Het speelt ook in andere sectoren. Neem de kolenmijnen die dichtgingen en massa's mensen werkloos maakten. Tja, heel zuur, maar zo is het leven. Je kan zo'n verandering maar beter zo vroeg mogelijk herkennen en beginnen met herscholingstrajecten enzo. Anders gebeurt er wat je in het Ruhrgebied en in Wallonië ziet: enorm veel geld en moeite geïnvesteerd in uitstel van het onvermijdelijke, en uiteindelijk zitten al die mensen voor de rest van hun leven in de bijstand.quote:Op zondag 1 juni 2014 23:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, ik chargeer. Nare neiging van me.
Maar ben het met je eens. Je kunt wel terugverlangen naar vroeger, toen Nederland nog 'homogeen' was en onze banen niet werden gepikt door immigranten, maar die tijd komt niet meer terug.
Dat heeft OOK met immigranten te maken. Ken er via via wel een paar die wel in de bollen wilden werken maar werden geweigerd, week later was een bus met Polen geen probleem..quote:Op zondag 1 juni 2014 23:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat heeft dat met immigranten te maken? Senioren komen momenteel moeilijk aan een baan, maar dat heeft niks met open grenzen te maken.
Het is mijne inziens vergelijkbaar met outsourcing. Je kunt heel boos worden dat Philips Nederlandse werknemers ontslaat en die vervangt door Indiërs of Chinezen, maar dat verandert niets aan het feit.quote:Op zondag 1 juni 2014 23:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Het speelt ook in andere sectoren. Neem de kolenmijnen die dichtgingen en massa's mensen werkloos maakten. Tja, heel zuur, maar zo is het leven. Je kan zo'n verandering maar beter zo vroeg mogelijk herkennen en beginnen met herscholingstrajecten enzo. Anders gebeurt er wat je in het Ruhrgebied en in Wallonië ziet: enorm veel geld en moeite geïnvesteerd in uitstel van het onvermijdelijke, en uiteindelijk zitten al die mensen voor de rest van hun leven in de bijstand.
M'n pa komt ook niet meer aan de bak bij een bedrijf en is daarom noodgedwongen zzp'er geworden. Uiteindelijk bleek het een geluk bij een ongeluk, maar dat is het punt niet.quote:Op zondag 1 juni 2014 23:21 schreef kawotski het volgende:
[..]
Dat heeft OOK met immigranten te maken. Ken er via via wel een paar die wel in de bollen wilden werken maar werden geweigerd, week later was een bus met Polen geen probleem..
Het laatste wat je dan moet doen is de grenzen opengooien voor ongeschoolde of laaggeschoolde mensen.quote:Op zondag 1 juni 2014 23:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is mijne inziens vergelijkbaar met outsourcing. Je kunt heel boos worden dat Philips Nederlandse werknemers ontslaat en die vervangt door Indiërs of Chinezen, maar dat verandert niets aan het feit.
Op een gegeven moment houdt het op. Je kan wel aan de gang blijven met omscholen, de bedrijven willen over het algemeen goedkope krachten en niet iemand die boven de 40 is.quote:Op zondag 1 juni 2014 23:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
M'n pa komt ook niet meer aan de bak bij een bedrijf en is daarom noodgedwongen zzp'er geworden. Uiteindelijk bleek het een geluk bij een ongeluk, maar dat is het punt niet.
Hij werkt in een sector waar je geen hinder ondervindt van immigranten. Kom dus niet aanzetten met je emotionele argument 'maar de 40-plussers dan!'
Tijden veranderen. Je kunt je daartegen verzetten maar dat heeft weinig zin. Beter is het om je aan te passen aan de nieuwe situatie.quote:Op zondag 1 juni 2014 23:28 schreef kawotski het volgende:
[..]
Het laatste wat je dan moet doen is de grenzen opengooien voor ongeschoolde of laaggeschoolde mensen.
Zou mooi zijn hoor, echter je gaat niet even een miljoen mensen aanpassen aan de nieuwe situatie.quote:Op zondag 1 juni 2014 23:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tijden veranderen. Je kunt je daartegen verzetten maar dat heeft weinig zin. Beter is het om je aan te passen aan de nieuwe situatie.
Dat kan wel wezen, maar dan moet je je beklag doen over het bedrijfsleven, niet over immigranten.quote:Op zondag 1 juni 2014 23:29 schreef kawotski het volgende:
[..]
Op een gegeven moment houdt het op. Je kan wel aan de gang blijven met omscholen, de bedrijven willen over het algemeen goedkope krachten en niet iemand die boven de 40 is.
Allereerst is het aantal gewoon irrelevant. Daarnaast vraag ik me af hoe je aan dat getal komt.quote:Op zondag 1 juni 2014 23:31 schreef kawotski het volgende:
[..]
Je gaat niet even een miljoen mensen aanpassen aan de nieuwe situatie.
Dat doe ik ook maar wat kan je het bedrijfsleven verwijten, ik zou denk ik hetzelfde doen als bedrijf. Slechtste wat je als samenleving kan doen is het jezelf nog moeilijker maken door kanslozen toe te voegen.quote:Op zondag 1 juni 2014 23:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kan wel wezen, maar dan moet je je beklag doen over het bedrijfsleven, niet over immigranten.
Het aantal werklozen plus de toekomstige erbij. Aangenomen dat steeds meer werk geautomatiseerd wordt.quote:Op zondag 1 juni 2014 23:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allereerst is het aantal gewoon irrelevant. Daarnaast vraag ik me af hoe je aan dat getal komt.
Als ze hier massaal aan het werk gaan, dan kun je ze moeilijk kansloos noemen.quote:Op zondag 1 juni 2014 23:33 schreef kawotski het volgende:
[..]
Dat doe ik ook maar wat kan je het bedrijfsleven verwijten, ik zou denk ik hetzelfde doen als bedrijf. Slechtste wat je als samenleving kan doen is het jezelf nog moeilijker maken door kanslozen toe te voegen.
Nou, dan geven we ze allemaal een uitkering en worden we een soort Wallonië. Kan ook.quote:Op zondag 1 juni 2014 23:31 schreef kawotski het volgende:
[..]
Zou mooi zijn hoor, echter je gaat niet even een miljoen mensen aanpassen aan de nieuwe situatie.
Alle robots het land uit!quote:Op zondag 1 juni 2014 23:34 schreef kawotski het volgende:
[..]
Het aantal werklozen plus de toekomstige erbij. Aangenomen dat steeds meer werk geautomatiseerd wordt.
Aha, dus dat is het. Je diskwalificeert jezelf met deze stelling. Je discussieert namelijk niet op basis van rationele argumenten maar o.b.v. emotionele argumenten.quote:Op zondag 1 juni 2014 22:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Dit is niet zomaar de "zoveelste groep", dit zijn je mede-Europeanen die vijftig jaar lang door de Russen onderdrukt en armoedig gehouden zijn.
Dat zijn de gevolgen van de samenleving en het immigratiemodel wat Igen graag voor over heeft: open grezen voor iedereen, iedereen mag hier komen wonen en iedereen van buitenaf mag van de sociale zekerheid komen profiteren.quote:Op zondag 1 juni 2014 23:12 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
13 mrt. 2014
http://www.spitsnieuws.nl(...)landse-uitkering-277
Beste Koos, er is een groot verschil tussen technologische vooruitgang en immigratiebeleid. Op technologische vooruitgang heb je zelf geen invloed op maar op het immigratiebeleid heb je zelf wel invloed op. Immigratie kan je sturen en reguleren zodat de Nederlanders op de arbeidsmarkt minder in verdringing komen en dat de achterstandswijken niet verder verpauperen. Wat is er in hemelsnaam mis met beperkte en selectieve immigratie?quote:
'Het belang van nederland' klinkt dan ook een beetje als NSB-propagandaquote:Op maandag 2 juni 2014 06:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Aha, dus dat is het. Je diskwalificeert jezelf met deze stelling. Je discussieert namelijk niet op basis van rationele argumenten maar o.b.v. emotionele argumenten.
Iedereen kan nu meelezen dat je niet in het belang van Nederland denkt maar op basis van irrationele en emotionele argumenten denkt.
In Bulgarije is het aantal Nederlanders met een uitkering ook een paar honderd procent gestegen.quote:Op maandag 2 juni 2014 06:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zijn de gevolgen van de samenleving en het immigratiemodel wat Igen graag voor over heeft: open grezen voor iedereen, iedereen mag hier komen wonen en iedereen van buitenaf mag van de sociale zekerheid komen profiteren.
Gediskwalificeerd omdat ik niet strikt rationeel ben? Omdat ik de menselijke eigenschap van het hebben van emotie vertoon? Da's een goeie.quote:Op maandag 2 juni 2014 06:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Aha, dus dat is het. Je diskwalificeert jezelf met deze stelling. Je discussieert namelijk niet op basis van rationele argumenten maar o.b.v. emotionele argumenten.
Iedereen kan nu meelezen dat je niet in het belang van Nederland denkt maar op basis van irrationele en emotionele argumenten denkt.
Wat ik vooral zie is een verlangen naar een situatie die niet meer bestaat. Je kunt panisch proberen iedereen buiten de deur te houden, maar we leven in een geglobaliseerde 21e eeuw. Je kunt die situatie omarmen of proberen tegen te werken. Ik ben voorstander van optie 1.quote:Op maandag 2 juni 2014 07:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Beste Koos, er is een groot verschil tussen technologische vooruitgang en immigratiebeleid. Op technologische vooruitgang heb je zelf geen invloed op maar op het immigratiebeleid heb je zelf wel invloed op. Immigratie kan je sturen en reguleren zodat de Nederlanders op de arbeidsmarkt minder in verdringing komen en dat de achterstandswijken niet verder verpauperen. Wat is er in hemelsnaam mis met beperkte en selectieve immigratie?
De grenzen van Polen mag ik hopen?quote:Op maandag 2 juni 2014 14:31 schreef Poolbal het volgende:
Nou dan gooien we toch de grenzen volledig open? Je kan er toch niets tegen doen. Wellicht via google ads nog even de boodschap goed communiceren in 3e wereldlanden.
Goed idee. Ik stel me zoiets voor:quote:Op maandag 2 juni 2014 14:31 schreef Poolbal het volgende:
Nou dan gooien we toch de grenzen volledig open? Je kan er toch niets tegen doen. Wellicht via google ads nog even de boodschap goed communiceren in 3e wereldlanden.
Voelen ze zich in ieder geval helemaal thuis met dit in het vooruitzicht.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Goed idee. Ik stel me zoiets voor:
[ afbeelding ]
Denk dat ze na het zien van deze boodschap met z'n miljoenen tegelijk komen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |