neh vond m zelf ook wat makkelijk en Maher zelf een beetje overkomen als een pestkop die uiteindelijk zichzelf voor lul zet.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Beter in welk opzicht? En hoe slaagt godsgeloof daar wel in?
[..]
En dat is slecht? Waarom?
[..]
Ik vond dat geen briljante docu om heel eerlijk te zijn, maar die conclusie zit zeker een kern van waarheid in: wie stopt met twijfelen is gestopt met nadenken.
Natuurlijk.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mij beledigen?![]()
Ik begrijp je maar al te goed ! Er is zelfs een of andere religie (ik kan niet op de naam komen) die geloven in 30 miljoen goden..
Maar je moet weten dat ik daar niets mee te maken heb. Mijn geloof is een individuele zaak.
Daar is de wetenschap dan ook helemaal niet voor bedoeld. De wetenschap omschrijft slechts de meetbare werkelijkheid.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:50 schreef Daskaar het volgende:
[..]
neh vond m zelf ook wat makkelijk en Maher zelf een beetje overkomen als een pestkop die uiteindelijk zichzelf voor lul zet.
Maar in hoeverre laat wetenschap ons zien waar en hoe we boven onszelf moeten uitstijgen. het laat constant zien wat we nu zijn en wat we waren. het laat niks zien over waar naartoe we zouden moeten gaan.
u feel me?
Hehehe, niet gaan provoceren jij he...quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:50 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Natuurlijk.![]()
Heeft jouw god trouwens ook een naam of noem je hem/haar/het gewoon god.
wacht noem je mij nou heiliger dan heilig?quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:34 schreef B-FliP het volgende:
[..]
weer iemand die denkt voor een god te praten en waarvoor deze zou staan? Over het algemeen vind ik een almachtige god een zeer ruim begrip maar dat mensen die zelf denken te weten waar deze almachtige god voor staat vind ik arrogant, ook al geloof ik zelf niet in een god-persoon. Ook waar je op deze aardkloot geboren bent bepaalt je visie van een god omdat je dat vanuit een bepaalde hoek hebt meegekregen. compleet willekeurig kom je met verschillende vormen van religie in aanraking. Maar natuurlijk heeft 1 groep het correct.
Ik kan overigens zat gelovigen aanwijzen waarbij het wat minder om dat liefde en begrip gaat. Een atheist aanvallen dat deze dat niet continu laat zien laat blijken dat je dat kennelijk niet in je eigen gelederen zoekt meneer heiliger dan heilig.
Vandaar dat je dit ook meent te moeten bediscussieren op een publiek forum... makes perfect sense!quote:
precies!quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar is de wetenschap dan ook helemaal niet voor bedoeld. De wetenschap omschrijft slechts de meetbare werkelijkheid.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:52 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Vandaar dat je dit ook meent te moeten bediscussieren op een publiek forum... makes perfect sense!
Maar god is toch onbegrijpbaar?quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:53 schreef Daskaar het volgende:
[..]
precies!
god gaat daar aan voorbij.
dat is de essentie van god.
geloof is voor iedereen een individuele zaak, niemand kan het van je overnemen of op je afgeven. tis altijd puur persoonlijkquote:Op woensdag 28 mei 2014 16:52 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Vandaar dat je dit ook meent te moeten bediscussieren op een publiek forum... makes perfect sense!
Dat is gewoon een slap excuus om te proberen de wetenschap voor te blijven.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:53 schreef Daskaar het volgende:
[..]
precies!
god gaat daar aan voorbij.
dat is de essentie van god.
Onzin, er zijn veel gelovige die hun geloof door de strot van andere willen douwen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:53 schreef Daskaar het volgende:
[..]
geloof is voor iedereen een individuele zaak, niemand kan het van je overnemen of op je afgeven. tis altijd puur persoonlijk
hahahahaquote:Op woensdag 28 mei 2014 16:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onzin, er zijn veel gelovige die hun geloof door de strot van andere willen douwen.
Er is niets engs aan God, niet aan Sinterklaas, niet aan de Kerstman en niet aan de grote boze wolf.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:12 schreef Daskaar het volgende:
En wat vindt je zo eng aan God, dat je niet eens hem durft aan te kijken?
nou ik vind dat wel een heel slap excuus om wetenschap relevant te laten blijvenquote:Op woensdag 28 mei 2014 16:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is gewoon een slap excuus om te proberen de wetenschap voor te blijven.
Je reactie was dat. Ik had verder niet veel van je andere reacties gelezen. Iemand zeggen dat god over liefde en begrip gaat en zeggen dat deze dat welleens mist vind ik hetzelfde klinken als: Als je zou geloven zou je wat meer liefde en begrip tonen. Dat vind ik heilig boontje spelen. Ik ken je verder niet maar heb nu meer van je reacties gelezen en zie dat je het wellicht niet zo bedoelt, maar het komt wel zo over als je die reactie zo leest. Ik heb overigens wel een andere meer inhoudelijke reactie geplaatst op je andere post.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:52 schreef Daskaar het volgende:
wacht noem je mij nou heiliger dan heilig?
zeker wel.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:55 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Er is niets engs aan God, niet aan Sinterklaas, niet aan de Kerstman en niet aan de grote boze wolf.
Nee hoor, als ik bang of onzeker ben, dan zoek ik een oplossing, en ga niet vluchten in een fantasie-wereld die me troost en zegt dat als ik maar geloof alles goed komt, hier of in een of ander toekomstig leven.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:57 schreef Daskaar het volgende:
[..]
zeker wel.
ik proef bij jou boosheid, afstand.
oftewel onzekerheid, kwetsbaarheid.
jij bent bang.
zonder twijfel.
en met goede reden.
2quote:Op woensdag 28 mei 2014 17:00 schreef highender het volgende:
Geloven in een god moet je zelf weten, zolang er maar geen leefregels voor derden uit volgen.
hmm zit wat in.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:57 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Je reactie was dat. Ik had verder niet veel van je andere reacties gelezen. Iemand zeggen dat god over liefde en begrip gaat en zeggen dat deze dat welleens mist vind ik hetzelfde klinken als: Als je zou geloven zou je wat meer liefde en begrip tonen. Dat vind ik heilig boontje spelen. Ik ken je verder niet maar heb nu meer van je reacties gelezen en zie dat je het wellicht niet zo bedoelt, maar het komt wel zo over als je die reactie zo leest. Ik heb overigens wel een andere meer inhoudelijke reactie geplaatst op je andere post.
ik zit maar te fuckenquote:Op woensdag 28 mei 2014 16:59 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Nee hoor, als ik bang of onzeker ben, dan zoek ik een oplossing, en ga niet vluchten in een fantasie-wereld die me troost en zegt dat als ik maar geloof alles goed komt, hier of in een of ander toekomstig leven.
eensquote:Op woensdag 28 mei 2014 17:00 schreef highender het volgende:
Geloven in een god moet je zelf weten, zolang er maar geen leefregels voor derden uit volgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |