quote:
Op dinsdag 30 september 2014 14:35 schreef Suikertante het volgende:Ja dat begreep ik, ik vroeg me af in hoeverre ze zelf last heeft van die sonde, maar het is natuurlijk sowieso niet leuk dat ze het nodig heeft.
Het is maar een kleine button op d'r buik, dus zoveel last zal ze er denk ik niet van hebben. Het normaal eten geven gaat ook gewoon door, we hebben alleen dan veel meer controle over het voedsel. Ze drinkt nu bijvoorbeeld ook bijna niet, maar eet veel fruit, zo'n 500-600 gram per dag. Het kost zo enorm veel tijd haar een klein beetje te laten drinken, dat is bijna niet te doen. Wil je dat ze voldoende drinkt, ben je denk ik wel een 20 minuten per uur aan het martelen. Voor haar geen pretje, voor ons geen doen.
Met de PEG wordt het vocht toedienen een stuk gemakkelijker en hoeft ze niet zoveel fruit te eten, waardoor ze weer eetlust over houdt voor andere dingen.
Ik zag er eerst erg tegen op en moest er niets van weten, maar zo langzamerhand zie ik meer en meer voordelen van de PEG.