Dat laatste herken ik welquote:Op zondag 13 juli 2014 21:44 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Dank je wel. Ik zoek nu weer verder, naar nieuwe besparingen.
Ben ook aan het kijken naar mijn 'variabele lasten', maar ik merk dat ik vooral geld uitgeef aan eten. En dan bedoel ik niet buiten de deur maar gewoon 's ochtend een kopje koffie voor mij werk, in het weekend een pizza bestellen, dat soort dingen.
Ik herken die verhalen niet, helemaal als het bedrag dermate gering is. Kan nooit kwaad om even te shoppen en daarmee wat extra geld te besparen. In jouw geval kan het zeer lonend zijn om ieder jaar over te stappen en ieder jaar een overstapbonus te innen.quote:Op zondag 13 juli 2014 22:05 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Bedankt.
[..]
Nee, omdat ik het te ingewikkeld vond worden. Ik was ook aan het kijken op FOK! e begreep dat je vaak voor verrassingen komt te staan door lagere maandlasten maar een hogere eindafrekening. En sowieso heb ik maar 33 euro maandlasten; is alleen elektriciteit en belasting (verwarming 'krijg' ik via de VvE). Kan het toch goedkoper denk je?
Ja, zoiets - GreenBean en Lebkov.quote:Op zondag 13 juli 2014 22:15 schreef roos85 het volgende:
[..]
Dat laatste herken ik wel
Haal je koffie bij (bijv.) Starbucks? Dan zou je kunnen zeggen dat je ipv elke dag om de dag koffie gaat halen.
Ja, klopt, al is dat toch altijd wel een lichtpuntje in mijn week.quote:En pizza's zou je bij de supermarkt kunnen halen of als je dat minder lekker vindt het minder frequent bestellen.
Oké, dat zal ik dan vanaf volgend jaar zeker bekijken. Hoor het woord 'overstapbonus' voor het eerst, dus ik heb me er kennelijk niet echt in verdiept.quote:Op zondag 13 juli 2014 22:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik herken die verhalen niet, helemaal als het bedrag dermate gering is. Kan nooit kwaad om even te shoppen en daarmee wat extra geld te besparen. In jouw geval kan het zeer lonend zijn om ieder jaar over te stappen en ieder jaar een overstapbonus te innen.
Wat zijn de kosten van een kop koffie als dat niet "buiten de deur" is? 10 cent?quote:Op zondag 13 juli 2014 21:44 schreef Extraneus het volgende:
Ben ook aan het kijken naar mijn 'variabele lasten', maar ik merk dat ik vooral geld uitgeef aan eten. En dan bedoel ik niet buiten de deur maar gewoon 's ochtend een kopje koffie voor mij werk, in het weekend een pizza bestellen, dat soort dingen.
Als het voor jou echt een lichtpuntje is, dan moet je je afvragen of je daar wel op wil gaan bezuinigen.quote:Op zondag 13 juli 2014 22:17 schreef Extraneus het volgende:
[..]
[..]
Ja, klopt, al is dat toch altijd wel een lichtpuntje in mijn week.
Gratis. Maar dat vind ik wel een enorm smaakverschil. Koffie die wordt gemaakt van versgemalen bonen of een bekertje narigheid uit een apparaat op mijn werk. Het is ontegenzeggenlijk een besparing hoor. Maar ik drink maar drie kopjes koffie per week. Verder drink ik water uit de kraan, thee en ijsthee.quote:Op zondag 13 juli 2014 22:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat zijn de kosten van een kop koffie als dat niet "buiten de deur" is? 10 cent?
Ja, precies. Dat geldt ook voor de koffie.quote:Op zondag 13 juli 2014 22:21 schreef roos85 het volgende:
[..]
Als het voor jou echt een lichtpuntje is, dan moet je je afvragen of je daar wel op wil gaan bezuinigen.
Het scheelt meestal iets van ¤150 per jaar.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:17 schreef Extraneus het volgende:
Ik vroeg me af hoe mensen die willen bezuinigen op hun vaste lasten omgaan met het kopen van een nieuwe telefoon. Mijn abonnement loopt binnenkort loopt binnenkort af. Ik wil graag een iPhone 6 en overweeg die los te kopen, opdat mijn maandlasten laag zijn. Maar of je nu een los toestel koopt en dan een abonnement neemt danwel of je het toestel gespreid betaalt, scheelt volgens mij per saldo niet zo veel.
...die kopen geen iPhone 6.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:17 schreef Extraneus het volgende:
Ik vroeg me af hoe mensen die willen bezuinigen op hun vaste lasten omgaan met het kopen van een nieuwe telefoon. Mijn abonnement loopt binnenkort loopt binnenkort af. Ik wil graag een iPhone 6 en overweeg die los te kopen, opdat mijn maandlasten laag zijn. Maar of je nu een los toestel koopt en dan een abonnement neemt danwel of je het toestel gespreid betaalt, scheelt volgens mij per saldo niet zo veel.
Ben je nu zo dom, of wil je niet besparen?????quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:17 schreef Extraneus het volgende:
Ben jij nou zo dom of snap je niet wat vaste lasten betekent?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:27 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ben je nu zo dom, of wil je niet besparen?????
Vestzak, broekzak.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ben jij nou zo dom of snap je niet wat vaste lasten betekent?
quote:
Wachten tot er een hele goede aanbieding is....quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:17 schreef Extraneus het volgende:
Ik was na het lezen van de OP zo naïef om te denken dat TS wilde besparen. Maar het blijkt dus alleen maar gejank in de marge.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zijn vraag is dus of 'vestzak, broekzak' wel of niet opgaat.
Ben je nou een mongool of doe je alsof?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:33 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik was na het lezen van de OP zo naïef om te denken dat TS wilde besparen. Maar het blijkt dus alleen maar gejank in de marge.
Dit gaat doorgaans niet op voor iPhones omdat deze niet of nauwelijks in prijs dalen zolang er geen nieuw model aangekondigd wordt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wachten tot er een hele goede aanbieding is....
Zo heb ik mijn Xperia Z voor ¤ 50 gekocht met een tweejarig abonnement van ¤ 50 per maand, maar over de hele periode (maart 2013 - maart 2015) 50% korting, wat dus ¤ 25 per maand betekent.
Abonnementskosten in twee jaar ¤ 600, aanschaf ¤ 50, maakt een totaal van ¤ 650, voor een telefoon die dat destijds (maart 2013) als los toestel bijna kostte.
150 euro goedkoper om het toestel los te kopen?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het scheelt meestal iets van ¤150 per jaar.
Gracias.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zijn vraag is dus of 'vestzak, broekzak' wel of niet opgaat.
Heb je zijn post eigenlijk wel gelezen en geprobeerd te begrijpen?
Ja. Op Belsimpel.nl rekenen ze het uit over een periode van twee jaar. Kijk daar even.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:40 schreef Extraneus het volgende:
[..]
150 euro goedkoper om het toestel los te kopen?
Oké, dank je wel.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja. Op Belsimpel.nl rekenen ze het uit over een periode van twee jaar. Kijk daar even.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |