SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door kanovinnie op 02-06-2014 13:28:59 ]Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Segment is pas net aangemaak duurt dan altijd even voordat iedereen er in verwerkt zit.quote:Op maandag 2 juni 2014 12:51 schreef Oksel het volgende:
Grip; gasten waarvan ik weet dat ze 'm sneller hebben gefietst staan er niet eens tussen, klopt dus geen kutje van.
Ook wel eens gezien dat je dan met langzamere tijd in de lijst staat, terwijl als je filtert op je eigen tijden er snellere tijd staat.
Grip heeft wel erg weinig gestopt, misschien dat die gasten die jij kent iets langer gestopt zijn ?
Hier 5:53:17 moving time. (7:13:25 met stops)![]()
Ik doe ook mee haha. Moet ff wat af.quote:Op maandag 2 juni 2014 11:21 schreef the_critic het volgende:
ik doe de komende weken met je mee...
nouja, niet zonder koolhydraten.. Maar wel weer minder eten, gezonder eten, etc. er mag nog wel een beetje af![]()
Ja precies, bij de stops win of verlies je zo'n segment. Als je bidonnen vult, repen pakt en doorgaat dan ga je sneller of zo'n segment heen.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:24 schreef ddx het volgende:
[..]
Segment is pas net aangemaak duurt dan altijd even voordat iedereen er in verwerkt zit.
Ook wel eens gezien dat je dan met langzamere tijd in de lijst staat, terwijl als je filtert op je eigen tijden er snellere tijd staat.
Grip heeft wel erg weinig gestopt, misschien dat die gasten die jij kent iets langer gestopt zijn ?
Hier 5:53:17 moving time. (7:13:25 met stops)Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Niet iedereen heeft strava natuurlijk.quote:Op maandag 2 juni 2014 12:51 schreef Oksel het volgende:
Grip; gasten waarvan ik weet dat ze 'm sneller hebben gefietst staan er niet eens tussen, klopt dus geen kutje van.![]()
Neuh, beetje lakschade en de remmen waren verbogen.. Dat kon worden verholpen.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hmm, das balen. Wel zonder letsel/schade hoop ik?
Hartslagband had kuren deze week. Nu zit er een nieuwe batterij in, en werkt alles weer naar behoren.
Dus die meetdata kun je als nutteloos beschouwen, ik rij helaas ook gewoon met een hr=180 naar boven op de redoute....
Op de één of andere manier was de sensor van mijn teller gedraaid, die heb ik dus weer op nieuw er op gezet.. Moet nog even kijken of m'n spaak niet los zit."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Maar die gasten staan er niet op, dus ben ik de winnaar van de Strava-klimclassic 2014quote:Op maandag 2 juni 2014 12:51 schreef Oksel het volgende:
Grip; gasten waarvan ik weet dat ze 'm sneller hebben gefietst staan er niet eens tussen, klopt dus geen kutje van.![]()
![]()
Je mag trouwens ook best enthousiast zijn over een goed ingedeelde en geslaagde rit i.p.v. me erop te wijzen dat er altijd nog snellere en betere wielrenfietsers zijn. Dat weet ik ook wel. gelukkig is ook 90% van de fietsers langzamer
Mijn foto's op Flickr!
sowieso is gripper traag want in de TDF zouden ze dit met 45 gemiddeld rijden. Schaam je!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Je hebt wel een stuk beter ingedeeld dan mij. Desondanks ging het bij mij ook lekker en had ik eigenlijk nog wel wat harder gekunt. Volgende keer beter.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik heb nu wel een fikse baard. Als ik jouw pothelmpje en buddy holly bril mag lenen denk ik dat ik er niet zou misstaanquote:Op maandag 2 juni 2014 13:45 schreef kaasplankje het volgende:
Grip kan lange cyclo's wel goed indelen ja, hij laat zich niet gekmaken. De 24uurs race zou ook wel wat voor em zijn.
Mijn foto's op Flickr!
Zou Grip wat meer risico nemen, zou hij nog harder rijden. Kijk maar naar de marmotte, waar hij uit frustratie harder fietste dan hij van plan was.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Met mijn Clark Kent bril zie je niet zo veel, die is op sterkte. Je kan dan beter mijn Amberview avatior met gouden montuur pakken.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb nu wel een fikse baard. Als ik jouw pothelmpje en buddy holly bril mag lenen denk ik dat ik er niet zou misstaan![]()
![]()
Netjes.quote:Op maandag 2 juni 2014 12:49 schreef Gripper het volgende:
Ik kijk nog eens even het strava relaas van de klimclassic terug, en zie weer zo'n segment voor de hele "klimclassic 2014"
http://www.strava.com/activities/146881910/segments/3399491073
Wel lekker om daar met netto de snelste tijd van deur tot deur te staan, als nummer 1 van de 231 deelnemers.
Das het hele idee van een cyclo tenslotte, dat je van deur tot deur een snelle tijd neerzet![]()
Tijd dit jaar: 5.47 over 162 km
Vorig jaar: 6.11 over 165 km
Ik zal er niet in komen, lang leve verkeerd rijden.![]()
![]()
Dat remt ie ook niet voor kuilen, gaat ie des te sneller!quote:Op maandag 2 juni 2014 13:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Met mijn Clark Kent bril zie je niet zo veel, die is op sterkte. Je kan dan beter mijn Amberview avatior met gouden montuur pakken.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
http://www.strava.com/segments/7315957?filter=overallquote:Op maandag 2 juni 2014 13:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Netjes.
Ik zal er niet in komen, lang leve verkeerd rijden.
http://www.strava.com/segments/7315967?filter=overallOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
885/1206quote:![]()
Maar ach, ik heb dit jaar nog maar 160 kilometer gefietst in totaal
"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Was dit je eerste tocht van het jaar? Netjes dan hoor!quote:Op maandag 2 juni 2014 13:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
885/1206![]()
Maar ach, ik heb dit jaar nog maar 160 kilometer gefietst in totaal
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Op die twee heb ik 63 en 53quote:Op maandag 2 juni 2014 13:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit zijn mijn plaatsen op alle 4 de klim classic segmenten.
184, 178, 154, 602.
80/864quote:Op maandag 2 juni 2014 14:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
3 heb je ook nog. Daar sta je ook hoger dan mij in ieder geval.
Blijkbaar is dat laatste stuk anders dan vorig jaar ofzo dat daar minder mensen instaan.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja man, had enkel twee ritjes van 60 km en eentje van 80.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Was dit je eerste tocht van het jaar? Netjes dan hoor!
Daarnaast heb ik meer hoogtemeters gemaakt dan in mijn hele Strava log (al is die niet enorm).
Maar ik ben wel weer enthousiast, deze zomer gewoon echt vaker fietsen. Mooie sport man."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Zaterdag weer een elite koers. Staat Mike Terpstra (broertje van) ook aan de start.
Volgende week maandag district kampioenschap.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Waaro deze keer?quote:Op maandag 2 juni 2014 14:30 schreef Patroon het volgende:
Zaterdag weer een elite koers. Staat Mike Terpstra (broertje van) ook aan de start.
Volgende week maandag district kampioenschap.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Het is idd de dikste poep wedstrijd van het jaar. Maar mooi dichtbij dus makkelijke km's.quote:Op maandag 2 juni 2014 14:32 schreef kaasplankje het volgende:
Echte pakhazen rijden geen DK patty, want daar valt weinig te halen behalve eer.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Daar staat de schrik van de familie ook aan de start. Wees je wel lief voor 'm?quote:
Denk dat je die vraag beter aan hem kunt stellenquote:Op maandag 2 juni 2014 14:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar staat de schrik van de familie ook aan de start. Wees je wel lief voor 'm?
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ze zeggen 26, 27 28 graden. Das mooi, want ik ga mn zij~ en achtergevel pleisteren en witten, en zo'n mooie donkere bies langs de onderrand maken. Zodat het weer een sjiek oud huisje is om te zien.quote:Op maandag 2 juni 2014 14:25 schreef kaasplankje het volgende:
Vnv even naar Helga kijken of het weer echt lekker wordt dit weekeinde.
Dus die verf zal wel lekker drogen
Mijn foto's op Flickr!
Schijnt nog een arrogantere eikel dan z'n broer te zijn dus pas op hahaquote:Op maandag 2 juni 2014 14:30 schreef Patroon het volgende:
Volgende week maandag district kampioenschap.![]()
![]()
Ik had laatst effe contact met 'm ergens over en daar kwam hij sympathiek over.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:47 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Schijnt nog een arrogantere eikel dan z'n broer te zijn dus pas op hahaOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik rij het DK niet ivm werken. 200% uitbetaald worden is me ook wel wat waard
Ik ga sparen voor een nieuwe crosser. Of een alu Specialized CruX of een carbon Chinees met schijfremmen. Wat zouden jullie doen?![]()
China carbon lijkt me goedkoper? Al denk ik dat alu wel wat steviger/handiger is tijdens valpartijen ofnie?quote:Op maandag 2 juni 2014 15:49 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga sparen voor een nieuwe crosser. Of een alu Specialized CruX of een carbon Chinees met schijfremmen. Wat zouden jullie doen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Lieve noord-hollandse fokkerts....
De snelste/eenvoudigste route vanaf buitenhuizen naar ilpendam... Google komt met een rare kringel helemaal boven 't twiske aankakken... Weten jullie iets beters?
Wil zondag met vrienden toertocht rijden, en op de fiets heen en terug.![]()
Dat ontloopt elkaar niet zoveel denk ik. Voor China carbon moet ik wel wielen met aparte naven gaan maken.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
China carbon lijkt me goedkoper? Al denk ik dat alu wel wat steviger/handiger is tijdens valpartijen ofnie?
In die Specialized kan ik gewoon een setje wielen drukken. Daarnaast kan ik Specialized via m'n werk natuurlijk maximaal cheap krijgen.
Ik vind schijfremmen wel heel erg cool. Maar een mooie Specialized ook natuurlijk.![]()
zo?quote:
Bij ilpendam zit een pontje. Neem daar wat losgeld voor mee.
Wat is jouw route?Hoezo aparte naven? Waarom kan je niet een standaard wielset in die chinabike gooien?quote:Op maandag 2 juni 2014 16:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat ontloopt elkaar niet zoveel denk ik. Voor China carbon moet ik wel wielen met aparte naven gaan maken.
In die Specialized kan ik gewoon een setje wielen drukken. Daarnaast kan ik Specialized via m'n werk natuurlijk maximaal cheap krijgen.
Ik vind schijfremmen wel heel erg cool. Maar een mooie Specialized ook natuurlijk.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Fietsen naar Amsterdam CS (via Westelijk Havengebied, Sloterdijk, Haarlemerstraat) , en daar weer de pont nemen? Dan kan je praktisch 1 streep door Noord naar Ilpendam.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:57 schreef muzas het volgende:
Lieve noord-hollandse fokkerts....
De snelste/eenvoudigste route vanaf buitenhuizen naar ilpendam... Google komt met een rare kringel helemaal boven 't twiske aankakken... Weten jullie iets beters?
Wil zondag met vrienden toertocht rijden, en op de fiets heen en terug.Aldus.![]()
Dat ziet er al beter uit.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
zo?
Bij ilpendam zit een pontje. Neem daar wat losgeld voor mee.
Wat is jouw route?
Google maakte er voor mij dit van.![]()
oh ja, hij doet zonder pontje. En anders wat Z zegt. Door a'dam rij je redelijk snel.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:06 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat ziet er al beter uit.
Google maakte er voor mij dit van.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
klikquote:Op maandag 2 juni 2014 16:08 schreef muzas het volgende:
Toch wel? ik probeerde amsterdam eigenlijk te mijden...
Als je hier het westerpark pakt word het pas vanaf de haarlemmerstraat druk (daar moet je ook echt uitkijken).
In Noord rij je ook zo door. Voordeel, pontje daar is gratis en gaat vaker dan die bij buitenhuizen. En je hoeft die in Ilpendam niet meer te doen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hij bedoelt dat ie ze racewielen niet in de crosser kan gebruiken als die crosser schijfremmen heeft.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
Hoezo aparte naven? Waarom kan je niet een standaard wielset in die chinabike gooien?![]()
Top! Dankjewel!quote:Op maandag 2 juni 2014 16:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
klik
Als je hier het westerpark pakt word het pas vanaf de haarlemmerstraat druk (daar moet je ook echt uitkijken).
In Noord rij je ook zo door. Voordeel, pontje daar is gratis en gaat vaker dan die bij buitenhuizen. En je hoeft die in Ilpendam niet meer te doen.![]()
Oja en bij sloterdijk kan je, als je uit spieringerhorn komt, ook rechtdoor. Moet je even links, naar rechts/oversteken en weer naar rechts ipv linksquote:
zo dusOja, tuurlijk.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat ie ze racewielen niet in de crosser kan gebruiken als die crosser schijfremmen heeft.
De pont bij Buitenhuizen is ook gratis (voor fietsers). Het fietspad van Amsterdam Noord naar Ilpendam is voor een klein stukje afgezet, maar daar rij je makkelijk omheen (staat aangegeven hoe).Aldus.![]()
Kan dat niet beamen. Ik sprak hem na de marmotte maar hij was allerminst arrogant. Vroeg zelf nog aan me hoe het ging, terwijl hij zelf net 6e ofzo werd.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:47 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Schijnt nog een arrogantere eikel dan z'n broer te zijn dus pas op hahaMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Weet ik, maar die gaat om de 20 minuten. Dat is heen nog wel te timen, maar terug nauwelijks. Die bij A'dam gaat elke 5 minuten ofzo.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:30 schreef Z het volgende:
De pont bij Buitenhuizen is ook gratis (voor fietsers). Het fietspad van Amsterdam Noord naar Ilpendam is voor een klein stukje afgezet, maar daar rij je makkelijk omheen (staat aangegeven hoe).Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dat is zo vet hè, je rijdt vrij snel met de top mee. Vergeleken met andere sporten is dat bijna onmogelijk (behalve curling).quote:Op maandag 2 juni 2014 14:30 schreef Patroon het volgende:
Volgende week maandag district kampioenschap.![]()
Nou dat valt dus echt wel mee.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:48 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Dat is zo vet hè, je rijdt vrij snel met de top mee. Vergeleken met andere sporten is dat bijna onmogelijk (behalve curling).
Denk juist dat fietsen percentueel uit enorm veel amateurs bestaat ivm andere excentrieke sporten."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Ik zie trouwens dat ik een foutje gemaakt heb met de route, die loopt nu nogal raar door het westerpark. Daar moet je gewoon doorrijden tot het einde. Dan kom je op een fietspad, ga je rechts. Oversteken bij de stoplichten en meteen links. Dan rechtdoor en dan ben je op het haarlemmerplein.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:06 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat ziet er al beter uit.
Google maakte er voor mij dit van.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Vind wel top van Nederland horen hoor. Protour is absolute top.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:50 schreef kaasplankje het volgende:
Nou als je bijv. onderwaterhockey gaat spelen kan je meteen naar 't WK. Dus ik vind dat nogal meevallen. De top rijdt protour, en daar mag jij niet aan meedoen.Met voetbal speelde ik in het eerste van mijn dorp, zelfs aardig wat publiek als de zon scheen, maar ik zag mij never nooit tegen een jupiter league ploeg moeten spelen.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:51 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nou dat valt dus echt wel mee.
Denk juist dat fietsen percentueel uit enorm veel amateurs bestaat ivm andere excentrieke sporten.![]()
Ik had het dan ook over excentrieke sporten... Jij noemt even volkssport nummer 1, goede vergelijking wel."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Nee in de Ronde van Schubbekutjeveen voor elite zonder contract gecombineerd met amateurs rijd je niet tegen de top van Nederland. Het zijn natuurlijk wel goede renners daar.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:59 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Vind wel top van Nederland horen hoor. Protour is absolute top.
[..]
Met voetbal speelde ik in het eerste van mijn dorp, zelfs aardig wat publiek als de zon scheen, maar ik zag mij never nooit tegen een jupiter league ploeg moeten spelen.
Als jij nu doorstroomt naar elite zonder contract en je rijdt in de clubklassiekers zoals de Omloop vd Hoekse Waard bij de top tien of heel kort op het DK voor elite zonder contract, dan mag je naar het NK en daar staat de top van Nederland aan de start want dan start je samen met de profs.![]()
Meerijden is een groot woord. Ik mag er bij starten beter gezegdquote:Op maandag 2 juni 2014 16:48 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Dat is zo vet hè, je rijdt vrij snel met de top mee. Vergeleken met andere sporten is dat bijna onmogelijk (behalve curling).
Bedankt, die Col de Chevreres had ik ook al gevonden. Ziet er leuk uitquote:Op maandag 2 juni 2014 12:35 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Col de Chevreres
http://www.strava.com/activities/59337185 deze route leuke klimmetjes![]()
![]()
Vond dit wel een aardig blogje.quote:Op maandag 2 juni 2014 17:18 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Bedankt, die Col de Chevreres had ik ook al gevonden. Ziet er leuk uit
http://www.petersfietssite.nl/vogezen/vogezen.html![]()
Het lijkt er op alsof we geluk hebben met het weer. Net als hier in Nederland worden er temperaturen van tussen de 25-30 voorspelt. Lekker!quote:Op maandag 2 juni 2014 12:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Erg mooi rijden daar, het kan er alleen wel vaak fris en vochtig zijn. Meestal koeler dan elders.
Je kan het kleine omloopje van Trois Ballons rijden, das wellicht iets van 120km ofzo.
Ballon 'd Alsace, Grand Ballon zijn wel de langste klimmen daar, met die Col de Hundruck en de Schlucht of hoe dat heet. Ga ook vooral in een klein dorpje warm lunchen in een eettentje want das gebruikelijk. Ze hebben daar varkenspoot die moet je echt eten.![]()
En wat dat eten betreft, dat komt zeker goed. Behalve statistiekjes bij elkaar rijden is fietsen natuurlijk vooral bedoelt om een goede honger op te wekken!![]()
Laat dat varken maar komen!![]()
![]()
Mike Terpstra rijdt mee met NK, dus ik vind hem wel horen bij de top van Nederland. Patroon mag starten met Mike, daar doelde ik op. Maargoed, ik wilde niet een discussie starten waar de grens ligt wanneer je bij de top hoort.quote:Op maandag 2 juni 2014 17:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee in de Ronde van Schubbekutjeveen voor elite zonder contract gecombineerd met amateurs rijd je niet tegen de top van Nederland. Het zijn natuurlijk wel goede renners daar.
Als jij nu doorstroomt naar elite zonder contract en je rijdt in de clubklassiekers zoals de Omloop vd Hoekse Waard bij de top tien of heel kort op het DK voor elite zonder contract, dan mag je naar het NK en daar staat de top van Nederland aan de start want dan start je samen met de profs.Ik gebruikte het ook niet als argument, maar die uitspraak is misschien kort door de bocht en zal het anders formuleren. Met wielrennen zou ik mogen starten met een renner die mag starten bij het NK, toen ik nog voetbalde zou een soort gelijk iets nooit gebeuren.quote:Op maandag 2 juni 2014 17:02 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik had het dan ook over excentrieke sporten... Jij noemt even volkssport nummer 1, goede vergelijking wel.![]()
Ja dat er een renner is die bij de top van NL hoort wil nog niet zeggen dat iedereen dat is hé? Als je NK rijdt dan wel, maar ws. moet je dan ook lossen vooraleer de finale begint. Moet je maar eens kijken hoeveel van die elite zonder contract nog over is na 150km koers. Handjevol.
En fietsen doe je al gauw met 200 deelnemers in een wedstrijd en voetbal niet meer dan 22. Maar met voetbal wint de helft en met wielrennen is het er maar 1 die wint.![]()
Ik ben zondag gestart tegen (en dik ingemaakt doorquote:Op maandag 2 juni 2014 17:34 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Mike Terpstra rijdt mee met NK, dus ik vind hem wel horen bij de top van Nederland. Patroon mag starten met Mike, daar doelde ik op. Maargoed, ik wilde niet een discussie starten waar de grens ligt wanneer je bij de top hoort.
[..]
Ik gebruikte het ook niet als argument, maar die uitspraak is misschien kort door de bocht en zal het anders formuleren. Met wielrennen zou ik mogen starten met een renner die mag starten bij het NK, toen ik nog voetbalde zou een soort gelijk iets nooit gebeuren.) de wereldkampioen Ironman, daarbij valt het "broertje van" in het niets.
Bij veel andere kleinere sporten komt het ook wel meer voor.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Ik heb wel eens een vechtpartijtje gehad met 1tje die wereldkampioen was.
Ik werd als een lappenpop tegen de grond gegooid. Kwam vooral omdat ik straalbezopen en vervelend was denk ik.
Je verwacht het niet he? Dat ik vervelend ben als ik dronken ben
Meestal zijn het ook vooral andere mensen die lastig zijn als je dronken bent.quote:Op maandag 2 juni 2014 17:47 schreef kanovinnie het volgende:
Je verwacht het niet he? Dat ik vervelend ben als ik dronken ben
Da's mijn ervaring tenminste![]()
![]()
Dat kan het ook goed zijn. Ik zat alleen maar naast hun tent herrie te maken en grapjes te maken. Daar word je toch niet boos om? Het was slechts 3 uur 's nachts.quote:Op maandag 2 juni 2014 17:53 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Meestal zijn het ook vooral andere mensen die lastig zijn als je dronken bent.
Da's mijn ervaring tenminste
Op zondag met tropische temperaturen door het Westerpark fietsenquote:![]()
Ik zou gewoon lekker via Buitenhuizen gaan, eventueel kun je nog via golfterrein langs Leeuwarderweg rijden, hoef je ook geen pont bij Ilpendam te pakken.
Ga je de Ronde van Ilpendam rijden?![]()
Chicks in bikini kijken man.quote:Op maandag 2 juni 2014 18:06 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Op zondag met tropische temperaturen door het Westerpark fietsen![]()
Ik zou gewoon lekker via Buitenhuizen gaan, eventueel kun je nog via golfterrein langs Leeuwarderweg rijden, hoef je ook geen pont bij Ilpendam te pakken.
Ga je de Ronde van Ilpendam rijden?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Gezellig, Muzas komt door mijn mooie woonplaats rijden
Hoeveel km ga je eigenlijk rijden?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
voor goede grapjes is het nooit te laatquote:Op maandag 2 juni 2014 17:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat kan het ook goed zijn. Ik zat alleen maar naast hun tent herrie te maken en grapjes te maken. Daar word je toch niet boos om? Het was slechts 3 uur 's nachts.![]()
![]()
Te vroeg in dit geval.quote:Op maandag 2 juni 2014 18:26 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
voor goede grapjes is het nooit te laat![]()
![]()
Heb je dan al China frames met schijfrem ophanging gezien? Ah, misschien al wel cross frames, maar ik zit te speuren naar een wegframe om er een sjieke Gran Fondo van te maken.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:49 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga sparen voor een nieuwe crosser. Of een alu Specialized CruX of een carbon Chinees met schijfremmen. Wat zouden jullie doen?2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ik fiets nu sinds kort met een hartslagmeter. Maar heb er nog niet zoveel kennis van hoe je daar nu goed mee kunt trainen. Wat is een goede site waar ik alle info hierover kan vinden?![]()
Sbezialized Oltre Super King al gechecked?quote:Op maandag 2 juni 2014 18:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Heb je dan al China frames met schijfrem ophanging gezien? Ah, misschien al wel cross frames, maar ik zit te speuren naar een wegframe om er een sjieke Gran Fondo van te maken.![]()
www.doefiets.nl is wel een goeie
Mijn foto's op Flickr!
Waar loop je tegenaan? En een beetje googlen kan ook geen kwaad.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:09 schreef Stansfield het volgende:
Ik fiets nu sinds kort met een hartslagmeter. Maar heb er nog niet zoveel kennis van hoe je daar nu goed mee kunt trainen. Wat is een goede site waar ik alle info hierover kan vinden?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Bedankt. Ik had mijn garmin 510 nog niet op mijn stuur maar zag dat ik als piekhartslag 233 had na voluit het lokale klimmetje op gegaan te zijn. Is dat niet erg hoog? Het is wel zo dat je hartslag altijd juist gemeten wordt toch? Anders komt er geen meting?quote:![]()
Dat klopt niet denk ik. Max is 220-leeftijd ongeveerquote:Op maandag 2 juni 2014 20:20 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Bedankt. Ik had mijn garmin 510 nog niet op mijn stuur maar zag dat ik als piekhartslag 233 had na voluit het lokale klimmetje op gegaan te zijn. Is dat niet erg hoog? Het is wel zo dat je hartslag altijd juist gemeten wordt toch? Anders komt er geen meting?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nee, die hartslagmeters hebben genoeg storingen. Wat je kunt doen is even natmaken voor je hem omdoet, dan doet 'ie het meestal wel goed.![]()
Dan zit je er meestal ruim naast. Dan zou ik 190 moeten hebben, terwijl die 200 is.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat klopt niet denk ik. Max is 220-leeftijd ongeveerMaar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:Op maandag 2 juni 2014 20:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Sbezialized Oltre Super King al gechecked?
Het moet ook niet naar fysieke, maar naar geestelijke ontwikkeling leeftijd gemeten worden. Vandaar dat ik dus al jaren op een max van 185 zit. Moet ik wel een beetje doortrainen maar dan toch.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan zit je er meestal ruim naast. Dan zou ik 190 moeten hebben, terwijl die 200 is.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Als je bij Ali op Super King zoekt kom je hier uit.....quote:Op maandag 2 juni 2014 20:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Sbezialized Oltre Super King al gechecked?
http://www.aliexpress.com(...)-for/1483851682.html2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ik denk dat je er met deze formule meestal dichtbij zit. Voor de grote groep is dit een perfecte methode.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan zit je er meestal ruim naast. Dan zou ik 190 moeten hebben, terwijl die 200 is.
In individuele gevallen, die van jou bevoorbeeld, kan het echter afwijken.![]()
Ah, maar dan klopt het ook niet. Dan zou die van mij op 215 moeten liggen.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:44 schreef buzz1291 het volgende:
keling leeftijd gemeten worden. Vandaar d
En niemand weet van zichzelf dat hij gemiddeld is, dus je kan er nog niks mee. Gemiddelde is leuk, maar zegt niks over het individu.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:55 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ik denk dat je er met deze formule meestal dichtbij zit. Voor de grote groep is dit een perfecte methode.
In individuele gevallen, die van jou bevoorbeeld, kan het echter afwijken.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Maar over de grote groep des te meer. Dus als richtlijn is het voor de meeste een ideaal uitgangspuntquote:Op maandag 2 juni 2014 21:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
En niemand weet van zichzelf dat hij gemiddeld is, dus je kan er nog niks mee. Gemiddelde is leuk, maar zegt niks over het individu.![]()
![]()
Maar laat je nou net niet de max willen weten van de grote groep, maar van jezelfquote:Op maandag 2 juni 2014 21:18 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Maar over de grote groep des te meer. Dus als richtlijn is het voor de meeste een ideaal uitgangspunt
Maar ik kan 't mis hebben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |