In Gent komt het zelden voor. Tenzij rechten, economie e.d.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zat mondelinge examens daar op de universiteiten. De jongens hebben dan standaard een pantalon, een hemd en een jas aan (jas vaak alleen tijdens de mondelinge toelichting).
Het gaat vanzelfsprekend om alle opleidingen waarbij je mondelinge examens hebt. In Leuven zijn die er nog best wel veel. Ook bij geneeskunde bijvoorbeeld.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:10 schreef Supertolll het volgende:
[..]
In Gent komt het zelden voor. Tenzij rechten, economie e.d.
Ik denk dat je bij alle studies/opleidingen aan de Ugent minstens 1 mondeling examen hebt.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het gaat vanzelfsprekend om alle opleidingen waarbij je mondelinge examens hebt. In Leuven zijn die er nog best wel veel. Ook bij geneeskunde bijvoorbeeld.
Ja, maar bij sommige opleidingen heb je bijna alleen maar monderlinge examens, bij andere opleidingen is het een uitzondering. Nu ja, dat is hier eigenlijk teveel offtopic aangezien het meer om een verschil in studiecultuur gaat dan om bèta.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:13 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij alle studies/opleidingen aan de Ugent minstens 1 mondeling examen hebt.
Bij de TU Eindhoven is het verboden om mondelinge examens af te nemen. Dit kan m.i. net zo goed in het nadeel van de student als in het voordeel van de student werken. Het voordeel van een mondeling examen is dat je misverstanden kan ophelderen (hangt van de communicatie af!) en dat je een beetje op weg kan worden geholpen (dat kan in je voordeel werken als je de rest wel weet). Het nadeel is dat een 10 halen bijna onmogelijk is aangezien er altijd wat extra gevraagd kan worden en dat een deel van de studenten juist meer misverstanden creëert ten gevolge van een gebrekkige communicatie. Ik denk dat je het het beste van de stof laat afhangen. Als je veel woorden nodig hebt om iets uit te leggen of er ontstaan snel misverstanden, werk dan met mondeling toelichting. Als iets zwartwit goed/fout is werk dan met enkel schriftelijk.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:17 schreef Anoonumos het volgende:
Ik had een mondeling examen bij wiskunde. Vond het vreselijk want zo kan ik echt niet goed nadenken.![]()
Wel een hoog cijfer gehaald omdat ik van andere mensen al had gehoord wat hij ging vragen.
Ja, inderdaad. Het was een vak in Leiden maar het werd gegeven door een docent uit Delft. Volgens mij is het daar gebruikelijker om een mondeling af te nemen dan in Leiden.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij de TU Eindhoven is het verboden om mondelinge examens af te nemen. Dit kan m.i. net zo goed in het nadeel van de student als in het voordeel van de student werken. Het voordeel van een mondeling examen is dat je misverstanden kan ophelderen (hangt van de communicatie af!) en dat je een beetje op weg kan worden geholpen (dat kan in je voordeel werken als je de rest wel weet). Het nadeel is dat een 10 halen bijna onmogelijk is aangezien er altijd wat extra gevraagd kan worden en dat een deel van de studenten juist meer misverstanden creëert ten gevolge van een gebrekkige communicatie. Ik denk dat je het het beste van de stof laat afhangen. Als je veel woorden nodig hebt om iets uit te leggen of er ontstaan snel misverstanden, werk dan met mondeling toelichting. Als iets zwartwit goed/fout is werk dan met enkel schriftelijk.
Ik heb nog nooit een mondeling gehad geloof ik! Alleen als subsubsubonderdeeltje van een vakquote:Op zondag 8 juni 2014 17:58 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Het was een vak in Leiden maar het werd gegeven door een docent uit Delft. Volgens mij is het daar gebruikelijker om een mondeling af te nemen dan in Leiden.
Verschilt per studie, al zou het best kunnen dat het hier over het algemeen gebruikelijker is.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:58 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Het was een vak in Leiden maar het werd gegeven door een docent uit Delft. Volgens mij is het daar gebruikelijker om een mondeling af te nemen dan in Leiden.
quote:Op zondag 8 juni 2014 19:16 schreef Rezania het volgende:
Wil ik een keer een practicum voorbereiden, geven die figuren me niet genoeg info in de handleiding om het te kunnen doen.![]()
Zal ik de volgende keer ook op mijn meetrapport zetten. Koekje van eigen deeg voor die luie flikkers.quote:
quote:Op zondag 8 juni 2014 19:35 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zal ik de volgende keer ook op mijn meetrapport zetten. Koekje van eigen deeg voor die luie flikkers.
We moeten een oplossing maken maar ze geven de naam of formule van het benodigde zout niet, kan dus niks alvast berekenen.quote:
Maak alvast een template dan, waar je het molgewicht en molariteit in kan vullen, zodra je het weetquote:Op zondag 8 juni 2014 21:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
We moeten een oplossing maken maar ze geven de naam of formule van het benodigde zout niet, kan dus niks alvast berekenen.
Al gedaan.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:17 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Maak alvast een template dan, waar je het molgewicht en molariteit in kan vullen, zodra je het weet
Mja, misschien is dat elke keer anders oid?quote:Op zondag 8 juni 2014 21:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Al gedaan.Maar vind het gewoon skeer, hoe moeilijk is het om de naam van een zout te geven?
Het is kwalitatieve spectroscopie, dus het zou eigenlijk best kunnen ja. Maar dan is het wel vreemd dat ik van andere groepen steeds hetzelfde verhaal hoor.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:22 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Mja, misschien is dat elke keer anders oid?
Het is me nu gelukt om alle complexiteit weg te poetsen en met iets simpels op de proppen te komen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 14:19 schreef thabit het volgende:
[..]
Ze zijn mij alle 3 gelukt, maar niet met elementaire technieken helaas. Met name bij de eerste integraal is mijn oplossing behoorlijk complex; ik zal kijken of ik daar wat simpelers kan verzinnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
quote:Op maandag 9 juni 2014 14:04 schreef Rezania het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |