abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140614481
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 22:34 schreef Globali het volgende:

[..]

Niet als het Nederlandse banen kost. En daar gaat Europa al wat fout.
quote:

[..]

Ik ben trouwens blij voor mensen die uit echt nare landen komen die hier een kans krijgen.
Ah ja. Écht zielige mensen mogen een aalmoes krijgen om het geweten te sussen, maar die zielige mensen moeten natuurlijk wel zielig blijven; het is niet de bedoeling dat ze daadwerkelijk vooruit komen en zich tot een serieuze concurrentie voor de Nederlander ontwikkelen.

Wat een nare gedachtegang.
pi_140614633
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 22:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Een beetje blij zijn voor hun ipv. alleen aan jezelf te denken.
Moet je gaan vertellen aan de mensen die hun banen kwijt raken door dit soort "verrijking".

Ik ken uit mijn kennissenkring er persoonlijk al 5 die door hen / en de bedrijven die ze inhuren nu thuis zitten.

En al eens gehoord over de aantrekkingskracht van de sociale zekerheid voor de heren / dames en hun fijne gezinnetjes?

Wie gaat dat allemaal betalen denk je?

Dat zijn jij en ik.
pi_140615459
Maar als Nederlander mag je wel in Polen gaan werken nu. Dat is een grote pleister.
pi_140615569
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 22:55 schreef Globali het volgende:
Maar als Nederlander mag je wel in Polen gaan werken nu. Dat is een grote pleister.
En Nederlandse bedrijven kunnen in Polen investeren en geld verdienen, wat hier dan weer werkgelegenheid oplevert. Etc.
pi_140615605
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 22:57 schreef Igen het volgende:

[..]

En Nederlandse bedrijven kunnen in Polen investeren en geld verdienen, wat hier dan weer werkgelegenheid oplevert. Etc.
Dat kon eerder ook al. Maar Piet en Jan uit Nederland hebben daar weinig aan.
pi_140615674
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 22:57 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat kon eerder ook al. Maar Piet en Jan uit Nederland hebben daar weinig aan.
Dat kon eerder lang niet zo makkelijk. En dat Piet en Jan er niks aan zouden hebben als het goed gaat met het Nederlandse bedrijfsleven, kom op zeg. :')
pi_140615785
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 22:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat kon eerder lang niet zo makkelijk. En dat Piet en Jan er niks aan zouden hebben als het goed gaat met het Nederlandse bedrijfsleven, kom op zeg. :')
Dat kan en kon eerder wel want ik ken gewoon de mensen die dat deden en doen. Nee. Die hebben daar vrij weinig aan als zij geen baan hebben.
pi_140615934
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 23:01 schreef Globali het volgende:

[..]

Nee. Die hebben daar vrij weinig aan als zij geen baan hebben.
Hoezo niet? Dat bedrijven, waar het goed mee gaat, banen kunnen creëren, dat is een sprookje ofzo? Het aantal banen in Nederland is door God vastgelegd en elke daarvan die een buitenlander inpikt is onherroepelijk verloren ofzo? :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2014 23:04:02 ]
pi_140616009
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 23:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoezo niet? Dat bedrijven, waar het goed mee gaat, banen kunnen creëren, dat is een sprookje ofzo? :')
Omdat het de Nederlandse arbeider over het algemeen weinig oplevert. Daar moet je dan als politiek ook eerlijk over zijn.
pi_140616053
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 23:04 schreef Globali het volgende:

[..]

Omdat het de Nederlandse arbeider over het algemeen weinig oplevert. Daar moet je dan als politiek ook eerlijk over zijn.
Nou, ik ben onder de indruk van je uitgebreide argumentatie en onderbouwing zeg.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2014 23:05:34 ]
pi_140616163
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 22:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Piet en Jan mogen fijn thuis blijven / gaan zitten en kijken hoe Iwan en Jacek hun werk (gaan) doen.

En over het extra belasten van ons doordraaiende sociale stelsel door deze zoveelste onderlaag.

Ga je daar nog wat zinnigs over zeggen?
pi_140616201
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 23:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou, ik ben onder de indruk van je uitgebreide argumentatie en onderbouwing zeg.
Grappig zo , uit jouw mond.
pi_140616245
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 23:01 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat kan en kon eerder wel want ik ken gewoon de mensen die dat deden en doen. Nee. Die hebben daar vrij weinig aan als zij geen baan hebben.
Juist.
pi_140616334
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 23:07 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Piet en Jan mogen fijn thuis blijven / gaan zitten en kijken hoe Iwan en Jacek hun werk (gaan) doen.

En over het extra belasten van ons doordraaiende sociale stelsel door deze zoveelste onderlaag.

Nee.

Ik ga wel zeggen dat ik het diep triest vind als je vrijheid in Europa alleen maar als bedreiging ziet. Dat je vrijheid alleen als een mogelijkheid ziet voor anderen om jou het leven zuur te maken, en het niet als iets positiefs ziet wat jou ook kansen biedt. Wat een miserabel leven moeten de mensen hebben die zo ertegenaan kijken.

Zonde.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2014 23:10:49 ]
pi_140616408
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 23:07 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Eigen schuld van Piet en Jan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_140616438
quote:
Polen met Nederlandse uitkering: +277%

De VVD is zeer geschrokken van de migrantenmonitor waar uit blijkt dat het aantal Poolse migranten dat een uitkering aanvraagt met 277 procent is gestegen. Ook in de bijstand is een stijging te zien, aldus Tweede Kamerlid Malik Azmani. In een jaar tijd ging het om 36 procent meer Polen, 24 procent extra Roemenen en 29 procent meer Bulgaren.

Azmani verwijt PvdA-minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken dat hij te weinig onderneemt tegen bijstandstoerisme. Uit cijfers blijkt volgens de VVD'er dat dat sterk toeneemt. "Ik probeer Asscher al ruim een jaar in beweging te krijgen om hier wat tegen te doen. Maar hij staat erbij en hij kijkt ernaar."

Om de aanwas van buitenlandse uitkeringstrekkers tegen te gaan, wil de VVD het veel moeilijker maken voor migranten uit andere EU-landen om in Nederland bijstand te krijgen. Azmani komt daartoe met een initiatiefwet, waarin staat dat gemeenten vóór het verlenen van een bijstandsuitkering eerst aan de immigratiedienst IND moeten vragen of een EU-burger in Nederland mag zijn en blijven. Heeft de arbeidsmigrant geen recht op een rechtmatig verblijf, dan verliest hij het recht op bijstand.
13 mrt. 2014

http://www.spitsnieuws.nl(...)landse-uitkering-277
pi_140616495
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 23:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet eigen schuld, wel pech gehad. De wereld verandert. Dan kun je in een hoekje gaan zitten huilen, of je kijkt waar de kansen liggen.
pi_140616538
quote:
Is dat een wonder als de regering zo tyfuslangzaam is met het invoeren van die IND-check? Dat had in 2004 al geregeld moeten zijn, ipv. dat dat in 2015 eindelijk eens komt. Is verder niet de schuld van de EU.
pi_140616566
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 23:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Al eens een beer van een vent zien huilen omdat hij z'n baan kwijt heeft geraakt aan een fijne Oostblok knul.

23 jaar hard gewerkt en nu tabee dan maar.

Moet je vooral dat tegen 'm (durven) zeggen.
pi_140616576
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 23:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet eigen schuld, wel pech gehad. De wereld verandert. Dan kun je in een hoekje gaan zitten huilen, of je kijkt waar de kansen liggen.
Sorry, ik chargeer. Nare neiging van me.

Maar ben het met je eens. Je kunt wel terugverlangen naar vroeger, toen Nederland nog 'homogeen' was en onze banen niet werden gepikt door immigranten, maar die tijd komt niet meer terug.
  zondag 1 juni 2014 @ 23:16:54 #46
132605 kawotski
Il Dottore
pi_140616645
quote:

[..]

Niet als het Nederlandse banen kost. En daar gaat Europa al wat fout.
De EU wil totale nivellering, dus wat dat betreft zijn ze op de goede weg. Alleen jammer dat we op het hoogtepunt van het pyramidespel zijn ingestapt en de enige weg die ons rest is die naar beneden en dat blijft nog wel even zo. ;)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 1 juni 2014 @ 23:18:46 #47
132605 kawotski
Il Dottore
pi_140616724
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 23:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Vertel, waar liggen die kansen voor de 40 plusser die al 4 keer van carriere is veranderd?
pi_140616731
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 23:14 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Al eens een beer van een vent zien huilen omdat hij z'n baan kwijt heeft geraakt aan een fijne Oostblok knul.

23 jaar hard gewerkt en nu tabee dan maar.

Moet je vooral dat tegen 'm (durven) zeggen.
Het lijkt mij niet verstandig om een emotioneel instabiele beer te confronteren met zijn eigen falen.
pi_140616772
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 23:18 schreef kawotski het volgende:

[..]

Vertel, waar liggen die kansen voor de 40 plusser die al 4 keer van carriere is veranderd?
Wat heeft dat met immigranten te maken? Senioren komen momenteel moeilijk aan een baan, maar dat heeft niks met open grenzen te maken.
  zondag 1 juni 2014 @ 23:20:16 #50
132605 kawotski
Il Dottore
pi_140616778
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 23:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het lijkt mij niet verstandig om een emotioneel instabiele beer te confronteren met zijn eigen falen.
Noot gedacht dat jij het voor het grote geld zou opnemen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')