Sommige banken stuurden ook bieders uit. Particulieren maar denken dat ze tegen een echte bieder aan het bieden waren, handelaren wisten exact hoe laat het was (en wat de prijs ging worden).quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah. Valt mee. Probleem was meer dat de meeste particulieren maar half weten hoe het werkt en dachten makkelijk er een slaatje uit te kunnen slaan.
Handelaren waren wel altijd goed op de hoogte. Weten wat er aan de hand is met het pand, kennen de waarde goed, weten wie er in de zaal zitten, wat de bank doet, etc.
Dan heb je een groot voordeel ten opzichte van iemand met alleen dollartekens in z'n ogen.
Rest van de post: ik had zo'n pand liever niet dan wel en zij in principe liever wel dan niet. Maar alles voor de juiste prijs. Zij willen er wat aan verdienen en ik wilde, met zo min mogelijk stenen op de balans, de verliezen wat beperken door panden niet voor al te achterlijke prijzen te laten gaan.
Er waren er ook wel die panden voor gekke prijzen inkochten. ING bijvoorbeeld.
Dat deed ik dus ook. Was best leuk. Dat bedoel ik ook een beetje met de onwetendheid van particulieren. Handelaren wisten precies hoe en wat. En vaak ook ongeveer hoeveel.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:47 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Sommige banken stuurden ook bieders uit. Particulieren maar denken dat ze tegen een echte bieder aan het bieden waren, handelaren wisten exact hoe laat het was (en wat de prijs ging worden).
Aardige job hoor, bieder spelen voor de hypotheekhouder. Beetje klootzakken met een boterbriefje op zak.
Natuurlijk gaat het niet om hoeveel bezichtigingen je doet.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat deed ik dus ook. Was best leuk. Dat bedoel ik ook een beetje met de onwetendheid van particulieren. Handelaren wisten precies hoe en wat. En vaak ook ongeveer hoeveel.
Ze checken het Kadaster, praten met de eigenaar, etc.
Klopt. Cees Engel ging maximaal 1 keer langs.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:54 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het niet om hoeveel bezichtigingen je doet.Het gaat om kwaliteit, niet kwantiteit. Daarom moet ik vaak ook zo lachen om de schreeuwers. En ook om de in het buitenland-is-alles beter (sorry). Dan moet je al reteveel lokale kennis hebben om niet met je kloten tussen de deur te komen. Soms zelfs letterlijk. Daar begin je al met 15 doelpunten tegen.
Hi, hi, hi. Ik heb 2x een makelaar en 2x een hypotheekadviseur het nakijken gegeven. En nu wonen wij riant vrijstaand voor netto 320 per maand.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:13 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Vroeger, zeg maar in de tijd van Blomke, was dat ook wel erg. Als een particulier onverhoopt durfde mee te bieden kwam er iemand aan zijn tafeltje zitten die zijn glas omstootte en hem tijdens de bieding strak bleef aankijken.
Ben je wel een beetje de pauper onder de babyboomers, vind je nietquote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Hi, hi, hi. Ik heb 2x een makelaar en 2x een hypotheekadviseur het nakijken gegeven. En nu wonen wij riant vrijstaand voor netto 320 per maand.
Zoveel woningen staan er niet eens in onze woonplaats, laat staan onze vrijstaande woning. M.a.w. grootspraak die je niet kunt onderrbouwenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:43 schreef crashbangboom het volgende:
Ik ken atlhans legio mensen die het 320x beter voor elkaar hebben,
Nee, ik denk dat er van je ruine, pardon unieke woning, maar 1 is.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Zoveel woningen staan er niet eens in onze woonplaats, laat staan onze vrijstaande woning. M.a.w. grootspraak die je niet kunt onderrbouwen
Je hypotheek afbetalen terwijl je werkt is wel wenselijk wil je zeggen?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:23 schreef Halcon het volgende:
Als je als babyboomer nog hypotheek moet betalen, heb je echt dingen fout gedaan.
Behalve de lui die dat bewust hebben gedaan en veel rendement maken.
Ja, als dat voordeliger is dan het geld op een suffe spaarrekening zetten wel ja.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je hypotheek afbetalen terwijl je werkt is wel wenselijk wil je zeggen?
En een hoop mensen zitten met een aflossingsvrij gedeelte. Je weet wel, waar sinds een aantal jaar men massaal van beweert dat men dat altijd al een suïcidaal idee vond.
Dan pas? Waarom eigenlijk een hypotheek?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, als dat voordeliger is dan het geld op een suffe spaarrekening zetten wel ja.
Ik heb mijn hypotheek straks op mijn 40e al drie keer afgelost.
Van 130k naar 350k in guldens huis en daarna naar 1 van 500k in Euro's dan doe je wat langer over het aflossen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 00:23 schreef Halcon het volgende:
Als je als babyboomer nog hypotheek moet betalen, heb je echt dingen fout gedaan.
Behalve de lui die dat bewust hebben gedaan en veel rendement maken.
morgen weer de nuchtere gehypte versie over 80 hectare in Deutschland en de megawinsten in Nederland, zoals elke betweter in dit topic betaamt?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 01:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Van 130k naar 350k in guldens huis en daarna naar 1 van 500k in Euro's dan doe je wat langer over het aflossen.
Genoeg mensen die nu rond de 55-60 zijn, hebben het zo gedaan.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 02:22 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
morgen weer de nuchtere gehypte versie over 80 hectare in Deutschland en de megawinsten in Nederland, zoals elke betweter in dit topic betaamt?
Dat is een erg ouderwets concept hoorquote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:28 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik zou primair tot doel hebben iets te kopen waar ik graag wil wonen, maar dat schijnt nogal 'uit' te zijn
Waar baseer je dat op? Nogal een statementquote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Het is sarcastisch bedoeld van FrankElst. De prijzen blijven nog wel even flink dalen.
Ook dan moet je op je 60e wel verlost zijn van de hypotheek.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 01:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Van 130k naar 350k in guldens huis en daarna naar 1 van 500k in Euro's dan doe je wat langer over het aflossen.
Dan pas ja. Heb eerst wat geld in andere dingen, die nu opleveren, gestoken.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 01:04 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dan pas? Waarom eigenlijk een hypotheek?
Hebben veel mensen dan een groot stuk grond in het buitenland?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 02:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Genoeg mensen die nu rond de 55-60 zijn, hebben het zo gedaan.
1000 euro op een hypotheek is ook niets nee. Wellicht had ik dat ook nog wel kunnen verdienen, maar daar wil ik ook geen moeite voor doen. Misschien ben ik wel van die generatie ja, of gewoon niet zo gierig en zuinig ingesteld...quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Grootspraak! Dat betekent dat jij niet voor 1000 euro 5 huizen zou gaan bekijken op een zaterdagmiddagje. Misschien, maar weinig mensen zullen dat weigeren.
Of je bent van de generatie zou ik haast zeggen die denkt dat 20.000 euro slechts een paar tientjes per maand is.
Als ik onder de definitie van babybommers, de generatie geboren in de periode 45 - 55 moet verstaan, behoor ik dus niet tot die generatie.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:43 schreef crashbangboom het volgende:
Ben je wel een beetje de pauper onder de babyboomers, vind je niet
Ik vraag me af hoe de komende generatie 25+ dat gaat doen?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 09:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan pas ja. Heb eerst wat geld in andere dingen, die nu opleveren, gestoken.
Hypotheek genomen omdat ik toen ik een huis kocht, niet genoeg cash geld had om dat huis ineens af te tikken. Het is overigens nooit een tophypotheek geweest en nu al helemaal niet meer.
Ligt een beetje aan je inkomen. Met een goede baan heb je zo wat bij elkaar gespaard, zeker als je allebei een goede baan hebt.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe de komende generatie 25+ dat gaat doen?
Bij papa en mama wonen (studieschuld afbetalen) en cash proberen te sparen met een miezerig HBO baantje? Ik vrees dat dat lang gaat duren voor de aanschaf van een huis. Dan maar als handelaar wat van die huizen in cash afbetalen en smerige huur voor dat soort pandjes vragen
Ik denk dat (een bepaalde groep) minder en minder een hypotheek zal gebruiken. Ik moet er zelf ook niet aan denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |