, dit soort fraude doen ze veels te weinig tegen.
Tandarts is een ander verhaal he. Niks wordt vergoed, behalve als je een aanvullend pakket hebt . Ben zelf tandarts-assistente geweest. Zo makkelijk hoe je dingen kan declareren, voor zover ik weet heb ik hem dat nooit zien doen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mijn verzekeraar niet. "Klaag maar bij je tandarts als-ie dingen in rekening brengt die-ie niet heeft uitgevoerd"...
Want TS weet niet dat ze een spiraaltje heeft?quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:52 schreef ikhebgelijk het volgende:
[..]
Scotie van startrek heeft het spiraaltje er zeker in gebeamd?
Controle c.a 20 euroquote:Op donderdag 5 juni 2014 13:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik vind dit vooral bij de tandarts heel erg storend.
Die lui kijken en prutsen wat in je mond, amper informed consent, en dan toch een enorme rekening.
Ik vertrouw tandartsen voor een centimeter! Als hij een slechte maand heeft (veel klanten met goed gebit), kan hij om aan de centen te komen er zo een paar gaatjes bij verzinnen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:56 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Controle c.a 20 euro
Bitewings elk 15 euro
Reinigen gebit ( wat ze altijd doen) 15 min 40 euro ofzo.
Belachelijk idd, gewoon vragen wat hij allemaal gaat doen, want vaak gaan ze zonder enige aankondiging allerlei dingen doen.
Niet elke tandarts is zo, ook niet elke fysio is zo. Gewoon ff goede research doen voordat je ergens patiënt wordt. Verder natuurlijk ook nagaan of je van jezelf al een goed gebit hebt en nooit last van gaatjes. Mijn tandarts ( ook waar ik gewerkt heb) gaat altijd met zijn patiënten door de röntgenfoto's heen. Hij declareert dingen soms juist niet omdat hij weet dat een klant weinig te besteden heeft. Het is ook aan jou als patiënt om alert te blijven ( wat jij volgens mij wel doet hoor). Maar je hebt naïeve mensen ertussen zitten die alles kopen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik vertrouw tandartsen voor een centimeter! Als hij een slechte maand heeft (veel klanten met goed gebit), kan hij om aan de centen te komen er zo een paar gaatjes bij verzinnen.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik vertrouw tandartsen voor een centimeter!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |