Ik doe een cursus Samen Bevallen en vind die erg fijn. Vast groepje met stelletjes (in ons geval 4 in totaal). Eerste uur is altijd even kort een update hoe de week is verlopen, daarna een stuk theorie waarin uitleg wordt gegeven over een onderdeel van de bevalling, borst en kunstvoeding, kraamtijd. En het tweede uur gaat het over ademhalingsoefeningen en houdingen en leren we dus ook diverse technieken. Ik ben er echt heel blij mee. Down to earth en praktisch en heb ook al gemerkt dat ik veel heb aan die ademhalingtechnieken. Die heb ik namelijk toegepast tijdens de twee draaipogingen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:07 schreef Amsel het volgende:
Hoe gaat het met je Vlindur?
Voor degenen die al verder in hun zwangerschap zijn: Hoe bevalt jullie zwangerschapscursus? Wij zijn begonnen met hypnobirthing, maar zien het eigenlijk niet meer zitten. Ik vind de uitgangspunten van hypnobirthing heel fijn en zou echt graag op die manier willen bevallen, maar de bijeenkomsten liggen ons niet. Vorige keer had ik het idee dat ik met 80% uit de les iets kon, vandaag zo'n 50%, en mijn vriend kon er eigenlijk helemaal niets meeHij wil dus eigenlijk gewoon niet meer, en ik twijfel ook heel erg. Dus ben benieuwd naar de ervaringen bij andere soorten cursussen.
Ik ben gestart met een zwangerschapscursus hier in de buurt. Ze zijn nog maar net begonnen met het geven ervan, dus het is nog niet zo heel bekend. Klein clubje ook van 6 dames.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:25 schreef geppie het volgende:
Ik ben afgelopen dinsdag begonnen met zw schapsgym bij de fysio bij mij op de hoek. Het is mij 100% mee gevallen; het is een half uur oefeningen op een yogamat en daarna op zo'n grote (skippy)bal en daarna een half uur 'theorie'. Dit keer ging het bijv over wat je kunt verwachten vanaf het moment dat je kindje uit je is gekomen.
Er is maar 1 partnerles, ergens rond de 37e week.
Ik ben er wel blij mee.
Edit: verkeerde gequotequote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben gestart met een zwangerschapscursus hier in de buurt. Ze zijn nog maar net begonnen met het geven ervan, dus het is nog niet zo heel bekend. Klein clubje ook van 6 dames.
Ben nu 2 keer geweest en ik vind het wel leerzaam moet ik zeggen. De eerste keer was het vooral voorstellen aan elkaar en het laatste kwartiertje hebben we een oefening gedaan hoe we bekken het beste kunnen 'ontzien'. Vorige les was er een diëtiste. Er komt ook een partnerles die gegeven wordt door een verloskundige.
Omdat ze nog maar net zijn begonnen, is het nog niet zo duur, 50 euro voor iets van 15 (voor en na de bevalling) lessen. Die je ook weer kan declareren bij je zorgverzekering hoorde ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeveel lessen zijn het? Ik heb ook hypnobirthing gedaan en kon er tijdens de lessen ook weinig mee. Ik besloot om toch maar de rit uit te zitten, en er uit te halen wat mij wel aanspraak. Uiteindelijk vond ik het tijdens de bevalling wel heel fijn om wat geleide meditaties te luisteren, dat had ik totaal niet verwacht.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:07 schreef Amsel het volgende:
Voor degenen die al verder in hun zwangerschap zijn: Hoe bevalt jullie zwangerschapscursus? Wij zijn begonnen met hypnobirthing, maar zien het eigenlijk niet meer zitten. Ik vind de uitgangspunten van hypnobirthing heel fijn en zou echt graag op die manier willen bevallen, maar de bijeenkomsten liggen ons niet. Vorige keer had ik het idee dat ik met 80% uit de les iets kon, vandaag zo'n 50%, en mijn vriend kon er eigenlijk helemaal niets meeHij wil dus eigenlijk gewoon niet meer, en ik twijfel ook heel erg. Dus ben benieuwd naar de ervaringen bij andere soorten cursussen.
We hebben nu twee van de zes lessen gehad denk ik. Maar mijn vriend wil écht niet meer, die voelt zich er heel ongemakkelijk bij. Ik verwacht dat ik bij de ademhalingstechnieken veel baat zal hebben (meer dan "altijd is kortjakje ziek") en ook het jezelf aanleren om te kunnen ontspannen vind ik heel fijn. Ik zou het dus wel willen uitzingen en er alleen uithalen wat voor mij werkt, maar als hij zich elke keer een paar uur zit te ergeren is dat ook niet echt ontspannendquote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:44 schreef Burdie het volgende:
Hoeveel lessen zijn het? Ik heb ook hypnobirthing gedaan en kon er tijdens de lessen ook weinig mee. Ik besloot om toch maar de rit uit te zitten, en er uit te halen wat mij wel aanspraak. Uiteindelijk vond ik het tijdens de bevalling wel heel fijn om wat geleide meditaties te luisteren, dat had ik totaal niet verwacht.
Eigenlijk wel prima.quote:
Gras Groen van de Lief! collectie bij de Gammaquote:
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:36 schreef Hobbesje het volgende:
Hier nu met harde buiken/weeen aan de ctg. Eens kijken wat ze zeggen. ..
Die kleur hebben wij ook!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:42 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Gras Groen van de Lief! collectie bij de Gamma
[ afbeelding ]
En ik heb een hele vette muursticker op het oog:
http://www.meermuursticke(...)ker-boom-dierenboel/
Sowieso niet zo'n dure site qua muurstickers vind ik. Ik ben duurdere tegen gekomen en daardoor zag ik er tot op heden vanaf.
Spannend!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:36 schreef Hobbesje het volgende:
Als ik je een tip mag geven voor muurstickers: ebay...duurt wel iets langer maar vaak een stuk goedkoper.. Zoek op wall sticker treequote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:42 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sowieso niet zo'n dure site qua muurstickers vind ik. Ik ben duurdere tegen gekomen en daardoor zag ik er tot op heden vanaf.
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:42 schreef Twinkle20 het volgende:
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:36 schreef Hobbesje het volgende:
Klopt. Maar ze willen wel graag weten of ik echt aan het bevallen ben. Maar zolanghet rommelt gaan we niet huis. En het rommelt flink.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:25 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat spannend Hobbes! Jij moest toch een ks of heb ik dat verkeerd onthouden?
Nog een uurtje en dan is het morgen hè.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:59 schreef Hobbesje het volgende:
Van mij mogen ze de ks doen nu. Gyn is nu ook onderweg naar hier. Zit haar ook niet helemaal lekker.
Hoewel morgen ook mooi zou zijn: onze trouwdag!
Grappig want ik zit steeds van: als ie maar niet op 3 juni komt want dat is onze trouwdagquote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:59 schreef Hobbesje het volgende:
Van mij mogen ze de ks doen nu. Gyn is nu ook onderweg naar hier. Zit haar ook niet helemaal lekker.
Hoewel morgen ook mooi zou zijn: onze trouwdag!
Die kleur hebben wij ook! (En er zit nu ook en soort mint/aqua op de muur maar dat vind ik voor de andere slaapkamer wel mooi). De andere twee muren worden zand van karwei eigen merk bij ons.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:42 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als ik t zo hoor ben ik wel bij dat we dat niet zijn gaan doenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:07 schreef Amsel het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op zondag 1 juni 2014 02:47 schreef Hobbesje het volgende:
Meld. Met dochter naast het bed. Elin. 3195 gram. Alles oké, alleen lage bloedsuikerspiegel nu.
Ja hoor, wij hebben ook al proefjes in huis (sinds ik 17 wkn was)quote:Op zondag 1 juni 2014 08:21 schreef krijgerrtje het volgende:
Crumpettelekker dan!
Ik ben gister een dagje naar Ameland geweest, en ondanks smeren is m'n hoofd echt heel erg verbrandwordt oppassen als ik naar Frankrijk ga deze zomer!
En mag ik met mijn (bijna) 18 weken al naar geboortekaartjes speuren? Willen mijn hormonen zo graag
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 1 juni 2014 09:01 schreef Sugarsnap het volgende:
Hobbesje, gefeliciteerd met je dochter! 1 juni is een mooie dag om geboren te worden, ik heb het zelf 30 jaar geleden ook gedaan![]()
Ik vier dus vandaag mijn verjaardag en ik ben alweer 31 weken
quote:Op zondag 1 juni 2014 08:32 schreef Hobbesje het volgende:
Tnx!
Bloedsuikerspiegel is nu wel goed.
En natuurlijk een fotootje van de dame:
[ afbeelding ]
Top 10?quote:Op zondag 1 juni 2014 09:35 schreef geppie het volgende:
Hobbes dubbel gefeliciteerd! Met je trouwdag en je verse baby, enjoy!
Sugar ook dubbel gefeliciteerd; met je b-day en 30 weken.
En omg wat komt die top 10 dichtbij :'{
Had jij gekozen voor 6 weken verlof voor de bevalling i.p.v. 4?quote:Op zondag 1 juni 2014 09:43 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Top 10?
Ik sta ineens 3![]()
Met in principe nog 5 weken te gaan....
Sugar gefeliciteerd!
In eerste instantie wilde ik voor 4 gaan, maar toen ik in week 14quote:Op zondag 1 juni 2014 09:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Had jij gekozen voor 6 weken verlof voor de bevalling i.p.v. 4?
Je moet doen waar je je zelf het beste bij voeltquote:Op zondag 1 juni 2014 09:53 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
In eerste instantie wilde ik voor 4 gaan, maar toen ik in week 14al thuis kwam te zitten werd het dus 6 weken vantevoren.
Nu achteraf denk ik dat 6 weken vooraf ook wel heel erg lekker is.
Maar aan mij kan je beter niet vragen wat beter of fijner is, ik ben geen goeie graadmeter daarin.
Alles gaat goed hier! Ze doet het zooooo goedquote:Op zondag 1 juni 2014 00:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vandaag misschien een beeb Hobbes!
En hoe bevalt het moederen JJ? Alles goed met dr kleine?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door JaleesaJoia op 01-06-2014 11:26:04 ]Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |