Bij ons is de relatie eigenlijk op vrijwel alle vlakken evenwichtig, ook financieel. Degene met het hoogste inkomen houdt gewoon meer over om mee te doen wat ie zelf wil.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan toch prima op allerlei andere manieren. Evenveel inbrengen betekent toch niet per se dat je op financieel vlak net zoveel inlegt/investeert als de ander, vooral als het inkomen niet evenwichtig is?
Jij vraagt toch ook aan mij waarom ik het irritant vind? Is ook een vreemde vraag als ik net zeg dat ik evenveel wil betalen als de manquote:Ja. Maar dat is dan ook een 'vreemde' vraag aan een persoon die net aangeeft dat hij liever alles betaalt...
Mooi, wij gaan daten en jij betaalt alles. Je mag tijdstip en plaats in de DM zetten, ik zie het wel verschijnen. Ga ik een keer het vrouwtje uithangen en mag jij het als vent proberen.quote:
Daarom kunnen dates ook zo tergend zijn. Lekker met z'n tweeën angsvallig je slechte eigenschappen proberen te verbergenquote:
Dat zal ook van vrouw tot vrouw verschillen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:09 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Maar dat komt ook omdat vrouwen dat verwachten. Althans, dat is mijn ervaring.
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:09 schreef Neuroscience het volgende:
Maar dat komt ook omdat vrouwen dat verwachten. Althans, dat is mijn ervaring
Nou dit is anders ook mijn ervaring.quote:
Kan je lezen? Ik zeg dat dit mijn ervaring is. En dan zeg jij nee?quote:
Het ligt natuurlijk ook aan hoe iemand opgevoed is. Ik heb altijd geleerd dat ik voor mezelf moet kunnen zorgen, terwijl anderen zijn opgevoed met de golddigger-approachquote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:11 schreef misterunox het volgende:
[..]
[..]
Nou dit is anders ook mijn ervaring.
Je zegt dat vrouwen dat verwachten en ik zeg dat het niet het geval is. Niet altijd het gevalquote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:11 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Kan je lezen? Ik zeg dat dit mijn ervaring is. En dan zeg jij nee?![]()
Het hoeft ook niet obsessief 50/50 zijn. Maar het hoort bij het geven en nemen in een relatie.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het met je eens, hoor. Maar het klinkt gewoon heel vreemd.
Nou ja, ik herken het deels wel, hoor, maar ik probeerde het zonder te geëmancipeerd te doen en discussies over betalen te moeten voeren, toch een beetje gelijk te trekken. Dan deed ik boodschappen en maakte een lekkere maaltijd klaar. Of trakteerde op een ijsje, drankje, de bios. Ik vind het reuze-irritant om het 50/50 zo precies mogelijk gelijk te trekken, maar ik wil ook niet louter gefêteerd worden en me alles maar aan laten leunen
Dat is het rationele kant van het verhaal. Ben ik het mee eens. Maar er is ook een gevoelsmatige kant, en dat heeft dan weer met opvoeding en cultuur te maken. Het uitspreken/bespreken van dat gevoelsmatige heeft weinig 'nut', het is niet rationeel.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:07 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Het inkomen is steeds vaker beter in evenwicht. Het idee dat de man hoort te betalen komt uit een tijd dat vrouwen überhaupt niet werkten en dus geen geld hadden. Vrouwen werken nu wel, dus betalen ze met dingen mee.
Over dat laatste ben ik het sowieso eens met u.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:11 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Daarom kunnen dates ook zo tergend zijn. Lekker met z'n tweeën angsvallig je slechte eigenschappen proberen te verbergenIk ga ook meestal pas op date als ik de persoon in kwestie al een beetje ken
Het vrouwtje uithangen! HELDquote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:11 schreef Scorpie het volgende:
Mooi, wij gaan daten en jij betaalt alles. Je mag tijdstip en plaats in de DM zetten, ik zie het wel verschijnen. Ga ik een keer het vrouwtje uithangen en mag jij het als vent proberen.
Ik zeg dat het mijn ervaring is dat vrouwen het verwachten. Ik zeg nergens dat alle vrouwen het daarom moeten verachten, maar dat de vrouwen waar ik me tot aangetrokken voel dit verwachten.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:13 schreef complicate het volgende:
[..]
Je zegt dat vrouwen dat verwachten en ik zeg dat het niet het geval is. Niet altijd het geval
Amai zeg, wat een uitdaging.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mooi, wij gaan daten en jij betaalt alles. Je mag tijdstip en plaats in de DM zetten, ik zie het wel verschijnen. Ga ik een keer het vrouwtje uithangen en mag jij het als vent proberen.
Mag ze wel kiezen wat voor kleren ze aantrekt? En moet ze toestemming vragen om naar het toillet te gaan?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:15 schreef datismijnmening het volgende:
Een vrouw hoort trouwens ook niet zelf te bestellen als er voor haar betaald wordt
Whut??quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:15 schreef datismijnmening het volgende:
Een vrouw hoort trouwens ook niet zelf te bestellen als er voor haar betaald wordt
Oh jammer.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:15 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ik zeg dat het mijn ervaring is dat vrouwen het verwachten. Ik zeg nergens dat alle vrouwen het daarom moeten verachten, maar dat de vrouwen waar ik me tot aangetrokken voel dit verwachten.
Ze reageert niet meer, is dit een manier om mij te laten geloven dat ze wel interesse heeft en dat ik de eerste stap moet zetten? Of wil ze me echt niet meer en ziet ze me niet zitten? Ze geeft zulke gemengde signalen af!! Help!! Wat zijn vrouwen toch ook botte ongevoelige klootzakken stomme wijvenquote:
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:15 schreef datismijnmening het volgende:
Ooit gedacht om schrijver te worden? Wat een talent, zoals in dat vorig topic over "zoontje...", man manquote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze reageert niet meer, is dit een manier om mij te laten geloven dat ze wel interesse heeft en dat ik de eerste stap moet zetten? Of wil ze me echt niet meer en ziet ze me niet zitten? Ze geeft zulke gemengde signalen af!! Help!! Wat zijn vrouwen toch ook botte ongevoelige klootzakken stomme wijvenze snappen nooit hints en doen alleen maar macho !!
![]()
wat een stommerd ! Ik ga gauw rebounden met Juan de Tuinman
Ben je me nu al bezig te kleineren? Je denkt zeker dat ik zo`n stom huisvrouwtje ben die alleen thuis gaat zitten? Nou ik zal je vertellen dat je dat mooi kan vergeten meneertje! Ik heb wel degelijk inhoud en ben gewoon een catch, dus je gaat maar wat meer moeite voor me doen anders hoeft het niet meer!! Snap de hints die ik drop een keer!!quote:
Scorpie is Kluun.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:18 schreef complicate het volgende:
[..]
Ooit gedacht om schrijver te worden? Wat een talent, zoals in dat vorig topic over "zoontje...", man man
Slaap jij vannacht maar in de schuur schat.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ben je me nu al bezig te kleineren? Je denkt zeker dat ik zo`n stom huisvrouwtje ben die alleen thuis gaat zitten? Nou ik zal je vertellen dat je dat mooi kan vergeten meneertje! Ik heb wel degelijk inhoud en ben gewoon een catch, dus je gaat maar wat meer moeite voor me doen anders hoeft het niet meer!! Snap de hints die ik drop een keer!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |