abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140449565
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

[ Bericht 29% gewijzigd door kleinzusje op 28-05-2014 21:40:25 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_140450374
E mag hier komen LB O+ Dan ga ik dr haartjes doen O+

Verder alles gelezen. Klums beterschap en Skoap blij dat je de dokter hebt gebeld.
Mn dochter slaapt sinds 2 weken in haar eigen kamer. Mijlpaal ! Gaat goed. Klopt bij dr ontwikkeling.
Nu kruip ik naast haar als het rommelig is.

Spirit: Naar van het vallen. Ben ik dan de enige met zo'n zoeterik die gewoon op een stoel blijft staan ???
Hier is de dag verdeeld in 2 stukken. Sochtends gaan we naar buiten of naar de spelotheek. Soms een uitje/bezoekje/cafe/date. dan eten/slapen. Smiddags weer naar buiten/bieb/speeltuin of thuis knutselen/huishouden/spelen/lezen............... Helpen lukt goed als ik haar "eigen taakjes" geef. Dus ik maak het bed op en zij is bezig met het kussensloop .............

poepupdate:

Hier dus echt geen poepluiers meer he ;)
Nu elke ochtend en elke avond voor het slapen op het potje _O_

[ Bericht 24% gewijzigd door kleinzusje op 27-05-2014 23:15:25 ]
pi_140450829
KZ wat gaaf _O_

L liep laatst naakt in de badkamer en plaste zo de vloer onder en had het niet eens door. Gaat hier nog wel ff duren denk ik...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_140450943
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:17 schreef Skoap het volgende:
KZ wat gaaf _O_

L liep laatst naakt in de badkamer en plaste zo de vloer onder en had het niet eens door. Gaat hier nog wel ff duren denk ik...
Die van mij plast overal hoor ! Heeft het wel door, maar het poepen moet en zal in het potje :D

En die van jou kan zeggen : "mamma, mag ik een luier om , nu graag " :)

[ Bericht 9% gewijzigd door kleinzusje op 27-05-2014 23:25:10 ]
pi_140451315
Hahahaha! Ja dat laatste is waar ja :D misschien moet ik hem dat maar gaan leren :D
pi_140457769
Venco, heel herkenbaar! Hier heeft dat bijna 2 weken geduurd door verkoudheid en doorkomende kiezen en hoektanden, maar een paar dagen geleden was het zomaar ineens over! Toen dus niet willen/kunnen slapen, plakken en extra flessen. Nu slaapt ze weer heerlijk door al een paar dagen O+
Sarcasme. Herken het.
pi_140458186
KZ, jouw dochter is ook al een stukje ouder dan de mijne natuurlijk, maar ik ga de tips hier zeker meenemen! ^O^

Ik heb nog een vraag: wanneer koopje de eerste schoenen voor je kind? De ene website zegt als ze net kunnen staan, de andere pas als ze los kunnen stappen. Isa loopt graag en veel aan de hand, ook buiten, dus de slofjes en sokken voldoen niet meer, maar hoewiewaarwat?? :?
Sarcasme. Herken het.
pi_140458453
Ik zou dan wel schoentjes gaan kopen Spirit, maar alleen voor buiten. En binnen nog zoveel mogelijk van die aapjes of iets vergelijkbaars aan. Koop schoenen met zo'n flexibele mogelijke zool. Maar daarover kunnen ze je in de schoenenwinkel ook wel adviseren.
pi_140458458
Spirit, wij hebben Shoesme babyflex schoentjes voor haar gekocht. Die zijn geschikt voor als ze beginnen met lopen, superflexibele zool maar wel net iets meer steun.

J. stond er meteen heel stevig op. Enne...sinds zaterdag loopt ze ineens hele stukken los *O* O+ zoooo gaaf en schattig O+

Ik wilde nog een filmpje posten en een Efteling-update doen maar ik kom er gewoon niet aan toe.
pi_140458494
HA Lot, ik ga meteen zoeken gezien onze smaak O+

Ik was wel al bij normale schoenenwinkels geweest, maar die mensen leken er nog minder van af te weten dan ik, dus dat voelde niet fijn. Er zit in een dorp verderop wel een echte kinderschoenenwinkel, maar ik vind 60¤ voor eerste schoentjes ook weer een beetje overdreven, of ben ik nou een krent? :@

Edit: l0t wat doe je :( superleuke schoentjes maar ook duuurrrr ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_140458530
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 08:54 schreef Spirit82 het volgende:

Ik was wel al bij normale schoenenwinkels geweest, maar die mensen leken er nog minder van af te weten dan ik, dus dat voelde niet fijn. Er zit in een dorp verderop wel een echte kinderschoenenwinkel, maar ik vind 60¤ voor eerste schoentjes ook weer een beetje overdreven, of ben ik nou een krent? :@
Nee! Al helemaal niet om dat voeten best snel groeien in het begin (tenminste wat ik las op internet)
pi_140458547
quote:

Voor eerste schoentjes als ze echt kunnen lopen zou ik het zeker uitgeven.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_140459052
quote:

Ik ben heel erg voor goede schoenen. Hier dus altijd dure schoenen. Nou heb ik zelf "lastige" voeten. Ik zou nooit schornen 2de hands kopen.
Sinds de oudste 2,5 jaar is krijgt hij er ook een goedkoop paar naast ivm plassen/psz/enz vaak iets van cars ofzo. Maar schoenen is iets waar ik nooit op zou bezuinigen. Maar ik ben een miep wb schoenen. En ze hebben hier dud ook geen 10 paar schoenen.

alleen seizoensschoen zijn goedkoop (regenlaarzen, nep crocs, sandalen)
pi_140459440
Voor Djen zijn we schoenen gaan kopen toen ze buiten aan de hand mee kon lopen. Ze hebben 60 euro gekost. Een bulk geld.. maar het zijn wel fatsoenlijke.

Overigens werd bij ons juist een stevige zool aangeraden :?
Vond hoe ze ons behandelden wel heel prettig en kundig. Want hoe meet je in godsnaam zon voetje op en hoe weet je zeker dat het de juiste schoenen zijn :?

Dus ja, het is even een aanslag maar ik denk niet dat wij gaan bezuinigen op nieuwe schoenen. Overigens heeft ze nu 1 paar.
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:53:08 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140459611
Wij bezuinigen ook niet op schoenen maar proberen wel wat goedkoper uit te zijn door ze in Duitsland te kopen. M heeft 1 paar goede schoenen, 1 paar goedkope "zandbak"schoenen en 1 paar regenlaarsjes. Komt nog een paar sandalen bij. Maar ook die heb ik liever goed omdat hij daar de hele zomer (hopelijk :+ ) op loopt.

*O* voor de stapjes van J L0t! Wat goed!!!
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:53:32 #16
426379 elamanilo
elämänilo
pi_140459625
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 08:52 schreef L0t.. het volgende:
Spirit, wij hebben Shoesme babyflex schoentjes voor haar gekocht. Die zijn geschikt voor als ze beginnen met lopen, superflexibele zool maar wel net iets meer steun.

J. stond er meteen heel stevig op. Enne...sinds zaterdag loopt ze ineens hele stukken los *O* O+ zoooo gaaf en schattig O+

Ik wilde nog een filmpje posten en een Efteling-update doen maar ik kom er gewoon niet aan toe.
Ohhh wow!!! Gewoon opeens los! Wat knap!

En ik ben benieuwd naar je Efteling update! Hoe vond J. het?

Nog even over het opvoeden trouwens, ik las een heel mooi artikel over waarom kindjes huilen/dreinen en hoe je dat kunt opvangen, voor de geinteresseerden: linkje

[ Bericht 10% gewijzigd door elamanilo op 28-05-2014 10:03:26 ]
pi_140460288
Maar hoe lang doen ze dan met schoenen? Wat Skoap zegt, mijn kind groeit als kool dus die voetjes ook! Zij. Ze dan niet binnen 2 maanden uit die schoentjes gegroeid?
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:24:13 #18
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140460329
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:22 schreef Spirit82 het volgende:
Maar hoe lang doen ze dan met schoenen? Wat Skoap zegt, mijn kind groeit als kool dus die voetjes ook! Zij. Ze dan niet binnen 2 maanden uit die schoentjes gegroeid?
Is niet te voorspellen! Wij hadden ook goede schoenen als eerste schoentjes, van een euro of 50. Maar daar heeft ze wel de basis mee gelegd om goed te kunnen leren lopen. Ze heeft er denk ik zo'n 3 maanden op gelopen toen werden ze te klein. Maar! Die schoentjes waren maat 20 (oké, vielen klein) en ze draagt nu schoenen maat 21 (we zijn 10 maanden verder). Kortom, daar kan niemand een antwoord op geven denk ik :)
pi_140460589
Ik slaag heel goed voor schoentjes bij Van Haren (Elefanten) of Scapino (Dr Visser). Ik kan niet iedere keer twee paar schoenen van 60 euro gaan kopen. Veel blote voetjes bij ons trouwens. En de super flex heb ik bij alle 4 de meisjes overgeslagen. Ik ging van leren slofjes meteen naar de gewone schoentjes. Niet meteen de super stijve zool.

Ik koop in de sale trouwens vaak schoenen op de gok. Er komt altijd wel een moment waarop ze passen.

Mijn grote kinderen hebben echt veel schoenen. Sandalen, slippers, crocs, gympen, gympen, leren schoenen, enkellaarsjes. En ik geef het wel door als het nog goed is. Maar dat worden dan de "bij" schoenen.
Met een meidenkwartet
pi_140460831
Leuke plannen morgen met de kindjes?
Ik hoop dat er de komende 4 dagen een leuke strand dag tussenzit O+

En ik heb het voornemen om met alle 4 de meisjes even apart iets te doen.
Met een meidenkwartet
pi_140461008
Is lastig te zeggen denk ik. Evenals kleding. Ik denk dat wij eind maart maatje 22 hebben gekocht en die heeft ze nu nog. Ik voel wel iedere dag even aan de neus hoe ver haar grote teen komt en als ik denk dat het weer nodig is brengen we weer een bezoekje aan de schoenenwinkel :)
pi_140461263
Ik vind het ook flinke prijzen voor eerste schoentjes, maar echt: als je niet investeert in goed schoeisel zadel je je kind met levenslange voetproblemen op. Maar Elefanten en dr Visser zijn ook prima, en al een stuk betaalbaarder. Ik kocht vaak in de sale twee paar, waarvan een op de groei. Dat scheelde dan vast wat geld. (Anders lees je even terug, wat de rest dus zegt :+ )

Hier voor de oudste altijd een paar echt goede schoenen, een cheapassje erbij (meestal gympen), en regenlaarzen.

Lot, los lopen, wat goed! O+
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:59:19 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140461406
M heeft dik een half jaar met zijn schoenen gedaan.

Wat leuk Cathmar! Ik was gister even alleen met D boodschapjes doen. Heel gezellig. (en heel fijn zonder wagen). Met M doe ik nog wel eens apart iets maar de meiden zijn eigenlijk altijd samen.
pi_140461630
quote:
Luc zijn eerste paar dus wel. Na 2 maand had hij nieuwe nodig...

Ik probeer wel goede schoenen te kopen, maar hou echt aanbiedingen e.d. in de gaten....
En dan kun je vaak wel wat vinden tussen de 30-50 euro.
pi_140461647
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:31 schreef Cathmar het volgende:
Ik slaag heel goed voor schoentjes bij Van Haren (Elefanten) of Scapino (Dr Visser).
Yep die beide merken heeft Luc ook gehad. En zover ik weet zijn dat goede schoenen.
pi_140461841
quote:
Ze kan best binnen 2 maanden uit dr schoentjes groeien. Mijn oudste had in 1 maand 3 verschillende maten :')

Je kan ook eens kijken in Bataviastad. Ze hebben dr vaak geen verstand van schoentjes (behalve om ze op te meten qua maat) maar goedkoper is het wel.

En zoals eerder genoemd de zooltjes moeten erg flexibel zijn.
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:14:29 #27
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140461846
Dat zijn ook goede schoenen volgens mij :Y Als je schoenen in een fatsoenlijke schoenenwinkel koopt (niet bij de H&M of zo) en ze worden goed aangemeten dan zit je denk ik altijd wel goed inderdaad. En je ziet zelf ook wel of het kwaliteit is of niet. Leren schoenen, geen plastic, dat soort dingen.
pi_140461883
Mijn oudste deed altijd netjes een half jaar met zijn schoenen, dat kan dus ook :)
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:16:38 #29
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140461915
Ik ben nog steeds zo blij met mijn adresjes in Duitsland. Sowieso goedkoper maar ook heel erg veel keuze (wat ze bij de plaatselijke Van Haren in totaal aan babyschoenen hebben, hebben ze daar per maat) en erg kundig personeel. M heeft vrij brede voeten en een hoge wreef en ze wist feilloos de juiste schoenen te vinden. En ze hebben ook nog wat speeltoestellen met glijbaan midden in de winkel O+ _O_
pi_140461937
Vraag: hoe laat gaan jullie dreumesjes 's avonds naar bed?

Wij vinden tussen 19 en 19:30 voor beide kinderen een mooie tijd. Maar de laatste tijd lijkt hij echt nog veel te wakker dan? Spelen en klimmen en lachen en kletsen. Niet heel erg, maar ik vraag me af of we dan niet beter kunnen inzetten op een latere bedtijd voor hem.
pi_140461951
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:16 schreef Kyara het volgende:
Ik ben nog steeds zo blij met mijn adresjes in Duitsland. Sowieso goedkoper maar ook heel erg veel keuze (wat ze bij de plaatselijke Van Haren in totaal aan babyschoenen hebben, hebben ze daar per maat) en erg kundig personeel. M heeft vrij brede voeten en een hoge wreef en ze wist feilloos de juiste schoenen te vinden. En ze hebben ook nog wat speeltoestellen met glijbaan midden in de winkel O+ _O_
Welke winkel? Online ook?
Met een meidenkwartet
pi_140461975
Welke schoenenwinkel is dat Kyara? Mijn schoonvader woont in DLD, anders gaan we ook eens kijken als we daar toch zijn :)
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:19:45 #33
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140462034
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:17 schreef L-E het volgende:

Wij vinden tussen 19 en 19:30 voor beide kinderen een mooie tijd. Maar de laatste tijd lijkt hij echt nog veel te wakker dan? Spelen en klimmen en lachen en kletsen. Niet heel erg, maar ik vraag me af of we dan niet beter kunnen inzetten op een latere bedtijd voor hem.
Euhm ja, hier gaan ze rond dezelfde tijd naar bed. Maar ze zijn ook erg vaak om 20.30 uur weer beneden voor een half uurtje.... zelfde probleem dus.

Irritante is hier alleen dat M echt niet eerder naar bed wil dan zijn zusje en hij moet echt wel om 19.30 uur in zijn bed liggen.
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:20:18 #34
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140462046
Schoenenwinkel is in Kleve, vlakbij de oude Elefantenfabriek.
pi_140462145
quote:

19:00, soms wat later in het weekend, maar bijna altijd rond 19:00
Luc is dan ook echt moe.. Meestal ligt hij binnen 5 min te slapen. Dus voor hem is het ook wel echt wel de juiste slaaptijd.
pi_140462166
quote:

Dat vind ik dus ook een mooie tijd maar Fee vind van niet. Als ik haar wel breng dan is ze na een half uur wakker en blijft ze op tot 23:00. :{
pi_140462182
Kiek tan O+

pi_140462207
Tally, je hebt gewoon je eigen kind gekloond!
pi_140462261
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:24 schreef L-E het volgende:
Tally, je hebt gewoon je eigen kind gekloond!
Ik ben gewoon een wetenschapper! Ha!
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:50:10 #40
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140463156
Wat een mooie foto Tally! En wat lijken ze toch ontzettend veel op elkaar!
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:50:49 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140463176
Het is duidelijk dat er bij jullie thuis 1 iemand is met hele dominante genen.... :D
pi_140463187
OK, dan moet ik er maar aan wennen dat ik een duur kind heb. Zaterdag die kinderschoenenwinkel van binnen bekijken dus! :) Thanks!

En mooi artikel onder die link Belle.

Tally, je kloontje O+

LE, hier rond 7 uur. Er zitten periodes tussen dat ze moeilijk inslaapt. Als ze dan wel echt moe is, maar behoefte aan ons heeft, gaan we boeg haar op ons bed zitten/liggen en helpen we haar in slaap komen. Steeds opnieuw. Als ze WAKKER!! is, heeft dat geen nut en nemen we haar nog even bij ons in de woonkamer waar ze mag spelen/knuffelen. Meestal geven we haar dan na een half uur/uur keten nog een fles en is ze dan alsnog vertrokken. Wat we ook doen tot nu toe, ze gaat steeds uiteindelijk weer terug naar die 7 uur.
Sarcasme. Herken het.
pi_140463201
Wahaha die foto.. vet!

Hier ligt ze er om 19 - 19.15 in. Meestal ligt ze nog effe te keten en ginnegappen en verhaaltjes te vertellen maar dan valt ze al gauw in slaap.
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:34:04 #44
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140464465
Bij M twijfelde ik vorige week of hij waterpokken had (ook nav die pokkenmeet). Ik heb het uiteindelijk op hitte-uitslag gegooid maar bij nader inzien waren het geloof ik toch waterpokken.... :')
pi_140465226
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:50 schreef Kyara het volgende:
Het is duidelijk dat er bij jullie thuis 1 iemand is met hele dominante genen.... :D
*)
pi_140465272
quote:
dat wisselt enorm. 3 mnd - 6 mnd gemiddeld denk ik.
je koopt ze vaak met iets ruimte dus zijn ze nietgelijk te klein.
Maar mijn oudste had vorig jaar een jaar lang dezelfde maat, om vervolgens in twee maanden een groeispurt te maken.
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:02:38 #47
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140465492
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:34 schreef Kyara het volgende:
Bij M twijfelde ik vorige week of hij waterpokken had (ook nav die pokkenmeet). Ik heb het uiteindelijk op hitte-uitslag gegooid maar bij nader inzien waren het geloof ik toch waterpokken.... :')
Hier nu ook de twijfelzone. Er heersen waterpokken op het KDV en E had maandag 3 rode plekjes. Gister zijn er 4 bij gekomen dus het KDV dacht ook aan pokken. Nu is er nog niks bijgekomen en lijkt 1 plekje zelfs weer te verdwijnen :? . Lekker, zo vlak voor onze vakantie :o. Ben heel benieuwd of het nu wel of geen waterpokken zijn, ik neig zelf nu naar niet. Mijn huisarts had gezegd dat meestal na het verschijnen van het eerste plekje, er binnen 24 uur nog vele plekjes volgen, om al snel blaasjes te worden. Wordt vervolgd :+
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:05:36 #48
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140465592
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:02 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Hier nu ook de twijfelzone. Er heersen waterpokken op het KDV en E had maandag 3 rode plekjes. Gister zijn er 4 bij gekomen dus het KDV dacht ook aan pokken. Nu is er nog niks bijgekomen en lijkt 1 plekje zelfs weer te verdwijnen :? . Lekker, zo vlak voor onze vakantie :o. Ben heel benieuwd of het nu wel of geen waterpokken zijn, ik neig zelf nu naar niet. Mijn huisarts had gezegd dat meestal na het verschijnen van het eerste plekje, er binnen 24 uur nog vele plekjes volgen, om al snel blaasjes te worden. Wordt vervolgd :+
Maar er zijn ook kinderen die 1 plekje hebben en nauwelijks last hebben.

J zit nu duidelijk onder dus ik denk met terugwerkende kracht dat het bij M dus ook waterpokken zijn geweest. Ik zou namelijk niet weten hoe ze het anders zouden moeten krijgen.

En stiekem hoop ik dan ook want dan is ie er goed vanaf gekomen :+
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:07:15 #49
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140465651
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

Maar er zijn ook kinderen die 1 plekje hebben en nauwelijks last hebben.

J zit nu duidelijk onder dus ik denk met terugwerkende kracht dat het bij M dus ook waterpokken zijn geweest. Ik zou namelijk niet weten hoe ze het anders zouden moeten krijgen.

En stiekem hoop ik dan ook want dan is ie er goed vanaf gekomen :+
Ik hoop dat eerste ja :Y. M is er dus ook niet ziek van geweest? Hoe lang duurde het bij J van pok1 tot 'vol'?
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:09:31 #50
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140465718
Euhm, J was eerst gewoon verkouden en hangerig (allebei trouwens). Was het hele waterpokkengedoe alweer vergeten en net zaten er ineens een stuk of 10 op haar buik. Bij nadere inspectie vond ik er ook een paar op rug en nek. Maar wanneer de 1e er zat? Geen idee? :@ Er kan er maar zo 1 gezeten hebben die ik niet gezien heb :@
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:15:10 #51
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140465910
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:09 schreef Kyara het volgende:
Euhm, J was eerst gewoon verkouden en hangerig (allebei trouwens). Was het hele waterpokkengedoe alweer vergeten en net zaten er ineens een stuk of 10 op haar buik. Bij nadere inspectie vond ik er ook een paar op rug en nek. Maar wanneer de 1e er zat? Geen idee? :@ Er kan er maar zo 1 gezeten hebben die ik niet gezien heb :@
Ah oké. E's plekje zat midden op haar voorhoofd dus die was niet te missen :+. Ik ben daar vooral benieuwd naar ivm een vliegreis zeer binnenkort :X maar ik zal het gewoon moeten afwachten...
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:17:22 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140465972
Ohjee Kyara en Soesa, hopelijk valt t mee!

Ela, wat een mooi artikel! O+ Ik denk dat ik zelf zo opgevoed ben en E intuďtief ook zo benader, maar fijn om de redenering erachter te lezen :Y
pi_140466152
Phaidra, ik ben wel nieuwsgierig wat hij nu droomde met die aardbei. Jammer dat je dat nog niet kan vragen :D
Zielig en lief dat hij nu dingen eng gaat vinden

Gulara wat een slimmerd die Pi O+

Cwen, hopelijk went ze gauw aan haar eigen kamer. Tot over drie maanden :*

Spirit wat een lieve hulp heb jij O+

Tally jouw meiden O+

Ela, wat leuk zo’n learning tower. Gaaf dat je die zelf gaat maken

Olf ik vind het zo leuk dat jij elke dag nog meer lijkt te gaan genieten van je meisje O+
En dat ze het KDV zo leuk vindt dat je haar niet meer te vroeg mag halen :D
Riley heeft dat (nog) niet. Die mag ik niet eens meer op de grond zetten als ik eenmaal binnen ben :D

Kyara wat sneu twee snotterige meisjes :*

Shandaly wat lief van het KDV zeg O+
En klap eens in je handjes. Zo leuk om te zingen met je kindje. Riley schudt alleen nee bij de scheepjes die voorbij varen :D
En ze doet ook in de manenschaan de bewegingen na. En met ‘ik zag twee beren’ zingt zij: “ieieie, a,a,a

Venco, dat valt zeker tegen. Beterschap voor je kleine man :*
Heeft hij verder wel goed geslapen :*

Kleinzusjes volgens mij ben jij echt een van de weinige met zo’n braaf kind :D
*O* voor de mijlpaal van het slapen in de eigen kamer en voor het poepzindelijk zijn
Jouw dagplanning is zo mooi O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:17 schreef Skoap het volgende:
KZ wat gaaf _O_

Dat deed Riley laatst ook. Ze stond even in haar blotte billen terwijl ik een luier haalde en het liep ineens langs haar benen. Ze keek echt zo naar beneden wat ze nu voelde :D

Spirit ik ben schoentjes gaan lopen toen ze kon lopen en haar aapies versleten waren door het buiten lopen (maar dat was in de winter, dus op blote voeten buiten vond ik geen goed idee)
Ik vind jou geen krent dat je dat te duur vindt. Ik vind een goede kwaliteit schoenen heel belangrijk, maar die heb je ook voor een stuk minder dan de ¤ 60,- (bij van Haren, Scapino ezo)

Lot wat knap van J *O*

Ela heel interssant stuk. Ik merk dat als ik lekker in mijn vel zit dat ik al een aantal dingen doe als Riley in zo’n bui zit. Maar als ik moe ben, of me onzeker voel reageer ik soms wel een beetje te kortaf :@

Kyara leuk dat je alleen met D. op stap was. Sowieso vind ik het knap hoe jij jouw aandacht verdeelt over je drie kindjes O+

Riley gaat meestal tussen half zeven en zeven uur naar bed en slaapt dan tot de volgende ochtend (tot 6 uur – 7 uur)
Vanmorgen was ze voor zessen wakker. Ik had nog niet eens mijn koffie op. Was ik een beetje van slag van. (ik was vergeten mijn brood klaar te maken voor mijn werk)
Maar ze was wel heel lief knuffelig. We hebben samen muziek geluisterd O+

Tally die foto met die foto in de hand O+

En ik heb bijna vakantie *O*
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:27:59 #54
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140466299
Lekker vakantie Omen! Je gaat naar de camping toch? En wat een monsterpost weer _O_

Zingen met je kindje, zo leuk ja O+ kan niet wachten tot E ook echt mee gaat zingen!

Wij waren vanochtend naar de Ikea, lekker rustig dacht ik. Boy was I wrong!! :o En iedereen keek om naar mijn lieverdje in de winkelwagen O+
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:43:59 #55
426379 elamanilo
elämänilo
pi_140466757
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:23 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook een mooie tijd maar Fee vind van niet. Als ik haar wel breng dan is ze na een half uur wakker en blijft ze op tot 23:00. :{
Ha, precies deze inderdaad! Hier was het lang rond 19/19:30 maar nu doet ze dan een kort slaapje en blijft ze daarna op tot ik in bed ga. Vandaar dus onze nieuwe strategie sinds een paar dagen om d'r rond half 9/9 uur in bed te brengen en die werkt vooralsnog! Heb ik daarna nog even een paar uurtjes voor mezelf :)
pi_140466971
Hier naar bed rond 19.30, maar dat is pas echt een enigszins stabiele tijd sinds ze 1 slaapje doet. Daarvoor was het vaak een stuk later.

Een tegengeluid, ik besteed echt geen 60 euro aan schoentjes, mijne loopt op h&metjes. Thuis vaak blootsvoets.

Oh en pas ging het hier over regels hebben. Ik vind het juist fijn om (ook) thuis te oefenen met het idee dat er ook anderen zijn, dat je niet altijd alles onmiddellijk kan krijgen en dat er nu eenmaal dingen zijn die misschien niet leuk zijn maar erbij horen. Uiteindelijk is op deze manier heel veel mogelijk, is het altijd ontspannen thuis maar denk ik dat ze toch al heel veel belangrijke waarden meekrijgt door een paar basisregels.

Omen bijna vakantie jeeeeee!

LB, ze heeft de show gestolen dus? Foto's!

Hier waren waterpokken wel best heftig, fijn als het lekker snel en rustig voorbij waait!
pi_140469424
Oei Kyara, arme J. D nog niks? Hoop dat M er goed vanaf is gekomen dan.

L is een hele tijd heel vroeg wakker geworden. Toen hij 's avonds ook slecht insliep hebben we zijn bedtijd van 7 naar 8 uur verplaatst. Nu slaapt hij direct in en wordt rond half 7 wakker.

Tally je kloon O+

Hier ook geen hele dure schoenen. Maar let wel op de zooltjes. Met als toppunt slippers voor 2,50 van primark. Hij wil ze de hele dag aan (geeft ze aan mij en dan moet ik ze aandoen bij hem) en loopt er goed op :D
pi_140473190
quote:

Het was hier ook meestal 19 uur, maar sinds de klok vooruit is gegaan, is bedtijd ook ca. 3 kwartier tot een uur opgeschoven. Nu dus rond 20 uur slapen. Ik vind het zelf ook wel prettig, wat meer speling tussen eten en slapen. Ik heb ook het idee dat eerder echt niet gaat lukken. Ik merk tegenwoordig al verschil als hij 's ochtends heeft uitgeslapen (lees: later wakker dan 6 uur) of tussen de middag langer dan 2 uur slaapt. Dan is naar bed gaan een stuk lastiger en wordt het al gauw 20.30.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140473483
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:34 schreef Kyara het volgende:
Ik lees overal dat waterpokken een incubatietijd van 2-3 weken hebben. Dan kan het vast niet van mijnes komen ;) (al was ik niet gekomen als hij al plekjes had gehad. Maar ja, dat zagen we dinsdag pas -O- ).

Maar balen zeg.. Ik vond het echt sneu, dat koppie vol met pokken. Maar werkelijk iedereen zei dat hij wel heel erg onder zat :'). Blijkbaar kan het ook anders.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140473763
Hier had hij trouwens maandagavond het allereerste plekje, dinsdag bij opstaan duidelijk waterpokken (+20 plekjes) en in de loop van de dag zag je er elk uur plekjes bij komen. Woensdagochtend ook nog wat extra erbij, toen ook al echt blaasjes. Daarna stabiel en vrijdag waren de meeste plekjes ingedroogd. Koorts van woensdagochtend tot vrijdag begin van de middag. Ik zal bij uitzondering een foto plaatsen :P.

*weg*

[ Bericht 46% gewijzigd door Phaidra op 28-05-2014 18:38:29 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140473856
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:03 schreef Phaidra het volgende:
Hier had hij trouwens maandagavond het allereerste plekje, dinsdag bij opstaan duidelijk waterpokken (+20 plekjes) en in de loop van de dag zag je er elk uur plekjes bij komen. Woensdagochtend ook nog wat extra erbij, toen ook al echt blaasjes. Daarna stabiel en vrijdag waren de meeste plekjes ingedroogd. Koorts van woensdagochtend tot vrijdag begin van de middag. Ik zal bij uitzondering een foto plaatsen :P.
Ja zo ging het bij L ook. Maar die zat er echt heel erg onder. Arm ding ;(
Vooral in de luier-area

Ach gossie, die zit er inderdaad goed onder. Bij Luc was het niet zo erg in zijn gezicht.
Maar voor de rest wel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Skoap op 28-05-2014 17:15:42 ]
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:19:30 #62
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140474263
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 16:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik lees overal dat waterpokken een incubatietijd van 2-3 weken hebben. Dan kan het vast niet van mijnes komen ;) (al was ik niet gekomen als hij al plekjes had gehad. Maar ja, dat zagen we dinsdag pas -O- ).

Maar balen zeg.. Ik vond het echt sneu, dat koppie vol met pokken. Maar werkelijk iedereen zei dat hij wel heel erg onder zat :'). Blijkbaar kan het ook anders.
Ik las dat ze besmettelijk zijn tot de dag voordat de vlekjes verschijnen.

Maar goed, het maakt ook niet uit. Ze moeten het toch krijgen en de timing is hier eigenlijk wel goed nu ;) :+

Hoe gaat het nu met I? Wel sneu dat hij zo onder zat. J heeft het nu vooral op haar buik en rug/nek. Het worden er wel steeds meer.

Volgens mij heeft J de pokken en D de jeuk :D
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:20:15 #63
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140474283
Och jeetje, dat is inderdaad wel heel erg onder zeg :o Arm kind. Heeft hij er ook erg last van gehad?
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:20:46 #64
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140474300
(hij is trouwens volslagen onherkenbaar door die pokken ;) )
pi_140474386
Ah gos, Phaidra! Zelfs in zn oor?
wat een mooi jongetje O+
  woensdag 28 mei 2014 @ 18:23:52 #66
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140476655
Zou het zin hebben om haar wel in een havermoutbad te stoppen? Er is niks open. En ze moeten vanavond in bad en ik heb het in huis.

Dan moeten ze alleen wel alledrie in de havermout :D
pi_140477101
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:20 schreef Kyara het volgende:
(hij is trouwens volslagen onherkenbaar door die pokken ;) )
:D

Ja, hij had wel veel jeuk, echt heel zielig. Helemaal onrustig, vooral 's nachts en dan zag je hem instant ontspannen als we hem insmeerden met Kidsclin ;(

Het is nu redelijk over, veel korstjes zijn er al af. Hij heeft uiteindelijk niet veel gekrabt, hij luisterde zowaar :o!

Fieder, ook in zijn oren inderdaad! En heel veel achter zijn oren.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 28 mei 2014 @ 19:33:14 #68
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140479324
Oh jeetje, ik heb de foto gemist maar zo te horen had I het pittig te pakken!

Ik vermoed dat wij hier met een hele lichte vorm te maken hebben (klop af) als ik jouw verhaal zo lees (en ook van Kyara). Hier dus maandagochtend 1 pokje en nu 7. Er zijn 2 plekjes die al een blaasje hebben, verder niet. Lijkt ook niet te jeuken en ze is gewoon hartstikke zichzelf. Ik hoop heel erg dat het hierbij blijft. Gelukkig maar dag het zo mild lijkt te zijn hier want anders moesten we onze vakantie annuleren :X.
pi_140483227
Phaidra, fijn, dat de waterpokken bij I over zijn. Hij zat echt onder.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_140483234
Even jullie mening want ik twijfel toch een beetje:
Nu had Aiden gisteravond wat verhoging en vandaag weer maar hij heeft goed geslapen, prima gegeten en na een zetpil ging het vanmiddag prima met hem. Man is gaan werken en ik ben met mijn zoontje om boodschappen geweest en bij mijn ouders gegeten. Kreeg hij weer verhoging en is nu lekker naar z'n bedje.

Man vond het niet zo'n goed idee dat ik met Aiden naar buiten ben geweest en naar mijn ouders (wonen in hetzelfde dorp) omdat hij niet zo in orde was.
Ik dacht dat het wel kon omdat hij vanmiddag gewoon gezellig was. Ik doe dan toch niets fout of onverantwoordelijks? :@
pi_140483498
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:54 schreef vencodark het volgende:
Nu had Aiden gisteravond wat verhoging en vandaag weer maar hij heeft goed geslapen, prima gegeten en na een zetpil ging het vanmiddag prima met hem. Man is gaan werken en ik ben met mijn zoontje om boodschappen geweest en bij mijn ouders gegeten. Kreeg hij weer verhoging en is nu lekker naar z'n bedje.

Man vond het niet zo'n goed idee dat ik met Aiden naar buiten ben geweest en naar mijn ouders (wonen in hetzelfde dorp) omdat hij niet zo in orde was.
Ik dacht dat het wel kon omdat hij vanmiddag gewoon gezellig was. Ik doe dan toch niets fout of onverantwoordelijks? :@
ik ben heel makkelijk met dat soort dingen. Buitenlucht is gezond. Zolang ze niet versuft alleen op de bank kunnen hangen lekker naar buiten gaan.

Sowieso moeten sommige dingen gebeuren ook al zijn de kids ziek.
pi_140483651
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:58 schreef As1981 het volgende:

[..]

ik ben heel makkelijk met dat soort dingen. Buitenlucht is gezond. Zolang ze niet versuft alleen op de bank kunnen hangen lekker naar buiten gaan.

Sowieso moeten sommige dingen gebeuren ook al zijn de kids ziek.
+1
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:10:47 #73
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140484202
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 19:33 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh jeetje, ik heb de foto gemist maar zo te horen had I het pittig te pakken!

Ik vermoed dat wij hier met een hele lichte vorm te maken hebben (klop af) als ik jouw verhaal zo lees (en ook van Kyara). Hier dus maandagochtend 1 pokje en nu 7. Er zijn 2 plekjes die al een blaasje hebben, verder niet. Lijkt ook niet te jeuken en ze is gewoon hartstikke zichzelf. Ik hoop heel erg dat het hierbij blijft. Gelukkig maar dag het zo mild lijkt te zijn hier want anders moesten we onze vakantie annuleren :X.
Ik hoop het ook voor jullie.
Hoop ook dat het hier zo blijft. En ben benieuwd wanneer D het krijgt want kan me niet voorstellen dat zij de dans ontspringt. Zij is sowieso wat hangeriger.
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:12:25 #74
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140484302
quote:

Niks aan de hand hoor, sowieso als hij zelf in orde is hoef je echt niet thuis te blijven om een beetje verhoging.

En soms is een beetje afleiding ook gewoon fijn. En wat As ook zegt: buitenlucht is gezond.
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:15:02 #75
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140484445
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:10 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik hoop het ook voor jullie.
Hoop ook dat het hier zo blijft. En ben benieuwd wanneer D het krijgt want kan me niet voorstellen dat zij de dans ontspringt. Zij is sowieso wat hangeriger.
Dat hoop ik idd ook voor jullie :Y. Het zou knap zijn als D ze niet krijgt :D

Venco, daar vind ik niks onverantwoords aan. Zoals ik hierboven schrijf, zoals het er naar uitziet gaan wij op vakantie met ons waterpokkenkind :+.
pi_140484489
Venco ik denk ook dat je niks 'fouts' hebt gedaan hoor. En, als ik het even op mezelf betrek .. Als ik ziek ben kan een beetje frisse lucht soms echt heel erg helpen! :)

Wat hier al gezegd wordt, zolang ze niet suf en slaperig zijn etc. kan het niet zo'n kwaad denk ik :)
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:45:11 #77
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140486078
Niet teruggelezen, want verjaardagsdag.. Noor nu officieel een dreumes O+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geweldige dag gehad, met taart, die ze niet lustte :') mooie cadeaus, veel aandacht en een dame die daar volop van genoot!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:48:52 #78
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140486263
Gefeliciteerd met je dreumes XM! En welkom!

Wat een leuke fotospam O+ Wat heeft ze gekregen?
M lustte ook geen taart op zijn 1e verjaardag :D
pi_140486477
XM, nogmaals gefeliciteerd., en die laatste foto, zo trots met haar feesthoed O+
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:53:40 #80
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140486540
Van ons een wheelybug. En van de opa's en oma's en van mijn schoonzusje en zwager:

- fisher price speeltafeldinges (volgens mij dezelfde als jij hebt Kyara)
- zoek Nijntje spel
- houten dierentuinpuzzel
- Nijntje 'tv'
- kikker handpop
- zilveren armbandje met haar naam (helaas te klein, dus moet nog even terug)

Echt schandalig verwend dus :Y.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:59:01 #81
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140486843
Goed verwend! Leuk!
Die speeltafel is wel leuk inderdaad :Y En wheelybug O+
pi_140487383
Gefeliciteerd en welkom XM! *O* Mooie spam van Noor, wat was ze al meteen duidelijk zichzelf! Zie meteen Noor in die allereerste foto :Y.

Ze is goed verwend! Fijn dat ze genoot van haar feestje.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140487397
XM *O* Prachtige meid heb je ! O+

Omen: Braafste van de dreumesjes ja ;) O+

Alles bijgelezen, maar : Nu even reageren op veel maar niet alles ( sorry) :

quote:

Prima toch ! Wel zorgen voor korte uitstapjes weinig prikkels en veel rust

quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 16:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]

En toen kwam je ons tegen :D

quote:

Lekker zo laten ! Middag wat inkorten O+

quote:

Hier bardossa via bitterend. Nieuw nog ! Daarna veel via MP, ook nieuw ! In de oude Hoogstraat maat laten nemen. Welke maat heeft ze ? Ik heb nog ladingen voor straks :D
  woensdag 28 mei 2014 @ 22:14:40 #84
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_140487639
XM welkom! Leuke spam O+

Lauren heeft nog geen waterpokken gehad. Nathan had ze 3 jaar geleden en zo te horen zoals phaidra's ventje :')
Kyara, wel fijn dat de timing OK is, maar toch sterke, zieke kindjes zijn sneu. Wel fijn datM zo weinig pokken had!

Venco, kindjes hebben heel snel koorts. Soms moet er wel eens iets.

Schoenen: flex zooltjes inderdaad! Beetje jammer dat die bij van haren en scapino tot maat 21 gaan :') Lauren haar eerste schoentjes (maat 22) waren dus ook 50 euro en de bloemetjes vallen er stuk voor stuk af -O- . maar goed, het gaat om de zool. Ze loopt trouwens zo goed nu! Prachtig om te zien! Ze loopt nu ook wel eens op laarzen of teva's. Binnen op blote voeten oid sokken. Oh, en als we naar buiten gaan pakt ze zelf haar scoren en gaat ze op de trap zitten om ze aan te doen O+ niet dat dat lukt maar ik vind het zo leuk dat ze dat alk echt door heeft! Bij thuis komst weer op de trap en dan telt ze het klittenband los O+
  woensdag 28 mei 2014 @ 22:15:49 #85
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140487697
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:10 schreef kleinzusje het volgende:
Welke maat heeft ze ? Ik heb nog ladingen voor straks
*)
  woensdag 28 mei 2014 @ 22:17:15 #86
426379 elamanilo
elämänilo
pi_140487755
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:15 schreef Kyara het volgende:

[..]

*)
+1
pi_140488007
Mail de maten en wensen maar door dames ;) *;
  woensdag 28 mei 2014 @ 22:23:53 #88
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140488075
Ik heb nog geen maten -O-
Maar als je 2 paar (bijna) dezelfde hebt in 1 maat..... ;)
pi_140488238
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:23 schreef Kyara het volgende:
Ik heb nog geen maten -O-
Maar als je 2 paar (bijna) dezelfde hebt in 1 maat..... ;)
Nee, wel echt verschillend :{
pi_140488292
truste ! Barre nacht ! Tandjes en kiezen...................... :W
pi_140488478
Ik duim voor een rustige nacht KZ :*

Zag nu pas de lieve opmerking van Fieder :@. Dank je, ik vind hem ook wel goed gelukt ;).

Pessie, kan het kloppen dat jij wel mijn foto in de fb-groep van langvoeders hebt gezien? Geeft ook wel een goede impressie :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 28 mei 2014 @ 22:33:35 #92
426379 elamanilo
elämänilo
pi_140488495
Oei, kusje voor je dame! Slaap lekker!
  woensdag 28 mei 2014 @ 22:39:56 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140488759
Sterkte KZ :{

Hier ook een meisje dat maar met moeite ging slapen. En dan nog pas om half 10 na alweer een keer wakker te zijn geworden wegens weinig lucht ;(
  woensdag 28 mei 2014 @ 22:52:02 #94
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140489410
Oeh en XM gefeliciteerd met je grote meid!! *O* Die laatste foto is echt priceless _O_
pi_140489575
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:10 schreef kleinzusje het volgende:
XM *O* Prachtige meid heb je ! O+

Omen: Braafste van de dreumesjes ja ;) O+

Alles bijgelezen, maar : Nu even reageren op veel maar niet alles ( sorry) :

[..]

Prima toch ! Wel zorgen voor korte uitstapjes weinig prikkels en veel rust

[..]

En toen kwam je ons tegen :D

[..]

Lekker zo laten ! Middag wat inkorten O+

[..]

Hier bardossa via bitterend. Nieuw nog ! Daarna veel via MP, ook nieuw ! In de oude Hoogstraat maat laten nemen. Welke maat heeft ze ? Ik heb nog ladingen voor straks :D
Wwwooohhh *O* Ik voel weer een meet aankomen ;) Ik denk maat 18/19 zoiets. 20 is in elk geval nog te groot.
Sarcasme. Herken het.
pi_140489659
Hey zeg piranha's :( Beetje m'n schoenen inpikken hier :{w
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:00:34 #97
378192 -mandy-
I am who I am
pi_140489865
Gefeliciteerd met je dreumes XM *O* !

Sterkte komende nacht KZ :*

Zo zag mijn kwarkmonstertje er uit vanavond :Y)
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_140491245
XM welkom met je knappe 1-jarige! Ze kijkt echt zoooooo trots op de foto met de verjaarsmuts! O+ Klinkt alsof jullie een fijne dag hebben gehad. Het dreumesenjaar is voor mij tot op heden nog toffer dan het babyjaar! Ook jullie gun ik een mooi jaar, waarin misschien sommige angsten en twijfels van het afgelopen jaar deels worden vervangen door vertrouwen in jullie knappe meis. O+
pi_140497198
Welkom XM! En eigenlijk wat Olf zegt, tot nu toe is t dreumesjaar echt supertof!

Tally, die foto! O+

Phaidra, beterschap voor je waterpokjes dreumes :* oh en bij Kyara ook lees ik! Oh en Soesa!

Hier gaan we om 19.00 met Ow naar boven richting bed. Eigenlijk altijd nog ff douchen en soms een was ophangen ofzo. Hij slaapt dan ergens tussen 19.30 en 20.30. Hij slaapt tot +/- 00.00 goed. Daarna zullen we t maar niet over hebben :O (na 6 nachten doorslapen werd Ow een klein beetje ziekjes en sindsdien zijn we weer terug bij af)

Over schoentjes, hier bij van Haren voor 40 euro in maat 20. Prima! Wil nu alleen nog goedkope sandaaltjes ergens scoren :)

Slaapse kz!

Haha O+ ik zie kwark! Oja en een dreumes :D

Iemand nog een leuk idee voor morgen (nouja vandaag) We willen iets leuks met Ow doen, maar t weer wordt niet echt super. En ik heb deze week al 2x gezwommen ;)
pi_140498543
XM welkom! Wat een mooie spam en fijn dat het zo'n leuke dag was :). Heeft ze nog veel last gehad van de muggenbulten?

Mandy wat een heerlijke foto *; Je hebt echt een pretletter volgens mij!

Beterschap voor de kindjes met waterpokken :* Laat ze hier nog maar even wegblijven met de vakantie over 1,5e week in het vooruitzicht.

L-E, hier niet echt een vaste bedtijd maar meestal is ze toch wel echt moe tussen 19 en 20. In slaap borsten duurt hier altijd wel even, niet uitzonderlijk dat ik > een uur met haar zit voor ik haar over kan leggen in haar bedje. Dus dan ligt ze regelmatig pas echt in bed rond 21 uur. De laatste weken wordt ze weer erg vaak wakker 's nachts. Ze is ook bezig met zoveel nieuwe ontwikkelingen nu en er komen een hoop kiezen door dus het is ook wel verklaarbaar.

Ik had het artikel al eens gelezen Ela, maar het blijft een goed stuk.

Opvoeding is wel iets waar ik veel over nadenk en ook veel over lees. Ik ben zelf erg voorwaardelijk opgevoed en dit is iets wat ik voor J. absoluut niet wil. Ik wil dat zij weet dat ze altijd geaccepteerd zal worden door ons ongeacht de keuzes die ze maakt en niet altijd op zoek hoeft te zijn naar onze goedkeuring zoals ik dat zelf wel erg heb ervaren met mijn ouders altijd.
Ik probeer dus ook niet op te voeden met straffen en belonen maar ik merk dat dit nog niet altijd vanzelf gaat als je nooit een goed voorbeeld hebt gehad wat dat betreft.

Nou goed, de Efteling dus :). Het was leuk! Ondanks dat ze nog erg klein is was ze al best gefascineerd door alles wat er te zien viel in het sprookjesbos en uiteraard vond ze de paddenstoelen helemaal geweldig O+. Ook de speeltuin met de piano waar je over kunt lopen was een groot succes. Ze is echt de hele dag supervrolijk geweest (maar eigenlijk is ze dat altijd wel ;)).Enige minpuntje was dat mijn moeder, broertje en zusje ook mee waren. En mijn moeder heeft dus gewoon géén geduld. Wij willen gewoon J. volgen, als zij een kwartier bij een sprookje wil blijven kijken, prima, leuk. Mijn moeder gaat dan lopen pushen om verder te gaan en hierdoor ontstonden er wel wat irritaties bij vriend en mij wat echt wel een klein stempeltje heeft gedrukt op de dag. Nouja, is mijn eigen schuld, had ook meteen moeten zeggen dat we met z'n drieën wilden gaan. Volgende keer doen we het anders :).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Loj, ik vind het ook altijd zo lastig om een leuke activiteit te bedenken als het slecht weer is. We zijn 1 keer naar zo'n binnenspeeltuin geweest en ik vond het echt een vreselijke deprimerende bende maar J. vond het wel leuk geloof ik.
pi_140498972
Foto's O+
Efteling O+

Over Dr Visser schoenen ging het gisteren.... bij scapino 2e artikel 1 euro.
Met een meidenkwartet
pi_140499059
Aahh mooie, lieve, ondeugende dreumesjes! :)

Manlief gaat vanmorgen de boel overschilderen en mijn hormonen willen vanmiddag naar Ikea om een nieuwe klerenkast en lampen uit te zoeken voor Djen. Weet alleen niet of ik hem mee krijg ... naja desnoods ga ik alleen. Zal vast wel iemand kunnen paaien met mijn dikke pens die me even wil helpen :+
pi_140499903
Haha Mandy met kerstmanbaard!

quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:27 schreef Olf het volgende:
XM welkom met je knappe 1-jarige! Ze kijkt echt zoooooo trots op de foto met de verjaarsmuts! O+ Klinkt alsof jullie een fijne dag hebben gehad. Het dreumesenjaar is voor mij tot op heden nog toffer dan het babyjaar! Ook jullie gun ik een mooi jaar, waarin misschien sommige angsten en twijfels van het afgelopen jaar deels worden vervangen door vertrouwen in jullie knappe meis. O+
+1 mooi gezegd
Gefeliciteerd XM met je mooie meisje. Ondanks al je zorgen heeft ze het toch supergoed gedaan dit jaar? :* Ik vond zelf het hele 'kwetsbare' er af na zn verjaardag. Ik maak me veel minder druk nu. Hoop dat jij het ook zo gaat ervaren.

Lot, kijk nou, met je dochtertje in de Efteling O+ :'( jammer van het stempeltje op de dag

Hoe vallen dr visser schoentjes, iemand ervaring?
  donderdag 29 mei 2014 @ 10:22:16 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140500141
Ooh L0t, wat een mooie foto's! Op de 2e foto zie je haar genieten!

Jammer van het stempeltje, en ook herkenbaar wat je schrijft over opvoeding.

J heeft toch wel wat pokjes erbij gekregen vannacht en ze heeft er ook wat meer last van. D is ook hangerig maar nog niks te zien....
  donderdag 29 mei 2014 @ 10:58:18 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140500773
D klimt zelf op de bank en die tref ik regelmatig in allerlei houdingen op de bank aan...

donderdag 29 mei 2014 @ 11:14:22 #106
378192 -mandy-
I am who I am
pi_140501070
Beterschap voor je dames Kyara.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_140501219
En dan toch in een moment van onoplettendheid heeft de poes Djen bij haar oor te pakken .. gelukkig niet bij haar oog maar ben wel weer even wakker geschud :(
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:22:45 #108
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140502827
Van schoentjes heb ik nog geen verstand. Dus ik lees lekker mee. Wel ff wennen om weer dingen te lezen waar Noor nog niet aan toe is :D. Ze gaat nu wel vaker staan, maar lopen is nog niet aan de orde.

Mandy, zo te zien had het hem gesmaakt :D

Olf, ik hoop het! We zijn met eten wel strenger. Als ze begint te klieren, waarschuwen we 1x. Blijft ze doorgaan, dan stoppen we. Jammer dan. Zal paar keer een hongerige dreumes opleveren, maar anders wordt het alleen maar erger.

Loj, lastig om iets te verzinnen. Er is ook veel dicht vandaag natuurlijk. Noor kan zich aardig goed zelf vermaken, maar ik voel wel aankomen, dat de grenzen in ons appartement ook wel een keer bereikt zijn en dat ze er veel meer op uit wil.

LE, hier ligt de bedtijd ergens tussen 19-19:30 meestal :).

l0t, klinkt als een geslaagde dag! Jammer van de stempel inderdaad. De foto's zijn wel heel leuk O+.
Noor heeft van de muggenbulten niet zoveel last, het is vooral esthetisch niet zo fraai :').

Kyara, beterschap met de pokjes! Hopelijk is het snel over.

Twinkle, dat is toch ff schrikken! Viel het mee qua kras? Hier gelukkig twee ongelooflijke sullen van katten.
Zullen echt niet uithalen.

Vandaag geprobeerd of Noor al toe is aan 1 slaapje. Het antwoord is nee :'). Ze zat bij me op schoot rond 11:15 en viel vervolgens heel diep in slaap. Net maar ff fles gegeven en nu in haar bed. Boterham dan maar ff vanmiddag. Ze was er nu echt te moe voor. Gisteren heeft ze zowaar ook wat brood gegeten. Niet veel, maar goed, er was ook heel veel afleiding. Afwachten hoe het straks gaat.

Vanaaf ga ik naar de avond vh spannende boek met twee oud-collega's. Nog niet zoveel zin.. Ik zag de foto's van gisteren en ik moet echt aan de lijn en weer gaan sporten -O-. Als iemand ergens die knop ziet liggen, dan wil ik m graag hebben.
pi_140503030
Toch veel plezier XM! (Ben een veellezer van spanning ;))

En geen ramp toch dat ze nog twee slaapjes nodig heeft? Of valt ze 's avonds dan lastiger in slaap?

Mja een flinke krats op haar wang en het bloedde in haar oor. Nadat we dat weg geveegd hadden leek het gelukkig mee te vallen. Maar je kunt je als moeder dan zo dom voelen. De katten zijn eigenlijk heel lief en vinden het heerlijk om aangehaald te worden. Maar Djen kan soms er lomp bovenop gaan liggen ofzo en vanzelfsprekend pikken ze dat niet. Alleen nu was ik te laat om in te grijpen :(
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:32:07 #110
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140503103
Nee hoor, helemaal niet. Het is echt een slaapkopje. Maar ze slaapt gerust overdag ook nog 2x 2 uur. Nouja, ze zal het wel nodig hebben. Ik was als kind ook zo'n slaapkop. En er zijn vast nog wel meer dreumesen die nog twee slaapjes doen.
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:34:06 #111
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140503170
E deed 2x 2 uur tot ze 15 maanden was. Toen ineens was het over, en nu slaapt ze gerust. 1x 3 uur :). Ook een slaapkopje dus!

Nog van harte XM!

Hier zijn er geen pokken meer bijgekomen, hartstikke fijn :).
pi_140503397
Fijn Soes! Vakantie gaat dus door? Waar gaat de reis heen?

Hier ook naar 1 slaapje vanaf iets van 15 maanden.

Lot je foto's O+ echt zo idyllisch met je dochter naar de Efteling! Wil ik ook!
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:47:24 #113
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140503589
Dat is fijn van de pokken Soesa! Op vakantie dus!

Ik verheug me ook zo dat Noor wat kan lopen. Van de herfst is het hopelijk wel zover. Door het bos heen met haar, dat lijkt me zo leuk! O+

En fijn te lezen van de slaapjes. Ik ga het wel merken of en wanneer ze er aan toe is. Voorlopig nog niet. Ze slaapt nu van ca. 19:30 tot 07:00 en dan van 10-11:30/12:00 en dan rond een uur of 15 nog weer.
  donderdag 29 mei 2014 @ 13:27:20 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140504744
E gaat vandaag ook op 2 slaapjes uitkomen hoor, terwijl ze net over leek te gaan naar 1. Maarja, toen leerde ze kruipen en staan en nu is ze weer bekaf :')

We krijgen straks allemaal vrienden over de vloer voor een barbecue *O* Zal een gezellige boel worden met 3 baby's, 2 dreumesen, een peuter en een 5-jarige :D

L0t, heerlijke foto's O+
en mn hart breekt altijd een beetje als jij over je opvoeding vertelt ;( Gelukkig doe jij het nu al zo anders!! _O_
  donderdag 29 mei 2014 @ 13:34:04 #115
378192 -mandy-
I am who I am
pi_140504931
Ieder kind is daar anders in met slaapjes XM. Net wat je zegt idd, als het nodig heeft, heeft ze het nodig.
D zit ook meestal nog op 2 slaapjes, af en toe 1. Hangt er al net van af.

Beterschap voor alle waterpok-kindjes.

Fijn dat er niets meer bijgekomen is tante. Prettige vakantie!
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:03:02 #116
426379 elamanilo
elämänilo
  donderdag 29 mei 2014 @ 15:00:30 #117
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140507367
Silvijn (18,5 maand) slaapt elke dag nog twee keer. En flink ook, meestal twee keer anderhalf uur tot soms wel twee keer drie uur. En s nachts van 19-7. Ik ga me daar echt niet druk om maken of hem daarin sturen. Ik vertrouw erop dat hij dit zelf goed aan kan geven en ik ga er vanuit dat hij het nodig heeft.
  donderdag 29 mei 2014 @ 15:39:20 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140508521
M heeft ook tot een maand of 22 nog 2x per dag geslapen. De meiden slapen vanaf 14 maanden nog maar 1x. Ik verwacht dat dat laatste slaapje er bij alledrie tegelijk af gaat...
pi_140508722
Hai, ik waai ook weer eens langs... Mijne is ruim 19 maanden en slaapt nog twee keer 1,5-2u. We zaten eventjes op een slaapje maar dat is weer terug naar twee. Hij trekt het ook goed op een slaapje als dat programmatechnisch beter uitkomt dus dat is handig. Hij zal het wel nodig hebben, motorisch en vooral qua spraak gaat het heel hard atm, maar ik vind het zelf ook heel fijn om even een rustig momentje te hebben dus ik leg hem mooi in bed >:)

XM, nog van harte met Noor! Geslaagde dag van een meer dan geslaagd kind zo te zien O+
En eens met Olf, hopelijk stijgt dit jaar je vertrouwen in Noor nog meer en slinken je twijfels ;)

Oh, en we doen al bijna een half jaar met een paar schoenen (shoesme extreme flex hier ook). Ik verdenk de winkeldame ze iets te groot te hebben verkocht, maar ook de slofjes die hij hiervoor had past hij nog. Dus zoveel zijn zn voeten niet gegroeid denk ik. Benieuwd naar de stats overigens, binnenkort weer cb.
  donderdag 29 mei 2014 @ 17:46:35 #120
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140512628
Ik hoop het ook echt Mineola. Het eten blijf ik lastig vinden. Vandaag ook weer maar een halve boterham.

Dus vandaag dag zoiets:

O: fles 190/6 (op)
T: driekwart potje fruithap
T: fles 190/6 (op 40cc na op)
L: 1/2 boterham met smeerworst, het restje fruithap en een soepstengel.
D: aardappel met bietjes. Ik hoop dat ze 200gr wil eten, 120gr yoghurt

Brood kreeg ik er niet meer in. Ze ging het alleen maar weer op de grond gooien. We hebben er geen aandacht aan besteed en brood weggehaald. Toen maar dat restje fruithap en die stengel gegeven. Dat wilde ze wel.

Maar alles bij elkaar toch veel te weinig om van te groeien? Dat zegt m'n gevoel tenminste.

Ik probeer het echt los te laten hoor, maar het is niet alleen een gevecht met haar, maar ook met mezelf :+.
pi_140512814
XM er zitten dagen bij dat Djen alleen leeft van fruit, maisboogjes, twee stukjes hamburger, pudding en drinken. En dat kan soms dagen achter elkaar ook nog. In het begin maak je je enorm zorgen. Ik dacht bv dat ze wel wakker zou worden 's nachts van de honger.

Niets is minder waar. Ze blijft er vrolijk onder, slaapt goed en is lekker actief. Als dat minder wordt icm slecht eten en drinken, dan denk ik dat het idd tijd is om je zorgen te maken.

Ze hebben perioden dat ze enorm behoefte hebben aan voedsel en perioden zoals nu wat minder. Misschien komen er wel tandjes of kiesjes door waardoor het meer vloeibare spul er bv wel in wil.

Eventueel zon kant en klare papje kopen voor een goede start in de ochtend? Komt goed schatje :*
  donderdag 29 mei 2014 @ 18:10:13 #122
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140513214
Ik zei toevallig vandaag nog: wel opvallend dat S nog zo'n bolle toet en buik houdt, terwijl er tegenwoordig best veel dagen zijn dat hij leeft op twee keer een half boterhammetje, twee happen fruit en een eetlepel avondeten. Yoghurt en melk gaat altijd wel prima, maar dat weeg ik écht niet meer af. Hij is geen baby'tje meer maar gewoon een mens dat 'een bekertje' melk drinkt en 'een schaaltje yoghurt' eet ipv 160 ml of 120 gram. Dat geldt ook voor zijn avondeten. En hij is ook een mens dat zélf aan kan geven of hij genoeg heeft gehad of niet, dat mag hij. En dat moeten wij respecteren, vind ik.

Volgens mij ben ik de honderdste die het inmiddels tegen je zegt :P maar kinderen zorgen zelf wel dat ze niet ondervoed raken! Die spekreserves hebben hebben ze niet voor niets opgebouwd en die verdwijnen niet als sneeuw voor de zon. En alsjeblieft, laat haar relatie met eten gezond zijn/worden. Zonder dat daar dwang en negatieve associaties bij komen kijken. Dat is zóveel waard.
  donderdag 29 mei 2014 @ 18:14:51 #123
378192 -mandy-
I am who I am
pi_140513315
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 17:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
...

Dus vandaag dag zoiets:

O: fles 190/6 (op)
T: driekwart potje fruithap
T: fles 190/6 (op 40cc na op)
L: 1/2 boterham met smeerworst, het restje fruithap en een soepstengel.
D: aardappel met bietjes. Ik hoop dat ze 200gr wil eten, 120gr yoghurt

...
Dan ben ik nr 101 :P

Elke baby is anders natuurlijk, maar zou het bv geen optie zijn om die tussendoor-fles die ze bij haar fruithap krijgt te verschuiven naar een ander moment of te veranderen naar sap/water/melk/..?

Als ik vergelijk wat D eet tussen de middag (een broodje met beleg en een beetje drinken) vind ik wat Noor eet met de lunch niet verkeerd hoor en heel netjes.

En wat Twinkle zegt idd vind ik ook, het ene moment eten ze meer, het andere minder.
D gooide gisteren ook een halve boterham op de grond, dan heeft hij er geen zin meer in.
En als in een onbewaakt moment een halve bakje avondeten op de grond belandt is dat ook D's voor: ik heb genoeg gehad.
Noor zal niet zo'n grote eter zijn.

Je doet het goed met Noor XM, echt waar!
pi_140513462
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 17:46 schreef XcUZ_Me het volgende:

O: fles 190/6 (op) 1/2 boterham
T: driekwart potje fruithap 3/4 banaan, of halve appel, of knijpfruit, of paar druiven
T: fles 190/6 (op 40cc na op) beetje peperkoek of wat rozijntjes
L: 1/2 boterham met smeerworst, het restje fruithap en een soepstengel. bakje pap of een sneetje brood; brood gaat vrijwel nooit helemaal op
D: aardappel met bietjes. Ik hoop dat ze 200gr wil eten, 120gr yoghurt potje: +/- 3 kwart, óf (op een 'goede' dag) een paar happen met de pot mee. Altijd mini Danone als toetje
Heb dat van Saar er eens naast gezet. Zij krijgt overigens ook nog een fles avondpap.

Welkom trouwens :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 29-05-2014 23:12:20 ]
pi_140513509
Dat is trouwens gisteren. Soms krijgt ze yoghurt ipv t een of ander. Maar zoveel eet ze dus ook niet.
  donderdag 29 mei 2014 @ 18:25:41 #126
378192 -mandy-
I am who I am
pi_140513560
D eet ook zoveel niet (meer).

En die krijgt nog een fles melk 's avonds net zoals Saar.
pi_140514003
En ik vind eigenlijk dat Noor nog best veel eet, vooral in de avond dus een goede portie eten!

Mijne eet qua ontbijt en lunch prima maar heeft avonden dat ze drie keer met d'r lepel gooit en het is weer klaar. En die drinkt geen melk. Zolang er iedere dag iig een portie vocht en op regelmatige basis :+ ook wat voedingsstoffen ingaan ben ik hier al content. Al moet ik bekennen dat ik het ook 'gezelliger' vind als ze lekker peuzelt maar hee, dat is aan haar!
pi_140515510
*stuitert naar binnen* Isa liep net los O+ O+ Best een tijd! Man en in zaten op de grond met gezicht naar elkaar toe en isa liep de hele tijd heen en weer tussen ons, grotendeels los O+ maar wel zo dat we haar steeds op konden vangen! zo tof!! En ze kan staan, bukken om iets op te rapen, en weer gaan staan O+ O+

Ze gaat zo snel :'(
Sarcasme. Herken het.
pi_140515682
Oooooooh spirit! Een loper! O+ *O*
Zo fantastisch en knap! Doet ze gewoon even!
pi_140515926
Das gewoon mijn kind he!!! *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_140516027
Ooh dat eten, dat blijft ook gewoon lastig vind ik. Al eet Noor heel goed vind ik! Wat Coco ernaast heeft gezet is wel een goede vergelijking zo.

Mijne had een tijdje terug een fase dat hij heel slecht (mn avondeten) at. Hij heeft altijd goed gegeten en vond alles altijd lekker en nu dus niet. Rationeel kon ik heel goed bedenken dat hij zichzelf echt niet zou uithongeren en dat het maar een fase was, maar ik vond het echt heel moeilijk mn gevoel daarmee in lijn te krijgen. Heel confronterend vond ik het toen ik een kindje van dezelfde leeftijd zag dat wél lekker zat te eten. Dus ik zeg heel eerlijk, gelukkig eet hij nu weer goed, want slecht/minder goed eten is heel normaal op deze leeftijd. Maar ik herken het frustrerende gevoel dus erg. Dat wil ik alleen absoluut niet op hem overbrengen, en dat is best lastig soms :@
pi_140516583
Isa *O* *O* Knapperd!! Dan kun je wel uit elkaar knallen van trots hč Spirit O+
pi_140516847
Kyara beterschap voor je meisjes!
Twinkle aii arme Djen. Flink geschrokken zeker? :*
Spirit wat goed *O* *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 19:52 schreef Mineola het volgende:
Ooh dat eten, dat blijft ook gewoon lastig vind ik.

Mijne had een tijdje terug een fase dat hij heel slecht (mn avondeten) at. Hij heeft altijd goed gegeten en vond alles altijd lekker en nu dus niet. Rationeel kon ik heel goed bedenken dat hij zichzelf echt niet zou uithongeren en dat het maar een fase was, maar ik vond het echt heel moeilijk mn gevoel daarmee in lijn te krijgen. Heel confronterend vond ik het toen ik een kindje van dezelfde leeftijd zag dat wél lekker zat te eten. Dus ik zeg heel eerlijk, gelukkig eet hij nu weer goed, want slecht/minder goed eten is heel normaal op deze leeftijd. Maar ik herken het frustrerende gevoel dus erg. Dat wil ik alleen absoluut niet op hem overbrengen, en dat is best lastig soms :@
+1 Hier gaat het eten net weer wat beter, echt heel moeilijk vind ik het!

Wij zijn vandaag naar zo'n binnenspeelding geweest. De babyhoek viel erg tegen, heel klein. Maar L vond het geweldig. Hij was zo lekker aan het spelen, lachen naar iedereen, kushandje blazen naar een andere moeder naast mij :') , moest gewoon bijna huilen zo trots O+ O+
pi_140517021
Oh jongens, die trots. Ik wist niet dat ik zo trots op iets of iemand kon zijn O+ O+
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 29 mei 2014 @ 20:28:37 #135
378192 -mandy-
I am who I am
pi_140517265
Woehoe :D ! Wat goed van Isa *O* *O* *O* !
  donderdag 29 mei 2014 @ 20:47:36 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140517893
Spirit! Wat goed *O* *O* *O*

Fieder, vaak denk je zelf dat het wat klein is maar juist dan is het voor mini's lekker overzichtelijk. Die hebben meestal minder nodig dan dat je denkt. Volgens mij vinden mijn meiden zo'n speelding ook heel leuk. Alleen de kosten (x 3) weerhouden met toch een beetje.

Mineola, ook herkenbaar. M was ook altijd een hele goed eter. At echt alles wat ik hem voorschotelde. Toen hij ineens moeilijk ging doen vond ik dat ook wel even slikken. Maar goed, dat is een peuter en die kan de ene dag iets met smaak eten en een andere dag doen alsof je hem vergif voorschotelt. Meiden eten ook de ene keer meer dan de andere keer. Ze eten qua avondeten samen net zoveel als M in zijn eentje eet.
pi_140518490
Spirit wat goed *O*
pi_140520433
Spirit *O* Ik ruik een deal O-) :D
pi_140520457
Beterschap voor alle zieke pokjes O+
pi_140520588
Lot: je foto's O+ rotgedoe ja, herkenning hoor ! Maar probeer ook hier in niet de andere kant op te schieten ! Er waren misschien ook wel dingen die wel goed bleken te zijn "vroeger". Althans, zo probeer ik het te zien.

Twink: beterschap voor D
pi_140520831
Update kz mini:

Je gelooft het niet !!! Maar het kleine meidje heeft dus doorgeslapen tot 8.00 uur op haar dreumesmatrasjes O+
En effe ego: Ze is zoooooooooooooooooooo lief en leuk en mooi en .......
*; Grappig :D Vandaag gebeld met een schoenlepel, geknuffeld met een duplokat, haar speelgoedhond uitgelaten , haar nieuwe hemd en onderbroek aan iedereen laten zien op een verjaardag, brie gegeten, doei doei geroepen naar een scooter en het potje weer meer dan vol gepoept ;)
/einde trotse moeder spam
pi_140521302
:D Zo leuk he KZ, dat ze van die grote mensen dingen doen O+ Ik spam ook gewoon nog even door :P Isa geeft sinds kort haar pop de fles. En ze geeft kusjes, met heel veel kwijl en open mond, maar voordat ze dat doet, maakt ze wel eerst een zoenmondje met bijbehorende smakgeluidjes O+ ze probeert haar kleertjes zelf aan en uit te trekken, wat natuurlijk niet lukt. Ze pakt dingen als je ernaar wijst en vraagt of ze het wil pakken. Ze wijst zelf dingen aan die ze wil. Ze kan tekenen (met een pen krassen op papier, zichzelf, de tafel etc). Ze drinkt uit een rietjesbeker en eet met een vork (prikken). En nog honderdduizend andere supertoffe dingen O+ O+ Als baby was ze ook geweldig, maar ik had nooit gedacht dat ze nog zoveel leuker zou worden O+
Sarcasme. Herken het.
pi_140521341
Zwijmelzucht O+
Sarcasme. Herken het.
pi_140521382
*;

Moeders gaat plat
pi_140521472
Spirit, wat goed!! *O* Ik vond het zo schattig, die eerste losse stapjes op wiebelbenen O+.

XM, ik las hier pas geleden: kindjes groeien niet omdat ze eten, ze eten omdat ze groeien (pessie schreef dat geloof ik). Dat klopt hier wel. In het babyjaar groeien ze zo hard, daarna wat minder en hebben ze dus ook minder voedigsstoffen nodig.

Sinds mini in februari ziek was, gaat eten ook moeizaam. Brood en fruit gaat weer goed, maar avondeten nog steeds niet. Groente wordt vakkundig vermeden, soms eet hij aardappel, vlees meestal wel wat hapjes. Pasta is het enige wat bijna altijd succes heeft. Ik kan me er niet druk om maken, ondanks dat hij echt niet veel reserves heeft. Maar ik vind het idd belangrijk dat hij de regie mag hebben. En ik weet zeker dat hij wel eet als hij honger heeft. Ik vind het wél jammer, want het was leuker aan tafel toen hij alles met smaak at.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140521711
KZ wat heerlijk! Gewoon doorgeslapen tot 8 uur :o :D Ik hoop dat ze het voortzet.

Afgelopen 2 nachten waren hier ook weer beter na de waterpokellende. Slechts 1x wakker rond drie uur en daarna weer in eigen bed tot de ochtend (wel rond 6 uur wakker).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140523896
Spirit *O* *O* Gaaf he, die eerste pasjes :D

Kz, lekker doorslapen O+ En je gaat plat zie ik, slaap lekker!
pi_140524363
De krats is al aardig bijgetrokken. Het was voornamelijk de schrik bij haar en mij. Ze huilt bijna nooit maar als zoiets dan gebeurt weet je dat het foute boel is.

Heerlijk mama's! Als kindjes lekker slapen 's nachts :)

Morgen is de go jarig en trakteert ze alle kindjes op een paar uurtjes Ballorig. Manlief is vrij en ik ga daar lekker zitten nijlpaarden op het lounchebankje :+

De muren zijn geschilderd..Ikea is er niet meer van gekomen. Als ik de site mag geloven gaan we daar ook niet slagen omdat ze er net niet hebben wat wij zoeken. Dus nog maar even een plan b verzinnen. Komt goed! :)
pi_140524846
Crosspost!

En nog wat foto's :)

Mijn meisje O+

Ik ben jaloers op haar mond.

Kleine bouwvakker van me O+

Ze gaat trouwens heel vaak even bij 'Baby Tom!' kijken O+
SPOILER
En dit is de kleine meneer, vandaag iets meer dan een maand oud :)
SPOILER
Ik als beeb! Zo zie ik toch wel iets van gelijkenis :)
SPOILER
  vrijdag 30 mei 2014 @ 00:06:52 #150
381212 Gulara
From the future
pi_140526295
OMGWTFBBQ! Coco wat een tofferds! Saar wordt elke keer mooier lijkt wel O+ (dat dat nog kon he?) Dat mondje, die kuitjes. O+ O+
En Tom is fantastisch. O+
Wat een heerlijk jongetje!

Kz, wat fijn! *O*

Spirit je hebt een Walker! *O*

Mineola en Spees. :W *;

Fieder, lief he die interactie. O+

Mijnes ging laatst in de zandbak tegen een andere moeder 'praten'. En toen wees ie naar mij en zei: "mama". Ik vond het zo zoet!

En verder.
Slapen. De onze wordt elke nacht 5-20 keer wakker. *O* Dus hij ligt weer veel in de co-sleeper.

Eten. Check. En voor wat betreft groeien. Zo hard als ze het eerste jaar gegroeid hebben hoeven ze niet meer he? De mijne zit nu op een kleine 30cm en ik hoop niet dat ie dat elk jaar gaat doen! :o

Oh en zo lief. Pi stond in de deuropening toen onze achtertuin bush turkey kwam aanwandelen. Meestal zijn we binnen. Maar nu liep Pi dus enthousiast achter hem aan. Spelen! Helaas vond de bush turkey hem eng. :') Wat best gek is want het zijn best grote beesten. :o
  vrijdag 30 mei 2014 @ 00:07:44 #151
381212 Gulara
From the future
pi_140526332
Oh en succes met alle waterpokken. :*
  vrijdag 30 mei 2014 @ 00:14:17 #152
381212 Gulara
From the future
pi_140526567
Hmm, ik dacht dat ik ergens eerder al gereageerd had?

XM welkom met N. Die trotse bakkes van d'r met de kroon op! O+ :D
Volgens mij is het een blij ei.

D. dat ziet er uit als een yoghurt tornado. :9 O+

En kleine J. in de Efteling. O+ Ze is zelf al een sprookje. Wat een heerlijk grietje is het toch! O+

En nu wil ik ook naar de Efteling. ;(
pi_140528943
Gulara *;

Coco, een maand al, wtf?!?! Voor mijn gevoel is het pas een weekje geleden ofzo. Maar wat een leukerds heb je daar O+ en hóe cute dat Saar haar broertje zo leuk vindt O+. Ze lijken echt sprekend op elkaar zeg.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 05:12:57 #154
381212 Gulara
From the future
pi_140529785
[quote]0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 23:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
Crosspost!

En nog wat foto's :)

Ik heb dus dankzij jouw kinderen zing ik nu al de hele dag:

🎶
Als we spelen met z'n tweeën,
Hebben we een boel ideeën.
En omdat we samen spelen,
Zullen wij ons nooit vervelen.
Saar is ouder ik ben jonger,
Heb jullie ook zo'n honger.
🎶

En zo irritant dat ik de rest niet meer weet!

L0t, heb je nachtdienst?
pi_140530029
Kyara zo had ik er nog niet over nagedacht, dat het overzichtelijk voor hem was! :) En die kosten, ja snap ik :X
KZ wat een schone slaapster! En haar bezigheden van de dag :D
Twinkle fijne dag in ballorig. En succes met het zoeken naar wat leuks! Geen tips want hier wel alles van Ikea :P
Coco wat zijn ze mooi O+ ik ga er zelfs een beetje van rammelen :o En ik zie zeker gelijkenis met jouw babyfoto :Y
Gulara smelt O+ hij wilde opscheppen over zijn mama. En die bushturkeys zijn zeker eng :{

Hier voor het eerst sinds tijden weer gespook vannacht :O maar waarschijnlijk was het van de kou :@ had vorige week een dunner slaapzakje gepakt maar de warmte is alweer voorbij
  vrijdag 30 mei 2014 @ 08:10:41 #156
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140530206
Klote waterpokken :(

Meisje was ongeveer elk uur wakker :'( ze voelde zich echt niet fijn ;( Gelukkig hielp drinken O+

Pi en de Bush turkey O+
Saar en Tom O+
Fieder ook een slechte nacht dus :*
  vrijdag 30 mei 2014 @ 09:53:17 #157
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140531268
Slechte-nacht-boks :O

Meisje had enorm buikpijn ;( dus heb haar van 00:30 tot 4:30 voornamelijk moeten wiegen en aan de borst houden. Naast mij liggen was ook niet genoeg, ze wilde echt vastgehouden worden. En dan af en toe een kreuntje ;(

Ben nu toch onderweg naar Amsterdam, E is om 9 uur uitgeput weer in bed gegaan met een zetpil. Hopelijk voelt ze zich straks beter, maar ik heb mn vriend de uitdrukkelijke opdracht gegeven om mij te bellen als ze straks weer ellendig wakker wordt.

Gisteren was fantastisch O+
pi_140531380
:( Rotpokken! Beterschap :*
En wat fijn dat je ze nog met drinken kunt troosten zo.. O+

Het was echt koud he.. Ik las eergister dat dit de warmste lente ooit was, en vervolgens gister dat het de koudste 29 mei ooit was.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 09:53 schreef LadyBlack het volgende:
Slechte-nacht-boks :O

Meisje had enorm buikpijn ;( dus heb haar van 00:30 tot 4:30 voornamelijk moeten wiegen en aan de borst houden. Naast mij liggen was ook niet genoeg, ze wilde echt vastgehouden worden. En dan af en toe een kreuntje ;(

Ben nu toch onderweg naar Amsterdam, E is om 9 uur uitgeput weer in bed gegaan met een zetpil. Hopelijk voelt ze zich straks beter, maar ik heb mn vriend de uitdrukkelijke opdracht gegeven om mij te bellen als ze straks weer ellendig wakker wordt.

Gisteren was fantastisch O+
Ergens is dat toch ook wel weer heel O+ O+... Jammer van je eigen nachtrust alleen. Hopelijk werkt de zetpil, en gaat het de rest van de dag gewoon goed. En hoop dat je vriend ook belt als dat het geval is, zodat jij je vandaag ook niet zo'n zorgen blijft maken...

Ik heb wat persoonlijk frustratie, en gedoe op m'n werk... maar met mijn kindjes gaat alles helemaal prima. O+ Ze kunnen tegenwoordig ook zo echt samen spelen... en dat Femke dan helemaal in een deuk ligt om gekke gezichten van Lars enzo.. geweldig! O+ O+
  vrijdag 30 mei 2014 @ 10:13:17 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140531614
O wat gezellig shandaly O+

Probeer daar maar op te focussen dan! :*

Overigens hadden wij vanaf een uur of 3 heeeeeeeerlijk stralend weer! Perfect voor de bbq *O*
pi_140531752
Jammer van slechte nachten. En stomme waterpokken idd. M. had het een half jaar geleden. Ook helemaal onder. Ik deed zemelenbadje voor slapen, daar sliep hij in ieder geval goed op. Ergste jeuk was trouwens ook wel vrij snel weg.

Eten gaat hier ook op en af. Ik heb er nu geen problemen meer mee. Eerder maakte ik me nog wel eens druk, maar inmiddels is duidelijk dat het gewoon echt bij vlagen minder is om daarna weer dubbeldwars in te halen. Ontbijt is hier vooral niet favoriet. Als hij zijn boterham slecht eet, krijgt ie gewoon wat eerder een banaan. Die gaan er altijd in. Avondeten, hij eet alles, maar heeft duidelijke voorkeuren die er beter in gaan. En ik krijg er niks meer in als hij niet zelf (ook) mag scheppen. Dikke chaos, maar wel volle buik. :+
pi_140531827
Coco O+

Balen van de slechte nachten en de waterpokken :(

Qua eten heb ik hier nog geen problemen. Gaat vast nog komen. Dan maak ik me vast meer zorgen want zelfs nu is Ow nog een lange lat :) (maar dat is z'n papa ook :) )
pi_140532317
Qua eten heb ik ook niets te klagen met Femmetje... Dat vuilnisbakkie eet nog steeds werkelijk álles wat je haar voorzet. Sinds vorige week eet ze ook echt met de pot mee, enige wat ik voor haar doe is de stukjes wat kleiner maken, want met slechts 2 tandjes heeft ze er anders toch nog wat moeite mee ;)
(En het scheelt voor mezelf ook, want aangezien ik dan tijdens het eten toch veel met haar bezig ben, eet ik ongemerkt zelf iets minder... goed voor de lijn! *O*)
pi_140532965
Gulara, ik vind Saar steeds mooier worden ja :D Maarrrrr, ik ben ongelooflijk niet objectief natuurlijk :+

Wat ontzettend schattig dat hij jou ook aanwees en even mededeelde dat jij zijn mama bent O+

Ik heb de bush turkey even moeten googelen, en klein zijn ze idd niet :D Een vriend van ons heeft kippen en een haan (Brahma's). Saar is niet bang voor ze, maar omgekeerd zijn zij dat echter ook niet van haar :+

L0t, ik vind het zelf nu ook gewoon nóg sneller gaan dan bij Saar. Komt natuurlijk doordat je je aandacht moet verdelen.

Gulara, ik ken dat liedje trouwens helemaal niet :?

Fieder, rammelen? :D

Jee, wat vervelend van die waterpokken -O- Arme kindjes (en ook moeders natuurlijk) :* Beterschap!

LB, wat naar van die buikpijn ;( Hopelijk gaat het vandaag een stuk beter.

Shandaly, balen van je werk. Maar wat enorm fijn dat het zo lekker gaat met de kindjes O+
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:02:12 #164
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140535832
Zo, redelijk hersteld van gisteravond, even teruglezen!

Twink, er zitten al eeuwig twee bulten in haar kaak, maar doorkomen doen ze niet. Pap lust ze niet helaas. Maakt niet uit of we het aanbieden met of zonder smaakje, in fles of van een lepel. Ze mot het niet.

Wel blij te lezen dat er meer kindjes zijn die zo weinig eten. Dat stelt toch wat gerust. En ook dat ik niet de enige ben die frustraties voelt.

Spirit * O* wat knap van isa! Ik zou ook zo trots zijn als een aap met zeven staarten! :Y

En kz en Fieder ook al zo trots, leuk O+

Coco, wat een heerlijke foto's! O+ Saar heeft idd wel een hele mooie mond zeg!

Gulara, die bushdingensen zien er engig uit!

:* voor alle slechte pok-/pijn-/piekernachten.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:09:18 #165
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140536031
Oja, wat doen jullie als er zo slecht wordt gegeten? Wij klooien nu een beetje aan en ik twijfel beetje hoe we het moeten aanpakken. Ik was net ff boodschapje doen en (8> deed een poging tot boterham eten met Noor. Drama. Ze heeft nog geen halve boterham op. Het was meteen weer uit de mond pakken, grond gooien, etc. Maar wat doe je dan? Waarschuwen? Negeren?

Hij is wel vrij snel gestopt met brood aanbieden, maar heeft haar direct een kleine fles gegeven (100/3). Is dat nou handig? Of is het beter om ff te wachten en later iets anders aan te bieden?

En nog een vraag :+. Gister ging het over dat slapen. CB was hier erg streng en we moesten haar overdag na twee uur slapen wel wekken, want anders zou ze dag/nacht ritme gaan omdraaien. Langer dan twee uur aaneengesloten slapen overdag was niet goed volgens hen. Maar nu las ik dat sommigen van jullie gerust drie uur laten slapen en dan twijfel ik toch weer.

Wel hier een mijlpaal bereikt, het bedje staat op de laagste stand, want ze gaat steeds vaker staan :Y. En ze gaat op haar knietjes achter de wheeliebug de hele woonkamer door :D. Ze is sowieso ook ineens veel aanhankelijker, maar wel vooral bij mij. Ben ik helemaal niet gewend, normaal is ze niet zo knuffelig. Ik vind het wel leuk O+.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:16:37 #166
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140536297
Volgens mij val je in herhaling een beetje..
Je blijft erg bezig met het eten.. laat het los! probeer iets anders en wil ze dat ook niet prima.

Niet waarschuwen of negeren met eten.. daar creëer je echt eetstoornissen mee.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:20:27 #167
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140536423
Nee, ik bedoel negeren dat ze met dat brood zit te klieren. Het op de grond gooien enzo. Moet je daar nou aandacht aan geven of niet?

Ik had het er net met m'n vriend over, maar we vinden het beiden gewoon erg lastig. Het is niet alleen mijn zorg.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:26:13 #168
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140536608
Ik zou dat geen aandacht geven het is onderdeel van het eetproces.
Lees toch eens eten voor de kleintjes en negeer alle borstvoedingsdingen.
Of lees wat meer over Rapley dan weet je ook wt normaal gedrag is.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140536815
XM ik zou het ook geen aandacht geven. Ik denk dat het ook een beetje bij de leeftijd hoort.

En over dat slapen overdag. Ik maak haar nooit wakker. Ze pakt de slaap die ze nodig heeft. Ik heb hier wel altijd de gordijnen overdag open dus ze slaapt met daglicht. Nooit niks gemerkt van dat ze haar slaapritme omdraaide hoor :)

Wel is het zo dat ikhaar na drieen niet meer in bed leg want dan is het inslapen savondslastig.
pi_140537943
XM, ik ga er dan vanuit dat ze op dat moment geen honger heeft, en ruim 't gewoon weg :) Mijn ervaring is dat ze het dan bij een andere maaltijd/ander tussendoortje het wel inhaalt. Of anders de dag erna.
pi_140538040
Hier idd net zo, met haar handjes eten en een beetje spelen/voelen/kneden is prima maar zodra ze begint te gooien en prutsen haal ik het weg en heeft ze gewoon pech :)

*wat wel helpt is kleine beetjes tegelijk op haar bordje trouwens.

Wbt het slapen laat ik haar gewoon de slaap pakken die ze nodig heeft, iets met natuur enzo :)

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2014 14:14:28 ]
pi_140539222
Ik heb met slapen altijd de mini gevolgd, max was 4 uur, dan maakte ik hem wel wakker (met 1 slaapje op een dag). Dat kwam heel af en toe voor, en werd het anders te kort op avond-slaaptijd. Recentelijk had hij meer moeite met 's avonds in slaap komen. Toen zijn we wel gaan beperken tot 2 uur slaap (ook 1,5 geprobeerd, maar dan zit hij niet in een goede slaapfase) en sindsdien is inslapen 's avonds ook geen probleem meer.

Brood werd hier ook op de grond gegooid rond die leeftijd. Dat was idd het teken dat hij genoeg had en zette ik het weg.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140539877
Gooien met eten is geen honger meer. Dus dan ruim ik het gewoon op.

Slapen doet ie tot hij wakker wordt. Als hij langer slaapt is het blijkbaar nodig.
pi_140540114
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oja, wat doen jullie als er zo slecht wordt gegeten? Wij klooien nu een beetje aan en ik twijfel beetje hoe we het moeten aanpakken. Ik was net ff boodschapje doen en (8> deed een poging tot boterham eten met Noor. Drama. Ze heeft nog geen halve boterham op. Het was meteen weer uit de mond pakken, grond gooien, etc. Maar wat doe je dan? Waarschuwen? Negeren?

Hij is wel vrij snel gestopt met brood aanbieden, maar heeft haar direct een kleine fles gegeven (100/3). Is dat nou handig? Of is het beter om ff te wachten en later iets anders aan te bieden?

En nog een vraag :+. Gister ging het over dat slapen. CB was hier erg streng en we moesten haar overdag na twee uur slapen wel wekken, want anders zou ze dag/nacht ritme gaan omdraaien. Langer dan twee uur aaneengesloten slapen overdag was niet goed volgens hen. Maar nu las ik dat sommigen van jullie gerust drie uur laten slapen en dan twijfel ik toch weer.

Wel hier een mijlpaal bereikt, het bedje staat op de laagste stand, want ze gaat steeds vaker staan :Y. En ze gaat op haar knietjes achter de wheeliebug de hele woonkamer door :D. Ze is sowieso ook ineens veel aanhankelijker, maar wel vooral bij mij. Ben ik helemaal niet gewend, normaal is ze niet zo knuffelig. Ik vind het wel leuk O+.
Halve boterham is toch zat? En laat het los....echt...
Je MOET niks van het cb, ze geven advies. Doe er mee wat je wil. Wat handig is voor jullie is voor een andere helemaal niet handig.
Sommige mensen hebben liever hun kinderen wakker in de avond, anderen willen hun kinderen om 7 uur op bed. En dan hebben kinderen ook nog eens een eigen willetje...zijn net mensen!
pi_140541276
XM, ik las ergens dat je sochtends 2 tussendoortjes geeft ( fles en?). Is het misschien een idee om die fles te laten vallen? Eten op de grond gooien is hier het teken dat ze niet meer hoeft. Prutsen mag ze van mij zoveel ze wil. Ik zet een boterham in blokjes voor haar neer op een groot plastic blad, stroop haar mouwtjes op, slab om and have fun.
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 16:30:43 #176
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140542036
Vaak gaat het eerste stukje al op de grond.. Maar om het dan gelijk weg te halen.. Is ook weer zowat.

Op gewone dagen is het ritme zo:

Ontbijt: 190/6, tussendoor: potje fruithap, lunch: brood, in principe. Aangevuld met kleine fles. Tussendoor, maisboogje oid, dan rond half 4 een fles 190/6 en dan rond 18/18:30 avondeten en yoghurt toe.

Die half4 fles komt er vandaag ook niet van. Waren naar een verjaardag, ze heeft daar wat water gedronken en anderhalve soepstengel gegeten.

Zal eens kijken of dat boek van Kleintjes op het werk te krijgen is.
pi_140542201
Wij ontbijten om 6:30, lunchen doen we rond 12u meestal om 16u een broodje of fruit en dan rond 19u avond eten.

Maar ik hou eigenlijk nooit bij hoeveel ze eet, of hoevaak ze drinkt (en soms eet ze een keer helemaal niets omdat ze geen zin heeft) maar als ze honger of dorst heeft laat ze het echt wel weten is mijn idee.. (heb wel altijd een flesje rose vice of water binnen haar bereik staan).

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2014 16:37:45 ]
pi_140542309
Das een stevig ontbijt XM! Noor lijkt me sowieso een kind dat niet heel veel eten nodig heeft, gezien je struggles met eten sinds haar geboorte. Als je heel graag wil dat ze tussen de middag meer eet, zou je minder ontbijt kunnen geven. Isa krijgt 120 melk (pap) en laat regelmatig de helft staan. Lunch gaat er hier dan weer goed in. Zoals iedereen hier al zegt, pakken ze wat ze nodig hebben, niet wat jij vindt dat ze nodig hebben. Weet je nog toen ze zo ziek was geweest en ze ineens weer avond/nachtflessen wilde om bij te trekken? Ze geeft het echt aan! Als je graag een grotere lunch wilt, zou je dus het ontbijt kunnen verkleinen, mits je je daar dan geen zorgen om gaat maken ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_140542372
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 16:36 schreef Logician2.0 het volgende:
Wij ontbijten om 6:30, lunchen doen we rond 12u meestal om 16u een broodje of fruit en dan rond 19u avond eten.

Maar ik hou eigenlijk nooit bij hoeveel ze eet, of hoevaak ze drinkt (en soms eet ze een keer helemaal niets omdat ze geen zin heeft) maar als ze honger of dorst heeft laat ze het echt wel weten is mijn idee.. (heb wel altijd een flesje rose binnen haar bereik staan).
:Y) Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen natuurlijk!
Sarcasme. Herken het.
pi_140542527
Rosevice :D

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2014 16:47:54 ]
pi_140542542
Mijn kind gaat net uit zichzelf staan O+
pi_140542581
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 16:46 schreef Tally het volgende:
*O*
pi_140542679
quote:
*O* Wat goed!

En die rose... _O- Wie weet helpt het ;)
pi_140548495
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 16:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vaak gaat het eerste stukje al op de grond.. Maar om het dan gelijk weg te halen.. Is ook weer zowat.

Op gewone dagen is het ritme zo:

Ontbijt: 190/6, tussendoor: potje fruithap, lunch: brood, in principe. Aangevuld met kleine fles. Tussendoor, maisboogje oid, dan rond half 4 een fles 190/6 en dan rond 18/18:30 avondeten en yoghurt toe.

Die half4 fles komt er vandaag ook niet van. Waren naar een verjaardag, ze heeft daar wat water gedronken en anderhalve soepstengel gegeten.

Zal eens kijken of dat boek van Kleintjes op het werk te krijgen is.
Zit je ze niet gewoon redelijk vol? Ik vind het lezen alsof ze, vooral in de middag, gewoon flinke porties binnenkrijgt (15.30 een grote fles en dan ook het avondeten goed eten vind ik al heel wat!) en ook 's ochtends begint ze met een grote portie melk.

Hier als mijne niet eet, bied ik niet meteen iets vervangends aan omdat ze het dan in het vervolg ook niet meer eet als ze de 'vervanger' lekkerder vindt. Wel geef ik als ze echt nul heeft avondgegeten iets later op de avond nog bijvoorbeeld een stuk banaan ofzo.

Tally, ze staat! *O*

Hier vandaag lekker kleertjes gekocht voor meisje, zoooo leuk! En zelfs iets in maat 92 :o :o :o

Beginnen de waterpokken overal al in te drogen? Hier was het toen een dag of 2, 3, echt naar. Zemelenbadje leek wel te helpen voor de nachten!
pi_140548967
Vanavond heb ik voor het eerst een boterham gegeven na het avondeten. We aten kofte in pitabroodjes en salade, maar mini vond het echt niet lekker. Wel een paar hapjes vlees gegeten en daarna toetje. Toen dat op was, wilde hij meer toetje en ging huilen omdat dat niet mocht. Ik vroeg of hij nog trek had, en hij antwoordde heel zielig Jaha-snik-ha. Boterham met pindakaas gegeven en die ging er wel met smaak in! Gaan we geen gewoonte van maken, maar voor een keertje ook niet erg :).

Olf, maat 92 al? Wow, ik denk dat wij rond de winter die kant op gaan :D. Dan is hij 2,5!!

Overigens wilde ik nog zeggen, maar vergat het steeds: Coco, wat leuk om een update van jullie te lezen! Omg wat een toffe foto's O+. Saar is echt een knap meisje! En Tom, té cute!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140549661
Ik kom even binnen vallen hoor. Trots op mijn mannetje. Vandaag weg voor een weekendje efteling. Hij heefr alleen 40 min in de auto geslapen.
het wachten in de rij is soms wel lastig (en het is druk dus de rijen zijn lang), maar hij deed het super.
en toen bleek dat hij zijn middag slaapje niet ging doen zijn we gaan zwemmen. En hij gaat daar zo heerlijk zijn eigen gang itt zijn broer op die leeftijd.

Oh hij heeft echt genoten van de attracties van vandaag, dus dat worden nog heerlijke dagen. Mossieur canibal, pagode en carnival zijn tot nu toe favourite.
pi_140550873
Klinkt als een heerlijke dag As!

Tally *O*

Betreft slapen, ik heb hem nog nooit wakker gemaakt. Hij bepaalt zelf het ritme. En als hij met eten gaat klooien pak ik het af... Soms geef ik het nog 1x terug met een waarschuwing maar als hij het dan weer doet pak ik het af.

Vandaag bij de dokter geweest voor zijn bloedneus. Er zit waarschijnlijk een zwakke plek ergens. We mogen dit dicht laten branden bij de KNO arts maar dit is geen garantie. Voor nu kijken we het eerst nog wel even aan. Mocht het echt veel erger worden kunnen we altijd nog naar de KNO arts.

[ Bericht 0% gewijzigd door Skoap op 30-05-2014 21:58:33 ]
pi_140551285
Oh dichtbranden bij volwassenen vind ik al naar klinken laat staan voor die kleintjes.
pi_140551295
Skoap: gerustgesteld ? wel goed dat je bent gegaan.

tally: *O*

Voor alle nog steeds zieke dreumesjes :*
en leuke uitjes w/

Eten: Hier eet ze vooral savonds heel erg goed. Altijd met ons mee. Heel soms lust ze iets niet en dan bak ik champignons. Ze eet sochtends en smiddags geen brood. maar groente, fruit, olijven, soepstengel, kaas, champignons, kaasstengel, croissant , .............
Brood , ei en aardappel bijna nooit.
Haring, champignons, komkommer en olijven altijd *O*

Wakker maken: sinds een maand of zo ? Maken we haar wakker om 15.00 uur. Ze gaat er elke dag ergens tussen 12.30 en 13.00 uur in. Sinds we haar wakker maken slaapt ze weer beter in de avond. Ik vond het even lastig, maar merk aan haar dat het haar goed doet. Ze is zelfs vrolijker dan als ik haar zelf laat wakker worden. Bizar toch ?

Ze is mega gezond, groeit als kool, helemaal gemiddeld, vrolijk, lief, boevig, actief, rustig, slaapt goed, zit heerlijk in haar velletje ........................ dus ? Prima toch ?
pi_140551516
XM: probeer het eens een week helemaal los te laten. En vervang wat melk door water. Gewoon kijken hoe het met haar gaat. Beetje lekker gezellig tapas achtig eten O+ zoals bij Gulara ! En niet te veel geven tegelijk. Het dus leuk maken O+

Of lekker buiten eten ! Op een kleedje
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:43:09 #191
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140551709
Niet teveel tegelijk geven is hier ook belangrijk ja! Dan wordt alles op de grond gemaaid })

Ik zie het gooien vaak wel aankomen. Ik trek dan haar aandacht door dr naam te noemen, steek mijn hand uit en zeg dat ze het aan mij mag geven. En dan legt ze het vaak in mijn hand, of steekt t met een vette grijns alsnog in dr mond _O- O+

En als dr kop dwars staat gaat t toch op de grond, en dat kijk ik dan even aan. Gebeurt t weer, dan heeft ze geen honger en dan zijn we klaar :)
pi_140551809
LB: heb jij tips voor een mooi zwart stofje met printje ? website linkje ?
Of iemand ? Ik zoek me gek. Zwart O+
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:53:42 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140552111
Oeh nee ik loop altijd op goed geluk in de stoffenzaak binnen... ben helemaal niet zo thuis in de webshops. In het creabeatopic zijn ze dat wel!

Maar idd: zwart O+
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:55:38 #194
378192 -mandy-
I am who I am
pi_140552197
quote:
*O*
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:06:02 #195
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140552695
Eten: hier is het ook veel spelen met eten. Ze krijgen boterhammetjes dubbel en dan door de helft. Afhappen dus. Allebei een eigen bordje. En D neemt dan van alles een hapje, gaat ze vervolgens ontleden, legt de boterhammetjes naast haar bord, zet haar bord op haar hoofd, gaat ermee frisbeeën, eet het beleg van haar brood (of poging tot), gooit wat korstjes op de grond etc.

Vanavond na het avondeten wel een boterham gesmeerd omdat ze slecht/niet aten. Maar omdat ze niet lekker zijn mag dat van mij. Ook M heb ik wel eens een boterham gegeven in de situatie die Phaidra schetst.

Wakker maken doe ik bij de meisjes niet, bij M wel. Maar die is vaak wel wakker maar die houdt gewoon van in bed liggen of zo.

Pokken nog niet ingedroogd. Zemelenbad helpt wel maar vandaag toch behoorlijk hangerig. Ze heeft er toch echt wel last van en er komen elke keer ook weer pokken bij. Dag 2 dus hopelijk gaat het snel beter.....
pi_140553019
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:31 schreef kleinzusje het volgende:
Skoap: gerustgesteld ? wel goed dat je bent gegaan.

tally: *O*

Voor alle nog steeds zieke dreumesjes :*
en leuke uitjes w/

Eten: Hier eet ze vooral savonds heel erg goed. Altijd met ons mee. Heel soms lust ze iets niet en dan bak ik champignons. Ze eet sochtends en smiddags geen brood. maar groente, fruit, olijven, soepstengel, kaas, champignons, kaasstengel, croissant , .............
Brood , ei en aardappel bijna nooit.
Haring, champignons, komkommer en olijven altijd *O*

Wakker maken: sinds een maand of zo ? Maken we haar wakker om 15.00 uur. Ze gaat er elke dag ergens tussen 12.30 en 13.00 uur in. Sinds we haar wakker maken slaapt ze weer beter in de avond. Ik vond het even lastig, maar merk aan haar dat het haar goed doet. Ze is zelfs vrolijker dan als ik haar zelf laat wakker worden. Bizar toch ?

Ze is mega gezond, groeit als kool, helemaal gemiddeld, vrolijk, lief, boevig, actief, rustig, slaapt goed, zit heerlijk in haar velletje ........................ dus ? Prima toch ?
Ik word altijd blij van jouw posts O+

Over dat wakker maken: die ervaring heb ik ook, dat hij dan vrolijker wakker lijkt te worden. Ik denk omdat ik gewoon direct bij hem ben. Mijn uk wordt ook altijd huilend wakker, behalve als ik hem wakker maak (ik vind het altijd zo sneu.. En lees wel eens met een beetje jaloezie verhalen van gezellig babbelende kindjes in hun eigen bedje 's ochtends. Het lijkt me fijn voor hem als hij zijn bedje gewoon een prettige plek zou vinden om wakker te worden ;( )

Tally, wat goed! Hoop ontwikkelingen de laatste dagen :D!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140553347
Dank Phaidra :*

Beetje zweverig misschien , maar zou je zelf in dat bedje willen liggen ? Is het zacht? Knus ? lekker warm ? Zo dacht ik steeds. De wieg en de matrasjes hadden dat hier. Die vond ik zelf zo lekker er uit zien. Maar het ledikant lukt me niet om knus te krijgen. Vreemd ?

Die van mij wordt meestal niet huilend wakker en inderdaad ( vaak) gezellig babbelend. maar is smiddags na te lang slapen opeens sjaggo. Beetje hangerig. Haar "nieuwe hippie matrasjes" zijn een hit O+ Het ledikant was dat nooit. Ik sleur haar liefdevol aan de beentje naar het voeteneind, trek haar naar me toe en til haar al slapend op. Dan wordt ze wakker O+

Zoektocht gaat verder LB ! Thx ^O^
pi_140553385
extra info: doorslapen was 1 malig. De tanden zijn in aantocht *O*
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:25:48 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140553508
Wat schattig KZ O+

M wordt meestal wel wakker als ik binnenkom. De meiden ook wel, en zo niet dan laat ik ze nog even liggen. Of ik als een zus wel wakker is.... >:)

Mijn pokje ;(
SPOILER
pi_140553535
Ons ledikant is 1 keer gebruikt :') Als ik Fee er slapend in wil leggen word ze op de één of andere manier wakker en begin dan te gillen. :')

Zoë heeft er één keer in geslapen :') een half uurtje.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:36:35 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140553931
E ligt soms te huilen, soms wat te kwaken, of we horen ineens 'OH!' en dan ligt ze iets aan te wijzen :D O+ En laatst had ze stafvergadering met een knuffel :Y Zat rechtop, en knuffel had ze voor zich gelegd. Serieuze zaken!

KZ, dat klinkt tof! :D En was mijn droom vroeger, lekker hippie op matrassen!
pi_140553968
Weinig pokjes nog Kyara! Maar wel balen dat ze zich niet goed voelt ;( ze kijkt ook wel wat sippig.

Hier werd mijne tot twee maanden geleden altijd huilend wakker maar nu altijd vrolijk! Dat is inderdaad leuker, maar misschien verandert het bij jullie ook wel van de ene op de andere dag Phaidra!
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:38:43 #203
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140554035
Haar hele buik en rug zitten vol..... :X
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:39:17 #204
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140554063
Agos Kyara.... maar lekker in de doek *;
pi_140554089
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:38 schreef Kyara het volgende:
Haar hele buik en rug zitten vol..... :X
Ah naar! :X
pi_140554215
Oohh pokjes .. sneu! Sterkte voor de mama's! Lijkt me ook heel pittig voor jullie als een kleintje niet lekker in zijn vel zit :+

Phaidra hier soms ook huilend wakker. Als ze wakker is ga ik er altijd zo snel mogelijk maartoe.. dan valt het mee. Maar waar dat aan ligt :?
pi_140554802
Beterschap Kyara :*
pi_140554845
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:36 schreef LadyBlack het volgende:

KZ, dat klinkt tof! :D En was mijn droom vroeger, lekker hippie op matrassen!
Dat is 1 van de weinige dingen die ik van mijn blij zingende ouders heb overgenomen :7
pi_140554892
Truste dames , hier piept ze om het uur in haar slaap door de nieuwe tanden *O* Daar helpt geen enkel hippie matrasje tegen :W
pi_140555373
Femke heeft een (heel) klein kamertje, misschien draagt dat bij aan 'knusheid' ;) Ze heeft het in ieder geval meestal prima naar haar zin in bed. Bij het middagdutje moeten we ook gewoon na een tijdje eens gaan kijken, want het kan goed zijn dat ze al een tijdje wakker is en ligt te spelen met Konijn of Blauwe Beer.
En 's ochtends kan ik haar meestal ook nog laten liggen tot ik zelf aangekleed en gewassen ben, en de ontbijtboel heb klaargezet. Zolang ze mij maar niet gezien heeft, want dan moet ze ERUIT! NU! O+

Ze heeft al een paar dagen van die nare poepluiers, en het kwijlkraantje staat ook weer open, dus ik hoop ook op een (paar) nieuw(e) tandje. Maar dat heb ik de afgelopen maanden wel vaker gedacht, en het blijft voorlopig bij twee...

Welterusten dames! En sterkte voor eventueel extra lange nachten... :* :*
pi_140556498
Ah t pokje van Kyara, zo zielig!

Klinkt als een fijne dag Kyara...

Ik zou ook een fles gaan afbouwen XM, ik ben rond een jaar naar pap + fles, fruit, brood + fles, tussendoortje (wisselend), avondeten, fles gegaan....
Dat ging prima,
Nu alleen brood ipv pap en de flessen (beker) naar 2x 100cc gewone koude koemelk en 's avonds voor slapen fles warme melk van +/- 100cc (maar als hij slecht heeft gegeten iets meer).

Sterkte vannacht iedereen!

En hier een megadilemma! Ik had vorige week heel leuk behang voor Ow gekocht, met auto's, bomen en traktoren.
Kom ik vandaag supergave wandstickers van dinos tegen en vindt Ow toch dinos helemaal fantastisch op t moment!
Argh :(
  zaterdag 31 mei 2014 @ 08:04:33 #212
378192 -mandy-
I am who I am
pi_140562027
Beterschap voor je meisje Kyara.

Moeilijke keuze Loj. Maar wandstickers kun je makkelijker vervangen dan behang als je later weer wat anders wilt.
pi_140562088
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:28 schreef Phaidra het volgende:

Olf, maat 92 al? Wow, ik denk dat wij rond de winter die kant op gaan :D. Dan is hij 2,5!!
Volgens mij is de maatvoering scheef want voor de rest hebben we alles in maat 86 gekocht en dat zit goed en soms zelfs nog ruim. En dat broekje maat 92 is kleiner dan de 86-broekjes, haha!

Loj, foto's van behang enzo, dan helpen wij je kiezen! :+
  zaterdag 31 mei 2014 @ 08:19:44 #214
381212 Gulara
From the future
pi_140562089
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik word altijd blij van jouw posts O+

Over dat wakker maken: die ervaring heb ik ook, dat hij dan vrolijker wakker lijkt te worden. Ik denk omdat ik gewoon direct bij hem ben. Mijn uk wordt ook altijd huilend wakker, behalve als ik hem wakker maak (ik vind het altijd zo sneu.. En lees wel eens met een beetje jaloezie verhalen van gezellig babbelende kindjes in hun eigen bedje 's ochtends. Het lijkt me fijn voor hem als hij zijn bedje gewoon een prettige plek zou vinden om wakker te worden ;( )

Tally, wat goed! Hoop ontwikkelingen de laatste dagen :D!
Hier ook hoor. Hij slaapt er fijn. Maar wakker in bed vindt ie niks. Zou het ook tof vinden. (Om meerdere redenen :@ )
  zaterdag 31 mei 2014 @ 08:29:49 #215
381212 Gulara
From the future
pi_140562154
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:25 schreef Kyara het volgende:
Wat schattig KZ O+

M wordt meestal wel wakker als ik binnenkom. De meiden ook wel, en zo niet dan laat ik ze nog even liggen. Of ik als een zus wel wakker is.... >:)

Mijn pokje ;(
SPOILER
Och sneutje. ;(
Beterschap. :*
  zaterdag 31 mei 2014 @ 08:56:18 #216
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140562368
en vannacht is de verdubbelaar weer ingezet ;(

Gelukkig wel een iets betere nacht (om de 2 uur ipv om het uur), ze was ook echt koortsig.

Kidsclin werkt een stuk beter dan de homeopatische calendulazalf die ik eerst had in elk geval.

Maar hoop echt dat D ze snel ook krijgt. Liever tegelijk dan dat we zo 3 weken op deze manier bezig zijn.....
  zaterdag 31 mei 2014 @ 08:58:22 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140562387
Foto's Loj!

Wat Olf zegt is wel waar, muursticker kun je sneller vervangen dan behang. Al denk ik dat auto's en tractoren misschien wel wat langer leuk zijn.
pi_140562485
Hier ook een klote nacht. Als ik een uurtje heb geslapen is het veel. Fee heeft koorts. Lichaampje vecht er tegen want het komt en gaat. Maar de hele nacht kreunen en wiebelen. Eerst dacht ik een volle luier maar een schone hielp niet :')
pi_140562761
Dikke :* voor de slechte nachten, en Kyara wat kijkt ze zielig ;( :*

Hier vanmorgen tijdens het voeden weer in slaapgevallen met als resultaat dat ik wakker schrok door het geluid van het breken van mijn poederdoos op de grond :') madame was uit bed gekropen en zat voor de spiegel met mijn make up _O- :{

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2014 09:37:26 ]
pi_140562990
Jong geleerd oud gedaan Logi :D
  zaterdag 31 mei 2014 @ 11:15:21 #221
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140564467
Haha leuk wakker worden Logi :D

En wat een sneue kindjes allemaal :{

Ik zag net allemaal geel spul in E's oor, en toen ik het weg wilde halen was het keihard en begon mijn arme meiske heel hard te huilen :'( Ze ligt ook alweer een ruim uur in bed, net als gisteren. Zou ze dan een oorontsteking hebben?
pi_140564503
Kyara :* beterschap!

Wat zijn hippie matrassen :?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_140565127
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 11:15 schreef LadyBlack het volgende:
Haha leuk wakker worden Logi :D

En wat een sneue kindjes allemaal :{

Ik zag net allemaal geel spul in E's oor, en toen ik het weg wilde halen was het keihard en begon mijn arme meiske heel hard te huilen :'( Ze ligt ook alweer een ruim uur in bed, net als gisteren. Zou ze dan een oorontsteking hebben?
Ja dat is heel goed mogelijk. Maar het "goede nieuws" is, dat het trommelvlies al kapot is als er troep naar buiten komt en dan is vaak de ergste pijn al weer weg.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 12:13:05 #224
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140565915
Ah dankje! Ja ze was ook al een stuk vrolijker dan gisteren, maar ik schrok wel van dat huilen.

Maargoed, dat is dan misschien hetzelfde als wanneer er opgedroogd snot/smeerkaas/banaan op dr gezicht zit...? als ik dat wegpeuter doet ze ook of ik dr vermoord :@
  zaterdag 31 mei 2014 @ 13:15:57 #225
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140567346
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 12:13 schreef LadyBlack het volgende:
Maargoed, dat is dan misschien hetzelfde als wanneer er opgedroogd snot/smeerkaas/banaan op dr gezicht zit...? als ik dat wegpeuter doet ze ook of ik dr vermoord
Ik heb er ook zo een.... ook gewoon wassen of neus poetsen is al drama.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 13:16:46 #226
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140567366
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 11:16 schreef bitterend het volgende:
Kyara :* beterschap!

Wat zijn hippie matrassen :?
Thanx :*

Hippiematrassen = matrassen op de grond geloof ik.

Zo klinkt het wel knus. In mijn studententijd noemde ik dat gewoon "geen geld voor een echt bed" :P
pi_140567639
Hmm.. de nieuw geverfde muren zijn het qua kleur toch niet helemaal vind ik (mint groen). Tis nu net of je een operatiekamer binnen komt lopen ofzo :( . Maar ik denk dat mijn man ontploft als ik dat zeg .. :X
  zaterdag 31 mei 2014 @ 13:37:33 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140567806
:D

Foto?

Ik geef wel mijn eerlijke mening hoor :+
pi_140570878
Foto's van de operatiekamer :+

SPOILER
En man was idd pissed maar al moet ik het zelf doen, die andere kleur gaat er komen. Het lijkt op de foto's mee te vallen. Maar op het moment dat de zon er op staat krijg je spontaan migraine.

Het was de bedoeling dat Djen der kamer dezelfde kleur gaat krijgen .. maar dat gaat mooi niet gebeuren.

Kamertje wat je nu ziet is de toekomstige kamertje voor broertje.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 16:03:11 #230
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140570967
Niet dat jij daar wat aan hebt, maar ik vind het echt een héél mooie kleur :+ En strak geverfd!
pi_140570977
ohhhh O+ ik vind het echt super mooi!

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2014 16:05:28 ]
  zaterdag 31 mei 2014 @ 16:50:19 #232
426379 elamanilo
elämänilo
pi_140572284
Ik ook O+ (zo op de foto in ieder geval!)
pi_140573145
Wow, het wordt eentonig maar supermooie kleur! Bij operatiekamer had ik iets heftigers verwacht maar dit zou ik zo kunnen uitkiezen! O+
pi_140573592
Wahaha nu voel ik me echt een verwend nest :+

We hebben net nog een nieuwe kleur uitgezocht. Manlief is de boel weer aan het aftapen. We gaan nu eerst 1 muur doen .. kijken wat het effect is en van daaruit onze verdere strategie bepalen. Het is gras groen geworden (en stiekem was dat ook de kleur die ik als eerste wilde maar ik heb me toen dus laten omlullen door vent en verkoper..).

Pff haat aan hormonen .. ben der helemaal klaar mee :+
  zaterdag 31 mei 2014 @ 18:24:35 #235
378192 -mandy-
I am who I am
pi_140574731
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:15 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik heb er ook zo een.... ook gewoon wassen of neus poetsen is al drama.
Heeeeel herkenbaar!!!
pi_140576614
En het zit er tegen! :) man blij.. ik nog blijer.

Paar daagjes drogen.. de boel naar deze kamer verhuizen en dan gaan we iets soortgelijks doen bij de andere kamer (wat de nieuwe kamer van Djen moet gaan worden .. liefst nog voor de bevalling :X )
pi_140577214
Ik vind dat mintgroen ook erg mooi Twinkle! :D Durf het bijna niet te zeggen!

Kyara, hoe is het nu met de pokken?

LB, sneu dat je elfje misschien oorontsteking heeft (gehad) -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 31 mei 2014 @ 20:49:11 #238
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140578775
Wat is het nu geworden Twinkle?
ik vond het ook mooi, maar als jij er niet happy mee bent dan is het fijn dat er nu een andere kleur op zit :*

Pokken zijn nog steeds pokke :') Het was echt wel even pittig vandaag op sommige momenten. M was met papa mee dus ik was alleen met de meiden. En J was hangerig en wilde het liefst veel bij me plakken. Maar dan wil D ook aandacht en die gaat dan op mij klauteren, over haar zus heen duikelen, aan mijn been hangen, mijn haarclip uittrekken (ja echt...) etc.... Net als met voeden, J heeft veel gedronken vandaag en zodra D dat in de gaten krijgt, wil zij ook....
  zaterdag 31 mei 2014 @ 21:06:59 #239
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140579601
-O-

Maar nog steeds geen pokken of ellendigheid bij D Kyara? Hopelijk voelt J zich gauw beter, sneutje!

Twinkle, zo op de foto's lijkt het mooi inderdaad! Ben benieuwd naar het grasgroen ^O^

Mijn meiske heeft vanmiddag 3 uur op mijn buik in de doek gehangen O+ We zijn naar de stad geweest, ijsje eten en luisteren bij een concertje waar dr vader aan meedeed (16e-eeuwse muziek, E lag helemaal roerloos te luisteren en in slaap te vallen O+ ) Bij thuiskomst bleek ze koorts te hebben, dus lekker wat met yoghurt laten klooien, nog een paar boekjes gelezen en nu is ze weer knock out. Hopelijk slaapt ze lekker vannacht.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 21:19:43 #240
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140580159
Op je buik? Gewoon in een FWCC/FCC? Wat dat niet zwaar?
Dag klinkt wel erg leuk, wel sneu dat ze koorts had. Hopelijk een goede nacht voor jullie :*

D nog steeds niks. Ik begreep van andere tweelingmoeders dat er maximaal 2 weken tussen zit. Dus als ze het 11 juni nog niet heeft gehad dan heeft ze het of niet gekregen of in zo'n lichte mate dat we het niet gemerkt hebben. Het 1e geval lijkt me sowieso niet waarschijnlijk omdat ze zo fysiek zijn met elkaar en het ook zo besmettelijk is. We wachten af.... Hoop wel dat we met J het ergste hebben gehad want het is echt sneu hoe ze zich voelt. Gelukkig werkt kidsclin beter dan het homeopatische goedje.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 21:29:41 #241
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140580549
Ja FWCC :Y
SPOILER
Je ziet dat ze wel flink naar beneden is gezakt, dat kwam voornamelijk doordat ze heel erg begon te strekken toen ze dr vader zag voor het concert O+ ze sprong er bijna uit! :D Maar ik heb ook niet de hele tijd gelopen he, heb ook een tijd met haar gezeten.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 21:32:46 #242
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140580664
O+
Dat is dan wel handiger dan los op schoot zitten inderdaad. Mooie doek, kleurt mooi bij elke outfit lijkt me.
  zondag 1 juni 2014 @ 00:32:30 #243
381212 Gulara
From the future
pi_140587138
Kyara, hopelijk fietst D. er zonder al te veel problemen doorheen.
Succes ermee, het klinkt stom. :*

Twinkle ik vond de kleur ook mooi. Ben wel benieuwd naar de nog-veel-mooiere-kleur! *O*

L-B hoe krijg ie het voor elkaar? :o Ik had Pi gisteren 10 minuten voorop in de tula. Ok, hij zat slecht want ik wilde niet verstellen omdat hij nu precies goed staat, maar ik vond het veels te zwaar! En dan heb ik het nog niet eens over dat hoofd dat zo tegen de mijne aan zit. :X
Maar het klinkt als een gezellige dag! En wat lijkt ze nog klein zo. O+

En wij hebben gisteren aan een klein babietje gesnuffeld. Pi was vooral onder de indruk dat ze ook voeten had! :D O+
Ik vond de mijne op slag nog knapper. Wat heeft ie een hoop geleerd. O+ *O*
  zondag 1 juni 2014 @ 08:47:47 #244
378192 -mandy-
I am who I am
pi_140590774
De kleur op de foto's vind ik ook heel erg mooi!

Hopelijk heeft D snel minder last van de waterpokken Kyara. Zo sneu.

Ik hoop dat mijn D en (8> zich vandaag ook beter voelen. (8> heeft een longontsteking en D, de arme heeft erg veel tandjesleed, verkouden en gisteren voelde D zich ook helemaal niet lekker.
  zondag 1 juni 2014 @ 09:29:56 #245
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140591045
Oei mandy, dat is wel erg veel mannenleed bij elkaar! Sterkte voor de heren, maar ook voor jou ;)

Gulara, ik had echt nergens last van! O+ Maargoed, ze is nu denk ik 8,5 kilo. En dat ze zoveel geleerd heeft bedenk ik ook vaak! :o

Ze kan nu alle bewegingen van Klap eens in je handjes, zegt poesj, die, visje, broem, ati (alsjeblieft), kiest zelf wat ze op haar brood wil, probeert dr schoenen zelf aan te doen, enenenenen!! O+
  zondag 1 juni 2014 @ 10:09:22 #246
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140591411
Gulara, het scheelt wel of je ze in de doek of drager hebt vind ik. Ik vind sowieso met dragers op je buik dragen niks.

Beterschap Mandy!

Wow LB, wat knap! En wat klink je toch weer heerlijk verliefd! O+

Oh, en uitslapen met kinderen? Wij kunnen dat. We werden om 09.15 uur wakker :o
M zat in bed met zijn autootjes te spelen en de meiden stonden samen te kletsen en met hun beestjes te spelen. *;

Sowieso een groot verschil met hoe J wakker werd. De laatste dagen werd J steeds heel zielig huilend wakker, bleef ook liggen en had duidelijk last. Vandaag supervrolijk en ze lijkt echt amper meer last te hebben *O* *O*
pi_140591526
Lekker uitslapen Kyara. De mijne waren weer stipt om 5.55 uur wakker.
ach ja op zich een mooi ritme voor het weekendje.
wakker worden, spelen, zwemmen, ontbijten, kyan slapen en de oudste het park in met twee volwassenen.
Gister sliep kyan ruim 2,5 :o uur. Ben benieuwd naar vandaag. Hij doet dan 1 slaapje en ze liggen er dan op tijd in.
  zondag 1 juni 2014 @ 10:21:15 #248
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140591533
O wat heerlijk Kyara! *O*
pi_140591668
Waaah lekker Kyara :o .. en fijn ook dat J weer wat beter in haar vel zit! :)
pi_140591850
Heeeerlijk Kyara!!

Hier even heel hard juichen, langste aanval vrij tot nu toe gewoon 4 dagen!! En dat terwijl we gisteren nog naar een verjaardag zijn geweest! *O* *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2014 10:44:28 ]
  zondag 1 juni 2014 @ 11:01:39 #251
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_140592095
Waaaah,mijn zoon zei net voor de eerste keer gericht mama tegen me *O* O+ *O* O+
pi_140592147
Wat fijn logi *O*

Smelt moment mm ♡
  zondag 1 juni 2014 @ 11:21:17 #253
426379 elamanilo
elämänilo
pi_140592445
Oeh lekker even wat ingehaald Kyara!

Ik draag mijn meisje ook gewoon nog voorop, gaat prima, kan dat gewoon echt nog uuuuuren! Op m'n rug vind ik nog steeds niet zo makkelijk, we oefenen af en toe, maar ze rekt&strekt en d'r billen wiebelt ze d'r uit. Als ze eenmaal zit, vindt ze het wel leuk, maar het knopen is niet echt heel erg fijn vooralsnog. Dus dan maar lekker voor, knuffelen ftw! Bevalt ons nog prima O+

MM O+ smeltmomentje O+

LB, dat klinkt als een geslaagd dagje!
  zondag 1 juni 2014 @ 11:21:41 #254
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140592451
Zo Logi, fijn!! Betekent dat ook dat ze er misschien overheen aan het groeien is?

MM! O+!

Dus.... ik wilde E net dr luier omdoen, maar zij wilde zich omdraaien. Dus ik draaide haar op dr zij en hield haar wat in bedwang; echt vlammende ogen en ze begon te slaan en krabben joh!! :o

Temperament, she has it...! en dat met twee supervredelievende, meegaande, nooit ruzie hebbende ouders :') Daar krijgen we nog best een kluifje aan denk ik, ons Rammetje O+
pi_140592746
MM O+ jeuj!!

LB ik heb geen idee, maar de vorige 2mnd was het telkens max 2. dgn zonder en daarna kwam het met een grote aanval dan weer terug, toch hebben we echt wel hoop qua er overheengroeien. :Y fingers crossed dus!

Oh en krabben & bijten *check* :D

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2014 11:38:29 ]
pi_140592786
Buikdragen vond ik tot even geleden echt nog prrrrrima maar nu, vanaf een kilo of twaalf vind ik het gewoon echt wel zwaar worden. Het kan nog wel een tijdje maar ik vind het echt beduidend minder chill. Tot een kilo of tien ging het dus goed maar daarna werd het voor mij al snel zwaar. Maar dat is natuurlijk ook persoonsgebonden.

MM, wat lief! O+

LB, leuk he, temperament! :+ ik vind het met mijne nog meevallen maar af en toe heeft ze echt zo'n heftig moment, poeh! Maar dat komt niet dagelijks voor. Ook leuk: een panisch kind in een fietsstoeltje krijgen. :')

Hier net gespeeld met F van Suiker! Hij is leeeeeeeeeeuk. O+
  zondag 1 juni 2014 @ 12:16:53 #257
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140593757
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 11:39 schreef Olf het volgende:
Hier net gespeeld met F van Suiker! Hij is leeeeeeeeeeuk. O+
This post is worthless without pics *O*

Suiker, lees je eigenlijk nog mee?

Oh en blij dat ik niet de enige krabbert heb :')
Ach en het is idd niet elke dag, en met al haar doorkomende kiezen (ik meen er 3 te voelen), en oren vol prut mag ze ook wel wat sneller aangebrand zijn.
pi_140596734
Stoppen jullie dreumesen ook nog van alles in hun mond? :{
Net in de tuin: aarde, een kiezeltje en een slakkenhuis (leeg) :r Ik zit er naast maar hij is zo vlug! En dan eruit peuteren zonder je vingers kwijt te raken
  zondag 1 juni 2014 @ 14:23:35 #259
426379 elamanilo
elämänilo
pi_140597065
Haha, ja! Ze spuugt het vanzelf weer uit :D Ik vind het niet zo erg, ik denk dat ze het sneller doorheeft dat het niet lekker is als ik het haar zelf laat ontdekken. Ze doet het trouwens al veel minder dan toen ze nog kleiner was, was me juist opgevallen :)
pi_140597969
Ik heb ook het idee dat dat hier langzaam minder wordt. Maar nog steeds oppassen geblazen hoor!
  zondag 1 juni 2014 @ 15:03:04 #261
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140598021
Hier zijn/waren de pokken 'a walk in the park' :). Nergens last van gehad, 7 pokken in totaal :') en gewoon lekker blij en vrolijk. Dus Kyara, misschien krijgt je andere dochter ook wel deze versie en valt het allemaal mee.

Leuke dreumesverhalen weer, het gaat zo snel! Wij zaten van de week in een restaurant en de ober haalde P's bord met nog wat etensresten weg. E kijkt er naar (zo: :o ) en zegt: ohnee! Tis dat nou? Mevrouw (ja, zo noemt ze iedereen :D ) papa eten pakken :o ! Mag niet! O+ Hoe tof! En ze kan hele verhalen vertellen over wat ze heeft gedaan, vind ik ook zo leuk. Helemaal als het op een dag is dat ze op het KDV of bij oma is geweest ofzo. Dan hoor ik eerst de verhalen van de leidster/oma en daarna de E versie O+
  zondag 1 juni 2014 @ 15:15:56 #262
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140598286
Voorop zou denk ik wel lukken maar dat is een beetje onhandig met andere kinderen (optillen, in de wagen zetten etc). Als ik dubbeldraag heb ik er sowieso eentje voor natuurlijk.

Lekker temperament LB :D
Hier 2 watermannetjes, die kunnen er ook wat van. maar een ram mama dus ze hebben pech >:)

Hier wordt ook nog veel in de mond gestopt. Meer dan M deed. M kon op deze leeftijd al tekenen en kleuren maar de meiden eten gewoon de krijtjes op :') En zand en gras. En dan weer uitspugen want vies....

Leuk die verhaaltjes Soesa! Dat wordt dan ook al echt bijna-peuter he O+ O+
  zondag 1 juni 2014 @ 16:27:44 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140599954
Ooh MM, ik zie nu pas jouw berichtje. Wat lief O+ O+ O+

En nog even over spelen met eten. Overzichtje van onze lunch....

pi_140601413
Haha Kyara! Ik vond na de lunch een Elmo-knuffel met een mond vol overgebleven korstjes :D

Heerlijk dat jullie zo lang konden uitslapen en J weer fitter is!

MM, lief! O+ En E. van Soesa hele verhalen al! _O_

Logi, wat ontzettend fijn *O* Ik hoop dat ze er overheen zal groeien!! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140603584
Herkennen jullie dat? Vroeger vond je bepaalde dingen bij andermans kinderen echter ontzettend irritant! Maar nu doet je eigen kind het en is het ineens superschattig :') :@
Sarcasme. Herken het.
pi_140603611
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 10:44 schreef Logician2.0 het volgende:
Heeeerlijk Kyara!!

Hier even heel hard juichen, langste aanval vrij tot nu toe gewoon 4 dagen!! En dat terwijl we gisteren nog naar een verjaardag zijn geweest! *O* *O*
En yaaay!! *O*
Sarcasme. Herken het.
  zondag 1 juni 2014 @ 19:14:18 #267
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_140604298
Mijn dreumes is aan t praten gegaan, hij heeft nu een 'mama' en een 'baba' (papa kan ie wel, maar wordt steevast baba genoemd) en hij heeft vanmiddag 'aai' gedaan bij de geitjes in het safaripark. Hij wou ook 'aai' doen bij de tijgers en de krokodillen, maar dat vond ik een minder goed idee.

Spirit, ja, herkenbaar. Ik vind zelfs nu nog soms dingen van andere dreumessen irritant, terwijl die van mij alleen maar schattig is O~)

En een *O* voor Logician, en voor de uitslaapkinders van Kyara!

[ Bericht 0% gewijzigd door mousemicky op 01-06-2014 19:29:38 ]
pi_140604682
Herkent iemand het dat de suikerspiegel van je dreumes snel daalt?
Ik dacht het al eerder te herkennen maar dit weekend is het echt duidelijk geworden. Kyan moet echt regelmatig kleine hoeveelheden eten. Nu blijkt dus vaak dat als hij knorrig is en hij eet iets dat hij daarna dus weer vrolijk en gezellig word.
ik wil echter niet dat iets eten/lekker ingezet word om hem gezellig te krijgen, maar ik vind het dus lastig om in te schatten welke het is.

ik ben dit van mijn oudste helemaal niet gewend.
pi_140605137
Ik word ook altijd chagrijnig als ik honger heb :@

Zou het kunnen helpen hem wat meer langzame koolhydraten te geven die geleidelijker worden afgegeven? Geen idee wat hij nu krijgt hoor, maar volkoren brood bijvoorbeeld. En geen snelle suikers zoals een koekje.
Sarcasme. Herken het.
pi_140605457
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 19:41 schreef Spirit82 het volgende:
Ik word ook altijd chagrijnig als ik honger heb :@

Zou het kunnen helpen hem wat meer langzame koolhydraten te geven die geleidelijker worden afgegeven? Geen idee wat hij nu krijgt hoor, maar volkoren brood bijvoorbeeld. En geen snelle suikers zoals een koekje.
ik kan het me ook goed voorstellen maar eer ik door heb dat hij dus chago is vanwege de honger zijn we vaak al even verder.

we hebben altijd volkoren brood, fruit, yoghurt enz. Maar hij eet dus geen grote hoeveelheden maar wel vaak op een dag.
op zich geen probleem maar het is voor mij wel een andere manier van denken voor mij.
ook verklaard het misschien waarom hij in de nacht vaak nog een fles wilt. Als hij wakker is heeft hij dus ook echt behoefte aan een fles.
pi_140606326
As hij drinkt ook veel toch? Of was dat je oudste juist weer?
  zondag 1 juni 2014 @ 20:15:47 #272
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140606502
Hopelijk kun je er met dit besef goed op inspringen As! Dan geef je eten om een bepaalde tijd en niet pas als hij chagrijnig is. ^O^

Fieder, mijn kind pakt pluisjes van de vloer en geeft ze aan mij :') Laatst had ze wel een kattenbakkorrel in dr mond gestopt :X

Soesa, wat een praatjes! :D O+

Spirit, ik merk juist nu ineens dat ik andere kinderen soms irritant vind! :@ Dat had ik voor E eigenlijk nooit, toen vond ik alle kinderen (van mijn vrienden) alleen maar cute en tof!

En ik zit! Phew, dit was best een pittig dagje, met een soms bloedlinke dreumes die 1 seconde later weer doodmoe of knuffelig tegen me aanhing :? :') O+ Aan t eind van de middag een verjaardagsborrel op een groot terras hier vlakbij, en de fietstocht deed dr wel even goed. Maar manmanman wat een nijd af en toe! Heb een zetpil gegeven en een driedubbele dosis dentinox... nu maar zien wat de nacht brengt.
pi_140607100
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 18:43 schreef Spirit82 het volgende:
Herkennen jullie dat? Vroeger vond je bepaalde dingen bij andermans kinderen echter ontzettend irritant! Maar nu doet je eigen kind het en is het ineens superschattig :') :@
Ik vind andere kinderen nog irritanter.

Al zijn er uitzonderingen. O+

Maar de meeste zijn vet irritant.
pi_140608033
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 20:11 schreef Fieder het volgende:
As hij drinkt ook veel toch? Of was dat je oudste juist weer?
ja dat is de oudste inderdaad
pi_140608168
LB ook zo'n pittig ding dus. Hopelijk een rustige nacht vor jullie.

ik kan juist meer van andere kinderen hebben. Maar ook omdat de mijne best pittig kunnen zijn en ik hard mijn best doe om dat in goede banen te lijden.
maar ik vind het wel afhangen hoe ouders er mee omgaan.
pi_140609141
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 20:28 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik vind andere kinderen nog irritanter.

Al zijn er uitzonderingen. O+

Maar de meeste zijn vet irritant.
Ja die anderen zijn nog steeds irritant ja. Maar als de mijne exact hetzelfde doet vind ik het schattig :D
Sarcasme. Herken het.
pi_140609224
Het is wel echt een verschil om zelf moeder te zijn. Toen ik zelf nog geen kinderen had, kon ik me heel moeilijk in ouders verplaatsen en dacht er heel makkelijk over. Nu ik zelf een kind heb, snap ik het ineens! Ik voel me met terugwerkende kracht ook schuldig over al mijn lompe, onwetende uitspraken en mijn onbegrip.

Maar dit even terzijde :D
Sarcasme. Herken het.
  zondag 1 juni 2014 @ 21:14:46 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140609465
Er waren vast ook heel schattige leuke kindjes, anders had je zelf geen moeder willen worden toch? oO<
  zondag 1 juni 2014 @ 22:05:08 #279
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140612549
En dat je dan je kindje de hele tijd wat hoort brabbelen en kreunen..... :{

Ik wil haar er niet uit halen voordat ze echt wakker is, maar ik denk dat er straks nog een ronde dentinox of nog een zetpil nodig is. -O-
pi_140613492
:W ik waai even aan!

Sterkte voor alle mamma's met tandjes-, pokken- en ander leed!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  zondag 1 juni 2014 @ 23:01:37 #281
426379 elamanilo
elämänilo
pi_140615813
Spirit, dat laatste herken ik wel ja, dat ik pas nu echt begrijp hoe het voor/bij iemand anders is! Ik stuur nu ook echt een kaartje als iemand die ik ken een babytje heeft, gewoon omdat ik weet hoe bijzonder het was toen de onze geboren werd en hoe blij ik van alle kaartjes werd. Voorheen had ik daar nooit aan gedacht. Zelfde geldt voor kraamvisite, ik ga nu gerust pas na 3 maanden bij een babytje op visite, want voor de papa en mama is het dan nog steeds 'net geboren', maar hebben ze wel al een beetje ritme :)
En ook voor dat onbegrip/lompheid en zo :D Maar tegelijk besef ik me ook als iemand zonder kinderen zoiets tegen mij zegt of doet, dat ik dat ook wel weer goed begrijp omdat die persoon zelf (nog) geen kindje heeft. Dus dan hoop ik maar dat die andere mensen dat ook zo bij mij gehad hebben :D

Maar qua irritaties sluit ik me aan bij LB, ik vind andere kinderen echt veel minder leuk :@ Vroeger vond ik andere kindjes vaak best schattig en zo en ik kon er ook best veel van hebben, maar nu kost dat toch wel wat meer ;) Ik weet nu hoe leuk (mijn) kindje(s) kunnen zijn, zoiets, dus dan is het voor vreemde kindjes een stuk moeilijk om daar tegen op te boksen.

Soms raak ik nog heus wel eens vertedert door een ander kindje, maar ik denk ook best vaak dat ik blij ben dat de mijne juist niet zo is ;)
pi_140621328
As, lijkt me lastig inschatten inderdaad. Misschien ook de dag beginnen met een ontbijt ipv eerst een activiteit. Ik las net dat ze vroeg wakker waren dit weekend en dat jullie eerst zijn gaan zwemmen en dan ontbijten....ik zou dat niet kunnen hoor.

Kyara fijn dat J er weer bovenop krabbelt. Hier nog helemaal geen in huis gehad. En wat klinkt dat gezellig O+ om na een uitslaapochtend de kindjes zo tevreden in bed aan te treffen.

E in het restaurant :D lekkere druif.

Spirit, ik herken het wel ja. Vaak sta ik dan te lachen of quasi nonchalant te doen terwijl ik me bedenk dat een ander dit waarschijnlijk bloedirritant moet vinden.
Maar aan de andere kant bestaat dat natuurlijk niet. Heb je de mijne wel eens goed bekeken? Die kun je toch alleen maar schattig vinden :P

Arme E. Hopelijk knapt ze snel een beetje op LB. En ik heb ook kennisgemaakt met het begrip Ram. Poehee. En dat in combinatie met een Stier als zus :')
Maar Rosalie is wel een stuk feller nog. Eva is meer een doordouwer. Dan moet ik gewoon vragen waarom ze niet stopt en naar me luistert.

Verder geniet ik me suf hier. Ze loopt en rent door het huis. Is heel de dag met iedereen zijn schoenen aan het sjouwen en komt regelmatig de haarborstel brengen zodat ik haar haartjes kan kammen O+
Dan komt ze weer even bij je buurten en een kroel halen en weg is ze weer.
Ze is momenteel grooooot fan van papa. Ook als hij niet in de buurt is zit ze regelmatig 'papa, papppaa, papA!' te prevelen :D
Ze gaat steeds meer kletsen ook. Ik lach me suf om haar als er iemand in huis een windje laat (ja wij doen dat, vies hč :6 ) en ze vervolgens prrrt/pffft door de kamer roept _O-
Als ze op dreef is krijg je er ook nog een pets op je billen bij.
pi_140621799
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 20:15 schreef LadyBlack het volgende:
Fieder, mijn kind pakt pluisjes van de vloer en geeft ze aan mij :') Laatst had ze wel een kattenbakkorrel in dr mond gestopt :X

Hier ook. Heb ik liever dat hij de pluisjes opeet en de kattenbakkorrels naar mij brengt.

Oh, en heeft jullie kind ook de grootste lol als hij de kat met iets kan slaan? :(
Expres flesje op de kat laten vallen, met een blokje hen aanvallen. Gemeen zeg. :(
  maandag 2 juni 2014 @ 09:19:23 #284
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_140622339
Mijn zeer ruwe dreumes geeft onze poes hele zachte kopjes O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  maandag 2 juni 2014 @ 10:07:58 #285
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140623300
Danic dat klinkt geweldig ja! Haartjes kammen O+

Ik ben er vannacht 2x uit geweest, en jemig, ik ben wel een beetje geschrokken hoor :{ Om half 2 lag E te jammeren, en ik heb haar geloof ik nog niet zo verschrikkelijk gloeiend meegemaakt :X Ze dronk eerst alsof haar leven er vanaf hing, dus dat vond ik een goed teken. Toen heb ik haar meegenomen naar onze slaapkamer voor een zetpil, en daar lag ze maar wat roerloos, uitgeput op bed -O- beetje alsof ze sliep, maar dan met oogjes halfopen en af en toe wat beweginkjes. Bah. Omdat bij ons in bed veel te warm was heb ik haar toch weer in dr bedje gelegd, en daar bleef ze zonder protest ook halfwakker gewoon liggen :{

Om half 5 werd ze -alweer gloeiend- huilend wakker, maar ging ze na drinken toch weer slapen. En om half 7 moest ik haar gaan wekken, en had ze alweer 39,7 :X Nog een zetpil, en die lijkt nu goed te werken. Ze slaapt iig weer.

;(
pi_140624139
Oh LB, je meisje ;( Anders even de huisarts bellen? Gewoon voor je eigen gevoel? Het valt me trouwens op dat je best vaak post dat E flinke koorts heeft. Isa is wel vaak ziek, maar dan vooral snot all over, niet zulke koorts.
Sarcasme. Herken het.
pi_140624815
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:07 schreef LadyBlack het volgende:
Danic dat klinkt geweldig ja! Haartjes kammen O+

Ik ben er vannacht 2x uit geweest, en jemig, ik ben wel een beetje geschrokken hoor :{ Om half 2 lag E te jammeren, en ik heb haar geloof ik nog niet zo verschrikkelijk gloeiend meegemaakt :X Ze dronk eerst alsof haar leven er vanaf hing, dus dat vond ik een goed teken. Toen heb ik haar meegenomen naar onze slaapkamer voor een zetpil, en daar lag ze maar wat roerloos, uitgeput op bed -O- beetje alsof ze sliep, maar dan met oogjes halfopen en af en toe wat beweginkjes. Bah. Omdat bij ons in bed veel te warm was heb ik haar toch weer in dr bedje gelegd, en daar bleef ze zonder protest ook halfwakker gewoon liggen :{

Om half 5 werd ze -alweer gloeiend- huilend wakker, maar ging ze na drinken toch weer slapen. En om half 7 moest ik haar gaan wekken, en had ze alweer 39,7 :X Nog een zetpil, en die lijkt nu goed te werken. Ze slaapt iig weer.

;(
O LB, niet leuk :{
Ik zou naar de ha gaan. Je gevoel volgen, als het niet goed voelt dan gewoon bellen hoor.
Enige keer dat een van mijn meisjes zo ziek was, was bij een dubbele oorontsteking.
Met een meidenkwartet
  maandag 2 juni 2014 @ 11:14:26 #288
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140625109
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:41 schreef Spirit82 het volgende:
Oh LB, je meisje ;( Anders even de huisarts bellen? Gewoon voor je eigen gevoel? Het valt me trouwens op dat je best vaak post dat E flinke koorts heeft. Isa is wel vaak ziek, maar dan vooral snot all over, niet zulke koorts.
Ja dr temperatuur doet vaak goed mee :X De eerste keer dat t zo hoog was, was op Nieuwjaarsdag, en daarna nog best regelmatig... Niet erg natuurlijk, maar dr lijfje is blijkbaar flink bezig met alles te bestrijden. :{

Ik loop straks wel even langs de huisarts, kijken of ze nog advies hebben of een gaatje tussendoor. Cathmar, ik ben inderdaad een beetje bang dat er misschien toch nog een oorontsteking zit. :{
  maandag 2 juni 2014 @ 11:17:36 #289
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140625208
Ze was net alweer wakker geworden trouwens, huilend en wel, maar nog zo moe dat ik met haar in ons bed ben gaan liggen, en daar ligt ze nu nog te slapen. Net als ela schreef met ons dekbed om haar heen gevouwen. Ik vertrouw er maar even op dat ze wel huilt voordat ze echt gaat kruipen.

Nouja, dat hóóp ik dan maar..... Ik voel me ook zo'n trut (vannacht al, maar vooral als ik die post lees), dat ik dr vannacht weer in haar eigen bed heb gelegd terwijl ze zo ziek was ;(
pi_140625347
Ik geef je groot gelijk dat je dat hebt gedaan hoor. Jij vond dat op dat moment de beste keuze, dus dat was het ook. Niet over inzitten :*
Sarcasme. Herken het.
pi_140625700
Wat Spirit zegt. Als je dr bij je had gehouden had je je nu wellicht rot gevoeld omdat het te warm was in jullie bed. Je hebt gehandeld vanuit de beste intenties. Sterkte voor je elfje :*
  maandag 2 juni 2014 @ 11:34:25 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140625854
Mjah..... rot voel ik me sowieso wel. Echt niet tof om dr zo hangerig te zien. -O-

Vanochtend had ze wel ineens een opleving; ze had liggen drinken, draaide zich om naar dr rug om papa even te zien, en toen kwam er ineens een keiharde "Ja!" en nog een heel kletsverhaal :') O+
Vervolgens wilde ze over ons heen gaan kruipen maar viel bovenop mijn been alweer in slaap :z
pi_140625895
LB je hebt volgens mij heel juist gehandeld. Het was denk ik veel te warm geweest voor haar bij jullie in bed :*
Wat je eventueel ook zou kunnen doen, als je het zo vervelend vindt dat ze alleen ligt, is haar in een campingbedje bij jullie in de kamer leggen. Dan ligt ze toch niet zo alleen.
  maandag 2 juni 2014 @ 11:42:29 #294
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140626121
Oh da's wel een goeie ja! Dat ik daar zelf niet op gekomen ben 8)7

Goed, einde topickaap hoor!
  maandag 2 juni 2014 @ 12:28:29 #295
381212 Gulara
From the future
pi_140627832
Och LB wat sneu dat ze zo ziek is. Beterschap! :*
pi_140628550
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:42 schreef LadyBlack het volgende:
Oh da's wel een goeie ja! Dat ik daar zelf niet op gekomen ben 8)7

Goed, einde topickaap hoor!
o|O Hou nou eens op je te verontschuldigen ;) Je doet het goed, écht! En zieke kindjes zijn nu eenmaal heel sneu. Ik hoop dat het snel beter gaat. Ben je al bij de ha geweest?

quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:19 schreef __Isis__ het volgende:
Mijn zeer ruwe dreumes geeft onze poes hele zachte kopjes O+
O+ O+
Onze poes zou dat niet toelaten. We hebben er zoeen die niets van mensen moet hebben, ze tolereert alleen mij en ml. Zodra de bel gaat schiet ze naar boven en komt niet weer beneden tot ze zeker weet dat de kust veilig is (of tot het etenstijd is, en dan heel voorzichtig om te kijken of het bezoek niet in de buurt van de keuken bij haar etensbakje is ;) ) Van Lars moet ze ook niets hebben, ze ontwijken elkaar vakkundig, en ik denk dat het met Femke hetzelfde zal zijn.
(Ik vind het wel heel jammer. Ik wist natuurlijk al dat ons beestje niet zo sociaal was met vreemden, maar had ergens nog altijd hoop dat het met onze kinderen wel los zou lopen, aangezien ze die natuurlijk dagelijks ziet. Maar fijne lieve fotootjes van onze kindjes die onze poes aaien of lief ertegenaan liggen zullen hier niet gemaakt worden :( )

Hoe is het met de pokkekindjes? :*
pi_140630159
LB je hebt gehandeld naar wat je op dat moment de beste keuze leek. Dan doe je het in mijn ogen al per definitie goed ;)
En als je twijfelt gewoon de HAP bellen hoor! Via de telefoon kunnen zij je vaak goed advies geven. Mochten bij hen alarmbellen gaan rinkelen dan kun je alsnog altijd gaan.

Goed in de gaten houden of ze voldoende blijft drinken en alert blijft en zulks. Zieke kindjes zijn echt zoooo sneu :'(
pi_140631201
LB, je hebt met de beste intenties gehandeld toch? En eigenlijk was het kiezen uit twee kwaden, dus wel heeeel lastig voor een bezorgde moeder :*.

Mijn mini heeft ook een heftig immuunsysteem dat al snel flinke koorts genereert. Hij was twee keer ook zo apathisch door de koorts, best beangstigend vond ik dat (dat was wel nadat hij al +3 dagen koorts had en moeizaam at en dronk). Langs de huisarts is dan écht niet overdreven hoor! En niet om je ongerust te maken, maar in beide gevallen volgde bij ons toen een ziekenhuisopname. Ik vertrouw daarom heel erg op het ouderlijke niet-pluis-gevoel :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 juni 2014 @ 15:33:49 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140633713
Ohh brrrr Phaidra, het is maar goed dat ik dit nu pas lees! :X

Ik ben inderdaad even langs de huisartsenpraktijk gelopen, waar de assistente echt uitgebreid de tijd nam om de situatie even uit te vragen O+ Haar indruk was niet dat er een oorontsteking speelde, en E was flink alert, zat alles aan te wijzen enzo, dus ik moest haar vochtintake en plasluiers goed in de gaten houden, en dan was het hopelijk binnen 2 dagen weer over. Zo niet, dan moest ik terugkomen.

Nou, en nu maar gewoon veel knuffelen met mn sneutje. Die intussen wel paarse wallen onder dr ogen heeft, het ziet er niet uit :') O+ We zijn nog even naar de winkel geweest, en ik heb mango gekocht. Lijkt me dat ze dat heel lekker vindt, dus dat gaan we straks nog even proberen. Ze slaapt nu.
  maandag 2 juni 2014 @ 15:39:22 #300
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140633863
Wat sneu LB. Beterschap! Goed dat je langs de ha bent gegaan. En wat de rest ook zegt, bij jullie in bed was misschien wat warm geweest. Misschien vanavond alvast campingbedje neerzetten bij jullie?
En verder lekker knuffelen en flink laten drinken bij je.

Danic, klinkt lief! O+ O+

Shandaly, hier blijft de poes ook uit de buurt. 3 kinderen die bovenop hem duiken zodra hij de kamer in komt. Ik geef hem geen ongelijk ;)

Ons pokje gaat aardig. Ze voelt zich in elk geval een stuk beter maar ze ziet er nog steeds niet uit. D was vanochtend wel behoorlijk aan het miepen en piepen dus ben benieuwd..... ik baal alleen wel een beetje dat ik deze week ineens een stuk minder kan doen. Mijn moeder is met vakantie en wilde bij een vriendin met mini op visite, naar de soos.... allemaal dingen die nu niet kunnen ivm besmettingsgevaar -O-
  maandag 2 juni 2014 @ 15:40:48 #301
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140633903
dan ook maar meteen dicht....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')