Het kan even duren...het lezen gaat hier tegenwoordig niet snel meer (word er duizelig en misselijk van). Maar ik zal erop terugkomen als het uit is.quote:Op maandag 2 juni 2014 12:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd naar jouw mening wanneer je het boek hebt uitgelezen. Ik stond er ook van te kijken dat het zo makkelijk wegleest.
Dan kan je het ook nog gewoon over hebben genomenquote:Op maandag 2 juni 2014 11:48 schreef Gray het volgende:
[..]
Ja, dat was een griep. Is inderdaad niet lang geleden. Maar denk wel dat dit nieuw is. Of de stress moet het hebben onderdrukt ofzo, maar denk eerder dat juist de stress en gebrek aan goede slaap van de afgelopen tijd me ontvankelijker heeft gemaakt. Het is tenminste (nog?) geen griep.![]()
Denk trouwens dat ik ongeveer gelijk ziek raak met een collega van me telkens. Hij had griep voor ik het had, en was vorige week nog verkouden. Nu is het weer mijn beurt.
Die verdenking heb ik ook.quote:Op maandag 2 juni 2014 12:27 schreef kvd het volgende:
Dan kan je het ook nog gewoon over hebben genomen
Gezond eten? Hmmquote:
Speltbrood, water, vruchten, groenten; beetje dat soort dingen.quote:Op maandag 2 juni 2014 12:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Gezond eten? Hmm
Do tell!Wat consider jij gezond?
Dan weet je niet wat lekker eten is.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:08 schreef Cue_ het volgende:
Problem nr 1: Ik vind gezond eten zelden lekker
Kruiden zijn alleen in overmate ongezond. En technieken voor het koken maakt dat je eten verser, lekkerder en gezonder kan zijn. Blancheren is bijvoorbeeld een gezonde kookwijze, net als stomen. Het soort olie dat je gebruikt is trouwens ook van belang. Het beste is kokos.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:13 schreef Cue_ het volgende:
Dat betekent minimaal 2 weken lang 'smerig' voedsel eten. Eerder raak je er niet aan gewend schijnt.
Daarbij leuk en aardig kruiden en technieken, als het als toevoeging is, wordt het er niet gezonder op.
Wie weet ooit
Baas!quote:Op maandag 2 juni 2014 13:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Speltbrood, water, vruchten, groenten; beetje dat soort dingen.
Gezond eten vind ik vooral niet-ongezond eten, zoals snacken, suikerdrankjes, koffie in de avond, regelmatige alcoholcomsumptie. Verder vooral luisteren naar je lichaam, want deze weet zelf wel wat het nodig heeft. Al is het net een klein kind en kan het niet genoeg krijgen van snoepen, dus weest opgepast!
Ik keek wat voedsel films en ik was direct omquote:Op maandag 2 juni 2014 13:08 schreef Cue_ het volgende:
Problem nr 1: Ik vind gezond eten zelden lekker
Voedsel films? Als in wat het doet met het milieu en hoe slecht het is voor de dieren?quote:Op maandag 2 juni 2014 13:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik keek wat voedsel films en ik was direct om
Oh fuck dat nee.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Voedsel films? Als in wat het doet met het milieu en hoe slecht het is voor de dieren?
Eerlijk gezegd doet dat mij echt niets.
Ah die.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Oh fuck dat nee.
Wat ze (bedrijven) er in stoppen (in voedsel), wat bepaalde voedsel stoffen zijn en wat ze doen en wat voor impact het heeft op een lichaam.
?quote:
Ik wist niet wat erop te zeggen.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:47 schreef sitting_elfling het volgende:
?
Ja en daar schrok ik toch wel van. Even wat documenten daar over gelezen en daar zit toch wel wat in.
Ik vind groen voedsel nu een stuk lekkerder dan een cola ( light :' ) ) met friet en een burger.
Maar schrikt het jou niet af wanneer je koek, chips of chocola of andere crap zou eten en je leest qua ingredienten en denkt; 'OH FUCK!?'.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:49 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik wist niet wat erop te zeggen.
Mooi dat het jou aanspreekt
Nee, totaal niet.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar schrikt het jou niet af wanneer je koek, chips of chocola of andere crap zou eten en je leest qua ingredienten en denkt; 'OH FUCK!?'.
Iemand die zo nuchter en stoicijns is als jou, dat had ik toch wel anders verwachtquote:Op maandag 2 juni 2014 13:52 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nee, totaal niet.
Ik heb er volgens mij nog nooit wat door laten staan. Gaat mij erom hoe het smaakt, wat er in zit boeit me dan niet.
Die reactie klopt toch juist bij m'n nuchterheid?quote:Op maandag 2 juni 2014 13:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Iemand die zo nuchter en stoicijns is als jou, dat had ik toch wel anders verwacht
Goed! Toch?quote:Op maandag 2 juni 2014 13:56 schreef kvd het volgende:
Ik ben na het stoppen met werk gezonder gaan koken (lees gevarieerder, zoveel mogelijk zonder pakjes en zakjes). De frisdranken mogen alleen nog in het weekend, evenals chips of koekjes. Alcohol is denk ik 5 tot 10 eenheden per jaar. Roken is verleden tijd. En ik merk geen verschil![]()
Enige is dat ik door het zelf maken van sauzen enzo minder last van buikkrampen heb.
Nee. Bij nuchterheid verwacht je juist dat je relatief feitelijk naar bepaalde zaken kijkt. Roken is slecht, aspartaam is slecht etc. Ipv dat je naar het leed van dieren etc. kijkt.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Die reactie klopt toch juist bij m'n nuchterheid?
Zo kijk ik er ook naar. Betekent niet dat ik er vervolgens ook wat mee ga doen.quote:Op maandag 2 juni 2014 17:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Nee. Bij nuchterheid verwacht je juist dat je relatief feitelijk naar bepaalde zaken kijkt. Roken is slecht, aspartaam is slecht etc. Ipv dat je naar het leed van dieren etc. kijkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |