En nog even een laatste post....quote:Op donderdag 29 mei 2014 18:46 schreef Gieliovd het volgende:
Plaatjes!
Voor de schuifpui, wat toch 4 meter glas is, wil ik graag vitrage maken, of inbetweens. Nog ff kijken. Tevens zat er nog een ruimte tussen de pui en het plafond... Dus, ik aan de klus.
[ link | afbeelding ]
Het eerste deel zat er al, lekker werken in je eentje met die zware troep van 244 lang. Hier zie je ook de strip welke vakkundig de ruimte tussen pui en plafond afdekt. Goed gevonden, dacht ik zelf. Geen hond die het ziet straks netjes in de lak achter de koof.
[ link | afbeelding ]
Al met al geslaagd. Straks lekker laagje lak erover, beetje schuren.
[ link | afbeelding ]
Waarom stel op sprong deze koof? Nou, heel simpel eigenlijk. Er komen rondom sierlijsten, dus ook tegen de koof aan.
Dus dat was het idee van deze week. Die lijsten afmonteren. Dus verstekbak van zolder, beetje oefenen en een gevoel krijgen bij die XPS schuim lijsten.
Het plafond rondom afgetekend, op de muren 6 cm en op het plafond 4 cm. Dan heb ik een mooie geleider om de lijsten te plakken straks. Tussen de lijntjes en dan komt het goed. Ofzo. Uiteraard weer even een mooi hulpstukje gemaakt om niet te hoeven kloten en overal dezelfde maat.
[ link | afbeelding ]
Na de eerste verstekhoek te hebben geoefend met een beschadigde lijst, tot de conclusie gekomen dat de zaag te grof getand was. Dus na veel gekloot de zaag eruit. Nieuwe zaag gepakt, schoongemaakt en erin gaan zetten. FF opspannen nieuwe blad:
[ link | afbeelding ]
Grrrrrr![]()
![]()
![]()
geen verstekzaag meer. MAAR! Laat me niet zomaar uit het veld slaan...
[ link | afbeelding ]
Dat was het wel weer. De nieuwe zaag erin, morgenvroeg de lijsten plakken als het aan mij ligt. Ben nog altijd herstellende dus niet te gek.
Presentquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:58 schreef Gieliovd het volgende:
<knip>
Hierna volgende wat jubelende, prijzende en uiterst complimenteuze Fok!'ers langs met hun aardige berichten.
<knip>
Een beetje ontspanning op zijn tijd kan ook geen kwaad !quote:Op vrijdag 13 juni 2014 22:06 schreef Gieliovd het volgende:
Helaas... door andere bezigheden niks gedaan... en nu ben ik pleite!
En al weer geland op Nederlandse bodem ?quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:11 schreef Gieliovd het volgende:
Inderdaad! Althans, ja het is een soort ontspanning maar ook inspanning.
Ik ben van de actieve reizen. Dus ben nu lekker actief in Noorwegen bezig. Genoeg elektra installaties die jouw keuring niet kunnen genieten Vonk haha. Wat een land.
Ondertussen alweer een paar weken niets van de stukadoor meer gehoord
Inmiddels ga je weer volgas ?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:36 schreef Gieliovd het volgende:
Nee![]()
Zit nu te BBQ-en voor m'n hutje in Noorwegen. Morgenvroeg de boot en dezelfde avond thuis
Dan maar weer plan maken. Grapjas stukadoor is al een maand stil.
Maar goed zorgen voor later. Groeteeeeun
Multiplex wat ik hier kan krijgen is beuken multiplex, plaat kost in 12 dik geloof ik ¤55 ofzo. HDF is niet te krijgen. Ik haal alles bij de Praxis omdat ik dat lopende kan redden. Misschien toch maar eens kijken voor een houthandel in de buurt.quote:Op maandag 7 juli 2014 23:26 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Eindelijk leuk werk!!
En netjes aangepakt!!
Maar waarom geen multiplex of HDF?
Ik heb bij dit kozijn gekozen om geen koplatten toe te passen maar het plaatwerk 3-4 mm voorbij de muurafwerking te laten steken. Ik vind het er persoonlijk mooi uit zien.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:38 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ik zou er nog een paar koplatten op spijkeren om het helemaal af te maken. Die zaten er origineel waarschijnlijk ook namelijk. Verder goed werk!
En nu maar hopen dat je de enige vrouw was die zwaaidequote:Op donderdag 17 juli 2014 11:05 schreef Brighteyes het volgende:
Eindelijk heb ik je eens in actie gezien!
Die vrouw die afgelopen zaterdag naar je zwaaide was ik.![]()
wie reageert niet?quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:10 schreef Gieliovd het volgende:
Tja... als hij niet aan de slag gaat op verzoek, niet reageert, niet opneemt, niet terugbelt...
Dan weet ik het ook niet meer. Dus daar zal wat moeten gebeuren.
Ja voortgang! Ik ben aan het afwerken en afbouwen! Ik zit nu met een soort casco huis van boven naar beneden...
Ik herken het wel Fiets... op een gegeven moment wordt alles gewoon "pffffffffff wéér die hele t*eringzooi zoeken, vies maken, smeren, schoonmaken, opruimen"... en dan ben je eigenlijk er al klaar mee voordat je eraan begint.
Zin in 't weekend
quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:40 schreef Troel het volgende:
[..]
En nu maar hopen dat je de enige vrouw was die zwaaide
De stukadoor...quote:
Welke van de talloze vrouwen die aan mijn venster staan gedurende de klusweekenden?quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:05 schreef Brighteyes het volgende:
Eindelijk heb ik je eens in actie gezien!
Die vrouw die afgelopen zaterdag naar je zwaaide was ik.![]()
Die gasten zijn zo irritantquote:
Het zijn stucadoorsquote:Op donderdag 17 juli 2014 20:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die gasten zijn zo irritant.
Snap ik nu echt niet, had het telefoonnummer van 1tje die perfect werk afleverde EN altijd netjes langs kwam op de momenten dat we een afspraak hadden. Maar die is van telefoonnummer veranderd. En de eerste die ik belde voor een huidige klus belde 3 keer af met een kutsmoes, en de tweede heeft het ook ondertussen een keer af laten weten. Ik snap niet hoe die kerels aan klanten komen/klanten houden.
Het vreemdste punt hier is... het werk is niet af, er is nog niets betaald, de eerste fase is redelijk afgerond... dus nu is het puur een beetje spuitwerk en putz smeren. Eitje paar dagen werk.quote:Op donderdag 17 juli 2014 20:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe die kerels aan klanten komen/klanten houden.
Misschien neemt hij zijn verlies wel en laat nooit meer iets van zich horen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 20:37 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Het vreemdste punt hier is... het werk is niet af, er is nog niets betaald, de eerste fase is redelijk afgerond... dus nu is het puur een beetje spuitwerk en putz smeren. Eitje paar dagen werk.
pics.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 17:41 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik sla maar een dagje over, de hele week al in die hitte al in de weer geweest met 11kg en 30kg sloophamers (60m2 dekvloer eruit en een geul door de betonvloer voor een nieuwe riolering).
Maar petje af!! Toch wel koud bier voor jezelf klaargezet hoop ik??
Welke kozijnen bedoel je? Ik heb alleen mijn hele achterpui vervangen. De rest is opgeknapt en voorzien van goed isolerend glas. De laatste foto laat de pui zien, of tenminste de bovenste helft.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:20 schreef Vinz0r het volgende:
Gieliovd, ik probeer foto's te zoeken van je nieuwe kozijnen maar kan ze niet vinden.
Zou je ze nog een keer willen plaatsen?
En wat het weer betreft, veeeeeel te warm om te klussen maar gewoon op tijd ff wat drinken en pauze nemen
De achterpui bedoelde ik ja :$quote:Op zondag 20 juli 2014 18:16 schreef Gieliovd het volgende:
Dus, zondagavond! Het is pas 18:00 maar het voelt als middernacht. Hard doorgewerkt vandaag! Ik had een doel, dus dan ga je ervoor!
Nadat ik heel wat uurtjes heb geïnvesteerd in het opknappen van die grafbende van een oud hout van de vorige bewoners... uiteenlopend van mooi Amerikaans grenen tot een paar op elkaar gelijmde rabatdelen van vuren.. met daarover met tapijtlijm weer kunststof laminaat.. (1 mm trespa).... 1 miljoen spijkers en nietjes...
Na vele uren schuren, plamuren, kitten, aftimmeren, meer schuren en nogmaals (en sommige plaatsen nog 2 keer) plamuren... Stonden het grote voorkozijn, de vensterbank, het zijraampje, de 2 deurkozijnen, de gordijnkoof en nog wat kleingoed er geschuurd, gekit en glad geplamuurd bij.
Tijd voor een goede laag grondverf! Maakt een wereld van verschil en het trekt wat minder snel vuil aan. Dat is even de primaire reden, want het afschilderen zal niet 1,2,3 gaan gebeuren een dezer dagen, denk ik.
Dus daar gaan we:
[ link | afbeelding ]
Begonnen met een deurkozijn, kon ik weer ff de draai vinden die ik zocht. Lang geleden dat ik heb staan schilderen.
[ link | afbeelding ]
Vervolgens maar aan het zijraampje gegaan:
[ link | afbeelding ]
Het tweede deurkozijn riep ondertussen ook..
[ link | afbeelding ]
Het grote voorkozijn en de vensterbank zagen er toen wat treurig uit... dus heb ik die een goede beurt gegeven. Niet gek al zeg ik het zelf!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
De gordijnkoof hing er wat bruintjes bij, dus die ook nog even voorzien van een goede eerste laag. Met die warmte had ze goede dorst, ook hier zoog de kopse kant mijn halve bus verf leeg. Fijn dat MDF!
[ link | afbeelding ]
Al met al weet een geslaagd weekend, ik ben trots op de voortgang. Mag ook wel eens!
Ik heb nu een benchmark... Alles nog een laatste keer nalopen met schuurpapier, stof eraf blazen met perslucht, ontvetten en stofvrij maken... en daarna één keer alles in de grondverf heeft me 7 uur gekost, met flink hard doorwerken. Nog een grondlaag gaat me dus nog bijna een heel weekend kosten, 1 of 2 eindlagen dus nog 2 weekenden. Maar de kans bestaat dat ik het uiteindelijke schilderwerk nog uitbesteed.
Eerst de wanden en het plafond maar.. dan aan de vloer werken en dan kijken we weer verder. Maar ik moet zeggen, het gaat nu hard! Het lijstje met "Te doen voordat de woonkamer bewoonbaar is" wordt steeds korter!
Nog even leuk en schokerend: hoe het niet zo heel lang geleden er nog bij stond!!!!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[..]
Welke kozijnen bedoel je? Ik heb alleen mijn hele achterpui vervangen. De rest is opgeknapt en voorzien van goed isolerend glas. De laatste foto laat de pui zien, of tenminste de bovenste helft.
Ken het. Mijn parketvloer ging ineens omhoog staan ondanks dat het huis al meer dan een eeuw oud isquote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:27 schreef koffielepel het volgende:
Heb ik ook hoor, huis is ook 80 jaar oud. Houten vloeren, zwaar verkeer etc. Geeft karakter
quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:53 schreef Gieliovd het volgende:
Natte vinger test altijd... Voorstrijk werkt goed. Ik heb glasvliesbehang, dus de gladde. Die wafels heb ik overwogen... Weliswaar de kleine variant, maar het doel is gladde wanden.
Tevens ga ik slechts een paar muren doen, de rest ga ik direct stucwerk sausen. Het ziet er na het sausen als het goed is 1:1 hetElfde uit.
Vanavond 5 kamers voorzien van hoge plinten. Bij vrienden
Zullen wij de hut anders voor hem afbranden Atmoz?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:23 schreef Atmoz het volgende:
lolz![]()
Maareh, ik vind al dat klus gedoe ook wel nice om te volgen, dus keep this going pleaaaase![]()
![]()
haha, nou... ik doe dat meestal anders:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:26 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Zullen wij de hut anders voor hem afbranden Atmoz?
Anders valt hij straks in een zwart gat en heeft hij niets te doen enzo... Dat moeten we niet willen met zijn allen.
quote:
Heeft er iemand in de familie ook nog goede ervaringen met aannemers e.d. ? Of is het allemaal leed en kommer en kwel ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:24 schreef Gieliovd het volgende:
[..]![]()
![]()
@fiets: vertel mij wat, ik ben te aardig
Zondag weer deur... morgen dus bij broer dak branden en schuur afmaken... k*taannemers hebben hem dus genaaid en nou zit hij met een half waterdichte schuur.
Wij hebben een wit-witte plafond en RAL9010 op de muren, en we gaan de plafond opnieuw schilderen. Persoonlijk zeg ik dus niet doenquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:12 schreef Gieliovd het volgende:
Je zette me opeens aan het denken ja, plafond kan natuurlijk ook wit-wit en dan de wanden 9010.
9001 is dus van de baan.
Wat je zegt is me ook wel wat waard ja. Afplakken en dat gezeik he-le-maal geen zin in... beter gewoon alles in één kleus jassen en aan de vloer beginnen...? Dat is de "ik ben het ZAT persoon" in mij....
De andere persoon zegt "oooeee... nice plafond spierwit en muren 9010 gebroken wit.. hmmm I like"..
Ffs waarom altijd die interne strijd.
Ik snap niet zo goed wat je wel of niet zou doenquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:30 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Wij hebben een wit-witte plafond en RAL9010 op de muren, en we gaan de plafond opnieuw schilderen. Persoonlijk zeg ik dus niet doen
Er zit nog glasvlies overheenquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:39 schreef Atmoz het volgende:
Zeer goed bezig weer![]()
Je schiet flink op zo, zeker met je nieuwe aanwinstzo'n latexspuit lijkt me super handig!!
Hoe zit dat met je inbouwdozen? Waarom zijn die (ik hoop) tijdelijk dicht?
En die drinkplaatsen als stucloper is toch normaal? Dat kom ik wel vaker tegen... Veel merken wat hun mislukte drukken weggeven als ondergrond tijdens het klussen.
Anyway: veel succes nog verder!!
Sorry ik bedoel, ik zou niet muren 9010 maken en de plafonds zuiver wit. Dat hebben wij wel gedaan en het vloekt enorm.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:41 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat je wel of niet zou doen
Ik heb nergens problemen mee hoor.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:53 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Sorry ik bedoel, ik zou niet muren 9010 maken en de plafonds zuiver wit. Dat hebben wij wel gedaan en het vloekt enorm.
Held, échte vent. "Weet ik veel, boeit me niet, als het maar goed is".quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
hebben hier wit op het plafond en 9010 op de muur. Of andersom. Weet ik veel.
idd. gewoon eenheid.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:52 schreef Brighteyes het volgende:
Gewoon alles 9010! Geen verschil tussen wand en plafond.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:40 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Giel staat nu lekker met zijn latexbuks te spelen
Is je vloer er netjes onder vandaan gekomen? En heb je ook een foto van noemde vloer er nu uit ziet?quote:
Dat zeg ik dus: eigenlijk al thuisquote:Op maandag 18 augustus 2014 20:38 schreef Gieliovd het volgende:
Dank je knoflook! Het is nog geen thuis, maar het voelt wel meer als thuis ja! Ik sta nu op de vloer, voor het raam, naast geschilderde muren en mooi wit gegrond hout...
In gedachten heb ik de bank al staan, de TV opgehangen, m'n TV kast eronder... ik zie zelfs m'n eetkamerfauteuils al staan, zonder tafel
retroquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:00 schreef Gieliovd het volgende:
Dat is dan ook de reden waarom het WEG is... vreemde kleine keuken... daar kon ik letterlijk en figuurlijk m'n kont niet keren.
En ik houd wel van koken, gezellig met z'n twee...
[ link | afbeelding ]
5 verschillende kleuren bekleding in een keukentje.quote:
En vensterbank voor.quote:
Mooi, elegante serie!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:24 schreef Gieliovd het volgende:
De kogel is door de kerk!
Schakelmateriaal wordt toch de Jung AS 500 serie in Alpin wit.
[ afbeelding ]
Ik heb net voor een schappelijke prijs via MP een groot deel van de schakelaars, afbouwdelen enzo gekocht. Mooi met kapje voor de badkamer, CAI dingen, ramen... 77 stuks. Scheelt me toch weer ¤113 t.o.v. de al goedkope Sandervunderink.nl waar ik de rest ga bestellen.
Hij had niet alles, dus er volgen nog wat pulsdrukkers, LED dimmers, 1v afdekramen, audio aansluit spul... Maar toch weer mooi!!
Oef, niet mijn favoriet qua schakelmateriaalquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:24 schreef Gieliovd het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb net voor een schappelijke prijs via MP een groot deel van de schakelaars, afbouwdelen enzo gekocht. Mooi met kapje voor de badkamer, CAI dingen, ramen... 77 stuks. Scheelt me toch weer ¤113 t.o.v. de al goedkope Sandervunderink.nl waar ik de rest ga bestellen.
Hij had niet alles, dus er volgen nog wat pulsdrukkers, LED dimmers, 1v afdekramen, audio aansluit spul... Maar toch weer mooi!!
Die heb ik hier ook!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:24 schreef Gieliovd het volgende:
[ afbeelding ]
Jammer genoeg betaal je dan vaak wel weer bij hem de hoofdprijs, omdat dat allemaal "extra" besteld moet worden. En extra administratiekosten o.i.d.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:15 schreef 4wood het volgende:
Heb jij bij Sandervunderink.nl ook in de onderdelendatabase gekeken? Daar is vrijwel alles bij te bestellen wat niet in de webshop staat.
Beroepsdeformatie zullen we maar zeggen; het ultieme dieptepunt qua schakelmateriaal is Peha, dat is echt de grootste meuk die er maar verkocht kan worden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:14 schreef Gieliovd het volgende:
Ach ja Vonk ik weet je meningIk zie het wel!
Foto's hoe het was.... Als het klaar is komt er een compilatie
M'n PEHA wat doe je.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Beroepsdeformatie zullen we maar zeggen; het ultieme dieptepunt qua schakelmateriaal is Peha, dat is echt de grootste meuk die er maar verkocht kan worden.
Wat niet zou ik haast zeggenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
M'n PEHA wat doe je.![]()
Wat is er mis mee?
Ik zal je dag dan een beetje opfleuren door te melden dat hier nog allemaal origineel bakelieten spul hangtquote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Beroepsdeformatie zullen we maar zeggen; het ultieme dieptepunt qua schakelmateriaal is Peha, dat is echt de grootste meuk die er maar verkocht kan worden.
Voor een lompe boer als ondergetekende werkt het prima.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:54 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wat niet zou ik haast zeggen, de randjes rondom de klemcontacten van schakelaars, wandcontactdozen e.d. zijn vrij poreus. Knappen heel makkelijk tijdens montage, de afdekramen zijn erg dun, dat plaatje rondom de schakelaars wat je met twee schroefjes vast moet zetten is op ze minst gezegd een kut systeem om te monteren, er ontstaan altijd wel rare kiertjes o.i.d.
En het materiaal is erg poreus, het hoeft allemaal maar iets scheef of net niet mooi recht op elkaar te zitten en het breekt zo af. Bij de minste afwijking al.
Het is echt meuk
Klopt! Ik heb ook speaker wcd dingen in de planning staan en die komen uit de onderdelen DB vandaan. Wel prijzig idd....quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:15 schreef 4wood het volgende:
[..]
Die heb ik hier ook!Ik vind het mooi spul hoor, kan me niet voorstellen dat mensen zo'n afkeer hebben tegen het uiterlijk van een bepaald type schakelmateriaal, maar dat zal wel met een ernstige vorm van beroepsdeformatie te maken hebben +)
Heb jij bij Sandervunderink.nl ook in de onderdelendatabase gekeken? Daar is vrijwel alles bij te bestellen wat niet in de webshop staat.
Ik heb daarom ook gekozen voor blind deksels; mocht ik straks op ze tijd toch een 5.1. set o.i.d. installeren, dan trek ik er pas kabels door en modificeer dan de blind deksels wel met connectoren naar keuzequote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:49 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Waarom geen connectoren bestellen (los) en dan een blindplaat ombouwen? Ga hetzelfde doen aangezien ik geen connectoren kon vinden die me aanstonden.
Extra koppelingen kosten geld en het levert alleen maar kwaliteitsverlies op. Waarom niet gewoon een gaatje boren in een blindplaat en daar de draad doorheen trekken? Is de esthetisch netste oplossing, die speakers ga je niet verzetten, verzet je ze toch zit je alsnog tegen lelijke connectoren op een blindplaat te kijken.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:53 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Custom build is juist de uitdaging
Gewoon een partij van deze dingen bestellen.
2 gaatjes in een blindplaat boren en klaar is Giel.
Helemaal eens!! MAAR na 2 jaar en 8 maanden heb ik mijn maag vol van uitdagingen. De vloer is nu weer een fikse uitdaging. En ik denk er serieus over om de put te dempen en gewoon nieuw parket er overheen te jassen. Ik ben er zo klaar mee.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:53 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Custom build is juist de uitdaging
Thanks! Welkom hierquote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:55 schreef WhiteJoker het volgende:
Hey Gieliovd! Het wordt tof! Erg leuk om te volgen.
Eens, eens... maar ja dit smoelt natuurlijk wel netjes in de muur, met een juist afdekraampje:quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:00 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Extra koppelingen kosten geld en het levert alleen maar kwaliteitsverlies op.
JA daar heb ik dus ook over gelezen he. Ik dacht, ik heb nog 400 meter VD draad liggen, desnoods 6mm² nog 300 meter ofzo... maar op de fora raden ze het allemaal sterk af. Je moet gedraaid, multi ader koper hebben "speakerdraad" dus... ¤60 voor 100 meter bij sandervunderink. VD zou frequenties missen, vlak klinken of juist schel... Waarom staat het internet altijd vol met tegenstrijdige berichten?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:51 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Kabels in de muur zijn trouwens gewoon 4 VD draden per speaker. Genoeg audiofiele discussies over geweest. Ik persoonlijk vind het zelfs beter klinken dan menig gewoon speakerkabeltje.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:03 schreef Gieliovd het volgende:
Waar ik trouwens ook aan dacht, ik kan ook gewoon een ongeaard WCD kopen en die monteren, ongeaarde stekker aan de speakers en hatsikidee. Past niet in een geaard WCD dus veilig.. en stop je je mixer erin doet het gewoon niks.
Gek idee?
Puur en alleen al om het feit dat componenten gebruikt moeten worden voor het gene waar ze voor ontwikkeld zijn en installaties dienen veilig en overzichtelijk geconstrueerd zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:41 schreef Gieliovd het volgende:
Gezien de opbouwende kritiek van Vonk komt het er niet
Met die instelling krijgen we natuurlijk nooit een: "Klussers blijven blunderen deel 9"quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Puur en alleen al om het feit dat componenten gebruikt moeten worden voor het gene waar ze voor ontwikkeld zijn en installaties dienen veilig en overzichtelijk geconstrueerd zijn.
Soms; heb ik zo'n gevoel dat het je gewoon nooit eens mee zitquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:27 schreef Gieliovd het volgende:
Ha! Zojuist komt de doos met schakelmateriaal binnen, mooi spul!
Alleen is het natuurlijk weer fout gegaan...
Besteld t.w.v. ¤8:
[ afbeelding ]
Gekregen t.w.v. ¤1,57:
[ afbeelding ]
Kan; maar het is geen vereistequote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:53 schreef Gieliovd het volgende:
Leek me wel zo netjes boven de wasbak in de badkamer
Het gaat er dan ook niet meer komen. Zo mooi zijn ze ook weer niet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:36 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kan; maar het is geen vereiste
Wat een unnebatsquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:18 schreef Gieliovd het volgende:
De verkoper mailt me terug met "tja je zei wcd met kapje, en je zei niet met klepje. En het is een klepje, geen kapje."
Waar komt het spul vandaan dan? Weet ik dat mooi ver bij die toko vandaan moet blijvenquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 13:18 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Het gaat er dan ook niet meer komen. Zo mooi zijn ze ook weer niet.
De verkoper mailt me terug met "tja je zei wcd met kapje, en je zei niet met klepje. En het is een klepje, geen kapje."
Triest.
Ben net vloer wezen kijken. Proefstuk mee terug, MOOI
Dus ja, de oude parketvloer er toch maar uit.... Kost me te veel tijd en uiteindelijk ook ¤600 (als ik het zelf doe) om te repareren, dus ja.... Helaas.
Underlayment heeft toch wel mes en groef ? Zie plaatje in mijn postquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:13 schreef Gieliovd het volgende:
6 of 8 kan ik hebben.... 12 wordt alweer krap en 18 is echt een flinke stap..
Ik heb van de plankenvloer tot de onderkant van de vensterbank 59 cm. De radiator is 50,5 cm.
Dus ja, alles wat er van de 8,5, of liever 8, af gaat is niet goed. Als ik 8 mm spaanplaat doe houd ik dus 5,4 cm onder de radiator over en ik denk dat je minder dan 5 echt niet wilt hebben i.v.m. stofzuigen, rendement, uitdrogen vloer enzo.
Pak ik 18 mes/groef dan wordt het 18 + 15 + 3 = 36... ofwel 4,4 cm onderruimte...
Edit: underlayment heeft geen mes/groef dus dan wordt het al OSB...
Dat gaat hier op het platteland toch wat makkelijker.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:09 schreef Gieliovd het volgende:
Vandaag de stapel hout teruggebracht tot een handelbaar geheel. Alle spijkers vlak gemept, hardboard klein gemaakt, opgeruimd, stofzuigen, resterende stukken los gehaald...
Dat red ik niet zo 1,2,3 omdat de nieuwe wanden ook gebouwd zijn op de vloerplanken en het stucwerk er ook overheen zit als het ware.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:16 schreef Puala het volgende:
En planken vloer er uit, underlayment er in?
Nou misschien bij de Praxis hier dan niet...quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:45 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Underlayment heeft toch wel mes en groef ? Zie plaatje in mijn post
Haha, iemand anders opperde dat ook al, maar zie hierboven... dan moet er ruim 2 meter beton in en ben ik mijn souterrain kwijt, een van de belangrijkste redenen dat ik dit huis kocht haha.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:46 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Plankenvloer eruit. Isolatie+beton+vloerverwarming erin...
(Al weet ik nu al dat je dat niet meer ziet zitten)
Ja op zich heb je wel een punt. Bij mij lijkt alles wel altijd op millimeterwerk aan te komen. 4 cm of 5 cm is toch weer 20% verschil. Als dat resulteert in 20% rendementsverlies... of je stofzuiger past er net niet meer onder haha. V.d. week maar weer eens plannen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:06 schreef naaa het volgende:
Ik zou ook voor Underlayment of OSB gaan,
vanwege de stabiliteit en mes & groef.
Die 1 cm minder onder je radiator maakt dan ook niet meer uit,
als je je bedenkt dat je normaal iets van ruim 10 cm eronder hebt.
Dat ruimtegebrek eronder is jammer, maar heb je nu toch al,
kan je die 1 cm ook wel verwaarlozen.
Ja, dat is ook niet gek he. Ik wil ook een vuurkorf gaan regelen, maar die grote lompe stukken kunnen daar toch niet in. Ik heb wel nog een 100 liter hout staan van eerder en nog een berg stronkjes. Maar ja joh, volgend seizoen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:18 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat gaat hier op het platteland toch wat makkelijker.
Vorige week Zaterdag hadden we een buurtbarbeque, een buurman had een halve oliedrum die hij altijd als vuurton gebruikt.
Daar is s'avonds aardig wat afval/zaaghout in opgebrand.
Dan vind ik het eerste argument nog belangrijker dan de 2equote:Op zondag 24 augustus 2014 22:45 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Dat red ik niet zo 1,2,3 omdat de nieuwe wanden ook gebouwd zijn op de vloerplanken en het stucwerk er ook overheen zit als het ware.
En misschien nog wel belangrijker: dan is er een open verbinding tussen mijn souterrain en de woonkamer... en daar woon ik dus haha. Ik woon onder de woonkamer momenteel
Jazekers!quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gielio, weet je nog in welke webshop je die sierstrips die tegen het plafond zitten hebt besteld?
Dank je, ik zal morgen eens op zoek gaan naar iets mooisquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:22 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Jazekers!
http://www.decorlijst.nl/
Hele goede service, daar het transport 2 maal beschadigd aan kwam, en ze dus 3 maal hebben moeten leveren onder garantie. Ze leveren direct af fabriek.
Klopt, wij hebben het ook en dit kan ik beamen. Maar het zat al in het halve huis en het overige deel heb ik (op een paar dingen na zoals RJ45 aansluitingen) gratis gekregen dus ik klaag nietquote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:54 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wat niet zou ik haast zeggen, de randjes rondom de klemcontacten van schakelaars, wandcontactdozen e.d. zijn vrij poreus. Knappen heel makkelijk tijdens montage, de afdekramen zijn erg dun, dat plaatje rondom de schakelaars wat je met twee schroefjes vast moet zetten is op ze minst gezegd een kut systeem om te monteren, er ontstaan altijd wel rare kiertjes o.i.d.
En het materiaal is erg poreus, het hoeft allemaal maar iets scheef of net niet mooi recht op elkaar te zitten en het breekt zo af. Bij de minste afwijking al.
Het is echt meuk
Dank voor de tipquote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:49 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Waarom geen connectoren bestellen (los) en dan een blindplaat ombouwen? Ga hetzelfde doen aangezien ik geen connectoren kon vinden die me aanstonden.
Wat maakt dat nu uit. Alsof je underlayment niet vast schroeft. Dat dat argument bij houten balken van 4x6 gebruikt wordt snap ik. Maar bij underlayment als ondervloer met veer/groef boeit dat echt niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:05 schreef Vinz0r het volgende:
1 tip, haal je underlayment niet bij de Gamma of Hornbach maar gewoon bij n echte houthandel. Ondanks dat t onder je vloer gaat wil je wel wat kwaliteit. Ja het is wat duurder maar uiteindelijk legt t veel makkelijker op zo'n kromme vloer.
En daarnaast zit je nog steeds op t goede spoor, ga zo door!
Doel meer op t feit dat deze platen qua maatvoering rechter zijn. Heb op zolder de hornbachplaten liggen en ondanks dat de mes en groef goed aansluit zijn denaden van de kopse kanten niet recht. Op t dak van mn schuur ligt een betere kwaliteit en daar sluiten alle naden wel mooi. Maar t is maar een tip, zelf weten wat je er mee doet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat maakt dat nu uit. Alsof je underlayment niet vast schroeft. Dat dat argument bij houten balken van 4x6 gebruikt wordt snap ik. Maar bij underlayment als ondervloer met veer/groef boeit dat echt niet.
Heb overigens kraalschroten en panlatten bij twee verschillende houthandels gehaald en als je niet uit kijkt flikkeren ze daar bijkans krommere meuk op je aanhangwagen dan je überhaupt ooit in een bouwmarkt gezien hebt. Ergo, ook bij de houthandel... zelf uitzoeken.
Dit.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:51 schreef akatar het volgende:
als mdf nat wordt, is het later 3x zo dik
En daarom raad ik dit af, plinten komen altijd in aanraking met dweilwater, kleine beschadiging en het ziet er gelijk niet meer uit. Ondervloer van MDF zal niet zoveel uitmaken, daar komt niet zo snel vocht.quote:
Dit spreek ik helaas tegen, mn ouders hebben al 14 jaar dezelfde plinten incl dezelfde laklaag die er al vanaf t begin op zit. Nergens zijn er noemenswaardige beschadigingen en nergens is door dweilwater het mdf gaan opzetten.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 18:48 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Dit.
[..]
En daarom raad ik dit af, plinten komen altijd in aanraking met dweilwater, kleine beschadiging en het ziet er gelijk niet meer uit. Ondervloer van MDF zal niet zoveel uitmaken, daar komt niet zo snel vocht.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:54 schreef Gieliovd het volgende:
Een uur nadat de vloer op de stort ligt belt er iemand van Marktplaats "Ja die parketvloer he, die wil ik wel ophalen!"
De vloer die je gekocht hebt; laat je die door hun ook leggen ? Of ga je dat ook helemaal zelf doenquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:20 schreef Gieliovd het volgende:
Haha goed punt. IK zal krammen nemen en niet te veel. Toch een beetje tegen het opwippen behoeden.
Tevens niet te lang! Anders komen ze in m'n plafond in het souterrain weer naar binnen haha. Dat had ik op de andere verdiepingen ook. Heel wat keer m'n klauwen open gehaald.
De helft van de eerste laag ligt erin hoor. Hele zooi nogmaals stof gezogen, gedreveld.. Paar nietjes nog...
Gaat goed
2,5 jaar je de tering werken in je sloophut en dan het mooiste stuk van de verbouwing uit handen geven!quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:33 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
De vloer die je gekocht hebt; laat je die door hun ook leggen ? Of ga je dat ook helemaal zelf doen
Hebben wij wel gedaan bij onze pvc vloerquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
2,5 jaar je de tering werken in je sloophut en dan het mooiste stuk van de verbouwing uit handen geven!![]()
Dat is ook een vak apart.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:42 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hebben wij wel gedaan bij onze pvc vloer
Zeker als je de vloer gaat lijmen zou ik zorgen dat je hulp hebt, je gaat jezelf echt voor je hoofd slaan als je mooie vloer onder de lijmvlekken zit of er niet mooi strak in ligt omdat je het in je eentje hebt geprobeerd.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:05 schreef Gieliovd het volgende:
@Doraj: ja, goed punt... maar even kijken of er misschien nog hulp komt. Ik hoop zaterdag te kunnen leggen en ben niet zo'n ster in hulp vragen en plannen
Giel (io) van D of Giel v/d ... vermoed ik.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:23 schreef MrSubtle het volgende:
Begint hier ook lekker op te schieten. Was al eventjes niet geweest (te druk, sorry), maar vordert gestaag. Good busy Gieliovd! (btw, wat betekent je nickname eigenlijk?
)
Hey thanks, wordt mooi hequote:Op donderdag 4 september 2014 22:51 schreef junkiexp het volgende:
![]()
Top bezig man, wordt nu echt een huis.
Wat voor radiatoren ga je bestellen?
En goed dat je die SPS project voorstrijk niet hebt gehaald, die is voor sierpleister.
Wat zijn dat voor perskoppelingen trouwens, APE?
Ik lurk al een tijdje mee in de project topics hier op K&W. Zelf ook bezig met een grote verbouwing en net radiatoren gehaald. Heb hier een goed adres voor gevonden, scheelde aardig in prijs. Ik kan je het adres wel geven mocht je ze nog niet besteld hebben.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:02 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Hey thanks, wordt mooi he
Ik ga voor de Thermrad Super 8 radiatoren, met midden-onder aansluiting is voor mij bepaald. Ventielen erin... knoppen heb ik al liggen. Heb je een goed alternatief?
Moet ook nog een verticale scoren van 600-700 breed en 2200-2400 hoog met midden-onder aansluiting. Thermostaat al liggen.
De koppelingen is inderdaad APE, messing met RVS hulzen en O-ringen erin. Zeer solide. Zowel gas als CV en drinkwater.
Enne, de herkomst van mijn nick al uitgelegd elders
Persoonlijk zou ik net iets meer uitgeven voor een radiator met vlakke voorkant. Kost op het totaal niet veel meer, maar staat naar mijn persoonlijke mening vele malen chiquer en strakker. Vb Henrad Everest.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:02 schreef Gieliovd het volgende:
Ik ga voor de Thermrad Super 8 radiatoren, met midden-onder aansluiting is voor mij bepaald. Ventielen erin... knoppen heb ik al liggen. Heb je een goed alternatief?
Om het moeilijker te maken ga ik zeggen dat ik vlakke radiatoren echt heel lelijk vind in een oud huis. Geen of authentiekquote:Op zaterdag 6 september 2014 07:59 schreef Gieliovd het volgende:
Hmm, ik ben altijd een beetje tegen die vlakke radiatoren geweest. De verticale wordt wel vlak, maar de andere dacht ik gewoon ribbeltjes te doen.
Nu ben ik weer aan het twijfelen.
Lijkt mij prima toch? Ben ook niet zo enorm fan van die vlakke radiatoren (tenzij verticaal inderdaad).quote:Op zaterdag 6 september 2014 07:59 schreef Gieliovd het volgende:
De verticale wordt wel vlak, maar de andere dacht ik gewoon ribbeltjes te doen.
Dan moet je eigenlijk authentieke lederenradiatoren nemen... Geribbeld is nou ook niet bepaald authentiek.quote:Op zaterdag 6 september 2014 08:09 schreef MrSubtle het volgende:
Om het moeilijker te maken ga ik zeggen dat ik vlakke radiatoren echt heel lelijk vind in een oud huis. Geen of authentiek. Sorry
Ja wordt echt prachtig, respect voor je doorzettingsvermogen ook, zeker omdat je het grotendeels alleen doet.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:02 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Hey thanks, wordt mooi he
Moet ook nog een verticale scoren van 600-700 breed en 2200-2400 hoog met midden-onder aansluiting. Thermostaat al liggen.
De koppelingen is inderdaad APE, messing met RVS hulzen en O-ringen erin. Zeer solide. Zowel gas als CV en drinkwater.
Enne, de herkomst van mijn nick al uitgelegd elders
Druk opeens op m'n topic! Gezelluuuug!!quote:Op zaterdag 6 september 2014 08:09 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Om het moeilijker te maken ga ik zeggen dat ik vlakke radiatoren echt heel lelijk vind in een oud huis. Geen of authentiek. Sorry
Het huis wordt redelijk gemoderniseerd en ik wil zo compact mogelijke radiatoren. Ledenradiatoren past hier eeeeecht niet meer straksquote:Op zaterdag 6 september 2014 09:31 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Lijkt mij prima toch? Ben ook niet zo enorm fan van die vlakke radiatoren (tenzij verticaal inderdaad).
[..]
Dan moet je eigenlijk authentieke lederenradiatoren nemen... Geribbeld is nou ook niet bepaald authentiek.
Bedankt voor je uitgebreide reactie en complimenten haha.quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:43 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja wordt echt prachtig, respect voor je doorzettingsvermogen ook, zeker omdat je het grotendeels alleen doet.
Wij verkopen heel veel de Vasco Flatline, dan heb je een mooie gladde radiator met een matte afwerking met een heel klein beetje structuur erin:
[ afbeelding ]
En ook 8 aansluitingen.
Ik vind het persoonlijk zonde om een hoop geld uit te geven aan Thermrad super 8 en dan nog steeds geen vlakke voorkant te hebben.
Ik weet niet of je iets hebt met energiezuinigheid maar Jaga kan ook nog een goede optie zijn, ook in verschillende kleuren verkrijgbaar en mogelijkheden.
Dan kan je alles goed inregelen en op een lage temperatuur stoken met behoud van comfort.
Deze hebben wij in de keuken:
[ afbeelding ]
Jaga Strada van 2800 lang met een twin convecter, vermogen van 4.5 kw op 90/70/20 (wij hebben stadsverwarming)
Het voordeel is dat het binnen een paar minuten al warm begint te worden.
Keuzes genoeg iig!
En als je de definitieve keuze hebt gemaakt laat dan even weten voordat je besteld, zoals je weet zit ik zelf in de radiatoren, wie weet wat ik voor je kan regelen
Goed punt... goed punt..quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook twee Vasco Flatlines en ben er erg tevreden over, ze zien er best klassiek uit inderdaad door de matte coating. Ik heb ze vooral uitgekozen omdat ze zo makkelijk schoon te maken zijn. De ribbels op de ouderwetse radiatoren vind ik zo snel stoffig worden.
Sorry weinig tijd om te posten, maar ik kijk regelmatig even hoorquote:Op zaterdag 6 september 2014 17:31 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Druk opeens op m'n topic! Gezelluuuug!!
Ik zie net dat ik je PM niet kan beantwoorden omdat ik nog niet genoeg heb gepostquote:Op zaterdag 6 september 2014 00:05 schreef tux87 het volgende:
[..]
Ik lurk al een tijdje mee in de project topics hier op K&W. Zelf ook bezig met een grote verbouwing en net radiatoren gehaald. Heb hier een goed adres voor gevonden, scheelde aardig in prijs. Ik kan je het adres wel geven mocht je ze nog niet besteld hebben.
Ik wel! Kom je het hier ook doen?quote:Op woensdag 10 september 2014 11:53 schreef Gieliovd het volgende:
Thx Tux ik kende ze al, heb ze nog niet benaderd.
Niemand vind m'n schilderwerk mooi
Het is moeilijk te zien op de foto's, maar het lijkt wel alsof de verf niet goed uitgevloeid is. Alsof je de richting kan zien waarin geverfd is. Kan dit kloppen, of vertekenen de foto's gewoon?quote:Op woensdag 10 september 2014 11:53 schreef Gieliovd het volgende:
gok dat de verf nog nat was ten tijde van de foto'squote:Op woensdag 10 september 2014 19:31 schreef jasperve het volgende:
[..]
Het is moeilijk te zien op de foto's, maar het lijkt wel alsof de verf niet goed uitgevloeid is. Alsof je de richting kan zien waarin geverfd is. Kan dit kloppen, of vertekenen de foto's gewoon?
Deels is het inderdaad de kwaststreek die je ziet. Deels is het de ondergrond met nerf en deels is het nog nat.quote:Op woensdag 10 september 2014 19:31 schreef jasperve het volgende:
[..]
Het is moeilijk te zien op de foto's, maar het lijkt wel alsof de verf niet goed uitgevloeid is. Alsof je de richting kan zien waarin geverfd is. Kan dit kloppen, of vertekenen de foto's gewoon?
Het zat er net op ja! Maar veel meer is het niet gevloeid hoor. Misschien had ik het moeten verdunnen. Ach. Of nog een keer lakken. Maar dat gaat deze gek niet doen.quote:Op woensdag 10 september 2014 19:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
gok dat de verf nog nat was ten tijde van de foto's
quote:
Zelf zet ik het 1 keer in de grondverf en daarna lak ik het 2 keer af. Uiteraard wel met schuren tussendoor. Hiermee zou je toch ook al een aardig spiegeltje moeten kunnen krijgen.quote:Op woensdag 10 september 2014 20:43 schreef Gieliovd het volgende:
Die mensen hebben 4 keer gegrond en 3-4 keer gelakt met schuren en plamuren ertussen... daar is het spiegeltje.
Ik wel !quote:Op woensdag 10 september 2014 11:53 schreef Gieliovd het volgende:
Thx Tux ik kende ze al, heb ze nog niet benaderd.
Even uit lurkmodus: je vergeet natuurlijk dat hier alleen de nieuwe Picasso's zitten en dat je het beter dan een heel groot deel van de klussers hebt gedaan! Al zie je een keer een penseelstreekje, ach dat heeft juist zijn charme en past in het verhaal van jouw huis. Chapeau!quote:Op woensdag 10 september 2014 21:55 schreef Gieliovd het volgende:
Boven nog een kans on het gladder te krijgen
Ik doe m'n best en met sommige dingen ben ik nou eenmaal beter dan met andere....
Denk dat gieliovd het wel kan hebbenquote:Op woensdag 10 september 2014 22:01 schreef Ansu het volgende:
[..]
Even uit lurkmodus: je vergeet natuurlijk dat hier alleen de nieuwe Picasso's zitten en dat je het beter dan een heel groot deel van de klussers hebt gedaan! Al zie je een keer een penseelstreekje, ach dat heeft juist zijn charme en past in het verhaal van jouw huis. Chapeau!
Thanks! Je slaat de spijker op z'n kop. Het komt bij nader inzien primair door de grondlaag eronder. Ik heb deze zodanig aangebracht dat je de kwaststreken als soort benadrukking van de houtnerf ziet.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:01 schreef Ansu het volgende:
[..]
Even uit lurkmodus: je vergeet natuurlijk dat hier alleen de nieuwe Picasso's zitten en dat je het beter dan een heel groot deel van de klussers hebt gedaan! Al zie je een keer een penseelstreekje, ach dat heeft juist zijn charme en past in het verhaal van jouw huis. Chapeau!
Thanks, inderdaad. Ik ben ongeduldig geweest en wilde het in één laag dekkend hebben. En dat is goed gelukt. Maar inderdaad dus wel dikquote:Op donderdag 11 september 2014 12:53 schreef usernaamvergeten het volgende:
Mijn tip: dunner smeren. Bij grote oppervlaktes eerst een stukje haaks opzetten en dan weer recht uitstrijken, dan heb je alles dekkend en wordt je schilderwerk niet te dik. Gebruik ook goede kwasten (niet bouwmarkt rommel), maakt een wereld van verschil. En natuurlijk tussen de lagen door goed schuren.
Ik kan wel wat hebben hoorquote:Op donderdag 11 september 2014 19:20 schreef jasperve het volgende:
[..]
Denk dat gieliovd het wel kan hebben
Tevens is het ook zeker niet als negatieve kritiek bedoeld!
quote:Op dinsdag 16 september 2014 06:18 schreef Gieliovd het volgende:
Oooo er komt een deel 5 hoor![]()
Badkamer, slaapkamers, overloop, hal, zolder, buiten.... Genoeg te doen
Ik ben er trots opquote:Op dinsdag 16 september 2014 09:55 schreef AnneX het volgende:
De profi schilder is hier klaar met het schilderen/ aflakken van de voordeur in
kraaldelen in hoogglans "grachtengroen".
Als een spiegel en tegelijkertijd zijn de kwaststreken herkenbaar, dat maakt het
ambachtelijk ipv ikea gespoten, vinnik dan.![]()
Dus ietsje dunner opzetten de volgend keer en verder![]()
![]()
# butvliegjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |