Hm... Suede heeft ook 1 goed album, maar daarmee toch wel nummer 4 van dit lijstje dan.quote:Op woensdag 4 juni 2014 19:49 schreef methodmich het volgende:
[..]
Pulp sowieso wel nummer 1 ja, ben ik het mee eens! Zelf zou ik dan eerst Suede kiezen, dan Blur en daarna pas Oasis. En Ash.
Gevoelsmatig schaar ik Ash wel onder Britpop. Maar goed, dat is een breed begrip op zich.quote:Op woensdag 4 juni 2014 19:50 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm... Suede heeft ook 1 goed album, maar daarmee toch wel nummer 4 van dit lijstje dan.
En Ash vind ik eigenijk helemaal niet vergelijkbaar (en zou anders dik op 1 staan)
Tja, gevoelsmatig schaar ik The Dandy Warhols ook onder britpop. Maar die zijn amerikaansquote:Op woensdag 4 juni 2014 19:52 schreef methodmich het volgende:
Gevoelsmatig schaar ik Ash wel onder Britpop. Maar goed, dat is een breed begrip op zich.
Ja, qua sound kan dat wel. Maar goed, het moeten wel Engelsen zijn. Hoewel, Supersub was Nederlands, maar feitelijk ook gewoon Britpop. Lastig. Zou een mooie zijn voor Top 5 van de dag!quote:Op woensdag 4 juni 2014 19:53 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, gevoelsmatig schaar ik The Dandy Warhols ook onder britpop. Maar die zijn amerikaans
'90 Brit(pop/)rock gaat het over? Ok dan.....quote:Op woensdag 4 juni 2014 19:49 schreef methodmich het volgende:
[..]
Pulp sowieso wel nummer 1 ja, ben ik het mee eens! Zelf zou ik dan eerst Suede kiezen, dan Blur en daarna pas Oasis. En Ash.
Ik noem ook alleen maar de bekende bands om de simpele reden dat ik nog weinig goede minder bekende bands ben tegengekomen. Af en toe een leuk nummertje, maar een reeks goede albums ho maarquote:Op woensdag 4 juni 2014 20:48 schreef Tchock het volgende:
Ik kan ook wel iets vertellen over Britpop maar dan gaan jullie weer lachen om de dingen die ik niet ken.
Nou ja, om het dan maar meteen er uit te gooien:quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik noem ook alleen maar de bekende bands om de simpele reden dat ik nog weinig goede minder bekende bands ben tegengekomen. Af en toe een leuk nummertje, maar een reeks goede albums ho maar
2 must-listen tips dan:quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, om het dan maar meteen er uit te gooien:
Stone Roses vind ik weinig aan van het debuut, dus nooit méér geluisterd. Verve is repetitieve bagger, die lui bedenken echt één mooi coupletje en dat herhalen ze tot je er misselijk van wordt (bewijsstuk 1. Love is Noise, bewijsstuk 2. Bittersweet Symphony). Oasis vind ik de zang erg vervelend, al wil ik nog wel meer luisteren. Suede en Pulp ken ik enkel van naam. Manic Street Preachers ken ik alleen later - volgens mij minder boeiend - werk van.
Ik bedoelde ook niet dat MSP slecht is, ik vind het best leuk. Maar het is denk ik niet de legendarische britpop die nu bedoeld wordt.quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:56 schreef Moody het volgende:
[..]
2 must-listen tips dan:
Suede - Dog Man Star
Pulp - Different Class
MSP en The Verve zijn zo slecht nog niet. Je pikt er bij the Verve de 2 radiohits uit. A Northern Soul en Urban Hymns zijn prima albums, daarna werd het minder.
Tja legendarisch. Het is gewoon een subsub-stroming in de popmuziek. Vrij glad allemaal. Veel overlap met andere sub-stromingen. Gewoon eruit pikken wat je leuk vindt en de rest laten liggen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet dat MSP slecht is, ik vind het best leuk. Maar het is denk ik niet de legendarische britpop die nu bedoeld wordt.En bedankt voor de tips.
Ik weet nog dat ik die zelfsnijdende vermiste frontman vroeger echt een enorme held vond maar echt naar geluisterd nooitquote:Op woensdag 4 juni 2014 21:01 schreef Moody het volgende:
[..]
Tja legendarisch. Het is gewoon een subsub-stroming in de popmuziek. Vrij glad allemaal. Veel overlap met andere sub-stromingen. Gewoon eruit pikken wat je leuk vindt en de rest laten liggen.
Even serieus: Je met Different Class van Pulp echt luisteren. Meesterwerkje.quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, om het dan maar meteen er uit te gooien:
Stone Roses vind ik weinig aan van het debuut, dus nooit méér geluisterd. Verve is repetitieve bagger, die lui bedenken echt één mooi coupletje en dat herhalen ze tot je er misselijk van wordt (bewijsstuk 1. Love is Noise, bewijsstuk 2. Bittersweet Symphony). Oasis vind ik de zang erg vervelend, al wil ik nog wel meer luisteren. Suede en Pulp ken ik enkel van naam. Manic Street Preachers ken ik alleen later - volgens mij minder boeiend - werk van.
En daarna lekker David Guettaquote:Op woensdag 4 juni 2014 21:06 schreef Tchock het volgende:
Overigens ben ik bij de D aanbeland. De D van Daft Punk om precies te zijn.
Definieer britpopquote:Op woensdag 4 juni 2014 21:07 schreef Kerftminister het volgende:
Stone Roses is toch niet echt britpop, zit juist voor die periode.
Die heb ik niet gelukkig.quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En daarna lekker David Guetta
Ik doe ongeveer hetzelfde en ben bij de C van Choir. Heb al een Kliko vol albums weggegooid.quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:06 schreef Tchock het volgende:
Overigens ben ik bij de D aanbeland. De D van Daft Punk om precies te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |