abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140449565
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

[ Bericht 29% gewijzigd door kleinzusje op 28-05-2014 21:40:25 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_140450374
E mag hier komen LB O+ Dan ga ik dr haartjes doen O+

Verder alles gelezen. Klums beterschap en Skoap blij dat je de dokter hebt gebeld.
Mn dochter slaapt sinds 2 weken in haar eigen kamer. Mijlpaal ! Gaat goed. Klopt bij dr ontwikkeling.
Nu kruip ik naast haar als het rommelig is.

Spirit: Naar van het vallen. Ben ik dan de enige met zo'n zoeterik die gewoon op een stoel blijft staan ???
Hier is de dag verdeeld in 2 stukken. Sochtends gaan we naar buiten of naar de spelotheek. Soms een uitje/bezoekje/cafe/date. dan eten/slapen. Smiddags weer naar buiten/bieb/speeltuin of thuis knutselen/huishouden/spelen/lezen............... Helpen lukt goed als ik haar "eigen taakjes" geef. Dus ik maak het bed op en zij is bezig met het kussensloop .............

poepupdate:

Hier dus echt geen poepluiers meer he ;)
Nu elke ochtend en elke avond voor het slapen op het potje _O_

[ Bericht 24% gewijzigd door kleinzusje op 27-05-2014 23:15:25 ]
pi_140450829
KZ wat gaaf _O_

L liep laatst naakt in de badkamer en plaste zo de vloer onder en had het niet eens door. Gaat hier nog wel ff duren denk ik...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_140450943
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:17 schreef Skoap het volgende:
KZ wat gaaf _O_

L liep laatst naakt in de badkamer en plaste zo de vloer onder en had het niet eens door. Gaat hier nog wel ff duren denk ik...
Die van mij plast overal hoor ! Heeft het wel door, maar het poepen moet en zal in het potje :D

En die van jou kan zeggen : "mamma, mag ik een luier om , nu graag " :)

[ Bericht 9% gewijzigd door kleinzusje op 27-05-2014 23:25:10 ]
pi_140451315
Hahahaha! Ja dat laatste is waar ja :D misschien moet ik hem dat maar gaan leren :D
pi_140457769
Venco, heel herkenbaar! Hier heeft dat bijna 2 weken geduurd door verkoudheid en doorkomende kiezen en hoektanden, maar een paar dagen geleden was het zomaar ineens over! Toen dus niet willen/kunnen slapen, plakken en extra flessen. Nu slaapt ze weer heerlijk door al een paar dagen O+
Sarcasme. Herken het.
pi_140458186
KZ, jouw dochter is ook al een stukje ouder dan de mijne natuurlijk, maar ik ga de tips hier zeker meenemen! ^O^

Ik heb nog een vraag: wanneer koopje de eerste schoenen voor je kind? De ene website zegt als ze net kunnen staan, de andere pas als ze los kunnen stappen. Isa loopt graag en veel aan de hand, ook buiten, dus de slofjes en sokken voldoen niet meer, maar hoewiewaarwat?? :?
Sarcasme. Herken het.
pi_140458453
Ik zou dan wel schoentjes gaan kopen Spirit, maar alleen voor buiten. En binnen nog zoveel mogelijk van die aapjes of iets vergelijkbaars aan. Koop schoenen met zo'n flexibele mogelijke zool. Maar daarover kunnen ze je in de schoenenwinkel ook wel adviseren.
pi_140458458
Spirit, wij hebben Shoesme babyflex schoentjes voor haar gekocht. Die zijn geschikt voor als ze beginnen met lopen, superflexibele zool maar wel net iets meer steun.

J. stond er meteen heel stevig op. Enne...sinds zaterdag loopt ze ineens hele stukken los *O* O+ zoooo gaaf en schattig O+

Ik wilde nog een filmpje posten en een Efteling-update doen maar ik kom er gewoon niet aan toe.
pi_140458494
HA Lot, ik ga meteen zoeken gezien onze smaak O+

Ik was wel al bij normale schoenenwinkels geweest, maar die mensen leken er nog minder van af te weten dan ik, dus dat voelde niet fijn. Er zit in een dorp verderop wel een echte kinderschoenenwinkel, maar ik vind 60¤ voor eerste schoentjes ook weer een beetje overdreven, of ben ik nou een krent? :@

Edit: l0t wat doe je :( superleuke schoentjes maar ook duuurrrr ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_140458530
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 08:54 schreef Spirit82 het volgende:

Ik was wel al bij normale schoenenwinkels geweest, maar die mensen leken er nog minder van af te weten dan ik, dus dat voelde niet fijn. Er zit in een dorp verderop wel een echte kinderschoenenwinkel, maar ik vind 60¤ voor eerste schoentjes ook weer een beetje overdreven, of ben ik nou een krent? :@
Nee! Al helemaal niet om dat voeten best snel groeien in het begin (tenminste wat ik las op internet)
pi_140458547
quote:

Voor eerste schoentjes als ze echt kunnen lopen zou ik het zeker uitgeven.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_140459052
quote:

Ik ben heel erg voor goede schoenen. Hier dus altijd dure schoenen. Nou heb ik zelf "lastige" voeten. Ik zou nooit schornen 2de hands kopen.
Sinds de oudste 2,5 jaar is krijgt hij er ook een goedkoop paar naast ivm plassen/psz/enz vaak iets van cars ofzo. Maar schoenen is iets waar ik nooit op zou bezuinigen. Maar ik ben een miep wb schoenen. En ze hebben hier dud ook geen 10 paar schoenen.

alleen seizoensschoen zijn goedkoop (regenlaarzen, nep crocs, sandalen)
pi_140459440
Voor Djen zijn we schoenen gaan kopen toen ze buiten aan de hand mee kon lopen. Ze hebben 60 euro gekost. Een bulk geld.. maar het zijn wel fatsoenlijke.

Overigens werd bij ons juist een stevige zool aangeraden :?
Vond hoe ze ons behandelden wel heel prettig en kundig. Want hoe meet je in godsnaam zon voetje op en hoe weet je zeker dat het de juiste schoenen zijn :?

Dus ja, het is even een aanslag maar ik denk niet dat wij gaan bezuinigen op nieuwe schoenen. Overigens heeft ze nu 1 paar.
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:53:08 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140459611
Wij bezuinigen ook niet op schoenen maar proberen wel wat goedkoper uit te zijn door ze in Duitsland te kopen. M heeft 1 paar goede schoenen, 1 paar goedkope "zandbak"schoenen en 1 paar regenlaarsjes. Komt nog een paar sandalen bij. Maar ook die heb ik liever goed omdat hij daar de hele zomer (hopelijk :+ ) op loopt.

*O* voor de stapjes van J L0t! Wat goed!!!
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:53:32 #16
426379 elamanilo
elämänilo
pi_140459625
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 08:52 schreef L0t.. het volgende:
Spirit, wij hebben Shoesme babyflex schoentjes voor haar gekocht. Die zijn geschikt voor als ze beginnen met lopen, superflexibele zool maar wel net iets meer steun.

J. stond er meteen heel stevig op. Enne...sinds zaterdag loopt ze ineens hele stukken los *O* O+ zoooo gaaf en schattig O+

Ik wilde nog een filmpje posten en een Efteling-update doen maar ik kom er gewoon niet aan toe.
Ohhh wow!!! Gewoon opeens los! Wat knap!

En ik ben benieuwd naar je Efteling update! Hoe vond J. het?

Nog even over het opvoeden trouwens, ik las een heel mooi artikel over waarom kindjes huilen/dreinen en hoe je dat kunt opvangen, voor de geinteresseerden: linkje

[ Bericht 10% gewijzigd door elamanilo op 28-05-2014 10:03:26 ]
pi_140460288
Maar hoe lang doen ze dan met schoenen? Wat Skoap zegt, mijn kind groeit als kool dus die voetjes ook! Zij. Ze dan niet binnen 2 maanden uit die schoentjes gegroeid?
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:24:13 #18
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140460329
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:22 schreef Spirit82 het volgende:
Maar hoe lang doen ze dan met schoenen? Wat Skoap zegt, mijn kind groeit als kool dus die voetjes ook! Zij. Ze dan niet binnen 2 maanden uit die schoentjes gegroeid?
Is niet te voorspellen! Wij hadden ook goede schoenen als eerste schoentjes, van een euro of 50. Maar daar heeft ze wel de basis mee gelegd om goed te kunnen leren lopen. Ze heeft er denk ik zo'n 3 maanden op gelopen toen werden ze te klein. Maar! Die schoentjes waren maat 20 (oké, vielen klein) en ze draagt nu schoenen maat 21 (we zijn 10 maanden verder). Kortom, daar kan niemand een antwoord op geven denk ik :)
pi_140460589
Ik slaag heel goed voor schoentjes bij Van Haren (Elefanten) of Scapino (Dr Visser). Ik kan niet iedere keer twee paar schoenen van 60 euro gaan kopen. Veel blote voetjes bij ons trouwens. En de super flex heb ik bij alle 4 de meisjes overgeslagen. Ik ging van leren slofjes meteen naar de gewone schoentjes. Niet meteen de super stijve zool.

Ik koop in de sale trouwens vaak schoenen op de gok. Er komt altijd wel een moment waarop ze passen.

Mijn grote kinderen hebben echt veel schoenen. Sandalen, slippers, crocs, gympen, gympen, leren schoenen, enkellaarsjes. En ik geef het wel door als het nog goed is. Maar dat worden dan de "bij" schoenen.
Met een meidenkwartet
pi_140460831
Leuke plannen morgen met de kindjes?
Ik hoop dat er de komende 4 dagen een leuke strand dag tussenzit O+

En ik heb het voornemen om met alle 4 de meisjes even apart iets te doen.
Met een meidenkwartet
pi_140461008
Is lastig te zeggen denk ik. Evenals kleding. Ik denk dat wij eind maart maatje 22 hebben gekocht en die heeft ze nu nog. Ik voel wel iedere dag even aan de neus hoe ver haar grote teen komt en als ik denk dat het weer nodig is brengen we weer een bezoekje aan de schoenenwinkel :)
pi_140461263
Ik vind het ook flinke prijzen voor eerste schoentjes, maar echt: als je niet investeert in goed schoeisel zadel je je kind met levenslange voetproblemen op. Maar Elefanten en dr Visser zijn ook prima, en al een stuk betaalbaarder. Ik kocht vaak in de sale twee paar, waarvan een op de groei. Dat scheelde dan vast wat geld. (Anders lees je even terug, wat de rest dus zegt :+ )

Hier voor de oudste altijd een paar echt goede schoenen, een cheapassje erbij (meestal gympen), en regenlaarzen.

Lot, los lopen, wat goed! O+
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:59:19 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140461406
M heeft dik een half jaar met zijn schoenen gedaan.

Wat leuk Cathmar! Ik was gister even alleen met D boodschapjes doen. Heel gezellig. (en heel fijn zonder wagen). Met M doe ik nog wel eens apart iets maar de meiden zijn eigenlijk altijd samen.
pi_140461630
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:22 schreef Spirit82 het volgende:
Luc zijn eerste paar dus wel. Na 2 maand had hij nieuwe nodig...

Ik probeer wel goede schoenen te kopen, maar hou echt aanbiedingen e.d. in de gaten....
En dan kun je vaak wel wat vinden tussen de 30-50 euro.
pi_140461647
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:31 schreef Cathmar het volgende:
Ik slaag heel goed voor schoentjes bij Van Haren (Elefanten) of Scapino (Dr Visser).
Yep die beide merken heeft Luc ook gehad. En zover ik weet zijn dat goede schoenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')