Statistiek?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, ben je achterlijk of zo? Maar de kans dat je "een koopje" (voor zover het begrip "een koopje op de huidige overtrokken koopwoningenmarkt van toepassing is natuurlijk) treft , neemt wel toe. Kwestie van elementaire statistiek. Verder kan je al behoorlijk schiften op Funda e.d. en door langs te rijden en te screenen op schotels, kinderspeelplaatsen of kerken.
Een aselecte steekproef uit 200 geeft nou eenmaal meer kans op "een treffer"als je die 200x doet dan indien slechts éénmaal.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:31 schreef crashbangboom het volgende:
Statistiek?Vraag je aan mij of ik achterlijk ben:D
Je hoeft toch geen 200 huizen af te kruipen om te kunnen selecteren wat wel wat is, en wat niet?
Koop jij een huis aselect dan? Gewoon eentje uit de grabbelton?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Een aselecte steekproef uit 200 geeft nou eenmaal meer kans op "een treffer"als je die 200x doet dan indien slechts éénmaal.
Het ging toch om "een marktconforme prijs"?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:54 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Koop jij een huis aselect dan? Gewoon eentje uit de grabbelton?
ninja edit, ik zag hetquote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Het ging toch om "een marktconforme prijs"?
Edit: 100 woningen bekeken
Waar baseer je dat op? Nogal een statementquote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:19 schreef FrankElst het volgende:
Al wat nieuws gekocht, dames en heren? Je moet er snel bij zijn, anders ben je te laat.
Ik verwacht dat de prijzen namelijk binnen afzienbare tijd weer met 20% gaan stijgen.
Het is sarcastisch bedoeld van FrankElst. De prijzen blijven nog wel even flink dalen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Nogal een statement
Doen die nu wel zaken met particulieren dan?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 17:34 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Had je beter bijzonder beheer bij de betreffende bank kunnen bellen. Sta je wel in de rij. Achteraan wel te verstaan.
Hangt van je kruiwagen af.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Doen die nu wel zaken met particulieren dan?
Ik verbood het mijn medewerkers destijds. 2 of 3 keer geprobeerd, want de prijs was goed, maar het gezeik dat je erbij krijgt... Men was toen wel bezig meer particulieren naar de veiling te krijgen, maar daar zitten erg veel nadelen aan vast.quote:
Je krijgt meestal ook particulieren van het type 'ik bied de helft en hou mijn poot stijf'. Dat is natuurlijk volstrekte tijdsverspilling, dat soort gelukszoekers/helden.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik verbood het mijn medewerkers destijds. 2 of 3 keer geprobeerd, want de prijs was goed, maar het gezeik dat je erbij krijgt... Men was toen wel bezig meer particulieren naar de veiling te krijgen, maar daar zitten erg veel nadelen aan vast.
Je had er toen (ook voor de veiling) ook veel die bieden en dan geen rekening houden met veilingkosten, nog een hypotheek moeten gaan regelen, mekkeren dat de eigenaar er niet uit wil, etc. Veel te veel gedoe voor een geldverstrekker.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:52 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Je krijgt meestal ook particulieren van het type 'ik bied de helft en hou mijn poot stijf'. Dat is natuurlijk volstrekte tijdsverspilling, dat soort gelukszoekers/helden.
Op veilingen wordt inderdaad zelden of nooit iets aan particulieren verkocht. Grappige is dat het 6 maanden erna wel met 25% winst of meer aan een particulier verkocht wordt. Maar dan kunnen ze ook 20% afdingen he, op woning 200
Rare handel.
Ik heb geen banden met openkoopsom. Het voordeel van die site is dat je een beeld krijgt van prijs/kwaliteit in de markt in een bepaalde regio. Je kunt ook kadasterdata kopen, maar dat doe je meestal gericht als je een huis op het oog hebt.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En wat kan men met je site? Staat nog niet echt veel op he
Vroeger, zeg maar in de tijd van Blomke, was dat ook wel erg. Als een particulier onverhoopt durfde mee te bieden kwam er iemand aan zijn tafeltje zitten die zijn glas omstootte en hem tijdens de bieding strak bleef aankijken. Dat was nog voor de Sopranos.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je had er toen (ook voor de veiling) ook veel die bieden en dan geen rekening houden met veilingkosten, nog een hypotheek moeten gaan regelen, mekkeren dat de eigenaar er niet uit wil, etc. Veel te veel gedoe voor een geldverstrekker.
Handelaren verkopen het snel door inderdaad. Er was altijd veel kritiek op handelaren, maar ze waren altijd goed voor hun geld, zeurden niet en denk dat veel veilingen zonder handelaren nog minder opgebracht zouden hebben.
Ze zijn wel vrijwel allemaal flink aangepakt.
2 panden per plaats, prima beeldquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:13 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Ik heb geen banden met openkoopsom. Het voordeel van die site is dat je een beeld krijgt van prijs/kwaliteit in de markt in een bepaalde regio. Je kunt ook kadasterdata kopen, maar dat doe je meestal gericht als je een huis op het oog hebt.
Ik koop regelmatig op veilingen, alleen geen vastgoed omdat je het geld dan direct beschikbaar moet hebben. Ik zie inderdaad regelmatig particulieren die dat niet kunnen en bijv. veel te veel bieden.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:52 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Je krijgt meestal ook particulieren van het type 'ik bied de helft en hou mijn poot stijf'. Dat is natuurlijk volstrekte tijdsverspilling, dat soort gelukszoekers/helden.
Op veilingen wordt inderdaad zelden of nooit iets aan particulieren verkocht. Grappige is dat het 6 maanden erna wel met 25% winst of meer aan een particulier verkocht wordt. Maar dan kunnen ze ook 20% afdingen he, op woning 200
Rare handel.
Niks nuttigers te melden? Ik tel bijv. 27 panden in Breda en 392 panden in Amsterdam.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:14 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
2 panden per plaats, prima beeld
staat wel in contrast met die 200 die je bezichtigt
merk ik hier enige inconsistentie?
Dank u voor het bevestigen van het punt.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:19 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Niks nuttigers te melden? Ik tel bijv. 27 panden in Breda en 392 panden in Amsterdam.
Toen vond er soms wel enige intimidatie plaats inderdaad. Ook weleens handelaren die met elkaar op de vuist gingen als iemand de herenakkoorden niet nakwam.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:13 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Vroeger, zeg maar in de tijd van Blomke, was dat ook wel erg. Als een particulier onverhoopt durfde mee te bieden kwam er iemand aan zijn tafeltje zitten die zijn glas omstootte en hem tijdens de bieding strak bleef aankijken. Dat was nog voor de Sopranos.
Maar tegenwoordig zijn veilingen best toegankelijk. Je moet nog steeds goed zijn voor je geld, en dat is iets waar veel fantasten moeite mee hebben. Er zijn geen mitsen of maren, als je 'mijn' roept is het van jou met alle shit erbij. Redelijke panden gaan natuurlijk nooit af, dan is het op de rol plaatsen genoeg om onredelijke mensen die hebben gehoord dat ze hun poot stijf moeten houden te laten realiseren dat ie er ook vanaf gaat. Dan wordt er alsnog aangezuiverd of gaat ie onderhands weg. Veelal is er dan toch geld.
Je kon ze ook betalen om niet mee te bieden.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toen vond er soms wel enige intimidatie plaats inderdaad. Ook weleens handelaren die met elkaar op de vuist gingen als iemand de herenakkoorden niet nakwam.
Al kon je ook bv. een makelaar met ervaring op de veiling inschakelen.
Je kon ook meedoen en evt. meedelen. Kortom: opties genoeg voor de particulier.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:26 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Je kon ze ook betalen om niet mee te bieden.
Ik vergeleek het altijd met balletje balletje.
Nooit een saai moment
Ja, 100 ways to get fuckedquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kon ook meedoen en evt. meedelen. Kortom: opties genoeg voor de particulier.
Mwah. Valt mee. Probleem was meer dat de meeste particulieren maar half weten hoe het werkt en dachten makkelijk er een slaatje uit te kunnen slaan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |