Waarschijnlijk hebben al die chemicaliėn je reukvermogen verwoest.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik woon op pakweg 18 kilometer afstand (gemeente Drimmelen). Maar hier is niets te zien, horen of te ruiken.
Leef je nog?quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
IkHemelsbreed zo'n 2/3 kilometer ervan af.
RIP alvastquote:Op woensdag 4 juni 2014 01:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Waarom? Vuur en ontploffingen zijn vaak een logische combinatie.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:06 schreef quirina het volgende:
Je schrikt je eigen toch de pleuris als je ontploffingen hoort en vuur ziet?
Jij ook al? Ik woon aan de andere kant van de A17...quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vroeg het me gewoon af, leek een beetje licht op de foto maar ok.quote:
Het was echt wel ff gek. Je weet inderdaad op zo'n moment niet wat je nou moet doen. Mijn buurman sprak de verlossende woorden: "Zolang de sirene niet klinkt, dan kunnen we thuisblijven!"quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Duidelijke en eerlijke berichtgeving lijkt me dan wel noodzakelijk.
Paniek is er dan toch wel, of paniek komt juist als je niks weet.
Alleen een hoop vuur en ontploffingen zijn niet genoeg om iets een ramp te noemen inderdaad. Gelukkig ontbreken de doden (voorlopig)quote:
Hopelijk blijft de wind een beetje zuidelijk danquote:Op woensdag 4 juni 2014 01:11 schreef quirina het volgende:
Morgen gaat het regenen komt al die shit naar beneden met de regen.
Maar gelukkig ging de rook hoog de lucht inquote:Op woensdag 4 juni 2014 01:11 schreef quirina het volgende:
Morgen gaat het regenen komt al die shit naar beneden met de regen.
Sterkte ermee joh. Ik hoop voor je dat het uiteindelijk meevalt maar ik vind het wel creepy hoor.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:11 schreef Queller het volgende:
[..]
Het was echt wel ff gek. Je weet inderdaad op zo'n moment niet wat je nou moet doen. Mijn buurman sprak de verlossende woorden: "Zolang de sirene niet klinkt, dan kunnen we thuisblijven!"
Ja ja, we maken wat mee!
Ik zat lekker op de bank, hoorde de eerste ontploffing, gelijk de lamellen open en toen de tweede, zag ook allemaal zooi omhoog vliegen. Chemiepack was gewoon een chemische brand waar af en toe een container ontplofte.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Duidelijke en eerlijke berichtgeving lijkt me dan wel noodzakelijk.
Paniek is er dan toch wel, of paniek komt juist als je niks weet.
Het is verder weer prima hoor, maar die eerste twee minuten is echt gek.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:13 schreef quirina het volgende:
Sterkte ermee joh. Ik hoop voor je dat het uiteindelijk meevalt maar ik vind het wel creepy hoor.
Kan me voorstellen dat je je auto in wil stappen en elders wil gaan overnachten.
Ik had als ik jou was nu allang op de boot van Calais naar Dover gezeten.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik zat lekker op de bank, hoorde de eerste ontploffing, gelijk de lamellen open en toen de tweede, zag ook allemaal zooi omhoog vliegen. Chemiepack was gewoon een chemische brand waar af en toe een container ontplofte.
Maar gelukkig gaat de rook net als vorige keer weer richting randstad
Hoe dichtbij zit je? waarschijnlijk heb je het wel gezegd maar ik heb geen zin om 240 reacties terug te lezenquote:Op woensdag 4 juni 2014 01:14 schreef Queller het volgende:
[..]
Het is verder weer prima hoor, maar die eerste twee minuten is echt gek.
En bij Shell waar ze zwaar chemische halffabricaten maken komt er geen rotzooi vrijquote:Op woensdag 4 juni 2014 01:05 schreef icloud het volgende:
[..]
Chemiepack was een andere situatie daar was de rook wel degelijk een bedreiging voor de omwonende.
Vliegtuig naar Bora Boraquote:Op woensdag 4 juni 2014 01:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik had als ik jou was nu allang op de boot van Calais naar Dover gezeten.
Waarschijnlijk zelf ook een stagiairequote:Op woensdag 4 juni 2014 01:15 schreef Szura het volgende:
Oh Icloud, er klopte toch geen tering van het Twitteraccount he?
2 gewonden, aldus de burgemeester.
Lapzwans.
Wees toch maar voorzichtig met al die chemische zooi.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Alleen een hoop vuur en ontploffingen zijn niet genoeg om iets een ramp te noemen inderdaad. Gelukkig ontbreken de doden (voorlopig)
Hij wil eigenlijk zeggen: jullie worden later allemaal heel ziek en gaan daarna dood. Maar dat mag hij niet zeggen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:16 schreef quirina het volgende:
Die man kijkt alsof hij het zelf niet gelooft
Beetje afhankelijk van waar bij Shell: ik gok op 1,5 ą 2 km.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:14 schreef roislecxe het volgende:
Hoe dichtbij zit je? waarschijnlijk heb je het wel gezegd maar ik heb geen zin om 240 reacties terug te lezen
Daarom tussen haakjes voorlopig. Ik vertrouw het voor geen meter.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:17 schreef Yiha het volgende:
[..]
Wees toch maar voorzichtig met al die chemische zooi.
Das wel behoorlijk dichtbij jaquote:Op woensdag 4 juni 2014 01:18 schreef Queller het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van waar bij Shell: ik gok op 1,5 ą 2 km.
We wonen aan de rand van het dorp, aan de kant van het industrieterrein, dus weinig obstakels tussen ons en de brand. Waarschijnlijk is het daarom wat indrukwekkender: alles om je heen ineens in een oranje gloed en dan van dat onheilspellende zware gerommel en getril.
Maar het is nou niet dat er paniek was in de buurt
Zou voor mij al genoeg reden zijn om weg te gaan.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:18 schreef Queller het volgende:
[..]
We wonen aan de rand van het dorp, aan de kant van het industrieterrein, dus weinig obstakels tussen ons en de brand. Waarschijnlijk is het daarom wat indrukwekkender: alles om je heen ineens in een oranje gloed en dan van dat onheilspellende zware gerommel en getril.
Maar het is nou niet dat er paniek was in de buurt
Maar het verbrand. Het gaat dus om wat er ontstaat als het verbrand, en niet de stof zelf direct.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Ethylbenzeen irriteert de ogen, de huid en de luchtwegen. Bij hoge mate van blootstelling kan er schade optreden aan organen zoals de lever en de nieren
Zegt Wikipedia overigens.
Ik denk dat ik er mss nog wel dichterbij woon. Zit net aan de andere kant van de A17 in Zevenbergen, maar door de bomen en snelweg was t minder goed zichtbaar!quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:18 schreef Queller het volgende:
[..]
We horen hier in de buurt wel vaker flinke knallen. Ik heb me laten vertellen dat dat implosies in silo's zijn. Geen idee of het waar is, maar met die knallen staan de kopjes ook te trillen op tafel.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:19 schreef roislecxe het volgende:
Das wel behoorlijk dichtbij ja
Hier niks gehoord, Breda. Niks wat anders klonk dan anders tenminste, er is dagelijks wel ergens een knal of een geluid.
Naja, na knal 1 en 2 zal er uren later geen 2e meer komen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Zou voor mij al genoeg reden zijn om weg te gaan.
Brrr..
Maar ik ben ook wel een schijterd wat dat betreft.
Als je aan de andere kant van de A17 zit, dan zit je verder weg, maar heb je vermoedelijk beter zichtquote:Op woensdag 4 juni 2014 01:20 schreef Archie het volgende:
Ik denk dat ik er mss nog wel dichterbij woon. Zit net aan de andere kant van de A17 in Zevenbergen, maar door de bomen en snelweg was t minder goed zichtbaar!
Lekker is datquote:Op woensdag 4 juni 2014 01:21 schreef Queller het volgende:
[..]
We horen hier in de buurt wel vaker flinke knallen. Ik heb me laten vertellen dat dat implosies in silo's zijn. Geen idee of het waar is, maar met die knallen staan de kopjes ook te trillen op tafel.
Het is toch nooit gevaarlijk voor de volksgezondheid. Nooit.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:21 schreef tralalala het volgende:
Niet meer gevaarlijk voor de volksgezondheid, het was dus wel gevaarlijk?
Gitzwarte rook is altijd gevaarlijk voor de volksgezondheid.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:21 schreef tralalala het volgende:
Niet meer gevaarlijk voor de volksgezondheid, het was dus wel gevaarlijk?
Heb ff snel via google maps gekeken, maar zal nie veel schelen denk ik!quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:22 schreef Queller het volgende:
[..]
Als je aan de andere kant van de A17 zit, dan zit je verder weg, maar heb je vermoedelijk beter zicht
Inderdaad. Dergelijke zaken worden altijd 'gedownplayed' om geen onrust te veroorzaken.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:23 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Het is toch nooit gevaarlijk voor de volksgezondheid. Nooit.
Altijd metingen, nooit gevaar.
Als er nog meer explosies waren gekomen, dan hadden we waarschijnlijk wel pleitjassen geweestquote:Op woensdag 4 juni 2014 01:20 schreef quirina het volgende:
Zou voor mij al genoeg reden zijn om weg te gaan.
Brrr..
Maar ik ben ook wel een schijterd wat dat betreft.
Pas als de gele wolken chloor door de straten trekken is het gevaarlijk voor de volksgezondheid.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:23 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Het is toch nooit gevaarlijk voor de volksgezondheid. Nooit.
Altijd metingen, nooit gevaar.
Volgens mij zijn dat straaljagers die door de geluidsbarričre heen klappen. Schijnbaar mogen ze dat tussen Steenbergen en Tiel doen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:21 schreef Queller het volgende:
[..]
We horen hier in de buurt wel vaker flinke knallen. Ik heb me laten vertellen dat dat implosies in silo's zijn. Geen idee of het waar is, maar met die knallen staan de kopjes ook te trillen op tafel.
Daarom geloof ik dat ook niet. Bij Chemiepack zeiden ze zelfs dat het niet schadelijk was weet ik bijna zeker. Nou, als dat al niet gevaarlijk was, dan is geen 1 brand gevaarlijk hoorquote:Op woensdag 4 juni 2014 01:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Pas als de gele wolken chloor door de straten trekken is het gevaarlijk voor de volksgezondheid.Neem maar gerust aan dat die rook niet gezond is.
Als je ze niet al hebt ben je verloren.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Oy, fikt NL af? Moet ik prepper-blikken met bonen erbij halen?
Nooit is iets gevaarlijk. Als met windkracht 4 een opslagplaats van 1 bij 1 km met asbest afbrandt, is er nog geen gevaar voor de volksgezondheidquote:
quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Oy, fikt NL af? Moet ik prepper-blikken met bonen erbij halen?
Zou u de TT alvast kunnen veranderen?quote:
Zo?quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zou u de TT alvast kunnen veranderen?
Helemaal perfect, niets meer aan doen.quote:
Ik heb zelfs nog nooit zo'n alert gehadquote:Op woensdag 4 juni 2014 06:04 schreef moemoe het volgende:
NL-Alert ontvangen om 5:33 uur: incident Moerdijk is onder controle. Advies ramen/deuren gesloten houden is ingetrokken.
Ik heb niet eens een NL-Alert ontvangen dat ze beter konden sluiten.
Laten we hopen dat het in onze regio nog lange tijd zo blijft.quote:
Hout is ook zwaarder dan lucht. Verbrand bij een explosie ook hoog in de lucht.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Maar het verbrand. Het gaat dus om wat er ontstaat als het verbrand, en niet de stof zelf direct.
Het schijnt zwaarder te zijn dan lucht, maar volgens de woordvoerder ontbrandde het hoog in de lucht
2 lichtgewonden en wat (m)ethylbenzeen vrijgekomen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 09:04 schreef BlauweTijger het volgende:
Wat is de eindstand? Ben naar bed gegaan rond 00:10
Handig dat ze je daarvoor om half 6 wakker maken.quote:Op woensdag 4 juni 2014 06:04 schreef moemoe het volgende:
NL-Alert ontvangen om 5:33 uur: incident Moerdijk is onder controle. Advies ramen/deuren gesloten houden is ingetrokken.
Ik heb niet eens een NL-Alert ontvangen dat ze beter konden sluiten.
Hoe dan? Het wordt eerst de lucht in geslingerd en gaat pas branden op 50 meter hoogte?quote:Op woensdag 4 juni 2014 08:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hout is ook zwaarder dan lucht. Verbrand bij een explosie ook hoog in de lucht.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)iftige-stoffen.dhtmlquote:Op woensdag 4 juni 2014 10:55 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb toch m'n twijfels bij de beweringen op de persconferentie. Is Ethylbenzeen echt niet kankerverwekkend?
Bovendien zegt men dat de roetdeeltjes die zijn neergekomen geen kwaad kunnen (wel even schoonmaken), maar men kan zonder gezondheidsrisico naar buiten. Maar men kan nog geen oordeel vellen over de zware metalen die zijn aangetroffen (en schijnbaar zijn meegekomen met die roetdeeltjes).
Is de conclusie dat men zonder veiligheidsrisico naar buiten kan dan niet wat voorbarig?
Niet dat ik me er door laat weerhouden, ik woon ver genoeg van Moerdijk.
Dit kwam ook in de lucht:quote:Op woensdag 4 juni 2014 10:55 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb toch m'n twijfels bij de beweringen op de persconferentie. Is Ethylbenzeen echt niet kankerverwekkend?
Bovendien zegt men dat de roetdeeltjes die zijn neergekomen geen kwaad kunnen (wel even schoonmaken), maar men kan zonder gezondheidsrisico naar buiten. Maar men kan nog geen oordeel vellen over de zware metalen die zijn aangetroffen (en schijnbaar zijn meegekomen met die roetdeeltjes).
Is de conclusie dat men zonder veiligheidsrisico naar buiten kan dan niet wat voorbarig?
Niet dat ik me er door laat weerhouden, ik woon ver genoeg van Moerdijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |