Dromerige maakbaarheid. Het maakt wel uit, hoe dan ook. En daar is ook niets mis mee, zolang je vrouwen/mannen niet onderdrukt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:23 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik zou erg graag willen dat het niet uitmaakt of iemand een penis of een vagina bezit.
Leg dat eens uit dan... word ik ineens beter in mijn werk als ik een penis bezit?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dromerige maakbaarheid. Het maakt wel uit, hoe dan ook. En daar is ook niets mis mee, zolang je vrouwen/mannen niet onderdrukt.
Dat verzin je zelf. Vrouwen hebben bepaalde kwaliteiten en mannen hebben dat. Tussen vrouwen en mannen verschilt het ook nog; zo heb je gevoelige mannen die in vrouwenberoepen werken en stoere vrouwen die mannenberoepen doen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:27 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Leg dat eens uit dan... word ik ineens beter in mijn werk als ik een penis bezit?
Nee, dat was geen feminisme.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:32 schreef RabbitHeart het volgende:
Nee hoor, zonder feminisme had ik niet mogen stemmen, geen bankrekening mogen openen zonder toestemming van mijn man, had ik verkracht mogen worden door mijn man en had ik nooit de baan kunnen hebben die ik nu heb en kunnen trouwen.
Dat hebben die feministen toch mooi voor elkaar gekregen en daar is geen mannenhaat voor nodig geweest.
Prostaatkanker-awareness: http://nl.movember.com/quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:48 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Feminisme is daar geen deel van want het kweekt een wij tegen zij klimaat. Bovendien is er al veel meer aandacht voor vrouwenproblemen dan voor die van mannen. Wanneer was de laatste prostaatkanker awereness maand of een oproep om seksueel geweld van vrouwen naar mannen te verminderen? Daarom mensenrechten. Voor iedereen.
Hoe kan jij nou bepalen hoe anderen hun gelijkwaardigheid zien?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:34 schreef RabbitHeart het volgende:
Het zal je misschien verbazen, maar ik ben voor gelijkwaardigheid in relaties. Ik ben voor co-ouderschap in het geval het misgaat en ik vind dat de man net zoveel te zeggen heeft als de vrouw. Partneralimentatie vind ik in de meeste gevallen ook uit de tijd.
Ben ik nu een mannenhater?
Ik vind niks mis met partneralimentatie, het heeft gewoon niets met geslacht te maken.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:34 schreef RabbitHeart het volgende:
Het zal je misschien verbazen, maar ik ben voor gelijkwaardigheid in relaties. Ik ben voor co-ouderschap in het geval het misgaat en ik vind dat de man net zoveel te zeggen heeft als de vrouw. Partneralimentatie vind ik in de meeste gevallen ook uit de tijd.
Ben ik nu een mannenhater?
Dat is wel een klaagpuntje bij mannen, dus ik dacht ik gooi hem er even in.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:37 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ik vind niks mis met partneralimentatie, het heeft gewoon niets met geslacht te maken.
Het probleem is dat jij jouw beeld van jouw "ideale" relatie wil projecteren op miljarden andere vrouwen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:39 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Dat is wel een klaagpuntje bij mannen, dus ik dacht ik gooi hem er even in.
Mijn standpunt is wel wat genuanceerder dan dat, ik vind dat mensen dat soort dingen zakelijker moeten bekijken. En dingen regelen voordat ze gaan scheiden. Jij wilt graag dat ik drie dagen ga werken om voor onze kinderen te zorgen en zelf geen stap terug doen? Dan leg ik wel vast dat ik een bepaald bedrag aan PA wil in geval van scheiding. Soort van zelfbescherming.
Het gaat niet om perse om relaties, maar meer om een bepaald soort zelfstandigheid. Als mijn vriend morgen besluit de relatie uit te maken heb ik geen probleem.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het probleem is dat jij jouw beeld van jouw "ideale" relatie wil projecteren op miljarden andere vrouwen.
Precies waarom het feminisme zo gehaat wordt, ook onder vrouwen.
Dan lijkt me de liefde voor hem weinig voorstellen...quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:50 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Het gaat niet om perse om relaties, maar meer om een bepaald soort zelfstandigheid. Als mijn vriend morgen besluit de relatie uit te maken heb ik geen probleem.
Dat pleit voor je.quote:Ik geef wel toe dat ik extreem bevooroordeeld ben, mijn vader werkte altijd, mijn moeder was een huisvrouw, ouders scheiden, moeder in een sociale huurwoning rond bijstandsniveau met de kinderen. Met een lullige twee-weekend-per-maandregeling die de relatie met vader geen goed deed. Dit heeft mijn beeld enorm gekleurd en ik heb me voorgenomen dat het mij niet zal overkomen.
Oh ik zal er maanden helemaal van slag van zijn. Maar wel in mijn eigen huurwoning.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan lijkt me de liefde voor hem weinig voorstellen...
Nou ja ik zou willen dat vrouwen meer nadenken over hun financiële positie, en ik hoop dat ze zelf allemaal mooie carrieres maken tegelijkertijd met hun man/vrouw. Betekent niet dat ik het wil opleggen of wetten wil veranderen he.quote:[..]
Dat pleit voor je.
Ik heb er ook geen problemen mee als er stellen zijn die per se alles door de helft willen doen 'anders is het niet eerlijk!!11!1!!EINZ!!', wel als die mensen het willen opleggen aan anderen. En daarom wordt feminisme zo gehaat. Ook door vrouwen.
Ja, dat is de reden dat feminisme gehaat wordt. Ook door vrouwen. Feministen zijn constant bezig met het erdoor drukken van wetten en regels die dwingen stellen alles door de helft te doen. Allemachtig wat een bullshit.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan lijkt me de liefde voor hem weinig voorstellen...
[..]
Dat pleit voor je.
Ik heb er ook geen problemen mee als er stellen zijn die per se alles door de helft willen doen 'anders is het niet eerlijk!!11!1!!EINZ!!', wel als die mensen het willen opleggen aan anderen. En daarom wordt feminisme zo gehaat. Ook door vrouwen.
Nee, geen bullshit. Maar blijf geloven in je feminisme.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:58 schreef Skjor het volgende:
[..]
Ja, dat is de reden dat feminisme gehaat wordt. Ook door vrouwen. Feministen zijn constant bezig met het erdoor drukken van wetten en regels die dwingen stellen alles door de helft te doen. Allemachtig wat een bullshit.
Geef me je beste voorbeeld.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:49 schreef MrsGreen het volgende:
[..]
Dat wordt soms nog met voeten getreden. Daarom is het ook nodig te zorgen dat het voor alle vrouwen bereikbaar is.
Zoals normale mensen de strijd aangaan met feministen die hun ouderwetse ideeen proberen door te drukken?quote:[..]
Dwingen niet, maar wel de strijd aangaan met mensen die anderen met hun ouderwetse ideeen onderdrukken.
Dit gebeurt als in West-Europa dus nogmaals: Je beste voorbeeld.quote:Daarbij vind het niet meer dan normaal als we proberen te bereiken dat mensenrechten worden gerespecteerd.
Gelijkwaardigheid is niet dat je iets moet, maar dat je dezelfde mogelijkheden hebt als je wil. Bijv. dat je als vader veel eerder gedoemd bent om de kinderen alleen maar in het weekend te mogen zien dan de moeder.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kan jij nou bepalen hoe anderen hun gelijkwaardigheid zien?
Als ik 2 uur langer uitslaap is mijn afwas gedaan. Als ik op de bank zit te FOK!ken krijg ik bier aangereikt. Ik betaal meestal de dinertjes.
Veeeeeeel succes mijn vriendinnetjes tot "feministen" te maken.
Partneralimentatie is niet uit de tijd; je maakt samen de keuze voor een kind, dus dien je het samen in ieder geval financieel een goede start te geven.
Dat mannen altijd meer moeten betalen dan vrouwen vind ik wel onterecht.
Ja, zo redeneer ik ook, maar dat is niet wat de feministen bepleiten. Die stellen dat ik mijn hooggehakte knappe meisje dat uit zichzelf, zonder dat ik dreig of met zwepen die zorgzaamheid uit "haer vuyle achtergestelde lichaam" ram, mijn (niet onze) afwas doet en alles met liefde en een glimlach, onderdruk?quote:Op woensdag 28 mei 2014 06:58 schreef Chai het volgende:
[..]
Gelijkwaardigheid is niet dat je iets moet, maar dat je dezelfde mogelijkheden hebt als je wil. Bijv. dat je als vader veel eerder gedoemd bent om de kinderen alleen maar in het weekend te mogen zien dan de moeder.
Oh, wat hebben vrouwen dan minder te bieden? Je generaliseert overigens ook nog enorm. Je hebt het over "vrijwel nooit".quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:54 schreef Voorschrift het volgende:
Feminisme is anno 2014 gewoon bullshit.
Vrouwen die willen vechten voor rechten die ze allang hebben, en zich inzetten voor gelijk loon/kansen terwijl ze vrijwel nooit hetzelfde te bieden hebben.
Hij is homo.quote:Op woensdag 28 mei 2014 07:23 schreef robin007bond het volgende:
Oh, wat hebben vrouwen dan minder te bieden?
Een paar zwaluws maken nog geen zomer. We hebben het over een gemiddelde onder de hele bevolking.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:54 schreef wipes66 het volgende:
[..]
vandaag nog op fok:
"Uit het onderzoek blijkt dat vrouwen aan de top meer verdienen dan mannen. De helft van de twaalf topvrouwen verdiende meer dan 11,7 miljoen dollar. Bij de 325 mannen was dat 10,5 miljoen."
Helft topmannen VS verdient meer dan tien miljoen
Deze heersende gedachte laat al zien dat feminisme anno 2014 niet overbodig is,quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:54 schreef Voorschrift het volgende:
Feminisme is anno 2014 gewoon bullshit.
Vrouwen die willen vechten voor rechten die ze allang hebben, en zich inzetten voor gelijk loon/kansen terwijl ze vrijwel nooit hetzelfde te bieden hebben.
Ga niet zeggen dat het terecht is.quote:
bekijk het filmpje eens...quote:Op donderdag 29 mei 2014 15:20 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Een paar zwaluws maken nog geen zomer. We hebben het over een gemiddelde onder de hele bevolking.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |