abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:08:35 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140744714
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:58 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik vertrouw tandartsen voor een centimeter!
Met 1 cm zitten ze al op je wortel.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:08:40 #53
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140744715
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:07 schreef Operc het volgende:

[..]

Goede instelling. :)
Thanks ;).
pi_140744718
* zarGon leest mee.
pi_140745022
Of het is je buurvrouw TS die vrolijk met een kopie van jouw zorgpas aan de haal is gegaan.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:19:53 #56
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140745086
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Of het is je buurvrouw TS die vrolijk met een kopie van jouw zorgpas aan de haal is gegaan.
Nou. Nou. En de volgende keer als een pakketje van haar bezorgd wordt bij ons hou ik het lekker zelf!!
pi_140745115
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:19 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Nou. Nou. En de volgende keer als een pakketje van haar bezorgd wordt bij ons hou ik het lekker zelf!!
Veel plezier met de cellulitis creme dan ^O^
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:21:11 #58
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_140745126
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Veel plezier met de cellulitis creme dan ^O^
:D
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:28:06 #59
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140745358
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Veel plezier met de cellulitis creme dan ^O^
Stik hier haast in mijn anti-cellulitis detox shakeje.

Hahaha :D
pi_140745854
En om deze reden vind ik het vreemd dat zorgverzekeraars (CZ doet het in ieder geval niet) niet standaard een mailtje sturen met specificatie van een claim, met link om aan te geven indien het volgens jou niet klopt. Zou niet veel geld hoeven kosten, patient is zich bewust van de zorgkosten en het verkleint de kans op dit soort fraude.
pi_140745975
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:43 schreef Brad het volgende:
En om deze reden vind ik het vreemd dat zorgverzekeraars (CZ doet het in ieder geval niet) niet standaard een mailtje sturen met specificatie van een claim, met link om aan te geven indien het volgens jou niet klopt. Zou niet veel geld hoeven kosten, patient is zich bewust van de zorgkosten en het verkleint de kans op dit soort fraude.
Dat gaat veel meer geld en tijd kosten. De gemiddelde klant begrijp waarschijnlijk niets van zo'n mailtje. (sterker: die begrijpt nu al niet zo heel veel van eigen risico en dat de kosten van de huisarts daar niet voor gelden en dat de kosten voor een recept daar weer wél gelden. (dan hebben we het maar niet over de rare kosten die je maakt als je in een ziekenhuis terecht komt.)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_140746121
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat gaat veel meer geld en tijd kosten. De gemiddelde klant begrijp waarschijnlijk niets van zo'n mailtje. (sterker: die begrijpt nu al niet zo heel veel van eigen risico en dat de kosten van de huisarts daar niet voor gelden en dat de kosten voor een recept daar weer wél gelden. (dan hebben we het maar niet over de rare kosten die je maakt als je in een ziekenhuis terecht komt.)
Klopt. Heb het zelf ervaren na de keizersnee bij mijn vrouw. Ik wilde wel een specificatie van die 14k die het gekost zou hebben in 4 dagen tijd. Wat kreeg ik als specificatie? Alleen maar nummers (met grove omschrijving). Dus als zorgverbruiker ben je niet in staat om simpel de gedeclareerde zorg te controleren. Is dat geen symptoom dat er wel eens op heel grote schaal fraude gepleegd wordt met kleine kans op ontdekking?

Ook al zijn het standaard categorieën, je kan met een simpele jip en janneke toelichting de meeste mensen echt wel duidelijk maken welke zorg er gedeclareerd is voor jou.
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:51:59 #63
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140746159
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:46 schreef Five_Horizons het volgende:
De gemiddelde klant begrijp waarschijnlijk niets van zo'n mailtje. (sterker: die begrijpt nu al niet zo heel veel van eigen risico en dat de kosten van de huisarts daar niet voor gelden en dat de kosten voor een recept daar weer wél gelden.
Recent:
-medicijn van de apotheek: 3 euro wordt vergoed, 6 euro gaat van het eigen risico (en nee, het eigen risico is nog niet op!)
-declaratie gecontracteerde zorgverlener: 26,50 wordt vergoed (geen onderdeel van het eigen risico), 0,70 euro wordt niet vergoed (want het maximumtarief was bereikt).
Dat is toch gerommel in de marge waar ongetwjifeld heel veel managers lang over nagedacht hebben?
censuur :O
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:53:51 #64
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140746225
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:50 schreef Brad het volgende:
Klopt. Heb het zelf ervaren na de keizersnee bij mijn vrouw. Ik wilde wel een specificatie van die 14k die het gekost zou hebben in 4 dagen tijd. Wat kreeg ik als specificatie? Alleen maar nummers (met grove omschrijving). Dus als zorgverbruiker ben je niet in staat om simpel de gedeclareerde zorg te controleren. Is dat geen symptoom dat er wel eens op heel grote schaal fraude gepleegd wordt met kleine kans op ontdekking?
100 miljard euro per jaar ondertussen he, de vraag is niet of er fraude wordt gepleegd, maar of dat 1, 10 of 50 miljard is...
censuur :O
pi_140746283
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat gaat veel meer geld en tijd kosten. De gemiddelde klant begrijp waarschijnlijk niets van zo'n mailtje. (sterker: die begrijpt nu al niet zo heel veel van eigen risico en dat de kosten van de huisarts daar niet voor gelden en dat de kosten voor een recept daar weer wél gelden. (dan hebben we het maar niet over de rare kosten die je maakt als je in een ziekenhuis terecht komt.)
Daarom transparantie

Maar ja, dingen simpel doen is vrij moeilijk terwijl dingen moeilijk doen vrij simpel is.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_140746466
Naar aanleiding van dit topic ook maar eens opgezocht wat mijn huisarts allemaal declareert, bij mij lijkt het wel te kloppen :)

Benieuwd hoe dit afloopt
Do what you love, love what you do!
  donderdag 5 juni 2014 @ 15:19:59 #67
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_140746971
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:43 schreef Brad het volgende:
En om deze reden vind ik het vreemd dat zorgverzekeraars (CZ doet het in ieder geval niet) niet standaard een mailtje sturen met specificatie van een claim, met link om aan te geven indien het volgens jou niet klopt. Zou niet veel geld hoeven kosten, patient is zich bewust van de zorgkosten en het verkleint de kans op dit soort fraude.
Dat gaf ik een paar jaar geleden ook al aan op de FP met een soortgelijke discussie over fraude in de zorg: Er hoort gewoon een rekening te gaan vanuit de arts/tandarts/whatever, naar je verzekeraar, EN NAAR JOU! En die rekening hoort exact identiek te zijn. En vanuit de verzekeraar hoort daar dan ook bij de verzekerde even op gecontrolleerd worden 'Klopt die rekening!?'.

Oftewel, het is een dubbele controle: Jij als patient ziet de rekening en kan eventueel meteen contact opnemen met de verzekeraar wanneer er iets niet klopt, maar ook de verzekeraar zelf zou af en toe even moeten bellen en checken of bepaalde zaken kloppen.

Dat is verdomd makkelijk, fraude-bestendig, en niet al te duur om door te voeren. Sterker nog, het lijkt me dat het de kosten sterk zal terugdringen, omdat je dan (hopelijk) dus niet meer die onzin aangiftes krijgt vanuit apothekers, tandartsen, huisartsen, etc etc.

Het huidige systeem is belachelijk fraude-gevoelig, en dat merken we dus. Maar goed, de politiek WEIGERT om dat aan te pakken.

Gewoon verplichten om een identieke rekening naar zowel patient als verzekeraar te sturen. Klaar.
  donderdag 5 juni 2014 @ 15:25:08 #68
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140747154
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juni 2014 15:19 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat gaf ik een paar jaar geleden ook al aan op de FP met een soortgelijke discussie over fraude in de zorg: Er hoort gewoon een rekening te gaan vanuit de arts/tandarts/whatever, naar je verzekeraar, EN NAAR JOU! En die rekening hoort exact identiek te zijn. En vanuit de verzekeraar hoort daar dan ook bij de verzekerde even op gecontrolleerd worden 'Klopt die rekening!?'.

Oftewel, het is een dubbele controle: Jij als patient ziet de rekening en kan eventueel meteen contact opnemen met de verzekeraar wanneer er iets niet klopt, maar ook de verzekeraar zelf zou af en toe even moeten bellen en checken of bepaalde zaken kloppen.

Dat is verdomd makkelijk, fraude-bestendig, en niet al te duur om door te voeren. Sterker nog, het lijkt me dat het de kosten sterk zal terugdringen, omdat je dan (hopelijk) dus niet meer die onzin aangiftes krijgt vanuit apothekers, tandartsen, huisartsen, etc etc.

Het huidige systeem is belachelijk fraude-gevoelig, en dat merken we dus. Maar goed, de politiek WEIGERT om dat aan te pakken.

Gewoon verplichten om een identieke rekening naar zowel patient als verzekeraar te sturen. Klaar.
dit is geen fraude, je ziet het verkeerd, dit is nieuw nederlands werken _O_
pi_140751970
Maar het is altijd jouw woord tegen die van de huisarts. Het kan ook andersom gebeuren als ze bij mensen alle specificaties doorgeven en een controleberichtje sturen met de vraag of het klopt. Mensen die nee zeggen om hun eigen kosten/risico te drukken. Er zullen altijd mensen bij zijn die liegen, huisartsen EN patienten.
Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
pi_140752469
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:38 schreef Opdekop het volgende:
Maar het is altijd jouw woord tegen die van de huisarts. Het kan ook andersom gebeuren als ze bij mensen alle specificaties doorgeven en een controleberichtje sturen met de vraag of het klopt. Mensen die nee zeggen om hun eigen kosten/risico te drukken. Er zullen altijd mensen bij zijn die liegen, huisartsen EN patienten.
Met dat systeem vervallen de eigen risico kosten natuurlijk want er blijft minder ruimte over om te frauderen, dus kost de zorg minder geld en zo is eigen risico niet meer noodzakelijk.

Hoera *O*
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 5 juni 2014 @ 17:59:49 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140752575
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juni 2014 15:19 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat gaf ik een paar jaar geleden ook al aan op de FP met een soortgelijke discussie over fraude in de zorg: Er hoort gewoon een rekening te gaan vanuit de arts/tandarts/whatever, naar je verzekeraar, EN NAAR JOU! En die rekening hoort exact identiek te zijn. En vanuit de verzekeraar hoort daar dan ook bij de verzekerde even op gecontrolleerd worden 'Klopt die rekening!?'.

Oftewel, het is een dubbele controle: Jij als patient ziet de rekening en kan eventueel meteen contact opnemen met de verzekeraar wanneer er iets niet klopt, maar ook de verzekeraar zelf zou af en toe even moeten bellen en checken of bepaalde zaken kloppen.

Dat is verdomd makkelijk, fraude-bestendig, en niet al te duur om door te voeren. Sterker nog, het lijkt me dat het de kosten sterk zal terugdringen, omdat je dan (hopelijk) dus niet meer die onzin aangiftes krijgt vanuit apothekers, tandartsen, huisartsen, etc etc.

Het huidige systeem is belachelijk fraude-gevoelig, en dat merken we dus. Maar goed, de politiek WEIGERT om dat aan te pakken.

Gewoon verplichten om een identieke rekening naar zowel patient als verzekeraar te sturen. Klaar.
Nogmaals, bij mijn zorgverzekering kan ik online alle declaraties inzien, dus ook die helemaal langs mij heengaan omdat ik geen ER hoef te betalen. Zo kun je dus prima zelf die controle doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_140752771
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nogmaals, bij mijn zorgverzekering kan ik online alle declaraties inzien, dus ook die helemaal langs mij heengaan omdat ik geen ER hoef te betalen. Zo kun je dus prima zelf die controle doen.
a) ja je kan ze in zien, maar log jij iedere maand in om te controleren of er declaraties zijn gedaan die niet horen? Een automatische mail zou wel netjes zijn.
b) veel van de gebruikte codes/omschrijvingen zeggen veel mensen nog niets. Die codes zijn gewoon verzamelbakken van werkzaamheden. Dat systeem moet echt duidelijker voor de consument.
pi_140752808
quote:
Welke stappen kan ik nemen aangezien mij niks werd geadviseerd door de stinky (ass)istentes?
http://www.tuchtcollege-gezondheidszorg.nl/ikhebeenklacht/

En als het dan goed is hoef je dan zelf helemaal niets meer te doen, ook geen verzekeraars bellen of zo.
Word allemaal gedaan.
  donderdag 5 juni 2014 @ 18:10:42 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140752866
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:06 schreef Brad het volgende:

[..]

a) ja je kan ze in zien, maar log jij iedere maand in om te controleren of er declaraties zijn gedaan die niet horen? Een automatische mail zou wel netjes zijn.
b) veel van de gebruikte codes/omschrijvingen zeggen veel mensen nog niets. Die codes zijn gewoon verzamelbakken van werkzaamheden. Dat systeem moet echt duidelijker voor de consument.
Elke maand lijkt me niet nodig. En de gevallen zoals van TS filter je er vrij snel uit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_140752903
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Elke maand lijkt me niet nodig. En de gevallen zoals van TS filter je er vrij snel uit.
Als het niet nodig is, log ik liever helemaal niet in. Vandaar graag juist mijn wens om proactief gewaarschuwd te worden of ik kom als mosterd na de maaltijd opmerken bij mijn verzekeraar dat die oude declaratie wel erg vreemd is in mijn ogen.
  donderdag 5 juni 2014 @ 18:13:10 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140752930
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:12 schreef Brad het volgende:

[..]

Als het niet nodig is, log ik liever helemaal niet in. Vandaar graag juist mijn wens om proactief gewaarschuwd te worden of ik kom als mosterd na de maaltijd opmerken bij mijn verzekeraar dat die oude declaratie wel erg vreemd is in mijn ogen.
Nou, prima.
The love you take is equal to the love you make.
pi_140753535
Dit is wel een heel extreem geval maar zoals hier al gezegd het komt zo veel voor.

Heb het zelf met een rekening van de mondhygiëniste waar ik een paar keer per jaar kom. Het wordt normaal vergoed vanuit mijn aanvullende verzekering maar schijnbaar was ik over de max heen en moest ik dit keer zelf betalen. Volgens de factuur is er 8 keer 5 minuten gerekend a 12,50 per 5 minuten plus nog een keer 22 euro voor een zogenaamde periodieke controle.

Wat er werkelijk is gebeurd is maximaal 3 keer 5 minuten reiniging plus dat de tandarts even binnen kwam wandelen en 5 seconden naar een computerscherm heeft gekeken. Pure oplichting dus.
  donderdag 5 juni 2014 @ 18:48:02 #78
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140753954
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nogmaals, bij mijn zorgverzekering kan ik online alle declaraties inzien, dus ook die helemaal langs mij heengaan omdat ik geen ER hoef te betalen. Zo kun je dus prima zelf die controle doen.
Ik denk dat de meeste mensen helemaal niet weten dat dat kan. Als het bij hun verzekering al kan natuurlijk. Hoewel dat wel zou moeten kunnen bij alle verzekeringsmaatschappijen.
pi_140754427
Mijne volgens mij ook, maar dan veel subtieler. Ik gebruik permanent medicatie maar krijg steeds maar voor een maand een recept, daarna moet ik weer bellen. Kan het dat ze dat zo doen zodat ze iedere keer geld kunnen claimen bij de verzekeraar voor het uitschrijven van een recept? Bij mijn vorige huisartsen kreeg ik altijd voor een half jaar mee of zelfs een doorlopend recept waarmee ik gewoon altijd kon halen bij de apotheek.
pi_140754564
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:21 schreef Queller het volgende:
Bel de verzekering eens :)
Vragen naar de afdeling fraude, heb ik goede ervaring mee na een valse rekening.
pi_140755981
Hier een antwoord van iemand die bij een huisarts heeft gewerkt.. Ik ken jou details natuurlijk niet en die 21 contacten voor een spiraaltje lijken mij wat veel....

Maar voor declaratie gebruiken ze hele algemene termen, zo wordt met cellulitis geen putjes op de benen bedoelt maar en ontsteking van de huid...(waar elk rood plekje eigelijk wel aan voldoet)

Die data zijn gewoon de tijden waarin jou "hulpvraag" actueel zijn, meestal is dat een jaar of twee. En aangezien een spiraaltje elke vijf jaar moet worden gewisseld zou er daarom best een einddatum voor ver in de toekomst kunnen zijn.

Ik hoop voor jou en voor je huisarts dat hij/zij alles eerlijk heeft gedaan
Succes!
  donderdag 5 juni 2014 @ 21:22:07 #82
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_140759798
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:43 schreef Brad het volgende:
En om deze reden vind ik het vreemd dat zorgverzekeraars (CZ doet het in ieder geval niet) niet standaard een mailtje sturen met specificatie van een claim, met link om aan te geven indien het volgens jou niet klopt. Zou niet veel geld hoeven kosten, patient is zich bewust van de zorgkosten en het verkleint de kans op dit soort fraude.
In mijn cz op internet staan alle specificaties. Je krijgt een brief of e-mail met het totaalbedrag van de declaratie. Ik ben er heel tevreden mee,ik hoef helemaal geen pakketten papier. Wie geen internet heeft, kan per telefoon de specificatie opvragen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 5 juni 2014 @ 22:17:20 #83
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140762266
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 19:46 schreef Ballys het volgende:
Hier een antwoord van iemand die bij een huisarts heeft gewerkt.. Ik ken jou details natuurlijk niet en die 21 contacten voor een spiraaltje lijken mij wat veel....

Maar voor declaratie gebruiken ze hele algemene termen, zo wordt met cellulitis geen putjes op de benen bedoelt maar en ontsteking van de huid...(waar elk rood plekje eigelijk wel aan voldoet)

Die data zijn gewoon de tijden waarin jou "hulpvraag" actueel zijn, meestal is dat een jaar of twee. En aangezien een spiraaltje elke vijf jaar moet worden gewisseld zou er daarom best een einddatum voor ver in de toekomst kunnen zijn.

Ik hoop voor jou en voor je huisarts dat hij/zij alles eerlijk heeft gedaan
Succes!
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:38 schreef Opdekop het volgende:
Maar het is altijd jouw woord tegen die van de huisarts. Het kan ook andersom gebeuren als ze bij mensen alle specificaties doorgeven en een controleberichtje sturen met de vraag of het klopt. Mensen die nee zeggen om hun eigen kosten/risico te drukken. Er zullen altijd mensen bij zijn die liegen, huisartsen EN patienten.
Klopt maar wie gaat er nou 21 keer naar dezelfde huisarts voor een eenmalige behandeling?
En er worden bandopnames gemaakt van alle gesprekken. Ik weet wat ik doe hoor ;), kan mij aardig indekken.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:08 schreef Werkman het volgende:

[..]

http://www.tuchtcollege-gezondheidszorg.nl/ikhebeenklacht/

En als het dan goed is hoef je dan zelf helemaal niets meer te doen, ook geen verzekeraars bellen of zo.
Word allemaal gedaan.
Hartstikke bedankt, heb al contact opgenomen met mijn verzekeraar, die gaat erachteraan.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 19:46 schreef Ballys het volgende:
Hier een antwoord van iemand die bij een huisarts heeft gewerkt.. Ik ken jou details natuurlijk niet en die 21 contacten voor een spiraaltje lijken mij wat veel....

Maar voor declaratie gebruiken ze hele algemene termen, zo wordt met cellulitis geen putjes op de benen bedoelt maar en ontsteking van de huid...(waar elk rood plekje eigelijk wel aan voldoet)

Die data zijn gewoon de tijden waarin jou "hulpvraag" actueel zijn, meestal is dat een jaar of twee. En aangezien een spiraaltje elke vijf jaar moet worden gewisseld zou er daarom best een einddatum voor ver in de toekomst kunnen zijn.

Ik hoop voor jou en voor je huisarts dat hij/zij alles eerlijk heeft gedaan
Succes!
Oh wauw..dan heb ik me zwaar vergist met betrekking tot de cellulitis, heb inderdaad een ontstoken schaafwond gehad. Maar het spiraaltje blijft een vreemde zaak, hij zou in 2010 geplaatst zijn, terwijl het vorig jaar mei is geplaatst en laatste bezoek was ergens in oktober ( ben niet langs geweest toen).
pi_140762662
Gun die huisarts ook z'n splinternieuwe Volvo xc90 met alles erop en eraan en 4 vakanties per jaar!!
5 Ferrari's op videoband!
pi_140763526
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:
en 4 vakanties per jaar!!
Maar 4? Als ik hem bel is er bijna altijd een vervangende, ik heb het idee dat hij eerder 4 maanden per jaar op vakantie is :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 5 juni 2014 @ 22:54:15 #86
208890 June.
Seriously?
pi_140763959
Wat is er mis om de huisarts zelf even te bellen om een opheldering te vragen?
Shine bright like a diamond.
pi_140764061
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:54 schreef June. het volgende:
Wat is er mis om de huisarts zelf even te bellen om een opheldering te vragen?
Of Alberto te bellen voor het nieuwe seizoen Undercover in Nederland.

'vandaag confronteer ik de huisarts van TS, met zijn malafide declaratiepraktijken'
5 Ferrari's op videoband!
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:15:00 #88
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_140764962
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:43 schreef Brad het volgende:
En om deze reden vind ik het vreemd dat zorgverzekeraars (CZ doet het in ieder geval niet) niet standaard een mailtje sturen met specificatie van een claim, met link om aan te geven indien het volgens jou niet klopt. Zou niet veel geld hoeven kosten, patient is zich bewust van de zorgkosten en het verkleint de kans op dit soort fraude.
Bij CZ kan je online elke declaratie inzien.
Als ik voor elke declaratie een e-mail zou moeten hebben gehad, had ik er al een stuk of 100 voorbij zien komen dit jaar (vrouw in het ziekenhuis bevallen, hoppa, weer 10 declaraties).
Elk kwartaal betaal je al 4 rekeningen voor huisarts, huisartsenpost, samenwerkingsverbanden en weet ik veel wat.
Alleen jammer dat je de exacte inhoud van de declaratie niet in kan zien.
pi_140764978
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:44 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

een tandarts die een extra vergoeding krijgt omdat ze zogenaamd poets-advies geven, etc etc.

Dus nee, dit soort fraude doen ze veels te weinig tegen.
Dit
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:37:47 #90
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140766021
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:54 schreef June. het volgende:
Wat is er mis om de huisarts zelf even te bellen om een opheldering te vragen?
Hij is op vakantie..en krijg sowieso altijd assistentes.
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:41:25 #91
396062 Spuitkak
Anaal ongemak
pi_140766176
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:37 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Hij is op vakantie..
:D
*O* *O* *O* *O* POEPTOPIC!!! *O* *O* *O* *O*
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:42:19 #92
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140766215
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:41 schreef Spuitkak het volgende:

[..]

:D
;(
Van mijn 21 spiraaltjes.
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:48:49 #93
396062 Spuitkak
Anaal ongemak
pi_140766477
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:42 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

;(
Van mijn 21 spiraaltjes.
Chanteer hem en deel de winst.
*O* *O* *O* *O* POEPTOPIC!!! *O* *O* *O* *O*
pi_140768072
Worden huisartsen per consult betaald? Ik dacht dat ze een vast vergoeding kregen per ingeschreven client, het inschrijfgeld. En die in bepaalde wijken (veel ouderen/allochtonen/laag opgeleiden) krijgen ze wat meer, omdat die vaker ziek zijn.

En 21x terugkomen voor een spiraal in een jaar zou wel gek en opvallend zijn, denk dat er iets anders loos is. En zoals iedereen al aangeeft, log in bij je verzekeraar.
.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 01:17:39 #95
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_140768734
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:34 schreef El_Grando101 het volgende:
Dit is wel een heel extreem geval maar zoals hier al gezegd het komt zo veel voor.

Heb het zelf met een rekening van de mondhygiëniste waar ik een paar keer per jaar kom. Het wordt normaal vergoed vanuit mijn aanvullende verzekering maar schijnbaar was ik over de max heen en moest ik dit keer zelf betalen. Volgens de factuur is er 8 keer 5 minuten gerekend a 12,50 per 5 minuten plus nog een keer 22 euro voor een zogenaamde periodieke controle.

Wat er werkelijk is gebeurd is maximaal 3 keer 5 minuten reiniging plus dat de tandarts even binnen kwam wandelen en 5 seconden naar een computerscherm heeft gekeken. Pure oplichting dus.
... en zodra je dan uit woede overstapt naar een andere tandarts, dan is het eerste wat die doet nieuwe dure X-ray foto's van je gebit maken... want blijkbaar moet dat tegenwoordig ook met grote regelmaat en bij iedere nieuwe patient gebeuren...(!) :')
pi_140769027
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!
  vrijdag 6 juni 2014 @ 07:48:12 #97
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140770658
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 19:01 schreef Dipkip het volgende:
Mijne volgens mij ook, maar dan veel subtieler.
Toen mijn vrouw in het ziekenhuis lag, belde de huisarts mij op hoe het ging. Ik was helemaal verbaasd dat ze zowaar belangstelling toonde, tot ik online zag dat er gewoon 4 euro wordt gerekend voor een "telefonisch consult" :')
Het ziekenhuis zelf rekende ook ruim 500 euro 2 dagen voor de opname... Ik neem aan dat dat "een foutje" is in de declaraties, en dat geeft wel aan hoe chaotisch het is. Sowieso kan je alle verschillende kostenposten niet controleren. Maar het totaalbedrag is nog best laag: ongeveer 1000 euro per dag, terwijl Google me 3700 euro per dag verteld (voor een academisch ziekenhuis). Ik ben dan ook benieuwd of ze een jaar later nog andere posten toevoegen... En dat is het volgende probleem in de administratie: waarom moet het maanden tot zelfs jaren duren voor je (verzekering) de definitieve rekening ziet?
censuur :O
  vrijdag 6 juni 2014 @ 07:57:14 #98
208890 June.
Seriously?
pi_140770715
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:37 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Hij is op vakantie..en krijg sowieso altijd assistentes.
Ja nou en? Het is toch ook geen spoed? Je kunt toch ook gewoon het uitleggen aan die assistente en een gesprek vragen indien dit nodig is? :{

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 00:45 schreef Fer het volgende:
Worden huisartsen per consult betaald? Ik dacht dat ze een vast vergoeding kregen per ingeschreven client, het inschrijfgeld. En die in bepaalde wijken (veel ouderen/allochtonen/laag opgeleiden) krijgen ze wat meer, omdat die vaker ziek zijn.

En 21x terugkomen voor een spiraal in een jaar zou wel gek en opvallend zijn, denk dat er iets anders loos is. En zoals iedereen al aangeeft, log in bij je verzekeraar.
Precies dus dit. En het feit dat TS het niet eens wil proberen te vragen aan zinn huisarts is ook wel vreemd. Direct naar een verzekeraar gaan :') Dat zijn de grootste dieven in het hele zorgsysteem.
Shine bright like a diamond.
pi_140770724
Elke huisarts goochelt wat met zijn inkomsten dat is normaal.
pi_140770834
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:42 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

;(
Van mijn 21 spiraaltjes.
Eén voordeel voor jou: de kans dat je zwanger wordt is nu wel heel klein. Sterker nog, met 21 spiraaltjes past er geen piemel meer bij :')
Schip ahoy!
pi_140770846
Het zwembad in de tuin moet ook betaald worden.
pi_140771006
Even meelezen, ben benieuwd naar het resultaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')