of gewoon allebeiquote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:54 schreef Lingue het volgende:
Ik heb structuurverf op de muur dus behangen gaat hem niet worden. Dus of echt een kleurtje of echt accessoires. Ik vind dat nog wel lastig. Want heb zeker geen zin in gedoe.
500,- is wel wat veel hoor, zo veel was ik iig niet kwijt voor mijn badquote:Op zaterdag 31 mei 2014 15:31 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Proficiat TW!
Ik wil ook misschien een badbevalling doen, heb gehoord dat je die baden ook kunt huren ipv kopen, maar ook dan ben je 500,- kwijt.. nogeven wat beter in verdiepen de komende maanden
Vriend wilde heel graag behang van Lief dus druk. We hebben bewust de helft behang gedaan en de helft verf (groen wat in het behang terugkomt). Daarom houden we het voor de rest rustig, bijvoorbeeld een witte klamboe. Nu is het best een grote kamer, dan kan je het nog een beetje doseren allemaal, maar als het een klein kamertje is wordt het al snel te druk en oogt het veel kleiner.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:54 schreef Lingue het volgende:
Ik heb structuurverf op de muur dus behangen gaat hem niet worden. Dus of echt een kleurtje of echt accessoires. Ik vind dat nog wel lastig. Want heb zeker geen zin in gedoe.
Mijn kamertje is niet extreem groot. Maar een commode, bedje en kast gaat prima passen. Volgens mij is het kamertje 4x 2,65 ofzo.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Vriend wilde heel graag behang van Lief dus druk. We hebben bewust de helft behang gedaan en de helft verf (groen wat in het behang terugkomt). Daarom houden we het voor de rest rustig, bijvoorbeeld een witte klamboe. Nu is het best een grote kamer, dan kan je het nog een beetje doseren allemaal, maar als het een klein kamertje is wordt het al snel te druk en oogt het veel kleiner.
Nou ik weet dat de kleine bij papa een heel rustig kamertje gaat krijgen, dus te hele grote contrasten wil ik die kleine ook niet aan doenquote:
dat is echt ruim hoor, voor een babykamer! Dat komt vast wel goedquote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:07 schreef Lingue het volgende:
[..]
Mijn kamertje is niet extreem groot. Maar een commode, bedje en kast gaat prima passen. Volgens mij is het kamertje 4x 2,65 ofzo.
Alle meubels passen er prima in. Maar een fijne stoel ofzo erbij zal niet meer lukken. Beetje jammer, maar ik ga mijzelf trakteren op een nieuwe lekkere bank voordat die kleine er is. Kunnen we daar lekker knuffelenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat is echt ruim hoor, voor een babykamer! Dat komt vast wel goed
Hoef je geen sorry voor te zeggenquote:
heb je dan inbouwkasten die onhandig geplaatst zijn? Want ons kamertje is 4m2 kleiner en ik zou er een kast, commode, ledikant en stoel in kwijt kunnenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:09 schreef Lingue het volgende:
[..]
Alle meubels passen er prima in. Maar een fijne stoel ofzo erbij zal niet meer lukken. Beetje jammer, maar ik ga mijzelf trakteren op een nieuwe lekkere bank voordat die kleine er is. Kunnen we daar lekker knuffelen
Nee, geen inbouwkasten. Zal zo eens kijken of ik creatief op papier kan zijn om het te laten zien.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
heb je dan inbouwkasten die onhandig geplaatst zijn? Want ons kamertje is 4m2 kleiner en ik zou er een kast, commode, ledikant en stoel in kwijt kunnendie laatste beslissen we pas als de andere meubelen er staan, maar volgens floorplanner kan het
Ja ik had geloof ik eens die link gepost. Wij gaan in elk geval de maxi cosi autostoel hier kopen: http://www.babyvalue.nl/a(...)s/baby/cabriofix?p=1quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:13 schreef Lingue het volgende:
Ik heb vandaag 2 positiebroeken en 2 shirts gekocht. Het wordt steeds echter allemaal!
En de papa is ook steeds positiever merk ik. Dat geeft veel rust. Maar moet ook wennen aan zijn nieuwe houding. Maar tegelijk ook enorm schattig!
We zijn samen naar de baby dump geweest. En hoe hij dan bezig is met informatie opvragen over maxi cosi's en wat je er allemaal mee kunt en moet. De keuze voor een MC is ook al soort van gemaakt.
Was er trouwens niet iemand hier een tijdje terug die een link postte waar ze MC's van vorige jaren verkochten (andere kleuren bekleding) tegen aantrekkelijke prijzen?
En hij heeft eerste kleertjes gekochtHoop dat het aan het einde van de zwangerschap allemaal nog wat meer positief wordt. Mijn ouders beginnen ook steeds wat meer bij te draaien.
Dank jequote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:13 schreef Oognip het volgende:
Vlindur, wat onwijs vreselijk kutsterkte!
Ik doe een cursus Samen Bevallen en vind die erg fijn. Vast groepje met stelletjes (in ons geval 4 in totaal). Eerste uur is altijd even kort een update hoe de week is verlopen, daarna een stuk theorie waarin uitleg wordt gegeven over een onderdeel van de bevalling, borst en kunstvoeding, kraamtijd. En het tweede uur gaat het over ademhalingsoefeningen en houdingen en leren we dus ook diverse technieken. Ik ben er echt heel blij mee. Down to earth en praktisch en heb ook al gemerkt dat ik veel heb aan die ademhalingtechnieken. Die heb ik namelijk toegepast tijdens de twee draaipogingen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:07 schreef Amsel het volgende:
Hoe gaat het met je Vlindur?
Voor degenen die al verder in hun zwangerschap zijn: Hoe bevalt jullie zwangerschapscursus? Wij zijn begonnen met hypnobirthing, maar zien het eigenlijk niet meer zitten. Ik vind de uitgangspunten van hypnobirthing heel fijn en zou echt graag op die manier willen bevallen, maar de bijeenkomsten liggen ons niet. Vorige keer had ik het idee dat ik met 80% uit de les iets kon, vandaag zo'n 50%, en mijn vriend kon er eigenlijk helemaal niets meeHij wil dus eigenlijk gewoon niet meer, en ik twijfel ook heel erg. Dus ben benieuwd naar de ervaringen bij andere soorten cursussen.
Ik ben gestart met een zwangerschapscursus hier in de buurt. Ze zijn nog maar net begonnen met het geven ervan, dus het is nog niet zo heel bekend. Klein clubje ook van 6 dames.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:25 schreef geppie het volgende:
Ik ben afgelopen dinsdag begonnen met zw schapsgym bij de fysio bij mij op de hoek. Het is mij 100% mee gevallen; het is een half uur oefeningen op een yogamat en daarna op zo'n grote (skippy)bal en daarna een half uur 'theorie'. Dit keer ging het bijv over wat je kunt verwachten vanaf het moment dat je kindje uit je is gekomen.
Er is maar 1 partnerles, ergens rond de 37e week.
Ik ben er wel blij mee.
Edit: verkeerde gequotequote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben gestart met een zwangerschapscursus hier in de buurt. Ze zijn nog maar net begonnen met het geven ervan, dus het is nog niet zo heel bekend. Klein clubje ook van 6 dames.
Ben nu 2 keer geweest en ik vind het wel leerzaam moet ik zeggen. De eerste keer was het vooral voorstellen aan elkaar en het laatste kwartiertje hebben we een oefening gedaan hoe we bekken het beste kunnen 'ontzien'. Vorige les was er een diëtiste. Er komt ook een partnerles die gegeven wordt door een verloskundige.
Omdat ze nog maar net zijn begonnen, is het nog niet zo duur, 50 euro voor iets van 15 (voor en na de bevalling) lessen. Die je ook weer kan declareren bij je zorgverzekering hoorde ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeveel lessen zijn het? Ik heb ook hypnobirthing gedaan en kon er tijdens de lessen ook weinig mee. Ik besloot om toch maar de rit uit te zitten, en er uit te halen wat mij wel aanspraak. Uiteindelijk vond ik het tijdens de bevalling wel heel fijn om wat geleide meditaties te luisteren, dat had ik totaal niet verwacht.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:07 schreef Amsel het volgende:
Voor degenen die al verder in hun zwangerschap zijn: Hoe bevalt jullie zwangerschapscursus? Wij zijn begonnen met hypnobirthing, maar zien het eigenlijk niet meer zitten. Ik vind de uitgangspunten van hypnobirthing heel fijn en zou echt graag op die manier willen bevallen, maar de bijeenkomsten liggen ons niet. Vorige keer had ik het idee dat ik met 80% uit de les iets kon, vandaag zo'n 50%, en mijn vriend kon er eigenlijk helemaal niets meeHij wil dus eigenlijk gewoon niet meer, en ik twijfel ook heel erg. Dus ben benieuwd naar de ervaringen bij andere soorten cursussen.
We hebben nu twee van de zes lessen gehad denk ik. Maar mijn vriend wil écht niet meer, die voelt zich er heel ongemakkelijk bij. Ik verwacht dat ik bij de ademhalingstechnieken veel baat zal hebben (meer dan "altijd is kortjakje ziek") en ook het jezelf aanleren om te kunnen ontspannen vind ik heel fijn. Ik zou het dus wel willen uitzingen en er alleen uithalen wat voor mij werkt, maar als hij zich elke keer een paar uur zit te ergeren is dat ook niet echt ontspannendquote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:44 schreef Burdie het volgende:
Hoeveel lessen zijn het? Ik heb ook hypnobirthing gedaan en kon er tijdens de lessen ook weinig mee. Ik besloot om toch maar de rit uit te zitten, en er uit te halen wat mij wel aanspraak. Uiteindelijk vond ik het tijdens de bevalling wel heel fijn om wat geleide meditaties te luisteren, dat had ik totaal niet verwacht.
Eigenlijk wel prima.quote:
Gras Groen van de Lief! collectie bij de Gammaquote:
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:36 schreef Hobbesje het volgende:
Hier nu met harde buiken/weeen aan de ctg. Eens kijken wat ze zeggen. ..
Die kleur hebben wij ook!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:42 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Gras Groen van de Lief! collectie bij de Gamma
[ afbeelding ]
En ik heb een hele vette muursticker op het oog:
http://www.meermuursticke(...)ker-boom-dierenboel/
Sowieso niet zo'n dure site qua muurstickers vind ik. Ik ben duurdere tegen gekomen en daardoor zag ik er tot op heden vanaf.
Spannend!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:36 schreef Hobbesje het volgende:
Als ik je een tip mag geven voor muurstickers: ebay...duurt wel iets langer maar vaak een stuk goedkoper.. Zoek op wall sticker treequote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:42 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sowieso niet zo'n dure site qua muurstickers vind ik. Ik ben duurdere tegen gekomen en daardoor zag ik er tot op heden vanaf.
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:42 schreef Twinkle20 het volgende:
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:36 schreef Hobbesje het volgende:
Klopt. Maar ze willen wel graag weten of ik echt aan het bevallen ben. Maar zolanghet rommelt gaan we niet huis. En het rommelt flink.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:25 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat spannend Hobbes! Jij moest toch een ks of heb ik dat verkeerd onthouden?
Nog een uurtje en dan is het morgen hè.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:59 schreef Hobbesje het volgende:
Van mij mogen ze de ks doen nu. Gyn is nu ook onderweg naar hier. Zit haar ook niet helemaal lekker.
Hoewel morgen ook mooi zou zijn: onze trouwdag!
Grappig want ik zit steeds van: als ie maar niet op 3 juni komt want dat is onze trouwdagquote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:59 schreef Hobbesje het volgende:
Van mij mogen ze de ks doen nu. Gyn is nu ook onderweg naar hier. Zit haar ook niet helemaal lekker.
Hoewel morgen ook mooi zou zijn: onze trouwdag!
Die kleur hebben wij ook! (En er zit nu ook en soort mint/aqua op de muur maar dat vind ik voor de andere slaapkamer wel mooi). De andere twee muren worden zand van karwei eigen merk bij ons.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:42 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als ik t zo hoor ben ik wel bij dat we dat niet zijn gaan doenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:07 schreef Amsel het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |