Die van mij plast overal hoor ! Heeft het wel door, maar het poepen moet en zal in het potjequote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:17 schreef Skoap het volgende:
KZ wat gaaf
L liep laatst naakt in de badkamer en plaste zo de vloer onder en had het niet eens door. Gaat hier nog wel ff duren denk ik...
Nee! Al helemaal niet om dat voeten best snel groeien in het begin (tenminste wat ik las op internet)quote:Op woensdag 28 mei 2014 08:54 schreef Spirit82 het volgende:
HA Lot, ik ga meteen zoeken gezien onze smaak
Ik was wel al bij normale schoenenwinkels geweest, maar die mensen leken er nog minder van af te weten dan ik, dus dat voelde niet fijn. Er zit in een dorp verderop wel een echte kinderschoenenwinkel, maar ik vind 60¤ voor eerste schoentjes ook weer een beetje overdreven, of ben ik nou een krent?
Voor eerste schoentjes als ze echt kunnen lopen zou ik het zeker uitgeven.quote:Op woensdag 28 mei 2014 08:54 schreef Spirit82 het volgende:
Ik was wel al bij normale schoenenwinkels geweest, maar die mensen leken er nog minder van af te weten dan ik, dus dat voelde niet fijn. Er zit in een dorp verderop wel een echte kinderschoenenwinkel, maar ik vind 60¤ voor eerste schoentjes ook weer een beetje overdreven, of ben ik nou een krent?
Edit: l0t wat doe jesuperleuke schoentjes maar ook duuurrrr
Ik ben heel erg voor goede schoenen. Hier dus altijd dure schoenen. Nou heb ik zelf "lastige" voeten. Ik zou nooit schornen 2de hands kopen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 08:54 schreef Spirit82 het volgende:
Ohhh wow!!! Gewoon opeens los! Wat knap!quote:Op woensdag 28 mei 2014 08:52 schreef L0t.. het volgende:
Spirit, wij hebben Shoesme babyflex schoentjes voor haar gekocht. Die zijn geschikt voor als ze beginnen met lopen, superflexibele zool maar wel net iets meer steun.
J. stond er meteen heel stevig op. Enne...sinds zaterdag loopt ze ineens hele stukken los![]()
zoooo gaaf en schattig
Ik wilde nog een filmpje posten en een Efteling-update doen maar ik kom er gewoon niet aan toe.
Is niet te voorspellen! Wij hadden ook goede schoenen als eerste schoentjes, van een euro of 50. Maar daar heeft ze wel de basis mee gelegd om goed te kunnen leren lopen. Ze heeft er denk ik zo'n 3 maanden op gelopen toen werden ze te klein. Maar! Die schoentjes waren maat 20 (oké, vielen klein) en ze draagt nu schoenen maat 21 (we zijn 10 maanden verder). Kortom, daar kan niemand een antwoord op geven denk ikquote:Op woensdag 28 mei 2014 10:22 schreef Spirit82 het volgende:
Maar hoe lang doen ze dan met schoenen? Wat Skoap zegt, mijn kind groeit als kool dus die voetjes ook! Zij. Ze dan niet binnen 2 maanden uit die schoentjes gegroeid?
Luc zijn eerste paar dus wel. Na 2 maand had hij nieuwe nodig...quote:Op woensdag 28 mei 2014 10:22 schreef Spirit82 het volgende:
Maar hoe lang doen ze dan met schoenen? Wat Skoap zegt, mijn kind groeit als kool dus die voetjes ook! Zij. Ze dan niet binnen 2 maanden uit die schoentjes gegroeid?
Yep die beide merken heeft Luc ook gehad. En zover ik weet zijn dat goede schoenen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 10:31 schreef Cathmar het volgende:
Ik slaag heel goed voor schoentjes bij Van Haren (Elefanten) of Scapino (Dr Visser).
Ze kan best binnen 2 maanden uit dr schoentjes groeien. Mijn oudste had in 1 maand 3 verschillende matenquote:Op woensdag 28 mei 2014 10:22 schreef Spirit82 het volgende:
Welke winkel? Online ook?quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:16 schreef Kyara het volgende:
Ik ben nog steeds zo blij met mijn adresjes in Duitsland. Sowieso goedkoper maar ook heel erg veel keuze (wat ze bij de plaatselijke Van Haren in totaal aan babyschoenen hebben, hebben ze daar per maat) en erg kundig personeel. M heeft vrij brede voeten en een hoge wreef en ze wist feilloos de juiste schoenen te vinden. En ze hebben ook nog wat speeltoestellen met glijbaan midden in de winkel![]()
Euhm ja, hier gaan ze rond dezelfde tijd naar bed. Maar ze zijn ook erg vaak om 20.30 uur weer beneden voor een half uurtje.... zelfde probleem dus.quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:17 schreef L-E het volgende:
Vraag: hoe laat gaan jullie dreumesjes 's avonds naar bed?
Wij vinden tussen 19 en 19:30 voor beide kinderen een mooie tijd. Maar de laatste tijd lijkt hij echt nog veel te wakker dan? Spelen en klimmen en lachen en kletsen. Niet heel erg, maar ik vraag me af of we dan niet beter kunnen inzetten op een latere bedtijd voor hem.
19:00, soms wat later in het weekend, maar bijna altijd rond 19:00quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:17 schreef L-E het volgende:
Wij vinden tussen 19 en 19:30 voor beide kinderen een mooie tijd. Maar de laatste tijd lijkt hij echt nog veel te wakker dan? Spelen en klimmen en lachen en kletsen. Niet heel erg, maar ik vraag me af of we dan niet beter kunnen inzetten op een latere bedtijd voor hem.
Dat vind ik dus ook een mooie tijd maar Fee vind van niet. Als ik haar wel breng dan is ze na een half uur wakker en blijft ze op tot 23:00.quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:17 schreef L-E het volgende:
Ik ben gewoon een wetenschapper! Ha!quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:24 schreef L-E het volgende:
Tally, je hebt gewoon je eigen kind gekloond!
quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:50 schreef Kyara het volgende:
Het is duidelijk dat er bij jullie thuis 1 iemand is met hele dominante genen....
dat wisselt enorm. 3 mnd - 6 mnd gemiddeld denk ik.quote:Op woensdag 28 mei 2014 10:22 schreef Spirit82 het volgende:
Hier nu ook de twijfelzone. Er heersen waterpokken op het KDV en E had maandag 3 rode plekjes. Gister zijn er 4 bij gekomen dus het KDV dacht ook aan pokken. Nu is er nog niks bijgekomen en lijkt 1 plekje zelfs weer te verdwijnenquote:Op woensdag 28 mei 2014 12:34 schreef Kyara het volgende:
Bij M twijfelde ik vorige week of hij waterpokken had (ook nav die pokkenmeet). Ik heb het uiteindelijk op hitte-uitslag gegooid maar bij nader inzien waren het geloof ik toch waterpokken....
Maar er zijn ook kinderen die 1 plekje hebben en nauwelijks last hebben.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:02 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Hier nu ook de twijfelzone. Er heersen waterpokken op het KDV en E had maandag 3 rode plekjes. Gister zijn er 4 bij gekomen dus het KDV dacht ook aan pokken. Nu is er nog niks bijgekomen en lijkt 1 plekje zelfs weer te verdwijnen. Lekker, zo vlak voor onze vakantie
. Ben heel benieuwd of het nu wel of geen waterpokken zijn, ik neig zelf nu naar niet. Mijn huisarts had gezegd dat meestal na het verschijnen van het eerste plekje, er binnen 24 uur nog vele plekjes volgen, om al snel blaasjes te worden. Wordt vervolgd
Ik hoop dat eerste jaquote:Op woensdag 28 mei 2014 13:05 schreef Kyara het volgende:
[..]
Maar er zijn ook kinderen die 1 plekje hebben en nauwelijks last hebben.
J zit nu duidelijk onder dus ik denk met terugwerkende kracht dat het bij M dus ook waterpokken zijn geweest. Ik zou namelijk niet weten hoe ze het anders zouden moeten krijgen.
En stiekem hoop ik dan ook want dan is ie er goed vanaf gekomen
Ah oké. E's plekje zat midden op haar voorhoofd dus die was niet te missenquote:Op woensdag 28 mei 2014 13:09 schreef Kyara het volgende:
Euhm, J was eerst gewoon verkouden en hangerig (allebei trouwens). Was het hele waterpokkengedoe alweer vergeten en net zaten er ineens een stuk of 10 op haar buik. Bij nadere inspectie vond ik er ook een paar op rug en nek. Maar wanneer de 1e er zat? Geen idee?Er kan er maar zo 1 gezeten hebben die ik niet gezien heb
Dat deed Riley laatst ook. Ze stond even in haar blotte billen terwijl ik een luier haalde en het liep ineens langs haar benen. Ze keek echt zo naar beneden wat ze nu voeldequote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:17 schreef Skoap het volgende:
KZ wat gaaf
L liep laatst naakt in de badkamer en plaste zo de vloer onder en had het niet eens door. Gaat hier nog wel ff duren denk ik...
Ha, precies deze inderdaad! Hier was het lang rond 19/19:30 maar nu doet ze dan een kort slaapje en blijft ze daarna op tot ik in bed ga. Vandaar dus onze nieuwe strategie sinds een paar dagen om d'r rond half 9/9 uur in bed te brengen en die werkt vooralsnog! Heb ik daarna nog even een paar uurtjes voor mezelfquote:Op woensdag 28 mei 2014 11:23 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook een mooie tijd maar Fee vind van niet. Als ik haar wel breng dan is ze na een half uur wakker en blijft ze op tot 23:00.
Het was hier ook meestal 19 uur, maar sinds de klok vooruit is gegaan, is bedtijd ook ca. 3 kwartier tot een uur opgeschoven. Nu dus rond 20 uur slapen. Ik vind het zelf ook wel prettig, wat meer speling tussen eten en slapen. Ik heb ook het idee dat eerder echt niet gaat lukken. Ik merk tegenwoordig al verschil als hij 's ochtends heeft uitgeslapen (lees: later wakker dan 6 uur) of tussen de middag langer dan 2 uur slaapt. Dan is naar bed gaan een stuk lastiger en wordt het al gauw 20.30.quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:17 schreef L-E het volgende:
Ik lees overal dat waterpokken een incubatietijd van 2-3 weken hebben. Dan kan het vast niet van mijnes komenquote:Op woensdag 28 mei 2014 12:34 schreef Kyara het volgende:
Bij M twijfelde ik vorige week of hij waterpokken had (ook nav die pokkenmeet). Ik heb het uiteindelijk op hitte-uitslag gegooid maar bij nader inzien waren het geloof ik toch waterpokken....
Ja zo ging het bij L ook. Maar die zat er echt heel erg onder. Arm dingquote:Op woensdag 28 mei 2014 17:03 schreef Phaidra het volgende:
Hier had hij trouwens maandagavond het allereerste plekje, dinsdag bij opstaan duidelijk waterpokken (+20 plekjes) en in de loop van de dag zag je er elk uur plekjes bij komen. Woensdagochtend ook nog wat extra erbij, toen ook al echt blaasjes. Daarna stabiel en vrijdag waren de meeste plekjes ingedroogd. Koorts van woensdagochtend tot vrijdag begin van de middag. Ik zal bij uitzondering een foto plaatsen.
Ik las dat ze besmettelijk zijn tot de dag voordat de vlekjes verschijnen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik lees overal dat waterpokken een incubatietijd van 2-3 weken hebben. Dan kan het vast niet van mijnes komen(al was ik niet gekomen als hij al plekjes had gehad. Maar ja, dat zagen we dinsdag pas
).
Maar balen zeg.. Ik vond het echt sneu, dat koppie vol met pokken. Maar werkelijk iedereen zei dat hij wel heel erg onder zat. Blijkbaar kan het ook anders.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 17:20 schreef Kyara het volgende:
(hij is trouwens volslagen onherkenbaar door die pokken)
ik ben heel makkelijk met dat soort dingen. Buitenlucht is gezond. Zolang ze niet versuft alleen op de bank kunnen hangen lekker naar buiten gaan.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:54 schreef vencodark het volgende:
Even jullie mening want ik twijfel toch een beetje:
Nu had Aiden gisteravond wat verhoging en vandaag weer maar hij heeft goed geslapen, prima gegeten en na een zetpil ging het vanmiddag prima met hem. Man is gaan werken en ik ben met mijn zoontje om boodschappen geweest en bij mijn ouders gegeten. Kreeg hij weer verhoging en is nu lekker naar z'n bedje.
Man vond het niet zo'n goed idee dat ik met Aiden naar buiten ben geweest en naar mijn ouders (wonen in hetzelfde dorp) omdat hij niet zo in orde was.
Ik dacht dat het wel kon omdat hij vanmiddag gewoon gezellig was. Ik doe dan toch niets fout of onverantwoordelijks?
+1quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:58 schreef As1981 het volgende:
[..]
ik ben heel makkelijk met dat soort dingen. Buitenlucht is gezond. Zolang ze niet versuft alleen op de bank kunnen hangen lekker naar buiten gaan.
Sowieso moeten sommige dingen gebeuren ook al zijn de kids ziek.
Ik hoop het ook voor jullie.quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:33 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh jeetje, ik heb de foto gemist maar zo te horen had I het pittig te pakken!
Ik vermoed dat wij hier met een hele lichte vorm te maken hebben (klop af) als ik jouw verhaal zo lees (en ook van Kyara). Hier dus maandagochtend 1 pokje en nu 7. Er zijn 2 plekjes die al een blaasje hebben, verder niet. Lijkt ook niet te jeuken en ze is gewoon hartstikke zichzelf. Ik hoop heel erg dat het hierbij blijft. Gelukkig maar dag het zo mild lijkt te zijn hier want anders moesten we onze vakantie annuleren.
Niks aan de hand hoor, sowieso als hij zelf in orde is hoef je echt niet thuis te blijven om een beetje verhoging.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:54 schreef vencodark het volgende:
Nu had Aiden gisteravond wat verhoging en vandaag weer maar hij heeft goed geslapen, prima gegeten en na een zetpil ging het vanmiddag prima met hem. Man is gaan werken en ik ben met mijn zoontje om boodschappen geweest en bij mijn ouders gegeten. Kreeg hij weer verhoging en is nu lekker naar z'n bedje.
Man vond het niet zo'n goed idee dat ik met Aiden naar buiten ben geweest en naar mijn ouders (wonen in hetzelfde dorp) omdat hij niet zo in orde was.
Ik dacht dat het wel kon omdat hij vanmiddag gewoon gezellig was. Ik doe dan toch niets fout of onverantwoordelijks?
Dat hoop ik idd ook voor julliequote:Op woensdag 28 mei 2014 21:10 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik hoop het ook voor jullie.
Hoop ook dat het hier zo blijft. En ben benieuwd wanneer D het krijgt want kan me niet voorstellen dat zij de dans ontspringt. Zij is sowieso wat hangeriger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geweldige dag gehad, met taart, die ze niet lusttemooie cadeaus, veel aandacht en een dame die daar volop van genoot!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Prima toch ! Wel zorgen voor korte uitstapjes weinig prikkels en veel rustquote:Op woensdag 28 mei 2014 20:54 schreef vencodark het volgende:
En toen kwam je ons tegenquote:Op woensdag 28 mei 2014 16:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik lees overal dat waterpokken een incubatietijd van 2-3 weken hebben. Dan kan het vast niet van mijnes komen(al was ik niet gekomen als hij al plekjes had gehad. Maar ja, dat zagen we dinsdag pas
).
Maar balen zeg.. Ik vond het echt sneu, dat koppie vol met pokken. Maar werkelijk iedereen zei dat hij wel heel erg onder zat. Blijkbaar kan het ook anders.
Lekker zo laten ! Middag wat inkortenquote:Op woensdag 28 mei 2014 11:17 schreef L-E het volgende:
Hier bardossa via bitterend. Nieuw nog ! Daarna veel via MP, ook nieuw ! In de oude Hoogstraat maat laten nemen. Welke maat heeft ze ? Ik heb nog ladingen voor straksquote:Op woensdag 28 mei 2014 08:54 schreef Spirit82 het volgende:
quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:10 schreef kleinzusje het volgende:
Welke maat heeft ze ? Ik heb nog ladingen voor straks
Nee, wel echt verschillendquote:Op woensdag 28 mei 2014 22:23 schreef Kyara het volgende:
Ik heb nog geen maten
Maar als je 2 paar (bijna) dezelfde hebt in 1 maat.....
Wwwooohhhquote:Op woensdag 28 mei 2014 22:10 schreef kleinzusje het volgende:
XMPrachtige meid heb je !
![]()
Omen: Braafste van de dreumesjes ja![]()
![]()
Alles bijgelezen, maar : Nu even reageren op veel maar niet alles ( sorry) :
[..]
Prima toch ! Wel zorgen voor korte uitstapjes weinig prikkels en veel rust
[..]
En toen kwam je ons tegen
[..]
Lekker zo laten ! Middag wat inkorten
[..]
Hier bardossa via bitterend. Nieuw nog ! Daarna veel via MP, ook nieuw ! In de oude Hoogstraat maat laten nemen. Welke maat heeft ze ? Ik heb nog ladingen voor straks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Loj, ik vind het ook altijd zo lastig om een leuke activiteit te bedenken als het slecht weer is. We zijn 1 keer naar zo'n binnenspeeltuin geweest en ik vond het echt een vreselijke deprimerende bende maar J. vond het wel leuk geloof ik.
+1 mooi gezegdquote:Op woensdag 28 mei 2014 23:27 schreef Olf het volgende:
XM welkom met je knappe 1-jarige! Ze kijkt echt zoooooo trots op de foto met de verjaarsmuts!Klinkt alsof jullie een fijne dag hebben gehad. Het dreumesenjaar is voor mij tot op heden nog toffer dan het babyjaar! Ook jullie gun ik een mooi jaar, waarin misschien sommige angsten en twijfels van het afgelopen jaar deels worden vervangen door vertrouwen in jullie knappe meis.
Dan ben ik nr 101quote:Op donderdag 29 mei 2014 17:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
...
Dus vandaag dag zoiets:
O: fles 190/6 (op)
T: driekwart potje fruithap
T: fles 190/6 (op 40cc na op)
L: 1/2 boterham met smeerworst, het restje fruithap en een soepstengel.
D: aardappel met bietjes. Ik hoop dat ze 200gr wil eten, 120gr yoghurt
...
Heb dat van Saar er eens naast gezet. Zij krijgt overigens ook nog een fles avondpap.quote:Op donderdag 29 mei 2014 17:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
O: fles 190/6 (op) 1/2 boterham
T: driekwart potje fruithap 3/4 banaan, of halve appel, of knijpfruit, of paar druiven
T: fles 190/6 (op 40cc na op) beetje peperkoek of wat rozijntjes
L: 1/2 boterham met smeerworst, het restje fruithap en een soepstengel. bakje pap of een sneetje brood; brood gaat vrijwel nooit helemaal op
D: aardappel met bietjes. Ik hoop dat ze 200gr wil eten, 120gr yoghurt potje: +/- 3 kwart, óf (op een 'goede' dag) een paar happen met de pot mee. Altijd mini Danone als toetje
+1 Hier gaat het eten net weer wat beter, echt heel moeilijk vind ik het!quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:52 schreef Mineola het volgende:
Ooh dat eten, dat blijft ook gewoon lastig vind ik.
Mijne had een tijdje terug een fase dat hij heel slecht (mn avondeten) at. Hij heeft altijd goed gegeten en vond alles altijd lekker en nu dus niet. Rationeel kon ik heel goed bedenken dat hij zichzelf echt niet zou uithongeren en dat het maar een fase was, maar ik vond het echt heel moeilijk mn gevoel daarmee in lijn te krijgen. Heel confronterend vond ik het toen ik een kindje van dezelfde leeftijd zag dat wél lekker zat te eten. Dus ik zeg heel eerlijk, gelukkig eet hij nu weer goed, want slecht/minder goed eten is heel normaal op deze leeftijd. Maar ik herken het frustrerende gevoel dus erg. Dat wil ik alleen absoluut niet op hem overbrengen, en dat is best lastig soms
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit is de kleine meneer, vandaag iets meer dan een maand oudSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik als beeb! Zo zie ik toch wel iets van gelijkenisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
OMGWTFBBQ! Coco wat een tofferds! Saar wordt elke keer mooier lijkt wel(dat dat nog kon he?) Dat mondje, die kuitjes.
![]()
En Tom is fantastisch.![]()
Wat een heerlijk jongetje!
Kz, wat fijn!![]()
Spirit je hebt een Walker!![]()
Mineola en Spees.![]()
![]()
Fieder, lief he die interactie.![]()
Mijnes ging laatst in de zandbak tegen een andere moeder 'praten'. En toen wees ie naar mij en zei: "mama". Ik vond het zo zoet!
En verder.
Slapen. De onze wordt elke nacht 5-20 keer wakker.Dus hij ligt weer veel in de co-sleeper.
Eten. Check. En voor wat betreft groeien. Zo hard als ze het eerste jaar gegroeid hebben hoeven ze niet meer he? De mijne zit nu op een kleine 30cm en ik hoop niet dat ie dat elk jaar gaat doen!![]()
Oh en zo lief. Pi stond in de deuropening toen onze achtertuin bush turkey kwam aanwandelen. Meestal zijn we binnen. Maar nu liep Pi dus enthousiast achter hem aan. Spelen! Helaas vond de bush turkey hem eng.Wat best gek is want het zijn best grote beesten.
![]()
![]()
Hmm, ik dacht dat ik ergens eerder al gereageerd had?
XM welkom met N. Die trotse bakkes van d'r met de kroon op!![]()
![]()
Volgens mij is het een blij ei.
D. dat ziet er uit als een yoghurt tornado.![]()
![]()
En kleine J. in de Efteling.Ze is zelf al een sprookje. Wat een heerlijk grietje is het toch!
![]()
En nu wil ik ook naar de Efteling.![]()
![]()
Gulara![]()
Coco, een maand al, wtf?!?! Voor mijn gevoel is het pas een weekje geleden ofzo. Maar wat een leukerds heb je daaren hóe cute dat Saar haar broertje zo leuk vindt
. Ze lijken echt sprekend op elkaar zeg.
![]()
[quote]Op donderdag 29 mei 2014 23:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
Crosspost!
En nog wat foto's
Ik heb dus dankzij jouw kinderen zing ik nu al de hele dag:
🎶
Als we spelen met z'n tweeën,
Hebben we een boel ideeën.
En omdat we samen spelen,
Zullen wij ons nooit vervelen.
Saar is ouder ik ben jonger,
Heb jullie ook zo'n honger.
🎶
En zo irritant dat ik de rest niet meer weet!
L0t, heb je nachtdienst?![]()
Kyara zo had ik er nog niet over nagedacht, dat het overzichtelijk voor hem was!En die kosten, ja snap ik
![]()
KZ wat een schone slaapster! En haar bezigheden van de dag![]()
Twinkle fijne dag in ballorig. En succes met het zoeken naar wat leuks! Geen tips want hier wel alles van Ikea![]()
Coco wat zijn ze mooiik ga er zelfs een beetje van rammelen
En ik zie zeker gelijkenis met jouw babyfoto
![]()
Gulara smelthij wilde opscheppen over zijn mama. En die bushturkeys zijn zeker eng
![]()
Hier voor het eerst sinds tijden weer gespook vannachtmaar waarschijnlijk was het van de kou
had vorige week een dunner slaapzakje gepakt maar de warmte is alweer voorbij
![]()
Klote waterpokken
Meisje was ongeveer elk uur wakkerze voelde zich echt niet fijn
Gelukkig hielp drinken
Pi en de Bush turkey
Saar en Tom
Fieder ook een slechte nacht dus![]()
![]()
Slechte-nacht-boks
Meisje had enorm buikpijndus heb haar van 00:30 tot 4:30 voornamelijk moeten wiegen en aan de borst houden. Naast mij liggen was ook niet genoeg, ze wilde echt vastgehouden worden. En dan af en toe een kreuntje
Ben nu toch onderweg naar Amsterdam, E is om 9 uur uitgeput weer in bed gegaan met een zetpil. Hopelijk voelt ze zich straks beter, maar ik heb mn vriend de uitdrukkelijke opdracht gegeven om mij te bellen als ze straks weer ellendig wakker wordt.
Gisteren was fantastisch![]()
![]()
![]()
Rotpokken! Beterschap
![]()
En wat fijn dat je ze nog met drinken kunt troosten zo..
Het was echt koud he.. Ik las eergister dat dit de warmste lente ooit was, en vervolgens gister dat het de koudste 29 mei ooit was.Ergens is dat toch ook wel weer heelquote:Op vrijdag 30 mei 2014 09:53 schreef LadyBlack het volgende:
Slechte-nacht-boks
Meisje had enorm buikpijndus heb haar van 00:30 tot 4:30 voornamelijk moeten wiegen en aan de borst houden. Naast mij liggen was ook niet genoeg, ze wilde echt vastgehouden worden. En dan af en toe een kreuntje
Ben nu toch onderweg naar Amsterdam, E is om 9 uur uitgeput weer in bed gegaan met een zetpil. Hopelijk voelt ze zich straks beter, maar ik heb mn vriend de uitdrukkelijke opdracht gegeven om mij te bellen als ze straks weer ellendig wakker wordt.
Gisteren was fantastisch![]()
... Jammer van je eigen nachtrust alleen. Hopelijk werkt de zetpil, en gaat het de rest van de dag gewoon goed. En hoop dat je vriend ook belt als dat het geval is, zodat jij je vandaag ook niet zo'n zorgen blijft maken...
Ik heb wat persoonlijk frustratie, en gedoe op m'n werk... maar met mijn kindjes gaat alles helemaal prima.Ze kunnen tegenwoordig ook zo echt samen spelen... en dat Femke dan helemaal in een deuk ligt om gekke gezichten van Lars enzo.. geweldig!
![]()
Mama van Lars & Femke![]()
O wat gezellig shandaly
Probeer daar maar op te focussen dan!
Overigens hadden wij vanaf een uur of 3 heeeeeeeerlijk stralend weer! Perfect voor de bbq![]()
![]()
Jammer van slechte nachten. En stomme waterpokken idd. M. had het een half jaar geleden. Ook helemaal onder. Ik deed zemelenbadje voor slapen, daar sliep hij in ieder geval goed op. Ergste jeuk was trouwens ook wel vrij snel weg.
Eten gaat hier ook op en af. Ik heb er nu geen problemen meer mee. Eerder maakte ik me nog wel eens druk, maar inmiddels is duidelijk dat het gewoon echt bij vlagen minder is om daarna weer dubbeldwars in te halen. Ontbijt is hier vooral niet favoriet. Als hij zijn boterham slecht eet, krijgt ie gewoon wat eerder een banaan. Die gaan er altijd in. Avondeten, hij eet alles, maar heeft duidelijke voorkeuren die er beter in gaan. En ik krijg er niks meer in als hij niet zelf (ook) mag scheppen. Dikke chaos, maar wel volle buik.![]()
![]()
Coco
Balen van de slechte nachten en de waterpokken
Qua eten heb ik hier nog geen problemen. Gaat vast nog komen. Dan maak ik me vast meer zorgen want zelfs nu is Ow nog een lange lat(maar dat is z'n papa ook
)
![]()
Qua eten heb ik ook niets te klagen met Femmetje... Dat vuilnisbakkie eet nog steeds werkelijk álles wat je haar voorzet. Sinds vorige week eet ze ook echt met de pot mee, enige wat ik voor haar doe is de stukjes wat kleiner maken, want met slechts 2 tandjes heeft ze er anders toch nog wat moeite mee![]()
(En het scheelt voor mezelf ook, want aangezien ik dan tijdens het eten toch veel met haar bezig ben, eet ik ongemerkt zelf iets minder... goed voor de lijn!)
Gulara, ik vind Saar steeds mooier worden jaMaarrrrr, ik ben ongelooflijk niet objectief natuurlijk
![]()
Wat ontzettend schattig dat hij jou ook aanwees en even mededeelde dat jij zijn mama bent
Ik heb de bush turkey even moeten googelen, en klein zijn ze idd nietEen vriend van ons heeft kippen en een haan (Brahma's). Saar is niet bang voor ze, maar omgekeerd zijn zij dat echter ook niet van haar
L0t, ik vind het zelf nu ook gewoon nóg sneller gaan dan bij Saar. Komt natuurlijk doordat je je aandacht moet verdelen.
Gulara, ik ken dat liedje trouwens helemaal niet![]()
Fieder, rammelen?
Jee, wat vervelend van die waterpokkenArme kindjes (en ook moeders natuurlijk)
Beterschap!
LB, wat naar van die buikpijnHopelijk gaat het vandaag een stuk beter.
Shandaly, balen van je werk. Maar wat enorm fijn dat het zo lekker gaat met de kindjes![]()
![]()
Zo, redelijk hersteld van gisteravond, even teruglezen!
Twink, er zitten al eeuwig twee bulten in haar kaak, maar doorkomen doen ze niet. Pap lust ze niet helaas. Maakt niet uit of we het aanbieden met of zonder smaakje, in fles of van een lepel. Ze mot het niet.
Wel blij te lezen dat er meer kindjes zijn die zo weinig eten. Dat stelt toch wat gerust. En ook dat ik niet de enige ben die frustraties voelt.
Spirit * O* wat knap van isa! Ik zou ook zo trots zijn als een aap met zeven staarten!
En kz en Fieder ook al zo trots, leuk
Coco, wat een heerlijke foto's!Saar heeft idd wel een hele mooie mond zeg!
Gulara, die bushdingensen zien er engig uit!voor alle slechte pok-/pijn-/piekernachten.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!![]()
Oja, wat doen jullie als er zo slecht wordt gegeten? Wij klooien nu een beetje aan en ik twijfel beetje hoe we het moeten aanpakken. Ik was net ff boodschapje doen endeed een poging tot boterham eten met Noor. Drama. Ze heeft nog geen halve boterham op. Het was meteen weer uit de mond pakken, grond gooien, etc. Maar wat doe je dan? Waarschuwen? Negeren?
Hij is wel vrij snel gestopt met brood aanbieden, maar heeft haar direct een kleine fles gegeven (100/3). Is dat nou handig? Of is het beter om ff te wachten en later iets anders aan te bieden?
En nog een vraag. Gister ging het over dat slapen. CB was hier erg streng en we moesten haar overdag na twee uur slapen wel wekken, want anders zou ze dag/nacht ritme gaan omdraaien. Langer dan twee uur aaneengesloten slapen overdag was niet goed volgens hen. Maar nu las ik dat sommigen van jullie gerust drie uur laten slapen en dan twijfel ik toch weer.
Wel hier een mijlpaal bereikt, het bedje staat op de laagste stand, want ze gaat steeds vaker staan. En ze gaat op haar knietjes achter de wheeliebug de hele woonkamer door
. Ze is sowieso ook ineens veel aanhankelijker, maar wel vooral bij mij. Ben ik helemaal niet gewend, normaal is ze niet zo knuffelig. Ik vind het wel leuk
.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!![]()
Volgens mij val je in herhaling een beetje..
Je blijft erg bezig met het eten.. laat het los! probeer iets anders en wil ze dat ook niet prima.
Niet waarschuwen of negeren met eten.. daar creëer je echt eetstoornissen mee.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.![]()
Nee, ik bedoel negeren dat ze met dat brood zit te klieren. Het op de grond gooien enzo. Moet je daar nou aandacht aan geven of niet?
Ik had het er net met m'n vriend over, maar we vinden het beiden gewoon erg lastig. Het is niet alleen mijn zorg.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Ik zou dat geen aandacht geven het is onderdeel van het eetproces.
Lees toch eens eten voor de kleintjes en negeer alle borstvoedingsdingen.
Of lees wat meer over Rapley dan weet je ook wt normaal gedrag is.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.![]()
XM ik zou het ook geen aandacht geven. Ik denk dat het ook een beetje bij de leeftijd hoort.
En over dat slapen overdag. Ik maak haar nooit wakker. Ze pakt de slaap die ze nodig heeft. Ik heb hier wel altijd de gordijnen overdag open dus ze slaapt met daglicht. Nooit niks gemerkt van dat ze haar slaapritme omdraaide hoor
Wel is het zo dat ikhaar na drieen niet meer in bed leg want dan is het inslapen savondslastig.![]()
XM, ik ga er dan vanuit dat ze op dat moment geen honger heeft, en ruim 't gewoon wegMijn ervaring is dat ze het dan bij een andere maaltijd/ander tussendoortje het wel inhaalt. Of anders de dag erna.
![]()
Hier idd net zo, met haar handjes eten en een beetje spelen/voelen/kneden is prima maar zodra ze begint te gooien en prutsen haal ik het weg en heeft ze gewoon pech
*wat wel helpt is kleine beetjes tegelijk op haar bordje trouwens.
Wbt het slapen laat ik haar gewoon de slaap pakken die ze nodig heeft, iets met natuur enzo
[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2014 14:14:28 ]![]()
Ik heb met slapen altijd de mini gevolgd, max was 4 uur, dan maakte ik hem wel wakker (met 1 slaapje op een dag). Dat kwam heel af en toe voor, en werd het anders te kort op avond-slaaptijd. Recentelijk had hij meer moeite met 's avonds in slaap komen. Toen zijn we wel gaan beperken tot 2 uur slaap (ook 1,5 geprobeerd, maar dan zit hij niet in een goede slaapfase) en sindsdien is inslapen 's avonds ook geen probleem meer.
Brood werd hier ook op de grond gegooid rond die leeftijd. Dat was idd het teken dat hij genoeg had en zette ik het weg.Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Gooien met eten is geen honger meer. Dus dan ruim ik het gewoon op.
Slapen doet ie tot hij wakker wordt. Als hij langer slaapt is het blijkbaar nodig.![]()
Halve boterham is toch zat? En laat het los....echt...quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oja, wat doen jullie als er zo slecht wordt gegeten? Wij klooien nu een beetje aan en ik twijfel beetje hoe we het moeten aanpakken. Ik was net ff boodschapje doen endeed een poging tot boterham eten met Noor. Drama. Ze heeft nog geen halve boterham op. Het was meteen weer uit de mond pakken, grond gooien, etc. Maar wat doe je dan? Waarschuwen? Negeren?
Hij is wel vrij snel gestopt met brood aanbieden, maar heeft haar direct een kleine fles gegeven (100/3). Is dat nou handig? Of is het beter om ff te wachten en later iets anders aan te bieden?
En nog een vraag. Gister ging het over dat slapen. CB was hier erg streng en we moesten haar overdag na twee uur slapen wel wekken, want anders zou ze dag/nacht ritme gaan omdraaien. Langer dan twee uur aaneengesloten slapen overdag was niet goed volgens hen. Maar nu las ik dat sommigen van jullie gerust drie uur laten slapen en dan twijfel ik toch weer.
Wel hier een mijlpaal bereikt, het bedje staat op de laagste stand, want ze gaat steeds vaker staan. En ze gaat op haar knietjes achter de wheeliebug de hele woonkamer door
. Ze is sowieso ook ineens veel aanhankelijker, maar wel vooral bij mij. Ben ik helemaal niet gewend, normaal is ze niet zo knuffelig. Ik vind het wel leuk
.
Je MOET niks van het cb, ze geven advies. Doe er mee wat je wil. Wat handig is voor jullie is voor een andere helemaal niet handig.
Sommige mensen hebben liever hun kinderen wakker in de avond, anderen willen hun kinderen om 7 uur op bed. En dan hebben kinderen ook nog eens een eigen willetje...zijn net mensen!![]()
XM, ik las ergens dat je sochtends 2 tussendoortjes geeft ( fles en?). Is het misschien een idee om die fles te laten vallen? Eten op de grond gooien is hier het teken dat ze niet meer hoeft. Prutsen mag ze van mij zoveel ze wil. Ik zet een boterham in blokjes voor haar neer op een groot plastic blad, stroop haar mouwtjes op, slab om and have fun.Sarcasme. Herken het.![]()
Vaak gaat het eerste stukje al op de grond.. Maar om het dan gelijk weg te halen.. Is ook weer zowat.
Op gewone dagen is het ritme zo:
Ontbijt: 190/6, tussendoor: potje fruithap, lunch: brood, in principe. Aangevuld met kleine fles. Tussendoor, maisboogje oid, dan rond half 4 een fles 190/6 en dan rond 18/18:30 avondeten en yoghurt toe.
Die half4 fles komt er vandaag ook niet van. Waren naar een verjaardag, ze heeft daar wat water gedronken en anderhalve soepstengel gegeten.
Zal eens kijken of dat boek van Kleintjes op het werk te krijgen is.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Wij ontbijten om 6:30, lunchen doen we rond 12u meestal om 16u een broodje of fruit en dan rond 19u avond eten.
Maar ik hou eigenlijk nooit bij hoeveel ze eet, of hoevaak ze drinkt (en soms eet ze een keer helemaal niets omdat ze geen zin heeft) maar als ze honger of dorst heeft laat ze het echt wel weten is mijn idee.. (heb wel altijd een flesje rose vice of water binnen haar bereik staan).
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2014 16:37:45 ]![]()
Das een stevig ontbijt XM! Noor lijkt me sowieso een kind dat niet heel veel eten nodig heeft, gezien je struggles met eten sinds haar geboorte. Als je heel graag wil dat ze tussen de middag meer eet, zou je minder ontbijt kunnen geven. Isa krijgt 120 melk (pap) en laat regelmatig de helft staan. Lunch gaat er hier dan weer goed in. Zoals iedereen hier al zegt, pakken ze wat ze nodig hebben, niet wat jij vindt dat ze nodig hebben. Weet je nog toen ze zo ziek was geweest en ze ineens weer avond/nachtflessen wilde om bij te trekken? Ze geeft het echt aan! Als je graag een grotere lunch wilt, zou je dus het ontbijt kunnen verkleinen, mits je je daar dan geen zorgen om gaat maken
Sarcasme. Herken het.![]()
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 16:36 schreef Logician2.0 het volgende:
Wij ontbijten om 6:30, lunchen doen we rond 12u meestal om 16u een broodje of fruit en dan rond 19u avond eten.
Maar ik hou eigenlijk nooit bij hoeveel ze eet, of hoevaak ze drinkt (en soms eet ze een keer helemaal niets omdat ze geen zin heeft) maar als ze honger of dorst heeft laat ze het echt wel weten is mijn idee.. (heb wel altijd een flesje rose binnen haar bereik staan).Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen natuurlijk!
Mijn kind gaat net uit zichzelf staan
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.![]()
Zit je ze niet gewoon redelijk vol? Ik vind het lezen alsof ze, vooral in de middag, gewoon flinke porties binnenkrijgt (15.30 een grote fles en dan ook het avondeten goed eten vind ik al heel wat!) en ook 's ochtends begint ze met een grote portie melk.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 16:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vaak gaat het eerste stukje al op de grond.. Maar om het dan gelijk weg te halen.. Is ook weer zowat.
Op gewone dagen is het ritme zo:
Ontbijt: 190/6, tussendoor: potje fruithap, lunch: brood, in principe. Aangevuld met kleine fles. Tussendoor, maisboogje oid, dan rond half 4 een fles 190/6 en dan rond 18/18:30 avondeten en yoghurt toe.
Die half4 fles komt er vandaag ook niet van. Waren naar een verjaardag, ze heeft daar wat water gedronken en anderhalve soepstengel gegeten.
Zal eens kijken of dat boek van Kleintjes op het werk te krijgen is.
Hier als mijne niet eet, bied ik niet meteen iets vervangends aan omdat ze het dan in het vervolg ook niet meer eet als ze de 'vervanger' lekkerder vindt. Wel geef ik als ze echt nul heeft avondgegeten iets later op de avond nog bijvoorbeeld een stuk banaan ofzo.
Tally, ze staat!![]()
Hier vandaag lekker kleertjes gekocht voor meisje, zoooo leuk! En zelfs iets in maat 92![]()
![]()
![]()
Beginnen de waterpokken overal al in te drogen? Hier was het toen een dag of 2, 3, echt naar. Zemelenbadje leek wel te helpen voor de nachten!![]()
Vanavond heb ik voor het eerst een boterham gegeven na het avondeten. We aten kofte in pitabroodjes en salade, maar mini vond het echt niet lekker. Wel een paar hapjes vlees gegeten en daarna toetje. Toen dat op was, wilde hij meer toetje en ging huilen omdat dat niet mocht. Ik vroeg of hij nog trek had, en hij antwoordde heel zielig Jaha-snik-ha. Boterham met pindakaas gegeven en die ging er wel met smaak in! Gaan we geen gewoonte van maken, maar voor een keertje ook niet erg.
Olf, maat 92 al? Wow, ik denk dat wij rond de winter die kant op gaan. Dan is hij 2,5!!
Overigens wilde ik nog zeggen, maar vergat het steeds: Coco, wat leuk om een update van jullie te lezen! Omg wat een toffe foto's. Saar is echt een knap meisje! En Tom, té cute!
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Ik kom even binnen vallen hoor. Trots op mijn mannetje. Vandaag weg voor een weekendje efteling. Hij heefr alleen 40 min in de auto geslapen.
het wachten in de rij is soms wel lastig (en het is druk dus de rijen zijn lang), maar hij deed het super.
en toen bleek dat hij zijn middag slaapje niet ging doen zijn we gaan zwemmen. En hij gaat daar zo heerlijk zijn eigen gang itt zijn broer op die leeftijd.
Oh hij heeft echt genoten van de attracties van vandaag, dus dat worden nog heerlijke dagen. Mossieur canibal, pagode en carnival zijn tot nu toe favourite.![]()
Klinkt als een heerlijke dag As!
Tally
Betreft slapen, ik heb hem nog nooit wakker gemaakt. Hij bepaalt zelf het ritme. En als hij met eten gaat klooien pak ik het af... Soms geef ik het nog 1x terug met een waarschuwing maar als hij het dan weer doet pak ik het af.
Vandaag bij de dokter geweest voor zijn bloedneus. Er zit waarschijnlijk een zwakke plek ergens. We mogen dit dicht laten branden bij de KNO arts maar dit is geen garantie. Voor nu kijken we het eerst nog wel even aan. Mocht het echt veel erger worden kunnen we altijd nog naar de KNO arts.
[ Bericht 0% gewijzigd door Skoap op 30-05-2014 21:58:33 ]Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Skoap: gerustgesteld ? wel goed dat je bent gegaan.
tally:![]()
Voor alle nog steeds zieke dreumesjes![]()
en leuke uitjes![]()
Eten: Hier eet ze vooral savonds heel erg goed. Altijd met ons mee. Heel soms lust ze iets niet en dan bak ik champignons. Ze eet sochtends en smiddags geen brood. maar groente, fruit, olijven, soepstengel, kaas, champignons, kaasstengel, croissant , .............
Brood , ei en aardappel bijna nooit.
Haring, champignons, komkommer en olijven altijd![]()
Wakker maken: sinds een maand of zo ? Maken we haar wakker om 15.00 uur. Ze gaat er elke dag ergens tussen 12.30 en 13.00 uur in. Sinds we haar wakker maken slaapt ze weer beter in de avond. Ik vond het even lastig, maar merk aan haar dat het haar goed doet. Ze is zelfs vrolijker dan als ik haar zelf laat wakker worden. Bizar toch ?
Ze is mega gezond, groeit als kool, helemaal gemiddeld, vrolijk, lief, boevig, actief, rustig, slaapt goed, zit heerlijk in haar velletje ........................ dus ? Prima toch ?All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)![]()
XM: probeer het eens een week helemaal los te laten. En vervang wat melk door water. Gewoon kijken hoe het met haar gaat. Beetje lekker gezellig tapas achtig etenzoals bij Gulara ! En niet te veel geven tegelijk. Het dus leuk maken
Of lekker buiten eten ! Op een kleedjeAll I need is for my man to live up to his role
Niet teveel tegelijk geven is hier ook belangrijk ja! Dan wordt alles op de grond gemaaid
Ik zie het gooien vaak wel aankomen. Ik trek dan haar aandacht door dr naam te noemen, steek mijn hand uit en zeg dat ze het aan mij mag geven. En dan legt ze het vaak in mijn hand, of steekt t met een vette grijns alsnog in dr mond![]()
En als dr kop dwars staat gaat t toch op de grond, en dat kijk ik dan even aan. Gebeurt t weer, dan heeft ze geen honger en dan zijn we klaar![]()
![]()
LB: heb jij tips voor een mooi zwart stofje met printje ? website linkje ?
Of iemand ? Ik zoek me gek. Zwart
All I need is for my man to live up to his role
Oeh nee ik loop altijd op goed geluk in de stoffenzaak binnen... ben helemaal niet zo thuis in de webshops. In het creabeatopic zijn ze dat wel!
Maar idd: zwart![]()
![]()
quote:
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.![]()
Eten: hier is het ook veel spelen met eten. Ze krijgen boterhammetjes dubbel en dan door de helft. Afhappen dus. Allebei een eigen bordje. En D neemt dan van alles een hapje, gaat ze vervolgens ontleden, legt de boterhammetjes naast haar bord, zet haar bord op haar hoofd, gaat ermee frisbeeën, eet het beleg van haar brood (of poging tot), gooit wat korstjes op de grond etc.
Vanavond na het avondeten wel een boterham gesmeerd omdat ze slecht/niet aten. Maar omdat ze niet lekker zijn mag dat van mij. Ook M heb ik wel eens een boterham gegeven in de situatie die Phaidra schetst.
Wakker maken doe ik bij de meisjes niet, bij M wel. Maar die is vaak wel wakker maar die houdt gewoon van in bed liggen of zo.
Pokken nog niet ingedroogd. Zemelenbad helpt wel maar vandaag toch behoorlijk hangerig. Ze heeft er toch echt wel last van en er komen elke keer ook weer pokken bij. Dag 2 dus hopelijk gaat het snel beter.....![]()
Ik word altijd blij van jouw postsquote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:31 schreef kleinzusje het volgende:
Skoap: gerustgesteld ? wel goed dat je bent gegaan.
tally:![]()
Voor alle nog steeds zieke dreumesjes![]()
en leuke uitjes![]()
Eten: Hier eet ze vooral savonds heel erg goed. Altijd met ons mee. Heel soms lust ze iets niet en dan bak ik champignons. Ze eet sochtends en smiddags geen brood. maar groente, fruit, olijven, soepstengel, kaas, champignons, kaasstengel, croissant , .............
Brood , ei en aardappel bijna nooit.
Haring, champignons, komkommer en olijven altijd![]()
Wakker maken: sinds een maand of zo ? Maken we haar wakker om 15.00 uur. Ze gaat er elke dag ergens tussen 12.30 en 13.00 uur in. Sinds we haar wakker maken slaapt ze weer beter in de avond. Ik vond het even lastig, maar merk aan haar dat het haar goed doet. Ze is zelfs vrolijker dan als ik haar zelf laat wakker worden. Bizar toch ?
Ze is mega gezond, groeit als kool, helemaal gemiddeld, vrolijk, lief, boevig, actief, rustig, slaapt goed, zit heerlijk in haar velletje ........................ dus ? Prima toch ?
Over dat wakker maken: die ervaring heb ik ook, dat hij dan vrolijker wakker lijkt te worden. Ik denk omdat ik gewoon direct bij hem ben. Mijn uk wordt ook altijd huilend wakker, behalve als ik hem wakker maak (ik vind het altijd zo sneu.. En lees wel eens met een beetje jaloezie verhalen van gezellig babbelende kindjes in hun eigen bedje 's ochtends. Het lijkt me fijn voor hem als hij zijn bedje gewoon een prettige plek zou vinden om wakker te worden)
Tally, wat goed! Hoop ontwikkelingen de laatste dagen!
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Dank Phaidra![]()
Beetje zweverig misschien , maar zou je zelf in dat bedje willen liggen ? Is het zacht? Knus ? lekker warm ? Zo dacht ik steeds. De wieg en de matrasjes hadden dat hier. Die vond ik zelf zo lekker er uit zien. Maar het ledikant lukt me niet om knus te krijgen. Vreemd ?
Die van mij wordt meestal niet huilend wakker en inderdaad ( vaak) gezellig babbelend. maar is smiddags na te lang slapen opeens sjaggo. Beetje hangerig. Haar "nieuwe hippie matrasjes" zijn een hitHet ledikant was dat nooit. Ik sleur haar liefdevol aan de beentje naar het voeteneind, trek haar naar me toe en til haar al slapend op. Dan wordt ze wakker
![]()
Zoektocht gaat verder LB ! Thx
extra info: doorslapen was 1 malig. De tanden zijn in aantocht
Wat schattig KZ
M wordt meestal wel wakker als ik binnenkom. De meiden ook wel, en zo niet dan laat ik ze nog even liggen. Of ik als een zus wel wakker is....![]()
Mijn pokjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ons ledikant is 1 keer gebruiktAls ik Fee er slapend in wil leggen word ze op de één of andere manier wakker en begin dan te gillen.
Zoë heeft er één keer in geslapeneen half uurtje.
E ligt soms te huilen, soms wat te kwaken, of we horen ineens 'OH!' en dan ligt ze iets aan te wijzen![]()
En laatst had ze stafvergadering met een knuffel
Zat rechtop, en knuffel had ze voor zich gelegd. Serieuze zaken!
KZ, dat klinkt tof!En was mijn droom vroeger, lekker hippie op matrassen!
![]()
Weinig pokjes nog Kyara! Maar wel balen dat ze zich niet goed voeltze kijkt ook wel wat sippig.
Hier werd mijne tot twee maanden geleden altijd huilend wakker maar nu altijd vrolijk! Dat is inderdaad leuker, maar misschien verandert het bij jullie ook wel van de ene op de andere dag Phaidra!![]()
Oohh pokjes .. sneu! Sterkte voor de mama's! Lijkt me ook heel pittig voor jullie als een kleintje niet lekker in zijn vel zit
Phaidra hier soms ook huilend wakker. Als ze wakker is ga ik er altijd zo snel mogelijk maartoe.. dan valt het mee. Maar waar dat aan ligt![]()
![]()
Dat is 1 van de weinige dingen die ik van mijn blij zingende ouders heb overgenomenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:36 schreef LadyBlack het volgende:
KZ, dat klinkt tof!En was mijn droom vroeger, lekker hippie op matrassen!
Truste dames , hier piept ze om het uur in haar slaap door de nieuwe tandenDaar helpt geen enkel hippie matrasje tegen
Femke heeft een (heel) klein kamertje, misschien draagt dat bij aan 'knusheid'Ze heeft het in ieder geval meestal prima naar haar zin in bed. Bij het middagdutje moeten we ook gewoon na een tijdje eens gaan kijken, want het kan goed zijn dat ze al een tijdje wakker is en ligt te spelen met Konijn of Blauwe Beer.
En 's ochtends kan ik haar meestal ook nog laten liggen tot ik zelf aangekleed en gewassen ben, en de ontbijtboel heb klaargezet. Zolang ze mij maar niet gezien heeft, want dan moet ze ERUIT! NU!![]()
Ze heeft al een paar dagen van die nare poepluiers, en het kwijlkraantje staat ook weer open, dus ik hoop ook op een (paar) nieuw(e) tandje. Maar dat heb ik de afgelopen maanden wel vaker gedacht, en het blijft voorlopig bij twee...
Welterusten dames! En sterkte voor eventueel extra lange nachten...![]()
Ah t pokje van Kyara, zo zielig!
Klinkt als een fijne dag Kyara...
Ik zou ook een fles gaan afbouwen XM, ik ben rond een jaar naar pap + fles, fruit, brood + fles, tussendoortje (wisselend), avondeten, fles gegaan....
Dat ging prima,
Nu alleen brood ipv pap en de flessen (beker) naar 2x 100cc gewone koude koemelk en 's avonds voor slapen fles warme melk van +/- 100cc (maar als hij slecht heeft gegeten iets meer).
Sterkte vannacht iedereen!
En hier een megadilemma! Ik had vorige week heel leuk behang voor Ow gekocht, met auto's, bomen en traktoren.
Kom ik vandaag supergave wandstickers van dinos tegen en vindt Ow toch dinos helemaal fantastisch op t moment!
Argh![]()
![]()
Beterschap voor je meisje Kyara.
Moeilijke keuze Loj. Maar wandstickers kun je makkelijker vervangen dan behang als je later weer wat anders wilt.Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.![]()
Volgens mij is de maatvoering scheef want voor de rest hebben we alles in maat 86 gekocht en dat zit goed en soms zelfs nog ruim. En dat broekje maat 92 is kleiner dan de 86-broekjes, haha!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:28 schreef Phaidra het volgende:
Olf, maat 92 al? Wow, ik denk dat wij rond de winter die kant op gaan. Dan is hij 2,5!!
Loj, foto's van behang enzo, dan helpen wij je kiezen!![]()
![]()
Hier ook hoor. Hij slaapt er fijn. Maar wakker in bed vindt ie niks. Zou het ook tof vinden. (Om meerdere redenenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik word altijd blij van jouw posts
Over dat wakker maken: die ervaring heb ik ook, dat hij dan vrolijker wakker lijkt te worden. Ik denk omdat ik gewoon direct bij hem ben. Mijn uk wordt ook altijd huilend wakker, behalve als ik hem wakker maak (ik vind het altijd zo sneu.. En lees wel eens met een beetje jaloezie verhalen van gezellig babbelende kindjes in hun eigen bedje 's ochtends. Het lijkt me fijn voor hem als hij zijn bedje gewoon een prettige plek zou vinden om wakker te worden)
Tally, wat goed! Hoop ontwikkelingen de laatste dagen!
)
![]()
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:25 schreef Kyara het volgende:
Wat schattig KZ
M wordt meestal wel wakker als ik binnenkom. De meiden ook wel, en zo niet dan laat ik ze nog even liggen. Of ik als een zus wel wakker is....![]()
Mijn pokjeOch sneutje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Beterschap.![]()
![]()
en vannacht is de verdubbelaar weer ingezet
Gelukkig wel een iets betere nacht (om de 2 uur ipv om het uur), ze was ook echt koortsig.
Kidsclin werkt een stuk beter dan de homeopatische calendulazalf die ik eerst had in elk geval.
Maar hoop echt dat D ze snel ook krijgt. Liever tegelijk dan dat we zo 3 weken op deze manier bezig zijn.....![]()
Foto's Loj!
Wat Olf zegt is wel waar, muursticker kun je sneller vervangen dan behang. Al denk ik dat auto's en tractoren misschien wel wat langer leuk zijn.![]()
Hier ook een klote nacht. Als ik een uurtje heb geslapen is het veel. Fee heeft koorts. Lichaampje vecht er tegen want het komt en gaat. Maar de hele nacht kreunen en wiebelen. Eerst dacht ik een volle luier maar een schone hielp niet
Dikkevoor de slechte nachten, en Kyara wat kijkt ze zielig
![]()
Hier vanmorgen tijdens het voeden weer in slaapgevallen met als resultaat dat ik wakker schrok door het geluid van het breken van mijn poederdoos op de grondmadame was uit bed gekropen en zat voor de spiegel met mijn make up
![]()
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2014 09:37:26 ]![]()
Haha leuk wakker worden Logi
En wat een sneue kindjes allemaal
Ik zag net allemaal geel spul in E's oor, en toen ik het weg wilde halen was het keihard en begon mijn arme meiske heel hard te huilenZe ligt ook alweer een ruim uur in bed, net als gisteren. Zou ze dan een oorontsteking hebben?
![]()
Kyarabeterschap!
Wat zijn hippie matrassen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.![]()
Ja dat is heel goed mogelijk. Maar het "goede nieuws" is, dat het trommelvlies al kapot is als er troep naar buiten komt en dan is vaak de ergste pijn al weer weg.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:15 schreef LadyBlack het volgende:
Haha leuk wakker worden Logi
En wat een sneue kindjes allemaal
Ik zag net allemaal geel spul in E's oor, en toen ik het weg wilde halen was het keihard en begon mijn arme meiske heel hard te huilenZe ligt ook alweer een ruim uur in bed, net als gisteren. Zou ze dan een oorontsteking hebben?
Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Ah dankje! Ja ze was ook al een stuk vrolijker dan gisteren, maar ik schrok wel van dat huilen.
Maargoed, dat is dan misschien hetzelfde als wanneer er opgedroogd snot/smeerkaas/banaan op dr gezicht zit...? als ik dat wegpeuter doet ze ook of ik dr vermoord![]()
![]()
Ik heb er ook zo een.... ook gewoon wassen of neus poetsen is al drama.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:13 schreef LadyBlack het volgende:
Maargoed, dat is dan misschien hetzelfde als wanneer er opgedroogd snot/smeerkaas/banaan op dr gezicht zit...? als ik dat wegpeuter doet ze ook of ik dr vermoord![]()
Thanxquote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:16 schreef bitterend het volgende:
Kyarabeterschap!
Wat zijn hippie matrassen
Hippiematrassen = matrassen op de grond geloof ik.
Zo klinkt het wel knus. In mijn studententijd noemde ik dat gewoon "geen geld voor een echt bed"![]()
![]()
Hmm.. de nieuw geverfde muren zijn het qua kleur toch niet helemaal vind ik (mint groen). Tis nu net of je een operatiekamer binnen komt lopen ofzo. Maar ik denk dat mijn man ontploft als ik dat zeg ..
![]()
![]()
Foto's van de operatiekamerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En man was idd pissed maar al moet ik het zelf doen, die andere kleur gaat er komen. Het lijkt op de foto's mee te vallen. Maar op het moment dat de zon er op staat krijg je spontaan migraine.
Het was de bedoeling dat Djen der kamer dezelfde kleur gaat krijgen .. maar dat gaat mooi niet gebeuren.
Kamertje wat je nu ziet is de toekomstige kamertje voor broertje.![]()
Wow, het wordt eentonig maar supermooie kleur! Bij operatiekamer had ik iets heftigers verwacht maar dit zou ik zo kunnen uitkiezen!![]()
![]()
Wahaha nu voel ik me echt een verwend nest
We hebben net nog een nieuwe kleur uitgezocht. Manlief is de boel weer aan het aftapen. We gaan nu eerst 1 muur doen .. kijken wat het effect is en van daaruit onze verdere strategie bepalen. Het is gras groen geworden (en stiekem was dat ook de kleur die ik als eerste wilde maar ik heb me toen dus laten omlullen door vent en verkoper..).
Pff haat aan hormonen .. ben der helemaal klaar mee![]()
![]()
Heeeeel herkenbaar!!!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:15 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik heb er ook zo een.... ook gewoon wassen of neus poetsen is al drama.Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.![]()
En het zit er tegen!man blij.. ik nog blijer.
Paar daagjes drogen.. de boel naar deze kamer verhuizen en dan gaan we iets soortgelijks doen bij de andere kamer (wat de nieuwe kamer van Djen moet gaan worden .. liefst nog voor de bevalling)
![]()
Ik vind dat mintgroen ook erg mooi Twinkle!Durf het bijna niet te zeggen!
Kyara, hoe is het nu met de pokken?
LB, sneu dat je elfje misschien oorontsteking heeft (gehad)
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Wat is het nu geworden Twinkle?
ik vond het ook mooi, maar als jij er niet happy mee bent dan is het fijn dat er nu een andere kleur op zit
Pokken zijn nog steeds pokkeHet was echt wel even pittig vandaag op sommige momenten. M was met papa mee dus ik was alleen met de meiden. En J was hangerig en wilde het liefst veel bij me plakken. Maar dan wil D ook aandacht en die gaat dan op mij klauteren, over haar zus heen duikelen, aan mijn been hangen, mijn haarclip uittrekken (ja echt...) etc.... Net als met voeden, J heeft veel gedronken vandaag en zodra D dat in de gaten krijgt, wil zij ook....
![]()
![]()
Maar nog steeds geen pokken of ellendigheid bij D Kyara? Hopelijk voelt J zich gauw beter, sneutje!
Twinkle, zo op de foto's lijkt het mooi inderdaad! Ben benieuwd naar het grasgroen
Mijn meiske heeft vanmiddag 3 uur op mijn buik in de doek gehangenWe zijn naar de stad geweest, ijsje eten en luisteren bij een concertje waar dr vader aan meedeed (16e-eeuwse muziek, E lag helemaal roerloos te luisteren en in slaap te vallen
) Bij thuiskomst bleek ze koorts te hebben, dus lekker wat met yoghurt laten klooien, nog een paar boekjes gelezen en nu is ze weer knock out. Hopelijk slaapt ze lekker vannacht.
![]()
Op je buik? Gewoon in een FWCC/FCC? Wat dat niet zwaar?
Dag klinkt wel erg leuk, wel sneu dat ze koorts had. Hopelijk een goede nacht voor jullie
D nog steeds niks. Ik begreep van andere tweelingmoeders dat er maximaal 2 weken tussen zit. Dus als ze het 11 juni nog niet heeft gehad dan heeft ze het of niet gekregen of in zo'n lichte mate dat we het niet gemerkt hebben. Het 1e geval lijkt me sowieso niet waarschijnlijk omdat ze zo fysiek zijn met elkaar en het ook zo besmettelijk is. We wachten af.... Hoop wel dat we met J het ergste hebben gehad want het is echt sneu hoe ze zich voelt. Gelukkig werkt kidsclin beter dan het homeopatische goedje.![]()
Ja FWCCSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je ziet dat ze wel flink naar beneden is gezakt, dat kwam voornamelijk doordat ze heel erg begon te strekken toen ze dr vader zag voor het concertze sprong er bijna uit!
Maar ik heb ook niet de hele tijd gelopen he, heb ook een tijd met haar gezeten.
![]()
![]()
Dat is dan wel handiger dan los op schoot zitten inderdaad. Mooie doek, kleurt mooi bij elke outfit lijkt me.![]()
Kyara, hopelijk fietst D. er zonder al te veel problemen doorheen.
Succes ermee, het klinkt stom.![]()
Twinkle ik vond de kleur ook mooi. Ben wel benieuwd naar de nog-veel-mooiere-kleur!![]()
L-B hoe krijg ie het voor elkaar?Ik had Pi gisteren 10 minuten voorop in de tula. Ok, hij zat slecht want ik wilde niet verstellen omdat hij nu precies goed staat, maar ik vond het veels te zwaar! En dan heb ik het nog niet eens over dat hoofd dat zo tegen de mijne aan zit.
![]()
Maar het klinkt als een gezellige dag! En wat lijkt ze nog klein zo.![]()
En wij hebben gisteren aan een klein babietje gesnuffeld. Pi was vooral onder de indruk dat ze ook voeten had!![]()
![]()
Ik vond de mijne op slag nog knapper. Wat heeft ie een hoop geleerd.![]()
![]()
![]()
De kleur op de foto's vind ik ook heel erg mooi!
Hopelijk heeft D snel minder last van de waterpokken Kyara. Zo sneu.
Ik hoop dat mijn D enzich vandaag ook beter voelen.
heeft een longontsteking en D, de arme heeft erg veel tandjesleed, verkouden en gisteren voelde D zich ook helemaal niet lekker.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.![]()
Oei mandy, dat is wel erg veel mannenleed bij elkaar! Sterkte voor de heren, maar ook voor jou
Gulara, ik had echt nergens last van!Maargoed, ze is nu denk ik 8,5 kilo. En dat ze zoveel geleerd heeft bedenk ik ook vaak!
Ze kan nu alle bewegingen van Klap eens in je handjes, zegt poesj, die, visje, broem, ati (alsjeblieft), kiest zelf wat ze op haar brood wil, probeert dr schoenen zelf aan te doen, enenenenen!!![]()
![]()
Gulara, het scheelt wel of je ze in de doek of drager hebt vind ik. Ik vind sowieso met dragers op je buik dragen niks.
Beterschap Mandy!
Wow LB, wat knap! En wat klink je toch weer heerlijk verliefd!
Oh, en uitslapen met kinderen? Wij kunnen dat. We werden om 09.15 uur wakker
M zat in bed met zijn autootjes te spelen en de meiden stonden samen te kletsen en met hun beestjes te spelen.![]()
Sowieso een groot verschil met hoe J wakker werd. De laatste dagen werd J steeds heel zielig huilend wakker, bleef ook liggen en had duidelijk last. Vandaag supervrolijk en ze lijkt echt amper meer last te hebben![]()
![]()
![]()
Lekker uitslapen Kyara. De mijne waren weer stipt om 5.55 uur wakker.
ach ja op zich een mooi ritme voor het weekendje.
wakker worden, spelen, zwemmen, ontbijten, kyan slapen en de oudste het park in met twee volwassenen.
Gister sliep kyan ruim 2,5uur. Ben benieuwd naar vandaag. Hij doet dan 1 slaapje en ze liggen er dan op tijd in.
![]()
Heeeerlijk Kyara!!
Hier even heel hard juichen, langste aanval vrij tot nu toe gewoon 4 dagen!! En dat terwijl we gisteren nog naar een verjaardag zijn geweest!![]()
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2014 10:44:28 ]![]()
Oeh lekker even wat ingehaald Kyara!
Ik draag mijn meisje ook gewoon nog voorop, gaat prima, kan dat gewoon echt nog uuuuuren! Op m'n rug vind ik nog steeds niet zo makkelijk, we oefenen af en toe, maar ze rekt&strekt en d'r billen wiebelt ze d'r uit. Als ze eenmaal zit, vindt ze het wel leuk, maar het knopen is niet echt heel erg fijn vooralsnog. Dus dan maar lekker voor, knuffelen ftw! Bevalt ons nog prima
MMsmeltmomentje
![]()
LB, dat klinkt als een geslaagd dagje!![]()
Zo Logi, fijn!! Betekent dat ook dat ze er misschien overheen aan het groeien is?
MM!!
Dus.... ik wilde E net dr luier omdoen, maar zij wilde zich omdraaien. Dus ik draaide haar op dr zij en hield haar wat in bedwang; echt vlammende ogen en ze begon te slaan en krabben joh!!![]()
Temperament, she has it...! en dat met twee supervredelievende, meegaande, nooit ruzie hebbende oudersDaar krijgen we nog best een kluifje aan denk ik, ons Rammetje
![]()
![]()
MMjeuj!!
LB ik heb geen idee, maar de vorige 2mnd was het telkens max 2. dgn zonder en daarna kwam het met een grote aanval dan weer terug, toch hebben we echt wel hoop qua er overheengroeien.fingers crossed dus!
Oh en krabben & bijten *check*
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2014 11:38:29 ]![]()
Buikdragen vond ik tot even geleden echt nog prrrrrima maar nu, vanaf een kilo of twaalf vind ik het gewoon echt wel zwaar worden. Het kan nog wel een tijdje maar ik vind het echt beduidend minder chill. Tot een kilo of tien ging het dus goed maar daarna werd het voor mij al snel zwaar. Maar dat is natuurlijk ook persoonsgebonden.
MM, wat lief!![]()
LB, leuk he, temperament!ik vind het met mijne nog meevallen maar af en toe heeft ze echt zo'n heftig moment, poeh! Maar dat komt niet dagelijks voor. Ook leuk: een panisch kind in een fietsstoeltje krijgen.
![]()
Hier net gespeeld met F van Suiker! Hij is leeeeeeeeeeuk.![]()
![]()
This post is worthless without picsquote:Op zondag 1 juni 2014 11:39 schreef Olf het volgende:
Hier net gespeeld met F van Suiker! Hij is leeeeeeeeeeuk.
Suiker, lees je eigenlijk nog mee?
Oh en blij dat ik niet de enige krabbert heb
Ach en het is idd niet elke dag, en met al haar doorkomende kiezen (ik meen er 3 te voelen), en oren vol prut mag ze ook wel wat sneller aangebrand zijn.![]()
Stoppen jullie dreumesen ook nog van alles in hun mond?![]()
Net in de tuin: aarde, een kiezeltje en een slakkenhuis (leeg)Ik zit er naast maar hij is zo vlug! En dan eruit peuteren zonder je vingers kwijt te raken
![]()
Haha, ja! Ze spuugt het vanzelf weer uitIk vind het niet zo erg, ik denk dat ze het sneller doorheeft dat het niet lekker is als ik het haar zelf laat ontdekken. Ze doet het trouwens al veel minder dan toen ze nog kleiner was, was me juist opgevallen
![]()
![]()
Hier zijn/waren de pokken 'a walk in the park'. Nergens last van gehad, 7 pokken in totaal
en gewoon lekker blij en vrolijk. Dus Kyara, misschien krijgt je andere dochter ook wel deze versie en valt het allemaal mee.
Leuke dreumesverhalen weer, het gaat zo snel! Wij zaten van de week in een restaurant en de ober haalde P's bord met nog wat etensresten weg. E kijkt er naar (zo:) en zegt: ohnee! Tis dat nou? Mevrouw (ja, zo noemt ze iedereen
) papa eten pakken
! Mag niet!
Hoe tof! En ze kan hele verhalen vertellen over wat ze heeft gedaan, vind ik ook zo leuk. Helemaal als het op een dag is dat ze op het KDV of bij oma is geweest ofzo. Dan hoor ik eerst de verhalen van de leidster/oma en daarna de E versie
![]()
![]()
Voorop zou denk ik wel lukken maar dat is een beetje onhandig met andere kinderen (optillen, in de wagen zetten etc). Als ik dubbeldraag heb ik er sowieso eentje voor natuurlijk.
Lekker temperament LB![]()
Hier 2 watermannetjes, die kunnen er ook wat van. maar een ram mama dus ze hebben pech![]()
Hier wordt ook nog veel in de mond gestopt. Meer dan M deed. M kon op deze leeftijd al tekenen en kleuren maar de meiden eten gewoon de krijtjes opEn zand en gras. En dan weer uitspugen want vies....
Leuk die verhaaltjes Soesa! Dat wordt dan ook al echt bijna-peuter he![]()
![]()
![]()
Haha Kyara! Ik vond na de lunch een Elmo-knuffel met een mond vol overgebleven korstjes![]()
Heerlijk dat jullie zo lang konden uitslapen en J weer fitter is!
MM, lief!En E. van Soesa hele verhalen al!
Logi, wat ontzettend fijnIk hoop dat ze er overheen zal groeien!!
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Herkennen jullie dat? Vroeger vond je bepaalde dingen bij andermans kinderen echter ontzettend irritant! Maar nu doet je eigen kind het en is het ineens superschattig![]()
En yaaay!!quote:Op zondag 1 juni 2014 10:44 schreef Logician2.0 het volgende:
Heeeerlijk Kyara!!
Hier even heel hard juichen, langste aanval vrij tot nu toe gewoon 4 dagen!! En dat terwijl we gisteren nog naar een verjaardag zijn geweest!![]()
Mijn dreumes is aan t praten gegaan, hij heeft nu een 'mama' en een 'baba' (papa kan ie wel, maar wordt steevast baba genoemd) en hij heeft vanmiddag 'aai' gedaan bij de geitjes in het safaripark. Hij wou ook 'aai' doen bij de tijgers en de krokodillen, maar dat vond ik een minder goed idee.
Spirit, ja, herkenbaar. Ik vind zelfs nu nog soms dingen van andere dreumessen irritant, terwijl die van mij alleen maar schattig is![]()
En eenvoor Logician, en voor de uitslaapkinders van Kyara!
[ Bericht 0% gewijzigd door mousemicky op 01-06-2014 19:29:38 ]![]()
Herkent iemand het dat de suikerspiegel van je dreumes snel daalt?
Ik dacht het al eerder te herkennen maar dit weekend is het echt duidelijk geworden. Kyan moet echt regelmatig kleine hoeveelheden eten. Nu blijkt dus vaak dat als hij knorrig is en hij eet iets dat hij daarna dus weer vrolijk en gezellig word.
ik wil echter niet dat iets eten/lekker ingezet word om hem gezellig te krijgen, maar ik vind het dus lastig om in te schatten welke het is.
ik ben dit van mijn oudste helemaal niet gewend.![]()
Ik word ook altijd chagrijnig als ik honger heb
Zou het kunnen helpen hem wat meer langzame koolhydraten te geven die geleidelijker worden afgegeven? Geen idee wat hij nu krijgt hoor, maar volkoren brood bijvoorbeeld. En geen snelle suikers zoals een koekje.Sarcasme. Herken het.![]()
ik kan het me ook goed voorstellen maar eer ik door heb dat hij dus chago is vanwege de honger zijn we vaak al even verder.quote:Op zondag 1 juni 2014 19:41 schreef Spirit82 het volgende:
Ik word ook altijd chagrijnig als ik honger heb
Zou het kunnen helpen hem wat meer langzame koolhydraten te geven die geleidelijker worden afgegeven? Geen idee wat hij nu krijgt hoor, maar volkoren brood bijvoorbeeld. En geen snelle suikers zoals een koekje.
we hebben altijd volkoren brood, fruit, yoghurt enz. Maar hij eet dus geen grote hoeveelheden maar wel vaak op een dag.
op zich geen probleem maar het is voor mij wel een andere manier van denken voor mij.
ook verklaard het misschien waarom hij in de nacht vaak nog een fles wilt. Als hij wakker is heeft hij dus ook echt behoefte aan een fles.![]()
Hopelijk kun je er met dit besef goed op inspringen As! Dan geef je eten om een bepaalde tijd en niet pas als hij chagrijnig is.
Fieder, mijn kind pakt pluisjes van de vloer en geeft ze aan mijLaatst had ze wel een kattenbakkorrel in dr mond gestopt
Soesa, wat een praatjes!![]()
Spirit, ik merk juist nu ineens dat ik andere kinderen soms irritant vind!Dat had ik voor E eigenlijk nooit, toen vond ik alle kinderen (van mijn vrienden) alleen maar cute en tof!
En ik zit! Phew, dit was best een pittig dagje, met een soms bloedlinke dreumes die 1 seconde later weer doodmoe of knuffelig tegen me aanhing![]()
![]()
Aan t eind van de middag een verjaardagsborrel op een groot terras hier vlakbij, en de fietstocht deed dr wel even goed. Maar manmanman wat een nijd af en toe! Heb een zetpil gegeven en een driedubbele dosis dentinox... nu maar zien wat de nacht brengt.
![]()
Ik vind andere kinderen nog irritanter.quote:Op zondag 1 juni 2014 18:43 schreef Spirit82 het volgende:
Herkennen jullie dat? Vroeger vond je bepaalde dingen bij andermans kinderen echter ontzettend irritant! Maar nu doet je eigen kind het en is het ineens superschattig![]()
Al zijn er uitzonderingen.
Maar de meeste zijn vet irritant.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
ja dat is de oudste inderdaadquote:Op zondag 1 juni 2014 20:11 schreef Fieder het volgende:
As hij drinkt ook veel toch? Of was dat je oudste juist weer?![]()
LB ook zo'n pittig ding dus. Hopelijk een rustige nacht vor jullie.
ik kan juist meer van andere kinderen hebben. Maar ook omdat de mijne best pittig kunnen zijn en ik hard mijn best doe om dat in goede banen te lijden.
maar ik vind het wel afhangen hoe ouders er mee omgaan.![]()
Ja die anderen zijn nog steeds irritant ja. Maar als de mijne exact hetzelfde doet vind ik het schattigquote:Op zondag 1 juni 2014 20:28 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik vind andere kinderen nog irritanter.
Al zijn er uitzonderingen.
Maar de meeste zijn vet irritant.
Het is wel echt een verschil om zelf moeder te zijn. Toen ik zelf nog geen kinderen had, kon ik me heel moeilijk in ouders verplaatsen en dacht er heel makkelijk over. Nu ik zelf een kind heb, snap ik het ineens! Ik voel me met terugwerkende kracht ook schuldig over al mijn lompe, onwetende uitspraken en mijn onbegrip.
Maar dit even terzijde
En dat je dan je kindje de hele tijd wat hoort brabbelen en kreunen.....![]()
Ik wil haar er niet uit halen voordat ze echt wakker is, maar ik denk dat er straks nog een ronde dentinox of nog een zetpil nodig is.![]()
![]()
![]()
ik waai even aan!
Sterkte voor alle mamma's met tandjes-, pokken- en ander leed!R 09-10-2010
M 20-04-2013![]()
Spirit, dat laatste herken ik wel ja, dat ik pas nu echt begrijp hoe het voor/bij iemand anders is! Ik stuur nu ook echt een kaartje als iemand die ik ken een babytje heeft, gewoon omdat ik weet hoe bijzonder het was toen de onze geboren werd en hoe blij ik van alle kaartjes werd. Voorheen had ik daar nooit aan gedacht. Zelfde geldt voor kraamvisite, ik ga nu gerust pas na 3 maanden bij een babytje op visite, want voor de papa en mama is het dan nog steeds 'net geboren', maar hebben ze wel al een beetje ritme
En ook voor dat onbegrip/lompheid en zoMaar tegelijk besef ik me ook als iemand zonder kinderen zoiets tegen mij zegt of doet, dat ik dat ook wel weer goed begrijp omdat die persoon zelf (nog) geen kindje heeft. Dus dan hoop ik maar dat die andere mensen dat ook zo bij mij gehad hebben
Maar qua irritaties sluit ik me aan bij LB, ik vind andere kinderen echt veel minder leukVroeger vond ik andere kindjes vaak best schattig en zo en ik kon er ook best veel van hebben, maar nu kost dat toch wel wat meer
Ik weet nu hoe leuk (mijn) kindje(s) kunnen zijn, zoiets, dus dan is het voor vreemde kindjes een stuk moeilijk om daar tegen op te boksen.
Soms raak ik nog heus wel eens vertedert door een ander kindje, maar ik denk ook best vaak dat ik blij ben dat de mijne juist niet zo is![]()
![]()
As, lijkt me lastig inschatten inderdaad. Misschien ook de dag beginnen met een ontbijt ipv eerst een activiteit. Ik las net dat ze vroeg wakker waren dit weekend en dat jullie eerst zijn gaan zwemmen en dan ontbijten....ik zou dat niet kunnen hoor.
Kyara fijn dat J er weer bovenop krabbelt. Hier nog helemaal geen in huis gehad. En wat klinkt dat gezelligom na een uitslaapochtend de kindjes zo tevreden in bed aan te treffen.
E in het restaurantlekkere druif.
Spirit, ik herken het wel ja. Vaak sta ik dan te lachen of quasi nonchalant te doen terwijl ik me bedenk dat een ander dit waarschijnlijk bloedirritant moet vinden.
Maar aan de andere kant bestaat dat natuurlijk niet. Heb je de mijne wel eens goed bekeken? Die kun je toch alleen maar schattig vinden![]()
Arme E. Hopelijk knapt ze snel een beetje op LB. En ik heb ook kennisgemaakt met het begrip Ram. Poehee. En dat in combinatie met een Stier als zus![]()
Maar Rosalie is wel een stuk feller nog. Eva is meer een doordouwer. Dan moet ik gewoon vragen waarom ze niet stopt en naar me luistert.
Verder geniet ik me suf hier. Ze loopt en rent door het huis. Is heel de dag met iedereen zijn schoenen aan het sjouwen en komt regelmatig de haarborstel brengen zodat ik haar haartjes kan kammen![]()
Dan komt ze weer even bij je buurten en een kroel halen en weg is ze weer.
Ze is momenteel grooooot fan van papa. Ook als hij niet in de buurt is zit ze regelmatig 'papa, papppaa, papA!' te prevelen
Ze gaat steeds meer kletsen ook. Ik lach me suf om haar als er iemand in huis een windje laat (ja wij doen dat, vies hč) en ze vervolgens prrrt/pffft door de kamer roept
![]()
Als ze op dreef is krijg je er ook nog een pets op je billen bij.![]()
Hier ook. Heb ik liever dat hij de pluisjes opeet en de kattenbakkorrels naar mij brengt.quote:Op zondag 1 juni 2014 20:15 schreef LadyBlack het volgende:
Fieder, mijn kind pakt pluisjes van de vloer en geeft ze aan mijLaatst had ze wel een kattenbakkorrel in dr mond gestopt
Oh, en heeft jullie kind ook de grootste lol als hij de kat met iets kan slaan?![]()
Expres flesje op de kat laten vallen, met een blokje hen aanvallen. Gemeen zeg.![]()
![]()
Mijn zeer ruwe dreumes geeft onze poes hele zachte kopjes
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart![]()
Danic dat klinkt geweldig ja! Haartjes kammen![]()
Ik ben er vannacht 2x uit geweest, en jemig, ik ben wel een beetje geschrokken hoorOm half 2 lag E te jammeren, en ik heb haar geloof ik nog niet zo verschrikkelijk gloeiend meegemaakt
Ze dronk eerst alsof haar leven er vanaf hing, dus dat vond ik een goed teken. Toen heb ik haar meegenomen naar onze slaapkamer voor een zetpil, en daar lag ze maar wat roerloos, uitgeput op bed
beetje alsof ze sliep, maar dan met oogjes halfopen en af en toe wat beweginkjes. Bah. Omdat bij ons in bed veel te warm was heb ik haar toch weer in dr bedje gelegd, en daar bleef ze zonder protest ook halfwakker gewoon liggen
![]()
Om half 5 werd ze -alweer gloeiend- huilend wakker, maar ging ze na drinken toch weer slapen. En om half 7 moest ik haar gaan wekken, en had ze alweer 39,7Nog een zetpil, en die lijkt nu goed te werken. Ze slaapt iig weer.
![]()
![]()
Oh LB, je meisjeAnders even de huisarts bellen? Gewoon voor je eigen gevoel? Het valt me trouwens op dat je best vaak post dat E flinke koorts heeft. Isa is wel vaak ziek, maar dan vooral snot all over, niet zulke koorts.
O LB, niet leukquote:Op maandag 2 juni 2014 10:07 schreef LadyBlack het volgende:
Danic dat klinkt geweldig ja! Haartjes kammen![]()
Ik ben er vannacht 2x uit geweest, en jemig, ik ben wel een beetje geschrokken hoorOm half 2 lag E te jammeren, en ik heb haar geloof ik nog niet zo verschrikkelijk gloeiend meegemaakt
Ze dronk eerst alsof haar leven er vanaf hing, dus dat vond ik een goed teken. Toen heb ik haar meegenomen naar onze slaapkamer voor een zetpil, en daar lag ze maar wat roerloos, uitgeput op bed
beetje alsof ze sliep, maar dan met oogjes halfopen en af en toe wat beweginkjes. Bah. Omdat bij ons in bed veel te warm was heb ik haar toch weer in dr bedje gelegd, en daar bleef ze zonder protest ook halfwakker gewoon liggen
![]()
Om half 5 werd ze -alweer gloeiend- huilend wakker, maar ging ze na drinken toch weer slapen. En om half 7 moest ik haar gaan wekken, en had ze alweer 39,7Nog een zetpil, en die lijkt nu goed te werken. Ze slaapt iig weer.
![]()
Ik zou naar de ha gaan. Je gevoel volgen, als het niet goed voelt dan gewoon bellen hoor.
Enige keer dat een van mijn meisjes zo ziek was, was bij een dubbele oorontsteking.Met een meidenkwartet![]()
Ja dr temperatuur doet vaak goed meequote:Op maandag 2 juni 2014 10:41 schreef Spirit82 het volgende:
Oh LB, je meisjeAnders even de huisarts bellen? Gewoon voor je eigen gevoel? Het valt me trouwens op dat je best vaak post dat E flinke koorts heeft. Isa is wel vaak ziek, maar dan vooral snot all over, niet zulke koorts.
De eerste keer dat t zo hoog was, was op Nieuwjaarsdag, en daarna nog best regelmatig... Niet erg natuurlijk, maar dr lijfje is blijkbaar flink bezig met alles te bestrijden.
Ik loop straks wel even langs de huisarts, kijken of ze nog advies hebben of een gaatje tussendoor. Cathmar, ik ben inderdaad een beetje bang dat er misschien toch nog een oorontsteking zit.![]()
![]()
Ze was net alweer wakker geworden trouwens, huilend en wel, maar nog zo moe dat ik met haar in ons bed ben gaan liggen, en daar ligt ze nu nog te slapen. Net als ela schreef met ons dekbed om haar heen gevouwen. Ik vertrouw er maar even op dat ze wel huilt voordat ze echt gaat kruipen.
Nouja, dat hóóp ik dan maar..... Ik voel me ook zo'n trut (vannacht al, maar vooral als ik die post lees), dat ik dr vannacht weer in haar eigen bed heb gelegd terwijl ze zo ziek was![]()
![]()
Ik geef je groot gelijk dat je dat hebt gedaan hoor. Jij vond dat op dat moment de beste keuze, dus dat was het ook. Niet over inzitten
Wat Spirit zegt. Als je dr bij je had gehouden had je je nu wellicht rot gevoeld omdat het te warm was in jullie bed. Je hebt gehandeld vanuit de beste intenties. Sterkte voor je elfje![]()
![]()
Mjah..... rot voel ik me sowieso wel. Echt niet tof om dr zo hangerig te zien.
Vanochtend had ze wel ineens een opleving; ze had liggen drinken, draaide zich om naar dr rug om papa even te zien, en toen kwam er ineens een keiharde "Ja!" en nog een heel kletsverhaal![]()
Vervolgens wilde ze over ons heen gaan kruipen maar viel bovenop mijn been alweer in slaap![]()
![]()
LB je hebt volgens mij heel juist gehandeld. Het was denk ik veel te warm geweest voor haar bij jullie in bed
Wat je eventueel ook zou kunnen doen, als je het zo vervelend vindt dat ze alleen ligt, is haar in een campingbedje bij jullie in de kamer leggen. Dan ligt ze toch niet zo alleen.Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
quote:Op maandag 2 juni 2014 11:42 schreef LadyBlack het volgende:
Oh da's wel een goeie ja! Dat ik daar zelf niet op gekomen ben
Goed, einde topickaap hoor!Hou nou eens op je te verontschuldigen
Je doet het goed, écht! En zieke kindjes zijn nu eenmaal heel sneu. Ik hoop dat het snel beter gaat. Ben je al bij de ha geweest?
quote:Op maandag 2 juni 2014 09:19 schreef __Isis__ het volgende:
Mijn zeer ruwe dreumes geeft onze poes hele zachte kopjes![]()
Onze poes zou dat niet toelaten. We hebben er zoeen die niets van mensen moet hebben, ze tolereert alleen mij en ml. Zodra de bel gaat schiet ze naar boven en komt niet weer beneden tot ze zeker weet dat de kust veilig is (of tot het etenstijd is, en dan heel voorzichtig om te kijken of het bezoek niet in de buurt van de keuken bij haar etensbakje is) Van Lars moet ze ook niets hebben, ze ontwijken elkaar vakkundig, en ik denk dat het met Femke hetzelfde zal zijn.
(Ik vind het wel heel jammer. Ik wist natuurlijk al dat ons beestje niet zo sociaal was met vreemden, maar had ergens nog altijd hoop dat het met onze kinderen wel los zou lopen, aangezien ze die natuurlijk dagelijks ziet. Maar fijne lieve fotootjes van onze kindjes die onze poes aaien of lief ertegenaan liggen zullen hier niet gemaakt worden)
Hoe is het met de pokkekindjes?
LB je hebt gehandeld naar wat je op dat moment de beste keuze leek. Dan doe je het in mijn ogen al per definitie goed![]()
En als je twijfelt gewoon de HAP bellen hoor! Via de telefoon kunnen zij je vaak goed advies geven. Mochten bij hen alarmbellen gaan rinkelen dan kun je alsnog altijd gaan.
Goed in de gaten houden of ze voldoende blijft drinken en alert blijft en zulks. Zieke kindjes zijn echt zoooo sneu![]()
![]()
LB, je hebt met de beste intenties gehandeld toch? En eigenlijk was het kiezen uit twee kwaden, dus wel heeeel lastig voor een bezorgde moeder.
Mijn mini heeft ook een heftig immuunsysteem dat al snel flinke koorts genereert. Hij was twee keer ook zo apathisch door de koorts, best beangstigend vond ik dat (dat was wel nadat hij al +3 dagen koorts had en moeizaam at en dronk). Langs de huisarts is dan écht niet overdreven hoor! En niet om je ongerust te maken, maar in beide gevallen volgde bij ons toen een ziekenhuisopname. Ik vertrouw daarom heel erg op het ouderlijke niet-pluis-gevoel.
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Ohh brrrr Phaidra, het is maar goed dat ik dit nu pas lees!
Ik ben inderdaad even langs de huisartsenpraktijk gelopen, waar de assistente echt uitgebreid de tijd nam om de situatie even uit te vragenHaar indruk was niet dat er een oorontsteking speelde, en E was flink alert, zat alles aan te wijzen enzo, dus ik moest haar vochtintake en plasluiers goed in de gaten houden, en dan was het hopelijk binnen 2 dagen weer over. Zo niet, dan moest ik terugkomen.
Nou, en nu maar gewoon veel knuffelen met mn sneutje. Die intussen wel paarse wallen onder dr ogen heeft, het ziet er niet uit![]()
We zijn nog even naar de winkel geweest, en ik heb mango gekocht. Lijkt me dat ze dat heel lekker vindt, dus dat gaan we straks nog even proberen. Ze slaapt nu.
![]()
Wat sneu LB. Beterschap! Goed dat je langs de ha bent gegaan. En wat de rest ook zegt, bij jullie in bed was misschien wat warm geweest. Misschien vanavond alvast campingbedje neerzetten bij jullie?
En verder lekker knuffelen en flink laten drinken bij je.
Danic, klinkt lief!![]()
Shandaly, hier blijft de poes ook uit de buurt. 3 kinderen die bovenop hem duiken zodra hij de kamer in komt. Ik geef hem geen ongelijk
Ons pokje gaat aardig. Ze voelt zich in elk geval een stuk beter maar ze ziet er nog steeds niet uit. D was vanochtend wel behoorlijk aan het miepen en piepen dus ben benieuwd..... ik baal alleen wel een beetje dat ik deze week ineens een stuk minder kan doen. Mijn moeder is met vakantie en wilde bij een vriendin met mini op visite, naar de soos.... allemaal dingen die nu niet kunnen ivm besmettingsgevaar![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: