abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140528966
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:20 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nou nou, paar uurtjes bijles geven of gewoon lenen, meid toch. Ik heb meer verplichte uren practicum dan dat ik moet werken dan. _O-
Je hebt het met je studie toch ook al druk genoeg?

En die paar uurtjes bijles is geen vetpot neem ik aan.
pi_140528970
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:20 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Neuh, gewoon woningnet. Ik was zo slim om me gelijk op m'n 18de in te schrijven voor de puntenopbouw. Ik 1000x tegen m'n vrienden op het VWO zeggen: moet je ook doen!

Maar natuurlijk niemand luisteren. Nu zit ik in een eigen studio voor minder geld dan zij in een lullige studentenkamer van 12m2 met 8 man en 1 wc.
Ja wel lekker. Maar dan moet je wel al weten in welke stad je gaat studeren, toch?
pi_140528974
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hebt het met je studie toch ook al druk genoeg?

En die paar uurtjes bijles is geen vetpot neem ik aan.
Kan prima op zaterdag. 5 uur op zaterdag is alleen erg als er deadlines aankomen, en dan eigenlijk nog niet eens. Het is even een paar weekjes doorwerken dan, daarna weer relaxen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_140528981
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:22 schreef defineaz het volgende:

[..]

Ja wel lekker. Maar dan moet je wel al weten in welke stad je gaat studeren, toch?
Klopt, dat wist ik in 6 VWO al wel. Maar goed, inschrijving bij woningnet is iets van 10-15 euro per stad per jaar.. als je nog twijfelt dan is het die extra 10-15 euro écht wel waard gezien wat je ervoor terug kunt krijgen.
pi_140528985
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:22 schreef Rezania het volgende:

[..]

Kan prima op zaterdag. 5 uur op zaterdag is alleen erg als er deadlines aankomen, en dan eigenlijk nog niet eens. Het is even een paar weekjes doorwerken dan, daarna weer relaxen.
Valt het mee met studiewerk dat je thuis moet doen dan?
pi_140528989
Maar goed, misschien dat ik nog een voorrangsverklaring kan regelen. Even kijken. Gewoon iedere kaart spelen die kan.
pi_140528997
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:21 schreef Rezania het volgende:

[..]

Was ook de enige waarvan de slaagkans zeer hoog was, zal er wel iets mee te maken hebben.
Heeft denk ik met inschrijftijd te maken?

Maar heb je nog een spaarcentje toevallig? Ik werkte tijdens de middelbare vrij veel en had toch een paar duizend gespaard :)
pi_140528998
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:22 schreef Rezania het volgende:

[..]

Studentassistent zijn is trouwens ook heel erg aan te raden. Vaak is het best leuk om te doen, je leert je medestudenten in lagere jaren kennen (en vaak ook je mede-studentassistenten), je haalt lesstof op die je anders zou vergeten (wat ook weer kan helpen bij je studie) en op de UU verdient het ook nog eens erg goed.
pi_140529007
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Valt het mee met studiewerk dat je thuis moet doen dan?
Ik ga naar alles, alle hoorcolleges, werkcolleges, practicumdagen, etc. Dat scheelt heel erg veel. Niet alleen ben ik veel productiever op de uni, ook kan ik daar direct hulp vragen. Alleen bij één vak heb ik dit jaar de werkcolleges geskipt, en dat enkel omdat echt slecht waren georganiseerd samen met de hoorcolleges. Maar het valt prima mee ja, het is ook niet alsof je echt iedere week 40 uur kwijt bent aan je studie. Dat is het gemiddelde. Er zijn weken dat je 20 uur kwijt bent, er zijn weken dat je 50 uur kwijt bent, kan allemaal.
pi_140529009
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:24 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Maar heb je nog een spaarcentje toevallig? Ik werkte tijdens de middelbare vrij veel en had toch een paar duizend gespaard :)
Altijd fijn om te hebben ja. Heb ik ook, en die rekening ben ik nu lekker aan het leegmaken :P
pi_140529016
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:23 schreef Rezania het volgende:
Maar goed, misschien dat ik nog een voorrangsverklaring kan regelen. Even kijken. Gewoon iedere kaart spelen die kan.
Gaat dat niet op basis van postcode en afstand tot Leiden? Dan maak je weinig kans :P
pi_140529024
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:25 schreef defineaz het volgende:

[..]

Altijd fijn om te hebben ja. Heb ik ook, en die rekening ben ik nu lekker aan het leegmaken :P
Hier is ie al leeg helaas ;(
pi_140529025
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:24 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Heb wel wat, maar is meer een reserve en voor mijn rijbewijs (als ik die ooit nog wil halen in de nabije toekomst :') ). Dus daar zit ik liever niet aan. Het is nou niet echt een berg geld of zo.
pi_140529029
Als jullie nog jongere broertjes of zusjes hebben, raad ze serieus aan om zich zsm in te schrijven bij woningnet enzo.

Ik zit nu bijvoorbeeld na net geen 2 jaar in een eigen studio en spaar nu 1,5 punten per maand ipv 1 punt per maand omdat ik al in een woning zit. Dat betekent dat ik tegen de tijd dat ik 23 ben in een eigen 3 kamer appartement kan zitten.

De meesten bedenken zich pas dat ze zo'n appartement willen als ze gaan nadenken over samenwonen enzo, maar dan mag je dus lekker 4-5 jaar wachten voordat je erin kan.
pi_140529032
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:25 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik ga naar alles, alle hoorcolleges, werkcolleges, practicumdagen, etc. Dat scheelt heel erg veel. Niet alleen ben ik veel productiever op de uni, ook kan ik daar direct hulp vragen. Alleen bij één vak heb ik dit jaar de werkcolleges geskipt, en dat enkel omdat echt slecht waren georganiseerd samen met de hoorcolleges. Maar het valt prima mee ja, het is ook niet alsof je echt iedere week 40 uur kwijt bent aan je studie. Dat is het gemiddelde. Er zijn weken dat je 20 uur kwijt bent, er zijn weken dat je 50 uur kwijt bent, kan allemaal.
Ja ok, maar als je naast zo,n studie ook nog werkt in het weekend, dan bestaat je leven praktisch uit studeren en werken....

Dat je dat wil zeg.. :P
pi_140529038
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:24 schreef defineaz het volgende:

[..]

Studentassistent zijn is trouwens ook heel erg aan te raden. Vaak is het best leuk om te doen, je leert je medestudenten in lagere jaren kennen (en vaak ook je mede-studentassistenten), je haalt lesstof op die je anders zou vergeten (wat ook weer kan helpen bij je studie) en op de UU verdient het ook nog eens erg goed.
Ja, daar zit ik dus ook al over na te denken. Maar het probleem is dan dat je eigen practica niet meer kan volgen, waardoor je sowieso een jaar langer bezig bent. Moet nog even kijken of ik het dat waard vind.
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:26 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Gaat dat niet op basis van postcode en afstand tot Leiden? Dan maak je weinig kans :P
Er zijn ook nog andere dingen om voorrang mee te krijgen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja ok, maar als je naast zo,n studie ook nog werkt in het weekend, dan bestaat je leven praktisch uit studeren en werken....

Dat je dat wil zeg.. :P
Je kan 's avonds nog prima uit hoor. Sowieso doe ik de meeste avonden niks voor mijn studie. Alleen als er een deadline aankomt.
pi_140529054
Naja, jij bent in ieder geval wel perfect gemaakt voor een 9 tot 5 baantje Rezania... :)
pi_140529059
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:30 schreef theunderdog het volgende:
Naja, jij bent in ieder geval wel perfect gemaakt voor een 9 tot 5 baantje Rezania... :)
Er is niks mis met van 9 tot 5 op het lab staan.
pi_140529062
Van 9 tot 5 college hebben, dat is pas erg. :')

En dan willen ze verdomme nog avondcolleges in gaan voeren ook. :')_!
pi_140529064
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:31 schreef Rezania het volgende:

[..]

Er is per definitie iets mis met de 9 tot 5 werkmentaliteit in mijn opinie.. :P
pi_140529069
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:28 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, daar zit ik dus ook al over na te denken. Maar het probleem is dan dat je eigen practica niet meer kan volgen, waardoor je sowieso een jaar langer bezig bent. Moet nog even kijken of ik het dat waard vind.
Weet iemand hoe het zit met stufi? Want je krijgt toch voor je bachelor + 1 jaar uitloop stufi, en tijdens je master niks? Dan verlies je een jaar stufi of wat
pi_140529073
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:31 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik ken werkelijk geen énkele onderzoeker die 'van 9 tot 5' op het lab staat. Dat gebeurt alleen met practica vanwege verzekeringen enzo.
pi_140529074
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:32 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Weet iemand hoe het zit met stufi? Want je krijgt toch voor je bachelor + 1 jaar uitloop stufi, en tijdens je master niks? Dan verlies je een jaar stufi of wat
Ja.
pi_140529076
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:32 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik ken werkelijk geen énkele onderzoeker die 'van 9 tot 5' op het lab staat. Dat gebeurt alleen met practica vanwege verzekeringen enzo.
Van negen tot ongeveer vijf dan. Vaak genoeg tot half zes, zes uur bezig geweest. :P
pi_140529079
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 02:32 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Je krijgt alleen voor de nominale duur van je studie (bachelor=3 jaar) prestatiebeurs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')