Ik heb het over de "grootste" groep binnen een samenleving. Niet "1" groep...quote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:21 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Dus alle emo´s snijden zichzelf. Alle gothics aanbidden satan. En alle getinte mensen zijn dieven. Nee, een stereotype vormt zich door wat er in het nieuws komt. Tegenwoordig baseert men hun beeld van hoe een bepaalde bevolkinsgroep in elkaar steekt naar hoe die mensen in het nieuws komen. Als dat vaak genoeg gebeurd word dat een standaard. Net zoals dat alle moslims terroristen zijn. Dat zijn niet de grootste bevolkingsgroepen maar wel de stereotypen zoals ze door de media verspreid worden. En daar maken mensen een beeld uit op. Ze maken allang geen beeld maar uit eigen ervaringen.
Kun je je hoofd niet trainen op iets anders?quote:Op zondag 1 juni 2014 00:24 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat is zo. Ik zal er van de week veel op mediteren, want heb er de tijd voor gelukkig. Lekker sporten en in de zon zitten denken.
Precies ik denk dat mensen hier hetzelfde probleem hebben.. Maar ik bedoel die typische volksbuurt. Enig idee hoeveel mensen mij al ontwijken bij het horen van autisme? Geloof me het zijn er veel. Ik ben er aan gewend maar toch iedere keer doet het pijn. Ik heb wel vertrouwen in mensen. Mensen alleen niet in mij en daarom vertrouw ik mensen niet meer. Al heel lang. Ik leef jaren met een constant eenzaam en alleen gevoel. Omdat er heel heel heel weinig mensen zijn die mij begrijpen. Me moeder niet ze probeerd het hard. Echt mijn ouders doen zo hun best.quote:Op zondag 1 juni 2014 00:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb het over de "grootste" groep binnen een samenleving. Niet "1" groep...
Dat wil zeggen dat het gros van de mensen met die kut media meelopen... En daar zit het probleem...
Ik denk dat de meeste hier in D&A slim genoeg zijn om 1 persoon, die hufter die dames neerschoot bijv. niet te vergelijken meg alle mensen met asperger.
Maar ga naar een typische volksbuurt en de kans is groot dat ze daarin wel geloven.
Ik snap het wel hoor. Ik herken het ook wel een beetje.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:10 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Precies ik denk dat mensen hier hetzelfde probleem hebben.. Maar ik bedoel die typische volksbuurt. Enig idee hoeveel mensen mij al ontwijken bij het horen van autisme? Geloof me het zijn er veel. Ik ben er aan gewend maar toch iedere keer doet het pijn. Ik heb wel vertrouwen in mensen. Mensen alleen niet in mij en daarom vertrouw ik mensen niet meer. Al heel lang. Ik leef jaren met een constant eenzaam en alleen gevoel. Omdat er heel heel heel weinig mensen zijn die mij begrijpen. Me moeder niet ze probeerd het hard. Echt mijn ouders doen zo hun best.
Ik zie het ze doen. En juist dat doet zoveel pijn. Want ik kan het ze niet vertellen. Zij zijn de mensen waar ik het meeste om geef en hun pijn doen op welke manier dan ook doet mij zoveel meer pijn.
@biggest confession ever..
Juist, en daar verschillen wij. Ik wil dat niet ik wil me niet volledig afsluiten. Ik vecht de hele godganse dag om een redelijk normaal leven te lijden. Ik doe alles in mijn vermogen om me een te passen aan mijn omgeving zodat die mij enigszins respecteerd om wie en wat ik ben. Iedere dag is een gevecht met mezelf om normaal te functioneren. Ik cijfer mezelf iedere dag weg om deel uit te kunnen maken van de maatschappij.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoor. Ik herken het ook wel een beetje.
Als ik de mogelijkheid had om met mijn vriendin op een onbewoond eiland te wonen, wat dieren, goed eten en een laptop voor beleggen zou ik me zo afzonderen van de rest van de wereld.
Op een 100 mensen, zijn er slechts een handjevol waar je mee kunt binden. Stel je was "volslagen normaal geweest" dan waren dat er 50/60 geweest. Dat is niet eerlijk maar het zij nu eenmaal zo.
Ik denk het verschil is dat ik dat al heb opgegeven. En jij over meer wilskracht beschikt.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:28 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Juist, en daar verschillen wij. Ik wil dat niet ik wil me niet volledig afsluiten. Ik vecht de hele godganse dag om een redelijk normaal leven te lijden. Ik doe alles in mijn vermogen om me een te passen aan mijn omgeving zodat die mij enigszins respecteerd om wie en wat ik ben. Iedere dag is een gevecht met mezelf om normaal te functioneren. Ik cijfer mezelf iedere dag weg om deel uit te kunnen maken van de maatschappij.
Probeer je eens voor te stellen om iedere dag dingen te doen die geheel tegen jezelf in gaan. Om normaal te kunnen functioneren in de maatschappij. Jezelf zo aan te passen dat je er in past. En totaal te vergeten wie je zelf bent wat je nodig hebt en wat jij zelf wilt. Om iedere dag ergens te zijn wat je niet begrijpt en wat jou niet begrijpt. Dat gaat je niet lukken tenzij je weet waar ik het over hebt omdat je het zelf mee maakt.
Ik snap niet wat je bedoelt? Kan aan de nauwelijks 4 uur slaap liggen trouwens...quote:Op zondag 1 juni 2014 00:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Kun je je hoofd niet trainen op iets anders?
Geheugen oefeningen
Reuk oefeningen
Voel oefeningen
Enzovoorts?
Op het moment dat je andere onderdelen van je brein gaat stimuleren is de emotionele verwerking wat op de achtergrond. Op zo'n manier ga je verdriet en pijn ook anders inzien.quote:Op zondag 1 juni 2014 08:04 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoelt? Kan aan de nauwelijks 4 uur slaap liggen trouwens...
Neej niet gelezen ofzo.. stuur me eventjes een linkje als dat kan. Moet eventjes mijn plicht als oudere broer gaan vervullen me zusje wil heel graag dat ik mee ga naar de kerke toe. Dus lees het erna wel.quote:Op zondag 1 juni 2014 09:51 schreef sitting_elfling het volgende:
RB had je dat manifest/boek van die Elliot Rodger al gelezen? Ben halverwege. Het leest soepel weg.
Ik lees het en denk, hoeveel Elliot Rodgers heeft Nederland? Want veel van zijn "forevah alone" crap zie je hier ook op FOK terug?
[..]
Op het moment dat je andere onderdelen van je brein gaat stimuleren is de emotionele verwerking wat op de achtergrond. Op zo'n manier ga je verdriet en pijn ook anders inzien.
Oh, op die manier. Ga je het dan niet juist wegstoppen, doen alsof het er niet is? Want één ding weet ik zeker: het is er.quote:Op zondag 1 juni 2014 09:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Op het moment dat je andere onderdelen van je brein gaat stimuleren is de emotionele verwerking wat op de achtergrond. Op zo'n manier ga je verdriet en pijn ook anders inzien.
Maar waaron steeds die pijn bewust blijven opzoeken en voelen. Je weet al dat het er zit. Je weet wat er speelt, waarom het in stand wordt gehouden. Het komt nu (op mij) over dat je er expres in blijft hangen...quote:Op zondag 1 juni 2014 10:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Oh, op die manier. Ga je het dan niet juist wegstoppen, doen alsof het er niet is? Want één ding weet ik zeker: het is er.
Ik denk dat het alleen al zou helpen als ik niet continu aan associaties zou worden blootgesteld, en als de hoofdreden m'n nabijheid niet steeds op zou zoeken. En ook niet me anders hoeven voor te doen dan ik me voel. Misschien toch opnieuw een gesprek overwegen...
Misschien is dat ergens ook wel zo, al is me niet duidelijk waarom ik dat zou doen.quote:Op zondag 1 juni 2014 10:17 schreef kvd het volgende:
[..]
Maar waaron steeds die pijn bewust blijven opzoeken en voelen. Je weet al dat het er zit. Je weet wat er speelt, waarom het in stand wordt gehouden. Het komt nu (op mij) over dat je er expres in blijft hangen...
Ik ben gisteren een hoop meer dingen gaan bekijken voor ik hier verder ging roepenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:54 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik keur de daad niet goed, laat ik daar even duidelijk over zijn. Het gaat mij erom dat mensen 1 filmpje (gedeeltelijk) zien en dan een mening vormen. Terwijl er zoveel andere dingen speelden die zijn gedrag (van het filmpje) kunnen verklaren.
Je wil het niet, je probeert het uit de weg te gaan, maar gaat er wel vol in. Wilt alles voelen. Dan blijf je het zelf voorlopig ook in stand houden.quote:Op zondag 1 juni 2014 10:55 schreef Gray het volgende:
[..]
Misschien is dat ergens ook wel zo, al is me niet duidelijk waarom ik dat zou doen.
Maar ik probeer het juist zoveel mogelijk uit de weg te gaan, maar het is juist de pijn die míj opzoekt. En ik wil niet langer dat het pijn doet, want dat verdien ik niet, en de aanstichter al helemaal niet. Ik weet niet zo goed wat te doen in deze situatie; dit is nieuw voor me en ik had nooit gedacht dat ik in zo'n situatie zou komen.
Pijn moet slijten. Het is klote, en ik had je ook graag wat anders gegund, maar je zult dat moeten accepteren.quote:Op zondag 1 juni 2014 10:55 schreef Gray het volgende:
[..]
Misschien is dat ergens ook wel zo, al is me niet duidelijk waarom ik dat zou doen.
Maar ik probeer het juist zoveel mogelijk uit de weg te gaan, maar het is juist de pijn die míj opzoekt. En ik wil niet langer dat het pijn doet, want dat verdien ik niet, en de aanstichter al helemaal niet. Ik weet niet zo goed wat te doen in deze situatie; dit is nieuw voor me en ik had nooit gedacht dat ik in zo'n situatie zou komen.
Overspel is nooit terecht, dat verdien jij niet, dat verdient een ander niet. Zoveel dingen zijn niet terecht. De vraag is wat je daar mee doet. Accepteren dat het is gebeurd of erover blijven nadenken zodat een situatie die niet veranderd kan worden alleen maar zwaarder wordt...quote:Op zondag 1 juni 2014 13:10 schreef Gray het volgende:
Ik heb er best wat van geleerd, dus wat dat betreft ben ik wijzer geworden. Maar alhoewel ik fouten heb gemaakt, waardoor het overspel meer begrijpelijk wordt, is het allerminst terecht.
Ik ga me wel op andere dingen richten dan, zat te doen an sich. En nog een block opzetten.
Ik denk er niet meer over na, maar schiet wel in de stress wanneer ik haar zie, wat nog even voortduurt nadat ik haar heb gezien. Het nare is dat ik dat niet voorkomen kan.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:17 schreef kvd het volgende:
[..]
Overspel is nooit terecht, dat verdien jij niet, dat verdient een ander niet. Zoveel dingen zijn niet terecht. De vraag is wat je daar mee doet. Accepteren dat het is gebeurd of erover blijven nadenken zodat een situatie die niet veranderd kan worden alleen maar zwaarder wordt...
Waarom schiet je in de stress?quote:Op zondag 1 juni 2014 13:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik denk er niet meer over na, maar schiet wel in de stress wanneer ik haar zie, wat nog even voortduurt nadat ik haar heb gezien. Het nare is dat ik dat niet voorkomen kan.
Ik probeer het te lezen maar ben na 3 pagina's al gestopt tis zwaar om te doen. Vooral omdat het voor mij heel erg een confrontatie met mezelf aangaan is tot nu toe. Dingen die ik allang vergeten was. Tis moeilijk en zwaar..quote:Op zondag 1 juni 2014 09:51 schreef sitting_elfling het volgende:
RB had je dat manifest/boek van die Elliot Rodger al gelezen? Ben halverwege. Het leest soepel weg.
Ik lees het en denk, hoeveel Elliot Rodgers heeft Nederland? Want veel van zijn "forevah alone" crap zie je hier ook op FOK terug?
[..]
Dus eigenlijk een stress die er helemaal niet hoeft te zijn. Loslaten dus.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:28 schreef Gray het volgende:
[..]
Omdat ik haar zie. Waarom dat is, geen idee.
Is normaal, hoort erbij. Ik heb ook ik weet niet hoe vaak rondgelopen met hartkloppingen omdat ik een ex tegen kwam, of zijn naam werd genoemd ofzo.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:28 schreef Gray het volgende:
[..]
Omdat ik haar zie. Waarom dat is, geen idee.
Hoe zou jij dat voorkomen?quote:Op zondag 1 juni 2014 13:33 schreef kvd het volgende:
[..]
Dus eigenlijk een stress die er helemaal niet hoeft te zijn. Loslaten dus.
Ze is je ex, ze kan je in principe niks meer maken tenzij jij haar die kans geeft. En dat doe je dus blijkbaar. Zelfs als ex kan ze je stemming op een negatieve manier beïnvloeden.
Ja, het is nog kort. Hopelijk loop ik er niet zo lang mee als bij een andere ex van me; daar krijg ik na 10 jaar nog kriebels van.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:35 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Is normaal, hoort erbij. Ik heb ook ik weet niet hoe vaak rondgelopen met hartkloppingen omdat ik een ex tegen kwam, of zijn naam werd genoemd ofzo.
Leer ermee leven, als t goed is gaat het na verloop van tijd minder worden. Maar nog niet nu, het is koud een maandje (?) uit
Dan zou ik eerst die relatie eens fatsoenlijk gaan verwerken. Anders blijf je negatieve emoties opstapelen.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:58 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoe zou jij dat voorkomen?
[..]
Ja, het is nog kort. Hopelijk loop ik er niet zo lang mee als bij een andere ex van me; daar krijg ik na 10 jaar nog kriebels van.
Erboven staan. Toen ik bedrogen werd was ik heel blij dat het over was, was ik heel blij dat ik niet zo was als hij was, blij dat ik zulke dingen niet doe, dat ik meer respect en gevoel had dan hij (hij bleek later over meerdere dingen te liegen en ook meerdere verslavingen te hebben, maar dat hoorde ik later pas).quote:Op zondag 1 juni 2014 13:58 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoe zou jij dat voorkomen?
[..]
Ja, het is nog kort. Hopelijk loop ik er niet zo lang mee als bij een andere ex van me; daar krijg ik na 10 jaar nog kriebels van.
Waarom zou je fijne gevoelens af willen sluiten? Das een van die weinige dingen die wél leuk zijn!quote:Op zondag 1 juni 2014 14:34 schreef Gray het volgende:
Waar ik vreemd genoeg ook nog wat mee stoei is dat ik blijkbaar nog niet alle fijne gevoelens jegens haar heb afgesloten, en dat is best verwarrend.
Erboven staan als in niet in de slachtofferrol vallen. Boven de acties van de ander staan.quote:Op zondag 1 juni 2014 14:26 schreef Murmeli het volgende:
Gewoon erboven staan zou bij mij niet werken
Een omslag komt vaak plotseling...quote:Op zondag 1 juni 2014 14:34 schreef Gray het volgende:
Wat betreft die eerder ex en die kriebels, dat accepteer ik al een tijd wel en maakt me zelfs aan het lachen.
Toch lijkt emotioneel dood soms ook wel aantrekkelijk hoor.
Nee hoor, dat had ik tijdens m'n depressie, mede door het blowen, en dat vond ik niks.
Wat betreft de schuld die bij elkaar gelegd is sta ik er boven. Het gros was ik niet van op de hoogte, de rest heb ik verklaringen voor. Haar stomme schuld dat ze dat nooit kenbaar heeft gemaakt aan me.
Waar ik vreemd genoeg ook nog wat mee stoei is dat ik blijkbaar nog niet alle fijne gevoelens jegens haar heb afgesloten, en dat is best verwarrend. Het zal die plotselinge omslag zijn, die maakt dat ik niet alles plots heb kunnen afsluiten. Bij sommige foto's denk ik van wat een schatje, en laatst had ze een broek aan waarvan ik dacht: (H)mmm...
Zal omgekeerd ook wel zijn; ben afgevallen, beetje gebruind, wat nieuwe kleren en m'n spieren beginnen dankzij het sporten ook alweer op te komen.![]()
Wat betreft sjans merk ik het verschil bij andere meisjes.
Ah ok. Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:45 schreef kvd het volgende:
[..]
Erboven staan als in niet in de slachtofferrol vallen. Boven de acties van de ander staan.
Niet als het voor iemand is die je keihard heeft bedrogen en gekwetst...quote:Op zondag 1 juni 2014 15:40 schreef Detroit het volgende:
[..]
Waarom zou je fijne gevoelens af willen sluiten? Das een van die weinige dingen die wél leuk zijn!
Hm, wat zou een goede manier zijn om dat duidelijk te krijgen?quote:Op zondag 1 juni 2014 15:47 schreef kvd het volgende:
[..]
Een omslag komt vaak plotseling...
En kijk uit....zolang jij niet duidelijk hebt voor jezelf dat het over is zal ze een grote invloed op je houden.
Klinkt herkenbaar. Was zelf ook nooit een held in het delen van m'n emoties, ik leerde het pas toen het echt moest. En puberaal zijn we allemaal wel geweest haha. Ik probeer niet te veel te denken aan de belachelijke dingen die ik de afgelopen vijf jaar heb uitgevroten.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Basisschool niet echt volgens mij. Geen idee hoe ik vroeger echt was met emoties.
1 avondje gehuild toen m'n ouders uit elkaar gingen. Voor de rest ook al vroeg relatief nuchter. Wel beetje puberaal geweest. Maar altijd wel rustig/verlegen, emoties wegstoppen denk ik.
Dus weinig veranderd
Alle dingen die ik eerder heb gezegd.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:50 schreef Gray het volgende:
[..]
Niet als het voor iemand is die je keihard heeft bedrogen en gekwetst...
[..]
Hm, wat zou een goede manier zijn om dat duidelijk te krijgen?
Uiteindelijk wel. Maar daar is het nu nog wat vroeg voor. Nu ben je nog te boos/gekwetst etc.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:50 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar dat is nu wel veranderd?quote:Op zondag 1 juni 2014 15:53 schreef duracellkonijntje het volgende:
Klinkt herkenbaar. Was zelf ook nooit een held in het delen van m'n emoties, ik leerde het pas toen het echt moest. En puberaal zijn we allemaal wel geweest haha. Ik probeer niet te veel te denken aan de belachelijke dingen die ik de afgelopen vijf jaar heb uitgevroten.
In die situatie kan het alleen maar over uiterlijk gaan, omdat dat de enige verandering is die zij heeft kunnen waarnemen. Tenminste, ik heb wel laten blijken dat ik gevoel en waardering voor haar had en me meer kon delen. Maar mosterd.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:54 schreef kvd het volgende:
[..]
Alle dingen die ik eerder heb gezegd.
Doorgaan met leven, dat doet zij toch ook?
Stoppen met te veel aan haar denken.
Acceptatie, niet te veel nadenken.
En zeker niet weer 'op die manier' aan haar gaan denken en ook niet denken dat zij het ook wel eens over jou kan gaan denken omdat jij veranderd bent de afgelopen maand (trouwens, lekker oppervlakkig als het alleen over uiterlijke kenmerken gaat)
Zou je eigenlijk weer met haar samen willen zijn?
Aan een bepaalde fling van mij een tijdje geleden (waarmee het op een nogal lullige manier tot een einde is gekomen), koester ik toch nog warme gevoelens hoor. Ik hoef het absoluut niet terug, maar bepaalde leuke herinneringen aan in bed en daarbuiten sluit ik echt niet buiten, hoe het ook geëindigd is.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:50 schreef Gray het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel ja. (mijn geheugen is slecht sinds de overspannenheid/burnoutquote:Op zondag 1 juni 2014 16:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Is dat dat meisje van de datingreeks? Of loopt dat nog steeds?
Uhm op welke is het een ja?quote:Op zondag 1 juni 2014 16:15 schreef Detroit het volgende:
Wow,
[..]
Ja, volgens mij wel ja. (mijn geheugen is slecht sinds de overspannenheid/burnout)
Ik heb mijn post geëdit. Hopelijk nu duidelijker.quote:Op zondag 1 juni 2014 16:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Uhm op welke is het een ja?Dat is een ouwe fling of loopt het nog steeds
Ik ben het met Cue_ eens. Als het goed is zou je zo beledigd moeten zijn dat je zou zeggen dat je haar niet terug zou willen. Maar er zit een grote twijfel in je antwoord. Je vindt haar nog te leuk. En op die manier kan je het ook niet afsluiten...quote:Op zondag 1 juni 2014 16:05 schreef Gray het volgende:
[..]
In die situatie kan het alleen maar over uiterlijk gaan, omdat dat de enige verandering is die zij heeft kunnen waarnemen. Tenminste, ik heb wel laten blijken dat ik gevoel en waardering voor haar had en me meer kon delen. Maar mosterd.
Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Dat vertrouwen is nu geheel weggevaagd en ze is een ander persoon voor me nu, omdat ik haar zo niet kende. Als ik eerlijk ben zou ik teruggaan naar hoe het voorheen was, maar dat is een onmogelijkheid.
Het is moeilijk; ergens hebben we elkaars harten meer kunnen delen met elkaar naderhand, maar daartussen staat wel die harteloze daad. Wel denk ik dat het niet van mij zal komen, mocht er nog wederzijdse interesse zijn, want dat durf ik eigenlijk niet.
Dat is sowieso verstandig jaquote:Op zondag 1 juni 2014 16:15 schreef Detroit het volgende:
Nee, loopt niet meer. Misschien dat ik nu echt mijzelf eens moet leren kennen in plaats van invulling/aanvulling in de liefde zoeken. al houd ik mijzelf al heel lang voor dat ik dat nou echt eens moet gaan doen
Ik vind dat je het goed uitlegt! Ik denk dat jouw uitleg, in combinatie met de hint/Cue_ dat het om een te grote identificatie gaat, de ultieme uitleg is van wat er eigenlijk gaande is bij Gray!quote:Op zondag 1 juni 2014 16:18 schreef kvd het volgende:
[..]
En wat Detroit zegt klopt mi ook helemaal en probeer ik steeds uit te leggen (waarom heb ik alleen steeds zoveel woorden nodig om dat uit te leggen?).
thanksquote:Op zondag 1 juni 2014 16:20 schreef Detroit het volgende:
[..]
Ik vind dat je het goed uitlegt! Ik denk dat jouw uitleg, in combinatie met de hint/Cue_ dat het om een te grote identificatie gaat, de ultieme uitleg is van wat er eigenlijk gaande is bij Gray!
Je weet nooit hoe het loopt, dat klopt! Maar soms heb ik het gevoel dat het ontsnappen is aan dat gevoel van "alles is maar mwah". Liefde is het enige dat soms nog wat hints van zonneschijn en een roze bril doet verschijnen, en dat is een verademing na altijd maar 49 kleuren grijs zien.quote:Op zondag 1 juni 2014 16:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat is sowieso verstandig ja![]()
Aanvulling is natuurlijk niet per definitie slecht. invulling van een bepaalde leegte die je eigenlijk zelf zou moeten invullen is minder goed.
Maar je weet nooit hoe het loopt
Het zorgt ervoor dat je dus niet perse aan die 49 grijstinten wat gaat doen, omdat je dat kleurtje erbij hebt lopen.quote:Op zondag 1 juni 2014 16:22 schreef Detroit het volgende:
Je weet nooit hoe het loopt, dat klopt! Maar soms heb ik het gevoel dat het ontsnappen is aan dat gevoel van "alles is maar mwah". Liefde is het enige dat soms nog wat hints van zonneschijn en een roze bril doet verschijnen, en dat is een verademing na altijd maar 49 kleuren grijs zien.
Maar ja, vluchtgedrag misschien..
Schattig. Wat zijn we toch ook een stiekem op liefde en beter hopende depressievelingen bij elkaar.quote:Op zondag 1 juni 2014 16:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het zorgt ervoor dat je dus niet perse aan die 49 grijstinten wat gaat doen, omdat je dat kleurtje erbij hebt lopen.
en hoe vaak ik hier op fok ook verkondig dat je eerst aan jezelf dien te werken. Zit ik 'stiekem' ook gewoon te hopen dat ik een liefde vind die alles beter maakt
Haha idd ja. We weten het eigenlijk allemaal wel, maar blijven hopen op een wonderquote:Op zondag 1 juni 2014 16:26 schreef Detroit het volgende:
Schattig. Wat zijn we toch ook een stiekem op liefde en beter hopende depressievelingen bij elkaar..
sorry, nou zet ik het expres wat aan
Ja absoluut, ik moest ook wel. Ik zag ook in dat de persoon die ik destijds was ook eigenlijk helemaal niet mij was, het was gewoon een en al frustratie. Nu sta ik dichtbij mezelf en doe ik de dingen die ik leuk vind. Mijn studie en sportieve leven profiteren er ook nog eens van.quote:
Mooi zoquote:Op zondag 1 juni 2014 16:31 schreef duracellkonijntje het volgende:
Ja absoluut, ik moest ook wel. Ik zag ook in dat de persoon die ik destijds was ook eigenlijk helemaal niet mij was, het was gewoon een en al frustratie. Nu sta ik dichtbij mezelf en doe ik de dingen die ik leuk vind. Mijn studie en sportieve leven profiteren er ook nog eens van.
Jij ook relatief heelhuids uit je puberteit gekomen?
quote:Op zondag 1 juni 2014 16:26 schreef Detroit het volgende:
[..]
Schattig. Wat zijn we toch ook een stiekem op liefde en beter hopende depressievelingen bij elkaar..
sorry, nou zet ik het expres wat aan
Nah, saai vind ik altijd zo'n naar woord. Klinkt alsof er een soort van handleiding is van hoe je je leven MOET leven. Is houden van bankhangen saai? Is liever in je trainingsbroek rondlopen dan in een overvolle kroeg staan saai? Als jij je maar vermaakt hebt, daar gaat het om.quote:Op zondag 1 juni 2014 16:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Mooi zo
Ik heb opzich een zeer rustig puberleven gehad. Was en ben altijd een relatief saai persoon geweest, weinig gedaan en weinig beleefd
Dat laatste is dus niet het gevalquote:Op zondag 1 juni 2014 17:00 schreef duracellkonijntje het volgende:
Nah, saai vind ik altijd zo'n naar woord. Klinkt alsof er een soort van handleiding is van hoe je je leven MOET leven. Is houden van bankhangen saai? Is liever in je trainingsbroek rondlopen dan in een overvolle kroeg staan saai? Als jij je maar vermaakt hebt, daar gaat het om.
quote:Op zondag 1 juni 2014 17:23 schreef Murmeli het volgende:
Gray, echt, grijp jezelf bij je lurven (of je kladden, maakt niet uit) en ga deze zooi verwerken ipv jezelf te pijnigen. Waar is onze superzen gray gebleven?
(Je mag best on-zen zijn hoor maar wel met wat meer pit)
Er is dus iets wat je in de weg staat om te kiezen voor waar je van geniet?quote:
Goedzo. Begrijp alsjeblieft dat 1 meid niet verantwoordelijk is voor al het geluk in je leven! Er zijn anderen die je dit kunnen bieden. Zo lang je echter aan dit meisje blijft hangen blijft dat gevoel wat je nu hebt.quote:Op zondag 1 juni 2014 18:11 schreef Gray het volgende:
Soms wil ik ook gewoon ff een whiney bitch zijn
Fuck dit, ben er klaar mee.
Goedzo! Fit for Free is 15 euro. Er is niks wat goed liften niet kan verhelpen (eigenlijk best veel, maar het gaat om het gezegde).quote:Op zondag 1 juni 2014 18:20 schreef Gray het volgende:
Ik wil afreageren. Morgen keihard sporten dan maar.
mezelfquote:Op zondag 1 juni 2014 18:11 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Er is dus iets wat je in de weg staat om te kiezen voor waar je van geniet?
Zit bij sportcity en daar ben ik best tevreden over. Goed advies voor oefeningen gekregen op basis van doktersadvies. En het lespakket en de extra's zijn ook leuk meegenomen.quote:Op zondag 1 juni 2014 18:22 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Goedzo! Fit for Free is 15 euro. Er is niks wat goed liften niet kan verhelpen (eigenlijk best veel, maar het gaat om het gezegde).
En daarmee bedoel je je persoonlijkheid, geestelijke gesteldheid, linkerpinkje?quote:
Beetje resultaat zien is nooit slecht voor je zelfbeeld.quote:Op zondag 1 juni 2014 18:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Zit bij sportcity en daar ben ik best tevreden over. Goed advies voor oefeningen gekregen op basis van doktersadvies. En het lespakket en de extra's zijn ook leuk meegenomen.
@iedereen: sorry hoor, voor al m'n gemiep. Dit is de eerste keer dat ik zo keihard aan de kant ben gezet en dat is geheel nieuw voor me. Plus dat ik al zo lang geen relatie aan ben gegaan, dat deze terugkeer zwaaaaaar tegenvalt. Wou dat ik er nooit aan was begonnen.
Weet niet of ik het met dat laatste eens ben.quote:Op zondag 1 juni 2014 19:00 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Beetje resultaat zien is nooit slecht voor je zelfbeeld.
Breakups zijn moeilijk, helemaal als het op deze manier gaat. Elke relatie is echter uniek en biedt mogelijkheden tot andere uitkomsten. Niet geschoten is altijd mis. Je hebt destijds de juiste keuze gemaakt door het wel te proberen!
Die linkerpink dan nog net niet, daar ben ik best tevreden meequote:Op zondag 1 juni 2014 18:58 schreef duracellkonijntje het volgende:
En daarmee bedoel je je persoonlijkheid, geestelijke gesteldheid, linkerpinkje?
En dat waardeer ik.quote:Op zondag 1 juni 2014 18:42 schreef Cue_ het volgende:
Je mag natuurlijk best miepen Gray, maar ook wij zijn dit niet gewend van je
Daarbij proberen we alleen wat realiteit in je bol te krijgen, zodat het hopelijk wat sneller zakt allemaal.
Hoe vaak doen we niet iets overhaasts? Je had de keuze tussen het nooit meer aandurven of gaan en je hebt in dat perspectief, in mijn ogen, de juiste keuze gemaakt.quote:Op zondag 1 juni 2014 19:24 schreef Gray het volgende:
[..]
Weet niet of ik het met dat laatste eens ben.![]()
Had beter naar m'n intuïtie moeten luisteren, of beter gezegd, m'n eerste indruk van haar, die niet bestaand was.
Ach, een harde les.
Ik durfde het wel aan, maar had lang twijfels bij haar. En daar had ik naar moeten luisteren, al was het gebeurde niet hetgeen ik over twijfelde.quote:Op zondag 1 juni 2014 19:41 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Hoe vaak doen we niet iets overhaasts? Je had de keuze tussen het nooit meer aandurven of gaan en je hebt in dat perspectief, in mijn ogen, de juiste keuze gemaakt.
Best handig ding he.quote:Op zondag 1 juni 2014 19:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Die linkerpink dan nog net niet, daar ben ik best tevreden mee
Miepen doen we allemaal wel eens, geen excuses daarvoor dus!quote:Op zondag 1 juni 2014 18:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Zit bij sportcity en daar ben ik best tevreden over. Goed advies voor oefeningen gekregen op basis van doktersadvies. En het lespakket en de extra's zijn ook leuk meegenomen.
@iedereen: sorry hoor, voor al m'n gemiep. Dit is de eerste keer dat ik zo keihard aan de kant ben gezet en dat is geheel nieuw voor me. Plus dat ik al zo lang geen relatie aan ben gegaan, dat deze terugkeer zwaaaaaar tegenvalt. Wou dat ik er nooit aan was begonnen.
Onvoorziene omstandigheden. Twijfels blijven. Destijds maakte je een afweging en zo is het gegaan. Sla jezelf er niet dood om, soms willen we iets zo graag dat we niet de juiste keuze (achteraf) maken.quote:Op zondag 1 juni 2014 19:43 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik durfde het wel aan, maar had lang twijfels bij haar. En daar had ik naar moeten luisteren, al was het gebeurde niet hetgeen ik over twijfelde.
Dan neem ik alles terug!quote:Op zondag 1 juni 2014 19:44 schreef kvd het volgende:
[..]
Miepen doen we allemaal wel eens, geen excuses daarvoor dus!
Deze twijfels gingen over de flinke reeks aan afknappers, waar ik uiteindelijk overheen heb kunnen kijken omdat ik om haar gaf, haar een leuk gezichtje vond hebben, en ze lief leek.quote:Op zondag 1 juni 2014 19:45 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Onvoorziene omstandigheden. Twijfels blijven. Destijds maakte je een afweging en zo is het gegaan. Sla jezelf er niet dood om, soms willen we iets zo graag dat we niet de juiste keuze (achteraf) maken.
Het is zeker een vicieuze cirkel!!quote:Op zondag 1 juni 2014 19:44 schreef duracellkonijntje het volgende:
Best handig ding he.Wat ik bij mezelf vaak zag/zie is een vicieuze cirkel. Ik voel me slecht, sta daardoor onbewust mijn eigen herstel in de weg, waardoor ik me nog slechter voel etc. Ik neem echter aan dat je wel het nodige hebt gedaan om je beter te voelen.
Wellicht is er iets anders wat je nog niet geprobeerd hebt?
Dan was dit de les die je moest leren. Niet per se negatief toch?quote:Op zondag 1 juni 2014 19:55 schreef Gray het volgende:
[..]
Dan neem ik alles terug!
[..]
Deze twijfels gingen over de flinke reeks aan afknappers, waar ik uiteindelijk overheen heb kunnen kijken omdat ik om haar gaf, haar een leuk gezichtje vond hebben, en ze lief leek.
Weet ik dat ook weer voor de volgende keer.
quote:Op zondag 1 juni 2014 19:55 schreef Gray het volgende:
[..]
Dan neem ik alles terug!
[..]
Deze twijfels gingen over de flinke reeks aan afknappers, waar ik uiteindelijk overheen heb kunnen kijken omdat ik om haar gaf, haar een leuk gezichtje vond hebben, en ze lief leek.
Weet ik dat ook weer voor de volgende keer.
Depressie of angst?quote:Op zondag 1 juni 2014 20:02 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het is zeker een vicieuze cirkel!!
Heb wel wat pogingen gedaan en dat leverde enkel tijdelijk 'geluk' op. Nu kan ik de motivatie er gewoon niet meer voor vinden. Er is een klein beetje hoop dat ik ooit nog die knop ga vinden, dat ik het op een dag echt zat ben en er gelijk wat aan ga doen. En klein beetje hoop dat op een punt het gewoon geleidelijk zal gaan.
En anders tja.. dan accepteer ik hoe het nu is en laa tik het daarbij.
Mwah, had best wat minder hard mogen zijn.quote:Op zondag 1 juni 2014 20:10 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Dan was dit de les die je moest leren. Niet per se negatief toch?
Kan niet wachten.quote:Op zondag 1 juni 2014 20:12 schreef kvd het volgende:
[..]![]()
Je hebt flink moeten leren/bent flink aan het leren. En als je de lessen weer vergeet, dan zijn wij er weer
Heb t voorlopig echt geschoten met daten. Sexen sure, al dan niet van het niveau als hiervoor. Maar voor een relatie moet ze wel heel wat in huis hebben.quote:
Heb je het idee dat een bepaalde gedachtengang aan de basis lag van je depressie (ik hoop niet dat je er nogsteeds vol in zit) of kwam het vervelende gevoel zonder reden?quote:
Uhm, zelfbeeld, niet tevreden zijn met m'n looks vooral. Daardoor onzeker, daardoor chagrijnig,quote:Op zondag 1 juni 2014 20:37 schreef duracellkonijntje het volgende:
Heb je het idee dat een bepaalde gedachtengang aan de basis lag van je depressie (ik hoop niet dat je er nogsteeds vol in zit) of kwam het vervelende gevoel zonder reden?
Wat mij bijvoorbeeld dwarszit is het feit dat ik dingen wil doen, maar de angst zeg niet doen, daardoor een soort conflict komt intern en ik me niet goed voel. Door meditatie en op mijn intuïtie te vertrouwen wil ik door die circkel breken. Wellicht kan zoiets jou ook helpen?
Ik snap het. Als ik het zo begrijp weet je eigenlijk wel hoe je er uit moet komen, alleen je kunt je er niet toe zetten. Dat deprimerende gevoel neemt immers gewoon je motivatie ervoor weg.quote:Op zondag 1 juni 2014 20:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Uhm, zelfbeeld, niet tevreden zijn met m'n looks vooral. Daardoor onzeker, daardoor chagrijnig,
De vicieuze cirkel van dat ik er niets aan doe, waardoor nog meer chagrijnigheid / 'haat' naar mezelf.
Terwijl ik juist erachter ben gekomen dat ik sociale contacten fijn vindt en dus eig vaker de deur uit moet. Momenteel zit ik vooral thuis. Ook erachter gekomen dat ik maar zeer weinig mensen interessant vindt. Dus ook al wil ik sociale contacten hebben, dan nog lukt het me nog niet echt de mensen te vinden daarvoor.
Dus eenzaamheid.. icm zelfbeeld. Dat schiet niet echt op en houd me enorm aan huis. + nog het feit dat ik dus geen reet uitvoer om dat zelfbeeld/uiterlijk te veranderen, want te weinig motivatie.
Grote vicieuze cirkel dus
Oplossing is simpel: sporten / minder eten. En het is ook wel eens gelukt, alleen zijn we nu weer bij begin af aan. En vind het nu ook niet meer leuk, wat ik destijds wel vond.quote:Op zondag 1 juni 2014 21:05 schreef duracellkonijntje het volgende:
Ik snap het. Als ik het zo begrijp weet je eigenlijk wel hoe je er uit moet komen, alleen je kunt je er niet toe zetten. Dat deprimerende gevoel neemt immers gewoon je motivatie ervoor weg.
Als het vooral je uiterlijk is (als daar objectief gezien al iets mis mee is, ik weet hoe kritisch vrouwen op zichzelf kunnen zijn), wat zouden in jouw ogen dan stappen zijn om dat te veranderen? Meer tevredenheid met jezelf is in mijn ogen ook de weg naar meer interesse in anderen. De afknapper is waarschijnlijk dat anderen vanuit jouw perspectief heel beperkt, oordelend en oppervlakkig lijken niet?
Vind je het sporten niet leuk, of het resultaat niet leuk?quote:Op zondag 1 juni 2014 21:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Oplossing is simpel: sporten / minder eten. En het is ook wel eens gelukt, alleen zijn we nu weer bij begin af aan. En vind het nu ook niet meer leuk, wat ik destijds wel vond.
Dat opzich nog niet eens altijd. Ik weet niet hoe uit te leggen waar het hem in zit.
Ik raak vooral snel verveeld. Na 3x iemand gesproken te hebben, heb ik het vaak wel weer gezien.
Misschien dat als ik meer zou ondernemen dat ik dan meer aanknopingspunten heb ofzo. Het zal vast ook aan mij liggen, want schijn ook moeilijk te doorgronden te zijn enzo. Dat weerhoud natuurlijk ook vanuit de andere kant. Weet he took niet precies.
Het sporten vind ik niet leuk meer. En ja ik heb het echt nodig. Iets met gezondheid enzoquote:Op zondag 1 juni 2014 21:19 schreef duracellkonijntje het volgende:
Vind je het sporten niet leuk, of het resultaat niet leuk?Daarnaast, heb je het wel echt nodig? Want nogmaals, ik ken perfect normale meisjes die zichzelf te dik/lelijk/asymmetrisch vinden terwijl ze er normaal uit zien. Je hoeft geen Yolanthe te zijn.
Daarnaast, desinteresse is herkenbaar. Ik weet hoe dat voelt, afgezien van iemand die je situatie kent heb je weinig raakvlak. Pas als je weer wat lekker in je vel zit KUN je interesse hebben voor andere dingen.
Het plezier komt meestal met het resultaat. Ik snap het gevoel. Probeer jezelf over te halen een sport op te pakken waar je plezier aan beleeft. Zwemmen is altijd een goeie!quote:Op zondag 1 juni 2014 21:21 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het sporten vind ik niet leuk meer. En ja ik heb het echt nodig. Iets met gezondheid enzoHoef ook geen maatje Yolanthe te hebben, maar ik ben nu gewoon niet gezond.
Wie weet kom ik er ooit achter, afwachten maar
Reeds geprobeerd. Maar tnx voor het luisteren evenquote:Op zondag 1 juni 2014 21:27 schreef duracellkonijntje het volgende:
Het plezier komt meestal met het resultaat. Ik snap het gevoel. Probeer jezelf over te halen een sport op te pakken waar je plezier aan beleeft. Zwemmen is altijd een goeie!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |