SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.=======================================================================
Zaak:
Lisanne Froon (l) en Kris Kremers (r)
Sinds dinsdag 1 april zijn Lisanne Froon (22) uit Amersfoort en Kris Kremers (21) uit Utrecht vermist. Ze zijn voor het laatst gezien in Boquete in het gelijknamige district in het westen van het Midden-Amerikaanse land Panama.
Familie en vrienden maken zich grote zorgen en roepen via Facebook op om uit te kijken naar de twee vriendinnen.
Volgens een Facebook-pagina over de vermissing lukt het niet om contact met de vrouwen te krijgen. Ze zouden op 1 april een wandeling met gids zouden maken in het toeristische gebied rond het stadje Boquete, maar ze zijn nooit aangekomen bij de gids.
Volgens een werknemer van de lokale Spaanse school waren de twee daar om de taal te leren en sliepen ze bij lokale gezinnen. Het gebied waar ze gingen wandelen, is volgens de werknemer niet gevaarlijk en verdwalen zou moeilijk zijn: "er is maar één weg omhoog en omlaag." Daarom zijn er twijfels of de vrouwen wel zijn gaan wandelen of dat ze daarvoor al zijn verdwenen.
Volgens Buitenlandse Zaken zijn de Panamese autoriteiten een grootschalige zoekactie gestart. Ook houdt de Nederlandse ambassadeur Wiebe de Boer de zaak in de gaten.
De meiden kennen elkaar van hun werk als serveerster bij Kruispunt Amersfoort. Volgens een vriendin van Lisanne was de reis een beloning voor het halen van haar diploma.
Boquete ligt midden in het bergachtige land tussen David en Bocas del Toro.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijzondere beesten
De vulkaan Barú (3475 meter) nabij Boquete:
The occasional fall of hail or ice pellets has been reported on the summit, where the minimum temperature can be below 0°C (32°F) and the formation of frost is frequent during the dry season.
Hoogte van het district Boquete is 1000-2800 meter.
Links:
• Facebookpagina
• Nieuws RTV Utrecht
• 7 hostels in Boquete - HostelWorld
• Fotoverslag van Boquete
• WikiTravel - Boquete
• Reisverslag Boquete
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
• USA Travel tips
Ministerie van Buitenlandse Zaken - reisadviezen Panama:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vermist!-profielen van de meiden:
Lisanne Froon
Geboorteplaats en geboortejaar: Nederland, 1991
Weg sinds: Dinsdag 1 april 2014
Laatste woonplaats: Boquete
Uiterlijke kenmerken:
Halflang middelblond/lichtbruin sluik haar (meestal gedragen in een paardenstaart), bruine ogen, gaatjes in beide oren, 1.82 m. normaal slank postuur, blanke huidskleur. Lisanne draagt een zilveren ring met een knoopje.
Gezocht door:
Familie en derden
Extra info:
Sinds dinsdag 1 april 2014 wordt de 22-jarig Lisanne Froon uit Amersfoort vermist. Ze is verdwenen tijdens een wandeling in de omgeving van Boquete in Panama. Ze is voor het laatst gezien in het gezelschap van haar vriendin de 21-jarige Kris Kremers uit Utrecht. De vrouwen verblijven in Panama voor een studie Spaans.
Kris Kremers
Geboorteplaats en geboortejaar: Nederland, 1992
Weg sinds: Dinsdag 1 april 2014
Laatste woonplaats: Boquete
Uiterlijke kenmerken:
Lang sluik blond/rossing haar (meestal in paardenstaart gedragen), blauwe ogen, blanke huidskleur, 1.76 m. normaal postuur. Kris draagt een zilveren ring met een zwart steentje.
Gezocht door
Familie en derden
Extra info
Sinds dinsdag 1 april 2014 wordt de 21-jarige Kris Kremers uit Utrecht vermist. Ze is verdwenen tijdens een wandeltocht met haar vriendin de 22-jarige Lisanne Froon uit Amersfoort. De twee vrouwen wonen bij gastgezinnen in Panama waar ze verblijven voor een studie Spaans
[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 04-06-2014 19:30:01 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Komen nog uit de eerste OP.quote:Op woensdag 4 juni 2014 19:14 schreef Markeerstift het volgende:
Wat doen al die toerismeplaatjes in de OP?Ze fleuren het topic mooi op maar staan nu onder een spoiler.quote:Dat is weinig nieuwswaardig en heul vervelend op mobiel
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Tsja, het klinkt in ieder geval niet onlogisch, jonge mensen gebruiken ivm illegale orgaanhandel.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:37 schreef kurk_droog het volgende:
'Neptaxi werd Kris en Lisanne noodlottig'
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)nne-noodlottig.dhtml![]()
Klopt inderdaad. Hoop dat er snel duidelijkheid komt. Ken iemand die ook die kant op gaat, fijn gevoelquote:Op zondag 8 juni 2014 16:40 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Tsja, het klinkt in ieder geval niet onlogisch, jonge mensen gebruiken ivm illegale orgaanhandel.![]()
![]()
Je kan daar gewoon lokale sloebers van de straat trekken en er kraait geen haan naar, dan kies je niet voor twee witte luitjes.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:40 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Tsja, het klinkt in ieder geval niet onlogisch, jonge mensen gebruiken ivm illegale orgaanhandel.![]()
Deze twee zagen er wellicht gezonder uit dan twee lokale sloebers. Of gewoon een crime of opportunity.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Je kan daar gewoon lokale sloebers van de straat trekken en er kraait geen haan naar, dan kies je niet voor twee witte luitjes.![]()
Meh... Ik zou mijn geld inzetten op een beroving danwel verkrachting en geen grote internationaal opererende bende met een helicopter op standby.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:43 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Deze twee zagen er wellicht gezonder uit dan twee lokale sloebers. Of gewoon een crime of opportunity.![]()
Ik denk sinds het begin al aan mensenhandel, maar dit kan natuurlijk ook. Nou ja, we zullen zien. Of niet natuurlijk.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Meh... Ik zou mijn geld inzetten op een beroving danwel verkrachting en geen grote internationaal opererende bende met een helicopter op standby.![]()
Hoe groot acht jij de kans dat wij het ooit gaan vernemen? Het lijkt mij aannemelijker aan het worden dat het nooit duidelijk gaat worden, dat is behalve sneu voor de familie ook een oneindige bron voor de fantasie van mensen wereldwijd.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:46 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik denk sinds het begin al aan mensenhandel, maar dit kan natuurlijk ook. Nou ja, we zullen zien. Of niet natuurlijk.![]()
![]()
quote:Op donderdag 10 april 2014 14:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Om 15:00 nog de bergen ingaan zonder spulletjes mee te nemen vind ik vaag. Die meiden woonden daar, die zijn niet achterlijk. Zou het me alleen kunnen voorstellen als ze een bekende tegenkomen.
"Vriendelijke" 'bekende' Panamees: "Ik ken nog een leuk watervalletje, is hier niet ver vandaan"
"We hebben geen spullen bij ons"
"Niet nodig, het is vlakbij"
"Ok, we gaan met je mee"
....
Kan natuurlijk altijd gebeuren.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:28 schreef El_Matador het volgende:
Wellicht waren ze in het bezit van een gezonde lever en goede nieren.![]()
The only limit is your own imagination
mij ook.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:54 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het lijkt mij aannemelijker aan het worden dat het nooit duidelijk gaat worden![]()
Geen theorie, een scenario.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook elke theorie geopperd dus dat je een keer raak schoot zat er wel in.The only limit is your own imagination
Hadden ze beter 2 lelijke trollen kunnen kiezen.. (just kidding)quote:Op zondag 8 juni 2014 16:40 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Tsja, het klinkt in ieder geval niet onlogisch, jonge mensen gebruiken ivm illegale orgaanhandel.
Gruwelijk als het waar is.Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr![]()
Die bron heeft wel erg gedetailleerde informatie.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:37 schreef kurk_droog het volgende:
'Neptaxi werd Kris en Lisanne noodlottig'
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)nne-noodlottig.dhtml
Klinkt vrij gruwelijk desaniettemin.Ten percent faster with a sturdier frame![]()
Geloof er echt niks van. Als het mensenhandel is, dan zal dat toch wel ontdekt worden? Volgens mij worden juist lokale meisjes/vrouwen daar helaas eerder voor ontvoerd: zijn volgens mij bloedmooi, maar ook geen haan die ernaar kraait helaas. Twee Europese meiden: dat is toch vragen om ellende en een heel groot risico?quote:Op zondag 8 juni 2014 17:46 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik denk sinds het begin al aan mensenhandel, maar dit kan natuurlijk ook. Nou ja, we zullen zien. Of niet natuurlijk.![]()
Orgaanhandel, ik krijg er altijd een enormgevoel van. Ik werd er voor het eerst mee geconfronteerd in de game Max Payne 3 en dat maakte al behoorlijk wat indruk op me, dat zulke dingen echt gebeuren.
![]()
Hoe zouden ze dat moeten ontdekken dan? Dan moet iemand die zich bezig houdt met zulke zaken ze al toevallig herkennen, en die gaat het natuurlijk niet melden. Of een undercover agent, maar ja die kans is nihil.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:25 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Geloof er echt niks van. Als het mensenhandel is, dan zal dat toch wel ontdekt worden? Volgens mij worden juist lokale meisjes/vrouwen daar helaas eerder voor ontvoerd: zijn volgens mij bloedmooi, maar ook geen haan die ernaar kraait helaas. Twee Europese meiden: dat is toch vragen om ellende en een heel groot risico?
Het is een groot risico maar tegelijkertijd zijn ze ook veel waard, waardoor het op zich wel lucratief is als je af en toe zulke meisjes ontvoert.![]()
bij jou jaquote:Op zondag 8 juni 2014 19:43 schreef Zolder het volgende:
als je trouwens googled op illegale orgaanhandel wordt je automatisch aangevuld met Panamahier met "nederland", "europa", "china".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |