Of het neutrale wetgeving is of niet maakt me niet uit. Uiteindelijk is het niet neutraal tegen moordenaars en slavenhouders, maar dat is m'n punt niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Allemaal dingen die actief door neutrale wetgeving wordt tegengehouden.
Je maakt dit hele topic aan de lopende band stropoppen. TS zegt enkel dat feminisme nog niet overbodig is en gelijk bombardeer je haar tot een soort mannenhatende George W. Bush. Nu ook weer doe je alsof feminisme betekent dat je jongens als potentiële verkrachters moet zien.quote:Er is niks mis met de maatschappij willen veranderen. De manier waarop is nogal belangrijk. Willen we meer persoonlijke vrijheid of minder? Willen we dat onze kinderen continu te horen krijgen dat alle jongens potentiele verkrachters zijn en alle meisjes meer dan potentiele slachtoffers? Wat gaat dat doen met de psyche van de volgende generatie?
Overheidswetgeving is het enige waar je om geeft? Wat als er racisme, seksisme of een andere vorm van discriminatie náást de overheid bestaat (bv bij het aannemen van werknemers, opvoeding van kinderen etc), is dat dan ok? Ook als het heel extreem is? Denk je dat het dan uit zichzelf wel oplost of zoiets?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Overheidswetgeving is het enige waar ik om geef als het aan komt op feminisme. Verder mogen ze van mij alles roepen en doen wat ze maar willen als ze maar niet overheidssteun krijgen bij het verspreiden van hun ideeen. Ze zullen het uit eigen zak moeten betalen. Ze zullen het met hun eigen mond moeten zeggen. Want mijn belastingcenten gaan niet naar die giftige propaganda.
Er is een groot verschil tussen wetgeving die iemands vrijheden beschermt en wetgeving die iemands vrijheden afneemt. Wat jij dus blijkbaar OK vind is meer wetgeving om mensen hun vrijheid af te nemen. Mensen te verdringen en overheidsmoraliteit te laten geleden.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:33 schreef Rurik het volgende:
[..]
Of het neutrale wetgeving is of niet maakt me niet uit. Uiteindelijk is het niet neutraal tegen moordenaars en slavenhouders, maar dat is m'n punt niet.
Wat ik er mee bedoel te zeggen dat de maatschappij proberen te veranderen met behulp van de overheid (dus ja: met geweld) niet gelijk een soort fascisme of fundamentalisme is of zo. Soms zelfs juist het tegendeel.
Dit zijn geen stropoppen. Alles wat ik zeg kan ik ondersteunen met voorbeelden uit moderne feministische groeperingen in het westen. En dan hebben we het niet eens over radfems maar over main stream. Dat is het bizarre.quote:[..]
Je maakt dit hele topic aan de lopende band stropoppen. TS zegt enkel dat feminisme nog niet overbodig is en gelijk bombardeer je haar tot een soort mannenhatende George W. Bush. Nu ook weer doe je alsof feminisme betekent dat je jongens als potentiële verkrachters moet zien.
Iemands vrijheden beschermen betekent ook de vrijheden van iemand anders afnemen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen wetgeving die iemands vrijheden beschermt en wetgeving die iemands vrijheden afneemt. Wat jij dus blijkbaar OK vind is meer wetgeving om mensen hun vrijheid af te nemen. Mensen te verdringen en overheidsmoraliteit te laten geleden.
Voorbeelden ja, maar dan kun je niet gelijk uitspraken doen over "DE feminist".quote:Dit zijn geen stropoppen. Alles wat ik zeg kan ik ondersteunen met voorbeelden uit moderne feministische groeperingen in het westen. En dan hebben we het niet eens over radfems maar over main stream. Dat is het bizarre.
In Nederland wordt de werknemer/werkgever relatie al streng gecontroleerd door de staat. Werknemers dienen zich aan een gigantische lijst regels te houden bij het aannemen en werken van haar werknemers en in zekere zin heeft dat nut. Maar nou komt een feminist jouw dorp binnen en zegt dat jij jouw vrouw verplicht op cursus moest sturen omdat jij als feminist vind dat het feit dat zij er voor kiest jouw afwas te doen een schande is. Gaan we de overheid betrekken bij persoonlijke relaties tussen mensen waar verder geen vrijwilligheidsprincipes worden geschonden?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:39 schreef Rurik het volgende:
[..]
Overheidswetgeving is het enige waar je om geeft? Wat als er racisme, seksisme of een andere vorm van discriminatie náást de overheid bestaat (bv bij het aannemen van werknemers, opvoeding van kinderen etc), is dat dan ok? Ook als het heel extreem is? Denk je dat het dan uit zichzelf wel oplost of zoiets?
Aantoonbaar onzinquote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:13 schreef Rurik het volgende:
[..]
Iemands vrijheden beschermen betekent ook de vrijheden van iemand anders afnemen.
Dat kan ik zeker wel. En dat doe ik ook gewoon.quote:[..]
Voorbeelden ja, maar dan kun je niet gelijk uitspraken doen over "DE feminist".
Ok, dan eindigt hier de discussie.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Aantoonbaar onzin
[..]
Dat kan ik zeker wel. En dat doe ik ook gewoon.
Klopt maar daar wordt het nog te vaak op grond van een achterhaalde/prehistorisch gedachtegoed tegengewerkt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:24 schreef 2Happy4U het volgende:
In het westen is het niet meer nodig omdat de doelen behaald zijn. In het Midden-Oosten en Afrika is het inderdaad nog wel nodig.
Vrouwen tonen meer empathie onder stress. Laat dat nou net niet handig zijn in het bedrijfsleven (behalve in HR misschien).quote:Aristoteles "The female is softer in disposition, is more mischievous, less simple, more impulsive and more attentive to the nurture of the young…The fact is, the nature of man is the most rounded off and complete."
Dat vrouwen minder loon krijgen voor hetzelfde werk heeft 2 oorzaken. 1; het openingsbod is gemiddeld lager voor een vrouw dan voor een man. 2; vrouwen zijn minder geneigd (om wat voor reden dan ook) om voor meer loon te onderhandelen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zo wat voegt deze uitstekend beargumenteerde post veel toe aan dit topic. Ik moet nog de eerste vacature zien waar voor vrouwen een lager loon in staat.
De grootste vijand van het feminisme zijn feministen zelf dat is wel duidelijk. Ik las dit en het enige wat ik kon denken is: "hmmm.. zelfs als dit een troll is is dit is niet het walchelijkste wat ik feministen heb horen zeggen, eigenlijk".quote:
Voordeel is dat je gelijk weet wie je uit je vriendenlijst kan bonjouren.quote:Op zondag 15 juni 2014 05:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De grootste vijand van het feminisme zijn feministen zelf dat is wel duidelijk. Ik las dit en het enige wat ik kon denken is: "hmmm.. zelfs als dit een troll is is dit is niet het walchelijkste wat ik feministen heb horen zeggen, eigenlijk".
Waar ik werk krijgen beide geslachten exact hetzelfde loon.quote:Op maandag 2 juni 2014 10:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat vrouwen minder loon krijgen voor hetzelfde werk heeft 2 oorzaken. 1; het openingsbod is gemiddeld lager voor een vrouw dan voor een man. 2; vrouwen zijn minder geneigd (om wat voor reden dan ook) om voor meer loon te onderhandelen.
Om voor vrouwen hetzelfde loon te bewerkstelligen als voor mannen, dienen beide zaken te veranderen. Dus zowel bij de werkgevers als bij de vrouwen zelf.
Je vader zal niet boos zijn, hooguit teleurgesteld.quote:Op zondag 15 juni 2014 09:48 schreef Rurik het volgende:
[..]
gvd, het is vaderdag, vergeten, ik heb geen kadootje.
Kijk, dit zijn nou feministen die overdrijven.quote:
Inderdaad.quote:Op zondag 15 juni 2014 09:51 schreef Rurik het volgende:
[..]
Maar goed, dit is niet dé feminist natuurlijk en dat maakt o.a. SpecialK er wel van.
En uiteraard zijn alle feministen verantwoordelijk voor wat "de gemiddelde feminist" doet en zegt.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Inderdaad.
De gemiddelde feminist is veel erger
Vervelend dat dat paygap gebeuren over is gewaait naar Nederland. Tornado's van misinformatie en zo veel vrouwen die alles wat ze tegen komen wat ook maar een beetje lekker klinkt thumbs-uppen.quote:
Ik?quote:Op zondag 15 juni 2014 15:08 schreef Kandijfijn het volgende:
Wie was dat ook alweer die voor Part-time topbanen pleitte? Zodat vrouwen gewoon tegelijk moeders en CEO konden zijn?
Robin ben je serieus of ben je aan het trollen? Je kan toch geen CEO zijn van een topbedrijf als parttime-functie? Zelfs een middelgroot bedrijf gaat dat al enorm lastig worden.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik?![]()
En ik vind dat sowieso een goed idee voor zowel mannen als vrouwen.
Nu moet ik toegeven het niet helemaal uitgedacht te hebben. Puur een gedachte-experiment.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:06 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Robin ben je serieus of ben je aan het trollen? Je kan toch geen CEO zijn van een topbedrijf als parttime-functie? Zelfs een middelgroot bedrijf gaat dat al enorm lastig worden.
Lekker efficient. Moet je onder hoge druk beslissingen nemen die de toekomst van het bedrijf bepalen:quote:Op maandag 16 juni 2014 20:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nu moet ik toegeven het niet helemaal uitgedacht te hebben. Puur een gedachte-experiment.
Maar hoezo is dat per se funest? Desnoods heb je twee CEO's.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |