abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140527447
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 00:44 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat kan ook niet (Heisenberg's onzekerheidsprincipe). Waarnemen betekent ingrijpen. En je moet het niet hebben over beleid, dan klink je als een ambtenaar in plaats van als een wetenschapper.
Stelt dat principe ook dat iedere waarneming dan ook waarneembaar is voor ons? Ik snap dat als ik bijvoorbeeld nu naar het verleden ga, en ik door een bos loop, het verleden sowieso aanpas. Maar is het zo dat iedere aanpassing direct invloed en waarneembaar is? Misschien kunnen deze tijdreizigers zich zo goed integreren in onze gemeenschap dat we ze nooit waarnemen.

En sorry, dat 'beleid' was gebaseerd op het temporal prime directive van Star Trek. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_140527514
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 00:38 schreef Rezania het volgende:
Van mijn part gaat het zeggen dat iets echt onmogelijk is wat ver en ook tegen de basis van de wetenschap in. Je weet nooit wat voor ontwikkelingen er in de toekomst plaatst vinden, vroeger dacht men ook dat je niet kon vliegen om maar wat te noemen. En het mooie aan wetenschap is dat zodra er wordt bewezen dat iets niet klopt datgene wordt verworpen. Dat lijkt me toch wel echt een essentieel basisprincipe van wetenschap.
Bepaalde dingen zijn fundamenteel onmogelijk, en dat betekent dat de onmogelijkheid niet afhankelijk is van de staat van onze kennis of technologie en dat ze ook nooit mogelijk zullen worden, ongeacht de ontwikkeling van onze technologie en wetenschap. Vliegen is niet fundamenteel onmogelijk, en daarom bewijst het feit dat de mens vroeger niet kon vliegen en nu (met hulpmiddelen) wel dan ook niet dat iets dat nu niet mogelijk is ooit wel mogelijk zal zijn.
pi_140527605
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 00:51 schreef Riparius het volgende:

[..]

Bepaalde dingen zijn fundamenteel onmogelijk, en dat betekent dat de onmogelijkheid niet afhankelijk is van de staat van onze kennis of technologie en dat ze ook nooit mogelijk zullen worden, ongeacht de ontwikkeling van onze technologie en wetenschap. Vliegen is niet fundamenteel onmogelijk, en daarom bewijst het feit dat de mens vroeger niet kon vliegen en nu (met hulpmiddelen) wel dan ook niet dat iets dat nu niet mogelijk is ooit wel mogelijk zal zijn.
Maar waarmee bewijs jij dan het fundamenteel onmogelijk is? Met onze huidige kennis, onze huidige wetenschap? Niemand weet toch wat er in de toekomst voor ontwikkelingen plaats vinden? Misschien klopt ons hele beeld van het universum wel niet. Ik vind echt dat een wetenschapper niet mag zeggen dat iets totaal onmogelijk is. Onmogelijk volgens onze huidige theorieën kan prima, maar niet voor altijd en eeuwig op basis van onze huidige kennis. Dan stelt je dat de wetenschap de absolute waarheid is die nooit zal veranderen, wat tegen de basis van de wetenschap ingaat. Dan laat je wetenschap meer als een geloof klinken imo.
pi_140527682
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 00:48 schreef Rezania het volgende:

[..]

Stelt dat principe ook dat iedere waarneming dan ook waarneembaar is voor ons? Ik snap dat als ik bijvoorbeeld nu naar het verleden ga, en ik door een bos loop, het verleden sowieso aanpas. Maar is het zo dat iedere aanpassing direct invloed en waarneembaar is? Misschien kunnen deze tijdreizigers zich zo goed integreren in onze gemeenschap dat we ze nooit waarnemen.
Als je een hypothese formuleert, dan moet je ook toetsingsmogelijkheden aangeven om die hypothese te kunnen verwerpen. Als je dat niet doet of niet kunt plaats je jezelf buiten de wetenschappelijke discussie en dan betreed je het terrein van speculatie, bijgeloof, esoterie, religie en meer van dat soort zaken, en die zijn per definitie niet voor rationele discussie vatbaar (en daarmee ook zonde van je tijd, maar dat moet je zelf weten).
quote:
En sorry, dat 'beleid' was gebaseerd op het temporal prime directive van Star Trek. :P
Nu weet ik weer waarom ik die serie altijd flauwekul vond.
pi_140527696
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 00:58 schreef Riparius het volgende:

[..]

Als je een hypothese formuleert, dan moet je ook toetsingsmogelijkheden aangeven om die hypothese te kunnen verwerpen. Als je dat niet doet of niet kunt plaats je jezelf buiten de wetenschappelijke discussie en dan betreed je het terrein van speculatie, bijgeloof, esoterie, religie en meer van dat soort zaken, en die zijn per definitie niet voor rationele discussie vatbaar (en daarmee ook zonde van je tijd, maar dat moet je zelf weten).

[..]

Je verwerpt filosofie dus ook? Gewoon een vraag, geen discussiepunt voor de rest.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 01:02:37 #156
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140527770
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 00:58 schreef Riparius het volgende:
Maar wel inspirerende en leuke flauwekul. Leuk filmpje wat minder luchtig is voor wie het kan volgen: Samenvatting: met een warpmotor haal je een hogere relatieve snelheid dan die van het licht door de ruimte te verdichten aan de ene kant en te verdunnen aan de andere kant, je laat de ruimte mee bewegen en je creëert zodoende eenzelfde effect als wanneer je wandelt op een vlakke roltrap. Er werd altijd gedacht dat dit dermate veel energie zou kosten dat het nooit gerealiseerd zou kunnen worden, een wetenschapper/ingenieur die voor de grote aerospacebedrijven (waaronder LM) werkte en nu voor NASA werkt speelde voor de grap wat met de parameters en hij kwam er achter dat de benodigde energie vele ordegroottes lager ligt. Dan nog zijn er flink wat obstakels te overwinnen (waar die grote hoeveelheid energie vandaan halen?) maar het maakt het al heel wat realistischer dat we ooit een warpmotor krijgen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140528138
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 00:55 schreef Rezania het volgende:

[..]

Maar waarmee bewijs jij dan het fundamenteel onmogelijk is?
Dat zou een heel lang en vermoeiende discussie worden met jou waar ik nu even geen zin in heb, maar ik heb al een tipje van de sluier opgelicht: Heisenberg.
quote:
Met onze huidige kennis, onze huidige wetenschap? Niemand weet toch wat er in de toekomst voor ontwikkelingen plaats vinden?
Nee, dat weet ik ook niet. Maar dat betekent niet dat je geen rationeel onderbouwde uitspraken kunt doen over dingen die nooit mogelijk zullen zijn. Wat betreft was je voorbeeld van het vliegen wel een buitengewoon ongelukkig gekozen voorbeeld. Ook heel lang geleden vermoedde de mensheid namelijk al dat vliegen voor een mens toch echt mogelijk moest zijn. Denk alleen maar aan de Griekse mythologie (Icarus en Daedalus) of aan Leonardo da Vinci. Maar als je meent dat tijdreizen mogelijk moet zijn, dan raak je al gauw in conflict met bijvoorbeeld de logica (oorzaak en gevolg bijvoorbeeld). En dat zijn geen obstakels die we in de toekomst nog wel eens een keer gaan overwinnen.
quote:
Misschien klopt ons hele beeld van het universum wel niet.
Dat zou best kunnen, maar dat doet geen afbreuk aan wat ik zojuist heb gezegd.
quote:
Ik vind echt dat een wetenschapper niet mag zeggen dat iets totaal onmogelijk is.
En ik vind dat jij niet mag bepalen welke wetenschappelijk onderbouwde uitspraken een wetenschapper wel en niet mag doen.
quote:
Onmogelijk volgens onze huidige theorieën kan prima, maar niet voor altijd en eeuwig op basis van onze huidige kennis. Dan stelt je dat de wetenschap de absolute waarheid is die nooit zal veranderen, wat tegen de basis van de wetenschap ingaat. Dan laat je wetenschap meer als een geloof klinken imo.
Nee, maar als iets tot logische contradicties voert, dan moet je concluderen dat het niet klopt. En ik kan ook nog de wiskunde aanvoeren: daar kun je bewijzen dat bepaalde zaken niet mogelijk zijn of niet bestaan, terwijl niemand (intuïtionisten uitgezonderd wellicht) de onveranderlijke geldigheid van die bewijzen in twijfel zal trekken. Zeggen dat iets niet kan of niet mogelijk is - en daar ook een gedegen argumentatie voor aanvoeren - is dus allesbehalve onwetenschappelijk.
pi_140528173
Zijn er nog mensen? Heb een vraaag :)
pi_140528204
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 01:24 schreef Fierce. het volgende:
Zijn er nog mensen? Heb een vraaag :)
Waarover?
pi_140528223
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 01:22 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat zou een heel lang en vermoeiende discussie worden met jou waar ik nu even geen zin in heb, maar ik heb al een tipje van de sluier opgelicht: Heisenberg.

[..]

Nee, dat weet ik ook niet. Maar dat betekent niet dat je geen rationeel onderbouwde uitspraken kunt doen over dingen die nooit mogelijk zullen zijn. Wat betreft was je voorbeeld van het vliegen wel een buitengewoon ongelukkig gekozen voorbeeld. Ook heel lang geleden vermoedde de mensheid namelijk al dat vliegen voor een mens toch echt mogelijk moest zijn. Denk alleen maar aan de Griekse mythologie (Icarus en Daedalus) of aan Leonardo da Vinci. Maar als je meent dat tijdreizen mogelijk moet zijn, dan raak je al gauw in conflict met bijvoorbeeld de logica (oorzaak en gevolg bijvoorbeeld). En dat zijn geen obstakels die we in de toekomst nog wel eens een keer gaan overwinnen.

[..]

Dat zou best kunnen, maar dat doet geen afbreuk aan wat ik zojuist heb gezegd.

[..]

En ik vind dat jij niet mag bepalen welke wetenschappelijk onderbouwde uitspraken een wetenschapper wel en niet mag doen.

[..]

Nee, maar als iets tot logische contradicties voert, dan moet je concluderen dat het niet klopt. En ik kan ook nog de wiskunde aanvoeren: daar kun je bewijzen dat bepaalde zaken niet mogelijk zijn of niet bestaan, terwijl niemand (intuïtionisten uitgezonderd wellicht) de onveranderlijke geldigheid van die bewijzen in twijfel zal trekken. Zeggen dat iets niet kan of niet mogelijk is - en daar ook een gedegen argumentatie voor aanvoeren - is dus allesbehalve onwetenschappelijk.
De kans dat ik zijn onzekerheidsprincipe ooit echt zal begrijpen is zeer laag, zeker nu even snel, dus je stelt inderdaad terecht dat deze discussie nu nutteloos is. Voor de rest heb je me genoeg info gegeven om weer eens over na te denken, bedankt.
pi_140528621
Voor de mensen hier die uitwonend zijn. Hoe komen jullie rond? Lenen, werken, bijdrage van jullie ouders?

En hoeveel zijn jullie per maand kwijt aan eten en zo?
pi_140528638
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 01:55 schreef Rezania het volgende:
Voor de mensen hier die uitwonend zijn. Hoe komen jullie rond? Lenen, werken, bijdrage van jullie ouders?
Mijn ouders betalen m'n kamer en collegegeld, stufi en af en toe werken betaalt de rest.
pi_140528645
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:23 schreef Rezania het volgende:
Leuk en aardig hoor, die argumenten van 'Je hebt soms dagen niks, dan kan je ook werken.', maar dat vergeet je dat vrije tijd ook belangrijk is. Niemand wordt vrolijker of beter van alleen maar werken en studeren, niemand. :')
Plus dat studie vaak niet te plannen is. Als je een bijbaan hebt wordt er van je verwacht dat je elke week tijd hebt, niet alleen wanneer het even rustig is met studie.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:25 schreef Rezania het volgende:

[..]

_O- God, ik zou er niet aan moeten denken. :')
Ik ken wel iemand die op de middelbare school de benedenverdieping van zijn huis kreeg (hij woonde alleen met zijn pa), die zo goed als volledig afgesloten was van de bovenverdieping. Best raar, vooral omdat er ontiegelijk veel geblowd en in mindere mate gesnoven werd daar (toch een soort van in hetzelfde huis met je vader).

quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:52 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ja, nee, volgens mij verdient m'n 17-jarige zusje iets van 5 euro bij de AH. Ik verdien zelf op 20 jarige leeftijd meer dan 10 euro per uur, hoor. Het ligt gewoon aan jezelf dan.
Omdat het jou lukt wil nog niet zeggen dat het iedereen lukt :')
Ik heb ook bijbaantjes gehad (bijles geven, studentassistent) waar ik meer dan 10 euro per uur verdiende. Andere keren had ik minder geluk en kwam ik bij een supermarkt of een postbedrijf waar ik kneiterhard moest werken en nog geen 5 euro per uur verdiende.
pi_140528653
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 01:56 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Mijn ouders betalen m'n kamer en collegegeld, stufi en af en toe werken betaalt de rest.
Denk niet dat ik mijn ouders zo ver kan krijgen, maar wie weet. :P Hoeveel is de rest ongeveer per maand?
pi_140528718
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 01:57 schreef Rezania het volgende:

[..]

Denk niet dat ik mijn ouders zo ver kan krijgen, maar wie weet. :P Hoeveel is de rest ongeveer per maand?
Tja, probleem bij mij was dat er geen uni op redelijke reisafstand was van m'n ouders, dus moest wel op kamers.

Hangt erg van je levensstijl af.. Eten en andere standaard dingen denk ik iets van 150-250, internet iets van een tientje. Wat heb je nog? Telefoonabo, sportlidmaatschap etc weet je zelf. Gas en elektriciteit zit bij mij in de kamerprijs inbegrepen, maar is niet altijd zo.
pi_140528731
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:03 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Tja, probleem bij mij was dat er geen uni op redelijke reisafstand was van m'n ouders, dus moest wel op kamers.

Hangt erg van je levensstijl af.. Eten en andere standaard dingen denk ik iets van 150-250, internet iets van een tientje. Wat heb je nog? Telefoonabo, sportlidmaatschap etc weet je zelf. Gas en elektriciteit zit bij mij in de kamerprijs inbegrepen, maar is niet altijd zo.
Oh, valt dus wel mee qua eten en andere zooi van de supermarkt dus. Ik rekende al op 350 euro of zo. :')
pi_140528742
Oh ja, boeken zijn ook duur. Maar je kan altijd pdf's gebruiken, hoewel dat vrij kut is :')
pi_140528748
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:05 schreef OllieWilliams het volgende:
Oh ja, boeken zijn ook duur. Maar je kan altijd pdf's gebruiken, hoewel dat vrij kut is :')
Boeken krijg ik momenteel al van mijn ouders, net zoals mijn collegegeld en zorgpremie. Denk daardoor ook dat ik niet van ze krijg, vooral omdat Leiden om de hoek is. :P
pi_140528765
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:04 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oh, valt dus wel mee qua eten en andere zooi van de supermarkt dus. Ik rekende al op 350 euro of zo. :')
Ligt er wel een beetje aan hoe je leeft natuurlijk. Als je alleen woont is het bv voordelig om eten te koken voor meer dan een avond en dan in te vriezen. Uitgaanskosten willen bij mij soms ook onverwacht wel eens uit de hand lopen :')
pi_140528778
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:07 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Ligt er wel een beetje aan hoe je leeft natuurlijk. Als je alleen woont is het bv voordelig om eten te koken voor meer dan een avond en dan in te vriezen. Uitgaanskosten willen bij mij soms ook onverwacht wel eens uit de hand lopen :')
_O- Ik wil wel sowieso op mezelf ja, dat wel. Geen zin om te delen. :')
pi_140528791
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:06 schreef Rezania het volgende:

[..]

Boeken krijg ik momenteel al van mijn ouders, net zoals mijn collegegeld en zorgpremie. Denk daardoor ook dat ik niet van ze krijg, vooral omdat Leiden om de hoek is. :P
Ah ok. Heb je tijd voor een baantje van een uur of 5-10 in de week (toch weer een paar honderd euro in de maand), of wil je dingen naast je studie gaan doen (vereniging ofzo)?
pi_140528798
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:10 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Ah ok. Heb je tijd voor een baantje van een uur of 5-10 in de week (toch weer een paar honderd euro in de maand), of wil je dingen naast je studie gaan doen (vereniging ofzo)?
Volgend jaar wil ik twee commissies doen en wat bijles geven. Ik gok op 5 uur bijles per week, dus 220 euro per maand extra.
pi_140528811
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:09 schreef Rezania het volgende:

[..]

Snap ik wel. Hier in delft zijn alle studentenhuizen echt ranzig en veel hebben muizen (hier ook :')), zal in leiden ook wel zo zijn :P
pi_140528815
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 01:55 schreef Rezania het volgende:

En hoeveel zijn jullie per maand kwijt aan eten en zo?
Ik krijg niks van ouders, heb een paar bladzijdes terug een lijstje gepost met mijn kosten. Komt neer op ongeveer 700 euro totaal aan 'vaste lasten', wel eten en in mijn geval collegegeld enzo, maar niks extra's als kleding.

Eten is niet heel duur als je er je best voor doet om fatsoenlijk te koken en eventjes de moeite neemt om 1x per week naar de markt te fietsen voor je groente.

Ik begon met met 150 euro per maand, zit nu op 120 en ben het aan het afbouwen naar 100 euro per maand, waarvan mijn vriend ongeveer 1/3 van de tijd bij mij eet. Dat gezegd hebbende: ik eet eigenlijk standaard vega en daarmee bespaar je ziek veel geld.
pi_140528831
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:10 schreef Rezania het volgende:

[..]

Volgend jaar wil ik twee commissies doen en wat bijles geven. Ik gok op 5 uur bijles per week, dus 220 euro per maand extra.
Is toch lekker.
pi_140528837
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:10 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jij woont toch nog gewoon bij je paps en mams?
pi_140528839
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:12 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Snap ik wel. Hier in delft zijn alle studentenhuizen echt ranzig en veel hebben muizen (hier ook :')), zal in leiden ook wel zo zijn :P
Ja, daarom. Ik vertrouw andere mensen niet om het netjes te houden, en ik kan totaal niet tegen rommel of viezigheid. _O- Op het lab gaat dat al fout, laat staan in een studentenhuis of zo.
pi_140528847
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:09 schreef Rezania het volgende:

[..]

Hoe bedoel je 'op jezelf'? Niet in een studenteneenheid?
Hier in California heeft bijna iedereen letterlijk 'roommates' (meestal 2 studenten per slaapkamer). Dus een gedeelde slaapkamer, badkamer, woonkamer (complete onzin natuurlijk, ik zou liever een eigen slaapkamer hebben en de rest delen. Ik betaal ook nog eens 800 dollar per maand voor die gedeelde kamer...). Je kan niet eens fatsoenlijk masturberen :P
pi_140528858
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij woont toch nog gewoon bij je paps en mams?
Ja, klopt, maar ik wil op kamers in Leiden voor volgend jaar.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:12 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik krijg niks van ouders, heb een paar bladzijdes terug een lijstje gepost met mijn kosten. Komt neer op ongeveer 700 euro totaal aan 'vaste lasten', wel eten en in mijn geval collegegeld enzo, maar niks extra's als kleding.

Eten is niet heel duur als je er je best voor doet om fatsoenlijk te koken en eventjes de moeite neemt om 1x per week naar de markt te fietsen voor je groente.

Ik begon met met 150 euro per maand, zit nu op 120 en ben het aan het afbouwen naar 100 euro per maand, waarvan mijn vriend ongeveer 1/3 van de tijd bij mij eet. Dat gezegd hebbende: ik eet eigenlijk standaard vega en daarmee bespaar je ziek veel geld.
Veel van de vaste lasten heb ik dus gewoon niet. Denk dat het neerkomt op huur inc., telefoon en internet bij mij, meer niet. Eten voor 150 euro per maand is echt prima te doen. :o Vooral dat vaak vega eten is slim.
pi_140528861
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:14 schreef defineaz het volgende:

[..]

Hier in California heeft bijna iedereen letterlijk 'roommates' (meestal 2 studenten per slaapkamer). Dus een gedeelde slaapkamer, badkamer, woonkamer (complete onzin natuurlijk, ik zou liever een eigen slaapkamer hebben en de rest delen. Ik betaal ook nog eens 800 dollar per maand voor die gedeelde kamer...). Je kan niet eens fatsoenlijk masturberen :P
Studio voor jezelf. O+

En in mijn geval inclusief huurtoeslag, dus ik betaal 320 inclusief voor mijn eigen mini-woning.
pi_140528865
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:13 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Is toch lekker.
Ja, verdient lekker, maar of je dan nog moet lenen of niet is de vraag. Ik wil ook niet skeer door mijn studententijd gaan. :P
pi_140528869
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:15 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Studio voor jezelf. O+

En in mijn geval inclusief huurtoeslag, dus ik betaal 320 inclusief voor mijn eigen mini-woning.
Dat is nog wel te overzien dan :) Hier zijn die minstens 1000 dollar per maand :P
pi_140528873
quote:

[..]

Een eigen slaapkamer, badkamer en keuken, minstens. Dat je gewoon lekker kan handkarren waar je maar wil. :7
pi_140528875
Werken mensen hier nog naast hun studie?
pi_140528881
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:15 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Studio voor jezelf. O+

Hoeveel vierkante meter?
pi_140528885
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar ik wil op kamers in Leiden voor volgend jaar.

[..]

Veel van de vaste lasten heb ik dus gewoon niet. Denk dat het neerkomt op huur inc., telefoon en internet bij mij, meer niet. Eten voor 150 euro per maand is echt prima te doen. :o Vooral dat vaak vega eten is slim.
Vooral dat naar de markt gaan om half 5 is heel slim.

Ik haal eigenlijk standaard 1x per week 2 courgettes, 2 aubergines en daarnaast nog wat seizoensgroente en 2 kilo fruit. Ben je 5 euro voor kwijt op de markt rond die tijd.
pi_140528889
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:16 schreef Rezania het volgende:

[..]

Een eigen slaapkamer, badkamer en keuken, minstens. Dat je gewoon lekker kan handkarren waar je maar wil. :7
Oh, is het je daar om te doen :P
Wel lekker, als je het kan betalen
pi_140528895
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:17 schreef Rezania het volgende:

[..]

Hoeveel vierkante meter?
25.
pi_140528899
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:17 schreef defineaz het volgende:

[..]

Oh, is het je daar om te doen :P
Wel lekker, als je het kan betalen
Gewoon die vrijheid weet je, alles lekker voor jezelf, geen gezeik.
pi_140528902
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:17 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

25.
Damn. Dat kost in Leiden gewoon 550 euro. :o :')_!
pi_140528905
quote:

[..]

Gedeelde slaapkamer... Moet er niet aan denken :o
pi_140528909
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:18 schreef Rezania het volgende:

[..]

Sociale huur voor jongeren! O+
pi_140528916
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:18 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Sociale huur voor jongeren! O+
Daar keek ik dus bij. :') Duwo.nl toch of niet?
pi_140528921
Onderdeel van woningnet.nl of zo.
pi_140528922
quote:

[..]

Gewoon die vrijheid weet je, alles lekker voor jezelf, geen gezeik.
Je moet dan wel naast je studie werken..

Waar is de werkelijke "vrijheid" dan nog....
pi_140528930
quote:

[..]

Heb je sowieso wel goedkoper.
pi_140528940
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je moet dan wel naast je studie werken..

Waar is de werkelijke "vrijheid" dan nog....
Nou nou, paar uurtjes bijles geven of gewoon lenen, meid toch. Ik heb meer verplichte uren practicum dan dat ik moet werken dan. _O-
pi_140528941
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:19 schreef Rezania het volgende:

[..]

Daar keek ik dus bij. :') Duwo.nl toch of niet?
Neuh, gewoon woningnet. Ik was zo slim om me gelijk op m'n 18de in te schrijven voor de puntenopbouw. Ik 1000x tegen m'n vrienden op het VWO zeggen: moet je ook doen!

Maar natuurlijk niemand luisteren. Nu zit ik in een eigen studio voor minder geld dan zij in een lullige studentenkamer van 12m2 met 8 man en 1 wc.
pi_140528957
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:19 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Heb je sowieso wel goedkoper.
Was ook de enige waarvan de slaagkans zeer hoog was, zal er wel iets mee te maken hebben.
pi_140528963
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:20 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Neuh, gewoon woningnet. Ik was zo slim om me gelijk op m'n 18de in te schrijven voor de puntenopbouw. Ik 1000x tegen m'n vrienden op het VWO zeggen: moet je ook doen!

Maar natuurlijk niemand luisteren. Nu zit ik in een eigen studio voor minder geld dan zij in een lullige studentenkamer van 12m2 met 8 man en 1 wc.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:19 schreef Rezania het volgende:
Onderdeel van woningnet.nl of zo.
pi_140528966
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:20 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nou nou, paar uurtjes bijles geven of gewoon lenen, meid toch. Ik heb meer verplichte uren practicum dan dat ik moet werken dan. _O-
Je hebt het met je studie toch ook al druk genoeg?

En die paar uurtjes bijles is geen vetpot neem ik aan.
pi_140528970
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:20 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ja wel lekker. Maar dan moet je wel al weten in welke stad je gaat studeren, toch?
pi_140528974
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hebt het met je studie toch ook al druk genoeg?

En die paar uurtjes bijles is geen vetpot neem ik aan.
Kan prima op zaterdag. 5 uur op zaterdag is alleen erg als er deadlines aankomen, en dan eigenlijk nog niet eens. Het is even een paar weekjes doorwerken dan, daarna weer relaxen.
pi_140528981
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:22 schreef defineaz het volgende:

[..]

Ja wel lekker. Maar dan moet je wel al weten in welke stad je gaat studeren, toch?
Klopt, dat wist ik in 6 VWO al wel. Maar goed, inschrijving bij woningnet is iets van 10-15 euro per stad per jaar.. als je nog twijfelt dan is het die extra 10-15 euro écht wel waard gezien wat je ervoor terug kunt krijgen.
pi_140528985
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:22 schreef Rezania het volgende:

[..]

Kan prima op zaterdag. 5 uur op zaterdag is alleen erg als er deadlines aankomen, en dan eigenlijk nog niet eens. Het is even een paar weekjes doorwerken dan, daarna weer relaxen.
Valt het mee met studiewerk dat je thuis moet doen dan?
pi_140528989
Maar goed, misschien dat ik nog een voorrangsverklaring kan regelen. Even kijken. Gewoon iedere kaart spelen die kan.
pi_140528997
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:21 schreef Rezania het volgende:

[..]

Was ook de enige waarvan de slaagkans zeer hoog was, zal er wel iets mee te maken hebben.
Heeft denk ik met inschrijftijd te maken?

Maar heb je nog een spaarcentje toevallig? Ik werkte tijdens de middelbare vrij veel en had toch een paar duizend gespaard :)
pi_140528998
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:22 schreef Rezania het volgende:

[..]

Studentassistent zijn is trouwens ook heel erg aan te raden. Vaak is het best leuk om te doen, je leert je medestudenten in lagere jaren kennen (en vaak ook je mede-studentassistenten), je haalt lesstof op die je anders zou vergeten (wat ook weer kan helpen bij je studie) en op de UU verdient het ook nog eens erg goed.
pi_140529007
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Valt het mee met studiewerk dat je thuis moet doen dan?
Ik ga naar alles, alle hoorcolleges, werkcolleges, practicumdagen, etc. Dat scheelt heel erg veel. Niet alleen ben ik veel productiever op de uni, ook kan ik daar direct hulp vragen. Alleen bij één vak heb ik dit jaar de werkcolleges geskipt, en dat enkel omdat echt slecht waren georganiseerd samen met de hoorcolleges. Maar het valt prima mee ja, het is ook niet alsof je echt iedere week 40 uur kwijt bent aan je studie. Dat is het gemiddelde. Er zijn weken dat je 20 uur kwijt bent, er zijn weken dat je 50 uur kwijt bent, kan allemaal.
pi_140529009
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:24 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Maar heb je nog een spaarcentje toevallig? Ik werkte tijdens de middelbare vrij veel en had toch een paar duizend gespaard :)
Altijd fijn om te hebben ja. Heb ik ook, en die rekening ben ik nu lekker aan het leegmaken :P
pi_140529016
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:23 schreef Rezania het volgende:
Maar goed, misschien dat ik nog een voorrangsverklaring kan regelen. Even kijken. Gewoon iedere kaart spelen die kan.
Gaat dat niet op basis van postcode en afstand tot Leiden? Dan maak je weinig kans :P
pi_140529024
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:25 schreef defineaz het volgende:

[..]

Altijd fijn om te hebben ja. Heb ik ook, en die rekening ben ik nu lekker aan het leegmaken :P
Hier is ie al leeg helaas ;(
pi_140529025
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:24 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Heb wel wat, maar is meer een reserve en voor mijn rijbewijs (als ik die ooit nog wil halen in de nabije toekomst :') ). Dus daar zit ik liever niet aan. Het is nou niet echt een berg geld of zo.
pi_140529029
Als jullie nog jongere broertjes of zusjes hebben, raad ze serieus aan om zich zsm in te schrijven bij woningnet enzo.

Ik zit nu bijvoorbeeld na net geen 2 jaar in een eigen studio en spaar nu 1,5 punten per maand ipv 1 punt per maand omdat ik al in een woning zit. Dat betekent dat ik tegen de tijd dat ik 23 ben in een eigen 3 kamer appartement kan zitten.

De meesten bedenken zich pas dat ze zo'n appartement willen als ze gaan nadenken over samenwonen enzo, maar dan mag je dus lekker 4-5 jaar wachten voordat je erin kan.
pi_140529032
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:25 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik ga naar alles, alle hoorcolleges, werkcolleges, practicumdagen, etc. Dat scheelt heel erg veel. Niet alleen ben ik veel productiever op de uni, ook kan ik daar direct hulp vragen. Alleen bij één vak heb ik dit jaar de werkcolleges geskipt, en dat enkel omdat echt slecht waren georganiseerd samen met de hoorcolleges. Maar het valt prima mee ja, het is ook niet alsof je echt iedere week 40 uur kwijt bent aan je studie. Dat is het gemiddelde. Er zijn weken dat je 20 uur kwijt bent, er zijn weken dat je 50 uur kwijt bent, kan allemaal.
Ja ok, maar als je naast zo,n studie ook nog werkt in het weekend, dan bestaat je leven praktisch uit studeren en werken....

Dat je dat wil zeg.. :P
pi_140529038
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:24 schreef defineaz het volgende:

[..]

Studentassistent zijn is trouwens ook heel erg aan te raden. Vaak is het best leuk om te doen, je leert je medestudenten in lagere jaren kennen (en vaak ook je mede-studentassistenten), je haalt lesstof op die je anders zou vergeten (wat ook weer kan helpen bij je studie) en op de UU verdient het ook nog eens erg goed.
Ja, daar zit ik dus ook al over na te denken. Maar het probleem is dan dat je eigen practica niet meer kan volgen, waardoor je sowieso een jaar langer bezig bent. Moet nog even kijken of ik het dat waard vind.
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:26 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Gaat dat niet op basis van postcode en afstand tot Leiden? Dan maak je weinig kans :P
Er zijn ook nog andere dingen om voorrang mee te krijgen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja ok, maar als je naast zo,n studie ook nog werkt in het weekend, dan bestaat je leven praktisch uit studeren en werken....

Dat je dat wil zeg.. :P
Je kan 's avonds nog prima uit hoor. Sowieso doe ik de meeste avonden niks voor mijn studie. Alleen als er een deadline aankomt.
pi_140529054
Naja, jij bent in ieder geval wel perfect gemaakt voor een 9 tot 5 baantje Rezania... :)
pi_140529059
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:30 schreef theunderdog het volgende:
Naja, jij bent in ieder geval wel perfect gemaakt voor een 9 tot 5 baantje Rezania... :)
Er is niks mis met van 9 tot 5 op het lab staan.
pi_140529062
Van 9 tot 5 college hebben, dat is pas erg. :')

En dan willen ze verdomme nog avondcolleges in gaan voeren ook. :')_!
pi_140529064
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:31 schreef Rezania het volgende:

[..]

Er is per definitie iets mis met de 9 tot 5 werkmentaliteit in mijn opinie.. :P
pi_140529069
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:28 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, daar zit ik dus ook al over na te denken. Maar het probleem is dan dat je eigen practica niet meer kan volgen, waardoor je sowieso een jaar langer bezig bent. Moet nog even kijken of ik het dat waard vind.
Weet iemand hoe het zit met stufi? Want je krijgt toch voor je bachelor + 1 jaar uitloop stufi, en tijdens je master niks? Dan verlies je een jaar stufi of wat
pi_140529073
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:31 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik ken werkelijk geen énkele onderzoeker die 'van 9 tot 5' op het lab staat. Dat gebeurt alleen met practica vanwege verzekeringen enzo.
pi_140529074
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:32 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Weet iemand hoe het zit met stufi? Want je krijgt toch voor je bachelor + 1 jaar uitloop stufi, en tijdens je master niks? Dan verlies je een jaar stufi of wat
Ja.
pi_140529076
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:32 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik ken werkelijk geen énkele onderzoeker die 'van 9 tot 5' op het lab staat. Dat gebeurt alleen met practica vanwege verzekeringen enzo.
Van negen tot ongeveer vijf dan. Vaak genoeg tot half zes, zes uur bezig geweest. :P
pi_140529079
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:32 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Je krijgt alleen voor de nominale duur van je studie (bachelor=3 jaar) prestatiebeurs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')