SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door kanovinnie op 02-06-2014 13:28:59 ]Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Segment is pas net aangemaak duurt dan altijd even voordat iedereen er in verwerkt zit.quote:Op maandag 2 juni 2014 12:51 schreef Oksel het volgende:
Grip; gasten waarvan ik weet dat ze 'm sneller hebben gefietst staan er niet eens tussen, klopt dus geen kutje van.
Ook wel eens gezien dat je dan met langzamere tijd in de lijst staat, terwijl als je filtert op je eigen tijden er snellere tijd staat.
Grip heeft wel erg weinig gestopt, misschien dat die gasten die jij kent iets langer gestopt zijn ?
Hier 5:53:17 moving time. (7:13:25 met stops)![]()
Ik doe ook mee haha. Moet ff wat af.quote:Op maandag 2 juni 2014 11:21 schreef the_critic het volgende:
ik doe de komende weken met je mee...
nouja, niet zonder koolhydraten.. Maar wel weer minder eten, gezonder eten, etc. er mag nog wel een beetje af![]()
Ja precies, bij de stops win of verlies je zo'n segment. Als je bidonnen vult, repen pakt en doorgaat dan ga je sneller of zo'n segment heen.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:24 schreef ddx het volgende:
[..]
Segment is pas net aangemaak duurt dan altijd even voordat iedereen er in verwerkt zit.
Ook wel eens gezien dat je dan met langzamere tijd in de lijst staat, terwijl als je filtert op je eigen tijden er snellere tijd staat.
Grip heeft wel erg weinig gestopt, misschien dat die gasten die jij kent iets langer gestopt zijn ?
Hier 5:53:17 moving time. (7:13:25 met stops)Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Niet iedereen heeft strava natuurlijk.quote:Op maandag 2 juni 2014 12:51 schreef Oksel het volgende:
Grip; gasten waarvan ik weet dat ze 'm sneller hebben gefietst staan er niet eens tussen, klopt dus geen kutje van.![]()
Neuh, beetje lakschade en de remmen waren verbogen.. Dat kon worden verholpen.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hmm, das balen. Wel zonder letsel/schade hoop ik?
Hartslagband had kuren deze week. Nu zit er een nieuwe batterij in, en werkt alles weer naar behoren.
Dus die meetdata kun je als nutteloos beschouwen, ik rij helaas ook gewoon met een hr=180 naar boven op de redoute....
Op de één of andere manier was de sensor van mijn teller gedraaid, die heb ik dus weer op nieuw er op gezet.. Moet nog even kijken of m'n spaak niet los zit."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Maar die gasten staan er niet op, dus ben ik de winnaar van de Strava-klimclassic 2014quote:Op maandag 2 juni 2014 12:51 schreef Oksel het volgende:
Grip; gasten waarvan ik weet dat ze 'm sneller hebben gefietst staan er niet eens tussen, klopt dus geen kutje van.![]()
![]()
Je mag trouwens ook best enthousiast zijn over een goed ingedeelde en geslaagde rit i.p.v. me erop te wijzen dat er altijd nog snellere en betere wielrenfietsers zijn. Dat weet ik ook wel. gelukkig is ook 90% van de fietsers langzamer
Mijn foto's op Flickr!
sowieso is gripper traag want in de TDF zouden ze dit met 45 gemiddeld rijden. Schaam je!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Je hebt wel een stuk beter ingedeeld dan mij. Desondanks ging het bij mij ook lekker en had ik eigenlijk nog wel wat harder gekunt. Volgende keer beter.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik heb nu wel een fikse baard. Als ik jouw pothelmpje en buddy holly bril mag lenen denk ik dat ik er niet zou misstaanquote:Op maandag 2 juni 2014 13:45 schreef kaasplankje het volgende:
Grip kan lange cyclo's wel goed indelen ja, hij laat zich niet gekmaken. De 24uurs race zou ook wel wat voor em zijn.
Mijn foto's op Flickr!
Zou Grip wat meer risico nemen, zou hij nog harder rijden. Kijk maar naar de marmotte, waar hij uit frustratie harder fietste dan hij van plan was.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Met mijn Clark Kent bril zie je niet zo veel, die is op sterkte. Je kan dan beter mijn Amberview avatior met gouden montuur pakken.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb nu wel een fikse baard. Als ik jouw pothelmpje en buddy holly bril mag lenen denk ik dat ik er niet zou misstaan![]()
![]()
Netjes.quote:Op maandag 2 juni 2014 12:49 schreef Gripper het volgende:
Ik kijk nog eens even het strava relaas van de klimclassic terug, en zie weer zo'n segment voor de hele "klimclassic 2014"
http://www.strava.com/activities/146881910/segments/3399491073
Wel lekker om daar met netto de snelste tijd van deur tot deur te staan, als nummer 1 van de 231 deelnemers.
Das het hele idee van een cyclo tenslotte, dat je van deur tot deur een snelle tijd neerzet![]()
Tijd dit jaar: 5.47 over 162 km
Vorig jaar: 6.11 over 165 km
Ik zal er niet in komen, lang leve verkeerd rijden.![]()
![]()
Dat remt ie ook niet voor kuilen, gaat ie des te sneller!quote:Op maandag 2 juni 2014 13:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Met mijn Clark Kent bril zie je niet zo veel, die is op sterkte. Je kan dan beter mijn Amberview avatior met gouden montuur pakken.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
http://www.strava.com/segments/7315957?filter=overallquote:Op maandag 2 juni 2014 13:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Netjes.
Ik zal er niet in komen, lang leve verkeerd rijden.
http://www.strava.com/segments/7315967?filter=overallOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
885/1206quote:![]()
Maar ach, ik heb dit jaar nog maar 160 kilometer gefietst in totaal
"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Was dit je eerste tocht van het jaar? Netjes dan hoor!quote:Op maandag 2 juni 2014 13:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
885/1206![]()
Maar ach, ik heb dit jaar nog maar 160 kilometer gefietst in totaal
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Op die twee heb ik 63 en 53quote:Op maandag 2 juni 2014 13:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit zijn mijn plaatsen op alle 4 de klim classic segmenten.
184, 178, 154, 602.
80/864quote:Op maandag 2 juni 2014 14:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
3 heb je ook nog. Daar sta je ook hoger dan mij in ieder geval.
Blijkbaar is dat laatste stuk anders dan vorig jaar ofzo dat daar minder mensen instaan.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja man, had enkel twee ritjes van 60 km en eentje van 80.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Was dit je eerste tocht van het jaar? Netjes dan hoor!
Daarnaast heb ik meer hoogtemeters gemaakt dan in mijn hele Strava log (al is die niet enorm).
Maar ik ben wel weer enthousiast, deze zomer gewoon echt vaker fietsen. Mooie sport man."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Zaterdag weer een elite koers. Staat Mike Terpstra (broertje van) ook aan de start.
Volgende week maandag district kampioenschap.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Waaro deze keer?quote:Op maandag 2 juni 2014 14:30 schreef Patroon het volgende:
Zaterdag weer een elite koers. Staat Mike Terpstra (broertje van) ook aan de start.
Volgende week maandag district kampioenschap.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Het is idd de dikste poep wedstrijd van het jaar. Maar mooi dichtbij dus makkelijke km's.quote:Op maandag 2 juni 2014 14:32 schreef kaasplankje het volgende:
Echte pakhazen rijden geen DK patty, want daar valt weinig te halen behalve eer.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Daar staat de schrik van de familie ook aan de start. Wees je wel lief voor 'm?quote:
Denk dat je die vraag beter aan hem kunt stellenquote:Op maandag 2 juni 2014 14:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar staat de schrik van de familie ook aan de start. Wees je wel lief voor 'm?
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ze zeggen 26, 27 28 graden. Das mooi, want ik ga mn zij~ en achtergevel pleisteren en witten, en zo'n mooie donkere bies langs de onderrand maken. Zodat het weer een sjiek oud huisje is om te zien.quote:Op maandag 2 juni 2014 14:25 schreef kaasplankje het volgende:
Vnv even naar Helga kijken of het weer echt lekker wordt dit weekeinde.
Dus die verf zal wel lekker drogen
Mijn foto's op Flickr!
Schijnt nog een arrogantere eikel dan z'n broer te zijn dus pas op hahaquote:Op maandag 2 juni 2014 14:30 schreef Patroon het volgende:
Volgende week maandag district kampioenschap.![]()
![]()
Ik had laatst effe contact met 'm ergens over en daar kwam hij sympathiek over.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:47 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Schijnt nog een arrogantere eikel dan z'n broer te zijn dus pas op hahaOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik rij het DK niet ivm werken. 200% uitbetaald worden is me ook wel wat waard
Ik ga sparen voor een nieuwe crosser. Of een alu Specialized CruX of een carbon Chinees met schijfremmen. Wat zouden jullie doen?![]()
China carbon lijkt me goedkoper? Al denk ik dat alu wel wat steviger/handiger is tijdens valpartijen ofnie?quote:Op maandag 2 juni 2014 15:49 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga sparen voor een nieuwe crosser. Of een alu Specialized CruX of een carbon Chinees met schijfremmen. Wat zouden jullie doen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Lieve noord-hollandse fokkerts....
De snelste/eenvoudigste route vanaf buitenhuizen naar ilpendam... Google komt met een rare kringel helemaal boven 't twiske aankakken... Weten jullie iets beters?
Wil zondag met vrienden toertocht rijden, en op de fiets heen en terug.![]()
Dat ontloopt elkaar niet zoveel denk ik. Voor China carbon moet ik wel wielen met aparte naven gaan maken.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
China carbon lijkt me goedkoper? Al denk ik dat alu wel wat steviger/handiger is tijdens valpartijen ofnie?
In die Specialized kan ik gewoon een setje wielen drukken. Daarnaast kan ik Specialized via m'n werk natuurlijk maximaal cheap krijgen.
Ik vind schijfremmen wel heel erg cool. Maar een mooie Specialized ook natuurlijk.![]()
zo?quote:
Bij ilpendam zit een pontje. Neem daar wat losgeld voor mee.
Wat is jouw route?Hoezo aparte naven? Waarom kan je niet een standaard wielset in die chinabike gooien?quote:Op maandag 2 juni 2014 16:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat ontloopt elkaar niet zoveel denk ik. Voor China carbon moet ik wel wielen met aparte naven gaan maken.
In die Specialized kan ik gewoon een setje wielen drukken. Daarnaast kan ik Specialized via m'n werk natuurlijk maximaal cheap krijgen.
Ik vind schijfremmen wel heel erg cool. Maar een mooie Specialized ook natuurlijk.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Fietsen naar Amsterdam CS (via Westelijk Havengebied, Sloterdijk, Haarlemerstraat) , en daar weer de pont nemen? Dan kan je praktisch 1 streep door Noord naar Ilpendam.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:57 schreef muzas het volgende:
Lieve noord-hollandse fokkerts....
De snelste/eenvoudigste route vanaf buitenhuizen naar ilpendam... Google komt met een rare kringel helemaal boven 't twiske aankakken... Weten jullie iets beters?
Wil zondag met vrienden toertocht rijden, en op de fiets heen en terug.Aldus.![]()
Dat ziet er al beter uit.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
zo?
Wat is jouw route?
Google maakte er voor mij dit van.![]()
oh ja, hij doet zonder pontje. En anders wat Z zegt. Door a'dam rij je redelijk snel.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:06 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat ziet er al beter uit.
Google maakte er voor mij dit van.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
klikquote:Op maandag 2 juni 2014 16:08 schreef muzas het volgende:
Toch wel? ik probeerde amsterdam eigenlijk te mijden...
Als je hier het westerpark pakt word het pas vanaf de haarlemmerstraat druk (daar moet je ook echt uitkijken).
In Noord rij je ook zo door. Voordeel, pontje daar is gratis en gaat vaker dan die bij buitenhuizen. En je hoeft die in Ilpendam niet meer te doen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hij bedoelt dat ie ze racewielen niet in de crosser kan gebruiken als die crosser schijfremmen heeft.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
Hoezo aparte naven? Waarom kan je niet een standaard wielset in die chinabike gooien?![]()
Top! Dankjewel!quote:Op maandag 2 juni 2014 16:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
klik
Als je hier het westerpark pakt word het pas vanaf de haarlemmerstraat druk (daar moet je ook echt uitkijken).
In Noord rij je ook zo door. Voordeel, pontje daar is gratis en gaat vaker dan die bij buitenhuizen. En je hoeft die in Ilpendam niet meer te doen.![]()
Oja en bij sloterdijk kan je, als je uit spieringerhorn komt, ook rechtdoor. Moet je even links, naar rechts/oversteken en weer naar rechts ipv linksquote:
zo dusOja, tuurlijk.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat ie ze racewielen niet in de crosser kan gebruiken als die crosser schijfremmen heeft.
De pont bij Buitenhuizen is ook gratis (voor fietsers). Het fietspad van Amsterdam Noord naar Ilpendam is voor een klein stukje afgezet, maar daar rij je makkelijk omheen (staat aangegeven hoe).Aldus.![]()
Kan dat niet beamen. Ik sprak hem na de marmotte maar hij was allerminst arrogant. Vroeg zelf nog aan me hoe het ging, terwijl hij zelf net 6e ofzo werd.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:47 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Schijnt nog een arrogantere eikel dan z'n broer te zijn dus pas op hahaMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Weet ik, maar die gaat om de 20 minuten. Dat is heen nog wel te timen, maar terug nauwelijks. Die bij A'dam gaat elke 5 minuten ofzo.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:30 schreef Z het volgende:
De pont bij Buitenhuizen is ook gratis (voor fietsers). Het fietspad van Amsterdam Noord naar Ilpendam is voor een klein stukje afgezet, maar daar rij je makkelijk omheen (staat aangegeven hoe).Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dat is zo vet hè, je rijdt vrij snel met de top mee. Vergeleken met andere sporten is dat bijna onmogelijk (behalve curling).quote:Op maandag 2 juni 2014 14:30 schreef Patroon het volgende:
Volgende week maandag district kampioenschap.![]()
Nou dat valt dus echt wel mee.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:48 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Dat is zo vet hè, je rijdt vrij snel met de top mee. Vergeleken met andere sporten is dat bijna onmogelijk (behalve curling).
Denk juist dat fietsen percentueel uit enorm veel amateurs bestaat ivm andere excentrieke sporten."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Ik zie trouwens dat ik een foutje gemaakt heb met de route, die loopt nu nogal raar door het westerpark. Daar moet je gewoon doorrijden tot het einde. Dan kom je op een fietspad, ga je rechts. Oversteken bij de stoplichten en meteen links. Dan rechtdoor en dan ben je op het haarlemmerplein.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:06 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat ziet er al beter uit.
Google maakte er voor mij dit van.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Vind wel top van Nederland horen hoor. Protour is absolute top.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:50 schreef kaasplankje het volgende:
Nou als je bijv. onderwaterhockey gaat spelen kan je meteen naar 't WK. Dus ik vind dat nogal meevallen. De top rijdt protour, en daar mag jij niet aan meedoen.Met voetbal speelde ik in het eerste van mijn dorp, zelfs aardig wat publiek als de zon scheen, maar ik zag mij never nooit tegen een jupiter league ploeg moeten spelen.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:51 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nou dat valt dus echt wel mee.
Denk juist dat fietsen percentueel uit enorm veel amateurs bestaat ivm andere excentrieke sporten.![]()
Ik had het dan ook over excentrieke sporten... Jij noemt even volkssport nummer 1, goede vergelijking wel."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Nee in de Ronde van Schubbekutjeveen voor elite zonder contract gecombineerd met amateurs rijd je niet tegen de top van Nederland. Het zijn natuurlijk wel goede renners daar.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:59 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Vind wel top van Nederland horen hoor. Protour is absolute top.
[..]
Met voetbal speelde ik in het eerste van mijn dorp, zelfs aardig wat publiek als de zon scheen, maar ik zag mij never nooit tegen een jupiter league ploeg moeten spelen.
Als jij nu doorstroomt naar elite zonder contract en je rijdt in de clubklassiekers zoals de Omloop vd Hoekse Waard bij de top tien of heel kort op het DK voor elite zonder contract, dan mag je naar het NK en daar staat de top van Nederland aan de start want dan start je samen met de profs.![]()
Meerijden is een groot woord. Ik mag er bij starten beter gezegdquote:Op maandag 2 juni 2014 16:48 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Dat is zo vet hè, je rijdt vrij snel met de top mee. Vergeleken met andere sporten is dat bijna onmogelijk (behalve curling).
Bedankt, die Col de Chevreres had ik ook al gevonden. Ziet er leuk uitquote:Op maandag 2 juni 2014 12:35 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Col de Chevreres
http://www.strava.com/activities/59337185 deze route leuke klimmetjes![]()
![]()
Vond dit wel een aardig blogje.quote:Op maandag 2 juni 2014 17:18 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Bedankt, die Col de Chevreres had ik ook al gevonden. Ziet er leuk uit
http://www.petersfietssite.nl/vogezen/vogezen.html![]()
Het lijkt er op alsof we geluk hebben met het weer. Net als hier in Nederland worden er temperaturen van tussen de 25-30 voorspelt. Lekker!quote:Op maandag 2 juni 2014 12:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Erg mooi rijden daar, het kan er alleen wel vaak fris en vochtig zijn. Meestal koeler dan elders.
Je kan het kleine omloopje van Trois Ballons rijden, das wellicht iets van 120km ofzo.
Ballon 'd Alsace, Grand Ballon zijn wel de langste klimmen daar, met die Col de Hundruck en de Schlucht of hoe dat heet. Ga ook vooral in een klein dorpje warm lunchen in een eettentje want das gebruikelijk. Ze hebben daar varkenspoot die moet je echt eten.![]()
En wat dat eten betreft, dat komt zeker goed. Behalve statistiekjes bij elkaar rijden is fietsen natuurlijk vooral bedoelt om een goede honger op te wekken!![]()
Laat dat varken maar komen!![]()
![]()
Mike Terpstra rijdt mee met NK, dus ik vind hem wel horen bij de top van Nederland. Patroon mag starten met Mike, daar doelde ik op. Maargoed, ik wilde niet een discussie starten waar de grens ligt wanneer je bij de top hoort.quote:Op maandag 2 juni 2014 17:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee in de Ronde van Schubbekutjeveen voor elite zonder contract gecombineerd met amateurs rijd je niet tegen de top van Nederland. Het zijn natuurlijk wel goede renners daar.
Als jij nu doorstroomt naar elite zonder contract en je rijdt in de clubklassiekers zoals de Omloop vd Hoekse Waard bij de top tien of heel kort op het DK voor elite zonder contract, dan mag je naar het NK en daar staat de top van Nederland aan de start want dan start je samen met de profs.Ik gebruikte het ook niet als argument, maar die uitspraak is misschien kort door de bocht en zal het anders formuleren. Met wielrennen zou ik mogen starten met een renner die mag starten bij het NK, toen ik nog voetbalde zou een soort gelijk iets nooit gebeuren.quote:Op maandag 2 juni 2014 17:02 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik had het dan ook over excentrieke sporten... Jij noemt even volkssport nummer 1, goede vergelijking wel.![]()
Ja dat er een renner is die bij de top van NL hoort wil nog niet zeggen dat iedereen dat is hé? Als je NK rijdt dan wel, maar ws. moet je dan ook lossen vooraleer de finale begint. Moet je maar eens kijken hoeveel van die elite zonder contract nog over is na 150km koers. Handjevol.
En fietsen doe je al gauw met 200 deelnemers in een wedstrijd en voetbal niet meer dan 22. Maar met voetbal wint de helft en met wielrennen is het er maar 1 die wint.![]()
Ik ben zondag gestart tegen (en dik ingemaakt doorquote:Op maandag 2 juni 2014 17:34 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Mike Terpstra rijdt mee met NK, dus ik vind hem wel horen bij de top van Nederland. Patroon mag starten met Mike, daar doelde ik op. Maargoed, ik wilde niet een discussie starten waar de grens ligt wanneer je bij de top hoort.
[..]
Ik gebruikte het ook niet als argument, maar die uitspraak is misschien kort door de bocht en zal het anders formuleren. Met wielrennen zou ik mogen starten met een renner die mag starten bij het NK, toen ik nog voetbalde zou een soort gelijk iets nooit gebeuren.) de wereldkampioen Ironman, daarbij valt het "broertje van" in het niets.
Bij veel andere kleinere sporten komt het ook wel meer voor.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Ik heb wel eens een vechtpartijtje gehad met 1tje die wereldkampioen was.
Ik werd als een lappenpop tegen de grond gegooid. Kwam vooral omdat ik straalbezopen en vervelend was denk ik.
Je verwacht het niet he? Dat ik vervelend ben als ik dronken ben
Meestal zijn het ook vooral andere mensen die lastig zijn als je dronken bent.quote:Op maandag 2 juni 2014 17:47 schreef kanovinnie het volgende:
Je verwacht het niet he? Dat ik vervelend ben als ik dronken ben
Da's mijn ervaring tenminste![]()
![]()
Dat kan het ook goed zijn. Ik zat alleen maar naast hun tent herrie te maken en grapjes te maken. Daar word je toch niet boos om? Het was slechts 3 uur 's nachts.quote:Op maandag 2 juni 2014 17:53 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Meestal zijn het ook vooral andere mensen die lastig zijn als je dronken bent.
Da's mijn ervaring tenminste
Op zondag met tropische temperaturen door het Westerpark fietsenquote:![]()
Ik zou gewoon lekker via Buitenhuizen gaan, eventueel kun je nog via golfterrein langs Leeuwarderweg rijden, hoef je ook geen pont bij Ilpendam te pakken.
Ga je de Ronde van Ilpendam rijden?![]()
Chicks in bikini kijken man.quote:Op maandag 2 juni 2014 18:06 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Op zondag met tropische temperaturen door het Westerpark fietsen![]()
Ik zou gewoon lekker via Buitenhuizen gaan, eventueel kun je nog via golfterrein langs Leeuwarderweg rijden, hoef je ook geen pont bij Ilpendam te pakken.
Ga je de Ronde van Ilpendam rijden?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Gezellig, Muzas komt door mijn mooie woonplaats rijden
Hoeveel km ga je eigenlijk rijden?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
voor goede grapjes is het nooit te laatquote:Op maandag 2 juni 2014 17:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat kan het ook goed zijn. Ik zat alleen maar naast hun tent herrie te maken en grapjes te maken. Daar word je toch niet boos om? Het was slechts 3 uur 's nachts.![]()
![]()
Te vroeg in dit geval.quote:Op maandag 2 juni 2014 18:26 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
voor goede grapjes is het nooit te laat![]()
![]()
Heb je dan al China frames met schijfrem ophanging gezien? Ah, misschien al wel cross frames, maar ik zit te speuren naar een wegframe om er een sjieke Gran Fondo van te maken.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:49 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga sparen voor een nieuwe crosser. Of een alu Specialized CruX of een carbon Chinees met schijfremmen. Wat zouden jullie doen?2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ik fiets nu sinds kort met een hartslagmeter. Maar heb er nog niet zoveel kennis van hoe je daar nu goed mee kunt trainen. Wat is een goede site waar ik alle info hierover kan vinden?![]()
Sbezialized Oltre Super King al gechecked?quote:Op maandag 2 juni 2014 18:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Heb je dan al China frames met schijfrem ophanging gezien? Ah, misschien al wel cross frames, maar ik zit te speuren naar een wegframe om er een sjieke Gran Fondo van te maken.![]()
www.doefiets.nl is wel een goeie
Mijn foto's op Flickr!
Waar loop je tegenaan? En een beetje googlen kan ook geen kwaad.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:09 schreef Stansfield het volgende:
Ik fiets nu sinds kort met een hartslagmeter. Maar heb er nog niet zoveel kennis van hoe je daar nu goed mee kunt trainen. Wat is een goede site waar ik alle info hierover kan vinden?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Bedankt. Ik had mijn garmin 510 nog niet op mijn stuur maar zag dat ik als piekhartslag 233 had na voluit het lokale klimmetje op gegaan te zijn. Is dat niet erg hoog? Het is wel zo dat je hartslag altijd juist gemeten wordt toch? Anders komt er geen meting?quote:![]()
Dat klopt niet denk ik. Max is 220-leeftijd ongeveerquote:Op maandag 2 juni 2014 20:20 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Bedankt. Ik had mijn garmin 510 nog niet op mijn stuur maar zag dat ik als piekhartslag 233 had na voluit het lokale klimmetje op gegaan te zijn. Is dat niet erg hoog? Het is wel zo dat je hartslag altijd juist gemeten wordt toch? Anders komt er geen meting?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nee, die hartslagmeters hebben genoeg storingen. Wat je kunt doen is even natmaken voor je hem omdoet, dan doet 'ie het meestal wel goed.![]()
Dan zit je er meestal ruim naast. Dan zou ik 190 moeten hebben, terwijl die 200 is.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat klopt niet denk ik. Max is 220-leeftijd ongeveerMaar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:Op maandag 2 juni 2014 20:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Sbezialized Oltre Super King al gechecked?
Het moet ook niet naar fysieke, maar naar geestelijke ontwikkeling leeftijd gemeten worden. Vandaar dat ik dus al jaren op een max van 185 zit. Moet ik wel een beetje doortrainen maar dan toch.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan zit je er meestal ruim naast. Dan zou ik 190 moeten hebben, terwijl die 200 is.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Als je bij Ali op Super King zoekt kom je hier uit.....quote:Op maandag 2 juni 2014 20:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Sbezialized Oltre Super King al gechecked?
http://www.aliexpress.com(...)-for/1483851682.html2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ik denk dat je er met deze formule meestal dichtbij zit. Voor de grote groep is dit een perfecte methode.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan zit je er meestal ruim naast. Dan zou ik 190 moeten hebben, terwijl die 200 is.
In individuele gevallen, die van jou bevoorbeeld, kan het echter afwijken.![]()
Ah, maar dan klopt het ook niet. Dan zou die van mij op 215 moeten liggen.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:44 schreef buzz1291 het volgende:
keling leeftijd gemeten worden. Vandaar d
En niemand weet van zichzelf dat hij gemiddeld is, dus je kan er nog niks mee. Gemiddelde is leuk, maar zegt niks over het individu.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:55 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ik denk dat je er met deze formule meestal dichtbij zit. Voor de grote groep is dit een perfecte methode.
In individuele gevallen, die van jou bevoorbeeld, kan het echter afwijken.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Maar over de grote groep des te meer. Dus als richtlijn is het voor de meeste een ideaal uitgangspuntquote:Op maandag 2 juni 2014 21:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
En niemand weet van zichzelf dat hij gemiddeld is, dus je kan er nog niks mee. Gemiddelde is leuk, maar zegt niks over het individu.![]()
![]()
Maar laat je nou net niet de max willen weten van de grote groep, maar van jezelfquote:Op maandag 2 juni 2014 21:18 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Maar over de grote groep des te meer. Dus als richtlijn is het voor de meeste een ideaal uitgangspunt
Sporters en mensen met aanleg wijken inderdaad wel van dat regeltje af, maar 233 is wel erg hoog. Dat heb ik één keer gezien op mijn scherm, en twijfelde toen al erg of m'n hart echt zo tekeer ging (voelde me op dat moment beroerd zat) of dat het een afleesfout was.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan zit je er meestal ruim naast. Dan zou ik 190 moeten hebben, terwijl die 200 is.
Maar stansfield zou eens zo'n maximaaltest kunnen doen om te bepalen wat z'n max is. Simpel gezegd: op een mooie lange klim of stuk met stevige tegenwind steeds harder gaan fietsen tot je hart niet meer harder kan. Wel ff goed opwarmen eerst (disclaimer: wel voorzichtig doen)Mijn foto's op Flickr!
Niet te lang. Voor een maximaaltest is 5 minuten voluit genoeg, daarvan de laatste minuut volledig volle bak sprinten. Als je daarna bij wijze van spreken van je fiets afvalt, heb je het goed gedaan.quote:Op maandag 2 juni 2014 21:25 schreef Gripper het volgende:
Maar stansfield zou eens zo'n maximaaltest kunnen doen om te bepalen wat z'n max is. Simpel gezegd: op een mooie lange klim of stuk met stevige tegenwind steeds harder gaan fietsen tot je hart niet meer harder kan.![]()
Ja ideaal om ff een stuk tegen de wind in te zoeken met einde aan heuveltje of viaduct.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
maar aangezien je wel tot de grote groep behoord, kun je deze methode wel gebruiken.quote:Op maandag 2 juni 2014 21:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar laat je nou net niet de max willen weten van de grote groep, maar van jezelf![]()
Welkom op Fok. In het echt had ik je de hemel ingeprezen. Dat kan hier nu eenmaal niet, sorry.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Maar die gasten staan er niet op, dus ben ik de winnaar van de Strava-klimclassic 2014![]()
![]()
Je mag trouwens ook best enthousiast zijn over een goed ingedeelde en geslaagde rit i.p.v. me erop te wijzen dat er altijd nog snellere en betere wielrenfietsers zijn. Dat weet ik ook wel. gelukkig is ook 90% van de fietsers langzamer![]()
![]()
Gij bent dan ook le patron de finquote:Op maandag 2 juni 2014 21:45 schreef kaasplankje het volgende:
Ik fiets gewoon altijd maximaal. Rijje met je donder.![]()
Toch ben ik wel benieuwd wat voor crank je hebt dat je daarop een 11 kan monteren!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
ik dacht dat jij je ketting al door de midden hebt getrapt voor die überhaupt kan inslijten op de kransjesquote:Op maandag 2 juni 2014 21:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ik hoef ook altijd alleen maar de 11 en de 53 te vervangen.![]()
![]()
Ja ik doe nu een dubbele ketting erop, dat gaat beter.quote:Op maandag 2 juni 2014 21:50 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
ik dacht dat jij je ketting al door de midden hebt getrapt voor die überhaupt kan inslijten op de kransjes![]()
Ja. Met mn trage mooiweertoervrienden. 70k. En dan dus heen en weer haarlem.quote:Op maandag 2 juni 2014 18:06 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Op zondag met tropische temperaturen door het Westerpark fietsen![]()
Ga je de Ronde van Ilpendam rijden?![]()
Die chinabike is voor schijfremmen.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
zo?
Wat is jouw route?
[..]
Hoezo aparte naven? Waarom kan je niet een standaard wielset in die chinabike gooien?![]()
Heb ik eens gehoord. Weet het verder niet.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:41 schreef kaasplankje het volgende:
Tommeke zal 'm wel om een handtekening of foto gevraagd hebben en dattem toen doorgefietst is.
HAHAHAHA![]()
En donderdag weer naar die wielerbaan. Een naamgenoot van me met de achternaam Slagter doet mee. En iemand van Belkin. Martijn Keizer ofzo. Zal wel hard gaan.![]()
Cross frames alleen. FR602 heet ie.quote:Op maandag 2 juni 2014 18:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Heb je dan al China frames met schijfrem ophanging gezien? Ah, misschien al wel cross frames, maar ik zit te speuren naar een wegframe om er een sjieke Gran Fondo van te maken.
Ik ga denk ik voor een CruX.![]()
Ene Tom A uit Groningen schijnt ook heel sympathiek te zijn. Starte eens tegelijk met hem, na 5 rondes stond hij me aan te moedigen.
Vanavond een mooi Surly vakantiefiets afgemonteerd voor een collega! Mooi spul. Brooks zadeltje, mechanische schijfremmen. Dragertjes er nog op. Lekker degelijk en oldskool achtig.![]()
Nee, ik reed een kopgroep met jou erin terug omdat ik hier geen sterke verhalen wilde over dat ik de slag had gemistquote:Op maandag 2 juni 2014 22:53 schreef Patroon het volgende:
Ene Tom A uit Groningen schijnt ook heel sympathiek te zijn. Starte eens tegelijk met hem, na 5 rondes stond hij me aan te moedigen.
Half peloton omgekocht om te helpen. M'n E-penor is me wel wat waard.
Vriend van me werd vorig 3e op het NK. Die doet donderdag ook mee. Gaat wel hard.![]()
Zo, even een dagboekverhaaltje.
vorige week donderdag richting belgië vertrokken, ik had me immers ingeschreven voor die la chouffe classic. Enigszins wat zenuwen, want de routes waren aangepast. Had met voor de middenafstand ingeschreven (106k met 17xx hm) maar die was onlangs aangepast naar 119k met 22xx hm. In mijn achterhoofd spookte die AGR lus 2 in dat hondeweer van enkele weken ervoor.
In de stromende regen net buiten houffalize ons tentje opgezet. Vrijdag eert even een klein rondje de omgeving verkennen en de wegen leren kennen. ( http://app.strava.com/activities/148356735 ) Daarna met Tamar de omgeving gaan bekijken. Uiteraard naar wat lokale trekpleisters gegaan.
Ook door houffalize gelopen en even wezen kijken naar de slotklim van de volgende dag.
Heel even omhoog gelopen, en zelfs daarvan steeg mijn hartslag. Zo steil... Of toch de zenuwen? 'S avonds een goed bord pasta op de camping met een gerustellende dosis lupulus blonde. Bij het kampvuur bleek dat die dosis helaas niet afdoende was. Begon toch wel te kriebelen. Welke afstand moet ik nou doen? De gulpenerberg kwam ik al amper op... Laat staan die Haussire en die cote Saint Roche van morgen.
In de lijn der verwachting heb ik dus de hele nacht liggen piekeren. Angst voor het onbekende? Of angst voor mijn staat van doen. Enige waar ik aan kon denken waren die twee klimmen en het enige referentiekader wat ik had; de pijn en moeite op de gulpenerberg 3 weken terug.
'sochtends schrok ik toch wakker van de wekker. Toch even geslapen. In de kille ardennenochtend hijs ik me in mn fietskloffie en het zweet brak me al uit. Een blik op mijn telefoon haalde me uit mijn gedachtegang want ik had een bericht. Gripper stuurde dat ie neergestreken was op de camping waar wij ook zaten. Samen naar de start gereden en onze stuurbordjes opgehaald. Daar ging ik (we) dan... Nog steeds onzeker over hoe het zal gaan... Maar het was zo ver, de la chouffe classic. Nu moet je 'm doen.
Eerste deel samen met Gripper opgereden. Groepjes waren net te traag om in te blijven hangen, benen waren nog wat koud maar ik hield me flink en deed fris. Had gripper al gemeld dat het voor ons beide beter was als we bij de eerste heuvel afscheid zouden nemen. Zijn niveau is iets waar ik nog lang naar toe moet werken, Het zou voor hem niet leuk zijn te moeten wachten/inhouden en ik zou me, zoals bij elke meet waar ik ben geweest, compleet opblazen. Kreeg nog een bemoedigende schouderklop en daar vertrok Gripper. Nu was het ik, mezelf en mij.
In principe ging het me nog redelijk goed af. Begrijp me goed, ik vlamde niet de heuvels op en liet menigeen het verse leer van mijn nieuwe zadeltas ruiken, maar ik kabbelde rustig omhoog en haalde zowaar nog wat (dikke slome ongetrainde) renners in. Eigenlijk was het enige probleem het afdalen. Mijn god wat vind ik dat eng... Zodra de snelheid boven de 40kmh komt houd ik mn stuurbocht vast alsof mijn leven er van af hangt. Mijn nog ietwat dikkige armen flabberen door het slechte wegdek. Iedere bocht een waar dillema. Ik durf niet zo hard, maar ik durf ook niet te remmen. Één voor één werk ik de door mij gememoriseerde klimmetjes af. Die Haussire... die komt zo toch? Eerst een tussenstop... Daar kwam het eerste stukje zelfvertrouwen. Gaat best goed, ging best lekker, voel me wel fris. Geen kilometer na de stop begon de eerste van de twee door mij zo gevreesde klimmen. De Haussire, Aan de voet meteen op een licht verzet gemikt en staan. Dat voelt fijn en vertrouwd. Doe ik immers op het kopje ook. Maar ja, deze duurt wat langer. Na een slinger draai je het bos in en het werd er niet minder op. Ik hoor mijn ademhaling van mn bovenbuis af galmen en bedenk me dat ik niet langer kan staan. Net een klein stukje afdaling/vals plat... En toen ramde ie er ineens in. volgens mn garmin zo rond de 12% en het-hield-niet-op. Staan dus weer... Maar dat trok ik niet. Weet je nog hoe je slokdarm voelde toen je als klein puberjongetje een slok sterke whisky probeerde? Exact dát gevoel schoot vol in mn bovenbenen als ik ging zitten. Als een paardruiter in galop wisselde ik het staan en zitten af. "Ge zijt er hoor!" Hoorde ik een vriendelijke vlaamse stem zeggen terwijl ik nog in trance mn stuurpen van ongezond dichtbij aan het benuffelen was. Ah! Ik kan in ieder geval zeggen dat ik die Haussire niet heb gelopen!
Op een goed moment rijd ik op de splitsing af. Kak, ik moet nu kiezen. Windje in mn snufferd en ik had het best koud en was moe. Slecht geslapen, die kutroche moet nog, mn onzekerheid won. Stak mn vingers uit naar rechts en nam de korte route. Inmiddels kreeg ik het zo koud dat ik mn regenvestje maar aantrok.
Uiteindelijk daalde ik af Houffalize in en een warm draaierig gevoel kroop mn maag in. "Ja kut nu komt ie" mompel ik tegen mn stuurpen. De aanloop er naar toe was eigenlijk genoeg om mn zenuwachtige lijf al te slopen. Terwijl ik die 4% overwin zie ik ineens Tamar op het bankje bij die tank zitten. "KOM OP RICKIE!" roept ze. Ik draai naar rechts, ga staan en maak me kwaad. "Kom maar op tiefusding" dacht ik.
Die klim is een waas in mn herinnering. Het enige wat me echt bijstaat was dat ik niet dúrfde te stoppen om te gaan lopen. Want ja, dan wil alles naar achteren en dan val ik. Mijn god wat was ik aan het hijgen. Haalde nog wat lopers in wat me wel goed deed. In de afdaling wist ik dat het gebeurd was. Daar had trots nog de bovenhand.
http://app.strava.com/activities/148353662
Bij de finish mn flesje bier opgehaald en gauw richting de camping, richting Tamar.
Later op de middag stuurde gripper een bericht dat ie op het terras zat, en of ik dorst had. Inmiddels weer fris en fruitig schoof ik aan. Pfoe, die kerel had de lange afstand gedaan en zat er goed bij. Benijdbaar. Het bier smaakte me goed en de plannen om er een BBQ aan vast te plakken waren gauw gesmeed.
Bij het kampvuur die avond met Tamar begon er toch een stuk spijt in n lijf te kruipen. Ik was té snel weer fris, voelde me nog té goed. Had ik dan misschien tóch die middenafstand moeten doen?
Ja. Achteraf zeg ik keihard ja. En ik had 'm gered. Angst, onzekerheid, en toch ook wat lafheid staan me in de weg. Belangrijk leermoment. Durf tegen de lamp te lopen Muzas! En diezelfde zenuwen, nee zelfs angst die me in de weg stond/staat moet nu gevormd gaan worden naar vertrouwen. Goede ervaring, erg leerzaam.
Enfin. De ardennen gauw voor gezien gehouden en met Tamar naar Frankrijk vertrokken om wat zon te zoeken. Daar nog wat rondjes gefietst en mn eerdere ervaring zorgde ervoor dat ik voor geen enkel heuveltje echt bang was.
http://app.strava.com/activities/148353614
Goede vakantie geweest, en zeker qua fietsen erg leerzaam.
Mijn god wat een relaas. En geloof me, ook over de rondjes in frankrijk kan ik nog net zulke epistels neerpennen. Maar dat laat ik voor wat het is. Een ervaring die ik bij me zal dragen. Niet alleen op het vlak van de fysieke prestatie maar eigenlijk nog zoveel meer op het gebied van de mentale drempel die ik me toch iedere keer weer opleg... Wat nu toch wel erg duidelijk was.
Stof tot nadenken.
Smaakte naar meer. Op naar een nieuw doel.![]()
Niets om je voor te schamen toch? Ik rij bij een toertocht liever een afstand die ik leuk uitrij dan per se de afstand die ik uit kan rijden. Daarom weet ik niet of ik bijvoorbeeld een 235 lbl ooit zal doen. Of de 230 agr.
Jij hebt eerder zo'n tocht gemaakt dan menig ander wielrenner. Mijn eerste tocht met 1000+hoogtemeters heb ik pas na 3/4 jaar wielrennen gedaan....Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Mooi dit.quote:Op maandag 2 juni 2014 23:50 schreef muzas het volgende:
vorige week donderdag richting belgië vertrokken, ik had me immers ingeschreven voor die la chouffe classic. Enigszins wat zenuwen, want de routes waren aangepast. Had met voor de middenafstand ingeschreven (106k met 17xx hm) maar die was onlangs aangepast naar 119k met 22xx hm. In mijn achterhoofd spookte die AGR lus 2 in dat hondeweer van enkele weken ervoor.
In de stromende regen net buiten houffalize ons tentje opgezet. Vrijdag eert even een klein rondje de omgeving verkennen en de wegen leren kennen. ( http://app.strava.com/activities/148356735 ) Daarna met Tamar de omgeving gaan bekijken. Uiteraard naar wat lokale trekpleisters gegaan.
[ afbeelding ]
Ook door houffalize gelopen en even wezen kijken naar de slotklim van de volgende dag.
[ afbeelding ]
Heel even omhoog gelopen, en zelfs daarvan steeg mijn hartslag. Zo steil... Of toch de zenuwen? 'S avonds een goed bord pasta op de camping met een gerustellende dosis lupulus blonde. Bij het kampvuur bleek dat die dosis helaas niet afdoende was. Begon toch wel te kriebelen. Welke afstand moet ik nou doen? De gulpenerberg kwam ik al amper op... Laat staan die Haussire en die cote Saint Roche van morgen.
In de lijn der verwachting heb ik dus de hele nacht liggen piekeren. Angst voor het onbekende? Of angst voor mijn staat van doen. Enige waar ik aan kon denken waren die twee klimmen en het enige referentiekader wat ik had; de pijn en moeite op de gulpenerberg 3 weken terug.
'sochtends schrok ik toch wakker van de wekker. Toch even geslapen. In de kille ardennenochtend hijs ik me in mn fietskloffie en het zweet brak me al uit. Een blik op mijn telefoon haalde me uit mijn gedachtegang want ik had een bericht. Gripper stuurde dat ie neergestreken was op de camping waar wij ook zaten. Samen naar de start gereden en onze stuurbordjes opgehaald. Daar ging ik (we) dan... Nog steeds onzeker over hoe het zal gaan... Maar het was zo ver, de la chouffe classic. Nu moet je 'm doen.
Eerste deel samen met Gripper opgereden. Groepjes waren net te traag om in te blijven hangen, benen waren nog wat koud maar ik hield me flink en deed fris. Had gripper al gemeld dat het voor ons beide beter was als we bij de eerste heuvel afscheid zouden nemen. Zijn niveau is iets waar ik nog lang naar toe moet werken, Het zou voor hem niet leuk zijn te moeten wachten/inhouden en ik zou me, zoals bij elke meet waar ik ben geweest, compleet opblazen. Kreeg nog een bemoedigende schouderklop en daar vertrok Gripper. Nu was het ik, mezelf en mij.
In principe ging het me nog redelijk goed af. Begrijp me goed, ik vlamde niet de heuvels op en liet menigeen het verse leer van mijn nieuwe zadeltas ruiken, maar ik kabbelde rustig omhoog en haalde zowaar nog wat (dikke slome ongetrainde) renners in. Eigenlijk was het enige probleem het afdalen. Mijn god wat vind ik dat eng... Zodra de snelheid boven de 40kmh komt houd ik mn stuurbocht vast alsof mijn leven er van af hangt. Mijn nog ietwat dikkige armen flabberen door het slechte wegdek. Iedere bocht een waar dillema. Ik durf niet zo hard, maar ik durf ook niet te remmen. Één voor één werk ik de door mij gememoriseerde klimmetjes af. Die Haussire... die komt zo toch? Eerst een tussenstop... Daar kwam het eerste stukje zelfvertrouwen. Gaat best goed, ging best lekker, voel me wel fris. Geen kilometer na de stop begon de eerste van de twee door mij zo gevreesde klimmen. De Haussire, Aan de voet meteen op een licht verzet gemikt en staan. Dat voelt fijn en vertrouwd. Doe ik immers op het kopje ook. Maar ja, deze duurt wat langer. Na een slinger draai je het bos in en het werd er niet minder op. Ik hoor mijn ademhaling van mn bovenbuis af galmen en bedenk me dat ik niet langer kan staan. Net een klein stukje afdaling/vals plat... En toen ramde ie er ineens in. volgens mn garmin zo rond de 12% en het-hield-niet-op. Staan dus weer... Maar dat trok ik niet. Weet je nog hoe je slokdarm voelde toen je als klein puberjongetje een slok sterke whisky probeerde? Exact dát gevoel schoot vol in mn bovenbenen als ik ging zitten. Als een paardruiter in galop wisselde ik het staan en zitten af. "Ge zijt er hoor!" Hoorde ik een vriendelijke vlaamse stem zeggen terwijl ik nog in trance mn stuurpen van ongezond dichtbij aan het benuffelen was. Ah! Ik kan in ieder geval zeggen dat ik die Haussire niet heb gelopen!
Op een goed moment rijd ik op de splitsing af. Kak, ik moet nu kiezen. Windje in mn snufferd en ik had het best koud en was moe. Slecht geslapen, die kutroche moet nog, mn onzekerheid won. Stak mn vingers uit naar rechts en nam de korte route. Inmiddels kreeg ik het zo koud dat ik mn regenvestje maar aantrok.
Uiteindelijk daalde ik af Houffalize in en een warm draaierig gevoel kroop mn maag in. "Ja kut nu komt ie" mompel ik tegen mn stuurpen. De aanloop er naar toe was eigenlijk genoeg om mn zenuwachtige lijf al te slopen. Terwijl ik die 4% overwin zie ik ineens Tamar op het bankje bij die tank zitten. "KOM OP RICKIE!" roept ze. Ik draai naar rechts, ga staan en maak me kwaad. "Kom maar op tiefusding" dacht ik.
[ afbeelding ]
Die klim is een waas in mn herinnering. Het enige wat me echt bijstaat was dat ik niet dúrfde te stoppen om te gaan lopen. Want ja, dan wil alles naar achteren en dan val ik. Mijn god wat was ik aan het hijgen. Haalde nog wat lopers in wat me wel goed deed. In de afdaling wist ik dat het gebeurd was. Daar had trots nog de bovenhand.
http://app.strava.com/activities/148353662
Bij de finish mn flesje bier opgehaald en gauw richting de camping, richting Tamar.
Later op de middag stuurde gripper een bericht dat ie op het terras zat, en of ik dorst had. Inmiddels weer fris en fruitig schoof ik aan. Pfoe, die kerel had de lange afstand gedaan en zat er goed bij. Benijdbaar. Het bier smaakte me goed en de plannen om er een BBQ aan vast te plakken waren gauw gesmeed.
[ afbeelding ]
Bij het kampvuur die avond met Tamar begon er toch een stuk spijt in n lijf te kruipen. Ik was té snel weer fris, voelde me nog té goed. Had ik dan misschien tóch die middenafstand moeten doen?
Ja. Achteraf zeg ik keihard ja. En ik had 'm gered. Angst, onzekerheid, en toch ook wat lafheid staan me in de weg. Belangrijk leermoment. Durf tegen de lamp te lopen Muzas! En diezelfde zenuwen, nee zelfs angst die me in de weg stond/staat moet nu gevormd gaan worden naar vertrouwen. Goede ervaring, erg leerzaam.
Enfin. De ardennen gauw voor gezien gehouden en met Tamar naar Frankrijk vertrokken om wat zon te zoeken. Daar nog wat rondjes gefietst en mn eerdere ervaring zorgde ervoor dat ik voor geen enkel heuveltje echt bang was.
http://app.strava.com/activities/148353614
Goede vakantie geweest, en zeker qua fietsen erg leerzaam.
Mijn god wat een relaas. En geloof me, ook over de rondjes in frankrijk kan ik nog net zulke epistels neerpennen. Maar dat laat ik voor wat het is. Een ervaring die ik bij me zal dragen. Niet alleen op het vlak van de fysieke prestatie maar eigenlijk nog zoveel meer op het gebied van de mentale drempel die ik me toch iedere keer weer opleg... Wat nu toch wel erg duidelijk was.
Stof tot nadenken.
[ afbeelding ]
Smaakte naar meer. Op naar een nieuw doel.![]()
![]()
vroeger behaalde je daar makkelijk de punten voor NK.. altijd lekkerquote:Op maandag 2 juni 2014 14:32 schreef kaasplankje het volgende:
Echte pakhazen rijden geen DK patty, want daar valt weinig te halen behalve eer.
everyone's a critic...
even you ! !![]()
quote:Op maandag 2 juni 2014 23:50 schreef muzas het volgende:
"Ja kut nu komt ie" mompel ik tegen mn stuurpen.![]()
Herkenbaar wel. Net als dat ik op dat laatste klimmetje zat te schelden tegen mezelf in gedachten. "Doorrijden luie hond, zak patat. Afstappen is voor vrouwen en bejaarden godverdomme. RIJDEN! Je bent er bijna!" En daarna nog een aantal keer godverdomme etc
Goed gedaan..quote:Op maandag 2 juni 2014 23:50 schreef muzas het volgende:
heel veel tekst....
Smaakte naar meer. Op naar een nieuw doel.
ik zeg, Marmotte 2016!everyone's a critic...
even you ! !![]()
Klimclassic 2015 160 km. En dan zaterdag roestig aan bijkomen met een AGR lusje en appeltaart. Zaterdag een de 200 van ivo en op zondag effe uitfietsen en dan naar huis.
Mooi doel toch Muzas?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Mooi geschreven Muzas! Iedereen heeft zijn leuke en nare dingen met het fietsen. Leuk dat je het eerlijk heb durven delen. En het komt goed met jou!Haters gonna hate.![]()
Mooi verhaal Muzas, de weg naar een goeie wielrenner worden gaat niet vanzelf, maar soms over slecht Ardennen asfalt. En door telkens iets boven je comfort zone te gaan fietsen, breidt die zone zich langzaam uit.
We hebben je wel gemist op de camping in St. Geertruid. Met name qua bierconsumptie op woensdag en donderdagavond
Oh, en je hebt nog niet eens over je petje verteld!Mijn foto's op Flickr!
Nou, op donderdagmiddag ging het bier er net zo goed en snel in als het woord van god in de bijbelgordel op zondagochtend.
Op zaterdag een AGR lus en een 200. Dat is misschien een beetje veel van het goede.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 08:31 schreef kanovinnie het volgende:
Klimclassic 2015 160 km. En dan zaterdag roestig aan bijkomen met een AGR lusje en appeltaart. Zaterdag een de 200 van ivo en op zondag effe uitfietsen en dan naar huis.
Mooi doel toch Muzas?![]()
![]()
Tnx allen.Zeker, ik houd het alleen liever iets korter (als in datum) en in kleinere stappen. Is meetbaarder en makkelijker uitstippelen. Zoek iets voor eind september ofzo, zoals vorig jaar die gerrie knetemann. En dan kan die Klimclassic mooi voor volgend jaar idd.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 08:31 schreef kanovinnie het volgende:
Mooi doel toch Muzas?Ik heb je gewoon schaamteloos nageaapt. Sinds die BBQ wilde ik ook een gripsterpetje. Gister meteen gehaaldquote:Op dinsdag 3 juni 2014 08:44 schreef Gripper het volgende:
Oh, en je hebt nog niet eens over je petje verteld!![]()
![]()
Eind september is de Mergelheuvelland 2 daagse.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 08:52 schreef muzas het volgende:
Tnx allen.
[..]
Zeker, ik houd het alleen liever iets korter (als in datum) en in kleinere stappen. Is meetbaarder en makkelijker uitstippelen. Zoek iets voor eind september ofzo, zoals vorig jaar die gerrie knetemann.
[..]
Ik heb je gewoon schaamteloos nageaapt. Sinds die BBQ wilde ik ook een gripsterpetje. Gister meteen gehaald
https://www.mh2d.nl/![]()
Trouwens muzas, vergeet niet dat het niveau hier een stuk hoger ligt dan tijdens een gemiddelde toertocht. Want als je kijkt hoe hoog de FOK!kers die met de klimclassic meereden in de rankings staan dan zegt dat toch wel wat.
Dus als je soms denkt, godverdomme ik trap me de kuttyfus en die gasten rijden 5 km/uur harder en 50 km verder en doen dat de volgende dag weer, dat komt niet omdat jij slecht bent, maar omdat het niveau hier hoog ligt.
En voor eind september weet ik zo niets.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Buzz, wat was dat chinese wielenmerk nou ook weer wat het niveau Dengfu/Farsports/Yishun net een beetje ontstijgt? Je postte daar pas iets over. Betere naven enzo, niet het eeuwige novatec spul.
Ik heb hier een bonus die brandt in mn portemonnee
Mijn foto's op Flickr!
ben wel geen Buzz... maar dat ging over Blade Xquote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:25 schreef Gripper het volgende:
Buzz, wat was dat chinese wielenmerk nou ook weer wat het niveau Dengfu/Farsports/Yishun net een beetje ontstijgt? Je postte daar pas iets over. Betere naven enzo, niet het eeuwige novatec spul.
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ging jij niet sparen?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:25 schreef Gripper het volgende:
http://www.bladexcycle.com/carbon-wheels/pro-road-carbon-wheels/
Dat lijstje onderin is indrukwekkend als het allemaal waar is!
[ Bericht 11% gewijzigd door kanovinnie op 03-06-2014 09:38:37 ]Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dit is zeker waar!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:12 schreef kanovinnie het volgende:
Trouwens muzas, vergeet niet dat het niveau hier een stuk hoger ligt dan tijdens een gemiddelde toertocht. Want als je kijkt hoe hoog de FOK!kers die met de klimclassic meereden in de rankings staan dan zegt dat toch wel wat.
Dus als je soms denkt, godverdomme ik trap me de kuttyfus en die gasten rijden 5 km/uur harder en 50 km verder en doen dat de volgende dag weer, dat komt niet omdat jij slecht bent, maar omdat het niveau hier hoog ligt.
En voor eind september weet ik zo niets.
Mooi om te lezen Muzas, echt geinig stukje
"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Oh ja, die was het. Bedankt reserve-buzz!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:27 schreef the_critic het volgende:
[..]
ben wel geen Buzz... maar dat ging over Blade X
Mijn foto's op Flickr!
Ja, maar een klein beetje kan er wel vanaf. t is uiteindelijk maar 450 ¤quote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ging jij niet sparen?
http://www.bladexcycle.com/carbon-wheels/pro-road-carbon-wheels/
Dat lijstje onderin is indrukwekkend als het allemaal waar is!
Mijn foto's op Flickr!
Welke ga je kopen? En dan ter vervanging van je cosmics?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, maar een klein beetje kan er wel vanaf. t is uiteindelijk maar 450 ¤Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Supras?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Welke ga je kopen? En dan ter vervanging van je cosmics?If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Vrijdag eens gaan kijken voor deze:
http://www.salden.nl/nl/f(...)ltegra-mix-2014.html
•Frame: Cinelli Experience aluminium 2014
•Wielset: Shimano R500 30mm
•Shifters: Shimano Ultegra
•Achterderailleur: Shimano Ultegra
•Voorderailleur: Shimano 105
•Crankset: Shimano R563 triple (50-39-34)
•Remhoeven: Shimano R451
•Cassette: Shimano 11-25
•Ketting: Shimano HG-5600
•Stuurbocht: Deda
•Voorbouw: Deda
•Banden: Michelin Dynamic sport
•Zadel: Gess![]()
Vandaag 10% korting op rose fietsen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:17 schreef Questular het volgende:
Vrijdag eens gaan kijken voor deze:
http://www.salden.nl/nl/f(...)ltegra-mix-2014.html
•Frame: Cinelli Experience aluminium 2014
•Wielset: Shimano R500 30mm
•Shifters: Shimano Ultegra
•Achterderailleur: Shimano Ultegra
•Voorderailleur: Shimano 105
•Crankset: Shimano R563 triple (50-39-34)
•Remhoeven: Shimano R451
•Cassette: Shimano 11-25
•Ketting: Shimano HG-5600
•Stuurbocht: Deda
•Voorbouw: Deda
•Banden: Michelin Dynamic sport
•Zadel: GessOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Huh?quote:
Hij wil een setje blade X kopen. Ik vroeg me af welke hoogte en of hij die dan koopt ter vervaning van de cosmics die hij nu heeft.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hij heeft supra's nuquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Huh?
Hij wil een setje blade X kopen. Ik vroeg me af welke hoogte en of hij die dan koopt ter vervaning van de cosmics die hij nu heeft.![]()
![]()
quote:
Sowieso geen campa wielen in zo'n sram fiets hoor.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:36 schreef kaasplankje het volgende:
Gripper kan beter ff doorsparen en een echte wielset kopen. Bullett ultra met een shimano body, moet wel kunnen met sram imo. Of fulcrum red wind xlr ofzo. Toch stijver en lichter. En een topnaaf. En dan wel een SL cassette erop ook.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ha, ik heb het hele jaar door 10% korting bij Rose!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vandaag 10% korting op rose fietsen.![]()
![]()
Hoezo?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:04 schreef luc.sken het volgende:
[..]
Ha, ik heb het hele jaar door 10% korting bij Rose!
Tevens, zou deze kerel echt 160 km zonder stops gereden hebben? Dat geloof ik niet.
http://www.strava.com/activities/147864247#3391148414Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Trouwens wel suf dat je wel over de start en finish over tijdmatten heen gaat, maar uiteindelijk geen eindklassement hebt
Maar voor de prijs is het geen slechte fiets toch? Er rekening mee houdende dat dit wel voor een echte recreatieve fietser isquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vandaag 10% korting op rose fietsen.![]()
![]()
Is één van onze shirtsponsors, kregen we zo'n pasje. Binnenkort maar weer eens langsgaan, altijd wel leuk rond lopen daar.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo?
Tevens, zou deze kerel echt 160 km zonder stops gereden hebben? Dat geloof ik niet.
http://www.strava.com/activities/147864247#3391148414
Twijfel of ik vanavond trainingswedstrijd moet gaan rijden, heb namelijk gevoetbald. Alles doet pijn.![]()
![]()
in tecklenburg moest je met stuurbordje rijden... ook geeeeeen idee wat daarvan de functie was/isquote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:10 schreef kanovinnie het volgende:
Trouwens wel suf dat je wel over de start en finish over tijdmatten heen gaat, maar uiteindelijk geen eindklassement hebteveryone's a critic...
even you ! !![]()
criticzzquote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh ja, die was het. Bedankt reserve-buzz!
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Anders wordt er nog meer een wedstrijd van gemaakt.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:10 schreef kanovinnie het volgende:
Trouwens wel suf dat je wel over de start en finish over tijdmatten heen gaat, maar uiteindelijk geen eindklassement hebtMaar ik kan 't mis hebben...![]()
ga je voor 2e setje 50 of wil je extra setje 38 erbij?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, maar een klein beetje kan er wel vanaf. t is uiteindelijk maar 450 ¤everyone's a critic...
even you ! !![]()
Tja een Rotterdammer hé die blijven gewoon gaan.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo?
http://www.strava.com/activities/147864247#3391148414![]()
Mag niet in meer in (zuid?) limburg, net als klimtijden meten tijdens tochtjes in limburg.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Anders wordt er nog meer een wedstrijd van gemaakt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Het is ook niet voor niets dat in sommige Belgische plaatsen helemaal geen toertochten gehouden mogen worden.![]()
Ik twijfel nog een beetje. Denk toch 50 mm. De supra's hebben ook niet het eeuwige leven... Ondanks dat ze pas nieuwe lagers hebben heeft het voorwiel nu toch een beetje speling, dus misschien moet daar wel een hele nieuwe voornaaf in. (maar dat is een discussie die ik met de fietsenwinkel moet voeren, tenslotte had ik nog geen speling erop met oude lagers)quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:35 schreef the_critic het volgende:
[..]
ga je voor 2e setje 50 of wil je extra setje 38 erbij?
Gewichtsverschil tussen 38 en 50 (of 60) mm is maar klein, en bij Blade X zetten ze vooral hoog in op die 60 mm wielen, die ze voor een special price aanbieden. 38 mm is duurder zelfs.Mijn foto's op Flickr!
wil er denk ik zelf nog een setje 38mm bij. Die 50 zijn zeker in voorjaar best wind gevoelig.. Maar ook dan inderdaad bijna 500 euro kwijt..quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik twijfel nog een beetje. Denk toch 50 mm. De supra's hebben ook niet het eeuwige leven... Ondanks dat ze pas nieuwe lagers hebben heeft het voorwiel nu toch een beetje speling, dus misschien moet daar wel een hele nieuwe voornaaf in. (maar dat is een discussie die ik met de fietsenwinkel moet voeren, tenslotte had ik nog geen speling erop met oude lagers)
Gewichtsverschil tussen 38 en 50 (of 60) mm is maar klein, en bij Blade X zetten ze vooral hoog in op die 60 mm wielen, die ze voor een special price aanbieden. 38 mm is duurder zelfs.everyone's a critic...
even you ! !![]()
Jij fietst toch niet alst hard waait?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:18 schreef the_critic het volgende:
[..]
wil er denk ik zelf nog een setje 38mm bij. Die 50 zijn zeker in voorjaar best wind gevoelig.. Maar ook dan inderdaad bijna 500 euro kwijt..![]()
Waarom niet gewoon laag dan?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:18 schreef the_critic het volgende:
[..]
wil er denk ik zelf nog een setje 38mm bij. Die 50 zijn zeker in voorjaar best wind gevoelig.. Maar ook dan inderdaad bijna 500 euro kwijt..Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Maar ik heb het al eens gezegd: Als Campy Fulcrum of Mavic een carbon/alu clincher 50mm konden maken die lichter is dan ze nu doen en stijf & sterk genoeg, dan was ie er al.
M.a.w. als wielen ineens flink lichter zijn dan zijn ze hoogstwaarschijnlijk of niet juist gewogen, of niet sterk genoeg, of teringduur.
Een full carbon clincher velg is wel ietsie lichter maar dat scheelt niet veel. Er moet toch vlees op die remrand om de band te houden.
[ Bericht 1% gewijzigd door kaasplankje op 03-06-2014 15:44:39 ]![]()
heb wel een setje laag... maar vind dat qua looks toch niet zo heel erg mooi als ik eerlijk benquote:
everyone's a critic...
even you ! !![]()
fiets uberhaupt bijna nooit..quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jij fietst toch niet alst hard waait?everyone's a critic...
even you ! !![]()
Je moet gewoon ff die naven bijstellen. Nieuwe lagers komt wel vaker speling op omdat het overtollige vet eruit gedrukt wordt, is meer ruimte is speling.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik twijfel nog een beetje. Denk toch 50 mm. De supra's hebben ook niet het eeuwige leven... Ondanks dat ze pas nieuwe lagers hebben heeft het voorwiel nu toch een beetje speling, dus misschien moet daar wel een hele nieuwe voornaaf in. (maar dat is een discussie die ik met de fietsenwinkel moet voeren, tenslotte had ik nog geen speling erop met oude lagers)
Gewichtsverschil tussen 38 en 50 (of 60) mm is maar klein, en bij Blade X zetten ze vooral hoog in op die 60 mm wielen, die ze voor een special price aanbieden. 38 mm is duurder zelfs.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Waar vind jij die? Want op de site van Blade X staan ze voor 595 $ (iets boven de 400 ¤, wel free shipping)quote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:03 schreef kaasplankje het volgende:
Ze hebben van die blade X 50mm voor 328 pond en 38mm voor 314 pond. De prijs is goed en de looks ook wel. Ken alleen niemand die ermee rijd.
Ik hoef niet perse al je adviezen in de wind te slaan, zo eigenwijs ben ik nou ook nietMaar wil ze gewoon wel eens proberen. En voor de prijs hoef je het nou niet echt te laten... Super lichtgewicht flimsy wieltjes (24 mm dura-ace imitatie carbon wielen van 1200 gram ofzo) zou ik daar niet snel kopen. Volgens mij zitten ze qua gewicht (rond de 1500 gram) redelijk in lijn met andere full carbons van die hoogte.
Mijn foto's op Flickr!
http://shop.bladexcycle.c(...)oad-wheels-50mm.htmlquote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Waar vind jij die? Want op de site van Blade X staan ze voor 595 $ (iets boven de 400 ¤, wel free shipping)
Ik hoef niet perse al je adviezen in de wind te slaan, zo eigenwijs ben ik nou ook nietMaar wil ze gewoon wel eens proberen. En voor de prijs hoef je het nou niet echt te laten... Super lichtgewicht flimsy wieltjes (24 mm dura-ace imitatie carbon wielen van 1200 gram ofzo) zou ik daar niet snel kopen. Volgens mij zitten ze qua gewicht (rond de 1500 gram) redelijk in lijn met andere full carbons van die hoogte.
http://shop.bladexcycle.c(...)oad-wheels-38mm.html![]()
Dat zijn losse prijzen per wiel ouwe koopjeskoning, 300 $ per stuk. Wielsetje compleet van die pro serie (met basalt rem oppervlak) kost gewoon tussen de 6-700 $quote:Mijn foto's op Flickr!
Ik zie nergens op die pagina dat het om een los wiel gaat, dan zou ook achter en voor apart vermeld staan want die zijn nooit even duur. Er staat wel wheelset, en 4 remblokjes erbij, 2x blokkage etc.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat zijn losse prijzen per wiel ouwe koopjeskoning, 300 $ per stuk. Wielsetje compleet van die pro serie (met basalt rem oppervlak) kost gewoon tussen de 6-700 $
Pff klotebritten.![]()
Klik maar eens op front/rear. Dan wijzigt de prijs mee.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zie nergens op die pagina dat het om een los wiel gaat, dan zou ook achter en voor apart vermeld staan want die zijn nooit even duur. Er staat wel wheelset, en 4 remblokjes erbij, 2x blokkage etc.
Pff klotebritten.![]()
![]()
http://www.ntfu.nl/Kalender/Kalender.aspx#resultsquote:Op dinsdag 3 juni 2014 08:52 schreef muzas het volgende:
Zeker, ik houd het alleen liever iets korter (als in datum) en in kleinere stappen. Is meetbaarder en makkelijker uitstippelen. Zoek iets voor eind september ofzo, zoals vorig jaar die gerrie knetemann. En dan kan die Klimclassic mooi voor volgend jaar idd.
Edit: en als je iets serieuzer wilt fietsen, dan is de Laurent Desbiens een aanrader: cyclo in de buurt van Lille, wat heuveltjes en goed georganiseerd. Die is eind augustus.
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 18:22:39 ]![]()
De laatste keren met de Fietschallenge en toen de Klimclassic nog als cyclo gehouden werd (2009 of zo), leverde dat idd nogal veel klachten op.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
Het is ook niet voor niets dat in sommige Belgische plaatsen helemaal geen toertochten gehouden mogen worden.
De laatste keer dat ik de Fietschallenge reed (2009), was de een na laatste keer dat 'ie gehouden werd, en echt veilig was dat niet, met vrij grote peloton zonder begeleiding. Jaar daarop is 'ie nog eens georganiseerd, maar dat was de laatste keer.
In 2008 was de Gerrie Knetemannclassic nog als cyclo georganiseerd, dat was eigenlijk te bizar voor woorden. Wel adverteren als cyclo, gezamenlijke start en klassement opmaken, dus (vrijwel) iedereen staat er met het idee dat het een wedstrijd is, maar niks qua begeleiding of verkeersregelaars.
Nederland (en een groot deel van België) is veel te druk voor organisatie van een cyclo, of je moet, net zoals in Duitsland de weg volledig afzetten, maar dat doen ze hier niet.
In Frankrijk zijn er voldoende streken waar het wel kan, omdat je daar buiten de steden voldoende rustige wegen hebt. Afgelopen zondag in de Boucles de la Marne ging het ook prima (op één onoverzichtelijke situatie na, waar de verkeersregelaar net effe niet op zat te letten toen wij er aan kwamen). Maar dan kom je dus regelmatig ook 30 km geen enkele auto tegen. Alleen in sommige dorpjes is er dan effe wat verkeer.![]()
Ja dat tooltje ken ik. Al een paar keer geraadpleegd. Met uitzoeken bedoel ik meer even een beetje opzoeken welke me leuk lijkt. Die 2-daagse die bizkit opperde lijkt me ook wel leuk, of wellicht de Knetemann net als vorig jaar, maar dan met keihard doel >30avg ofzo (vorig jaar 28.5)quote:Op dinsdag 3 juni 2014 18:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
http://www.ntfu.nl/Kalender/Kalender.aspx#results
Edit: en als je iets serieuzer wilt fietsen, dan is de Laurent Desbiens een aanrader: cyclo in de buurt van Lille, wat heuveltjes en goed georganiseerd. Die is eind augustus.
Eerst die toertocht zondag met mn vrienden, en ga me denk ik inschrijven voor de jan janssen classic. Die echte cyclos laat ik nog maar even... Ik toer voorlopig nog wel even![]()
![]()
Je weet dat cyclo's enorm verschillen qua parkoers en aantal deelnemers? De Laurent Desbiens noem ik nl. niet zomaar, qua parkoers is die redelijk laagdrempelig: 140 km, 1600 hoogtemeters, dus niet overdreven zwaar. Die kun je best aan. Een redelijk aantal deelnemers, niet te veel, maar ook niet te weinig, zodat je niet alleen komt te fietsen. Ik denk dat hier iets van 600 aan meedoen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 18:40 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja dat tooltje ken ik. Al een paar keer geraadpleegd. Met uitzoeken bedoel ik meer even een beetje opzoeken welke me leuk lijkt. Die 2-daagse die bizkit opperde lijkt me ook wel leuk, of wellicht de Knetemann net als vorig jaar, maar dan met keihard doel >30avg ofzo (vorig jaar 28.5)
Eerst die toertocht zondag met mn vrienden, en ga me denk ik inschrijven voor de jan janssen classic. Die echte cyclos laat ik nog maar even... Ik toer voorlopig nog wel even
Niet dat ik je per se wil overhalen, maar dit is dus echt totaal iets anders dan de Marmotte of de Trois Ballons.![]()
Ik weet helemaal niks van cyclo's eigenlijk. Denk dat het allemaal wat 'serieuzer' is met geregistreerde tijd enzo... Ik zou denken dat ik qua insteek en vorm buiten de boot val wellicht. Maar nogmaals, mn kennis van cyclo's is 0. Ga me maar eens inlezen dan![]()
![]()
Het is wat serieuzer met geregistreerde tijd, maar achterin zijn er ook genoeg die het als toertocht rijden.
In die van afgelopen zondag kwam de laatste bijna anderhalf uur later binnen dan mij. Met een gemiddelde van 25,9. Volgens mij zou je dat nog best aankunnen. Dan rijd je dus wel achterin, maar hier waren maar 200 aan de start, bij de Laurent Desbiens staan er meer aan de start, dan is het achterin ook weer wat drukker.
Mijn broer is wel eens laatste geworden in een bergcyclo, waar er maar 150 aan meededen. Hij zei achteraf dat 'ie helemaal gefrustreerd werd van de bezemwagen, die de laatste 40 km de hele tijd achter 'm zat. Maar hij was wel gefinished. Kreeg nog extra applausje van de speaker bij de finish
Hij zat 3 uur achter de winnaar, ik 1 uur. De winnaar was trouwens Jerome Coppel, toen 1e jaars prof bij FDJ.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 19:19:30 ]![]()
Hahah, wel goed omschreven: ''die gasten staan er niet op, dus ik ben winnaar''. alsof je een soort wedstrijd doet zonder überhaupt mededeelnemers te hebbenquote:Op maandag 2 juni 2014 13:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Maar die gasten staan er niet op, dus ben ik de winnaar van de Strava-klimclassic 2014![]()
![]()
Je mag trouwens ook best enthousiast zijn over een goed ingedeelde en geslaagde rit i.p.v. me erop te wijzen dat er altijd nog snellere en betere wielrenfietsers zijn. Dat weet ik ook wel. gelukkig is ook 90% van de fietsers langzamer![]()
![]()
Da's trouwens wel een erg drukke toertocht over de heuvelrug.
Ik dacht dat je laatst gepost had dat je liever een wat minder drukke in dat gebied wou rijden?![]()
Ja die komt 2 weken later wel bij dtc.En volgens mij komt de JJC niet in de heuvelrug? (die loopt in mijn ogen van driebergen tot rhenen). Maar ja wel druk. Maar wel betaalbaar enzo... Zien wel.
![]()
Je hebt gelijk, die komt idd niet over de heuvelrug, maar wel door het gebied tussen Ede en Arnhem waar al die toerochten overheen gaan.
Die tocht van DTC, is dat die van de Fok!meet van vorig jaar? Die is ook vrij druk en over veel smalle wegen.![]()
Ging zaterdag over een verkeersdrempel en hoorde "krak" maar kon na inspectie niet echt iets constateren. Vandaag kreeg ik tijdens de trainingswedstrijd behoorlijk stijve rug en het ging ook niet echt lekker. Bij thuiskomst bleek dat mijn zadel behoorlijk met de neus naar boven stond... Zondag ook al wat stijve rug en zitvlak was ook niet helemaal koosjer.. Verklaart toch weer een hoop.
stijve rug omdat je zadel wat omhoog wijst??
zou toch eerder denken dat je gevoelloze zak zou hebben dan ofzo
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Zadel zit grote uitsparing in midden, dus gevoelloose zak had ik niet. Maar wel wat muzas zegt. Bekken teveel naar voren waardoor teveel spanning op rugspieren komt. Zadel loopt achter wat schuin op. Sinds ik op zo'n zadel rij kantelen mijn bekken beter naar achteren en heb ik nooit meer een stijf gevoel in onderrug, waar ik voorheen wel eens last van had. Niks zo persoonlijk als een zadel.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Heb je een Romin? Die schijnen echt fijn te zijn.
Ik had vandaag het DK tijdrijden. Aan het begin van het seizoen was dit eigenlijk wel een doel voor me. Maar afgelopen weken veel gewerkt, weinig getraind en ook niet echt uitgerust. Ik had er echt veel zin in. Vorige week wat interval gedaan en dat ging opzich best prima.
Die zin hier in verdween toen ik het parcours zag. Twee keerpunten op de weg en een bocht vlak na een veerooster
Echt schandalig voor een DK. Bij de start voelde ik al dat ik geen mega benen had maar ik kon de snelheid er redelijk inhouden.
Na het eerste keerpunt zakte ik al snel in. Het asfalt was echt ontzettend hobbelig en tempo houden (iedereen klaagde daarover) en afzien lukte gewoon niet zo goed als anders. Na het tweede keerpunt kreeg ik op een zwaar de snelheid wel weer te pakken en ging het tot de finish wel lekker.
Conclusie: 40 gemiddeld ofzo. Niet goed gereden dus. Tussen de keerpunten in het laten liggen. Ik kon mezelf niet pijn doen vandaag blijkbaar. Morgen maar lekker uitfietsen op de koerierfiets en donderdag weer knallen in een trainingskoersje.![]()
Ik moet een nieuw shirt hebben. Want mn oude castelli is nu echt te groot.
Ik twijfel tussen deze twee:SPOILER: EntrataOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: AuthenticaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke vinden jullie mooier? Is die stof van die entrata echt zoveel beter? Ook wel wat eleganter... Maar die Authentica is wat schreeuweriger, wat ik ook wel leuk vind.![]()
Ik zou die entrata doen. Past beter bij je huidskleur.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
BladeX, maar wel ff de officiele shop opzoeken, want er zijn meerdere aanbieders. Je moet die adv. hebben die ook meerdere navensets als optie heeft.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:25 schreef Gripper het volgende:
Ik heb hier een bonus die brandt in mn portemonnee2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:04 schreef muzas het volgende:
Ik twijfel tussen deze twee:SPOILER: EntrataOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind die Entrata mooier. Die mouwtjes zijn van een apart soort stof. Beetje gaas achtig. Sluit mooi aan om je armen.SPOILER: AuthenticaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke vinden jullie mooier? Is die stof van die entrata echt zoveel beter? Ook wel wat eleganter... Maar die Authentica is wat schreeuweriger, wat ik ook wel leuk vind.
Die andere is ook er mooi hoor, maar zat me niet zo lekker.![]()
Ja het was gewoon meteen een bocht na dat veerooster. Kan je lelijk over vallen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:06 schreef muzas het volgende:
[..]
heb ik ook nog fijne herinneringen aan. Daar ga je echt hard over op je bek.
Ik had overigens een motor achter me rijden, die vent kwam op een gegeven moment naast me rijden en zei dat ik op een bepaald moment rechtdoor moest. Ik tot 2 keer toe doen alsof ie me niet verstond, hij hield me mooi uit de wind hèhè![]()
![]()
die Autentica heb ik gepast, en moest ik een L van hebben dan zat ie lekker strak, valt die entrata evengroot?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:08 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind die Entrata mooier. Die mouwtjes zijn van een apart soort stof. Beetje gaas achtig. Sluit mooi aan om je armen.
Die andere is ook er mooi hoor, maar zat me niet zo lekker.![]()
Yep Romin.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:02 schreef Tommeke het volgende:
Heb je een Romin? Die schijnen echt fijn te zijn.
Ik had vandaag het DK tijdrijden. Aan het begin van het seizoen was dit eigenlijk wel een doel voor me. Maar afgelopen weken veel gewerkt, weinig getraind en ook niet echt uitgerust. Ik had er echt veel zin in. Vorige week wat interval gedaan en dat ging opzich best prima.
Die zin hier in verdween toen ik het parcours zag. Twee keerpunten op de weg en een bocht vlak na een veerooster
Echt schandalig voor een DK. Bij de start voelde ik al dat ik geen mega benen had maar ik kon de snelheid er redelijk inhouden.
Na het eerste keerpunt zakte ik al snel in. Het asfalt was echt ontzettend hobbelig en tempo houden (iedereen klaagde daarover) en afzien lukte gewoon niet zo goed als anders. Na het tweede keerpunt kreeg ik op een zwaar de snelheid wel weer te pakken en ging het tot de finish wel lekker.
Conclusie: 40 gemiddeld ofzo. Niet goed gereden dus. Tussen de keerpunten in het laten liggen. Ik kon mezelf niet pijn doen vandaag blijkbaar. Morgen maar lekker uitfietsen op de koerierfiets en donderdag weer knallen in een trainingskoersje.
Jammer man. Ik wil ook gaan tijdrijden. Alleen kan ik nu geen extra fiets kwijt. Eerst maar ff verhuizen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Als je goed bent is het leuk. De vorige tijdrit was ik zo diepgegaan dat ik me de volgende ochtend gewoon ziekig voelde. Heb nu niet eens last van m'n benenMaar goed. Er komen nog wel een paar mooie.
![]()
Ik heb een fiets gevonden:
dit maal met tiagra. Een BeOne, zegt dat al wat over de kwaliteit of nog niet? http://www.fietsgigant.c(...)eone-storm-race.html![]()
Awesome! Dan ga ik toch eens kijken.quote:Op woensdag 4 juni 2014 00:00 schreef Tommeke het volgende:
Niet gek! BeOne is een prima merk en de 10-speed Tiagra is ook prima hoor!![]()
Wat Tommeke zegt Muzas, zelfde ervaring.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vind die Entrata mooier. Die mouwtjes zijn van een apart soort stof. Beetje gaas achtig. Sluit mooi aan om je armen.
Die andere is ook er mooi hoor, maar zat me niet zo lekker.Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Valt mijn ritje van gister onder bloktraining of toergedrag?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Als je dat vraagt dan is het toergedrag denk ikquote:Op woensdag 4 juni 2014 06:48 schreef kanovinnie het volgende:
Valt mijn ritje van gister onder bloktraining of toergedrag?
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Ik dacht eigenlijk dat het meer een vraag om aandacht was.quote:Op woensdag 4 juni 2014 08:53 schreef forty-two het volgende:
[..]
Als je dat vraagt dan is het toergedrag denk ik![]()
Dat soberso.quote:Op woensdag 4 juni 2014 08:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat het meer een vraag om aandacht was.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Even warm als in Zuid-Limburg dus.quote:Op woensdag 4 juni 2014 08:54 schreef nodisch18 het volgende:
Lekker weertje in de Vosges![]()
[ afbeelding ]![]()
![]()
Zekers, waarschijnlijk ook net zo warm als in Episch Eindhoven.quote:Op woensdag 4 juni 2014 09:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Even warm als in Zuid-Limburg dus.
Maar de Vosges staan nu niet echt bekend om hun mooie lange droge periodes, dus ben erg blij met de vooruitzichten![]()
![]()
Ah, maar dan moet hij toch een link naar z'n ritje neerzetten en gewoon vragen of we allemaal kudos willen gevenquote:Op woensdag 4 juni 2014 08:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat het meer een vraag om aandacht was.
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Komend weekend familieweekend in belgie (Malmedy), beetje mountainbiken enzo. Ook daar mooi weer
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Ben je bekend met deze winkel?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:18 schreef devragenmeneer het volgende:
Ik heb een fiets gevonden:
dit maal met tiagra. Een BeOne, zegt dat al wat over de kwaliteit of nog niet? http://www.fietsgigant.c(...)eone-storm-race.html
Had beetje opgepast met fietsen hier kopen, ze staan er bekend om dat je garantie hebt tot de deuropening, ook hebben de meeste mensen wat er werken weinig tot geen verstand van fietsen. Sommige gasten die er werken en fietsen verkopen zijn net 18 en geven niks om fietsen.
Service hoef je ook niet te verwachten, het is een bedrijf wat grote partijen opkoopt en zo snel mogelijk weer van de hand doet.![]()
Ah, waar we de 200 gefietst hebben toch?quote:Op woensdag 4 juni 2014 09:19 schreef MarcoD het volgende:
Komend weekend familieweekend in belgie (Malmedy), beetje mountainbiken enzo. Ook daar mooi weer
Verhuizing helemaal achter de rug?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Misschien kijk ik niet goed, maar ik kan nergens op de officiele blade-X site voor naven kiezen. Alleen maar de kleur van je naaf.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
BladeX, maar wel ff de officiele shop opzoeken, want er zijn meerdere aanbieders. Je moet die adv. hebben die ook meerdere navensets als optie heeft.
Oksel, welke combi zal ik doen? witte naaf-zwarte spaak, of zwarte naaf-witte spaak. of lekker shiny wit-wit?Mijn foto's op Flickr!
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:04 schreef muzas het volgende:
Ik twijfel tussen deze twee:SPOILER: EntrataOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind die mouwen van de Autentica niet mooi matchen bij de rest, was dus voor de Entrata gegaan mocht je willen kiezen tussen deze 2, al vind ik de Entrata persoonlijk in het zwart mooierSPOILER: AuthenticaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke vinden jullie mooier? Is die stof van die entrata echt zoveel beter? Ook wel wat eleganter... Maar die Authentica is wat schreeuweriger, wat ik ook wel leuk vind.![]()
![]()
Daar betaal je dan ook naar. Voor die prijs moet je niet teveel verwachten, maar heb je op zich een prima fiets voor dat geld. Verder onderhoud zoveel mogelijk zelf leren doen en in geval van nood naar de FMquote:Op woensdag 4 juni 2014 09:20 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ben je bekend met deze winkel?
Had beetje opgepast met fietsen hier kopen, ze staan er bekend om dat je garantie hebt tot de deuropening, ook hebben de meeste mensen wat er werken weinig tot geen verstand van fietsen. Sommige gasten die er werken en fietsen verkopen zijn net 18 en geven niks om fietsen.
Service hoef je ook niet te verwachten, het is een bedrijf wat grote partijen opkoopt en zo snel mogelijk weer van de hand doet.![]()
Dat kan. Maar mijn broek is ook al compleet zwart. En mn fiets ook. En mn andere fietspakje is ook al vrij donker. Dus vandaar roodquote:Op woensdag 4 juni 2014 10:24 schreef poiuytr het volgende:
al vind ik de Entrata persoonlijk in het zwart mooierZit ook in mn schoenen/sokken/wielen.
![]()
Zoals Albert Timmer ?quote:Op woensdag 4 juni 2014 09:20 schreef poiuytr het volgende:
[..]
![]()
Wit man, alles wit. De zomer komt eraan, en met een wit pakje lijkt zelfs jouw velletje gebruind![]()
Mijn foto's op Flickr!
Lekker doorschijnend, nee dank jequote:Op woensdag 4 juni 2014 10:38 schreef Gripper het volgende:
Wit man, alles wit. De zomer komt eraan, en met een wit pakje lijkt zelfs jouw velletje gebruind![]()
![]()
![]()
Dat is al jaren terug dat hij daar werkte gros van het (verkopende) personeel is student. Werkt één ervaren verkoper die zelf ook veel fietst, die kan je echt goed helpen rest heeft er weinig kijk op. Voor koopjes is het een goede winkel maar fietsen van mee dan 1000¤ had ik daar zeker niet gekocht. Haal er af en toe wat prut zoals sokken en kleine dingen, al het spul wat er in de winkel ligt is oud.quote:![]()
Verborgen challenge weer van strava: http://www.strava.com/challenges/pave-batalla-de-junioOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
ik zou zelf niet meer voor witte spaken gaan bij nieuwe wielen. Als ketting iets te vettig is, dan heb je al snel zwarte spetters op je witte spaken zitten... Kan niet beoordelen hoe ijverige poetser jij bent, maar neem mijn tip mee in je oordeel zou ik zeggenquote:Op woensdag 4 juni 2014 10:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Misschien kijk ik niet goed, maar ik kan nergens op de officiele blade-X site voor naven kiezen. Alleen maar de kleur van je naaf.
Oksel, welke combi zal ik doen? witte naaf-zwarte spaak, of zwarte naaf-witte spaak. of lekker shiny wit-wit?
everyone's a critic...
even you ! !![]()
en in je hoofdhaar, je wenkbrauwen, onder je oksels en op die harige poten van jequote:Op woensdag 4 juni 2014 10:34 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat kan. Maar mijn broek is ook al compleet zwart. En mn fiets ook. En mn andere fietspakje is ook al vrij donker. Dus vandaar roodZit ook in mn schoenen/sokken/wielen.
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Daarom. Rood is tof!quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:15 schreef the_critic het volgende:
[..]
en in je hoofdhaar, je wenkbrauwen, onder je oksels en op die harige poten van je![]()
![]()
Er waren toch een paar van jullie die Limburgs Mooiste gaan rijden? Misschien komen we elkaar wel tegen. Ik rijd de 135kmHaters gonna hate.![]()
245 is wel ver hoor! Ik ga niet. Heb wel weer genoeg limburg gezien.
Sinds 1 jaar geleden 9807 km gefietst. En daar zit nog een gat tussen van 4 maanden waarin ik nauwelijks gefietst heb
Afgelopen donderdag had ik er 185 bij elkaar. En nog goesting genoeg om wat heuveltjes op te knallen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:53 schreef kanovinnie het volgende:
245 is wel ver hoor! Ik ga niet. Heb wel weer genoeg limburg gezien.
Sinds 1 jaar geleden 9807 km gefietst. En daar zit nog een gat tussen van 4 maanden waarin ik nauwelijks gefietst heb
Edit:
245 km Oranje Route - 2765 hoogtemeters.
En maar 200 hoogtemeters meter dan afgelopen donderdag. Dus een stukje vlakker wat dat betreft.
http://www.limburgsmooiste.nl/route/oranje/![]()
Ik hou mn ketting én mn spaken (en alle andere onderdelen van mn fiets) met bijna religieus fanatisme schoon, dus dat zal wel lukken.quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:14 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik zou zelf niet meer voor witte spaken gaan bij nieuwe wielen. Als ketting iets te vettig is, dan heb je al snel zwarte spetters op je witte spaken zitten... Kan niet beoordelen hoe ijverige poetser jij bent, maar neem mijn tip mee in je oordeel zou ik zeggen
Witte naven en witte spaken is wel een beetje teveel van het goeie, dus zwarte naaf-witte spaak zou het worden.Mijn foto's op Flickr!
Vlakbij ja volgens mij, verhuizing helemaal klaar. Alleen nog troep opruimen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 09:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah, waar we de 200 gefietst hebben toch?
Verhuizing helemaal achter de rug?If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Voor de Stava gebruikers die zich aan hebben gemeld voor de Pavé battle of June Challenge: Strava is nu in het Spaans beschikbaar en om dat te vieren heeft de winkel Pavé een challenge mogen bedenken.
http://pave.cc/
Enkel high-end spul daar: Assos, Rapha, Passoni, Time, Parlee, Chipolini, etc.
Ze houden elke zaterdag een "rit", maar dat is een bloody hammerfest. Ik heb me daar nog niet aan gewaagd
[ Bericht 45% gewijzigd door jsprbcn op 04-06-2014 12:50:35 ]![]()
Te laat!quote:Op woensdag 4 juni 2014 12:40 schreef jsprbcn het volgende:
Voor de Stava gebruikers die zich aan hebben gemeld voor de Pavé battle of June Challenge: Strava is nu in het Spaans beschikbaar en om dat te vieren heeft de winkel Pavé een challenge mogen bedenken.
http://pave.cc/
[ afbeelding ]
Enkel high-end spul daar: Assos, Rapha, Passoni, Time, Parlee, Chipolini, etc.
Ze houden elke zaterdag een "rit", maar dat is een bloody hammerfest. Ik heb me daar nog niet aan gewaagd
En zo hard gaat dat toch niet? Tuurlijk, 39 is wel hard maar als je een grote groep hebt kan je dat toch makkelijk bijhouden?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Haha, goede kleurcombo's..quote:Op woensdag 4 juni 2014 10:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Misschien kijk ik niet goed, maar ik kan nergens op de officiele blade-X site voor naven kiezen. Alleen maar de kleur van je naaf.
Oksel, welke combi zal ik doen? witte naaf-zwarte spaak, of zwarte naaf-witte spaak. of lekker shiny wit-wit?![]()
![]()
Witte naaf zwarte spaak.![]()
Op misschien toch een zwart/witte FFWD 60mm erbij, uit China, met een Powerway hub? 370 EUR hem je 'm in huis Grip.
En als je dan toch besteld; ik wil ook wel een setje![]()
![]()
Witte spaken is echt iets voor dikke AGR toerders. Ideaal voor Grip dus.
Als je China wielen doet, dan zou ik wel noname doen. Niet met FFWD oid erop.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Oksel maalt daar niet om. Lijkt me wel leuk om te kijken wat er gebeurd als hij daar de lagers van gaat vervangen bij de FFWD stand.quote:Op woensdag 4 juni 2014 13:21 schreef Patroon het volgende:
Witte spaken is echt iets voor dikke AGR toerders. Ideaal voor Grip dus.
Als je China wielen doet, dan zou ik wel noname doen. Niet met FFWD oid erop.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Over vlak wel ja, maar je maakt ook de nodige hoogte meters op de heen/terug weg, dát is het zware aan de route.quote:Op woensdag 4 juni 2014 12:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Te laat!
En zo hard gaat dat toch niet? Tuurlijk, 39 is wel hard maar als je een grote groep hebt kan je dat toch makkelijk bijhouden?![]()
Dat geloof ik wel ja. Maar ik neem aan dat als je het op het vlakke redelijk bij kan houden, je het heuvelop ook wel moet redden?quote:Op woensdag 4 juni 2014 14:44 schreef jsprbcn het volgende:
[..]
Over vlak wel ja, maar je maakt ook de nodige hoogte meters op de heen/terug weg, dát is het zware aan de route.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Heb die ander al besteldquote:Ben wel benieuwd naar dat stofje en die mauwtjes. En het simpele vond ik wel elegant
![]()
![]()
Ben ik het helemaal mee eens hoor! Ik kom er ook niet graag. Wel jammer want het is redelijk dichtbij.quote:Op woensdag 4 juni 2014 10:42 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Dat is al jaren terug dat hij daar werkte gros van het (verkopende) personeel is student. Werkt één ervaren verkoper die zelf ook veel fietst, die kan je echt goed helpen rest heeft er weinig kijk op. Voor koopjes is het een goede winkel maar fietsen van mee dan 1000¤ had ik daar zeker niet gekocht. Haal er af en toe wat prut zoals sokken en kleine dingen, al het spul wat er in de winkel ligt is oud.![]()
Kijkende naar de wat oudere leden van de fietsclub waar ik fiets, die ik op het vlakke toch soms maar met moeite kan bijhouden maar die ik bergop eenvoudig los, zou ik zeggen dat dit geen juiste aanname is...quote:Op woensdag 4 juni 2014 14:50 schreef kanovinnie het volgende:
Maar ik neem aan dat als je het op het vlakke redelijk bij kan houden, je het heuvelop ook wel moet redden?![]()
De route langs de kust is behoorlijk zwaar op volle snelheid. Het lijkt niet veel de percentages (veelal 4% met stukken tot 9%) maar vooral de hoge snelheid en het afwisselen tussen stijgen en dalen maakt het heel moeilijk om een ritme te pakken en vast te houden.quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:14 schreef Aal321 het volgende:
[..]
Kijkende naar de wat oudere leden van de fietsclub waar ik fiets, die ik op het vlakke toch soms maar met moeite kan bijhouden maar die ik bergop eenvoudig los, zou ik zeggen dat dit geen juiste aanname is...![]()
maar serieus.. wat houd je tegen? Ga gewoon mee... Houd je het vol, is het een overwinning op jezelf. Wordt je eraf gereden, rijd je lekker in eigen tempo verder.. En probeer je het een andere keer opnieuw!quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:17 schreef jsprbcn het volgende:
[..]
De route langs de kust is behoorlijk zwaar op volle snelheid. Het lijkt niet veel de percentages (veelal 4% met stukken tot 9%) maar vooral de hoge snelheid en het afwisselen tussen stijgen en dalen maakt het heel moeilijk om een ritme te pakken en vast te houden.
In een groep fietsen, op snelheid wordt je zeker nooit slechter van! dus niets te verliezen... !everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik ben wel bekend met deze winkel, ligt op een 40 kilometer van ons af. Buiten wat ik heb meegemaakt heb ik dit nog nooit gehoord over deze shop. beetje jammer. vond het toch een hele mooie fiets voor vrij weinig.quote:Op woensdag 4 juni 2014 09:20 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Met jouw budget kan je zoals Muzas ook al schreef op het gebied van nieuwe fietsen natuurlijk ook niet veel, je moet dus altijd water bij de wijn doen (groep minder pakken, remmen minder, internet fiets etc), gewoon afweging voor jezelf maken wat voor jou belangrijk is. Beter kan je wellicht tweedehands kijken of koop je die fiets waar je link van gaf bij de fietsgigant. Iedereen zegt dat het goede fiets is voor dat budget. Bel ze anders op en vraag hoe het zit met de garantie en service en zeg dat je interesse hebt in die fiets en vraag of je morgenavond langs kunt komen. Dit staat in de algemene voorwaarden:quote:Op woensdag 4 juni 2014 16:17 schreef devragenmeneer het volgende:
[..]
Ik ben wel bekend met deze winkel, ligt op een 40 kilometer van ons af. Buiten wat ik heb meegemaakt heb ik dit nog nooit gehoord over deze shop. beetje jammer. vond het toch een hele mooie fiets voor vrij weinig.Hier op het dorp staat ze erom bekend weinig aan service te doen, zetten alleen fietsen in elkaar en verkopen ze dan.quote:Artikel 10. Garantie
10.1 U dient uw fiets minimaal 1 maal per jaar voor een onderhoudsbeurt bij ons aan te bieden anders vervalt elke vorm van garantie.
10.2 Bij gebrekkig onderhoud vervalt elke vorm van garantie.![]()
Mooi stuurlint iddquote:Op woensdag 4 juni 2014 12:24 schreef Gripper het volgende:
Ik hou mn ketting én mn spaken (en alle andere onderdelen van mn fiets) met bijna religieus fanatisme schoon,![]()
![]()
Mijn schema de komende weken. Wijkt overigens weinig af van normaal. Net wat strakker qua tussendoortjes. En minder / geen alcohol. En hardlopen. Maar dat moet ik sowieso gaan doen, want ga weer die 8 uurs survival doen (was vorige x 4 uur), zit ook lopen in.
http://www.filedropper.com/eettrainingsschema![]()
Jou aanname dat de aanname van kano niet correct is, is volledig juist.quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:14 schreef Aal321 het volgende:
[..]
Kijkende naar de wat oudere leden van de fietsclub waar ik fiets, die ik op het vlakke toch soms maar met moeite kan bijhouden maar die ik bergop eenvoudig los, zou ik zeggen dat dit geen juiste aanname is...
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2014 17:20:59 ]![]()
Opzich niet erg. Mijn vieze frame viel daardoor niet zo op.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Bij beide niet eigenlijk. Al zal dat berg op wel anders zijn dan heuvel op.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
daar zeg je geen Koolhydratenquote:Op maandag 2 juni 2014 11:18 schreef Oksel het volgende:
Ik vind 't wel een toffe foto van mezelf. Ook wel eens leuk.
Komende 6 weken zet ik mijzelf weer even op scherp. 3x / week sportschool, 3x / week fietsen (2x circuit, 1x lang), 2-3x / week 45min. hardlopen. Geen koolhydraten, veel kwark, eieren, salades en groenten.
Moedig mij aan.Daar staat Speltbrood, wraps, pasta, havermout...quote:Op woensdag 4 juni 2014 17:20 schreef Oksel het volgende:
Mijn schema de komende weken. Wijkt overigens weinig af van normaal. Net wat strakker qua tussendoortjes. En minder / geen alcohol. En hardlopen. Maar dat moet ik sowieso gaan doen, want ga weer die 8 uurs survival doen (was vorige x 4 uur), zit ook lopen in.
http://www.filedropper.com/eettrainingsschema
niet dat het niet gezond, en laag in vet ed is... maar niet koolhydraten vrij! (lijkt me ook niet te doen/erg saai en ongezond..everyone's a critic...
even you ! !![]()
Jammer dat je nu op rantsoen gaat, juni/ juli/ augustus zijn de mooiste maanden van het jaar. Afgelopen maanden was het weer er in ieder geval wel na om buiten te gaan trainen, nu ben je straks bij je uiteindelijke doel als het mooie weer er voor het grootste gedeelte op zit. Wel knap dat je het in deze periode gaat doen, echt diep respect als je dit kunt volhouden, dit zijn normaal de maanden waar ik mij nooit kan inhouden met alcohol, eten en overige prut.quote:Op woensdag 4 juni 2014 17:20 schreef Oksel het volgende:
http://www.filedropper.com/eettrainingsschema![]()
Oh, maar dit wijkt weinig af van m'n normale patroon hoor, dus zo moeilijk is dat echt niet. En ik drink heus wel een glas wijn ofzo erbij. Of 2. En een steak op de BBQ met gegrilde groente = ook prima. Of je 't nu in een wok flikkert of op de BBQ in de fik steekt.
En volgende week 8 gangen bij Dorset.![]()
![]()
Dat vind ik in de winter vele malen moeilijker. Lekkere stoofschotels, stampotten, jus, donkere bieren, oliebollen, etcquote:Op woensdag 4 juni 2014 17:27 schreef poiuytr het volgende:
dit zijn normaal de maanden waar ik mij nooit kan inhouden met alcohol, eten en overige prut.![]()
![]()
is ook geen verwijt hoor... Als ik mensen hoor over dieet, koolhydraatvrij etc.. vraag ik me altijd af, hoe dat er dan uitziet. Leuk om dus zo eens te zien, wat jij op papier hebt staan.. inzichtelijk hoe dat er dan voor iemand uitziet..everyone's a critic...
even you ! !![]()
inderdaad... pepernoten, gevulde speculaas, speculaasbrokken, kerststol, gourmetten, oliebollen.... ppfff damn de maand Decemberquote:Op woensdag 4 juni 2014 17:29 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat vind ik in de winter vele malen moeilijker. Lekkere stoofschotels, stampotten, jus, donkere bieren, oliebollen, etc
everyone's a critic...
even you ! !![]()
In de winter kan ik me beter een maand "opsluiten" om op mijn voedingspatroon te letten dan in de zomer dan heb ik normaal om de paar dagen wat gezelligs op het programma staan. Op een terras ga ik mij ook niet inhouden en geen alcohol nuttigen, festivals zijn er allemaal in de zomer, met warm weer weinig zin om eten klaar te maken dus dan kom je al snel op vet/ calorierijk voedsel uit. In de winter heb ik vaak ook veel meer tijd voor dingen dan in de zomer.![]()
Meestal is het koolhydraatbeperkt(er): niet meer elke dag brood, pasta, aardappel en rijst.quote:Op woensdag 4 juni 2014 17:30 schreef the_critic het volgende:
is ook geen verwijt hoor... Als ik mensen hoor over dieet, koolhydraatvrij etc.. vraag ik me altijd af, hoe dat er dan uitziet. Leuk om dus zo eens te zien, wat jij op papier hebt staan.. inzichtelijk hoe dat er dan voor iemand uitziet..Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Hoeveel sneeën brood eet je dan? Dat staat er niet bij namelijk. En hoe kom je aan dat schema? Zelf bedacht?quote:Op woensdag 4 juni 2014 17:20 schreef Oksel het volgende:
http://www.filedropper.com/eettrainingsschemaOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
3 plakken staat onderaanquote:Op woensdag 4 juni 2014 17:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoeveel sneeën brood eet je dan? Dat staat er niet bij namelijk. En hoe kom je aan dat schema? Zelf bedacht?![]()
![]()
Ah, nu zie ik 't staan.
Oksel, wellicht ook interessant om daarnaast calorieën te tellen met zo'n appje?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Gemaakt met m'n personal trainer. Maar dit had ik zelf ook zo ongeveer in m'n hoofd.quote:Op woensdag 4 juni 2014 17:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoeveel sneeën brood eet je dan? Dat staat er niet bij namelijk. En hoe kom je aan dat schema? Zelf bedacht?![]()
Gisteren was ik trouwens even snel een wokje eten. Staat er een of andere idioot in fietskleding te wachten in de rijDie was dus al stinkend uit eten aan 't gaan in z'n fietskleding.
![]()
![]()
Je zal er maar tegenover gezeten hebbenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Terwijl de bediening in korte jurkjes langskwamOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: