abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140554981
En zo was deel 3 ook alweer vol... en zijn we een angstaanjagende 2,5 jaar verder sinds de koevoet de muur in ging...

Er is veel gedaan, veel gebeurd... bloed, zweet en tranen.

Even een paar plaatjes van vlak voor het sluiten van de oude:

quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:46 schreef Gieliovd het volgende:
Plaatjes!

Voor de schuifpui, wat toch 4 meter glas is, wil ik graag vitrage maken, of inbetweens. Nog ff kijken. Tevens zat er nog een ruimte tussen de pui en het plafond... Dus, ik aan de klus.

[ link | afbeelding ]

Het eerste deel zat er al, lekker werken in je eentje met die zware troep van 244 lang. Hier zie je ook de strip welke vakkundig de ruimte tussen pui en plafond afdekt. Goed gevonden, dacht ik zelf. Geen hond die het ziet straks netjes in de lak achter de koof.

[ link | afbeelding ]

Al met al geslaagd. Straks lekker laagje lak erover, beetje schuren.
[ link | afbeelding ]

Waarom stel op sprong deze koof? Nou, heel simpel eigenlijk. Er komen rondom sierlijsten, dus ook tegen de koof aan.

Dus dat was het idee van deze week. Die lijsten afmonteren. Dus verstekbak van zolder, beetje oefenen en een gevoel krijgen bij die XPS schuim lijsten.

Het plafond rondom afgetekend, op de muren 6 cm en op het plafond 4 cm. Dan heb ik een mooie geleider om de lijsten te plakken straks. Tussen de lijntjes en dan komt het goed. Ofzo. Uiteraard weer even een mooi hulpstukje gemaakt om niet te hoeven kloten en overal dezelfde maat.
[ link | afbeelding ]

Na de eerste verstekhoek te hebben geoefend met een beschadigde lijst, tot de conclusie gekomen dat de zaag te grof getand was. Dus na veel gekloot de zaag eruit. Nieuwe zaag gepakt, schoongemaakt en erin gaan zetten. FF opspannen nieuwe blad:
[ link | afbeelding ]

Grrrrrr :% }:| :X -O- geen verstekzaag meer. MAAR! Laat me niet zomaar uit het veld slaan...

[ link | afbeelding ]

Dat was het wel weer. De nieuwe zaag erin, morgenvroeg de lijsten plakken als het aan mij ligt. Ben nog altijd herstellende dus niet te gek.
En nog even een laatste post....
Whaha, ik ben serieus nog op pad geweest voor een vervangend onderdeel. Niks te krijgen, dus dan maar maken! Werkt als een tiet.

De plafondlijsten zijn gemonteerd! Sjiek de friemel man. Vanavond foto's.

En op de nieuwe koof in detail, incl. mooie buitenhoek.

Hierna volgende wat jubelende, prijzende en uiterst complimenteuze Fok!'ers langs met hun aardige berichten.

Deel 4, het wordt al heel wat!!

In dit deel wordt de woonkamer bewoonbaar gemaakt.... en dan slaan we weer een nieuw hoofdstuk open voor de bovenverdieping.

[ Bericht 51% gewijzigd door Gieliovd op 30-05-2014 23:07:54 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_140558477
Wauw! Dat maakt het al veel meer af! :)
pi_140559920
Dikke tvp! Heb net zelf ook een jaren 30 huis gekocht.
Hier staat niets.
pi_140561958
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:58 schreef Gieliovd het volgende:
<knip>

Hierna volgende wat jubelende, prijzende en uiterst complimenteuze Fok!'ers langs met hun aardige berichten.

<knip>
Present :D!

't Wordt nu echt wat hoor! Ziet er goed uit *O* .
Deel 4 alweer, het moet nu toch wel bijna af zijn })
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_140561999
Nog wel even een kitje langs plafond, lijst en muur neem ik aan hè?

Ziet er netjes uit hoor, maakt het wel weer af :Y had zelf alleen de koof al wel in de grond gezet.

c_/
met een koekje
pi_140562320
Geen kitje langs het plafond. Daar zit het retestrak, het lijkt te kieren maar dat is mijn dikke potloodstreep.

Langs de muur ook niet, want daar komt een dikke laag spachtelputz tegenaan.

Althans dat was mijn motivatie.

De lijsten zijn geprimered volgens Orac, dat heb ik nog nagezocht. Maar ja joh, de stukadoor spuit het allemaal in een keer onder de prut dus zal wel loslopen.

Verder; dank! Inderdaad dit deel komt het af....
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:09:57 #7
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_140563109
Ïn dit deel komt het af"

Ambitieus ;)

"Af" is het nooit :+ Enigzins normaal bewoonbaar daarintegen :P
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_140875418
Vandaag de METOD wezen keuren in Barendrecht. Ikea dus.

Helaas hadden ze NIETS staan van de Hyttan eikenfineer welke ik mooi vind. Verder zit het allemaal redelijk goed in elkaar. De kasten van 240 hoog en bovenkasten van 100 zijn echt groots..

Ook de onderkasten zijn netto een stuk ruimer geworden. Alles is wel mogelijk qua indelingen.

Wat me tegenviel, ik zag een mooie onderbouw spoelbak voor onder de stenen bladen... ik dacht ja doen we! Kost het ¤479 ofzo!! Alleen dat RVS bakkie! Pfffff.

Verder heb ik nog een uitdaging. Ik heb zitten meten... 3 elementen van 60 en een hoek.. en nog 2 afwerk platen aan de zijkant van de koelkast... 2691 mm zonder montage rail.

Ik heb een gat van plusminus 2690 waar het tussen moet :X

Als ik één van die sier platen weg laat win ik dus 13 mm. Dan moet het passen. Anders wordt het echt zuigend ertussen en misschien zelfs stucwerk moeten verwijderen.

8)7 alles moet ook moeilijk he.

Maar ja, op de stukadoor met zijn spuitwerk, de scheur en het spachtelputzen zit ik ook nog te wachten. Wordt weer wat.

Nu 3 weken vrij. Paar dagen thuis rommelen, daarna 2 weken ontstressen.
  maandag 9 juni 2014 @ 22:44:20 #9
399214 Knutsel-Smurf
pi_140895363
Woehoe!! Een week vol updates!!
  vrijdag 13 juni 2014 @ 22:06:45 #10
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_141048959
Helaas... door andere bezigheden niks gedaan... en nu ben ik pleite!
  Moderator zondag 15 juni 2014 @ 13:29:42 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_141106883
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 22:06 schreef Gieliovd het volgende:
Helaas... door andere bezigheden niks gedaan... en nu ben ik pleite!
Een beetje ontspanning op zijn tijd kan ook geen kwaad ! :)
pi_141262688
Inderdaad! Althans, ja het is een soort ontspanning maar ook inspanning.

Ik ben van de actieve reizen. Dus ben nu lekker actief in Noorwegen bezig. Genoeg elektra installaties die jouw keuring niet kunnen genieten Vonk haha. Wat een land.

Ondertussen alweer een paar weken niets van de stukadoor meer gehoord :')
pi_141266358
Veel plezier dan! En we zien je klusavonturen vanzelf wel weer tegemoet!
  Moderator zaterdag 28 juni 2014 @ 17:57:14 #14
92034 crew  Vonkenboer
pi_141650440
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:11 schreef Gieliovd het volgende:
Inderdaad! Althans, ja het is een soort ontspanning maar ook inspanning.

Ik ben van de actieve reizen. Dus ben nu lekker actief in Noorwegen bezig. Genoeg elektra installaties die jouw keuring niet kunnen genieten Vonk haha. Wat een land.

Ondertussen alweer een paar weken niets van de stukadoor meer gehoord :')
En al weer geland op Nederlandse bodem ? :)
pi_141652341
Nee :W

Zit nu te BBQ-en voor m'n hutje in Noorwegen. Morgenvroeg de boot en dezelfde avond thuis :)

Dan maar weer plan maken. Grapjas stukadoor is al een maand stil.

Maar goed zorgen voor later. Groeteeeeun w/
  zaterdag 28 juni 2014 @ 22:09:48 #16
399214 Knutsel-Smurf
pi_141662888
* Knutsel-Smurf zag staan: laatste reactie, gieliovd...

* Knutsel-Smurf denkt: :cheer:

Zit die gast gewoon nog te ontspannen in Noorwegen!
(Het is je gegund hoor, gelijk heb je!)
  Moderator zondag 6 juli 2014 @ 18:59:55 #17
92034 crew  Vonkenboer
pi_141976281
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 18:36 schreef Gieliovd het volgende:
Nee :W

Zit nu te BBQ-en voor m'n hutje in Noorwegen. Morgenvroeg de boot en dezelfde avond thuis :)

Dan maar weer plan maken. Grapjas stukadoor is al een maand stil.

Maar goed zorgen voor later. Groeteeeeun w/
Inmiddels ga je weer volgas ? ;)

Hoe gaat het met de stucadoor ? Al contact gehad of blijft het angstvallig stil -O-
  zondag 6 juli 2014 @ 22:14:38 #18
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_141985744
Ik heb leuk werk gedaan dit weekend, verhaal en foto's volgen :)

Stukadoor - zoals je zei stilte.
  maandag 7 juli 2014 @ 22:31:36 #19
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142027063
Belofte maakt schuld, dus bij deze update van afgelopen weekend. Met plezier weer lekker wezen timmeren. Ik had een lijstje gemaakt van de klussen die in de woonkamer nog voor me liggen.

Prioriteiten waren vóór de muur afwerking, erna... keuken, dus per werkgebied en de stukadoor.

Op het lijstje kwamen de raamkozijnen naar voren. De kozijnen zijn in slechte staat. Dat wil zeggen, het hout is keihard en gaaf maar er zitten een stuk of 5 lagen verf op welke helemaal verhard zijn en bladderen... er zat dan ook kunststof fineer op geplakt en geniet.

Tevens, het draaideel kozijn is opgebouwd uit 3 lagen rabatdelen. Hier was van alles tegenaan getimmerd, dus ik heb de hele zooi een jaar geleden al eens gesloopt... nu resteert het opknappen.

Dus daar heb ik dit weekend aan gewerkt! Daar gaan we.

Wat ik al zei... een rommeltje van laagjes hout en behoorlijk beschadigde aftimmering. Gewoon niet meer te redden.

Eerst gaan zagen, schoot niet op. Toen de beitel, maar lastig te beheersen wat het hout doet. Toch de schaaf maar gehaald en eerst het mes geslepen op de wetsteen. Daarna de laagjes hout gelijk schaven. Er komt een deklat overheen straks.

Straks dus aftimmeren, over die bladderende zijkanten heen. Maar om te voorkomen dat je er niet meer bij kan, ben ik maar gaan branden en krabben. Dus de verfafbrander, krabber, dopjes in, handschoenen aan...

Ook de vensterbank maar aangepakt. Welke nog niet klaar is hoor! Er komt gewoon netjes vuren onder de vele laklagen uit, dus ik ga goed schuren, plamuren en lekker in de lak.

Toen begon het werk om af te gaan timmeren. Zie hier ook de reden. Je ziet een nieuw stukje 22x48 vuren zitten waarmee ik het geëgaliseerd heb voordat de stukadoor kwam. Dan had die een mooie basis om tegenaan te werken. Maar ja ziet, aftimmeren is niet overbodig!

Ik had vuren timmerpanelen gehaald bij de bouwmarkt, 18 dik en 200 diep. Ik dacht lekker makkelijk, facetje zit er al aan.. alleen ff de diepte aanpassen en kind kan de was doen. Maar dat pakte niet mooi uit, daar ik links bij het kozijn maar 40 hout heb. Dus dan bleef er geen kozijn zichtbaat. Raar gezicht.

Dus, timmerpanelen terug en 12 mm MDF gehaald. Tja, het gaat toch in de lak. Ben ook geen MDF fan maar goed je moet wat. Uiteraard was de zaagmachine bij de Praxis kapot, dus die konden niet ff stroken van 180 voor me zagen. Dus, zelf opstelling fabriceren.

Ik houd wel van mooie details, dus dat facetje van die vuren planken moet ik ook hebben. Dus die verse schaaf kwam weer van pas. Eerst natuurlijk een opstelling fabriceren.

Drie keer de schaaf erover in een mooie hoek...

Dotje montagekit erop tegen het resoneren (jaja, hele plannen) en een paar spijkers erin met de tacker...

En ja, dan zit plots alles mooi erin!

Ik zeg geslaagd en ik heb ervan genoten. Zichtwerk!

Nog wat restjes afbranden (vanavond willen doen, alleen 12 uur gewerkt voor de baas)... goed schuren... en alles goed in de lak. Vooral 't kopse MDF natuurlijk. Naadjes kitten, komt goed.

Het zijraampje is een verhaal apart... maar ook daar al een plan voor. Wordt vervolgd...

[ Bericht 0% gewijzigd door Gieliovd op 07-07-2014 22:40:15 ]
  PR/Manusje van alles maandag 7 juli 2014 @ 22:40:15 #20
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142027651
Mooi werk!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 7 juli 2014 @ 22:46:59 #21
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142028099
Wordt wel wat hè Fiets! Leuk joh, zichtwerk maken.
  maandag 7 juli 2014 @ 23:26:19 #22
399214 Knutsel-Smurf
pi_142029931
Eindelijk leuk werk!!
En netjes aangepakt!!

Maar waarom geen multiplex of HDF?
pi_142038027
Ik zou er nog een paar koplatten op spijkeren om het helemaal af te maken. Die zaten er origineel waarschijnlijk ook namelijk. Verder goed werk!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 17:09:51 #24
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142052632
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 23:26 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Eindelijk leuk werk!!
En netjes aangepakt!!

Maar waarom geen multiplex of HDF?
Multiplex wat ik hier kan krijgen is beuken multiplex, plaat kost in 12 dik geloof ik ¤55 ofzo. HDF is niet te krijgen. Ik haal alles bij de Praxis omdat ik dat lopende kan redden. Misschien toch maar eens kijken voor een houthandel in de buurt.

MDF of wat dan ook... het gaat achter een paar lagen grondverf en aflak. Niemand die het ziet. En mijn perfectionisme wordt steeds meer aan banden gelegd door de tijd en mijn gevoel van "ik ben er klaar mee".
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:38 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ik zou er nog een paar koplatten op spijkeren om het helemaal af te maken. Die zaten er origineel waarschijnlijk ook namelijk. Verder goed werk!
Ik heb bij dit kozijn gekozen om geen koplatten toe te passen maar het plaatwerk 3-4 mm voorbij de muurafwerking te laten steken. Ik vind het er persoonlijk mooi uit zien.

De bedoeling was ook koplatten maar door het feit dat ik door wil gaan en de stukadoor nog niet heeft afgewerkt, dus de definitieve dikte niet bekend... dit gedaan.

De deuren ga ik naar verwachting wel voorzien van koplatten en neuten, alleen zit ik daar met een probleem dat ze uitsteken t.o.v. de wand, dus je koplatten moet je dan OM het kozijn maken.. en ik heb geen frees.

Meh, misschien jas ik de kozijnen direct in de lak. Kan altijd nog een neut en architraaf op.
pi_142090192
Je kan het beste even zoeken op marktplaats.
Daar vind je vaak snel allerlei bedrijven met goedkope multiplex platen.

Je kan ook kijken op http://partijhout.nl/ die zitten in Roelofsarendveen.
Of http://www.handelsondernemingdevogelwebshop.nl/multiplex

Ze passen vast wel op je Octavia ! Op mn Fabia heb ik er toen regelmatig mee vervoerd.
:)
pi_142216941
Und wieder deurrrrrr!

Zijraampje, lastig, lastig...

Het stucwerk houdt zomaar op... en dan zit er een glaslat... dus ook opgelost met een mooi latje.

Draaideeltje was ook geen eer aan te behalen... rabatdelen op elkaar getimmerd...

De achterpui heeft nog een paar latjes nodig, want je keek tegen het PUR schuim aan... toevallig had ik nog 2 stukken meranti in de grondlak liggen... deklatten van 4 meter.

Daarna nog even met de spuit kit in de rondje gegaan en wat naden kit... Kritische kijkers zien overal en nergens op de foto's al nette naadjes gekit ;)

En zo is je zaterdag weer voorbij. Want ja, voordat ik bedacht had hoe die latjes te doen, de maten bepaald... uitgerekend, materiaal gehaald, materieel verzameld en je aan de slag bent...

Productieve dag, ik blij :W
  Knikkerking dinsdag 15 juli 2014 @ 22:59:19 #27
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_142343813
Het ziet er weer goed uit hier :) mooi al dat geklus. Krijg d'r zelf ook weer zin van om morgenavond weer eens flink loos te gaan. Muziekje op en gaan met die banaan :7

Succes met alles, echt top om te zien ^O^

Nu maar eens effe Googlen wat "Rabat-delen" zijn, wel al eens van gehoord dacht ik, maar geen idee wat 't is...
pi_142369068
Toch nog iemand die reageert op m'n kunsten :')

Ik heb ook weer zin om door te gaan. Hele week al laat thuis, vanavond uit eten... Morgen misschien vrienden helpen, vrijdag wss bioscoop met m'n prijsvraag prijzen.... Dus weekend is weer het enige gaatje om wat te doen.

Rabatdelen, mes en groef planken :) normaal voor een wandje of een muur... Maar goed volgens sommige mensen kan je er ook kozijn delen mee maken...

Zaterdag weer door! Misschien maar eens de radiator uitmeten en slangen gaan boren?
pi_142372340
Aah, hier ook weer vorderingen. Ziet er goed uit!
Wat is dat nou voor gedoe met je stuuker?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator woensdag 16 juli 2014 @ 20:26:03 #30
92034 crew  Vonkenboer
  PR/Manusje van alles woensdag 16 juli 2014 @ 20:58:41 #31
Toezicht is gezond!
pi_142375799
_O_ vorderingen. *O* nice!

Hier doe ik al moeilijk als ik aan een verfklusje van een halfuur moet beginnen. :') Heb geen zin.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_142379037
Tja... als hij niet aan de slag gaat op verzoek, niet reageert, niet opneemt, niet terugbelt...

Dan weet ik het ook niet meer. Dus daar zal wat moeten gebeuren.

Ja voortgang! Ik ben aan het afwerken en afbouwen! Ik zit nu met een soort casco huis van boven naar beneden...

Ik herken het wel Fiets... op een gegeven moment wordt alles gewoon "pffffffffff wéér die hele t*eringzooi zoeken, vies maken, smeren, schoonmaken, opruimen"... en dan ben je eigenlijk er al klaar mee voordat je eraan begint.

Zin in 't weekend :)
  donderdag 17 juli 2014 @ 11:05:40 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142391491
Eindelijk heb ik je eens in actie gezien!
Die vrouw die afgelopen zaterdag naar je zwaaide was ik. ;) :D
  donderdag 17 juli 2014 @ 12:40:48 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_142393896
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:05 schreef Brighteyes het volgende:
En nu maar hopen dat je de enige vrouw was die zwaaide ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:10:14 #35
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_142394633
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:10 schreef Gieliovd het volgende:
Tja... als hij niet aan de slag gaat op verzoek, niet reageert, niet opneemt, niet terugbelt...

Dan weet ik het ook niet meer. Dus daar zal wat moeten gebeuren.

Ja voortgang! Ik ben aan het afwerken en afbouwen! Ik zit nu met een soort casco huis van boven naar beneden...

Ik herken het wel Fiets... op een gegeven moment wordt alles gewoon "pffffffffff wéér die hele t*eringzooi zoeken, vies maken, smeren, schoonmaken, opruimen"... en dan ben je eigenlijk er al klaar mee voordat je eraan begint.

Zin in 't weekend :)
wie reageert niet?
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:20:32 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142394905
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:40 schreef Troel het volgende:

[..]

En nu maar hopen dat je de enige vrouw was die zwaaide ;)
:D True!
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:39:27 #37
399214 Knutsel-Smurf
pi_142395557
Hij is weer lekker bezig!!
pi_142407722
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]

wie reageert niet?
De stukadoor...

quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:05 schreef Brighteyes het volgende:
Welke van de talloze vrouwen die aan mijn venster staan gedurende de klusweekenden?

En toen werd 'ie wakker ;)

Ja! Ik had die conclusie al voor 98% zeker getrokken dat jij het was ;) Leuk!

Vanavond de tuin nog maar ff in. Er ligt nu zoveel snoei afval...
  donderdag 17 juli 2014 @ 20:05:47 #39
36431 bleiblei
pi_142411205
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:59 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

De stukadoor...

[..]
Die gasten zijn zo irritant :') .
Snap ik nu echt niet, had het telefoonnummer van 1tje die perfect werk afleverde EN altijd netjes langs kwam op de momenten dat we een afspraak hadden. Maar die is van telefoonnummer veranderd. En de eerste die ik belde voor een huidige klus belde 3 keer af met een kutsmoes, en de tweede heeft het ook ondertussen een keer af laten weten. Ik snap niet hoe die kerels aan klanten komen/klanten houden :{ .
  Moderator donderdag 17 juli 2014 @ 20:13:02 #40
92034 crew  Vonkenboer
pi_142411608
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 20:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Die gasten zijn zo irritant :') .
Snap ik nu echt niet, had het telefoonnummer van 1tje die perfect werk afleverde EN altijd netjes langs kwam op de momenten dat we een afspraak hadden. Maar die is van telefoonnummer veranderd. En de eerste die ik belde voor een huidige klus belde 3 keer af met een kutsmoes, en de tweede heeft het ook ondertussen een keer af laten weten. Ik snap niet hoe die kerels aan klanten komen/klanten houden :{ .
Het zijn stucadoors _O-
pi_142412903
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 20:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik snap niet hoe die kerels aan klanten komen/klanten houden :{ .
Het vreemdste punt hier is... het werk is niet af, er is nog niets betaald, de eerste fase is redelijk afgerond... dus nu is het puur een beetje spuitwerk en putz smeren. Eitje paar dagen werk.
  PR/Manusje van alles donderdag 17 juli 2014 @ 20:48:12 #42
Toezicht is gezond!
pi_142413511
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 20:37 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Het vreemdste punt hier is... het werk is niet af, er is nog niets betaald, de eerste fase is redelijk afgerond... dus nu is het puur een beetje spuitwerk en putz smeren. Eitje paar dagen werk.
Misschien neemt hij zijn verlies wel en laat nooit meer iets van zich horen. _O-
  donderdag 17 juli 2014 @ 20:57:52 #43
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142413978
Dan zou je toch bijna een Pool inhuren.
pi_142414267
Ik zal morgenavond als ik eraan toekom een aangetekende brief voorbereiden en op de bus doen waarmee ik de opdracht ontbind en hem 7 dagen de tijd geef om een betalingsvoorstel te doen voor de niet-afgeronde werkzaamheden... waarna ik de opdracht als niet-uitgevoerd zal beschouwen en alle betalingsverplichtingen als niet bestaand verklaar.

Dan zal ik per omgaande een ander scoren en doorrrrrrrr...

Morgenmiddag vrij *O*
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:06:58 #45
399214 Knutsel-Smurf
pi_142462318
Er is dus hoop op geluk bij een ongeluk?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:12:21 #46
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142462579
Helemaal geen zin in joh.

Vandaag klussen, water liep van m'n kop zo heet! Soppen in m'n schoenen.. En weer allemaal vrouwen zwaaien, krijg je met zo'n half naakte man achter een raam.

Ben wel weer van die troep af die de stukadoor achtergelaten had... Alles naar de stort.
pi_142462914
Gieliovd, ik probeer foto's te zoeken van je nieuwe kozijnen maar kan ze niet vinden.
Zou je ze nog een keer willen plaatsen?

En wat het weer betreft, veeeeeel te warm om te klussen maar gewoon op tijd ff wat drinken en pauze nemen ;)
pi_142472202
Respect voor mijn mede klusser. Het valt niet mee met dit weer inderdaad.

Loop nu in korte broek, tegen al mn principes in (altijd een werkbroek) Maar anders is het niet vol te houden.

Succes vandaag, ik ga verder met mn balklaag :P

Overigens is mijn stukadoor echt een toppertje als ik dit zo lees. Snel, meedenken, niet zeuren en afspraken mee te maken. Zal hem een kerstkaart sturen dit jaar.

c_/
met een koekje
  Knikkerking zaterdag 19 juli 2014 @ 10:53:00 #49
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_142472333
Ah, nog meer mensen aan 't klussen dus ^O^
Ik ben (ook in korte broek :P ) al sinds vanmorgen 8u bezig *O*

Boven aan 't plamuren, verven en straks sleufje in de vloer maken, afwisselend met buiten in de tuin vanalles :D Erg warm, maar inderdaad genoeg drinken, dan lukt het wel...

Succes!!
pi_142480871
Jazeker, schuren en plamuren hier! Zweet m'n billen uit m'n string maar het gaát de goede kant op.

Buurman verderop stond opeens aan het raam, of hij het puin mocht hebben uit de voortuin

Dus al dat puin is opeens weg haha. Ik zeg, joh neem die betontegels ook ff mee. Ook weg!

Heerlijk. Ik leg gewoon oude deuren in de tuin, worden gehaald. Puin, wordt gehaald.

Ideale stort mijn voortuin.

Helaas denken de voorbijgangers het ook met hun papiertjes en zakjes }:|

Harde kern klussers! De thermometer wijst 32 graden aan, dus ik ga nog ff schuren :')

Hell yes vanavond naar t meertje zwemmen.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 17:41:46 #51
399214 Knutsel-Smurf
pi_142484796
Ik sla maar een dagje over, de hele week al in die hitte al in de weer geweest met 11kg en 30kg sloophamers (60m2 dekvloer eruit en een geul door de betonvloer voor een nieuwe riolering).

Maar petje af!! Toch wel koud bier voor jezelf klaargezet hoop ik??
  PR/Manusje van alles zaterdag 19 juli 2014 @ 17:42:46 #52
Toezicht is gezond!
pi_142484833
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 17:41 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik sla maar een dagje over, de hele week al in die hitte al in de weer geweest met 11kg en 30kg sloophamers (60m2 dekvloer eruit en een geul door de betonvloer voor een nieuwe riolering).

Maar petje af!! Toch wel koud bier voor jezelf klaargezet hoop ik??
pics. :9
pi_142485859
Klinkt heftig smurf, doordeweeks ben ik van achter mijn bureau en vergadertafels met onderhoud bezig.... er komt geen spierkracht meer bij kijken vandaag de dag.

Ik heb ondertussen zo goed als alles van de woonkamer geschuurd, geplamuurd en rondom de naden gekit met acrylaatkit. Tip van de dag: koop geen Sencys acrylaat, ik heb een nieuwe bus weggepleurd, kreeg het bijna die bus niet uit zo visceus (dik).

Morgen denk ik maar de bus grondverf uit de kast trekken! Alles lekker één keer in de grondverf en dan scheelt dat ook een hoop schoonmaken. Als er dan eerdaags een keer aan de muren en plafond wordt gewerkt, kan ik daarna hatsikidee de stucloper eruit rukken.

NA 2,5 JAAR WORDT DAT WEL EENS TIJD HÈ!

Ik ga maar eens een beetje zwemmen...

Bier? Vandaag koude witte wijn ;)
  zondag 20 juli 2014 @ 18:16:40 #54
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142520620
Dus, zondagavond! Het is pas 18:00 maar het voelt als middernacht. Hard doorgewerkt vandaag! Ik had een doel, dus dan ga je ervoor!

Nadat ik heel wat uurtjes heb geïnvesteerd in het opknappen van die grafbende van een oud hout van de vorige bewoners... uiteenlopend van mooi Amerikaans grenen tot een paar op elkaar gelijmde rabatdelen van vuren.. met daarover met tapijtlijm weer kunststof laminaat.. (1 mm trespa).... 1 miljoen spijkers en nietjes...

Na vele uren schuren, plamuren, kitten, aftimmeren, meer schuren en nogmaals (en sommige plaatsen nog 2 keer) plamuren... Stonden het grote voorkozijn, de vensterbank, het zijraampje, de 2 deurkozijnen, de gordijnkoof en nog wat kleingoed er geschuurd, gekit en glad geplamuurd bij.

Tijd voor een goede laag grondverf! Maakt een wereld van verschil en het trekt wat minder snel vuil aan. Dat is even de primaire reden, want het afschilderen zal niet 1,2,3 gaan gebeuren een dezer dagen, denk ik.

Dus daar gaan we:

Begonnen met een deurkozijn, kon ik weer ff de draai vinden die ik zocht. Lang geleden dat ik heb staan schilderen.

Vervolgens maar aan het zijraampje gegaan:

Het tweede deurkozijn riep ondertussen ook..

Het grote voorkozijn en de vensterbank zagen er toen wat treurig uit... dus heb ik die een goede beurt gegeven. Niet gek al zeg ik het zelf!

De gordijnkoof hing er wat bruintjes bij, dus die ook nog even voorzien van een goede eerste laag. Met die warmte had ze goede dorst, ook hier zoog de kopse kant mijn halve bus verf leeg. Fijn dat MDF!

Al met al weet een geslaagd weekend, ik ben trots op de voortgang. Mag ook wel eens!

Ik heb nu een benchmark... Alles nog een laatste keer nalopen met schuurpapier, stof eraf blazen met perslucht, ontvetten en stofvrij maken... en daarna één keer alles in de grondverf heeft me 7 uur gekost, met flink hard doorwerken. Nog een grondlaag gaat me dus nog bijna een heel weekend kosten, 1 of 2 eindlagen dus nog 2 weekenden. Maar de kans bestaat dat ik het uiteindelijke schilderwerk nog uitbesteed.

Eerst de wanden en het plafond maar.. dan aan de vloer werken en dan kijken we weer verder. Maar ik moet zeggen, het gaat nu hard! Het lijstje met "Te doen voordat de woonkamer bewoonbaar is" wordt steeds korter!

Nog even leuk en schokerend: hoe het niet zo heel lang geleden er nog bij stond!!!!

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:20 schreef Vinz0r het volgende:
Gieliovd, ik probeer foto's te zoeken van je nieuwe kozijnen maar kan ze niet vinden.
Zou je ze nog een keer willen plaatsen?

En wat het weer betreft, veeeeeel te warm om te klussen maar gewoon op tijd ff wat drinken en pauze nemen ;)
Welke kozijnen bedoel je? Ik heb alleen mijn hele achterpui vervangen. De rest is opgeknapt en voorzien van goed isolerend glas. De laatste foto laat de pui zien, of tenminste de bovenste helft.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gieliovd op 20-07-2014 18:32:34 ]
  PR/Manusje van alles zondag 20 juli 2014 @ 18:21:33 #55
Toezicht is gezond!
pi_142520801
Uitbesteden. Gelijk doen. Schilderen, echt, wie dat uitgevonden heeft. :') Heb hier nog 7 deuren en kozijnen staan die van bruin naar wit willen. :'(

Je toko ziet er strak uit zo! het lijkt he, alsof je toch enigszins een beetje richting afronding gaat. :o :o :o
  zondag 20 juli 2014 @ 18:24:54 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_142520918
wauw! Dat is een verschil!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 20 juli 2014 @ 18:25:13 #57
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142520935
  PR/Manusje van alles zondag 20 juli 2014 @ 18:35:07 #58
Toezicht is gezond!
pi_142521312
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:25 schreef Gieliovd het volgende:
[ afbeelding ]
:D

Gelukkig wel. _O-
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 21:10:35 #59
92034 crew  Vonkenboer
pi_142528325
Wauw, dat begint er al goed op te lijken !
Maar ik zou het schilderwerk ook uitbesteden als ik jou was.
Ik heb er zelf ook zo'n 100% geen gevoel voor :X
pi_142561973
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:16 schreef Gieliovd het volgende:
Dus, zondagavond! Het is pas 18:00 maar het voelt als middernacht. Hard doorgewerkt vandaag! Ik had een doel, dus dan ga je ervoor!

Nadat ik heel wat uurtjes heb geïnvesteerd in het opknappen van die grafbende van een oud hout van de vorige bewoners... uiteenlopend van mooi Amerikaans grenen tot een paar op elkaar gelijmde rabatdelen van vuren.. met daarover met tapijtlijm weer kunststof laminaat.. (1 mm trespa).... 1 miljoen spijkers en nietjes...

Na vele uren schuren, plamuren, kitten, aftimmeren, meer schuren en nogmaals (en sommige plaatsen nog 2 keer) plamuren... Stonden het grote voorkozijn, de vensterbank, het zijraampje, de 2 deurkozijnen, de gordijnkoof en nog wat kleingoed er geschuurd, gekit en glad geplamuurd bij.

Tijd voor een goede laag grondverf! Maakt een wereld van verschil en het trekt wat minder snel vuil aan. Dat is even de primaire reden, want het afschilderen zal niet 1,2,3 gaan gebeuren een dezer dagen, denk ik.

Dus daar gaan we:
[ link | afbeelding ]

Begonnen met een deurkozijn, kon ik weer ff de draai vinden die ik zocht. Lang geleden dat ik heb staan schilderen.
[ link | afbeelding ]

Vervolgens maar aan het zijraampje gegaan:
[ link | afbeelding ]

Het tweede deurkozijn riep ondertussen ook..
[ link | afbeelding ]

Het grote voorkozijn en de vensterbank zagen er toen wat treurig uit... dus heb ik die een goede beurt gegeven. Niet gek al zeg ik het zelf!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

De gordijnkoof hing er wat bruintjes bij, dus die ook nog even voorzien van een goede eerste laag. Met die warmte had ze goede dorst, ook hier zoog de kopse kant mijn halve bus verf leeg. Fijn dat MDF!
[ link | afbeelding ]

Al met al weet een geslaagd weekend, ik ben trots op de voortgang. Mag ook wel eens!

Ik heb nu een benchmark... Alles nog een laatste keer nalopen met schuurpapier, stof eraf blazen met perslucht, ontvetten en stofvrij maken... en daarna één keer alles in de grondverf heeft me 7 uur gekost, met flink hard doorwerken. Nog een grondlaag gaat me dus nog bijna een heel weekend kosten, 1 of 2 eindlagen dus nog 2 weekenden. Maar de kans bestaat dat ik het uiteindelijke schilderwerk nog uitbesteed.

Eerst de wanden en het plafond maar.. dan aan de vloer werken en dan kijken we weer verder. Maar ik moet zeggen, het gaat nu hard! Het lijstje met "Te doen voordat de woonkamer bewoonbaar is" wordt steeds korter!

Nog even leuk en schokerend: hoe het niet zo heel lang geleden er nog bij stond!!!!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

[..]

Welke kozijnen bedoel je? Ik heb alleen mijn hele achterpui vervangen. De rest is opgeknapt en voorzien van goed isolerend glas. De laatste foto laat de pui zien, of tenminste de bovenste helft.
De achterpui bedoelde ik ja :$

Zou je mij per pm kunnen sturen wat je ongeveer kwijt was en welke firma?
Moet namelijk iets soortgelijks gaan doen en ben dus beetje aan t orienteren wat ik kan gaan verwachten.

En ziet er strak uit zo in de grondverf, t einde is in zicht ;)
  maandag 21 juli 2014 @ 23:32:47 #61
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142579243
Komt goed, morgen ofzo.
  maandag 21 juli 2014 @ 23:35:08 #62
36431 bleiblei
pi_142579371
Oh ja, dat tapijt op de muur :D
Dan ist gigantisch vooruit gegaan inderdaad!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:23:29 #63
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142729063
Goed nieuws! Mijn ultimatum met de stukadoor heeft succes gehad.

Ik heb zojuist een gedeelte van de aanneemsom betaald voor het geleverde werk en daarmee is de gehele opdracht verder ontbonden. Ik ben meteen de sleutel gaan halen en heb het overgemaakt.

Klaar is kees. En nu weer door!

Ik kom terug op mijn besluit om spachtelputz te laten plaatsen... helaas is er enige scheurvorming ontstaan en ben ik bang dat dit wel blijft werken ook... dus ik denk dat ik de hele zooi maar ga glasvliezen en dan daarover lekker sausen.

Uiteindelijk wilde ik putz omdat het sterk is en er mooi uit ziet. Maar op deze manier gaat dat hem niet worden.

Dus ik overweeg nu zelf te gaan behangen en spuiten.

Nou was er hier een geweldig forumlid die me eens heeft aangeboden zijn spuitmachine te lenen.... Spuit in in één ruk het plafond en de wanden wit. En dan aan de vloer! EN DAN! BIJNA!
  PR/Manusje van alles vrijdag 25 juli 2014 @ 22:11:46 #64
Toezicht is gezond!
pi_142733074
Moet er glasvlies op ja?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 22:38:00 #65
36431 bleiblei
pi_142734091
Wat bizar dat er nog scheuren ontstaan in nieuw stucwerk in een huis van 80 jaar oud :o .
pi_142735977
Heb ik ook hoor, huis is ook 80 jaar oud. Houten vloeren, zwaar verkeer etc. Geeft karakter :Y

c_/
met een koekje
  vrijdag 25 juli 2014 @ 23:27:45 #67
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142735990
Maakt ook geen fuck uit, ik zal het delen..

Bij de buren is het binnenblad van de spouwmuur vorige vrijdag 2 cm naar binnen geklapt (van de voorgevel). Daarbij is over de hele hoogte van de woning beweging ontstaan. Plafond losgebarsten van de muur, kitranden badkamer ontzet, scheuren in de muren...

De latei (30 cm hoog) in de voorgevel is gebroken op plaatsen, er steekt een 2x2 cm smeedijzeren anker uit de latei bij de buren... Het raamkozijn staat bol.

Bij mij? Scheur in de muur in de hal, oude scheuren in de voorgevel zijn weer zichtbaar.. gelukkig valt het REUZE mee bij mij... maar toch. Ook buiten staan wat voegen open.

Kan ik er wel weer bij hebben.

Dus: glasvlies is denk ik het meest wijs. Het blijft bewegen. Eventueel laat ik het in de Brander Diamant spuiten daarna? Ook mooie korrel.

Maar lekker glad is ook wel mooi. Leuk ik het op met accessoires, misschien een kleurtje.

Ben er zo klaar mee :') Lekker afbouwen morgen weer!
  PR/Manusje van alles vrijdag 25 juli 2014 @ 23:29:52 #68
Toezicht is gezond!
pi_142736071
Ja dan kan je bijna niet anders... Klote man, zulke dingen. :o
  vrijdag 25 juli 2014 @ 23:48:51 #69
36431 bleiblei
pi_142736776
Holy moly :o .
Ik dacht dat een huis in een normale situatie ergens wel klaar was met zetten. Maar idd. houten vloeren, verkeer ed had ik geen rekening mee gehouden.
pi_142754486
Vanmiddag ff bij de Praxis binnen gelopen voor glasvlies behang. ¤29,50 in de aanbieding nu, voorgeschilderd glad glasvlies (dus geen structuurtje) voor 25 meter (niet-geschilderde kost hetzelfde..). Trek dat wel over de muur die in potentie blijft bewegen/scheuren.

Wat is jullie advies? Gelijk de hele kamer maar daarin? Zodat het wat meer "stootje" kan hebben? Of is het onzin een mooie strakke nieuw gestucte muur te beplakken?

Meteen vraagje voor boven: ik heb in 3 arbeidsslagen de gipsplaten (AK) zo glad als een spiegel gekregen, met als doel erover te sausen. Nu hoorde ik laatste dat je muurverf ANDERS wegtrekt op die Uniflott als op het papier... dus dan krijg je een soort zebrapad effect...

Is dat zo? Of moet ik lekker de zooi erop smeren en wordt het prachtig?
  zaterdag 26 juli 2014 @ 20:23:06 #71
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_142758261
Begint hier ook lekker op te schieten ^O^. Was al eventjes niet geweest (te druk, sorry), maar vordert gestaag. Good busy Gieliovd! (btw, wat betekent je nickname eigenlijk? :))
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  PR/Manusje van alles zaterdag 26 juli 2014 @ 20:27:08 #72
Toezicht is gezond!
pi_142758373
Gladde muur niet voorzien van vlies. Zonde
  zaterdag 26 juli 2014 @ 20:31:27 #73
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142758488
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 23:27 schreef koffielepel het volgende:
Heb ik ook hoor, huis is ook 80 jaar oud. Houten vloeren, zwaar verkeer etc. Geeft karakter :Y

c_/
Ken het. Mijn parketvloer ging ineens omhoog staan ondanks dat het huis al meer dan een eeuw oud is :')
pi_142759275
Thanks! Ja we gaan nu plots hard voor m'n gevoel. Vandaag heel veel materiaal voor de 48e keer de woonkamer uit gesjouwd naar boven om 't leeg te maken.

Mijn nick? Een verbastering van m'n voornaam, initialen van m'n achternaam en zoals Hans Teeuwen zou zeggen "haha! speels effect!".

Je hebt gelijk denk ik Fiets. Ik zal dan alleen de muren waar ik voor vrees gaan vliezen. Dat valt reuze mee. De kop en in de hal een muur. Dan is één rolletje genoeg haha.

Alleen nog even voor boven kijken hoe/wat.
  PR/Manusje van alles zaterdag 26 juli 2014 @ 21:56:22 #75
Toezicht is gezond!
pi_142761177
Je moet de muren die je zonder vlies doet misschien voorstrijken. Zou een stukje even testen. Hier rolde ik de latex weer vsn de muur. Weet niet wat spuiten voor effect heeft.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 22:10:16 #76
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_142864639
Zondag heb ik 100 meter voorgeschilderd glasvlies behang gehaald en 20 liter lijm. Actie op actie dus was ¤29,50 per rol kwijt, geen geld. Das ¤1 per m² dus dat kan wel.

Vanavond de voorgevel gedaan. 2 stroken van 2850 en 2 van 2200 klaargelegd... gepatenteerd afrolsysteem gemaakt natuurlijk. Workmate met 2 schragen.

Is dit toch handiger :')

3 uur later zat het erop. Wat een gepriegel met die stijve voorgeschilderde rollen!! Tip van de dag: als je veel hoekjes hebt, overweeg dan ONgeschilderd.

Ik had nogal veel hoekjes, randjes, inhammen, trapsgewijs lopende kozijnen...

Het zit er wel strak op zover ik kon zien om 21:30 :')

De resterende wanden zijn een stuk "rechter" dus zal een stuk rapper gaan. Maar ja, nou moet ik zaterdag weer een spoedklusje doen, dak opbouwen en branden op een schuur omdat de aannemers half werk hebben geleverd bij broer }:|

Gaat m'n eigen voortgang weer :W
pi_142871737
Goed aankleden met dat spul, hoe langer je ermee werkt, hoe meer irritatie op armen, benen en ongehandschoende handjes. En veeeeeel lijm. Maar spul is wel strak in mijn huis ermee.
pi_142883767
Niet misschien. Nieuw gestuukte wanden die nog nooit geschilderd zijn ALTIJD
voorstrijken voordat je met iets van latex aan de gang gaat..

Nog beter: 1x voorstrijken, dan doe je een tweede laag "half-half"
dus 1 deel voorstrijk transparant en 1 deel latex
en dan aftexen met latex..komt dat Uniflot er écht niet meer doorheen! :)
pi_142888308
Ik dacht ach kan wel ff... toch redelijk jeukende armen en benen gehad.

Ik draag wel handschoenen, want ik voelde direct al dat het allemaal weerhaakjes zijn. Ik ging er alleen vanuit dat het wel bleef zitten omdat het al gesausd is. Ach, vanavond weer door. Mij te warm met lange mouwen. Zweette me gisteren al de billen uit m'n string.

@naaa: ja ik strijk het voor. Eigenwijs als ik ben geen transparant maar gewoon Forbo 099 verdund 1:3 en dat erop gesmeerd. Prachtig mooi stabiel resultaat en een heel klein beetje roze.

Ik ben op zoek naar een muurverf spuit (HVLP of airless) en ga lekker spuiten.

Heb ook al besloten de gipsmuren boven ook te glasvliezen, heb het al in huis. Geen gezeik en alle oneffenheden gelijk kwijt.

Boos ben ik geweest toen diverse aannemers m'n wanden hebben beschadigd... als ik eerder glasvlies had bedacht was alles een stuk eenvoudiger ;)
pi_142891612
Transparant of roze; zolang het de zuiging maar opheft.
Was alleen maar een gratis schilderstip ;)

Verder benieuwd naar verder resultaat en foto's!
pi_142897099
Thanks. Foto's maken nu heeft echt geen zin haha. Wit :')

Zal toch ff wat schieten ;)

Voorstrijk nog drogende...

Paar uur zweten en het zit erop, retestrak:

Lange muur ook geschuurd en in de voorstrijk:

In de hal ook de muur geschuurd waar een scheur in zit, dus die p(l)ak ik ook meteen mee straks.

Als dit erin staat (zondag) dan ga ik weer plan maken en met de radiator aan de slag denk ik.

Dan is het denk ik zaak om de afzuigkap koof maar eens te maken... of misschien doe ik die later en schilder hem gewoon in de RAL9010 hoogglans mee in. Weet nog geen maten...

Dus dan maar regelen dat ik het zootje ga spuiten :)

[ Bericht 78% gewijzigd door Gieliovd op 30-07-2014 21:32:48 ]
pi_142899683
Heb je al eerder met glasvlies gewerkt?

In het verleden was ik de eerste keer ook heel erg enthousiast tot dat ik geen verven. Er zat niet op alle plaatsen genoeg lijm en daar kom je pas achter wanneer je gaat witten.
pi_142902299
Nee... nog nooit.

Ik schrik ervan!! Waarom merk je dat pas bij het witten?

Ik heb overal een gelijke hoeveelheid lijm achter want ik rol het met een roller op en dat gaat heel best.

Vertel, waar merk je dat aan dan?
pi_142905135
Als je gaat verven kan je door de plakkracht van de roller merken dat stukken niet hoed vastzitten. Ook zie je dat het op bepaalde stukken meer zuigt dan op andere stukken. Reken erop dat je het minstens 2x moet sauzen, hierbij kun je ook wat van de vliesachtige structuur verliezen op plaatsen waar de hechting niet optimaal is.
pi_142906509
Heb je een glad behang of dat spul met van die wafels?

Bij glad zie je op de stukken die niet goed gelijmd zijn blazen en bij de wafels kom er kleine gaatjes. Als het kleine stukken zijn kan je het proberen aan te drukken en bij grote stukken kan je eigenlijk niet veel meer.

De eerste keer ging het bij mij dus fout en daarna ben ik zorgvuldiger geworden met lijmen en heb ook de muren eerst voor gelijmd. Ik heb ook wel eens gehoord dat men de eerst laag verf mengt met lijm maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Misschien moet je voor de zekerheid eerst een stukkie witten voordat je het hele huis in de vlies zet
pi_142913365
Heb nog nooit problemen gehad met glasvlies. Kwestie van voldoende lijm aanbrengen en strak trekken met een behangspatel. Zuigende ondergrond (gipsplaat, Ytong, stuc) goed voorbehandelen met primer voor zuigende ondergrond. Anders zuig je het vocht uit de lijm voordat je behang erop zit.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_142941032
Natte vinger test altijd... Voorstrijk werkt goed. Ik heb glasvliesbehang, dus de gladde. Die wafels heb ik overwogen... Weliswaar de kleine variant, maar het doel is gladde wanden.

Tevens ga ik slechts een paar muren doen, de rest ga ik direct stucwerk sausen. Het ziet er na het sausen als het goed is 1:1 hetElfde uit.

Vanavond 5 kamers voorzien van hoge plinten. Bij vrienden :')

[ Bericht 39% gewijzigd door Gieliovd op 01-08-2014 07:21:48 ]
  Knikkerking vrijdag 1 augustus 2014 @ 07:19:20 #88
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_142945811
Lol, dan schiet het niet echt op nee 8)7

Maareh, klinkt nog als een hele klus dat behangen :X

Veel succes in ieder geval, hoop dat het allemaal goed komt ^O^
pi_142945859
Ach, met doorzettingsvermogen is alles mogelijk.

Komt wel goed hoor ;)
  PR/Manusje van alles vrijdag 1 augustus 2014 @ 07:51:45 #90
Toezicht is gezond!
pi_142945960
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:53 schreef Gieliovd het volgende:
Natte vinger test altijd... Voorstrijk werkt goed. Ik heb glasvliesbehang, dus de gladde. Die wafels heb ik overwogen... Weliswaar de kleine variant, maar het doel is gladde wanden.

Tevens ga ik slechts een paar muren doen, de rest ga ik direct stucwerk sausen. Het ziet er na het sausen als het goed is 1:1 hetElfde uit.

Vanavond 5 kamers voorzien van hoge plinten. Bij vrienden :')

:')

Het einde is in zicht en dan moet je ergens anders de boel mooi maken. _O-
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:19:32 #91
399214 Knutsel-Smurf
pi_142949574
NEEEE!!! het mag niet af zijn!
Anders ben ik mijn vaste lurk topic kwijt.

Kun je je hut niet afbranden als je klaar bent? O-)
  Knikkerking vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:23:16 #92
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_142949691
lolz :P

Maareh, ik vind al dat klus gedoe ook wel nice om te volgen, dus keep this going pleaaaase *O* *O* *O*
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:26:44 #93
399214 Knutsel-Smurf
pi_142949790
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:23 schreef Atmoz het volgende:
lolz :P

Maareh, ik vind al dat klus gedoe ook wel nice om te volgen, dus keep this going pleaaaase *O* *O* *O*
Zullen wij de hut anders voor hem afbranden Atmoz?
Anders valt hij straks in een zwart gat en heeft hij niets te doen enzo... Dat moeten we niet willen met zijn allen. :7
  Knikkerking vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:28:53 #94
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_142949849
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:26 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Zullen wij de hut anders voor hem afbranden Atmoz?
Anders valt hij straks in een zwart gat en heeft hij niets te doen enzo... Dat moeten we niet willen met zijn allen. :7
haha, nou... ik doe dat meestal anders:
Ik verhuis gewoon zodra het klaar/vol is. (bij de vorige 3 woningen/appartementen ook zo gedaan :Y )
pi_142962409
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:19 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
af zijn!

:') :W

@fiets: vertel mij wat, ik ben te aardig O~)

Zondag weer deur... morgen dus bij broer dak branden en schuur afmaken... k*taannemers hebben hem dus genaaid en nou zit hij met een half waterdichte schuur.
  Moderator vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:41:57 #96
92034 crew  Vonkenboer
pi_142962968
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:24 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

:') :W

@fiets: vertel mij wat, ik ben te aardig O~)

Zondag weer deur... morgen dus bij broer dak branden en schuur afmaken... k*taannemers hebben hem dus genaaid en nou zit hij met een half waterdichte schuur.
Heeft er iemand in de familie ook nog goede ervaringen met aannemers e.d. ? Of is het allemaal leed en kommer en kwel ? :{
pi_142963652
Absoluut!

Niet.

Broer heeft zelfs gevraagd: "joh, hé, is dit voor jou ook een goede prijs? Het moet echt gewoon goed en geen gezeik! Dus wees eerlijk voor mij en jezelf OK?" Zegt die vent "Ja, zeker joh, prima komt allemaal goed".

Dus.

Gaan het zien morgen. Broer is van het "beetje beunen is ook goed" dus zal me niet verbazen als we morgen een emmer dakdicht pasta over die reeds erover gesmeten onderlaag staan te smeren. Zucht.

En dan wel voor ¤30.000 aan motoren daarin zetten en nog eens duizenden ¤ aan onderdelen en gereedschappen.
pi_143240498
Vandaag weer lekker geklust, hele week niks kunnen doen. Vandaag dus de handen uit de mouwen en aan de slag! Ik had de banen al voorbereid en het meest optimale strategische plan al bedacht...

Dus aan de slag! Sop, sop, sop muur in de lijm en plakken maar....

Verlies viel wel mee uiteindelijk.

Gelijk m'n dozen allemaal afgedekt voor het schilderen ;)

Want ja, binnenkort gaan we schilderen! En hoe... met m'n nieuwe speelgoed:

Ik heb er ook een lakbeker bij dus ik ga alle deuren (5 stuks) proberen in één ruk te spuiten. Lijkt me zo fantastisch als dat lukt, ik haat deuren schilderen. Altijd angst voor strepen, haren, aanzetten...

Vandaag alle randen van de sierlijsten gekit, de muur hoeken gekit, deurkozijnen gekit, opgeruimd en nog wat kleine dingen... ben een beetje door m'n klussen heen ben ik bang!

Al met al is de woonkamer dus zo goed als klaar voor de spuitklus! Het plan is als volgt:

- Wanden spuiten (dubio: RAL 9001 of 9010)
- Plafond spuiten (RAL 9010)
- Stucloper eruit
- Vloer aanpakken
- Deuren kopen en afhangen
- Keuken kopen en plaatsen
- Afzuigkap koof maken en naar buiten brengen

Naar boven verkassen met m'n woonkamer en keuken inboedel!
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 21:15:03 #99
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143241616
Zijn dat trouwens taksipakken op de vloer? :P
pi_143245271
Hahaha, eindelijk iemand die het opvalt. Inderdaad! Die stucloper is gewoon een Taksi pak met een grijs laagje, en dat laagje is er ergens in de tijd af gesleten :D

Ik had ook zoiets van HUH???
pi_143275414
Goed bezuuuuuug! :)

Ben benieuwd naar die spuit-bazooka, hopelijk werkt 'ie goed! Kon je geen Project 115 lenen van een forumlid? :+
pi_143276164
Jajaja, vandaag weer lekker bezig geweest.

Vandaag de grote muur en het plafond in de voorstrijk gezet.. nog wat oneffenheden weggeschuurd en zo ging de dag weer snel. Ik moet goed nadenken maar volgens mij ben ik er klaar voor... Afplakken en gaan met die SuperSoaker!

Ja 4wood een of andere topgozer had een betere machine te leen! Maar ja, ik ken mezelf... alles moet in 4 fasen, en daar wordt niemand beter van met dat lenen.

Nog wat feauteaus voor de liefhebbers..

Also, voorgeschilderd glasvlies om een 90 graden bocht met kleine radius brengen zorgt dus hiervoor:

Links glasvlies, rechts stucwerk in de voorstrijk en boven kaal stucwerk en tussenin nog een sierlijst:

De lange muur voorstrijken... mooi roze is niet lelijk. 20 minuten later was alles al weggetrokken trouwens:

Plafond voorstrijken met een blokkwast is geen pretje, maar ja ik ben eigenwijs en ga door:

M'n trouwe blokkwast waarmee ik al talloze vierkantje meters stucwerk en kaal metselwerk heb voorgestreken is nu toch echt aan pensioen toe:

Ik zeg retestrak muurtje na het schuren en voorstrijken. Niks meer aan doen, behalve een laagje kleur:

Over die kleur zit ik nog altijd in. RAL 9010 of 9001 op de muren? Plafond wordt hoe dan ook 9010 incl. de sierlijsten. Maar is 9001 dan niet fijner op de muren, beetje warme kleur? Of is dat gewoon vies geel?
pi_143276483
Mooi kort kapseltje op die blokkwast! :D

Ik zou niet geler gaan dan 9010, tenzij je voor een kleurtje wilt gaan, maar dan zou ik een andere (lichte) tint pakken. Als je het plafond dan ook 9001 spuit lijkt het net of er al jaren in gerookt wordt. :7

Je kunt de plafonds ook wit maken, en dan de muren 9010. Of alles 9010, dat scheelt een puist afplakwerk. Mocht dat te steriel zijn, kun je altijd één of meerdere muren in een accentkleurtje rollen. Heb hier toen ook alles eerst spierwit gemaakt, daarna is het met de roller een fluitje van een cent om wat kleur aan te brengen.
pi_143277308
Je zette me opeens aan het denken ja, plafond kan natuurlijk ook wit-wit en dan de wanden 9010.

9001 is dus van de baan.

Wat je zegt is me ook wel wat waard ja. Afplakken en dat gezeik he-le-maal geen zin in... beter gewoon alles in één kleus jassen en aan de vloer beginnen...? Dat is de "ik ben het ZAT persoon" in mij....

De andere persoon zegt "oooeee... nice plafond spierwit en muren 9010 gebroken wit.. hmmm I like"..

Ffs waarom altijd die interne strijd.
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:30:21 #105
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_143278238
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:12 schreef Gieliovd het volgende:
Je zette me opeens aan het denken ja, plafond kan natuurlijk ook wit-wit en dan de wanden 9010.

9001 is dus van de baan.

Wat je zegt is me ook wel wat waard ja. Afplakken en dat gezeik he-le-maal geen zin in... beter gewoon alles in één kleus jassen en aan de vloer beginnen...? Dat is de "ik ben het ZAT persoon" in mij....

De andere persoon zegt "oooeee... nice plafond spierwit en muren 9010 gebroken wit.. hmmm I like"..

Ffs waarom altijd die interne strijd.
Wij hebben een wit-witte plafond en RAL9010 op de muren, en we gaan de plafond opnieuw schilderen. Persoonlijk zeg ik dus niet doen :@
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
  Knikkerking zondag 10 augustus 2014 @ 21:39:45 #106
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_143278715
Zeer goed bezig weer ^O^

Je schiet flink op zo, zeker met je nieuwe aanwinst ;) zo'n latexspuit lijkt me super handig!!

Hoe zit dat met je inbouwdozen? Waarom zijn die (ik hoop) tijdelijk dicht?

En die drinkplaatsen als stucloper is toch normaal? Dat kom ik wel vaker tegen... Veel merken wat hun mislukte drukken weggeven als ondergrond tijdens het klussen.

Anyway: veel succes nog verder!! :7
pi_143278788
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:30 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Wij hebben een wit-witte plafond en RAL9010 op de muren, en we gaan de plafond opnieuw schilderen. Persoonlijk zeg ik dus niet doen :@
Ik snap niet zo goed wat je wel of niet zou doen :@
pi_143278976
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:39 schreef Atmoz het volgende:
Zeer goed bezig weer ^O^

Je schiet flink op zo, zeker met je nieuwe aanwinst ;) zo'n latexspuit lijkt me super handig!!

Hoe zit dat met je inbouwdozen? Waarom zijn die (ik hoop) tijdelijk dicht?

En die drinkplaatsen als stucloper is toch normaal? Dat kom ik wel vaker tegen... Veel merken wat hun mislukte drukken weggeven als ondergrond tijdens het klussen.

Anyway: veel succes nog verder!! :7
Er zit nog glasvlies overheen ;) die snij ik straks weg na het spuiten.

Stucloper is inderdaad heel normaal. Ik werkte vroeger bij een fabriek waar dit spul op rol binnen kwam.

Volgend weekend hoop ik spuiten?!!
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:52:22 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143279364
Gewoon alles 9010! Geen verschil tussen wand en plafond.
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:53:23 #110
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_143279418
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:41 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat je wel of niet zou doen :@
Sorry ik bedoel, ik zou niet muren 9010 maken en de plafonds zuiver wit. Dat hebben wij wel gedaan en het vloekt enorm.
pi_143280254
Hier plafonds wit. Zou ook niet anders willen.
Oogt toch veel 'ruimer' naar mijn mening.

Wanden RAL 1013 (zelfde kleur als standaard schakelmateriaal).
Dat is een tint die tussen RAL 9010 "Gebroken wit" en RAL 9001 "Cremewit" inzit.

RAL 9001 vind ik persoonlijk erg gelig.
pi_143280277
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:53 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Sorry ik bedoel, ik zou niet muren 9010 maken en de plafonds zuiver wit. Dat hebben wij wel gedaan en het vloekt enorm.
Ik heb nergens problemen mee hoor.
Persoonlijk vind ik juist dat t een beetje gebroken wordt.
  PR/Manusje van alles zondag 10 augustus 2014 @ 22:14:14 #113
Toezicht is gezond!
pi_143280551
hebben hier wit op het plafond en 9010 op de muur. Of andersom. Weet ik veel.
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:19:56 #114
399214 Knutsel-Smurf
pi_143280901
Hier wordt alles "wit-wit"
Al wordt schijnbaar de hele benedenverdieping qua muren een lichtgrijze tint. En aangezien ik al 49 andere tinten grijs heb wordt het een echte "50 tinten grijs" hut.

Maar dat is part of the deal, ik de constructieve dingen / indeling / gadgets en alles wat je bouwt of schroeft. De smurfin de kwast.

Mijn idee: alles "wit-wit" en eventueel een muur met een accent kleurtje.
pi_143281049
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
hebben hier wit op het plafond en 9010 op de muur. Of andersom. Weet ik veel.
Held, échte vent. "Weet ik veel, boeit me niet, als het maar goed is".

Ik heb geen smurfin meer, dus ik moet alles van bedenken, tot bouwen tot afwerken zelf doen. Samen met jullie uiteraard.

Altijd weer meerdere kampen...
- Alles 9010!!
- Wit-wit
- Plafond wit, rest 9010...

Ik heb er al 20 liter van staan, jaar geleden dacht ik al "binnenkort mooi schilderen" :')

Accentkleurtje achter de bank en achter 't bed zit ik zeker aan te denken. Misschien achter 't bed zelfs een behangetje. Niet zoals MrSubtle trouwens ;)
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:30:35 #116
399214 Knutsel-Smurf
pi_143281520
4 emmers wit-wit en knallen met die latex-buks.
Mocht het niet naar zin zijn kun je altijd met 1 laagje de muren 9010 spuiten.

Scheelt je afplakken en wordt vast mooi.
Volgens mij zie je het verschil niet eens als je het niet naast elkaar ziet.

En soms was geen smurfin wel top geweest, hoef ik nergens rekening mee te houden ;)
(Zegt de smurf stoer, maar missen kan hij haar niet ;) )
pi_143302373
Witwit op plafond en net niet wit op muren.
Omdat je sierlijsten hebt. Dat "breekt" mooi.
Sierlijsten zelfde kleur als plafond.
pi_143303070
Ik zie verschillende kleuren als RAL 9010 op internet. Wit-wit is blijkbaar weer iets anders? En wat is dan polar wit?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Moderator maandag 11 augustus 2014 @ 17:18:35 #119
92034 crew  Vonkenboer
pi_143307243
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:52 schreef Brighteyes het volgende:
Gewoon alles 9010! Geen verschil tussen wand en plafond.
idd. gewoon eenheid. :)
pi_143311355
Polar wit, helder wit, sneeuwwit, wit-wit... is voor mij hetzelfde.

RAL 9010 is voor mij gebroken wit en 9001 echt geelwit of crème.

Ik neig gewoon naar de spuit in de emmer 9010 hangen en alles in één kleur blaffen. Gedoe joh, hoe ga je je plafond netjes doen? Dan dus de hele muur afplakken met van die folie en tape, over je spuitwerk van de muren heen.

Ja, is te doen. Verg wel een paar dagen drogen me dunkt, anders ruk je zo de kleur van de muren af met de tape :P
  maandag 11 augustus 2014 @ 23:07:18 #121
399214 Knutsel-Smurf
pi_143322758
Ik zou sowieso de hele meuk in 1x volspuiten (bijzondere zin als je hem terugleest ;))

Mocht je toch iets missen kan het altijd nog...
Kost je hooguit 50e extra voor 1 emmer tex.
pi_143463319
De helft van de woonkamer afgeplakt.... de machine nog eens getest en doorgespoeld... de Flexa van zolder gehaald...

Morgenochtend dus de rest afplakken, litertje water bijmengen... zuigslang in de emmer en gaan met die banaan! 15 m² in 5 minuten zeggen ze, heb ik straks al die stress lopen doen en ben ik met een uur klaar :P

vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:30:34 #123
399214 Knutsel-Smurf
pi_143464963
Die radio ga je mee overspuiten?

Maar ziet er weer netjes uit.... Succes morgen!!
pi_143471615
Spannend! Hoe zie je er zelf uit na een sessie :D?
pi_143472071
Afplakken is klaar. Koffie, koekje en gaan met die banaan.

Zelf twijfel ik nog. De meningen zijn erg verdeeld over de "overspray" met dit apparaat. Dus de een zegt dat je niks nodig hebt en de ander zegt overall, adembescherming, etc...

Ik ga het wel zien haha.

Kan uiteraard m'n verf menger weer niet vinden :+
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 09:04:11 #126
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143472102
Succes ^O^
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:54:09 #127
199124 Björn25
..............................
pi_143473518
En al klaar?
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:40:25 #128
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_143474457
dat uurtje zit er nu toch wel op ;)?
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:40:27 #129
399214 Knutsel-Smurf
pi_143474458
Giel staat nu lekker met zijn latexbuks te spelen :+
  Moderator zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:00:53 #130
92034 crew  Vonkenboer
pi_143476250
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:40 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Giel staat nu lekker met zijn latexbuks te spelen :+
_O-

Of hij is toch nog op zoek naar adembescherming en een spuitoverall -O-
pi_143478267
Done deal!!!!

Wanden en plafond staan er dubbel en dwars in. 19 liter weg geknald tegen 35m2 plafond en 60 of 70 m2 wanden.

Afplakken was nog niet helemaal klaar dus dat duurde nog ff.

Direct na het spuiten afplak tape eraf halen, maar de lijm was op de kitranden al gaan smelten. Dus klein drama.

Hele klus nog hoor! Maar best een fijn ding die spuit.

Foto's volgen! Ff broodje doen en als de brandweer dat ding schoonmaken. Gelukkig is hij zelfreinigend intern! Maar toch moet er van alles uit elkaar en goed schoon gekrabd hoor.

De hele zooi afplakken heeft me ook wel even gekost, maar goed of je nou rolt of spuit moet het toch beide wel afgeplakt.... dus daar gaan we.

Het zit hem in de details...

Mooie opstelling gemaakt voor de spuit en de emmer. Ze zeggen 8,5 meter bereik, maar m'n reet. Mijn huiskamer is 8,5 meter lang maar daar kom je natuurlijk nooit met 3,5 meter slang. Dus wie niet wil leuren, moet slim zijn ;)

En toen zat het er tegenaan!

Uiteindelijk toch moeilijk te zien op een foto, maar het is echt retestrak aangetrokken na een tijdje drogen.

Ik begon in de keuken en maakte er een zootje van en dacht echt "WTF is dit!!! Waar ben ik aan begonnen!!!!!!" en het werd alleen maar erger... Dus het eerste kwartier dacht ik echt bij mezelf dussssss dat wordt een drama.

Tijdje later kreeg ik er handigheid in en ging het prima. Een paar foutjes gemaakt en moeten corrigeren, wat je blijft zien. Maar ja, ik ben nou eenmaal een trieste mierenneuker perfectionist. Helaas, ik accepteer een paar procent minder mooi op het totaal.

+ werkt snel
+ werkt best strak
+ heerlijk dat hij zelf aanzuigt en nooit meer rollen
+ boven je hoofd is echt super t.o.v. rollen
- takkeherrie, dus otoplastiek in gehad
- een hoop wind uit de lans, dus mijn tape schoot los bij één raam
- een emmer leegtrekken zit er niet in want op de laatste liter zit de zuigmond al lucht aan te trekken en dan krijg je sputters en rare flatsen in je werk

Als je met witte verf werkt, op witte ondergrond... dan is het verdomd moeilijk te volgen waar je was!!!! En als je dat niet goed doet, dan krijg je dus hele dikke lagen waar je dat niet wilt.

[ Bericht 81% gewijzigd door Gieliovd op 16-08-2014 16:51:09 ]
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:02:46 #132
416082 pahlawan
pi_143486064
nice
pi_143487873
Ziet er goed uit! Was je zelf ook helemaal gesaust of viel dat mee?
  PR/Manusje van alles zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:52:49 #134
Toezicht is gezond!
pi_143487933
Nice!
pi_143489736
Whaha ik dacht mwah! Valt reuze mee! Tot ik beneden in de spiegel keek _O-

Maar gewoon korte broek en mouwtjes hoor. Ding is vrij schoon.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:28:08 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143491344
Holy smokes wat prachtig! _O_
  Moderator zondag 17 augustus 2014 @ 11:35:49 #137
92034 crew  Vonkenboer
pi_143505770
Stucloper is eraf _O_
pi_143506614
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:48 schreef Gieliovd het volgende:
Stucloper is eraf _O_
Is je vloer er netjes onder vandaan gekomen? En heb je ook een foto van noemde vloer er nu uit ziet?
  Moderator zondag 17 augustus 2014 @ 13:20:02 #140
92034 crew  Vonkenboer
pi_143506678
quote:
Stucloper is eraf _O_
Ik zeg mijlpaal ! *O* :Y _O_

[ Bericht 7% gewijzigd door Vonkenboer op 17-08-2014 13:32:13 ]
pi_143506949
quote:
Stucloper is eraf _O_
Oh wauw, dat moet een fijn gevoel geven! _O_
pi_143507151
Ik ben best blij ja! De vloer ligt er alleszins vrij netjes bij. Niet veel beroerder dan 2,5 jaar geleden.

Waar veel gelopen is, is het ruw. Elders nog glanzend.

Ik heb foto's maar straks pas posten. Ben nu op de iPad en dat schiet niet op.

Inderdaad een flinke mijlpaal! De muren het plafond zijn er echt super uit gekomen. Alleen beetje jammer dat de muurverf op de kitranden overal is gaan scheuren.... Raar. Komt wel weer.

Tevens viel nu opeens heel goed op dat de sierlijsten op een paar plekken los gekomen waren van het plafond. Dus net nog wezen kitten, als dat droog is ff penseeltje muurverf.

De uitdaging zal ik straks laten zien, de gaten in de vloer waar objecten stonden.
  zondag 17 augustus 2014 @ 14:44:33 #143
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_143509955
Zo, dat is mooi geworden. Werkt dus prima met een verfspuit.
Share your talent, move the world.
pi_143514390
Update na vandaag!

Deze morgen begonnen met een inspectie van het werk van de vorige dag. Zoals deze foto uitwijst heb ik de verf wat te dik aangebracht op de sierlijsten, maar vanaf de vloer ziet alleen iemand zoals ik dat.

Verder is het superstrak geworden, echt mooier dan verwacht. Hier en daar een stommiteitje van mezelf... vooral baal ik heel erg van het feit dat ik heel wat zwarte plastic schilfers in de verf heb gespoten, van de stucloper... ik had nog zo goed stofgezogen :(

Ik weet nog als de dag van gisteren dan ik de stucloper in de woonkamer ging leggen. Even een flashback?

En vandaag was dan de dag dat ik stucloper er weer af ging halen! Jaja, 2 jaar en 8 maanden later.... op plaatsen al helemaal aan gort gelopen, overdekt, dubbel.. maar zo zie je, goede voorbereiding is het halve werk.

Hmmm..

Flap, flap, flap...

En FLAP!

Eerst die stofzuiger er maar eens goed overheen gejast.

Al met al niet ontevreden en ik heb alle plannen om het te behouden. Het is nog best een mooie vloer zie ik nu en het staat sjiek bij de mooie lichte muren. Er komen blank teak meubelen in en ik heb een bruine bank. Denk dat het mooi combineert.

Dus project "vloer opknappen" is a GO!
Uitdaging 1:

Op de lijst staat nu:
- Vloer aanhelen
- Vloer kaal/lakken etc.
- Radiatoren ophangen + leidingen trekken
- Deuren
- Keuken
- Aflakken hout
pi_143518424
Netjes!
Komt die leuke retro-kachel van de foto voor ook weer terug? O+

Heb je nog (rest)stukken vloer om die plekken (voormalig luik?)
aan te helen? Ik ben benieuwd hoe je dat (mooi) aangesloten krijgt..
pi_143519891
Ga je in de keuken tegels leggen of blijft dat ook parket? Wellicht kun je dat deel van de vloer gebruiken om de rest aan te helen. Of in ieder geval een deel van de vloer waar straks de kastjes staan. Of heb je nog wat over?
  PR/Manusje van alles zondag 17 augustus 2014 @ 19:27:30 #147
Toezicht is gezond!
pi_143521605
Daar komt toch een tapijtje.. :D
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:42:56 #148
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_143522318
Jij bent een snelle!

Dat was eigenlijk voor Puala bedoelt, :@ . Maar dit topic is zeker zo interessant, ^O^ .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_143527264
Haha die kachel heb ik een jaar geleden al op de stort gegooid. Zwaar kloteding. Er stond dus een schouw op de plek van dat gat, geen luik ofzo. Er is een vaste trap naar beneden ;)

Ik heb stukken vloer uit de.. vloer... gezaagd eerder en die staan op zolder. Als dat niet genoeg blijkt dan kan ik in de keuken altijd nog een andere vloer neerleggen. Wellicht tegels of een ander stuk hout.

Al met al zal aanhelen van de vloer nog niet meevallen ben ik bang. Beetje aan het inlezen, maar pff.. Vertanden, Z inzagen, dat zie ik allemaal niet zitten. Dus ja, ik ga egaliseren en dan proberen die vloer erin te lijmen. Dan hoop ik met schuren of zelfs frezen de oneffenheden eruit te halen.. dan goed stoppen met zaagsel en prut en ja.. dat is de theorie :P

Weest welkom hoor Frezer ;)
pi_143560346
Hoi Gieliovd, ik stap nu pas in op je topic. Heb me onlangs aangemeld, omdat ik binnenkort ga klussen in ons nieuwe huis.
Ws ga ik ook topic openen. Ik was aan het zoeken naar ervaringen naar spuitverven. Dus vandaar dat ik hier terecht kwam. Heb afgelopen weken van dit topic nu gelezen, erg leuk, helemaal omdat ik er zelf nu in kom te zitten. Erg interessant. Ik zal wellicht nog wel wat vraagjes hier gaan stellen. Succes nog, ga je volgen!
pi_143561943
Ha! Weest welkom, en als je vragen hebt over verfspuiten dan mag je me altijd een PM sturen ook.

Een nieuw klustopic vinden we altijd erg leuk :)
pi_143562294
Ik heb haast nu al de neiging om te roepen: Welkom thuis (maar dat is misschien nog iets te vroeg :+ )
Maar laten we eerlijk zijn, het is nú al wel een echt huis ipv een half "krot" nietwaar?
Mooi Gieliovd en kuddo's voor je spuitwerk, ziet er echt veel mooier uit dan bij een buurman die het 2 weken geleden door vaklui heeft laten doen (maar ja, de ene vakman is de andere niet en zelf ben je altijd een stuk preciezer met je eigen sponde )+
Waar het stinkt is het warm.
pi_143567737
Dank je knoflook! Het is nog geen thuis, maar het voelt wel meer als thuis ja! Ik sta nu op de vloer, voor het raam, naast geschilderde muren en mooi wit gegrond hout...

In gedachten heb ik de bank al staan, de TV opgehangen, m'n TV kast eronder... ik zie zelfs m'n eetkamerfauteuils al staan, zonder tafel :P
pi_143569129
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:38 schreef Gieliovd het volgende:
Dank je knoflook! Het is nog geen thuis, maar het voelt wel meer als thuis ja! Ik sta nu op de vloer, voor het raam, naast geschilderde muren en mooi wit gegrond hout...

In gedachten heb ik de bank al staan, de TV opgehangen, m'n TV kast eronder... ik zie zelfs m'n eetkamerfauteuils al staan, zonder tafel :P
Dat zeg ik dus: eigenlijk al thuis *O*

Op de plek jank
je tegenover de plek van de tv
je bank
en gaat dan zeer tevree
genieten van wat je ziet
en na een gaap
val je in slaap
het is dus met dichte ogen dat je geniet.
8-) _O-
(en ja, het is flauw)

[ Bericht 10% gewijzigd door knoblaucha6 op 18-08-2014 21:19:00 ]
Waar het stinkt is het warm.
pi_143583452
Stond er nou eerst ook nog een muurtje op de plek waar je keuken komt? Daar kan je je kont toch niet keren?
pi_143598107
Dat is dan ook de reden waarom het WEG is... vreemde kleine keuken... daar kon ik letterlijk en figuurlijk m'n kont niet keren.

En ik houd wel van koken, gezellig met z'n twee...

PR/Manusje van alles dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:14:45 #157
Toezicht is gezond!
pi_143598468
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:00 schreef Gieliovd het volgende:
Dat is dan ook de reden waarom het WEG is... vreemde kleine keuken... daar kon ik letterlijk en figuurlijk m'n kont niet keren.

En ik houd wel van koken, gezellig met z'n twee...

[ link | afbeelding ]
retro :Y
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:41:38 #158
36431 bleiblei
pi_143599249
Whoa, een betegeld aanrechtblad O+ /.
  PR/Manusje van alles dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:46:12 #159
Toezicht is gezond!
pi_143599385
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:41 schreef bleiblei het volgende:
5 verschillende kleuren bekleding in een keukentje. _O_
pi_143600156
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:41 schreef bleiblei het volgende:
En vensterbank voor.
En beneden keukenblad.
En vensterbank achter.
En en en en en.

Extra brede lekkere verzandende voegen *;

:r
pi_143606715
De kogel is door de kerk!

Schakelmateriaal wordt toch de Jung AS 500 serie in Alpin wit.

Ik heb net voor een schappelijke prijs via MP een groot deel van de schakelaars, afbouwdelen enzo gekocht. Mooi met kapje voor de badkamer, CAI dingen, ramen... 77 stuks. Scheelt me toch weer ¤113 t.o.v. de al goedkope Sandervunderink.nl waar ik de rest ga bestellen.

Hij had niet alles, dus er volgen nog wat pulsdrukkers, LED dimmers, 1v afdekramen, audio aansluit spul... Maar toch weer mooi!!
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:28:45 #162
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_143606941
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:24 schreef Gieliovd het volgende:

[ afbeelding ]

Ik heb net voor een schappelijke prijs via MP een groot deel van de schakelaars, afbouwdelen enzo gekocht. Mooi met kapje voor de badkamer, CAI dingen, ramen... 77 stuks. Scheelt me toch weer ¤113 t.o.v. de al goedkope Sandervunderink.nl waar ik de rest ga bestellen.

Hij had niet alles, dus er volgen nog wat pulsdrukkers, LED dimmers, 1v afdekramen, audio aansluit spul... Maar toch weer mooi!!
Mooi, elegante serie!
Ziet er allemaal mooi uit, ben benieuwd hoe het met de houten vloer af gaat lopen.
pi_143621315
Oeh, die keuken.... Ik zeg: meer foto's van hoe het was!
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 10:51:33 #164
92034 crew  Vonkenboer
pi_143621697
quote:

[ afbeelding ]

Oef, niet mijn favoriet qua schakelmateriaal :@
Jung en Gira ogen altijd vrij lomp vind ik -O-
pi_143622191
Ach ja Vonk ik weet je mening ;) Ik zie het wel!

Foto's hoe het was.... Als het klaar is komt er een compilatie ;)
pi_143623018
Nou ja, ik vind die AS500 serie mooier dan de 'oude' ST550 serie
Al schop ik veel collega's tegen het zere been als ik zeg dat ik Jung een B-merk vind. :@

Persoonlijk vind ik de 'standaard' SI serie van Busch-Jaeger heel erg mooi, maar ja,
dat zijn voornamelijk ronde vormen en ik begrijp dat sommige mensen alles strak willen.

En nu snel verder Gieliovd! We willen meer zien! :D ~O>
pi_143623827
quote:

[ afbeelding ]

Die heb ik hier ook! :) Ik vind het mooi spul hoor, kan me niet voorstellen dat mensen zo'n afkeer hebben tegen het uiterlijk van een bepaald type schakelmateriaal, maar dat zal wel met een ernstige vorm van beroepsdeformatie te maken hebben +)

Heb jij bij Sandervunderink.nl ook in de onderdelendatabase gekeken? Daar is vrijwel alles bij te bestellen wat niet in de webshop staat.
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 12:55:58 #168
92034 crew  Vonkenboer
pi_143625110
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:15 schreef 4wood het volgende:
Heb jij bij Sandervunderink.nl ook in de onderdelendatabase gekeken? Daar is vrijwel alles bij te bestellen wat niet in de webshop staat.
Jammer genoeg betaal je dan vaak wel weer bij hem de hoofdprijs, omdat dat allemaal "extra" besteld moet worden. En extra administratiekosten o.i.d.

Maar wat daar standaard in het assortiment zit is vaak echt niet duur :)
  woensdag 20 augustus 2014 @ 13:02:18 #169
36431 bleiblei
pi_143625292
Is weinig mis mee lijkt mij.
Gewoon standaard schakelmateriaal model. Of mis ik een belangrijk detail?
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 13:38:07 #170
92034 crew  Vonkenboer
pi_143626538
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:14 schreef Gieliovd het volgende:
Ach ja Vonk ik weet je mening ;) Ik zie het wel!

Foto's hoe het was.... Als het klaar is komt er een compilatie ;)
Beroepsdeformatie zullen we maar zeggen; het ultieme dieptepunt qua schakelmateriaal is Peha, dat is echt de grootste meuk die er maar verkocht kan worden. :|W
  PR/Manusje van alles woensdag 20 augustus 2014 @ 13:41:31 #171
Toezicht is gezond!
pi_143626669
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Beroepsdeformatie zullen we maar zeggen; het ultieme dieptepunt qua schakelmateriaal is Peha, dat is echt de grootste meuk die er maar verkocht kan worden. :|W
M'n PEHA wat doe je. :'(

Wat is er mis mee? _O-
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 13:54:36 #172
92034 crew  Vonkenboer
pi_143627148
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

M'n PEHA wat doe je. :'(

Wat is er mis mee? _O-
Wat niet zou ik haast zeggen :P, de randjes rondom de klemcontacten van schakelaars, wandcontactdozen e.d. zijn vrij poreus. Knappen heel makkelijk tijdens montage, de afdekramen zijn erg dun, dat plaatje rondom de schakelaars wat je met twee schroefjes vast moet zetten is op ze minst gezegd een kut systeem om te monteren, er ontstaan altijd wel rare kiertjes o.i.d.

En het materiaal is erg poreus, het hoeft allemaal maar iets scheef of net niet mooi recht op elkaar te zitten en het breekt zo af. Bij de minste afwijking al.

Het is echt meuk :6
  woensdag 20 augustus 2014 @ 13:57:39 #173
399214 Knutsel-Smurf
pi_143627227
Schakelmateriaal kan naar mijn mening een ruimte maken of breken.
Vind het altijd zo vreselijk sonde als er met mooie materialen gewerkt is, mooie afwerking, en dan van dat knakenspul op de muur.

Zo was ook mijn planning om op de benedenverdieping overal de Gira E22 in het rvs te nemen en dan met de vlakbouw inbouwdozen. Echter is dat een TE duur geintje gebleken en gaan we maar voor de witte versie E22 zonder vlakke inbouw :+

Maar je gekozen spul ziet er goed uit! (al is het niet mijn smaak).

En er is grotere troep als PEHA hoor ;) ga maar eens naar de praxis/gamma :+
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:09:34 #174
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143627633
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik zal je dag dan een beetje opfleuren door te melden dat hier nog allemaal origineel bakelieten spul hangt O+
  PR/Manusje van alles woensdag 20 augustus 2014 @ 14:15:29 #175
Toezicht is gezond!
pi_143627843
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:54 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat niet zou ik haast zeggen :P, de randjes rondom de klemcontacten van schakelaars, wandcontactdozen e.d. zijn vrij poreus. Knappen heel makkelijk tijdens montage, de afdekramen zijn erg dun, dat plaatje rondom de schakelaars wat je met twee schroefjes vast moet zetten is op ze minst gezegd een kut systeem om te monteren, er ontstaan altijd wel rare kiertjes o.i.d.

En het materiaal is erg poreus, het hoeft allemaal maar iets scheef of net niet mooi recht op elkaar te zitten en het breekt zo af. Bij de minste afwijking al.

Voor een lompe boer als ondergetekende werkt het prima. :9 geen gezeik met afbrekende shit. :o Maar het klopt wel ja, het is niet zo luxe als bepaalde andere merken.
pi_143628736
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:15 schreef 4wood het volgende:

[..]

Die heb ik hier ook! :) Ik vind het mooi spul hoor, kan me niet voorstellen dat mensen zo'n afkeer hebben tegen het uiterlijk van een bepaald type schakelmateriaal, maar dat zal wel met een ernstige vorm van beroepsdeformatie te maken hebben +)

Klopt! Ik heb ook speaker wcd dingen in de planning staan en die komen uit de onderdelen DB vandaan. Wel prijzig idd....

Maar ja je wilt wat :+
  woensdag 20 augustus 2014 @ 19:49:14 #177
399214 Knutsel-Smurf
pi_143640810
Waarom geen connectoren bestellen (los) en dan een blindplaat ombouwen? Ga hetzelfde doen aangezien ik geen connectoren kon vinden die me aanstonden.
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 20:04:39 #178
92034 crew  Vonkenboer
pi_143641414
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:49 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Waarom geen connectoren bestellen (los) en dan een blindplaat ombouwen? Ga hetzelfde doen aangezien ik geen connectoren kon vinden die me aanstonden.
Ik heb daarom ook gekozen voor blind deksels; mocht ik straks op ze tijd toch een 5.1. set o.i.d. installeren, dan trek ik er pas kabels door en modificeer dan de blind deksels wel met connectoren naar keuze :)

Veel goedkoper ook dan al die kant en klaar audio inbouwmodules.
pi_143648431
Kijk jullie hebben dezelfde ideeën als ik. Als het mee te duur wordt dan ga ik dat ook doen. Zou echter wel eens fijn zijn als ik IETS gewoon uit de doos in de muur kan schroeven.... Dat hele huis is custom built.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:53:16 #180
399214 Knutsel-Smurf
pi_143658511
Custom build is juist de uitdaging ;)

Gewoon een partij van deze dingen bestellen.

2 gaatjes in een blindplaat boren en klaar is Giel.
pi_143658555
Hey Gieliovd! Het wordt tof! Erg leuk om te volgen.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 11:00:42 #182
36431 bleiblei
pi_143658670
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:53 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

Gewoon een partij van deze dingen bestellen.

2 gaatjes in een blindplaat boren en klaar is Giel.
Extra koppelingen kosten geld en het levert alleen maar kwaliteitsverlies op. Waarom niet gewoon een gaatje boren in een blindplaat en daar de draad doorheen trekken? Is de esthetisch netste oplossing, die speakers ga je niet verzetten, verzet je ze toch zit je alsnog tegen lelijke connectoren op een blindplaat te kijken.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 11:49:16 #183
399214 Knutsel-Smurf
pi_143659826
Ik heb 2 zuilen en 2 wat forsere rear speakers.
Die laatste komen aan een beugel aan de muur, 2 draadjes uit een blindplaat vind ik er juist "geknutseld" uitzien. 2 Nette connectoren met daarin netjes een draad met adereindhuls of banaanstekker ziet er in mijn ogen wat "proffesioneler" uit.

Verplaatsen van de opstelling gaat hier toch niet gebeuren, ivm deur / ramen etc is er maar 1 ideale opstelling mogelijk. Dus de speakers zijn daarop ingesteld. Het enige wat verander kan worden is de hoek van de bank maar ook dat veranderd "mijn plek" aka de ideale luisterpositie niet. Die verschuift dan een half metertje naar links of rechts. En dat haal ik er wel uit met de instellingen :7

Zo zie je maar weer. Ieder zijn smaak.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 11:51:58 #184
399214 Knutsel-Smurf
pi_143659914
Kabels in de muur zijn trouwens gewoon 4 VD draden per speaker. Genoeg audiofiele discussies over geweest. Ik persoonlijk vind het zelfs beter klinken dan menig gewoon speakerkabeltje.
pi_143679726
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:53 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Helemaal eens!! MAAR na 2 jaar en 8 maanden heb ik mijn maag vol van uitdagingen. De vloer is nu weer een fikse uitdaging. En ik denk er serieus over om de put te dempen en gewoon nieuw parket er overheen te jassen. Ik ben er zo klaar mee.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:55 schreef WhiteJoker het volgende:
Hey Gieliovd! Het wordt tof! Erg leuk om te volgen.
Thanks! Welkom hier ;)
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:00 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Extra koppelingen kosten geld en het levert alleen maar kwaliteitsverlies op.
Eens, eens... maar ja dit smoelt natuurlijk wel netjes in de muur, met een juist afdekraampje:

Maar ja, dat ding kost ¤16 en dan nog een raampje voor ¤4 ofzo. En ik heb 2 van 2 nodig en 1 van 4. Dus ja dat kost me dan ¤70?
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:51 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Kabels in de muur zijn trouwens gewoon 4 VD draden per speaker. Genoeg audiofiele discussies over geweest. Ik persoonlijk vind het zelfs beter klinken dan menig gewoon speakerkabeltje.
JA daar heb ik dus ook over gelezen he. Ik dacht, ik heb nog 400 meter VD draad liggen, desnoods 6mm² nog 300 meter ofzo... maar op de fora raden ze het allemaal sterk af. Je moet gedraaid, multi ader koper hebben "speakerdraad" dus... ¤60 voor 100 meter bij sandervunderink. VD zou frequenties missen, vlak klinken of juist schel... Waarom staat het internet altijd vol met tegenstrijdige berichten?

Waar ik trouwens ook aan dacht, ik kan ook gewoon een ongeaard WCD kopen en die monteren, ongeaarde stekker aan de speakers en hatsikidee. Past niet in een geaard WCD dus veilig.. en stop je je mixer erin doet het gewoon niks.

Gek idee?
  donderdag 21 augustus 2014 @ 23:56:27 #186
399214 Knutsel-Smurf
pi_143688175
Idee is niet raar (sterker nog. Mijn hoedenplank speakers en sub in de auto zitten zo aangesloten, ideaal om snel eruit te pakken).

Maar aan de andere kant is het wel een ultieme hobby Bob actie.

Terugkomend op VD, ik heb het getest hier. In het hoog vond ik juist ietsjes meer detail. En het laag geen verandering. Ook na een gezonde discussie met de buurman (ook liefhebber, heeft een setup met kefjes) daar voor de fun eens getest. Ook daar waren we het unaniem eens dat er ietsjes meer detail in het hoog zat en het laag onveranderd bleef. Wel was er iets verschil in het laag als er maar 1x2,5 gebruikt werd, bij 2x2,5 geen verschil. (Ik hoorde "iets" de buurman twijfelde). Die heeft zelfs zijn luidsprekersnoer dus door VD vervangen.

Daarbij blijft ten alle tijden: of het beter of minder is... Het blijft het gehoor, gevoel en smaak van de luisteraar.
pi_143694575
Ik heb, als tijdelijke oplossing in mijn huis, VD draad in gebruik als speakerdraad. Of het beter of slechter is, dat is een eindeloze discussie want iedereen beweert wat anders.... Ik vond het zelf helemaal niet tegenvallen ;)
CAT5E ethernetkabel werkt trouwens ook heel aardig. :D
Als je toch nog VD draad hebt liggen, probeer het gewoon eens en oordeel zelf.
Die speakerklemmetjes zoals hierboven afgebeeld lijken me dan weer vrij waardeloos. Liever gewoon goede terminals waar je stevig een dikke draad in vast kan zetten.

Knikkerking vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:38:45 #188
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_143694686
Of zoals ik heb gedaan: rechtstreeks vanuit de eindversterker, door de muur zonder tussenkomst van connectors, blindplaten of whatever de speakers in:

Minimaal verlies, maximale kwaliteit O-) :D

Trouwens: érg mooi geworden dat spuitwerk. Gaaf om te zien, echt! _O_
  Moderator vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:27:09 #189
92034 crew  Vonkenboer
pi_143695733
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:03 schreef Gieliovd het volgende:
Waar ik trouwens ook aan dacht, ik kan ook gewoon een ongeaard WCD kopen en die monteren, ongeaarde stekker aan de speakers en hatsikidee. Past niet in een geaard WCD dus veilig.. en stop je je mixer erin doet het gewoon niks.

Gek idee?
:{ :|W
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:08:48 #190
399214 Knutsel-Smurf
pi_143698663
Even een ideetje:
Stel je amp staat lekker te blazen op je overgebleven speakers.
Daar hang je een mixer (waarom je een mixer op een meter afstand van je tv nodig hebt hebben we het even niet over) aan.

Krijgt je amp dan geen opdoffer omdat de weerstand / impendantie van je mixer totaal anders is als van een speaker?

Brand zul je er niet van krijgen. Maar overleeft je amp dat?

Dan zou ik wellicht nog eerder us stekkers gebruiken ofzo.
pi_143701605
Gezien de opbouwende kritiek van Vonk komt het er niet ;)
  Moderator vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:50:21 #192
92034 crew  Vonkenboer
pi_143704084
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 13:41 schreef Gieliovd het volgende:
Gezien de opbouwende kritiek van Vonk komt het er niet ;)
Puur en alleen al om het feit dat componenten gebruikt moeten worden voor het gene waar ze voor ontwikkeld zijn en installaties dienen veilig en overzichtelijk geconstrueerd zijn. :)
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:20:03 #193
399214 Knutsel-Smurf
pi_143705174
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 14:50 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Puur en alleen al om het feit dat componenten gebruikt moeten worden voor het gene waar ze voor ontwikkeld zijn en installaties dienen veilig en overzichtelijk geconstrueerd zijn. :)
Met die instelling krijgen we natuurlijk nooit een: "Klussers blijven blunderen deel 9" -O-
pi_143711459
Als ik op de bank wil mixeren dan is dat mijn keuze ja }:|

:P

Euh, ja het is Hobby Bob en daar houd ik niet van. Knutselen, ja... dat wel. Jullie hebben gelijk.

Bij nader inzien krijg ik het gevoel alsof die Jung klemmen dingen niet echt bedoeld zijn voor knappe kabels. Ik wil 2,5mm² in de muur stoppen. Er komt weliswaar niet al te veel vermogen te staan maar toch. Blijft een jaren 30 huis, gehorig.

Misschien dus toch maar VD draad in de pijpen en dan een gepaste outlet crëren. Misschien gewoon een blindplaat netjes aanpassen dat er een speakerdraad uit komt aan de onderzijde. Aan de binnenkant een nette lasklem (VD->snoer)... komt wel goed :7 Als ik er goed aan kan komen maak ik er van die hippe gouden klemmen op zoals hierboven _O_

Morgen besluit maken of ik door ga met de vloer. De bult eruit halen blijkt nog niet zo eenvoudig, ik ben al een paar uur aan het breken, pielen en wrikken maar het is lastig zonder de vloer te slopen.

Ik overweeg er mooi eiken lamelparket in te leggen... kost weliswaar weer ¤1200-¤1400 maar dan heb ik het ook sjiek voor elkaar. Check:

Vind ik persoonlijk toch wel een stukje mooier dan de huidige vloer.
pi_143716730
Ha! Zojuist komt de doos met schakelmateriaal binnen, mooi spul!

Alleen is het natuurlijk weer fout gegaan...

Besteld t.w.v. ¤8:

Gekregen t.w.v. ¤1,57:
  Moderator vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:30:55 #196
92034 crew  Vonkenboer
pi_143716887
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 20:27 schreef Gieliovd het volgende:
Ha! Zojuist komt de doos met schakelmateriaal binnen, mooi spul!

Alleen is het natuurlijk weer fout gegaan...

Besteld t.w.v. ¤8:
[ afbeelding ]

Gekregen t.w.v. ¤1,57:
[ afbeelding ]
Soms; heb ik zo'n gevoel dat het je gewoon nooit eens mee zit -O-
Maar waarom wandcontactdozen met deksel ?
pi_143717976
Leek me wel zo netjes boven de wasbak in de badkamer :)
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:09:33 #198
399214 Knutsel-Smurf
pi_143728306
Gewoon mailtje sturen. Komt wel weer goed ;)
  Moderator zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:36:26 #199
92034 crew  Vonkenboer
pi_143737598
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 20:53 schreef Gieliovd het volgende:
Leek me wel zo netjes boven de wasbak in de badkamer :)
Kan; maar het is geen vereiste :)
pi_143738449
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 12:36 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Kan; maar het is geen vereiste :)
Het gaat er dan ook niet meer komen. Zo mooi zijn ze ook weer niet.

De verkoper mailt me terug met "tja je zei wcd met kapje, en je zei niet met klepje. En het is een klepje, geen kapje."

Triest.

Ben net vloer wezen kijken. Proefstuk mee terug, MOOI

Dus ja, de oude parketvloer er toch maar uit.... Kost me te veel tijd en uiteindelijk ook ¤600 (als ik het zelf doe) om te repareren, dus ja.... Helaas.
  Knikkerking zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:10:11 #201
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_143741210
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 13:18 schreef Gieliovd het volgende:

De verkoper mailt me terug met "tja je zei wcd met kapje, en je zei niet met klepje. En het is een klepje, geen kapje."

Wat een unnebats 8)7

Mooi die vloer ja.
Goede keus ^O^
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:13:24 #202
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143741300
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 13:18 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Het gaat er dan ook niet meer komen. Zo mooi zijn ze ook weer niet.

Triest.

Ben net vloer wezen kijken. Proefstuk mee terug, MOOI

Dus ja, de oude parketvloer er toch maar uit.... Kost me te veel tijd en uiteindelijk ook ¤600 (als ik het zelf doe) om te repareren, dus ja.... Helaas.
Waar komt het spul vandaan dan? Weet ik dat mooi ver bij die toko vandaan moet blijven :')

Heb hier ook een eiken vloer, het is niet goedkoop maar o zo mooi.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:36:26 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_143741876
En wel voor 8 euro moeten betalen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_143742457
mis ik een foto van het proefstukje vloer? nieuwsgierig!!

of ziet er hetzelfde uit als je plaatjes die je al geplaatst had? wat is eiken lamelparket? hoe duur is het dan per m2?

ok, ff gegoogled, check. Ik noem dat parketvloer, ik dacht dat lamelparket weer anders was.
pi_143746124
Ach, ik kon dus 77 stuks schakelmateriaal bij iemand op MP scoren voor een leuke prijs, en dat ging ook helemaal goed. Prachtig ingepakt, alles goed voor elkaar. Behalve dat ik nu 2 nutteloze kapjes heb. Ach, ik heb ¤120 bespaard, koop ik in de plaats wel gewoon 2 enkele WCD's voor ¤2,95 :)

De vloer volgt zo meer info.... ;)
pi_143748893
Also... daar gaan we.

Gezien de ellende met de vloer in de huiskamer, te weten: grote gaten, aan de voor- en achterzijde van de woning een strook van 15 cm missende, grote hoogteverschillen hier en daar door vochtintreding in de ondervloer, de kleur en zo nog wat dingen....

Toch deze morgen besloten naar een vloerentent te rijden hier een half uurtje vandaan. Daar heb ik een vloer gezien, welke ik op internet tegenkwam.

Hij beviel me in het echie ook goed. Het is natuurlijk geolied parket, gerookt en handgeschraapt. Het eiken is 4 mm, wat dikker is dan de meeste betaalbare lamelparketten. De echte dure, twee maal de prijs van deze vloer, is 5 of 6 mm. Het is dus 4 mm eiken, daaronder multiplex (5 laags) en nog een onderlaag. Deze constructie werkt vrijwel niet en is heel stabiel. Het is dus lamelparket wegens deze constructie. Je hebt ook nog duoplank, en dat is gewoon multiplex met daarop eiken of jatoba ofzo. Zo zijn er nog wat handelsnamen. Engineered oak, mutifloor etc.

Ik heb een staaltje mee genomen en thuis neergelegd op de vloer.

Na toch weer even twijfelen en met mezelf in discussie te zijn geweest heb ik de koevoet, beitel, cirkelzaag, stofzuiger, klauwhamer en PBM's gepakt en ben aan de slag gegaan. om 17:40 stond de kamer er zo bij:

De hele vloer is eruit, op een klein strookje na wat onder het stucwerk opgesloten zit. Ik ga die vloer hierboven erin leggen. Eerst morgen de hele bende aan afval ergens anders neergooien en dan ga ik de vloer egaliseren.

Er komt 8 mm spaanplaat op of misschien doe ik het met mijn 6 mm MDF plaatjes (heb er nog 150 staan van 1m²) maar voor dat dat erin kan eerst wat dingen oplossen. Erg vreemde constructie met opstaande planken, hoogteverschillen en uitstekende mortel...

Al met al is het denk ik een goede keuze voor me, gewoon een frisse vloer erin. Opknappen zou te veel tijd hebben gekost en de helft van de nieuwe vloer. Dus ik ben overtuigd van mijn keuze :)
pi_143749502
Mooie nieuwe vloer en zo te lezen ook de beste keuze, kleur is ook veel mooiere dan de kleur van de oude vloer! Hopelijk krijg je de vloer makkelijk egaal zodat je nieuwe vloer erin kan, zal een heel ander plaatje zijn.
  PR/Manusje van alles zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:02:13 #208
Toezicht is gezond!
pi_143749582
Enige juiste beslissing :Y
pi_143751477
Mooie vloer! Gaat mooi staan, veel lichter!
pi_143755056
Wow ziet er goed uit die vloer! Jammer van de WCDs, zolang hij je maar niet laat betalen voor de duurdere met kap/klepje.
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 19:39:03 #211
92034 crew  Vonkenboer
pi_143784787
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 20:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Enige juiste beslissing :Y
Daar sluit ik mij helemaal volledig bij aan.
De enige goede beslissing ! :)
pi_143786060
Jammer van de oude vloer, maar die nieuwe vloer wordt zonder twijfel heel mooi!
En lekker de vaart erin houden is ook een goede zaak.
pi_143786438
Thanks allen. Ik ben blij met mijn keuze, denk ik ;)

Op zich baal ik nog steeds omdat het best een mooie vloer was, maar gewoon te veel werk en lastig. Ik denk ook dat ik veel meer blij wordt van een mooie eiken lichte modernere vloer. Ik ben gek op eiken.

Vandaag de stapel hout teruggebracht tot een handelbaar geheel. Alle spijkers vlak gemept, hardboard klein gemaakt, opgeruimd, stofzuigen, resterende stukken los gehaald...

Vloer staat op marktplaats voor een appel en een ei af te halen, mocht iemand willen puzzelen. Ik heb al 30 liter plankjes staan in een zak, lachen. De rest staat nog een paar dagen netjes tegen de muur, later in de week neem ik ff een uurtje vrij en breng ik alles naar de stort. Heb de ruimte nodig.

Ik twijfel of ik 8mm spaanplaat ga halen in 244x122 en daarnaa egaliseren, of mijn eigen 6mm MDF gebruik in 120x80. Ik denk dat je meer stevigheid en vlakheid krijgt met die grote platen. Ik kan ook nog MDF dubbel doen en aan elkaar verlijmen, half overlappend.

Wat zouden jullie doen?

Nog ff besluiten welke ondervloer het wordt. Ze adviseerden gewoon een 3mm alufoam schuimpje.

Afhankelijk van de keuze wordt de vloer deze dikte:
8 + 15 + 3 = 26 bij een laag spaanplaat en 3mm ondervloer
12 + 15 + 3 = 30 bij 2 lagen MDF en 3 mm ondervloer
Dan is er nog het scenario "groene platen" ondervloer of een duurdere dikkere schuimfolie.

Ik moet een beetje op de hoogte letten i.v.m. de radiator onder de vensterbank.

Foto's voor de plaatjesgeilen onder ons ;)

We zijn er nog niet hoor. Hier ligt een stalen balk onder en stond vroeger een muur. Vroeger liep de hal door met een knik en kwam je in de gesloten keuken uit. Erg hokkerig. Dat was al voor mijn tijd. Het gekke is dat die mortel HOGER gestort is dan de houten ondervloer... dus daar stond het zootje omhoog, evenals elders waar de vloer ook bolde.

Tevens zitten er nog 458.000 nietjes in de vloer ;) Dus van de week ga ik lekker de spijkers drevelen op de balken, nietjes eruit trekken... egaliseren en dan binnenkort de vloer scoren.
  PR/Manusje van alles zondag 24 augustus 2014 @ 20:12:54 #214
Toezicht is gezond!
pi_143786632
Kraakt de vloer? Hoe vlak is hij nu? (ik zeg niet waterpas want dat is onmogelijk) vlak :Y
pi_143786744
Kraken valt reuze mee. Op een plek waar het aangeheeld is wel, typisch beunwerk wat ik ga oplossen. Ruk het eruit en ff opnieuw op die plek.

Hoe vlak... ik heb nog niet echt gekeken maar de planken hollen en bollen wat t.o.v. elkaar en op een paar plekken moet ik ff aan de slag om het vlak te maken (daar staat het echt omhoog gericht).

Het valt mee denk ik!
  zondag 24 augustus 2014 @ 20:19:34 #216
399214 Knutsel-Smurf
pi_143786955
Als je toch de hoogte hebt voor 2x mdf. Waarom dan geen underlayment? Mes en groef en je weet zeker dat het stabiel en vlak is. Scheelt egaliseren.Tevens werkt het wel lekker snel. Kun je ook makkelijk die vage ex-muur een stukje afkappen en overheen leggen.

Maar goede keuze hoor ;) die oude vloer was een bult werk geweest om te helen en je had het toch altijd blijven zien. En vergeleken met wat je nu hebt is het een stuk mooier!
Enige puntje is de kleur. Ik vind hem iets te gelig.
  PR/Manusje van alles zondag 24 augustus 2014 @ 20:32:21 #217
Toezicht is gezond!
pi_143787732
Ik zou het niet onnodig ophogen. Niet té hoog in ieder geval. Als de vloer niet kraakt en stevig genoeg is, zou ik het alleen uitvlakken. ^O^
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 20:48:32 #218
92034 crew  Vonkenboer
pi_143788731
Hier hebben we de houten vloeren op de bovenverdieping ook met underlayment platen gelijk/vlak gemaakt. :)

*edit*

[ Bericht 40% gewijzigd door Vonkenboer op 24-08-2014 21:45:05 ]
pi_143790391
6 of 8 kan ik hebben.... 12 wordt alweer krap en 18 is echt een flinke stap..

Ik heb van de plankenvloer tot de onderkant van de vensterbank 59 cm. De radiator is 50,5 cm.

Dus ja, alles wat er van de 8,5, of liever 8, af gaat is niet goed. Als ik 8 mm spaanplaat doe houd ik dus 5,4 cm onder de radiator over en ik denk dat je minder dan 5 echt niet wilt hebben i.v.m. stofzuigen, rendement, uitdrogen vloer enzo.

Pak ik 18 mes/groef dan wordt het 18 + 15 + 3 = 36... ofwel 4,4 cm onderruimte...

Edit: underlayment heeft geen mes/groef dus dan wordt het al OSB...
pi_143790592
En planken vloer er uit, underlayment er in?
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 21:45:37 #221
92034 crew  Vonkenboer
pi_143792783
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:13 schreef Gieliovd het volgende:
6 of 8 kan ik hebben.... 12 wordt alweer krap en 18 is echt een flinke stap..

Ik heb van de plankenvloer tot de onderkant van de vensterbank 59 cm. De radiator is 50,5 cm.

Dus ja, alles wat er van de 8,5, of liever 8, af gaat is niet goed. Als ik 8 mm spaanplaat doe houd ik dus 5,4 cm onder de radiator over en ik denk dat je minder dan 5 echt niet wilt hebben i.v.m. stofzuigen, rendement, uitdrogen vloer enzo.

Pak ik 18 mes/groef dan wordt het 18 + 15 + 3 = 36... ofwel 4,4 cm onderruimte...

Edit: underlayment heeft geen mes/groef dus dan wordt het al OSB...
Underlayment heeft toch wel mes en groef ? Zie plaatje in mijn post :)
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:46:04 #222
399214 Knutsel-Smurf
pi_143792820
Plankenvloer eruit. Isolatie+beton+vloerverwarming erin...
(Al weet ik nu al dat je dat niet meer ziet zitten ;) )
pi_143794316
Ik zou ook voor Underlayment of OSB gaan,
vanwege de stabiliteit en mes & groef.

Die 1 cm minder onder je radiator maakt dan ook niet meer uit,
als je je bedenkt dat je normaal iets van ruim 10 cm eronder hebt.

Dat ruimtegebrek eronder is jammer, maar heb je nu toch al,
kan je die 1 cm ook wel verwaarlozen.
pi_143795299
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 20:09 schreef Gieliovd het volgende:
Vandaag de stapel hout teruggebracht tot een handelbaar geheel. Alle spijkers vlak gemept, hardboard klein gemaakt, opgeruimd, stofzuigen, resterende stukken los gehaald...
Dat gaat hier op het platteland toch wat makkelijker.
Vorige week Zaterdag hadden we een buurtbarbeque, een buurman had een halve oliedrum die hij altijd als vuurton gebruikt.
Daar is s'avonds aardig wat afval/zaaghout in opgebrand. :7
pi_143797072
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:16 schreef Puala het volgende:
En planken vloer er uit, underlayment er in?
Dat red ik niet zo 1,2,3 omdat de nieuwe wanden ook gebouwd zijn op de vloerplanken en het stucwerk er ook overheen zit als het ware.

En misschien nog wel belangrijker: dan is er een open verbinding tussen mijn souterrain en de woonkamer... en daar woon ik dus haha. Ik woon onder de woonkamer momenteel ;)
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:45 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Underlayment heeft toch wel mes en groef ? Zie plaatje in mijn post :)
Nou misschien bij de Praxis hier dan niet...
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:46 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Plankenvloer eruit. Isolatie+beton+vloerverwarming erin...
(Al weet ik nu al dat je dat niet meer ziet zitten ;) )
Haha, iemand anders opperde dat ook al, maar zie hierboven... dan moet er ruim 2 meter beton in en ben ik mijn souterrain kwijt, een van de belangrijkste redenen dat ik dit huis kocht haha.

quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:06 schreef naaa het volgende:
Ik zou ook voor Underlayment of OSB gaan,
vanwege de stabiliteit en mes & groef.

Die 1 cm minder onder je radiator maakt dan ook niet meer uit,
als je je bedenkt dat je normaal iets van ruim 10 cm eronder hebt.

Dat ruimtegebrek eronder is jammer, maar heb je nu toch al,
kan je die 1 cm ook wel verwaarlozen.
Ja op zich heb je wel een punt. Bij mij lijkt alles wel altijd op millimeterwerk aan te komen. 4 cm of 5 cm is toch weer 20% verschil. Als dat resulteert in 20% rendementsverlies... of je stofzuiger past er net niet meer onder haha. V.d. week maar weer eens plannen.
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:18 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat gaat hier op het platteland toch wat makkelijker.
Vorige week Zaterdag hadden we een buurtbarbeque, een buurman had een halve oliedrum die hij altijd als vuurton gebruikt.
Daar is s'avonds aardig wat afval/zaaghout in opgebrand. :7
Ja, dat is ook niet gek he. Ik wil ook een vuurkorf gaan regelen, maar die grote lompe stukken kunnen daar toch niet in. Ik heb wel nog een 100 liter hout staan van eerder en nog een berg stronkjes. Maar ja joh, volgend seizoen.
pi_143805750
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:45 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Dat red ik niet zo 1,2,3 omdat de nieuwe wanden ook gebouwd zijn op de vloerplanken en het stucwerk er ook overheen zit als het ware.

En misschien nog wel belangrijker: dan is er een open verbinding tussen mijn souterrain en de woonkamer... en daar woon ik dus haha. Ik woon onder de woonkamer momenteel ;)
Dan vind ik het eerste argument nog belangrijker dan de 2e ;) Een open verbinding is jammer, maar stof heb je toch en of dat nou wat meer is dat maakt ook niet uit. Maar zonde, het zou wel een mooie oplossing zijn geweest.
pi_143813845
Gielio, weet je nog in welke webshop je die sierstrips die tegen het plafond zitten hebt besteld?
Spoilers!
pi_143818574
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gielio, weet je nog in welke webshop je die sierstrips die tegen het plafond zitten hebt besteld?
Jazekers!

http://www.decorlijst.nl/

Hele goede service, daar het transport 2 maal beschadigd aan kwam, en ze dus 3 maal hebben moeten leveren onder garantie. Ze leveren direct af fabriek.
pi_143819762
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:22 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Jazekers!

http://www.decorlijst.nl/

Hele goede service, daar het transport 2 maal beschadigd aan kwam, en ze dus 3 maal hebben moeten leveren onder garantie. Ze leveren direct af fabriek.
Dank je, ik zal morgen eens op zoek gaan naar iets moois ^O^
Spoilers!
pi_143829882
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:54 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Klopt, wij hebben het ook en dit kan ik beamen. Maar het zat al in het halve huis en het overige deel heb ik (op een paar dingen na zoals RJ45 aansluitingen) gratis gekregen dus ik klaag niet ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:49 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Dank voor de tip ;)

Jammer van de vloer, maar snap dat je ergens een grens moet trekken en de nieuwe vloer die je op het oog hebt is ook erg mooi. Wellicht heb ik wel interesse in de vloer, moet er nog even over na denken. Indien ik 'm wil hebben hoor je het nog wel van mij. :)
pi_143832679
Is goe joh! Laat het beetje op tijd weten en maak je niet dik over veel kosten enzo.

Ondertussen gezien dat die vloerenwinkel erg veel leuks heeft dus ik zal wel weer een half fortuin erheen brengen :9
pi_143863637
1 tip, haal je underlayment niet bij de Gamma of Hornbach maar gewoon bij n echte houthandel. Ondanks dat t onder je vloer gaat wil je wel wat kwaliteit. Ja het is wat duurder maar uiteindelijk legt t veel makkelijker op zo'n kromme vloer.

En daarnaast zit je nog steeds op t goede spoor, ga zo door!
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:46:53 #233
36431 bleiblei
pi_143865889
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:05 schreef Vinz0r het volgende:
1 tip, haal je underlayment niet bij de Gamma of Hornbach maar gewoon bij n echte houthandel. Ondanks dat t onder je vloer gaat wil je wel wat kwaliteit. Ja het is wat duurder maar uiteindelijk legt t veel makkelijker op zo'n kromme vloer.

En daarnaast zit je nog steeds op t goede spoor, ga zo door!
Wat maakt dat nu uit. Alsof je underlayment niet vast schroeft. Dat dat argument bij houten balken van 4x6 gebruikt wordt snap ik. Maar bij underlayment als ondervloer met veer/groef boeit dat echt niet.

Heb overigens kraalschroten en panlatten bij twee verschillende houthandels gehaald en als je niet uit kijkt flikkeren ze daar bijkans krommere meuk op je aanhangwagen dan je überhaupt ooit in een bouwmarkt gezien hebt. Ergo, ook bij de houthandel... zelf uitzoeken.
pi_143889556
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:46 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wat maakt dat nu uit. Alsof je underlayment niet vast schroeft. Dat dat argument bij houten balken van 4x6 gebruikt wordt snap ik. Maar bij underlayment als ondervloer met veer/groef boeit dat echt niet.

Heb overigens kraalschroten en panlatten bij twee verschillende houthandels gehaald en als je niet uit kijkt flikkeren ze daar bijkans krommere meuk op je aanhangwagen dan je überhaupt ooit in een bouwmarkt gezien hebt. Ergo, ook bij de houthandel... zelf uitzoeken.
Doel meer op t feit dat deze platen qua maatvoering rechter zijn. Heb op zolder de hornbachplaten liggen en ondanks dat de mes en groef goed aansluit zijn denaden van de kopse kanten niet recht. Op t dak van mn schuur ligt een betere kwaliteit en daar sluiten alle naden wel mooi. Maar t is maar een tip, zelf weten wat je er mee doet.

En ja met latten en schroten moet je sowieso altijd zelf uitzoeken, want jij weet waar t voor is, hun willen gewoon omzet draaien.
pi_143896635
Thanks voor de tip. Ik dacht dat de platen er hier altijd wel spik en span uitzagen. Ik heb ze op zolder ook gebruikt (weliswaar OSB) en dat ging prima, althans... zaagfout daar gelaten van mijn eigen kant ;)

Vandaag weer pas om 7 uur thuis dus heb nog een uur wat kunnen doen voor 't donker werd en ik moe.

Voor het proberen vanavond even 4 plaatjes 6 mm dik MDF op de vloer gelegd, naast elkaar, op elkaar.. joh, 2 lagen op elkaar voelt super stevig. Morgen maar ff door experimenteren.

- Ik heb de hele vloer gedreveld
- 5000 nietjes verwijderd
- Lijm eraf gevochten
- Stofgezogen

Resteert nog:
- Grote oneffenheden eruit halen
- Hal vloer eruit slopen
- Egaliseren

Dan maar eens de vloer en ondervloer halen. Ik ga voor de 3 mm Aluplus foam met alu laag erop.

Zoals ik al zei, die winkel heeft dus meer leuke dingen... dus maar eens ff voorbereiden. Wat ik zo zag en me aanstaat:
- Hoogglans gelakte MDF plinten
- Mooie zwaar RVS deurklink sets
- Legset
- Ondervloer
- Onderhoud
- Toilet accessoires
pi_143921962
mdf heeft wel een nadeel

als osb nat wordt, droogt het wel weer redelijk normaal op

als mdf nat wordt, is het later 3x zo dik
pi_143924520
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:51 schreef akatar het volgende:
als mdf nat wordt, is het later 3x zo dik
Dit.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:50 schreef Gieliovd het volgende:
- Hoogglans gelakte MDF plinten
En daarom raad ik dit af, plinten komen altijd in aanraking met dweilwater, kleine beschadiging en het ziet er gelijk niet meer uit. Ondervloer van MDF zal niet zoveel uitmaken, daar komt niet zo snel vocht.
pi_143928537
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:48 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Dit.

[..]

En daarom raad ik dit af, plinten komen altijd in aanraking met dweilwater, kleine beschadiging en het ziet er gelijk niet meer uit. Ondervloer van MDF zal niet zoveel uitmaken, daar komt niet zo snel vocht.
Dit spreek ik helaas tegen, mn ouders hebben al 14 jaar dezelfde plinten incl dezelfde laklaag die er al vanaf t begin op zit. Nergens zijn er noemenswaardige beschadigingen en nergens is door dweilwater het mdf gaan opzetten.
Zolang je het goed rondom in de verf zet en dit goed laat uitharden is er niks mis mee. Dus mdf kan gewoon goed als plint.
pi_143930817
Er komt een Aluplus ondervloer op met 20 cm overlappende naden welke ik ga tapen met alutape. Hier komt nooit van z'n leven water doorheen, en de ruimte eronder wordt verwarmd.

Vocht en MDF ondervloer ben ik dus niet bang voor. Hoogstens dat de plaatjes niet groot genoeg zijn om stevigheid te bieden. Echter, ik heb bedacht... ik leg de eerste laag in wildverband, de tweede laag weer maar begin met een halve breedte plaat en overlap alle naden. Klodder witte houtlijm tussen de platen en dat gaat nooit meer ergens heen. Jas er wat nieten en/of schroeven in en ik denk dat het een zwevende vloer wordt waar je een huis op kan bouwen.

MDF plinten (folie, gelakt, blank) is hetgeen wat vloerenwinkels voor 98% verkopen vandaag de dag... dus ja ook ik ben daar niet zo bang voor. Plus, ik ga een houten vloer met V groeven ook nooit "nat" dweilen hoor.

Stofzuig robot en een keer in de zoveel tijd met onderhoudsspul dweilen met een vochtige dweil.

Vanavond wéér ff door met de hobbels... man, man.. wat een gedoe. Het plafond beneden zit in de weg, de bende steekt uit, de vloerdelen liggen OP de muur en steken dus omhoog.... de muur is gemetseld met adamantium mortel (keihard)... dus ik kan m'n lol wel weer op.

Als 't werk het toelaat ben ik morgen op tijd weg, dit afmaken... dan kan ik zaterdag gaan egaliseren.
pi_143984704
Goed, de vloer is weer dicht en het oude parket ligt op de stort. Helaas geen reacties meer ontvangen om het te verkopen of weg te geven. Ikmoest er vanaf!

Nu ga ik beginnen de hal vloer er nog uit te slopen en dan gaat het egaliseren beginnen. Ik heb nog even overwogen toch 8/12 Mm spaanplaat te halen, maar natuurlijk geen voorraad en toch weer. ¤200 dus ik vind het wel best. Komt goed!
pi_143992548
Een uur nadat de vloer op de stort ligt belt er iemand van Marktplaats "Ja die parketvloer he, die wil ik wel ophalen!"

PR/Manusje van alles zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:11:56 #242
Toezicht is gezond!
pi_143992970
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 16:54 schreef Gieliovd het volgende:
Een uur nadat de vloer op de stort ligt belt er iemand van Marktplaats "Ja die parketvloer he, die wil ik wel ophalen!"

_O-

Jammer dan. :')
  Milf zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:20:32 #243
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_143994849
Gaat rap en netjes ook. De kozijnen zien er echt fantastisch uit.

Enneuh, zo'n verfspuit heb ik ook wel eens aan zitten denken. Maar tja, hoe vaak schilder je nou? :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_143998370
Thanks! Ik doe m'n best hier in m'n eentje aanmodderen... maar dat is jou niet vreemd ;)

Verfspuit is ideeal joh voor grote oppervlakken. Enne, schilderen in de verbouwing klaar? Spuit op Marktplaats voor de volgende klussert!

Ik heb er dus ook een lakbeker bij, dus ik spuit m'n muren en plafonds maar ook wil ik de deuren enzo gaan spuiten.

Vandaag is de status...
- Vloer hal eruit
- Vloer trappenhuis eruit
- Vloer keuken restjes eruit
- Hobbels gevlakt
- 4580224 nietjes en spijkers eruit
- Vloer en bergen hout naar de stort
- MDF staat in de woonkamer

Morgen:
- Stofzuigen
- MDF plaatsen
- Vloer meten zodat ik komende week de vloer kan gaan kopen.

8-)

pi_144001747
Lekker bezig geweest zo te lezen, viel het uitvlakken en verwijderen van de oneffenheden nog enigszins mee?

Zit er op de vloer die je wilt nog een lange levertijd, of kunnen we volgende weekend foto's tegemoet zien van de nieuwe vloer en een volledig nieuwe aanblik van je woning?
pi_144004469
Ach wat is meevallen in dit stadium van de verbouwing? Maar nee, het viel niet mee... planken eruit moeten halen, muren moeten inkorten, boorhamer moeten gebruiken... zachtboard platen dunner moeten maken omdat de vloer daarop bleef hangen.... De hele vloer moeten drevelen i.v.m. uitstekende spijkers.

En dan nog de nieten verwijderen, piepende delen aanpakken...

Nee dus :)

Geen levertijd, er ligt nog 500 m² op voorraad dus we steken in op volgende weekend nieuwe vloer :D Ik probeer deze week een halve dag vrij te nemen en de vloer te halen. Dan kan hij mooi acclimatiseren hier.

Morgen wordt het ff aanpoten maar ik hoop dat het meeste wel gaat lukken, plaatjes leggen. Ik heb al een bus houtlijm erbij gehaald vandaag. Ik heb nog 92 plaatjes van 96x80 en nog een stuk of 40 platen van 126x80 dus we gaan we het merken morgen :)\

Zal de compressor weer naar beneden halen en de nieten erin laden. Schiet ik ff paar duizend nieten in de vloer en dan ligt het perfect denk ik. Zal een heel ander gezicht zijn al morgen, overal egaal MDF, lekker licht!!
pi_144017797
Klinkt inderdaad niet echt als meevallen, hopelijk is het nu dan wel zo vlak dat je de plaatjes MDF makkelijk kunt leggen vandaag. Mooi trouwens dat de vloer op voorraad ligt en je dus geen levertijd hebt.

Weet je trouwens zeker dat je alle plaatjes wilt nieten? Je zou ze er ooit maar weer uit moeten halen .... ;-)
pi_144019409
Haha goed punt. IK zal krammen nemen en niet te veel. Toch een beetje tegen het opwippen behoeden.

Tevens niet te lang! Anders komen ze in m'n plafond in het souterrain weer naar binnen haha. Dat had ik op de andere verdiepingen ook. Heel wat keer m'n klauwen open gehaald.

De helft van de eerste laag ligt erin hoor. Hele zooi nogmaals stof gezogen, gedreveld.. Paar nietjes nog...

Gaat goed :)
  Moderator zondag 31 augustus 2014 @ 13:33:41 #249
92034 crew  Vonkenboer
pi_144019868
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:20 schreef Gieliovd het volgende:
Haha goed punt. IK zal krammen nemen en niet te veel. Toch een beetje tegen het opwippen behoeden.

Tevens niet te lang! Anders komen ze in m'n plafond in het souterrain weer naar binnen haha. Dat had ik op de andere verdiepingen ook. Heel wat keer m'n klauwen open gehaald.

De helft van de eerste laag ligt erin hoor. Hele zooi nogmaals stof gezogen, gedreveld.. Paar nietjes nog...

Gaat goed :)
De vloer die je gekocht hebt; laat je die door hun ook leggen ? Of ga je dat ook helemaal zelf doen :)
  PR/Manusje van alles zondag 31 augustus 2014 @ 13:40:42 #250
Toezicht is gezond!
pi_144020117
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:33 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

De vloer die je gekocht hebt; laat je die door hun ook leggen ? Of ga je dat ook helemaal zelf doen :)
2,5 jaar je de tering werken in je sloophut en dan het mooiste stuk van de verbouwing uit handen geven! :o :o
  Moderator zondag 31 augustus 2014 @ 13:42:56 #251
92034 crew  Vonkenboer
pi_144020193
quote:
6s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

2,5 jaar je de tering werken in je sloophut en dan het mooiste stuk van de verbouwing uit handen geven! :o :o
Hebben wij wel gedaan bij onze pvc vloer :)
  PR/Manusje van alles zondag 31 augustus 2014 @ 13:43:17 #252
Toezicht is gezond!
pi_144020205
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:42 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hebben wij wel gedaan bij onze pvc vloer :)
Dat is ook een vak apart. :Y
pi_144036168
@ Vonk: nee, ik ga de vloer lekker zelf leggen. Ik heb alleen nog maar laminaat gelegd, dus dit is weer een nieuwe ervaring. Komt wel goed, rustig aan.

Alright, gisteren dus de laatste hand gelegd aan het slopen, de hal stond vol met vloerdelen... maar die liggen dus op de stort. Slopen had de nodige energie nodig, gezien ik van alles OP de vloer gebouwd had en de vloer met VEEL, VEEL, VEEL spijkers vast zat! Van die koploze dingen, die je niet ziet als je op je knieën zit... en dan verlies je ff je balans en vang je dat met je hand op.

AU!

Vandaag was de dag van het egaliseren. Ik had al heel wat MDF gehaald gisteren daar het weerbericht veeel regen voorspelde. Gelukkig want het was noodweer vanmorgen.

Lekker tijdje puzzelen dus! Hier stond de workmate buiten met al het stof, heerlijk weer! Maar ja, opeens weer regen dus was ff rennen en gauw vegen voordat ik overal papier maché had.

De eerste paar lagen liggen er dubbel in nu. Paar sporen lijm ertussen, een stuk of wat krammen erin geschoten en het ligt zeer stabiel!

In de hal ook de maat van de toekomstige mat bepaald:

Een cm achter het MDF komt een mat. Hieronder leg ik multiplex i.v.m. vocht risico. Sjieke antracieten droogloopmat komt erin.

Morgen als ik er aan toekom schiet ik een groot deel van de tweede laag erin en zal ik het definitieve oppervlak meten. Dan ga ik woensdagavond de vloer halen. Kan hij mooi liggen en kan ik als het goed is komend weekend gaan leggen.

Al met al een weekend goed besteed. En ik ben kapot... ik weet niet wat ik onder de leden heb maar ik kan een stuk minder hebben dan voorheen!
pi_144037476
Ziet er goed uit! Lekker opgeschoten dus vandaag. Lamelparket leggen heb ik een tijd terug gedaan, viel mij niet tegen en was niet veel moeilijker dan laminaat leggen. Het gaat wel erg helpen als je het leggen niet in je eentje hoeft te doen, waar dat bij laminaat nog wel te doen is als de lengtes niet te lang zijn wordt dat bij lamelparket echt niet wat.
pi_144114259
Weer een paar uur op de knietjes, paar honderd nietjes verder en een bus lijm leeg.

Bijna alle platen in de woonkamer erin. Voelt zeer solide! De hallen en nog wat passtukken nog maken.

Morgenavond de spullen halen, hopen dat het lukt. Zal wel een auto vol worden.

De Action heeft ook D3 klasse houtlijm. Zou dat nou zoveel slechter zijn dan de D3 parketlijm die je bij die winkels koopt voor 4 keer het bedrijf van de Action?

@Doraj: ja, goed punt... maar even kijken of er misschien nog hulp komt. Ik hoop zaterdag te kunnen leggen en ben niet zo'n ster in hulp vragen en plannen :')
pi_144114624
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:05 schreef Gieliovd het volgende:

@Doraj: ja, goed punt... maar even kijken of er misschien nog hulp komt. Ik hoop zaterdag te kunnen leggen en ben niet zo'n ster in hulp vragen en plannen :')
Zeker als je de vloer gaat lijmen zou ik zorgen dat je hulp hebt, je gaat jezelf echt voor je hoofd slaan als je mooie vloer onder de lijmvlekken zit of er niet mooi strak in ligt omdat je het in je eentje hebt geprobeerd.

Gewoon nu al de hulp vragen voor zaterdagochtend vroeg, heb je direct een deadline voor jezelf om de voorbereidende werkzaamheden af te ronden ;-)
  dinsdag 2 september 2014 @ 23:31:56 #257
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_144121776
Wij hebben onder onze vloer een elastilon ondervloer, dit is een zelfklevende folie waardoor je de vloer niet hoeft te lijmen en hij ook bijna niet kan werken.
http://www.parketcentrale(...)vloer-elastilon.html
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_144181250
Thanks voor de tip. Het is toch de alufoam geworden.

Gisteravond de auto volgeladen met vloerdelen, ondervloer, deurkrukken, lijm, eehm... oja olie, houtzeep en dat was het wel.

Plinten waren niet mijn smaak, de mat was een schoonloopmat en geen droogloopmat dus niet mooi... en de andere matten duur en niet mooi.

Deurklinken:

De bedoeling is nog altijd deze deuren, tenzij ik wat anders tegenkom:

Verder voor 90% besloten toch de vloer nog niet te gaan leggen maar eerst gaan schilderen. Dat scheelt weer afplakken en potentiele vlekken op de nieuwe vloer.

Is jammer want ik wil erg graag de vloer erin hebben. Bedacht me opeens net dat ik ook nog radiatoren + schakelmateriaal moet bestellen.
pi_144186765
:W

Top bezig man, wordt nu echt een huis.
Wat voor radiatoren ga je bestellen?

En goed dat je die SPS project voorstrijk niet hebt gehaald, die is voor sierpleister.
Wat zijn dat voor perskoppelingen trouwens, APE?

[ Bericht 28% gewijzigd door junkiexp op 04-09-2014 23:00:31 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 5 september 2014 @ 00:08:12 #260
277627 Seven.
We are Borg.
pi_144189433
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:23 schreef MrSubtle het volgende:
Begint hier ook lekker op te schieten ^O^. Was al eventjes niet geweest (te druk, sorry), maar vordert gestaag. Good busy Gieliovd! (btw, wat betekent je nickname eigenlijk? :))
Giel (io) van D of Giel v/d ... vermoed ik.

En jezus Gieliovd, wat een walgelijke vloerbedekking aan de muur. Ziet er goed uit nu!
Resistance is futile.
pi_144211346
quote:
2s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:51 schreef junkiexp het volgende:
:W

Top bezig man, wordt nu echt een huis.
Wat voor radiatoren ga je bestellen?

En goed dat je die SPS project voorstrijk niet hebt gehaald, die is voor sierpleister.
Wat zijn dat voor perskoppelingen trouwens, APE?
Hey thanks, wordt mooi he :)

Ik ga voor de Thermrad Super 8 radiatoren, met midden-onder aansluiting is voor mij bepaald. Ventielen erin... knoppen heb ik al liggen. Heb je een goed alternatief?

Moet ook nog een verticale scoren van 600-700 breed en 2200-2400 hoog met midden-onder aansluiting. Thermostaat al liggen.

De koppelingen is inderdaad APE, messing met RVS hulzen en O-ringen erin. Zeer solide. Zowel gas als CV en drinkwater.

Enne, de herkomst van mijn nick al uitgelegd elders ;)
pi_144226008
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 19:02 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ik ga voor de Thermrad Super 8 radiatoren, met midden-onder aansluiting is voor mij bepaald. Ventielen erin... knoppen heb ik al liggen. Heb je een goed alternatief?

Moet ook nog een verticale scoren van 600-700 breed en 2200-2400 hoog met midden-onder aansluiting. Thermostaat al liggen.

De koppelingen is inderdaad APE, messing met RVS hulzen en O-ringen erin. Zeer solide. Zowel gas als CV en drinkwater.

Ik lurk al een tijdje mee in de project topics hier op K&W. Zelf ook bezig met een grote verbouwing en net radiatoren gehaald. Heb hier een goed adres voor gevonden, scheelde aardig in prijs. Ik kan je het adres wel geven mocht je ze nog niet besteld hebben.
pi_144228420
quote:

Persoonlijk zou ik net iets meer uitgeven voor een radiator met vlakke voorkant. Kost op het totaal niet veel meer, maar staat naar mijn persoonlijke mening vele malen chiquer en strakker. Vb Henrad Everest.
pi_144231253
Hmm, ik ben altijd een beetje tegen die vlakke radiatoren geweest. De verticale wordt wel vlak, maar de andere dacht ik gewoon ribbeltjes te doen.

Nu ben ik weer aan het twijfelen.
  zaterdag 6 september 2014 @ 08:09:28 #265
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_144231285
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 07:59 schreef Gieliovd het volgende:
Hmm, ik ben altijd een beetje tegen die vlakke radiatoren geweest. De verticale wordt wel vlak, maar de andere dacht ik gewoon ribbeltjes te doen.

Nu ben ik weer aan het twijfelen.
Om het moeilijker te maken ga ik zeggen dat ik vlakke radiatoren echt heel lelijk vind in een oud huis. Geen of authentiek ^O^. Sorry :D
pi_144231935
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 07:59 schreef Gieliovd het volgende:
De verticale wordt wel vlak, maar de andere dacht ik gewoon ribbeltjes te doen.
Lijkt mij prima toch? Ben ook niet zo enorm fan van die vlakke radiatoren (tenzij verticaal inderdaad).

quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 08:09 schreef MrSubtle het volgende:
Om het moeilijker te maken ga ik zeggen dat ik vlakke radiatoren echt heel lelijk vind in een oud huis. Geen of authentiek ^O^. Sorry :D
Dan moet je eigenlijk authentieke lederenradiatoren nemen... Geribbeld is nou ook niet bepaald authentiek. :P
pi_144232052
quote:

[..]

Ja wordt echt prachtig, respect voor je doorzettingsvermogen ook, zeker omdat je het grotendeels alleen doet.

Wij verkopen heel veel de Vasco Flatline, dan heb je een mooie gladde radiator met een matte afwerking met een heel klein beetje structuur erin:

En ook 8 aansluitingen.
Ik vind het persoonlijk zonde om een hoop geld uit te geven aan Thermrad super 8 en dan nog steeds geen vlakke voorkant te hebben.
Ik weet niet of je iets hebt met energiezuinigheid maar Jaga kan ook nog een goede optie zijn, ook in verschillende kleuren verkrijgbaar en mogelijkheden.
Dan kan je alles goed inregelen en op een lage temperatuur stoken met behoud van comfort.

Deze hebben wij in de keuken:

Jaga Strada van 2800 lang met een twin convecter, vermogen van 4.5 kw op 90/70/20 (wij hebben stadsverwarming)

Het voordeel is dat het binnen een paar minuten al warm begint te worden.

Keuzes genoeg iig!

En als je de definitieve keuze hebt gemaakt laat dan even weten voordat je besteld, zoals je weet zit ik zelf in de radiatoren, wie weet wat ik voor je kan regelen ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_144232426
Ik heb ook twee Vasco Flatlines en ben er erg tevreden over, ze zien er best klassiek uit inderdaad door de matte coating. Ik heb ze vooral uitgekozen omdat ze zo makkelijk schoon te maken zijn. De ribbels op de ouderwetse radiatoren vind ik zo snel stoffig worden.
Spoilers!
pi_144244614
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 08:09 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Druk opeens op m'n topic! Gezelluuuug!!

Mjah, nu ik er een paar uur over nagedacht heb bedenk ik me dat ik dezelfde conclusie al getrokken had, een jaar geleden ofzo :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 09:31 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Lijkt mij prima toch? Ben ook niet zo enorm fan van die vlakke radiatoren (tenzij verticaal inderdaad).

[..]

Dan moet je eigenlijk authentieke lederenradiatoren nemen... Geribbeld is nou ook niet bepaald authentiek. :P
Het huis wordt redelijk gemoderniseerd en ik wil zo compact mogelijke radiatoren. Ledenradiatoren past hier eeeeecht niet meer straks :P
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 september 2014 09:43 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ja wordt echt prachtig, respect voor je doorzettingsvermogen ook, zeker omdat je het grotendeels alleen doet.

Wij verkopen heel veel de Vasco Flatline, dan heb je een mooie gladde radiator met een matte afwerking met een heel klein beetje structuur erin:

[ afbeelding ]

En ook 8 aansluitingen.
Ik vind het persoonlijk zonde om een hoop geld uit te geven aan Thermrad super 8 en dan nog steeds geen vlakke voorkant te hebben.
Ik weet niet of je iets hebt met energiezuinigheid maar Jaga kan ook nog een goede optie zijn, ook in verschillende kleuren verkrijgbaar en mogelijkheden.
Dan kan je alles goed inregelen en op een lage temperatuur stoken met behoud van comfort.

Deze hebben wij in de keuken:

[ afbeelding ]

Jaga Strada van 2800 lang met een twin convecter, vermogen van 4.5 kw op 90/70/20 (wij hebben stadsverwarming)

Het voordeel is dat het binnen een paar minuten al warm begint te worden.

Keuzes genoeg iig!

En als je de definitieve keuze hebt gemaakt laat dan even weten voordat je besteld, zoals je weet zit ik zelf in de radiatoren, wie weet wat ik voor je kan regelen ;)
Bedankt voor je uitgebreide reactie en complimenten haha.

Tja, alles alleen... het is zoals het is. Ik zal m'n oom anders vragen te helpen met de vloer. Die bood het laatst aan op een verjaardag. Maar ja, die mensen wonen allen op 100+ km afstand. En anderen hier die kunnen nooit of hebben 2 linkerhanden.

Met mijn stommiteit ben ik vergeten dat ik besloten heb om gewone geribbelde radiatoren te nemen in huis. Ik vind dat prima, met roostertjes bovenop en aan de zijkant.

Ik heb bovendien al een 3000x500 T22 staan in het souterrain voor onder het grote raam. Die heb ik al eens gekocht toen mijn pa nog een grote bus had. Bus moest weg, dus stel op sprong radiator gekocht. Beetje dom, staat al een jaar voor m'n poten.

Anyway.. het zullen die Super 8 evengoed wel worden denk ik.

Achteraf had ik meer LOW TEMP gedaan, convectoren, beetje design etc... maar ach joh, wat heb je eraan achteraf.

Er komt een vlakke grote verticale, de rest overal ribbeltjes.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook twee Vasco Flatlines en ben er erg tevreden over, ze zien er best klassiek uit inderdaad door de matte coating. Ik heb ze vooral uitgekozen omdat ze zo makkelijk schoon te maken zijn. De ribbels op de ouderwetse radiatoren vind ik zo snel stoffig worden.
Goed punt... goed punt..

Vanavond misschien nog wat foto's.

Nu ff eten, maar ik heb:
- 2 deurkozijnen in RAL 9010 hoogglans
- Zijraam kozijn ook
- Achterpui afwerklatten
- De helft van het voorkozijn

Vanavond nog ff de rest van het kozijn, de gordijnkoof nog ff doen.. en dan ben ik gesloopt :P

Morgen egaliseren afmaken en dan zien we wel weer.
  zaterdag 6 september 2014 @ 18:14:38 #270
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_144246224
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:31 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Druk opeens op m'n topic! Gezelluuuug!!
Sorry weinig tijd om te posten, maar ik kijk regelmatig even hoor :)
pi_144251949
Ja Sub, tijd hebben we niet, tijd maken we ;) Nee joh, je hebt zat te doen.

Ik heb m'n biertje staan en wat foto's gemaakt. Conclusie is dat ik niet van schilderen houd, maar ik wel redelijk trots ben dat het mooi geworden is.

Nog niet zo lang geleden keken we hier nog naar:

Toen kwam de plamuur, schuurpapier, grondverf uit de kast...

En toen was vandaag de dag van het laatste gladschuren, ontstoffen, afplakken en lakken maar!! Zie hier het resultaat:

Ik houd wel van scherpe lijnen en van netjes werken, dus heb lekker lopen afplakken. De paarse is "sensitive" en de witte is normale van een of ander Duits merk. De sensitive plakte harder dan de witte haha. Alle muurverf is blijven zitten!

Al met al een productieve dag. Godvergeten micro vliegjes erger ik me wel kapot aan. Er zaten/zitten er wel 40 in de lak denk ik. Deel er al uit geplukt met een mes en ff de kwastharen erover maar de rest komt wel.

Morgen de dekking beoordelen. Als er nog een laag overheen moet dan ga ik flippen denk ik. K*twerk :P
pi_144278921
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:05 schreef tux87 het volgende:

[..]

Ik lurk al een tijdje mee in de project topics hier op K&W. Zelf ook bezig met een grote verbouwing en net radiatoren gehaald. Heb hier een goed adres voor gevonden, scheelde aardig in prijs. Ik kan je het adres wel geven mocht je ze nog niet besteld hebben.
Ik zie net dat ik je PM niet kan beantwoorden omdat ik nog niet genoeg heb gepost :'(
Heb mijn radiatoren bij http://www.vkoopjes.nl/ vandaan. Scheelde behoorlijk met bijvoorbeeld warmteservice. Het is volgens mij wel echt partijhandel wat ze doen, maar voor zover ik kan zien is het gewoon nieuw materiaal. Ben ook gegaan voor Thermrad, gewoon de simpele uitvoering met roostertjes aan de boven en zijkant. Nog geen praktijkervaring, CV installatie is nog niet helemaal af.
pi_144384066
Thx Tux ik kende ze al, heb ze nog niet benaderd.

Niemand vind m'n schilderwerk mooi :(
  PR/Manusje van alles woensdag 10 september 2014 @ 11:56:05 #274
Toezicht is gezond!
pi_144384145
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:53 schreef Gieliovd het volgende:

Ik wel! Kom je het hier ook doen? :7
pi_144396360
Toch nog iemand :P

Is goed joh, als het huis klaar is binnenkort!
pi_144397812
quote:
Het is moeilijk te zien op de foto's, maar het lijkt wel alsof de verf niet goed uitgevloeid is. Alsof je de richting kan zien waarin geverfd is. Kan dit kloppen, of vertekenen de foto's gewoon?
  PR/Manusje van alles woensdag 10 september 2014 @ 19:34:45 #277
Toezicht is gezond!
pi_144397943
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:31 schreef jasperve het volgende:

[..]

Het is moeilijk te zien op de foto's, maar het lijkt wel alsof de verf niet goed uitgevloeid is. Alsof je de richting kan zien waarin geverfd is. Kan dit kloppen, of vertekenen de foto's gewoon?
gok dat de verf nog nat was ten tijde van de foto's 8-)
  Milf woensdag 10 september 2014 @ 19:52:28 #278
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_144398641
Ik vind het prachtig!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_144400391
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:31 schreef jasperve het volgende:

[..]

Deels is het inderdaad de kwaststreek die je ziet. Deels is het de ondergrond met nerf en deels is het nog nat.

Maar inderdaad, je ziet er wat in. Maar ik moet ook zeggen dat ik het alleen bij de buren ooit in m'n leven anders heb gezien. Die mensen hebben 4 keer gegrond en 3-4 keer gelakt met schuren en plamuren ertussen... daar is het spiegeltje.

Ik vind het mooi. Leeft lekker.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

gok dat de verf nog nat was ten tijde van de foto's 8-)
Het zat er net op ja! Maar veel meer is het niet gevloeid hoor. Misschien had ik het moeten verdunnen. Ach. Of nog een keer lakken. Maar dat gaat deze gek niet doen.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:52 schreef nikky het volgende:
Ik vind het prachtig!
:*
pi_144402217
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:43 schreef Gieliovd het volgende:
Die mensen hebben 4 keer gegrond en 3-4 keer gelakt met schuren en plamuren ertussen... daar is het spiegeltje.
Zelf zet ik het 1 keer in de grondverf en daarna lak ik het 2 keer af. Uiteraard wel met schuren tussendoor. Hiermee zou je toch ook al een aardig spiegeltje moeten kunnen krijgen. :)
  woensdag 10 september 2014 @ 21:26:40 #281
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_144402515
Je ziet vooral ontzettend veel streken op de foto waar het alleen nog in de grondverf staat. Het lijkt alsof je die vrij dik en grof hebt opgezet. Dat hoef geen probleem te zijn zolang je het goed gladschuurt voor de volgende laag erop komt. Doe je dit niet dan kun je er nog zo veel overheen smeren en strijken met de volgende lagen, wat je duidelijk hebt gedaan, weg krijg je het niet helemaal.
  Moderator woensdag 10 september 2014 @ 21:52:03 #282
92034 crew  Vonkenboer
pi_144403897
quote:

Ik wel ! _O_
Je maakt goede vorderingen ! Nog even en het is gewoon een thuis in plaats van gewoon een huis ! ^O^
pi_144404070
Boven nog een kans on het gladder te krijgen :)

Ik doe m'n best en met sommige dingen ben ik nou eenmaal beter dan met andere.... -O-

Wel hè Vonk!!

[ Bericht 3% gewijzigd door Gieliovd op 10-09-2014 22:01:09 ]
pi_144404342
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 21:55 schreef Gieliovd het volgende:
Boven nog een kans on het gladder te krijgen :)

Ik doe m'n best en met sommige dingen ben ik nou eenmaal beter dan met andere.... -O-
Even uit lurkmodus: je vergeet natuurlijk dat hier alleen de nieuwe Picasso's zitten en dat je het beter dan een heel groot deel van de klussers hebt gedaan! Al zie je een keer een penseelstreekje, ach dat heeft juist zijn charme en past in het verhaal van jouw huis. Chapeau! :)
pi_144417912
Mijn tip: dunner smeren. Bij grote oppervlaktes eerst een stukje haaks opzetten en dan weer recht uitstrijken, dan heb je alles dekkend en wordt je schilderwerk niet te dik. Gebruik ook goede kwasten (niet bouwmarkt rommel), maakt een wereld van verschil. En natuurlijk tussen de lagen door goed schuren.
pi_144429841
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 22:01 schreef Ansu het volgende:

[..]

Even uit lurkmodus: je vergeet natuurlijk dat hier alleen de nieuwe Picasso's zitten en dat je het beter dan een heel groot deel van de klussers hebt gedaan! Al zie je een keer een penseelstreekje, ach dat heeft juist zijn charme en past in het verhaal van jouw huis. Chapeau! :)
Denk dat gieliovd het wel kan hebben ;)

Tevens is het ook zeker niet als negatieve kritiek bedoeld!
pi_144432584
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 22:01 schreef Ansu het volgende:

[..]

Thanks! Je slaat de spijker op z'n kop. Het komt bij nader inzien primair door de grondlaag eronder. Ik heb deze zodanig aangebracht dat je de kwaststreken als soort benadrukking van de houtnerf ziet.

Ik heb aan de zijkanten MDF en vond het geen strak plan dit glad te laten afsteken tegen de rest.

Dus eigenlijk heb ik het bewust zo gemaakt, en het geeft karakter :)
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:53 schreef usernaamvergeten het volgende:
Mijn tip: dunner smeren. Bij grote oppervlaktes eerst een stukje haaks opzetten en dan weer recht uitstrijken, dan heb je alles dekkend en wordt je schilderwerk niet te dik. Gebruik ook goede kwasten (niet bouwmarkt rommel), maakt een wereld van verschil. En natuurlijk tussen de lagen door goed schuren.
Thanks, inderdaad. Ik ben ongeduldig geweest en wilde het in één laag dekkend hebben. En dat is goed gelukt. Maar inderdaad dus wel dik :) Haaks opgezet inderdaad, en daarna gauw afstrijken.
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:20 schreef jasperve het volgende:

[..]

Denk dat gieliovd het wel kan hebben ;)

Tevens is het ook zeker niet als negatieve kritiek bedoeld!
Ik kan wel wat hebben hoor ;) Was wel negatief opgevat, maar dat is mijn eigen issue :P Thanks! Feedback is altijd welkom.
  maandag 15 september 2014 @ 21:14:20 #288
416082 pahlawan
pi_144564987
het is weer tijd voor een wat-hebben-we-gedaan-dit-weekend update
pi_144569563
Nou ik zal je vertellen... NIETS aan het huis!

Zaterdag op de mountainbike doorgebracht in Brabant (Drunense duinen) en daarna in Den Bosch BBQ feest.

Zondag had ik plannen die op 't laatst wijzigden, dus maar IKEA bezoekje gedaan voor de keuken :)

Aanstaande vrijdag komt mijn pa weer eens helpen (is pas half jaar geleden ofzo) en dan gaan we beginnen met de vloer. Zaterdag ben ik alleen en zondag komen wat vrienden de restjes helpen.

Dus als het aan mij ligt komend weekend een enorme mijlpaal :D

Mooie docu trouwens over lamelparket (engineered oak floor):

De geëgaliseerde MDF platen liggen erin, hier en daar een kraakje... paar flinke nieten erin gejast en dat gaat beter. Het huis werkt door temperatuurverschillen, dat is grappig.

Geregeld hoor ik dan ergens wat knak, klik ofzo. Allemaal nieuw, mooi man.

Maar z.s.m. zonwering scoren ook ;)

[ Bericht 18% gewijzigd door Gieliovd op 15-09-2014 22:40:20 ]
  dinsdag 16 september 2014 @ 01:33:09 #290
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_144575395
de grote vraag gaat nu een beetje worden of er een deeltje 5 komt (voor jou hoop ik dat je het nog in deeltje 4 redt) genoeg geklust
pi_144576238
Oooo er komt een deel 5 hoor :+

Badkamer, slaapkamers, overloop, hal, zolder, buiten.... Genoeg te doen _O-
pi_144578449
De profi schilder is hier klaar met het schilderen/ aflakken van de voordeur in
kraaldelen in hoogglans "grachtengroen".

Als een spiegel en tegelijkertijd zijn de kwaststreken herkenbaar, dat maakt het
ambachtelijk ipv ikea gespoten, vinnik dan. :7

Dus ietsje dunner opzetten de volgend keer en verder ^O^ _O_

# butvliegjes. w/
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 18:50:54 #293
92034 crew  Vonkenboer
pi_144594438
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 06:18 schreef Gieliovd het volgende:
Oooo er komt een deel 5 hoor :+

Badkamer, slaapkamers, overloop, hal, zolder, buiten.... Genoeg te doen _O-
*O* ^O^

Nog eventjes doorzetten !
pi_144598852
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:55 schreef AnneX het volgende:
De profi schilder is hier klaar met het schilderen/ aflakken van de voordeur in
kraaldelen in hoogglans "grachtengroen".

Als een spiegel en tegelijkertijd zijn de kwaststreken herkenbaar, dat maakt het
ambachtelijk ipv ikea gespoten, vinnik dan. :7

Dus ietsje dunner opzetten de volgend keer en verder ^O^ _O_

# butvliegjes. w/
Ik ben er trots op :) Hoe langer ik ernaar kijk en eraan voel, hoe trotser ik ben. Het is echt reteglad en spiegeltje! En ja, die kwaststreken maken het inderdaad ambachtelijk *;

Één pak vloerdelen tegen elkaar geschoven...

_O_ O+

Sneak preview:

Kleuren krijg ik niet op de foto met mijn telefoon. Het hout is echt super mooi, de knoesten, ik ben verliefd.

Uiteraard introduceert zich weer een probleem. Mijn huiskamer is zeg maar taps toelopend... dus waar ik ook begin, wordt het aan één zijkant een raar gezicht.

Eerst proef gelegd aan één kant... zag er heel raar uit.

Toen aan de andere kant, beter.... maar hoe dat dan uitpakt aan de andere kant? Morgenavond maar eens meten...

[ Bericht 47% gewijzigd door Gieliovd op 16-09-2014 21:05:27 ]
  dinsdag 16 september 2014 @ 22:29:47 #295
416082 pahlawan
pi_144605863
Dwars leggen?
  dinsdag 16 september 2014 @ 23:14:42 #296
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_144608810
Zo te zien zit er in één van de muren een deuropening waar je door wilt leggen? Ik zou dan van die muur uitgaan denk ik, dan lijkt het in beide ruimtes nog het meest logisch. Tenzij de tegenoverliggende muren wel evenwijdig lopen.
pi_144609446
Dat is het oorspronkelijke idee. Maar nadat ik het daar proef gelegd had dacht ik echt :{

Maar inderdaad... Hoe kom je daar uit als ik aan de andere muur begin?

Het is dus nergens evenwijdig...
pi_144610402
Ons huis plattegrond loopt als een trapezium.
De vloerlegger is met de visgraat in het midden begonnen.

Eerder is rowiparket in banen gelegd.
De timmerman begon aan de meest rechte muur.

Succes.
pi_144637246
Oei nog 3 posts en we zitten in deel 5 :')

Ik stoei nog altijd met het leggen... beide wanden zijn dus schuin, ik vond deze plaatjes online:

Eigenlijk komt dat best goed overeen, alleen waar die deur zit, zit bij mij dus een hal met 2 deuren.

De lichtinval is uit het zuiden, grote raampartij.

Ik heb proefgelegd... leg ik heb vanaf de hal wand recht, dan scheelt dat aan de andere kant op 2/3 van de kamer 28 cm. Begin ik bij de "zichtwand" dan kom ik bij de hal 20 tekort op 2/3 van de kamer. Een plank dus over 5 meter door de helft.

Beide scenario's pakken hoe dan ook wat raar uit vind ik :( Om nou aan beide kanten te smokkelen levert een stuk meer werk en snijverlies op en dan heb je aan beide kanten dus schuine stukken.

Links boven tegen de zichtwand komt de hoekbank. Rechts onder de tekening de keuken. Achter de deur tegenover de zichtwand zit dus de hal van 5x1 meter (in 2 delen).

Ik ben bang als ik ik bij de hal begin dat het vanaf de bank allemaal erg scheef eruit ziet. Maar ik vrees ook dat als ik daar alles recht leg ik bij de hal wat vreemd uitkom.

Wat denken jullie?
- Gewoon op de zichtwand beginnen en bij en in de hal oplossen?
- Bij de hal beginnen en op de zichtwand over de hele lengte schuinte oplossen?
- Smokkelen en als het ware uit het midden werken (terwijl niets haaks wordt)?

[ Bericht 29% gewijzigd door Gieliovd op 17-09-2014 21:05:56 ]
pi_144639850
Ik zou plaatje 1 volgen denk ik. De schuine stukken zie je ws toch niet heel goed vanwege toekomstige meubels.
Ons huis is ook aan alle kanten scheef en de vloer is ook scheef gelegd. Als je een stoel of tafel recht wilt zetten lijkt die scheef te staan door het scheve laminaat, heel storend.
Spoilers!
pi_144641425
We gaan deel 5 openen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')