Nee. Maar dan ben ik mij heel goed bewust van de eventuele consequenties.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:06 schreef Five_Horizons het volgende:
Als jij vergeet te stempelen (bewust of onbewust) in de trein. Koop jij dan de volgende dag een nieuwe kaartje of niet?
Ja. Ook een keertje kaartje geheel vergeten. Op eindstation kaartje gekocht en weggegooid. Blijkbaar ben ik dan dus raar, dat ik betaal voor de diensten die ik afneemquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik stel jou de vraag:
Als jij vergeet te stempelen (bewust of onbewust) in de trein. Koop jij dan de volgende dag een nieuwe kaartje of niet?
Het is niet raar. Het is alleen ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:10 schreef WvdL het volgende:
[..]
Ja. Ook een keertje kaartje geheel vergeten. Op eindstation kaartje gekocht en weggegooid. Blijkbaar ben ik dan dus raar, dat ik betaal voor de diensten die ik afneem
Dat mag. Maar naar mijn bescheiden mening niet relevant voor TS zijn vraagstukquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is niet raar. Het is alleen ongeloofwaardig.
Wel als jij beweert het allemaal zo goed te doen en te komen met een ongeloofwaardige vergelijking.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:15 schreef WvdL het volgende:
[..]
Dat mag. Maar naar mijn bescheiden mening niet relevant voor TS zijn vraagstuk
Hahahaha.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:10 schreef WvdL het volgende:
[..]
Ja. Ook een keertje kaartje geheel vergeten. Op eindstation kaartje gekocht en weggegooid. Blijkbaar ben ik dan dus raar, dat ik betaal voor de diensten die ik afneem
Wat is er ongeloofwaardig aan dat je als je treinkaartje niet correct stempelt je net zo erg fraudeert als drankbonnen dubbel gebruikt?quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wel als jij beweert het allemaal zo goed te doen en te komen met een ongeloofwaardige vergelijking.
Frauderen als je vergeet te stempelen? Neuh.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:18 schreef WvdL het volgende:
[..]
Wat is er ongeloofwaardig aan dat je als je treinkaartje niet correct stempelt je net zo erg fraudeert als drankbonnen dubbel gebruikt?
Jij verwart iets wel of niet mogen met wel of niet doen.
Er is niemand die zegt dat dit niet iets anders is. Ik ga in op die kromme vergelijking.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:19 schreef Lienekien het volgende:
Een kaartje vergeten af te stempelen en er dan nog een keer gebruik van maken vind ik toch wel wat anders dan willens en wetens van tevoren een bon met een unieke code meerdere malen uitprinten om meerdere malen te wisselen tegeneen consumptie terwijl je weet dat je voor maar één hebt betaald. Dat is niets anders dan opzettelijke fraude.
Hahahaha.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:18 schreef WvdL het volgende:
[..]
Wat is er ongeloofwaardig aan dat je als je treinkaartje niet correct stempelt je net zo erg fraudeert als drankbonnen dubbel gebruikt?
Dat is het niet.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:19 schreef Lienekien het volgende:
Hoewel het treinkaartje nog een keer gebruiken ook opzettelijke fraude is, alleen dan zo der risico...
Ga je nu tips geven hoe iemand onder een terechte boete uit kan komen?quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:19 schreef zarGon het volgende:
Je vriendin moet gewoon volhouden dat zij de bonnetjes niet heeft ingeleverd. En dat ze er verder niets mee te maken heeft.
Bewijzen dat zij het was kunnen ze niet. Wel koppelen aan een uniek nummer dat bij haar hoort, maar niet dat zij de bonnen heeft gebruikt. Of hingen er camera's daar?
Waarom is dat geen fraude? Je reist willens en wetens twee keer terwijl je voor een keer hebt betaald.quote:
Het gebruikmaken van het geldige kaartje op de tweede dag is geen fraude. Het vergeten te stempelen op de eerste dag is ook geen fraude.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom is dat geen fraude? Je reist willens en wetens twee keer terwijl je voor een keer hebt betaald.
Je reist met een geldig vervoersbewijs. Klaar.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom is dat geen fraude? Je reist willens en wetens twee keer terwijl je voor een keer hebt betaald.
Het is geen fraude maar het mag ook niet.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het gebruikmaken van het geldige kaartje op de tweede dag is geen fraude. Het vergeten te stempelen op de eerste dag is ook geen fraude.
hoe willen ze bewijzen dat die transactie door TS kennis is gedaan? Wie weet hebben ze achteraf die bonnen gekopieerd om zo nog extra te cashen over de rug van festivalbezoekers. Of heeft de eerste scanmuts dit gedaan. Of hebben andere willekeurige vreemden toevallig de scancode van TS kennis gebruikt voor eigen fraude.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wel als die bonnetjes bewaard zijn.
jij maakt er zelf een kromme vergelijking van. Door in het ene geval 'vergeten' te gebruiken en in het andere geval 'bewust'. Ik heb nooit vergeten/bewust gebruikt.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Er is niemand die zegt dat dit niet iets anders is. Ik ga in op die kromme vergelijking.
Wie eist, bewijst. Ik keur het gedrag niet goed, maar het is net zo hard de verantwoordelijkheid van die toko om het geheel goed af te dekken. Niet tijdig scannen: accepteren dat men dubbele bonnen kan inleveren. En dus ook accepteren dat je meer moeite mag gaan doen als het zich voordoet om het geld alsnog binnen te harken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ga je nu tips geven hoe iemand onder een terechte boete uit kan komen?
Het kaartje op de tweede dag gebruiken mag wel degelijkquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is geen fraude maar het mag ook niet.
Het had dus geen zin, want die frauderende kennis van je is gepakt en mag alsnog dokken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:50 schreef Cart_A1993 het volgende:
Blijkbaar stond er op het e-ticket dat kopieren ervan zinloos was, want het was een unieke barcode.
Maar aangezien ze niet scande, had het wel zin.
Alleen mn kennis heeft tevaak gebruik gemaakt hiervan, dan val je door de mand
Reizen met een kaartje zonder stempel mag niet.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het kaartje op de tweede dag gebruiken mag wel degelijk
Het is gewoon een geldig vervoersbewijs.
Waar staat dat er niet afgestempeld wordt, de tweede dag?quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Reizen met een kaartje zonder stempel mag niet.
En de schuld bij de tegenpartij leggen, want zij lieten niet duidelijk blijken dat er niet zonder gevolgen kon worden gefraudeerd.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:28 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou me toch kapot schamen. Eerst de boel belazeren en dan ook nog glashard ontkennen als je betrapt wordt.
Hoiquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Er is niemand die zegt dat dit niet iets anders is. Ik ga in op die kromme vergelijking.
Hmwa, zoveel anders is het niet.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:19 schreef Lienekien het volgende:
Een kaartje vergeten af te stempelen en er dan nog een keer gebruik van maken vind ik toch wel wat anders dan willens en wetens van tevoren een bon met een unieke code meerdere malen uitprinten om meerdere malen te wisselen tegeneen consumptie terwijl je weet dat je voor maar één hebt betaald. Dat is niets anders dan opzettelijke fraude.
"Voordeel" is alleen dat het niet te controleren valt.quote:Hoewel het treinkaartje nog een keer gebruiken ook opzettelijke fraude is, alleen dan zo der risico...
Het is pas zeker fraude op het moment dat je gepakt wordt?quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het gebruikmaken van het geldige kaartje op de tweede dag is geen fraude. Het vergeten te stempelen op de eerste dag is ook geen fraude.
Bij fraude is er opzet in het spel.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:32 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is pas zeker fraude op het moment dat je gepakt wordt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |