Er is wel vaker een werkelijkheid waarvan ik geen beeld hoef te zien en ik heb gemerkt dat een uitvaart me een heel slecht gevoel geeft. Geen afsluiting, finale of eerbetoon, maar vooral negatieve bewoordingen en dan word de keuze om er niet meer heen te gaan een stuk makkelijker, hoewel het soms behoorlijke sociale afeuring oproept.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is wel de werkelijkheid. Maar je kunt er inderdaad ook voor kiezen een ander beeld bij je te houden. Zelf vind ik een uitvaart wel een goed afscheid, een finale van wat eens een leven was.
Dat wilde ik net vragen, hoe je omgeving op jouw besluit om niet naar een uitvaart te gaan reageert.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er is wel vaker een werkelijkheid waarvan ik geen beeld hoef te zien en ik heb gemerkt dat een uitvaart me een heel slecht gevoel geeft. Geen afsluiting, finale of eerbetoon, maar vooral negatieve bewoordingen en dan word de keuze om er niet meer heen te gaan een stuk makkelijker, hoewel het soms behoorlijke sociale afeuring oproept.
Overwegend negatief, omdat het als ongepast wordt gezien om niet heen te gaan. (en dan gebruik ik een zeer milde term.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:31 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat wilde ik net vragen, hoe je omgeving op jouw besluit om niet naar een uitvaart te gaan reageert.
Er zijn ook beelden waar ik me voor afsluit. Maar een afscheid hoort daar voor mij niet bij en ik heb ook niet de ervaring dat er dan voornamelijk negatieve bewoordingen zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er is wel vaker een werkelijkheid waarvan ik geen beeld hoef te zien en ik heb gemerkt dat een uitvaart me een heel slecht gevoel geeft. Geen afsluiting, finale of eerbetoon, maar vooral negatieve bewoordingen en dan word de keuze om er niet meer heen te gaan een stuk makkelijker, hoewel het soms behoorlijke sociale afeuring oproept.
Ik moest het woord tanatorium opzoeken, maar vond alleen iets Spaans.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:41 schreef chufi het volgende:
Uitvaarten niet zo mn ding, maar omdat mn ex-schoonfamilie in die business zit heb ik met kisten lopen sjouwen en lopen poetsen en zelfs (leeg) van A naar B gereden/ Laatste keer dat ik er was stond ik zelfs achter de bar in het tanatorium ...
Oh oops ... Is waar het lichaam opgebaart ligt en familie en bekenden afscheid kunnen nemen ...quote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik moest het woord tanatorium opzoeken, maar vond alleen iets Spaans.
Ik heb mijn grote liefde al op veel te jonge leeftijd moeten achterlaten.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:43 schreef chufi het volgende:
Zelf heb ik nog maar een paar uitvaarten mee gemaakt ...
Ah, het rouw- of uitvaarcentrum.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:48 schreef chufi het volgende:
[..]
Oh oops ... Is waar het lichaam opgebaart ligt en familie en bekenden afscheid kunnen nemen ...
Mag ik vragen over welke leeftijd je het dan hebt?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik heb mijn grote liefde al op veel te jonge leeftijd moeten achterlaten.
28.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Mag ik vragen over welke leeftijd je het dan hebt?
Dat is zo. Maar sommige dingen zijn wel erg hard.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:55 schreef Treehut362 het volgende:
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Is het ook maar hoort ook bij het leven.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:59 schreef Treehut362 het volgende:
Persoonlijk vind ik verdriet onprettig.
zolang het nog duurt...quote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:30 schreef Soury het volgende:
[..]
Is het ook maar hoort ook bij het leven.
Ja. dus genietquote:
Dat is wat ik ook wilde zeggen, ja verdriet is onprettig, maar je ontkomt er niet aan en de één krijgt er meer van dan de ander.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:30 schreef Soury het volgende:
[..]
Is het ook maar hoort ook bij het leven.
Lastig is een goed woord want je hebt nooit zin in dat soort ellende. Het verdriet is al genoeg. En toch moet je je dwingen om je gezicht te laten zien. Hoe moeilijk het ook is. Je doet dan ook meer voor de achterblijvers en die geef je een stuk verwerking, Echt.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:37 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook wilde zeggen, ja verdriet is onprettig, maar je ontkomt er niet aan en de één krijgt er meer van dan de ander.
Hoe ouder ik word hoe meer ik vind dat mensen minder zouden moeten, want je moet al zoveel en als je dan niets van uitvaarten moet hebben zou dat ook een keuze moeten kunnen zijn, maar dan ben ik me er ook bewust van dat, als bijvoorbeeld mijn zus zou overlijden en haar schoonzus zou om die reden niet op de uitvaart komen dan ben ik in eerste instantie toch geneigd het haar kwalijk te nemen.
Als ik dan de ervaringen van Kingstown weer lees kan ik me wel wat bij de weerstand tegen uitvaarten voorstellen.
Lastig.
Het is voor mij ook geen vraag of ik wel of niet naar een uitvaart ga, ik vind het zelf een goede manier om afscheid te nemen en tegenover de nabestaanden het minste is wat ik kan doen en uit ervaring weet ik dat het de nabestaanden ook echt steunt. Maar ik probeer me ook wel in Kingstown te verplaatsen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:44 schreef Soury het volgende:
[..]
Lastig is een goed woord want je hebt nooit zin in dat soort ellende. Het verdriet is al genoeg. En toch moet je je dwingen om je gezicht te laten zien. Hoe moeilijk het ook is. Je doet dan ook meer voor de achterblijvers en die geef je een stuk verwerking, Echt.
Ja dat snap ik.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:49 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het is voor mij ook geen vraag of ik wel of niet naar een uitvaart ga, ik vind het zelf een goede manier om afscheid te nemen en tegenover de nabestaanden het minste is wat ik kan doen en uit ervaring weet ik dat het de nabestaanden ook echt steunt. Maar ik probeer me ook wel in Kingstown te verplaatsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |