SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door kanovinnie op 02-06-2014 13:28:59 ]Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Segment is pas net aangemaak duurt dan altijd even voordat iedereen er in verwerkt zit.quote:Op maandag 2 juni 2014 12:51 schreef Oksel het volgende:
Grip; gasten waarvan ik weet dat ze 'm sneller hebben gefietst staan er niet eens tussen, klopt dus geen kutje van.
Ook wel eens gezien dat je dan met langzamere tijd in de lijst staat, terwijl als je filtert op je eigen tijden er snellere tijd staat.
Grip heeft wel erg weinig gestopt, misschien dat die gasten die jij kent iets langer gestopt zijn ?
Hier 5:53:17 moving time. (7:13:25 met stops)![]()
Ik doe ook mee haha. Moet ff wat af.quote:Op maandag 2 juni 2014 11:21 schreef the_critic het volgende:
ik doe de komende weken met je mee...
nouja, niet zonder koolhydraten.. Maar wel weer minder eten, gezonder eten, etc. er mag nog wel een beetje af![]()
Ja precies, bij de stops win of verlies je zo'n segment. Als je bidonnen vult, repen pakt en doorgaat dan ga je sneller of zo'n segment heen.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:24 schreef ddx het volgende:
[..]
Segment is pas net aangemaak duurt dan altijd even voordat iedereen er in verwerkt zit.
Ook wel eens gezien dat je dan met langzamere tijd in de lijst staat, terwijl als je filtert op je eigen tijden er snellere tijd staat.
Grip heeft wel erg weinig gestopt, misschien dat die gasten die jij kent iets langer gestopt zijn ?
Hier 5:53:17 moving time. (7:13:25 met stops)Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Niet iedereen heeft strava natuurlijk.quote:Op maandag 2 juni 2014 12:51 schreef Oksel het volgende:
Grip; gasten waarvan ik weet dat ze 'm sneller hebben gefietst staan er niet eens tussen, klopt dus geen kutje van.![]()
Neuh, beetje lakschade en de remmen waren verbogen.. Dat kon worden verholpen.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hmm, das balen. Wel zonder letsel/schade hoop ik?
Hartslagband had kuren deze week. Nu zit er een nieuwe batterij in, en werkt alles weer naar behoren.
Dus die meetdata kun je als nutteloos beschouwen, ik rij helaas ook gewoon met een hr=180 naar boven op de redoute....
Op de één of andere manier was de sensor van mijn teller gedraaid, die heb ik dus weer op nieuw er op gezet.. Moet nog even kijken of m'n spaak niet los zit."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Maar die gasten staan er niet op, dus ben ik de winnaar van de Strava-klimclassic 2014quote:Op maandag 2 juni 2014 12:51 schreef Oksel het volgende:
Grip; gasten waarvan ik weet dat ze 'm sneller hebben gefietst staan er niet eens tussen, klopt dus geen kutje van.![]()
![]()
Je mag trouwens ook best enthousiast zijn over een goed ingedeelde en geslaagde rit i.p.v. me erop te wijzen dat er altijd nog snellere en betere wielrenfietsers zijn. Dat weet ik ook wel. gelukkig is ook 90% van de fietsers langzamer
Mijn foto's op Flickr!
sowieso is gripper traag want in de TDF zouden ze dit met 45 gemiddeld rijden. Schaam je!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Je hebt wel een stuk beter ingedeeld dan mij. Desondanks ging het bij mij ook lekker en had ik eigenlijk nog wel wat harder gekunt. Volgende keer beter.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik heb nu wel een fikse baard. Als ik jouw pothelmpje en buddy holly bril mag lenen denk ik dat ik er niet zou misstaanquote:Op maandag 2 juni 2014 13:45 schreef kaasplankje het volgende:
Grip kan lange cyclo's wel goed indelen ja, hij laat zich niet gekmaken. De 24uurs race zou ook wel wat voor em zijn.
Mijn foto's op Flickr!
Zou Grip wat meer risico nemen, zou hij nog harder rijden. Kijk maar naar de marmotte, waar hij uit frustratie harder fietste dan hij van plan was.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Met mijn Clark Kent bril zie je niet zo veel, die is op sterkte. Je kan dan beter mijn Amberview avatior met gouden montuur pakken.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb nu wel een fikse baard. Als ik jouw pothelmpje en buddy holly bril mag lenen denk ik dat ik er niet zou misstaan![]()
![]()
Netjes.quote:Op maandag 2 juni 2014 12:49 schreef Gripper het volgende:
Ik kijk nog eens even het strava relaas van de klimclassic terug, en zie weer zo'n segment voor de hele "klimclassic 2014"
http://www.strava.com/activities/146881910/segments/3399491073
Wel lekker om daar met netto de snelste tijd van deur tot deur te staan, als nummer 1 van de 231 deelnemers.
Das het hele idee van een cyclo tenslotte, dat je van deur tot deur een snelle tijd neerzet![]()
Tijd dit jaar: 5.47 over 162 km
Vorig jaar: 6.11 over 165 km
Ik zal er niet in komen, lang leve verkeerd rijden.![]()
![]()
Dat remt ie ook niet voor kuilen, gaat ie des te sneller!quote:Op maandag 2 juni 2014 13:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Met mijn Clark Kent bril zie je niet zo veel, die is op sterkte. Je kan dan beter mijn Amberview avatior met gouden montuur pakken.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
http://www.strava.com/segments/7315957?filter=overallquote:Op maandag 2 juni 2014 13:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Netjes.
Ik zal er niet in komen, lang leve verkeerd rijden.
http://www.strava.com/segments/7315967?filter=overallOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
885/1206quote:![]()
Maar ach, ik heb dit jaar nog maar 160 kilometer gefietst in totaal
"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Was dit je eerste tocht van het jaar? Netjes dan hoor!quote:Op maandag 2 juni 2014 13:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
885/1206![]()
Maar ach, ik heb dit jaar nog maar 160 kilometer gefietst in totaal
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Op die twee heb ik 63 en 53quote:Op maandag 2 juni 2014 13:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit zijn mijn plaatsen op alle 4 de klim classic segmenten.
184, 178, 154, 602.
80/864quote:Op maandag 2 juni 2014 14:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
3 heb je ook nog. Daar sta je ook hoger dan mij in ieder geval.
Blijkbaar is dat laatste stuk anders dan vorig jaar ofzo dat daar minder mensen instaan.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja man, had enkel twee ritjes van 60 km en eentje van 80.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Was dit je eerste tocht van het jaar? Netjes dan hoor!
Daarnaast heb ik meer hoogtemeters gemaakt dan in mijn hele Strava log (al is die niet enorm).
Maar ik ben wel weer enthousiast, deze zomer gewoon echt vaker fietsen. Mooie sport man."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Zaterdag weer een elite koers. Staat Mike Terpstra (broertje van) ook aan de start.
Volgende week maandag district kampioenschap.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Waaro deze keer?quote:Op maandag 2 juni 2014 14:30 schreef Patroon het volgende:
Zaterdag weer een elite koers. Staat Mike Terpstra (broertje van) ook aan de start.
Volgende week maandag district kampioenschap.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Het is idd de dikste poep wedstrijd van het jaar. Maar mooi dichtbij dus makkelijke km's.quote:Op maandag 2 juni 2014 14:32 schreef kaasplankje het volgende:
Echte pakhazen rijden geen DK patty, want daar valt weinig te halen behalve eer.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Daar staat de schrik van de familie ook aan de start. Wees je wel lief voor 'm?quote:
Denk dat je die vraag beter aan hem kunt stellenquote:Op maandag 2 juni 2014 14:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar staat de schrik van de familie ook aan de start. Wees je wel lief voor 'm?
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ze zeggen 26, 27 28 graden. Das mooi, want ik ga mn zij~ en achtergevel pleisteren en witten, en zo'n mooie donkere bies langs de onderrand maken. Zodat het weer een sjiek oud huisje is om te zien.quote:Op maandag 2 juni 2014 14:25 schreef kaasplankje het volgende:
Vnv even naar Helga kijken of het weer echt lekker wordt dit weekeinde.
Dus die verf zal wel lekker drogen
Mijn foto's op Flickr!
Schijnt nog een arrogantere eikel dan z'n broer te zijn dus pas op hahaquote:Op maandag 2 juni 2014 14:30 schreef Patroon het volgende:
Volgende week maandag district kampioenschap.![]()
![]()
Ik had laatst effe contact met 'm ergens over en daar kwam hij sympathiek over.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:47 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Schijnt nog een arrogantere eikel dan z'n broer te zijn dus pas op hahaOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik rij het DK niet ivm werken. 200% uitbetaald worden is me ook wel wat waard
Ik ga sparen voor een nieuwe crosser. Of een alu Specialized CruX of een carbon Chinees met schijfremmen. Wat zouden jullie doen?![]()
China carbon lijkt me goedkoper? Al denk ik dat alu wel wat steviger/handiger is tijdens valpartijen ofnie?quote:Op maandag 2 juni 2014 15:49 schreef Tommeke het volgende:
Ik rij het DK niet ivm werken. 200% uitbetaald worden is me ook wel wat waard
Ik ga sparen voor een nieuwe crosser. Of een alu Specialized CruX of een carbon Chinees met schijfremmen. Wat zouden jullie doen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Lieve noord-hollandse fokkerts....
De snelste/eenvoudigste route vanaf buitenhuizen naar ilpendam... Google komt met een rare kringel helemaal boven 't twiske aankakken... Weten jullie iets beters?
Wil zondag met vrienden toertocht rijden, en op de fiets heen en terug.![]()
Dat ontloopt elkaar niet zoveel denk ik. Voor China carbon moet ik wel wielen met aparte naven gaan maken.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
China carbon lijkt me goedkoper? Al denk ik dat alu wel wat steviger/handiger is tijdens valpartijen ofnie?
In die Specialized kan ik gewoon een setje wielen drukken. Daarnaast kan ik Specialized via m'n werk natuurlijk maximaal cheap krijgen.
Ik vind schijfremmen wel heel erg cool. Maar een mooie Specialized ook natuurlijk.![]()
zo?quote:
Bij ilpendam zit een pontje. Neem daar wat losgeld voor mee.
Wat is jouw route?Hoezo aparte naven? Waarom kan je niet een standaard wielset in die chinabike gooien?quote:Op maandag 2 juni 2014 16:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat ontloopt elkaar niet zoveel denk ik. Voor China carbon moet ik wel wielen met aparte naven gaan maken.
In die Specialized kan ik gewoon een setje wielen drukken. Daarnaast kan ik Specialized via m'n werk natuurlijk maximaal cheap krijgen.
Ik vind schijfremmen wel heel erg cool. Maar een mooie Specialized ook natuurlijk.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Fietsen naar Amsterdam CS (via Westelijk Havengebied, Sloterdijk, Haarlemerstraat) , en daar weer de pont nemen? Dan kan je praktisch 1 streep door Noord naar Ilpendam.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:57 schreef muzas het volgende:
Lieve noord-hollandse fokkerts....
De snelste/eenvoudigste route vanaf buitenhuizen naar ilpendam... Google komt met een rare kringel helemaal boven 't twiske aankakken... Weten jullie iets beters?
Wil zondag met vrienden toertocht rijden, en op de fiets heen en terug.Aldus.![]()
Dat ziet er al beter uit.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
zo?
Bij ilpendam zit een pontje. Neem daar wat losgeld voor mee.
Wat is jouw route?
Google maakte er voor mij dit van.![]()
oh ja, hij doet zonder pontje. En anders wat Z zegt. Door a'dam rij je redelijk snel.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:06 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat ziet er al beter uit.
Google maakte er voor mij dit van.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
klikquote:Op maandag 2 juni 2014 16:08 schreef muzas het volgende:
Toch wel? ik probeerde amsterdam eigenlijk te mijden...
Als je hier het westerpark pakt word het pas vanaf de haarlemmerstraat druk (daar moet je ook echt uitkijken).
In Noord rij je ook zo door. Voordeel, pontje daar is gratis en gaat vaker dan die bij buitenhuizen. En je hoeft die in Ilpendam niet meer te doen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hij bedoelt dat ie ze racewielen niet in de crosser kan gebruiken als die crosser schijfremmen heeft.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
Hoezo aparte naven? Waarom kan je niet een standaard wielset in die chinabike gooien?![]()
Top! Dankjewel!quote:Op maandag 2 juni 2014 16:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
klik
Als je hier het westerpark pakt word het pas vanaf de haarlemmerstraat druk (daar moet je ook echt uitkijken).
In Noord rij je ook zo door. Voordeel, pontje daar is gratis en gaat vaker dan die bij buitenhuizen. En je hoeft die in Ilpendam niet meer te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |