abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140447760
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:23 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik zou erg graag willen dat het niet uitmaakt of iemand een penis of een vagina bezit.
Dromerige maakbaarheid. Het maakt wel uit, hoe dan ook. En daar is ook niets mis mee, zolang je vrouwen/mannen niet onderdrukt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140447928
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dromerige maakbaarheid. Het maakt wel uit, hoe dan ook. En daar is ook niets mis mee, zolang je vrouwen/mannen niet onderdrukt.
Leg dat eens uit dan... word ik ineens beter in mijn werk als ik een penis bezit?
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_140448079
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:27 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Leg dat eens uit dan... word ik ineens beter in mijn werk als ik een penis bezit?
Dat verzin je zelf. Vrouwen hebben bepaalde kwaliteiten en mannen hebben dat. Tussen vrouwen en mannen verschilt het ook nog; zo heb je gevoelige mannen die in vrouwenberoepen werken en stoere vrouwen die mannenberoepen doen.

Vrouwen en mannen zijn zeker in Nederland enorm gelijkwaardig (2e plek na Zweden ofzo).

Feminisme is mannenhaat, per definitie NIET strijden voor "gelijke kansen".
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140448204
Nee hoor, zonder feminisme had ik niet mogen stemmen, geen bankrekening mogen openen zonder toestemming van mijn man, had ik verkracht mogen worden door mijn man en had ik nooit de baan kunnen hebben die ik nu heb en kunnen trouwen.

Dat hebben die feministen toch mooi voor elkaar gekregen en daar is geen mannenhaat voor nodig geweest.
pi_140448299
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:32 schreef RabbitHeart het volgende:
Nee hoor, zonder feminisme had ik niet mogen stemmen, geen bankrekening mogen openen zonder toestemming van mijn man, had ik verkracht mogen worden door mijn man en had ik nooit de baan kunnen hebben die ik nu heb en kunnen trouwen.

Dat hebben die feministen toch mooi voor elkaar gekregen en daar is geen mannenhaat voor nodig geweest.
Nee, dat was geen feminisme.

De liberalen wilden stemrecht voor vrouwen en de andere veranderingen zijn gewoon groei in de samenleving waar achterlijk masculinisme uitgebuit werd.

pi_140448323
Het zal je misschien verbazen, maar ik ben voor gelijkwaardigheid in relaties. Ik ben voor co-ouderschap in het geval het misgaat en ik vind dat de man net zoveel te zeggen heeft als de vrouw. Partneralimentatie vind ik in de meeste gevallen ook uit de tijd.

Ben ik nu een mannenhater?
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:35:25 #97
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_140448351
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 19:48 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Feminisme is daar geen deel van want het kweekt een wij tegen zij klimaat. Bovendien is er al veel meer aandacht voor vrouwenproblemen dan voor die van mannen. Wanneer was de laatste prostaatkanker awereness maand of een oproep om seksueel geweld van vrouwen naar mannen te verminderen? Daarom mensenrechten. Voor iedereen.
Prostaatkanker-awareness: http://nl.movember.com/
En een oproep niet voor seksueel geweld, maar wel gewoon geweld van mannen naar vrouwen te verminderen: http://metro.co.uk/2014/0(...)le-violence-4739801/

Dus niet zo miepen. ;)
...as always
pi_140448399
Vrouwen als Emmeline Pankhurst waren wel degelijk feministen.
pi_140448438
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:34 schreef RabbitHeart het volgende:
Het zal je misschien verbazen, maar ik ben voor gelijkwaardigheid in relaties. Ik ben voor co-ouderschap in het geval het misgaat en ik vind dat de man net zoveel te zeggen heeft als de vrouw. Partneralimentatie vind ik in de meeste gevallen ook uit de tijd.

Hoe kan jij nou bepalen hoe anderen hun gelijkwaardigheid zien?

Als ik 2 uur langer uitslaap is mijn afwas gedaan. Als ik op de bank zit te FOK!ken krijg ik bier aangereikt. Ik betaal meestal de dinertjes.

Veeeeeeel succes mijn vriendinnetjes tot "feministen" te maken.

Partneralimentatie is niet uit de tijd; je maakt samen de keuze voor een kind, dus dien je het samen in ieder geval financieel een goede start te geven.
Dat mannen altijd meer moeten betalen dan vrouwen vind ik wel onterecht.

dinsdag 27 mei 2014 @ 22:37:12 #100
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_140448441
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:34 schreef RabbitHeart het volgende:

Ik vind niks mis met partneralimentatie, het heeft gewoon niets met geslacht te maken. :)
...as always
pi_140448615
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:37 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Ik vind niks mis met partneralimentatie, het heeft gewoon niets met geslacht te maken. :)
Dat is wel een klaagpuntje bij mannen, dus ik dacht ik gooi hem er even in.

Mijn standpunt is wel wat genuanceerder dan dat, ik vind dat mensen dat soort dingen zakelijker moeten bekijken. En dingen regelen voordat ze gaan scheiden. Jij wilt graag dat ik drie dagen ga werken om voor onze kinderen te zorgen en zelf geen stap terug doen? Dan leg ik wel vast dat ik een bepaald bedrag aan PA wil in geval van scheiding. Soort van zelfbescherming.
pi_140448996
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:39 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Dat is wel een klaagpuntje bij mannen, dus ik dacht ik gooi hem er even in.

Mijn standpunt is wel wat genuanceerder dan dat, ik vind dat mensen dat soort dingen zakelijker moeten bekijken. En dingen regelen voordat ze gaan scheiden. Jij wilt graag dat ik drie dagen ga werken om voor onze kinderen te zorgen en zelf geen stap terug doen? Dan leg ik wel vast dat ik een bepaald bedrag aan PA wil in geval van scheiding. Soort van zelfbescherming.
Het probleem is dat jij jouw beeld van jouw "ideale" relatie wil projecteren op miljarden andere vrouwen.

Precies waarom het feminisme zo gehaat wordt, ook onder vrouwen.

pi_140449275
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het probleem is dat jij jouw beeld van jouw "ideale" relatie wil projecteren op miljarden andere vrouwen.

Precies waarom het feminisme zo gehaat wordt, ook onder vrouwen.
Het gaat niet om perse om relaties, maar meer om een bepaald soort zelfstandigheid. Als mijn vriend morgen besluit de relatie uit te maken heb ik geen probleem.

Ik geef wel toe dat ik extreem bevooroordeeld ben, mijn vader werkte altijd, mijn moeder was een huisvrouw, ouders scheiden, moeder in een sociale huurwoning rond bijstandsniveau met de kinderen. Met een lullige twee-weekend-per-maandregeling die de relatie met vader geen goed deed. Dit heeft mijn beeld enorm gekleurd en ik heb me voorgenomen dat het mij niet zal overkomen.
pi_140449406
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:50 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Het gaat niet om perse om relaties, maar meer om een bepaald soort zelfstandigheid. Als mijn vriend morgen besluit de relatie uit te maken heb ik geen probleem.
Dan lijkt me de liefde voor hem weinig voorstellen... :o

quote:
Ik geef wel toe dat ik extreem bevooroordeeld ben, mijn vader werkte altijd, mijn moeder was een huisvrouw, ouders scheiden, moeder in een sociale huurwoning rond bijstandsniveau met de kinderen. Met een lullige twee-weekend-per-maandregeling die de relatie met vader geen goed deed. Dit heeft mijn beeld enorm gekleurd en ik heb me voorgenomen dat het mij niet zal overkomen.
Dat pleit voor je.

Ik heb er ook geen problemen mee als er stellen zijn die per se alles door de helft willen doen 'anders is het niet eerlijk!!11!1!!EINZ!!' :') , wel als die mensen het willen opleggen aan anderen. En daarom wordt feminisme zo gehaat. Ook door vrouwen.

pi_140449739
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh ik zal er maanden helemaal van slag van zijn. Maar wel in mijn eigen huurwoning.

quote:
[..]

Dat pleit voor je.

Ik heb er ook geen problemen mee als er stellen zijn die per se alles door de helft willen doen 'anders is het niet eerlijk!!11!1!!EINZ!!' :') , wel als die mensen het willen opleggen aan anderen. En daarom wordt feminisme zo gehaat. Ook door vrouwen.
Nou ja ik zou willen dat vrouwen meer nadenken over hun financiële positie, en ik hoop dat ze zelf allemaal mooie carrieres maken tegelijkertijd met hun man/vrouw. Betekent niet dat ik het wil opleggen of wetten wil veranderen he.

Ik vind het wel jammer dat veel vrouwen, mijn moeder inclusief, nogal naief zijn wat betreft de gevolgen van thuisblijfmoeder zijn.
pi_140449765
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Dat pleit voor je.

Ja, dat is de reden dat feminisme gehaat wordt. Ook door vrouwen. Feministen zijn constant bezig met het erdoor drukken van wetten en regels die dwingen stellen alles door de helft te doen. Allemachtig wat een bullshit.
pi_140450053
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:58 schreef Skjor het volgende:

[..]

Ja, dat is de reden dat feminisme gehaat wordt. Ook door vrouwen. Feministen zijn constant bezig met het erdoor drukken van wetten en regels die dwingen stellen alles door de helft te doen. Allemachtig wat een bullshit.
Nee, geen bullshit. Maar blijf geloven in je feminisme. :*

woensdag 28 mei 2014 @ 00:54:08 #108
322645 Voorschrift
See if I care
pi_140455188
Feminisme is anno 2014 gewoon bullshit.

Vrouwen die willen vechten voor rechten die ze allang hebben, en zich inzetten voor gelijk loon/kansen terwijl ze vrijwel nooit hetzelfde te bieden hebben. :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 28 mei 2014 @ 04:40:15 #109
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140457147
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 18:49 schreef MrsGreen het volgende:

[..]

Dat wordt soms nog met voeten getreden. Daarom is het ook nodig te zorgen dat het voor alle vrouwen bereikbaar is.
Geef me je beste voorbeeld.

quote:
[..]

Dwingen niet, maar wel de strijd aangaan met mensen die anderen met hun ouderwetse ideeen onderdrukken.
Zoals normale mensen de strijd aangaan met feministen die hun ouderwetse ideeen proberen door te drukken?

quote:
Daarbij vind het niet meer dan normaal als we proberen te bereiken dat mensenrechten worden gerespecteerd.
Dit gebeurt als in West-Europa dus nogmaals: Je beste voorbeeld.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_140457454
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kan jij nou bepalen hoe anderen hun gelijkwaardigheid zien?

Als ik 2 uur langer uitslaap is mijn afwas gedaan. Als ik op de bank zit te FOK!ken krijg ik bier aangereikt. Ik betaal meestal de dinertjes.

Veeeeeeel succes mijn vriendinnetjes tot "feministen" te maken.

Partneralimentatie is niet uit de tijd; je maakt samen de keuze voor een kind, dus dien je het samen in ieder geval financieel een goede start te geven.
Dat mannen altijd meer moeten betalen dan vrouwen vind ik wel onterecht.
Gelijkwaardigheid is niet dat je iets moet, maar dat je dezelfde mogelijkheden hebt als je wil. Bijv. dat je als vader veel eerder gedoemd bent om de kinderen alleen maar in het weekend te mogen zien dan de moeder.
pi_140457482
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 06:58 schreef Chai het volgende:

[..]

Gelijkwaardigheid is niet dat je iets moet, maar dat je dezelfde mogelijkheden hebt als je wil. Bijv. dat je als vader veel eerder gedoemd bent om de kinderen alleen maar in het weekend te mogen zien dan de moeder.
Ja, zo redeneer ik ook, maar dat is niet wat de feministen bepleiten. Die stellen dat ik mijn hooggehakte knappe meisje dat uit zichzelf, zonder dat ik dreig of met zwepen die zorgzaamheid uit "haer vuyle achtergestelde lichaam" ram, mijn (niet onze) afwas doet en alles met liefde en een glimlach, onderdruk?

Vrouwen kennen gewoon van nature een groter oog voor zorgzaamheid, detail en attentie. Natuurlijk zijn er genoeg mannen die dat ook hebben en vrouwen dat niet, maar over het algemeen gesproken is het wel zo.

Is ook niks mee. Gelijkwaardigheid houdt in dat je mensen zoveel mogelijk probeert (het is onmogelijk en daarmee een utopie) gelijkwaardig te behandelen. Dus of het nu mannen of vrouwen, griezels of knapperds, kleine of grote, arme of rijke, intelligente of domme, mensen zijn.

Echte vrouwenmishandeling en onderdrukking is erg. Waar Europese feministen tegen strijden is meestal een soort "ik vind dat jij net zo moet denken als ik"-teleurgesteld Opzij-ideaal. Enkele positieve uitzonderingen daargelaten.

pi_140457566
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 00:54 schreef Voorschrift het volgende:

Vrouwen die willen vechten voor rechten die ze allang hebben, en zich inzetten voor gelijk loon/kansen terwijl ze vrijwel nooit hetzelfde te bieden hebben. :')
Oh, wat hebben vrouwen dan minder te bieden? Je generaliseert overigens ook nog enorm. Je hebt het over "vrijwel nooit".
pi_140457892
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 07:23 schreef robin007bond het volgende:
Oh, wat hebben vrouwen dan minder te bieden?
Hij is homo. :*

woensdag 28 mei 2014 @ 09:59:51 #114
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140459783
Even een demonstratie van het nut van Feminisme tijdens een bijeenkomst van CAFE (Canadian Association for Equality)

Zum kotzen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_140463082
Het is (in Nederland althans) een beetje een vreemde beweging omdat zij niet of nauwelijks actief is op de terreinen die door TS worden genoemd. Ik ben het namelijk met TS eens dat de positie van de vrouw zeker in gereformeerde en islamitische kringen alles behalve gelijkwaardig kan zijn. Maar doordat de beweging zich vervolgens manifesteert met vrouwenquota in het bedrijfsleven of de academische wereld creëert zij wrijving in de wereld waar het feitelijk geen vijanden heeft.

Veel nuttiger zou het mijns inziens zijn om je als feminist kritisch te uiten over eerdergenoemde religies. Vreemd genoeg tref je de meeste feministen in het politieke spectrum aan aan de kant van de "enablers". De radicale moslims en bible belt gekkies moet vooral geen strobreed in de weg gelegd worden, want dat is vrijheid van godsdienst, vinden zij.

Daarom heb ik de indruk dat de Nederlandse feministen hypocriet en aproductief bezig zijn. Richt je op de werkelijk gevoelige punten alvorens je druk te maken over het institutionaliseren van dezelfde discriminatie als waartegen zij menen te strijden door middel van quota. In Saudi-Arabië of Iran, daar stelt het nog wat voor om feminist te zijn.
pi_140507995
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 19:54 schreef wipes66 het volgende:

[..]

vandaag nog op fok:

"Uit het onderzoek blijkt dat vrouwen aan de top meer verdienen dan mannen. De helft van de twaalf topvrouwen verdiende meer dan 11,7 miljoen dollar. Bij de 325 mannen was dat 10,5 miljoen."

Helft topmannen VS verdient meer dan tien miljoen
Een paar zwaluws maken nog geen zomer. We hebben het over een gemiddelde onder de hele bevolking.
pi_140508035
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 00:54 schreef Voorschrift het volgende:

Deze heersende gedachte laat al zien dat feminisme anno 2014 niet overbodig is,
pi_140508692
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:00 schreef ems. het volgende:

[..]

Hoe komt dat eigenlijk?
Ga niet zeggen dat het terecht is. :')

Er zullen ongetwijfeld wat voorbeelden zijn waar dat nog het geval is maar dat is al tijden niet meer de regel hoor :)
[/quote]

Niet de regel, wel het gemiddelde.

Door wie? In jouw ogen relevante mensen?
[/quote]

Meisjes hebben op de middelbare school vaak het idee dat ze de natuurwetenschappen niet aan zullen kunnen, jongens niet. http://www.vhto.nl/filead(...)skracht_docenten.pdf

Dat ligt eerder aan de media die jij volgt dan dat het werkelijkheid is hoor. Een beetje realiteitszin zou je goed doen.
[/quote]
Nee, niet de media die ik volg, maar de mainstream media en films. En de media hebben een grote rol in het tot stand brengen van vooroordelen en het is überhaupt al respectloos dat vrouwen in de media zo worden afgebeeld.

Omdat sommige mensen vrouwen zo afbeelden is dat zo ja?
[/quote]

Nee, er wordt gedacht dat vrouwen minder capabel zijn op de werkvloer. http://www.dewereldmorgen(...)eringen-aan-het-werk
En dan het onderzoek van de Yale-universiteit.

Wist je dat een vrouw het kind zonder overleg met de man kan laten verwijderen? Wist je dat de man bij een echtscheiding vrijwel altijd in het nadeel is wat betreft zeggenschap over het kind?
[/quote]
Ik ben het met je eens dat dit niet zou moeten kunnen, maar in de maatschappij zijn vrouwen vaker in het nadeel dan mannen en worden we vaak nog steeds als het zwakke geslacht gezien.

Dat is vooral het beeld dat vrouwen zelf naar voren schuiven.
[/quote]

Leg eens uit.

Helaas. Ik ben benieuwd om te zien hoeveel schade ze de vrouw de komende tijd gaan aandoen.
[/quote]
[..]

Op fok zitten een hoop mannen die daar grapjes over maken omdat meisjes zoals jij bijten.
[/quote]
En nog veel meer mannen bij wie je de oprechte frustratie kunt proeven in hun posts.
pi_140509041
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 15:20 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Een paar zwaluws maken nog geen zomer. We hebben het over een gemiddelde onder de hele bevolking.
bekijk het filmpje eens...
..///
pi_140509181
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 15:57 schreef wipes66 het volgende:

[..]

bekijk het filmpje eens...
Ze hebben het niet over Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: