Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:30 schreef Bijna het volgende:
Ik vind het wel getuigen van hoffelijkheid als de man in het begin betaalt, maar ik ben net zo goed bereid te betalen.
Ik merk aan haar dat ze het wel heel fijn en heel lief vind dat ik betaal, maar af en toe MAG ik absoluut niet betalen, denk dat ze het voor haar eigen ook prettig vind af en toe wat te betalenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:30 schreef Bijna het volgende:
In het begin betaalde hij vaker altijd, maar hoe langer we wat hadden, hoe vaker het gewoon 50/50 werd of ik zelfs betaalde, alhoewel ik merk dat ie het prettiger vindt als hij betaalt.
Ik vind het wel getuigen van hoffelijkheid als de man in het begin betaalt, maar ik ben net zo goed bereid te betalen. Ik ken vrouwen die het totaal not-done vinden als zij moeten betalen, of als ze betalen het geld aan hun vriend geven zodat het lijkt alsof hij betaalt. Dat snap ik echt niet.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:45 schreef zarGon het volgende:
Ik vind het zo vreemd van de Nederlanders eh. Ieder voor zich en dan ook nog echt tot op de cent...
Zelfs bij je vriendin (). (Ja, niet iedereen doet het, ik generaliseer even voor het gemak.)
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vind dat normaler dan dit. Het ligt natuurlijk aan de situatie, maar hell, ik vind het normaal dat de man meer betaalt (als de situatie het dus toelaat).
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geloof het of niet, ik vind dat de man dat eigenlijk minimaal hoort voor te stellen.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, het is inderdaad een cultuurschok. Ik ben van Turkse komaf en weet inmiddels wel dat er wat fundamentele verschillen zijn, maar wat ik net lees is toch echt droevig.
Wat ik gangbaar vind? Voorstellen om te betalen in ieder geval (niet altijd, zij trakteert mij ook vaak genoeg), om en om of dat ik iets meer betaal dan haar. Wat ik sowieso gewoon vies vind is dat het zo precies door de helft moet en zo, daar doe ik dus echt niet aan. Ik werk en zij studeert, dus ik verdien meer dan haar en heb ik dus ook meer te besteden. Ze vindt het ook niet altijd leuk dat ik alles wil betalen, dus soms mag ik niet eens..
Ik vind het juist tof om te doen.
Dat is niet erg hè, dan moet je haar af en toe laten betalen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:32 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Ik merk aan haar dat ze het wel heel fijn en heel lief vind dat ik betaal, maar af en toe MAG ik absoluut niet betalen, denk dat ze het voor haar eigen ook prettig vind af en toe wat te betalen
Natuurlijkquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:32 schreef Cart_A1993 het volgende:
denk dat ze het voor haar eigen ook prettig vind af en toe wat te betalen
Best, als ze zo traditioneel willen, maar dan moeten ze gvd ook terug naar de keukenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:30 schreef Bijna het volgende:
In het begin betaalde hij vaker altijd, maar hoe langer we wat hadden, hoe vaker het gewoon 50/50 werd of ik zelfs betaalde, alhoewel ik merk dat ie het prettiger vindt als hij betaalt.
Ik vind het wel getuigen van hoffelijkheid als de man in het begin betaalt, maar ik ben net zo goed bereid te betalen. Ik ken vrouwen die het totaal not-done vinden als zij moeten betalen, of als ze betalen het geld aan hun vriend geven zodat het lijkt alsof hij betaalt. Dat snap ik echt niet.
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:33 schreef complicate het volgende:
[..]
Dat is niet erg hè, dan moet je haar af en toe laten betalen.
Dat doe ik ook wel, de goedkopere dingen hahaquote:
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:32 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Ik merk aan haar dat ze het wel heel fijn en heel lief vind dat ik betaal, maar af en toe MAG ik absoluut niet betalen, denk dat ze het voor haar eigen ook prettig vind af en toe wat te betalen
Quote nr 3 klopt wel. Dat is teken van hoffelijkheidquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:32 schreef zarGon het volgende:
Quotes uit een zeer vermakelijk topic:
[..]
[..]
[..]
[..]
haha waarom? Maakt dat iets uit: "goedkopere dignen"?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:34 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
[..]
Dat doe ik ook wel, de goedkopere dingen haha
rijke tatta met je litecoinsquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:23 schreef Scorpie het volgende:
Ik betaal ook altijd, geld interesseert me niet zoveel omdat ik me er niet zoveel zorgen over hoef te maken. In mijn vrienden/vriendinnengroep zijn er veel die nog studeren of krap zitten qua budget, dan maakt het me niet zoveel uit als ik meer inleg of een rekening oppak.
Weet ik niet.. als we uit eten gaan en dat kost bv 70 euro, betaal ik dat liever en laat ik haar de drankjes die we later op het terras drinken betalen als ze dat graag wilt.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:37 schreef complicate het volgende:
[..]
haha waarom? Maakt dat iets uit: "goedkopere dignen"?
Tja ik zal wel een vieze feministe zijn maar van dit soort zinnen gaan mijn nekharen echt overeind staanquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:21 schreef Cart_A1993 het volgende:
Wat ik nu doe is als we af en toe terrasje gaan, en de rekening een 10je oid is, ik haar dit laat betalen.
Ah okido, laat haar soms ook gewoon betalen wat zij wenst te betalen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:41 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Weet ik niet.. als we uit eten gaan en dat kost bv 70 euro, betaal ik dat liever en laat ik haar de drankjes die we later op het terras drinken betalen als ze dat graag wilt.
Welnee, mannen moeten gewoon goed voor het vrouwtje zorgen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:42 schreef complicate het volgende:
[..]
Ah okido, laat haar soms ook gewoon betalen wat zij wenst te betalen.
Akkoord, maar wat als het vrouwtje voor zichzelf goed kan zorgen?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welnee, mannen moeten gewoon goed voor het vrouwtje zorgen.
Soms wel irritant.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:43 schreef complicate het volgende:
[..]
Akkoord, maar wat als het vrouwtje voor zichzelf goed kan zorgen?
En de vrouw mag niet goed voor de man zorgen?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welnee, mannen moeten gewoon goed voor het vrouwtje zorgen.
Dan vindt ze het vast niet erg als ze een keer in de watten gelegd wordt door haar date.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:43 schreef complicate het volgende:
[..]
Akkoord, maar wat als het vrouwtje voor zichzelf goed kan zorgen?
Inderdaadquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
En de vrouw mag niet goed voor de man zorgen?
Tuurlijk wel, maar dat kan gewoon op andere manieren.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
En de vrouw mag niet goed voor de man zorgen?
Een keer is wel wat anders dan de hele tijd, zoals bij TS, natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan vindt ze het vast niet erg als ze een keer in de watten gelegd wordt door haar date.
En waarom? ze mag je toch ook eens verwennen?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Soms wel irritant.. Gewoon sshhhhhh en ervan genieten.
.
Een keer? Jullie kunnen elkaar toch ook in de watten leggen. Hoeft toch niet van 1 kant te komen?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan vindt ze het vast niet erg als ze een keer in de watten gelegd wordt door haar date.
Ik krijg bijna het idee dat ze graag een verwenactiviteit naar keuze kopen door het eten te betalen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:45 schreef complicate het volgende:
[..]
En waarom? ze mag je toch ook eens verwennen?
Precies. Degene die voorstelt iets te doen betaalt toch vaak gewoon, bij 'ons' wel in ieder geval.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:47 schreef Westerling het volgende:
Tsja, ik doe meestal gewoon 50/50. En anders degene die heeft voorgesteld wat te gaan doen (dat ben ik meestal in eerste instantie), betaalt.
Overigens houdt 50/50 meestal in om en om, geklooi met geld hou ik niet zo van met vrouwen.
Ze schijnen geemancipeerd te zijn dus ze betalen maar lekker. En in de kroeg drankjes uitdelen voor ik een gesprek heb doe ik nooit.
Nee, gewoon irritant omdat er dan weer een kleine 'discussie' is (wie er gaat betalen). Zal ook wel een beetje cultuurgebonden zijn; voor mij is het normaal dat de man betaalt.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Waarom? Voel je je dan minder mannelijk?
Jawel, maar dan is een knuffel beter.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:45 schreef complicate het volgende:
[..]
En waarom? ze mag je toch ook eens verwennen?
Het krijg het idee dat sommige mannen op een ander manier in de watten willen gelegd worden:quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:46 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik krijg bijna het idee dat ze graag een verwenactiviteit naar keuze kopen door het eten te betalen.
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar dat kan gewoon op andere manieren.
En je vraagt je nog steeds af waarom je single bent?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:46 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik krijg bijna het idee dat ze graag een verwenactiviteit naar keuze kopen door het eten te betalen.
Wij hebben daar nooit discussies over moet ik zeggen. De ene keer betaal ik, de andere keer hij, zolang we beiden het idee hebben dat het wat in evenwicht blijft is het allemaal prima. Als de rekening wordt gevraagd betaalt gewoon de eerste die zegt "ik betaal wel even".quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nee, gewoon irritant omdat er dan weer een kleine 'discussie' is (wie er gaat betalen). Zal ook wel een beetje cultuurgebonden zijn; voor mij is het normaal dat de man betaalt.
Wrong guessquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En je vraagt je nog steeds af waarom je single bent?
Zal inderdaad ook afhangen van cultuur. In België is het eerder 50/50.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nee, gewoon irritant omdat er dan weer een kleine 'discussie' is (wie er gaat betalen). Zal ook wel een beetje cultuurgebonden zijn; voor mij is het normaal dat de man betaalt.
Maar goed, in mijn geval zijn de verhoudingen anders; ik werk, zij studeert. Financieel heb ik het beter en betaal ik dan ook liever.
[..]
Jawel, maar dan is een knuffel beter..
Als het overlegd moet worden zit het sowieso al niet goed. Een vrouw moet af en toe gewoon uit zichzelf betalen. Als ze dat nooit doet zit ze qua karakter niet helemaal lekker. Vind ikquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maar goed, in mijn geval zijn de verhoudingen anders; ik werk, zij studeert. Financieel heb ik het beter en betaal ik dan ook liever.
Als je beiden evenveel zou verdienen zou ik het snappen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:52 schreef complicate het volgende:
[..]
Zal inderdaad ook afhangen van cultuur. In België is het eerder 50/50.
Das ook een belangrijk aspect uiteraard. Mijn eerste vriendje betaalde altijd omdat ik student was, maar toch voelde ik mij wat schuldig hoor. Alsof hij mij moest "onderhouden". Maar bon soit, gelukkig probeerde ik dat te "compenseren" door voor hem op kot te koken etc.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je beiden evenveel zou verdienen zou ik het snappen.
Het is niet echt een discussie.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:51 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Wij hebben daar nooit discussies over moet ik zeggen. De ene keer betaal ik, de andere keer hij, zolang we beiden het idee hebben dat het wat in evenwicht blijft is het allemaal prima. Als de rekening wordt gevraagd betaalt gewoon de eerste die zegt "ik betaal wel even".
Ja, ditte.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je beiden evenveel zou verdienen zou ik het snappen.
Misschien vindt jouw vriendin het fijn dat jij zoveel betaalt, dat weet ik niet. Maar jij wil je zo te lezen prettig voelen erbij, echter willen (veel) vrouwen dat andersom ook. En als een man dan steeds alles wil betalen is dat erg irritantquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het is niet echt een discussie.. Ik betaal liever, zij geeft aan dat zij wil betalen... Soms betaal ik dan alsnog, soms betaalt zij. Ligt aan de situatie.
Waar het mij meer om gaat is dat ik - als ik het kan betalen - wil betalen. Voel me er gewoon fijn bij.. Ben dus ook niet gekrenkt of wat dan ook als zij betaalt (helemaal niet), ik heb gewoon het idee dat zij het geld harder nodig heeft dan ik.
Ik weet niet waarom, en het is de strekking van het topic wel zo'n beetje, maar ik vind het eigenlijk best fout klinken. Eerst binnenhengelen met galant en gul gedrag, en als de prooi in kwestie binnen is, wordt het allemaal andersquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:48 schreef Neuroscience het volgende:
Als de man de vrouw het hof maakt, betaalt hij. Maar in een relatie wat mij betreft 50/50 of naar draagkracht. Toch een beetje een indicator hoe evenwichtig de relatie is, vind ik.
En dan wel zeuren bij je vriendinnen dat hij het bedrag wilde splitten als je een date hebt gehadquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:41 schreef rhubarbje het volgende:
Tja ik zal wel een vieze feministe zijn maar van dit soort zinnen gaan mijn nekharen echt overeind staan
Zo denigrerend
Waarom?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:58 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
En als een man dan steeds alles wil betalen is dat erg irritant
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, en het is de strekking van het topic wel zo'n beetje, maar ik vind het eigenlijk best fout klinken. Eerst binnenhengelen met galant en gul gedrag, en als de prooi in kwestie binnen is, wordt het allemaal anders
Omdat veel vrouwen evenveel willen inbrengen als de man, om redenen die hierboven als een aantal keer genoemd zijn. Jij zou het toch ook irritant vinden als je vriendin steeds alles zou betalen?quote:
Alsof vrouwen zich daar niet schuldig aan maken met hun pittige korte kapsels zodra ze bevallen zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, en het is de strekking van het topic wel zo'n beetje, maar ik vind het eigenlijk best fout klinken. Eerst binnenhengelen met galant en gul gedrag, en als de prooi in kwestie binnen is, wordt het allemaal anders
Op selectieve gebieden wel ja.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:02 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Omdat veel vrouwen evenveel willen inbrengen als de man
O ja, dat is waar. Alle vrouwen met kind(eren) hebben een pittig kort kapsel!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof vrouwen zich daar niet schuldig aan maken met hun pittige korte kapsels zodra ze bevallen zijn.
Alsof alle mannen vrouwen binnenhengelen met galant gelul en daarna de botte hork gaan uithangen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O ja, dat is waar. Alle vrouwen met kind(eren) hebben een pittig kort kapsel!
Terecht dan dat ze maar zelf moeten gaan betalen. Wat denken ze wel?
Ja, maar dat kan toch prima op allerlei andere manieren. Evenveel inbrengen betekent toch niet per se dat je op financieel vlak net zoveel inlegt/investeert als de ander, vooral als het inkomen niet evenwichtig is?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Omdat veel vrouwen evenveel willen inbrengen als de man, om redenen die hierboven als een aantal keer genoemd zijn.
Ja. Maar dat is dan ook een 'vreemde' vraag aan een persoon die net aangeeft dat hij liever alles betaalt...quote:Jij zou het toch ook irritant vinden als je vriendin steeds alles zou betalen?
Ik snap je punt. Maar galant en gul gedrag bestaat uit meer dan betalen bij het uitgaan.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie liever zijn andere betere kanten dan hoeveel geld hij wil betalen om mij binnen te hengelenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:02 schreef complicate het volgende:
[..]![]()
Hoort dat ook niet bij vrouwen "versieren"? Dat een man zijn beste kant laat zien. Met de nadruk op "beste kant"
Een vrouw doet hetzelfde toch tijdens een date?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:02 schreef complicate het volgende:
[..]![]()
Hoort dat ook niet bij vrouwen "versieren"? Dat een man zijn beste kant laat zien. Met de nadruk op "beste kant"
Mannen zijn jagers en "betalen" hoort ook bij het jagen voor hun. Ik denk dat het hen een gevoel geeft van superieur te zijn. Net als vrouwen zich begeerd voelen wanneer een man haar probeert te "krijgen".quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie liever zijn andere betere kanten dan hoeveel geld hij wil betalen om mij binnen te hengelen
Het inkomen is steeds vaker beter in evenwicht. Het idee dat de man hoort te betalen komt uit een tijd dat vrouwen überhaupt niet werkten en dus geen geld hadden. Vrouwen werken nu wel, dus betalen ze met dingen mee.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan toch prima op allerlei andere manieren. Evenveel inbrengen betekent toch niet per se dat je op financieel vlak net zoveel inlegt/investeert als de ander, vooral als het inkomen niet evenwichtig is?
Nee, maar dat zeg ik toch ook niet?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof alle mannen vrouwen binnenhengelen met galant gelul en daarna de botte hork gaan uithangen.
Wat denken ze wel niet?
Ja eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een vrouw doet hetzelfde toch tijdens een date?
Maar dat komt ook omdat vrouwen dat verwachten. Althans, dat is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, maar dat zeg ik toch ook niet?
Als je het topic leest, komt de opmerking dat mannen in het begin wel willen betalen en later meer richting 50/50 gaan gewoon een paar keer terug. Dus ik zeg niet alle mannen, maar het komt hier wel een aantal keer naar voren. En ergens vind ik dat best vreemd, terwijl ik het aan de andere kant wel herken.
Ik beschuldig verder niemand ergens van. Lange tenen much?
Dat is dus niet het geval.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:09 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Maar dat komt ook omdat vrouwen dat verwachten. Althans, dat is mijn ervaring.
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:05 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Maar galant en gul gedrag bestaat uit meer dan betalen bij het uitgaan.
Met verjaardagen en verrassingen tussendoor pak ik nog steeds uit.
Maar het idee dat de man altijd alles moet betalen vind ik erg ouderwets, hoewel het betalen tijdens het hofmaken daar waarschijnlijk nog een overblijfsel van is, en ik heb zelf gemerkt dat de vrouwen waar ik ervaring mee heb gehad op basis van gelijkwaardigheid betaalden.
Ik ben het met je eens, hoor. Maar het klinkt gewoon heel vreemd.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:07 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Het inkomen is steeds vaker beter in evenwicht. Het idee dat de man hoort te betalen komt uit een tijd dat vrouwen überhaupt niet werkten en dus geen geld hadden. Vrouwen werken nu wel, dus betalen ze met dingen mee.
Bij ons is de relatie eigenlijk op vrijwel alle vlakken evenwichtig, ook financieel. Degene met het hoogste inkomen houdt gewoon meer over om mee te doen wat ie zelf wil.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan toch prima op allerlei andere manieren. Evenveel inbrengen betekent toch niet per se dat je op financieel vlak net zoveel inlegt/investeert als de ander, vooral als het inkomen niet evenwichtig is?
Jij vraagt toch ook aan mij waarom ik het irritant vind? Is ook een vreemde vraag als ik net zeg dat ik evenveel wil betalen als de manquote:Ja. Maar dat is dan ook een 'vreemde' vraag aan een persoon die net aangeeft dat hij liever alles betaalt...
Mooi, wij gaan daten en jij betaalt alles. Je mag tijdstip en plaats in de DM zetten, ik zie het wel verschijnen. Ga ik een keer het vrouwtje uithangen en mag jij het als vent proberen.quote:
Daarom kunnen dates ook zo tergend zijn. Lekker met z'n tweeën angsvallig je slechte eigenschappen proberen te verbergenquote:
Dat zal ook van vrouw tot vrouw verschillen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:09 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Maar dat komt ook omdat vrouwen dat verwachten. Althans, dat is mijn ervaring.
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:09 schreef Neuroscience het volgende:
Maar dat komt ook omdat vrouwen dat verwachten. Althans, dat is mijn ervaring
Nou dit is anders ook mijn ervaring.quote:
Kan je lezen? Ik zeg dat dit mijn ervaring is. En dan zeg jij nee?quote:
Het ligt natuurlijk ook aan hoe iemand opgevoed is. Ik heb altijd geleerd dat ik voor mezelf moet kunnen zorgen, terwijl anderen zijn opgevoed met de golddigger-approachquote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:11 schreef misterunox het volgende:
[..]
[..]
Nou dit is anders ook mijn ervaring.
Je zegt dat vrouwen dat verwachten en ik zeg dat het niet het geval is. Niet altijd het gevalquote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:11 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Kan je lezen? Ik zeg dat dit mijn ervaring is. En dan zeg jij nee?![]()
Het hoeft ook niet obsessief 50/50 zijn. Maar het hoort bij het geven en nemen in een relatie.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het met je eens, hoor. Maar het klinkt gewoon heel vreemd.
Nou ja, ik herken het deels wel, hoor, maar ik probeerde het zonder te geëmancipeerd te doen en discussies over betalen te moeten voeren, toch een beetje gelijk te trekken. Dan deed ik boodschappen en maakte een lekkere maaltijd klaar. Of trakteerde op een ijsje, drankje, de bios. Ik vind het reuze-irritant om het 50/50 zo precies mogelijk gelijk te trekken, maar ik wil ook niet louter gefêteerd worden en me alles maar aan laten leunen
Dat is het rationele kant van het verhaal. Ben ik het mee eens. Maar er is ook een gevoelsmatige kant, en dat heeft dan weer met opvoeding en cultuur te maken. Het uitspreken/bespreken van dat gevoelsmatige heeft weinig 'nut', het is niet rationeel.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:07 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Het inkomen is steeds vaker beter in evenwicht. Het idee dat de man hoort te betalen komt uit een tijd dat vrouwen überhaupt niet werkten en dus geen geld hadden. Vrouwen werken nu wel, dus betalen ze met dingen mee.
Over dat laatste ben ik het sowieso eens met u.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:11 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Daarom kunnen dates ook zo tergend zijn. Lekker met z'n tweeën angsvallig je slechte eigenschappen proberen te verbergenIk ga ook meestal pas op date als ik de persoon in kwestie al een beetje ken
Het vrouwtje uithangen! HELDquote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:11 schreef Scorpie het volgende:
Mooi, wij gaan daten en jij betaalt alles. Je mag tijdstip en plaats in de DM zetten, ik zie het wel verschijnen. Ga ik een keer het vrouwtje uithangen en mag jij het als vent proberen.
Ik zeg dat het mijn ervaring is dat vrouwen het verwachten. Ik zeg nergens dat alle vrouwen het daarom moeten verachten, maar dat de vrouwen waar ik me tot aangetrokken voel dit verwachten.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:13 schreef complicate het volgende:
[..]
Je zegt dat vrouwen dat verwachten en ik zeg dat het niet het geval is. Niet altijd het geval
Amai zeg, wat een uitdaging.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mooi, wij gaan daten en jij betaalt alles. Je mag tijdstip en plaats in de DM zetten, ik zie het wel verschijnen. Ga ik een keer het vrouwtje uithangen en mag jij het als vent proberen.
Mag ze wel kiezen wat voor kleren ze aantrekt? En moet ze toestemming vragen om naar het toillet te gaan?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:15 schreef datismijnmening het volgende:
Een vrouw hoort trouwens ook niet zelf te bestellen als er voor haar betaald wordt
Whut??quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:15 schreef datismijnmening het volgende:
Een vrouw hoort trouwens ook niet zelf te bestellen als er voor haar betaald wordt
Oh jammer.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:15 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ik zeg dat het mijn ervaring is dat vrouwen het verwachten. Ik zeg nergens dat alle vrouwen het daarom moeten verachten, maar dat de vrouwen waar ik me tot aangetrokken voel dit verwachten.
Ze reageert niet meer, is dit een manier om mij te laten geloven dat ze wel interesse heeft en dat ik de eerste stap moet zetten? Of wil ze me echt niet meer en ziet ze me niet zitten? Ze geeft zulke gemengde signalen af!! Help!! Wat zijn vrouwen toch ook botte ongevoelige klootzakken stomme wijvenquote:
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:15 schreef datismijnmening het volgende:
Ooit gedacht om schrijver te worden? Wat een talent, zoals in dat vorig topic over "zoontje...", man manquote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze reageert niet meer, is dit een manier om mij te laten geloven dat ze wel interesse heeft en dat ik de eerste stap moet zetten? Of wil ze me echt niet meer en ziet ze me niet zitten? Ze geeft zulke gemengde signalen af!! Help!! Wat zijn vrouwen toch ook botte ongevoelige klootzakken stomme wijvenze snappen nooit hints en doen alleen maar macho !!
![]()
wat een stommerd ! Ik ga gauw rebounden met Juan de Tuinman
Ben je me nu al bezig te kleineren? Je denkt zeker dat ik zo`n stom huisvrouwtje ben die alleen thuis gaat zitten? Nou ik zal je vertellen dat je dat mooi kan vergeten meneertje! Ik heb wel degelijk inhoud en ben gewoon een catch, dus je gaat maar wat meer moeite voor me doen anders hoeft het niet meer!! Snap de hints die ik drop een keer!!quote:
Scorpie is Kluun.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:18 schreef complicate het volgende:
[..]
Ooit gedacht om schrijver te worden? Wat een talent, zoals in dat vorig topic over "zoontje...", man man
Slaap jij vannacht maar in de schuur schat.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ben je me nu al bezig te kleineren? Je denkt zeker dat ik zo`n stom huisvrouwtje ben die alleen thuis gaat zitten? Nou ik zal je vertellen dat je dat mooi kan vergeten meneertje! Ik heb wel degelijk inhoud en ben gewoon een catch, dus je gaat maar wat meer moeite voor me doen anders hoeft het niet meer!! Snap de hints die ik drop een keer!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |