Als je beiden evenveel zou verdienen zou ik het snappen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:52 schreef complicate het volgende:
[..]
Zal inderdaad ook afhangen van cultuur. In België is het eerder 50/50.
Das ook een belangrijk aspect uiteraard. Mijn eerste vriendje betaalde altijd omdat ik student was, maar toch voelde ik mij wat schuldig hoor. Alsof hij mij moest "onderhouden". Maar bon soit, gelukkig probeerde ik dat te "compenseren" door voor hem op kot te koken etc.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je beiden evenveel zou verdienen zou ik het snappen.
Het is niet echt een discussie.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:51 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Wij hebben daar nooit discussies over moet ik zeggen. De ene keer betaal ik, de andere keer hij, zolang we beiden het idee hebben dat het wat in evenwicht blijft is het allemaal prima. Als de rekening wordt gevraagd betaalt gewoon de eerste die zegt "ik betaal wel even".
Ja, ditte.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je beiden evenveel zou verdienen zou ik het snappen.
Misschien vindt jouw vriendin het fijn dat jij zoveel betaalt, dat weet ik niet. Maar jij wil je zo te lezen prettig voelen erbij, echter willen (veel) vrouwen dat andersom ook. En als een man dan steeds alles wil betalen is dat erg irritantquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het is niet echt een discussie.. Ik betaal liever, zij geeft aan dat zij wil betalen... Soms betaal ik dan alsnog, soms betaalt zij. Ligt aan de situatie.
Waar het mij meer om gaat is dat ik - als ik het kan betalen - wil betalen. Voel me er gewoon fijn bij.. Ben dus ook niet gekrenkt of wat dan ook als zij betaalt (helemaal niet), ik heb gewoon het idee dat zij het geld harder nodig heeft dan ik.
Ik weet niet waarom, en het is de strekking van het topic wel zo'n beetje, maar ik vind het eigenlijk best fout klinken. Eerst binnenhengelen met galant en gul gedrag, en als de prooi in kwestie binnen is, wordt het allemaal andersquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:48 schreef Neuroscience het volgende:
Als de man de vrouw het hof maakt, betaalt hij. Maar in een relatie wat mij betreft 50/50 of naar draagkracht. Toch een beetje een indicator hoe evenwichtig de relatie is, vind ik.
En dan wel zeuren bij je vriendinnen dat hij het bedrag wilde splitten als je een date hebt gehadquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:41 schreef rhubarbje het volgende:
Tja ik zal wel een vieze feministe zijn maar van dit soort zinnen gaan mijn nekharen echt overeind staan
Zo denigrerend
Waarom?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:58 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
En als een man dan steeds alles wil betalen is dat erg irritant
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, en het is de strekking van het topic wel zo'n beetje, maar ik vind het eigenlijk best fout klinken. Eerst binnenhengelen met galant en gul gedrag, en als de prooi in kwestie binnen is, wordt het allemaal anders
Omdat veel vrouwen evenveel willen inbrengen als de man, om redenen die hierboven als een aantal keer genoemd zijn. Jij zou het toch ook irritant vinden als je vriendin steeds alles zou betalen?quote:
Alsof vrouwen zich daar niet schuldig aan maken met hun pittige korte kapsels zodra ze bevallen zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, en het is de strekking van het topic wel zo'n beetje, maar ik vind het eigenlijk best fout klinken. Eerst binnenhengelen met galant en gul gedrag, en als de prooi in kwestie binnen is, wordt het allemaal anders
Op selectieve gebieden wel ja.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:02 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Omdat veel vrouwen evenveel willen inbrengen als de man
O ja, dat is waar. Alle vrouwen met kind(eren) hebben een pittig kort kapsel!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof vrouwen zich daar niet schuldig aan maken met hun pittige korte kapsels zodra ze bevallen zijn.
Alsof alle mannen vrouwen binnenhengelen met galant gelul en daarna de botte hork gaan uithangen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O ja, dat is waar. Alle vrouwen met kind(eren) hebben een pittig kort kapsel!
Terecht dan dat ze maar zelf moeten gaan betalen. Wat denken ze wel?
Ja, maar dat kan toch prima op allerlei andere manieren. Evenveel inbrengen betekent toch niet per se dat je op financieel vlak net zoveel inlegt/investeert als de ander, vooral als het inkomen niet evenwichtig is?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Omdat veel vrouwen evenveel willen inbrengen als de man, om redenen die hierboven als een aantal keer genoemd zijn.
Ja. Maar dat is dan ook een 'vreemde' vraag aan een persoon die net aangeeft dat hij liever alles betaalt...quote:Jij zou het toch ook irritant vinden als je vriendin steeds alles zou betalen?
Ik snap je punt. Maar galant en gul gedrag bestaat uit meer dan betalen bij het uitgaan.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie liever zijn andere betere kanten dan hoeveel geld hij wil betalen om mij binnen te hengelenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:02 schreef complicate het volgende:
[..]![]()
Hoort dat ook niet bij vrouwen "versieren"? Dat een man zijn beste kant laat zien. Met de nadruk op "beste kant"
Een vrouw doet hetzelfde toch tijdens een date?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:02 schreef complicate het volgende:
[..]![]()
Hoort dat ook niet bij vrouwen "versieren"? Dat een man zijn beste kant laat zien. Met de nadruk op "beste kant"
Mannen zijn jagers en "betalen" hoort ook bij het jagen voor hun. Ik denk dat het hen een gevoel geeft van superieur te zijn. Net als vrouwen zich begeerd voelen wanneer een man haar probeert te "krijgen".quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie liever zijn andere betere kanten dan hoeveel geld hij wil betalen om mij binnen te hengelen
Het inkomen is steeds vaker beter in evenwicht. Het idee dat de man hoort te betalen komt uit een tijd dat vrouwen überhaupt niet werkten en dus geen geld hadden. Vrouwen werken nu wel, dus betalen ze met dingen mee.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan toch prima op allerlei andere manieren. Evenveel inbrengen betekent toch niet per se dat je op financieel vlak net zoveel inlegt/investeert als de ander, vooral als het inkomen niet evenwichtig is?
Nee, maar dat zeg ik toch ook niet?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof alle mannen vrouwen binnenhengelen met galant gelul en daarna de botte hork gaan uithangen.
Wat denken ze wel niet?
Ja eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een vrouw doet hetzelfde toch tijdens een date?
Maar dat komt ook omdat vrouwen dat verwachten. Althans, dat is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, maar dat zeg ik toch ook niet?
Als je het topic leest, komt de opmerking dat mannen in het begin wel willen betalen en later meer richting 50/50 gaan gewoon een paar keer terug. Dus ik zeg niet alle mannen, maar het komt hier wel een aantal keer naar voren. En ergens vind ik dat best vreemd, terwijl ik het aan de andere kant wel herken.
Ik beschuldig verder niemand ergens van. Lange tenen much?
Dat is dus niet het geval.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:09 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Maar dat komt ook omdat vrouwen dat verwachten. Althans, dat is mijn ervaring.
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:05 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Maar galant en gul gedrag bestaat uit meer dan betalen bij het uitgaan.
Met verjaardagen en verrassingen tussendoor pak ik nog steeds uit.
Maar het idee dat de man altijd alles moet betalen vind ik erg ouderwets, hoewel het betalen tijdens het hofmaken daar waarschijnlijk nog een overblijfsel van is, en ik heb zelf gemerkt dat de vrouwen waar ik ervaring mee heb gehad op basis van gelijkwaardigheid betaalden.
Ik ben het met je eens, hoor. Maar het klinkt gewoon heel vreemd.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:07 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Het inkomen is steeds vaker beter in evenwicht. Het idee dat de man hoort te betalen komt uit een tijd dat vrouwen überhaupt niet werkten en dus geen geld hadden. Vrouwen werken nu wel, dus betalen ze met dingen mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |