abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 juni 2014 @ 14:21:06 #226
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_140597004
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 13:58 schreef Gray het volgende:

[..]

Hoe zou jij dat voorkomen?

[..]

Ja, het is nog kort. Hopelijk loop ik er niet zo lang mee als bij een andere ex van me; daar krijg ik na 10 jaar nog kriebels van. :{w
Dan zou ik eerst die relatie eens fatsoenlijk gaan verwerken. Anders blijf je negatieve emoties opstapelen.

En om even voor mijn beurt te spreken: de invloed van je ex op je stemming kan je zoveel mogelijk beperken door je niet zo druk te maken over je gevoelens/emoties. Die emoties zijn er, daar doe je nu ff niet veel tegen. Maar je moet er niet zo over mutsen ;)
Je bent een mens, dit soort dingen doen pijn, face it.

Of had je liever gewild dat mensen die je toelaat in je leven je niet zouden kunnen raken? Dan ben je emotioneel dood. Lijkt me niks aan
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_140597035
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 13:58 schreef Gray het volgende:

[..]

Hoe zou jij dat voorkomen?

[..]

Ja, het is nog kort. Hopelijk loop ik er niet zo lang mee als bij een andere ex van me; daar krijg ik na 10 jaar nog kriebels van. :{w
Erboven staan. Toen ik bedrogen werd was ik heel blij dat het over was, was ik heel blij dat ik niet zo was als hij was, blij dat ik zulke dingen niet doe, dat ik meer respect en gevoel had dan hij (hij bleek later over meerdere dingen te liegen en ook meerdere verslavingen te hebben, maar dat hoorde ik later pas).

Knop omzetten. Realiseren dat het over is, waarom het over is en alles aan de situatie accepteren.

Meestal ook een avondje flink zuipen en beesten (als in flirten, weten hoe ik op de markt lag en meestal ook wel zoenen, was de beste manier voor mij om te realiseren dat het over was).

De enige keer dat ik er moeite mee had, was toen het uit gaan van de relatie al met twijfel gebeurde. En elke keer dat we elkaar tegen kwamen er een spanning tussen ons was. Een wederzijdse spanning waarbij we regelmatig weer met elkaar in bed belande en in een korte relatie. Dit was een spanning omdat we elkaar niet konden loslaten en elkaar bleven opzoeken. Dat heeft 5 jaar geduurd (relatie zelf nog geen 6 maanden :') ). Uiteindelijk heb ik het radicaal afgekapt. Hem de kans gegeven...of je kiest voor mij, of we hebben geen contact meer. Het werd het laatste. Dus mailtjes ongeopend weggegooid. In de kroeg geen contact meer gezocht. Als hij belde en ik nam toevallig op (huistelefoon in studentenhuis) dan zeggen dat ik op ging hangen en als de huisgenoten op namen wisten ze dat ze moesten zeggen dat ik hem niet wilde spreken.

Die jongen heeft me 5 jaar van mijn leven gekost. 5 jaar met veel twijfels en emoties die alle kanten opvlogen. Besloten dat een man dat nooit meer met me zou kunnen doen.

Maar als mijn vriend het nu uit zou maken, is dat absoluut slikken en zal er veel verdriet zijn. 7 jaar is niet niets en hij is een heel groot deel van mijn leven, de enige eigenlijk die er voor me is.
  zondag 1 juni 2014 @ 14:26:54 #228
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_140597131
Gewoon erboven staan zou bij mij niet werken :)
pi_140597338
Wat betreft die eerder ex en die kriebels, dat accepteer ik al een tijd wel en maakt me zelfs aan het lachen.

Toch lijkt emotioneel dood soms ook wel aantrekkelijk hoor. :P
Nee hoor, dat had ik tijdens m'n depressie, mede door het blowen, en dat vond ik niks. :{w

Wat betreft de schuld die bij elkaar gelegd is sta ik er boven. Het gros was ik niet van op de hoogte, de rest heb ik verklaringen voor. Haar stomme schuld dat ze dat nooit kenbaar heeft gemaakt aan me.

Waar ik vreemd genoeg ook nog wat mee stoei is dat ik blijkbaar nog niet alle fijne gevoelens jegens haar heb afgesloten, en dat is best verwarrend. Het zal die plotselinge omslag zijn, die maakt dat ik niet alles plots heb kunnen afsluiten. Bij sommige foto's denk ik van wat een schatje, en laatst had ze een broek aan waarvan ik dacht: (H)mmm...

Zal omgekeerd ook wel zijn; ben afgevallen, beetje gebruind, wat nieuwe kleren en m'n spieren beginnen dankzij het sporten ook alweer op te komen. 8-)

Wat betreft sjans merk ik het verschil bij andere meisjes. :s)

[ Bericht 25% gewijzigd door Gray op 01-06-2014 14:54:40 ]
  zondag 1 juni 2014 @ 15:40:01 #230
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_140598806
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:34 schreef Gray het volgende:

Waar ik vreemd genoeg ook nog wat mee stoei is dat ik blijkbaar nog niet alle fijne gevoelens jegens haar heb afgesloten, en dat is best verwarrend.

Waarom zou je fijne gevoelens af willen sluiten? Das een van die weinige dingen die wél leuk zijn!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_140598960
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:26 schreef Murmeli het volgende:
Gewoon erboven staan zou bij mij niet werken :)
Erboven staan als in niet in de slachtofferrol vallen. Boven de acties van de ander staan.
pi_140599018
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:34 schreef Gray het volgende:
Wat betreft die eerder ex en die kriebels, dat accepteer ik al een tijd wel en maakt me zelfs aan het lachen.

Toch lijkt emotioneel dood soms ook wel aantrekkelijk hoor. :P
Nee hoor, dat had ik tijdens m'n depressie, mede door het blowen, en dat vond ik niks. :{w

Wat betreft de schuld die bij elkaar gelegd is sta ik er boven. Het gros was ik niet van op de hoogte, de rest heb ik verklaringen voor. Haar stomme schuld dat ze dat nooit kenbaar heeft gemaakt aan me.

Waar ik vreemd genoeg ook nog wat mee stoei is dat ik blijkbaar nog niet alle fijne gevoelens jegens haar heb afgesloten, en dat is best verwarrend. Het zal die plotselinge omslag zijn, die maakt dat ik niet alles plots heb kunnen afsluiten. Bij sommige foto's denk ik van wat een schatje, en laatst had ze een broek aan waarvan ik dacht: (H)mmm...

Zal omgekeerd ook wel zijn; ben afgevallen, beetje gebruind, wat nieuwe kleren en m'n spieren beginnen dankzij het sporten ook alweer op te komen. 8-)

Wat betreft sjans merk ik het verschil bij andere meisjes. :s)
Een omslag komt vaak plotseling...
En kijk uit....zolang jij niet duidelijk hebt voor jezelf dat het over is zal ze een grote invloed op je houden.
  zondag 1 juni 2014 @ 15:49:14 #233
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_140599060
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:45 schreef kvd het volgende:

[..]

Erboven staan als in niet in de slachtofferrol vallen. Boven de acties van de ander staan.
Ah ok. Daar ben ik het wel mee eens.
pi_140599095
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:40 schreef Detroit het volgende:

[..]

Waarom zou je fijne gevoelens af willen sluiten? Das een van die weinige dingen die wél leuk zijn!
Niet als het voor iemand is die je keihard heeft bedrogen en gekwetst...

quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:47 schreef kvd het volgende:

[..]

Een omslag komt vaak plotseling...
En kijk uit....zolang jij niet duidelijk hebt voor jezelf dat het over is zal ze een grote invloed op je houden.
Hm, wat zou een goede manier zijn om dat duidelijk te krijgen?
  zondag 1 juni 2014 @ 15:53:56 #235
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_140599180
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 20:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Basisschool niet echt volgens mij. Geen idee hoe ik vroeger echt was met emoties.
1 avondje gehuild toen m'n ouders uit elkaar gingen. Voor de rest ook al vroeg relatief nuchter. Wel beetje puberaal geweest. Maar altijd wel rustig/verlegen, emoties wegstoppen denk ik.

Dus weinig veranderd :+
Klinkt herkenbaar. Was zelf ook nooit een held in het delen van m'n emoties, ik leerde het pas toen het echt moest. En puberaal zijn we allemaal wel geweest haha. Ik probeer niet te veel te denken aan de belachelijke dingen die ik de afgelopen vijf jaar heb uitgevroten. :')
Ignorance is bliss
pi_140599193
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:50 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Hm, wat zou een goede manier zijn om dat duidelijk te krijgen?
Alle dingen die ik eerder heb gezegd.
Doorgaan met leven, dat doet zij toch ook?
Stoppen met te veel aan haar denken.
Acceptatie, niet te veel nadenken.
En zeker niet weer 'op die manier' aan haar gaan denken en ook niet denken dat zij het ook wel eens over jou kan gaan denken omdat jij veranderd bent de afgelopen maand (trouwens, lekker oppervlakkig als het alleen over uiterlijke kenmerken gaat ;) )

Zou je eigenlijk weer met haar samen willen zijn?
  zondag 1 juni 2014 @ 15:55:20 #237
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_140599220
quote:

[..]

Uiteindelijk wel. Maar daar is het nu nog wat vroeg voor. Nu ben je nog te boos/gekwetst etc.
  zondag 1 juni 2014 @ 15:55:32 #238
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140599226
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:53 schreef duracellkonijntje het volgende:

Klinkt herkenbaar. Was zelf ook nooit een held in het delen van m'n emoties, ik leerde het pas toen het echt moest. En puberaal zijn we allemaal wel geweest haha. Ik probeer niet te veel te denken aan de belachelijke dingen die ik de afgelopen vijf jaar heb uitgevroten. :')
Maar dat is nu wel veranderd?
pi_140599456
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:54 schreef kvd het volgende:

[..]

Alle dingen die ik eerder heb gezegd.
Doorgaan met leven, dat doet zij toch ook?
Stoppen met te veel aan haar denken.
Acceptatie, niet te veel nadenken.
En zeker niet weer 'op die manier' aan haar gaan denken en ook niet denken dat zij het ook wel eens over jou kan gaan denken omdat jij veranderd bent de afgelopen maand (trouwens, lekker oppervlakkig als het alleen over uiterlijke kenmerken gaat ;) )

Zou je eigenlijk weer met haar samen willen zijn?
In die situatie kan het alleen maar over uiterlijk gaan, omdat dat de enige verandering is die zij heeft kunnen waarnemen. Tenminste, ik heb wel laten blijken dat ik gevoel en waardering voor haar had en me meer kon delen. Maar mosterd.

Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Dat vertrouwen is nu geheel weggevaagd en ze is een ander persoon voor me nu, omdat ik haar zo niet kende. Als ik eerlijk ben zou ik teruggaan naar hoe het voorheen was, maar dat is een onmogelijkheid.

Het is moeilijk; ergens hebben we elkaars harten meer kunnen delen met elkaar naderhand, maar daartussen staat wel die harteloze daad. Wel denk ik dat het niet van mij zal komen, mocht er nog wederzijdse interesse zijn, want dat durf ik eigenlijk niet.
  zondag 1 juni 2014 @ 16:07:52 #240
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140599522
Het lijkt erop dat je haar nog terug wil Gray.
En doordat je weet dat het eigenlijk niet kan en je bang bent weer gekwetst te worden, dat je daardoor maar zo in het gevoel blijft hangen en je daardoor elke keer blijft herhalen wat ze precies gedaan heeft.
  zondag 1 juni 2014 @ 16:11:30 #241
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_140599611
quote:

[..]

Aan een bepaalde fling van mij een tijdje geleden (waarmee het op een nogal lullige manier tot een einde is gekomen), koester ik toch nog warme gevoelens hoor. Ik hoef het absoluut niet terug, maar bepaalde leuke herinneringen aan in bed en daarbuiten sluit ik echt niet buiten, hoe het ook geëindigd is. :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zondag 1 juni 2014 @ 16:14:06 #242
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_140599651
Ik heb ook het gevoel dat Gray zichzelf veel teveel identificeert met de pijn, gedachten en gevoelens nu.
Dat is gewoon een onmogelijke uitgangspositie om haar te kunnen vergeten, om een nieuwe manier te vinden om met haar om te kunnen gaan.

wow, nooit verwacht dat ik het zou hebben over identificatie met Gray :P
  zondag 1 juni 2014 @ 16:15:07 #243
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140599670
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:11 schreef Detroit het volgende:
epaalde fling van mij een tijdje geleden
Is dat dat meisje van de datingreeks? Of loopt dat nog steeds?
  zondag 1 juni 2014 @ 16:15:55 #244
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_140599690
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:15 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Is dat dat meisje van de datingreeks? Of loopt dat nog steeds?
Ja, volgens mij wel ja. (mijn geheugen is slecht sinds de overspannenheid/burnout :P)
Nee, loopt niet meer. Misschien dat ik nu echt mijzelf eens moet leren kennen in plaats van invulling/aanvulling in de liefde zoeken. al houd ik mijzelf al heel lang voor dat ik dat nou echt eens moet gaan doen
  zondag 1 juni 2014 @ 16:16:32 #245
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140599699
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:15 schreef Detroit het volgende:
Wow,

[..]

Ja, volgens mij wel ja. (mijn geheugen is slecht sinds de overspannenheid/burnout :P)
Uhm op welke is het een ja? :P Dat is een ouwe fling of loopt het nog steeds :P
  zondag 1 juni 2014 @ 16:17:56 #246
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_140599735
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:16 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Uhm op welke is het een ja? :P Dat is een ouwe fling of loopt het nog steeds :P
Ik heb mijn post geëdit. Hopelijk nu duidelijker. :P.
pi_140599759
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:05 schreef Gray het volgende:

[..]

In die situatie kan het alleen maar over uiterlijk gaan, omdat dat de enige verandering is die zij heeft kunnen waarnemen. Tenminste, ik heb wel laten blijken dat ik gevoel en waardering voor haar had en me meer kon delen. Maar mosterd.

Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Dat vertrouwen is nu geheel weggevaagd en ze is een ander persoon voor me nu, omdat ik haar zo niet kende. Als ik eerlijk ben zou ik teruggaan naar hoe het voorheen was, maar dat is een onmogelijkheid.

Het is moeilijk; ergens hebben we elkaars harten meer kunnen delen met elkaar naderhand, maar daartussen staat wel die harteloze daad. Wel denk ik dat het niet van mij zal komen, mocht er nog wederzijdse interesse zijn, want dat durf ik eigenlijk niet.
Ik ben het met Cue_ eens. Als het goed is zou je zo beledigd moeten zijn dat je zou zeggen dat je haar niet terug zou willen. Maar er zit een grote twijfel in je antwoord. Je vindt haar nog te leuk. En op die manier kan je het ook niet afsluiten...

En wat Detroit zegt klopt mi ook helemaal en probeer ik steeds uit te leggen (waarom heb ik alleen steeds zoveel woorden nodig om dat uit te leggen?).
  zondag 1 juni 2014 @ 16:19:17 #248
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140599769
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:15 schreef Detroit het volgende:
Nee, loopt niet meer. Misschien dat ik nu echt mijzelf eens moet leren kennen in plaats van invulling/aanvulling in de liefde zoeken. al houd ik mijzelf al heel lang voor dat ik dat nou echt eens moet gaan doen
Dat is sowieso verstandig ja :Y
Aanvulling is natuurlijk niet per definitie slecht. invulling van een bepaalde leegte die je eigenlijk zelf zou moeten invullen is minder goed.

Maar je weet nooit hoe het loopt :)
  zondag 1 juni 2014 @ 16:20:35 #249
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_140599803
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:18 schreef kvd het volgende:

[..]

En wat Detroit zegt klopt mi ook helemaal en probeer ik steeds uit te leggen (waarom heb ik alleen steeds zoveel woorden nodig om dat uit te leggen?).
Ik vind dat je het goed uitlegt! Ik denk dat jouw uitleg, in combinatie met de hint/Cue_ dat het om een te grote identificatie gaat, de ultieme uitleg is van wat er eigenlijk gaande is bij Gray!
pi_140599826
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:20 schreef Detroit het volgende:

[..]

Ik vind dat je het goed uitlegt! Ik denk dat jouw uitleg, in combinatie met de hint/Cue_ dat het om een te grote identificatie gaat, de ultieme uitleg is van wat er eigenlijk gaande is bij Gray!
thanks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')