valt wel mee.quote:
Dit dus. Of anders handelaar op de beurs worden en andermans pensioengeld laten verdampen en toch tonnen bonus opstrijkenquote:
zoals jij?quote:Op donderdag 29 mei 2014 02:10 schreef BlueJeans het volgende:
Gewoon je kontje verkopen achter het station.
Hoevaak moet ik het nou nou zeggen op FOK!? Ik ben een dame ja!?quote:
Dan kun je toch alsnog je asser verkopenquote:Op donderdag 29 mei 2014 13:53 schreef BlueJeans het volgende:
[..]
Hoevaak moet ik het nou nou zeggen op FOK!? Ik ben een dame ja!?Dus bij deze: nee.
Inderdaad. Alleen de naam geeft het al weg. Hoeveel commercieler of economischer wil je het hebben??quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:50 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Beste studie die het hbo te bieden heeft op het gebied van geld.
Als ik kijk naar die bron (elsevier) die hier eerder gepost is: Nee commerciele economie verdient niet het meeste geld.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:50 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Beste studie die het hbo te bieden heeft op het gebied van geld.
Sarcasme. Is een kunst.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:52 schreef warp995 het volgende:
[..]
Als ik kijk naar die bron (elsevier) die hier eerder gepost is: Nee commerciele economie verdient niet het meeste geld.
Wat???? Leugens!!!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:52 schreef warp995 het volgende:
[..]
Als ik kijk naar die bron (elsevier) die hier eerder gepost is: Nee commerciele economie verdient niet het meeste geld.
Je weet het hier nooit op fok, jongen bij mij uit de klas beweert ook dat ie met ce een echte succesvolle zakenman wordtquote:
Ja, dat soort idioten trekt de CE nou eenmaal aan en daarom duurt het gemiddeld 1.5 jaar na het afstuderen voordat mensen met een CE diploma werk vinden op hbo niveau.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:12 schreef warp995 het volgende:
[..]
Je weet het hier nooit op fok, jongen bij mij uit de klas beweert ook dat ie met ce een echte succesvolle zakenman wordt
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:41 schreef Friek_ het volgende:
Ikzelf zou trouwens gekozen hebben voor hbo international communication and media. Daar leer je om goed te communiceren in een internationale omgeving en maak je veel gebruik van social media. Bovendien is het een erg brede opleiding, dus je kunt er alle kanten mee op!
Tandheelkunde heeft wel het hoogste startsalaris van alle studies met zo'n 50k en een baankans van 93%. Anderhalf keer modaal is een prima inkomen als starter.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:16 schreef LelijKnap het volgende:
[..]Die leven tegenwoordig ook maar iets boven modaal.
Daar blijft het dan ook wel bij. De tandheelbusiness word steeds minder relevant voor de gebitsverzorging, hetgeen waar het meest mee verdiend werd.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:25 schreef Adsumnonabsum het volgende:
[..]
Tandheelkunde heeft wel het hoogste startsalaris van alle studies met zo'n 50k en een baankans van 93%. Anderhalf keer modaal is een prima inkomen als starter.
Wat maakt dat uit?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:30 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Daar blijft het dan ook wel bij. De tandheelbusiness word steeds minder relevant voor de gebitsverzorging, hetgeen waar het meest mee verdiend werd.
Was laatst na 2(!!) jaar weer geweest en alles was nog prima.
Hoorde laatst overigens dat suicide het meest voorkomt obder tandartsen. Wrs door de afwezigheid van een stabiel inkomen icm de wens ruim te leven.
Elke keer als ik jou dit zie post breekt mijn hart weer een beetje verderquote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:37 schreef Ryon het volgende:
Stom, ik had dan toch gewoon (bedrijfskunde) Management, Economie en Recht gedaan. Heb je ook een bedrijfskundige studie, managementstudie, een economische studie en een juridische studie. Dan heb je pas een stevige achtergrond.
Sowieso is er geen enkele studie die je zomaar in staat stelt rijk te worden. Zeker voor het type mensen dat zegt "ik wil rijk worden, vertel me hoe" zal het lastig zijn om een redelijk niveau van rijkheid te behalen, omdat je of spaarzaam moet zijn en zo langzaam de miljoenen op moet bouwen, of je verdient bakken met geld omdat je een gat in de markt hebt gevonden. Het eerste zal het wel niet worden met deze types en het tweede is vrij zeldzaam.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:58 schreef Dicat het volgende:
Een 'ik ben rijk' inkomen zul je ook nooit hebben als je op FOK! gaat vragen wat de beste studie is om geld te verdienen
of gewoon op je zolderkamer blijvenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 16:09 schreef happinessfordogs het volgende:
Als je voor je vijfentwintigste HELEMAAL binnen wilt zijn kun je het beste een ICT-studie volgen.
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:41 schreef Friek_ het volgende:
Ikzelf zou trouwens gekozen hebben voor hbo international communication and media. Daar leer je om goed te communiceren in een internationale omgeving en maak je veel gebruik van social media. Bovendien is het een erg brede opleiding, dus je kunt er alle kanten mee op!
wat slecht zeg!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 17:17 schreef thabit het volgende:
Als je echt kankerveel wilt verdienen, moet je oncoloog worden.
econometrie/fiscaal recht ga je ook niet doen om 50 jaar te werken. Zoals je zelf al zegt zijn de werktijden enorm lang. Hierdoor (hoor je) gemotiveerd te zijn om hard te werken zodat je in het snel hoger op komt. Het werk wat je in die 50+ werkweken doet wil je ook niet blijven doen want dat houd je niet vol. Het is kei hard werken cashen en dan stoppen wanneer je het niet meer trekt en daarna genieten.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:20 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik stelde mezelf dezelfde vraag op die leeftijd, want zeg nou zelf.. wie wil nou niet al dat geld verdienen en mooie reizen naar verre plekken kunnen maken, in mooie huizen wonen en in gave auto's kunnen rijden.
Ik ben toen ook heel erg econometrie/fiscaal recht gaan overwegen, aangezien ik net als jij iemand was die alles makkelijk af ging en de enige studie die ik bij voorbaat uitsloot was theoretische wiskunde.
Maar goed, mijn conclusie was bij die twee studies dat ja, er valt veel geld mee te verdienen, voornamelijk omdat er heel weinig mensen zijn die dat kunnen. Maar, er wordt bij de banen waar je dus zo veel verdient voorbaat van je verwacht dat je minimaal 50+ uur per week draait en dat, mocht het nodig zijn je je weekenden en avonden ook bereid bent op te geven.Je hebt dan wel het geld maar niet de tijd om ervan te genieten.
Daarnaast ben je gewoon een loonslaaf in dienst van management die zegt wat je moet doen. Ook leek het me niet bijzonder uitdagend en gevarieerd werk, niet iets wat ik 50 jaar zou willen doen. Voordat dat waren m'n grootste issues met die studies.
Ik ben toen een andere kant op gegaan, besloten om engineering te gaan doen omdat ik dat sowieso veel leuker, gevarieerder en uitdagender vind. Dat is mijn basis en ben daarnaast heel sterk aan het investeren in een basis voor een managementcarriere, een tweede studie bedrijfskunde naast engineering en veel tijd investeren in relevant bestuurswerk op een hoger niveau dan een lullig vereniginkje.
Voordeel hiervan is dat ik mezelf in een enorm niche segment zet: diepgaande kennis over het vakgebied zelf, engineering, waar sowieso tekorten in zijn, gecombineerd met een managementskills en ook de relevante managementkennis en achtergrond.
Goeie kick.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |