Die 150%, hoe vaak kwam dat nu werkelijk voor?quote:Op woensdag 28 mei 2014 08:41 schreef arjan1112 het volgende:
DSB ging tot 150%
Eerst gingen ze tot 119% en nu tot 107% o.i.d
Dat gaat nog wel verder omlaag
Vraag het aan Dirk?quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:01 schreef 99.999 het volgende:
Maar die 150%, hoe vaak kwam dat nu werkelijk voor?
quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:01 schreef arjan1112 het volgende:
Ja de enige die dat weten zijn DNB en Dirk zelf
Het wordt in dit soort topics door allerlei figuren aangedragen die nu niet bepaald bekend staan om hun betrouwbaarheid waar het gaat om cijfers.quote:
Ja, dat kwam voor. En dan heb je nog veel taxaties die veel te optimistisch zijn gedaan. Beetje in de zin van "wat wilt u lenen" en dan stellen we op basis daarvan de EW vast.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:01 schreef 99.999 het volgende:
Maar die 150%, hoe vaak kwam dat nu werkelijk voor?
Tja, als het incidenteel eens voorkwam lijkt het mij geen overdreven sterk argument. Kwam het tienduizenden keren voor dan heb je een punt waar je wat mee kan.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:12 schreef arjan1112 het volgende:
Je kan het ontkennen maar het kwam voor en het is zeker zo dat eerst iedereen 119% van de woningwaarde kreeg en nu nog 107% en dat is verder dalend
Het is vast wel eens voorgekomen. Maar hoe algemeen was dat?quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat kwam voor. En dan heb je nog veel taxaties die veel te optimistisch zijn gedaan. Beetje in de zin van "wat wilt u lenen" en dan stellen we op basis daarvan de EW vast.
Dat laatste?quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is vast wel eens voorgekomen. Maar hoe algemeen was dat?
Eerste was uitzonderlijk, gebeurde m.n. bij b.v. DSB en Gmac. Dat tweede schering en inslag. Door de stijgende huizenprijzen was het heel lang geen probleem. En dan heb je nog fraude.quote:
Laten we van dit stukje uitgaan:quote:
Dat gaat over koopsompolissen...quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Laten we van dit stukje uitgaan:
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)dupeerde-dsb-klanten
Dus ongeveer 8200* op een totaal aantal hypotheken in NL van ?????
Als ik het zo lees smeerden ze dat bij veel meer producten aanquote:Op woensdag 28 mei 2014 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die 95% van de gevallen samenhingen met de afgesloten hypotheken bij die boevenpartij.
150 % verkopen (in de zin van het als product hebben) of in de praktijk verstrekken?quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als ik het zo lees smeerden ze dat bij veel meer producten aan.
Maar zelfs dan ging het in de vraagstelling om hypotheken tegen 150% EW en meer. Dat wordt hier namelijk regelmatig als 'argument' aangevoerd maar zonder al te veel grond om het als serieuze factor te zien.
Kun je dit met cijfers aantonen?quote:Op woensdag 28 mei 2014 08:23 schreef 99.999 het volgende:
Dat afbouwen zorgt er vooralsnog vooral voor dat veel meer mensen er voor kiezen om geen maximale hypotheek te nemen en om meer zelf te sparen, meer dan 100% van de excecutiewaarde financieren wordt al stukken zeldzamer. Dat zit dus al grotendeels verwerkt in de prijzen.
Beiden lijken me wel interessant. Maar gaat natuurlijk vooral om of dat ook zo verstrekt werd in enige serieuze mate.quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
150 % verkopen (in de zin van het als product hebben) of in de praktijk verstrekken?
Artikel "toveren met taxaties", Elsevier, september 2006 dan.quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Beiden lijken me wel interessant. Maar gaat natuurlijk vooral om of dat ook zo verstrekt werd in enige serieuze mate.
Gek nog net niet. Maar ik ben het wel helemaal zat.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:58 schreef 99.999 het volgende:
100 bezichtigingen? Word je daar niet knettergek van?
Waar heb je een aankoopmakelaar voor nodig deze tijd??quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:09 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Gek nog net niet. Maar ik ben het wel helemaal zat.
Één keer 8 op een openhuizendag bekeken, maar dat is echt haasten. Daarna steeds max 5 op een open huizendag. Door de week veel regelen om te zorgen dat je op zaterdag meerdere huizen kon bekijken, vaak meerdere van dezelfde makelaar.
Daarbij is een consequentie van een groot zoekgebied dat je soms veel moet reizen, vandaar ook steeds "één zaterdag, één plaats en liefst één makelaar"
Er is niet echt een alternatief. Je moet gewoon huizen binnenstappen om een inschatting te maken van onderhandelingskans. Een aankoopmakelaar gaat dat werk niet van je overnemen, hij zal na een maand gaan vertellen dat je je eisen moet bijstellen. Als dat lukt pakt hij makkelijk zijn commissie.
Da's 200 euri per bezoekje. En dat zonder belasting.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:55 schreef pfaf het volgende:
Pfff, de moeite van 100 bezichtigingen besparen zou ik al 20000 voor over hebben. Maar ieder zn eigen hobby natuurlijk. Gefeliciteerd in ieder geval.
Heb je misschien overwogen om op executieveilingen te kijken en evt. te bieden/kopen?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 16:40 schreef droom_econoom8 het volgende:
Er is gewoon een heel klein deel van de huizenverkopers dat met de markt kan meebewegen, de rest staat daar heel ver van af. Misschien dat het over een paar jaar makkelijker gaat als mensen meer hebben afgelost...
Zakken huizen meer of mnder in prijs als je meer huizen bezichtigt dan?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 16:40 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Da's 200 euri per bezoekje. En dat zonder belasting.
Maar ik denk dat ik meer heb bespaard met zoveel bezoekjes. Vrijstaande woningen zijn vanaf 2008 met 22% gedaald, maar je moet (gemiddeld dan) heel wat huizen bezichtigen wil je zo'n mogelijkheid daadwerkelijk vinden. Het is ook niet zo, dat als ik de helft van het aantal bezichtigingen had gedaan, dat ik er dan met 20.000 euro bijlappen of een iets minder goed huis was uitgekomen.
Als ik deze niet had gevonden, had het zomaar gekund dat ik nog een jaar had moeten zoeken. Van de andere kant ben ik aan het begin, een jaar geleden, een andere deal misgelopen door onervarenheid.
Er is gewoon een heel klein deel van de huizenverkopers dat met de markt kan meebewegen, de rest staat daar heel ver van af. Misschien dat het over een paar jaar makkelijker gaat als mensen meer hebben afgelost...
Dan moet je het geld eigenlijk hebben liggen. Ik heb een paar keer huizen die op de veiling stonden bezocht. Gewoon aangebeld om te kijken of ik onderhands nog een deal kon maken. Eigenaar bleek vertrokken.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 16:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb je misschien overwogen om op executieveilingen te kijken en evt. te bieden/kopen?
Had je beter bijzonder beheer bij de betreffende bank kunnen bellen. Sta je wel in de rij. Achteraan wel te verstaan.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 17:26 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Dan moet je het geld eigenlijk hebben liggen. Ik heb een paar keer huizen die op de veiling stonden bezocht. Gewoon aangebeld om te kijken of ik onderhands nog een deal kon maken. Eigenaar bleek vertrokken.
misschien had ik gewoon een raam in moeten gooien en de politie moeten bellen met het verhaal dat ik graag de eigenaar wilde spreken ivm schadevergoeding
Bedankt voor de tip(s)!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 17:26 schreef droom_econoom8 het volgende:
Dan moet je het geld eigenlijk hebben liggen. Ik heb een paar keer huizen die op de veiling stonden bezocht. Gewoon aangebeld om te kijken of ik onderhands nog een deal kon maken. Eigenaar bleek vertrokken.
misschien had ik gewoon een raam in moeten gooien en de politie moeten bellen met het verhaal dat ik graag de eigenaar wilde spreken ivm schadevergoeding
Grootspraak! Dat betekent dat jij niet voor 1000 euro 5 huizen zou gaan bekijken op een zaterdagmiddagje. Misschien, maar weinig mensen zullen dat weigeren.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:55 schreef pfaf het volgende:
Pfff, de moeite van 100 bezichtigingen besparen zou ik al 20000 voor over hebben. Maar ieder zn eigen hobby natuurlijk. Gefeliciteerd in ieder geval.
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Grootspraak! Dat betekent dat jij niet voor 1000 euro 5 huizen zou gaan bekijken op een zaterdagmiddagje. Misschien, maar weinig mensen zullen dat weigeren.
Of je bent van de generatie zou ik haast zeggen die denkt dat 20.000 euro slechts een paar tientjes per maand is.
Er kan vast iemand uitrekenen hoeveel huizen je moet bezichtigen voordat je er één gratiz krijgt.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 16:55 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Zakken huizen meer of mnder in prijs als je meer huizen bezichtigt dan?
Nee natuurlijk niet, ben je achterlijk of zo? Maar de kans dat je "een koopje" (voor zover het begrip "een koopje op de huidige overtrokken koopwoningenmarkt van toepassing is natuurlijk) treft , neemt wel toe. Kwestie van elementaire statistiek. Verder kan je al behoorlijk schiften op Funda e.d. en door langs te rijden en te screenen op schotels, kinderspeelplaatsen of kerken.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 16:55 schreef crashbangboom het volgende:
Zakken huizen meer of mnder in prijs als je meer huizen bezichtigt dan?
Ik zou primair tot doel hebben iets te kopen waar ik graag wil wonen, maar dat schijnt nogal 'uit' te zijnquote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:25 schreef droom_econoom8 het volgende:
Overigens was mijn doel niet het scoren van een koopje, maar het kopen van een huis tegen marktconforme prijs. Dat was moeilijk genoeg!
En wat kan men met je site? Staat nog niet echt veel op hequote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:56 schreef droom_econoom8 het volgende:
Knip
- let niet op de vraagprijs maar op de woning en vergelijk via openkoopsom.nl, behalve bij verkopers in echtscheiding
Knip
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |