abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140627801
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd naar jouw mening wanneer je het boek hebt uitgelezen. Ik stond er ook van te kijken dat het zo makkelijk wegleest.
Het kan even duren...het lezen gaat hier tegenwoordig niet snel meer (word er duizelig en misselijk van). Maar ik zal erop terugkomen als het uit is.

quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:48 schreef Gray het volgende:

[..]

Ja, dat was een griep. Is inderdaad niet lang geleden. Maar denk wel dat dit nieuw is. Of de stress moet het hebben onderdrukt ofzo, maar denk eerder dat juist de stress en gebrek aan goede slaap van de afgelopen tijd me ontvankelijker heeft gemaakt. Het is tenminste (nog?) geen griep. O-)

Denk trouwens dat ik ongeveer gelijk ziek raak met een collega van me telkens. Hij had griep voor ik het had, en was vorige week nog verkouden. Nu is het weer mijn beurt. :P
Dan kan je het ook nog gewoon over hebben genomen :D
pi_140627965
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:27 schreef kvd het volgende:
Dan kan je het ook nog gewoon over hebben genomen :D
Die verdenking heb ik ook. ;)
pi_140628339
quote:
12s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:32 schreef Gray het volgende:

[..]

Die verdenking heb ik ook. ;)
Gezond eten? Hmm :)

Do tell! :) Wat consider jij gezond?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 2 juni 2014 @ 13:01:00 #54
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_140629045
En de werkweek is weer begonnen. Uitgeslapen, maar voel me een beetje down. I guess omdat ik wat meer met anderen wil ondernemen, iets wat ik de laatste tijden niet veel deed vanwege mijn angst. Nu ik me echter niet langer iets van die angst aan wil trekken en op mijn intuïtie wil handelen voel ik wel de mogelijkheid om dit te doen. Voelt ergens ook wel goed. :)
Ignorance is bliss
pi_140629282
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gezond eten? Hmm :)

Do tell! :) Wat consider jij gezond?
Speltbrood, water, vruchten, groenten; beetje dat soort dingen.

Gezond eten vind ik vooral niet-ongezond eten, zoals snacken, suikerdrankjes, koffie in de avond, regelmatige alcoholcomsumptie. Verder vooral luisteren naar je lichaam, want deze weet zelf wel wat het nodig heeft. Al is het net een klein kind en kan het niet genoeg krijgen van snoepen, dus weest opgepast! ;)
  maandag 2 juni 2014 @ 13:08:49 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140629363
Problem nr 1: Ik vind gezond eten zelden lekker :')
pi_140629476
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:08 schreef Cue_ het volgende:
Dan weet je niet wat lekker eten is. ;)

Je lichaam weet misschien niet heel veel anders dan wat het gewend is. Leer het nieuwe smaken en ingredienten waarderen. Gebruik kruiden en goede combinaties van ingredienten en technieken. Verwen jezelf met goede dingen die ook lekker zijn.
  maandag 2 juni 2014 @ 13:13:58 #58
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140629579
Dat betekent minimaal 2 weken lang 'smerig' voedsel eten. Eerder raak je er niet aan gewend schijnt.
Daarbij leuk en aardig kruiden en technieken, als het als toevoeging is, wordt het er niet gezonder op.

Wie weet ooit :+
pi_140629715
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:13 schreef Cue_ het volgende:
Dat betekent minimaal 2 weken lang 'smerig' voedsel eten. Eerder raak je er niet aan gewend schijnt.
Daarbij leuk en aardig kruiden en technieken, als het als toevoeging is, wordt het er niet gezonder op.

Wie weet ooit :+
Kruiden zijn alleen in overmate ongezond. En technieken voor het koken maakt dat je eten verser, lekkerder en gezonder kan zijn. Blancheren is bijvoorbeeld een gezonde kookwijze, net als stomen. Het soort olie dat je gebruikt is trouwens ook van belang. Het beste is kokos.
pi_140629760
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Speltbrood, water, vruchten, groenten; beetje dat soort dingen.

Gezond eten vind ik vooral niet-ongezond eten, zoals snacken, suikerdrankjes, koffie in de avond, regelmatige alcoholcomsumptie. Verder vooral luisteren naar je lichaam, want deze weet zelf wel wat het nodig heeft. Al is het net een klein kind en kan het niet genoeg krijgen van snoepen, dus weest opgepast! ;)
Baas!

Ik eet eigenlijk ook alleen nog maar vruchten en groenten (en geen vlees meer).

Ontbijt met aardbeien, biologische sapjes, wortels, tomaten, appel & falafel broodje bijv.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_140629770
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:08 schreef Cue_ het volgende:
Ik keek wat voedsel films en ik was direct om :)
  maandag 2 juni 2014 @ 13:20:29 #62
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140629797
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik keek wat voedsel films en ik was direct om :)
Voedsel films? Als in wat het doet met het milieu en hoe slecht het is voor de dieren?
Eerlijk gezegd doet dat mij echt niets.
pi_140629902
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Voedsel films? Als in wat het doet met het milieu en hoe slecht het is voor de dieren?
Eerlijk gezegd doet dat mij echt niets.
Oh fuck dat nee.

Wat ze (bedrijven) er in stoppen (in voedsel), wat bepaalde voedsel stoffen zijn en wat ze doen en wat voor impact het heeft op een lichaam.
  maandag 2 juni 2014 @ 13:24:27 #64
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140629940
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Oh fuck dat nee.

Wat ze (bedrijven) er in stoppen (in voedsel), wat bepaalde voedsel stoffen zijn en wat ze doen en wat voor impact het heeft op een lichaam.
Ah die.
pi_140630594
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:24 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ah die.
?

Ja en daar schrok ik toch wel van. Even wat documenten daar over gelezen en daar zit toch wel wat in.

Ik vind groen voedsel nu een stuk lekkerder dan een cola ( light :' ) ) met friet en een burger.
  maandag 2 juni 2014 @ 13:49:12 #66
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140630635
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:47 schreef sitting_elfling het volgende:
?

Ja en daar schrok ik toch wel van. Even wat documenten daar over gelezen en daar zit toch wel wat in.

Ik vind groen voedsel nu een stuk lekkerder dan een cola ( light :' ) ) met friet en een burger.
Ik wist niet wat erop te zeggen. :+

Mooi dat het jou aanspreekt :)
pi_140630657
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:49 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik wist niet wat erop te zeggen. :+

Mooi dat het jou aanspreekt :)
Maar schrikt het jou niet af wanneer je koek, chips of chocola of andere crap zou eten en je leest qua ingredienten en denkt; 'OH FUCK!?'.
  maandag 2 juni 2014 @ 13:52:10 #68
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140630716
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar schrikt het jou niet af wanneer je koek, chips of chocola of andere crap zou eten en je leest qua ingredienten en denkt; 'OH FUCK!?'.
Nee, totaal niet.
Ik heb er volgens mij nog nooit wat door laten staan. Gaat mij erom hoe het smaakt, wat er in zit boeit me dan niet.
pi_140630777
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:52 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nee, totaal niet.
Ik heb er volgens mij nog nooit wat door laten staan. Gaat mij erom hoe het smaakt, wat er in zit boeit me dan niet.
Iemand die zo nuchter en stoicijns is als jou, dat had ik toch wel anders verwacht :)
  maandag 2 juni 2014 @ 13:55:41 #70
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140630806
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Iemand die zo nuchter en stoicijns is als jou, dat had ik toch wel anders verwacht :)
Die reactie klopt toch juist bij m'n nuchterheid? :?
pi_140630823
Ik ben na het stoppen met werk gezonder gaan koken (lees gevarieerder, zoveel mogelijk zonder pakjes en zakjes). De frisdranken mogen alleen nog in het weekend, evenals chips of koekjes. Alcohol is denk ik 5 tot 10 eenheden per jaar. Roken is verleden tijd. En ik merk geen verschil :')

Enige is dat ik door het zelf maken van sauzen enzo minder last van buikkrampen heb.
pi_140634097
Ik eet geen brood meer bij t ontbijt, en bij de lunch voornamelijk crackers. Eet meer fruit, noten, kaas, enz. Maar in de middag nog wel wat chocola en s avonds een klein beetje chips. Weinig frisdrank, meer thee en water. Moest wel, kwam van de anti depressiva 15kg aan. Nu is er een ruime kg af.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_140637199
Hm, ben opgefokt vandaag, en m'n gedachten gaan alle kanten op, van links naar rechts en weer terug.

Zo een wortelsoep eten. :9
pi_140637347
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:56 schreef kvd het volgende:
Ik ben na het stoppen met werk gezonder gaan koken (lees gevarieerder, zoveel mogelijk zonder pakjes en zakjes). De frisdranken mogen alleen nog in het weekend, evenals chips of koekjes. Alcohol is denk ik 5 tot 10 eenheden per jaar. Roken is verleden tijd. En ik merk geen verschil :')

Enige is dat ik door het zelf maken van sauzen enzo minder last van buikkrampen heb.
Goed! Toch? :) Ik ben juist ontzettend veel groen voedsel gaan vreten. Grote salade boxen met chia zaadjes, rucola, walnoten, wortelen, avocado, komkommer, radijs en cashew nootjes en wat knoflook saus :9 Fixen met een mix van spirulina & chlorella.

quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:55 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Die reactie klopt toch juist bij m'n nuchterheid? :?
Nee. Bij nuchterheid verwacht je juist dat je relatief feitelijk naar bepaalde zaken kijkt. Roken is slecht, aspartaam is slecht etc. Ipv dat je naar het leed van dieren etc. kijkt.
  maandag 2 juni 2014 @ 17:36:34 #75
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140637784
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 17:23 schreef sitting_elfling het volgende:

Nee. Bij nuchterheid verwacht je juist dat je relatief feitelijk naar bepaalde zaken kijkt. Roken is slecht, aspartaam is slecht etc. Ipv dat je naar het leed van dieren etc. kijkt.
Zo kijk ik er ook naar. Betekent niet dat ik er vervolgens ook wat mee ga doen.
of geschrokken raak dat sommige producten slechte zaken bevatten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')