9vd 10 mannen snapt dat ook niet... Juist omdat het een gevoel is wat uit het diepste van je wezen komt...quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:34 schreef silliegirl het volgende:
Gisteren was ik op een verjaardag. De jarige heeft zelf 3 kinderen en een hoop vriendinnen die ook hun kids meenemen, dus ik weet nog niet precies of ik nu op een volwassen-feestje of een kinder-feestje aanwezig was.
Nu zijn de kinderen van de jarige gek op mij (en ik ook op hen hoor), maar gisteren was het absurd. Ik stapte binnen en "VOEM", elk aanwezig kind wilde bij mij zitten (ik heb maar 2 zijkanten en twee benen, dus meer dan 4 kinderen werd een beeeeetje lastig), ik heb tig LOOM-armbandjes gehad en ik weet niet hoeveel papegaaitje-leef-je-nog spelletjes gespeeld. En dan rammel ik! Ik wil ook een kindje!
Ik heb het naar mijn zin op zo'n verjaardag, maar eenmaal thuis ben ik dan altijd een beetje down (ik wil niet meer op een kindje wachten, ik wil gewoon beginnen en zien hoe het loopt)... Vriend snapt daar niks van, geen idee hoe ik het aan 'm moet uitleggen ook. 'T is vooral een gevoel..
Lastig is dat Silliegirl. Het is een gevoel wat je hebt en dat is zo lastig uit te leggen. Ik ben het even kwijt, hebben jullie al een datum? Of is het echt nog even rammelen geblazen?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:34 schreef silliegirl het volgende:
Gisteren was ik op een verjaardag. De jarige heeft zelf 3 kinderen en een hoop vriendinnen die ook hun kids meenemen, dus ik weet nog niet precies of ik nu op een volwassen-feestje of een kinder-feestje aanwezig was.
Nu zijn de kinderen van de jarige gek op mij (en ik ook op hen hoor), maar gisteren was het absurd. Ik stapte binnen en "VOEM", elk aanwezig kind wilde bij mij zitten (ik heb maar 2 zijkanten en twee benen, dus meer dan 4 kinderen werd een beeeeetje lastig), ik heb tig LOOM-armbandjes gehad en ik weet niet hoeveel papegaaitje-leef-je-nog spelletjes gespeeld. En dan rammel ik! Ik wil ook een kindje!
Ik heb het naar mijn zin op zo'n verjaardag, maar eenmaal thuis ben ik dan altijd een beetje down (ik wil niet meer op een kindje wachten, ik wil gewoon beginnen en zien hoe het loopt)... Vriend snapt daar niks van, geen idee hoe ik het aan 'm moet uitleggen ook. 'T is vooral een gevoel..
Vind ik best een aparte opmerking ik ken best een mannen die dat gevoel ook wel hebben.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
9vd 10 mannen snapt dat ook niet... Juist omdat het een gevoel is wat uit het diepste van je wezen komt...
We hebben wel een " soort van" datum. Maart volgend jaar moet mijn mirena (spiraal) eruit, ik wil dan geen nieuwe meer en we hebben afgesproken dat we dan wel " zien" hoe het loopt. Stiekem wil ik eerder en vriend sluit dat niet uit, maar echt iets concreets wil 'ie daar verder nog niet over afspreken..quote:Op vrijdag 30 mei 2014 16:05 schreef Malteser het volgende:
[..]
Lastig is dat Silliegirl. Het is een gevoel wat je hebt en dat is zo lastig uit te leggen. Ik ben het even kwijt, hebben jullie al een datum? Of is het echt nog even rammelen geblazen?
Dat kan en daarom zei ik ook 9vd 10quote:Op vrijdag 30 mei 2014 16:24 schreef Moppert het volgende:
[..]
Vind ik best een aparte opmerking ik ken best een mannen die dat gevoel ook wel hebben.
Ik heb daar ook moeite mee hoor. Gelukkig heb ik nog even (ben nog vrij jong), maar toch..quote:Op vrijdag 30 mei 2014 16:31 schreef Moppert het volgende:
Dat zou voor mij het moeilijkste zijn. Want dan zien we wel kan ook een nee zijn. Ik zou er nog wel 1 bij willenmaar eerst genieten van de mini.
Herkenbaar.... En ik schaam me er echt voor. Ik deel mijn gevoel dus met niemand, want het voelt zo stom. Ik ben ongelooflijk blij voor mijn vriendin! Oprecht blij!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:11 schreef silliegirl het volgende:
[..]
...................Ik was inmiddels net van de verjaardags-blues bekomen, meldt een vriendin dat ze zwanger is. Natuurlijk ben ik hartstikke blij voor haar, maar ergens ook jaloers en daar voel ik me dan nu weer rot om. Zucht.
Hier nog een... Vriend merkte het overigens wel aan me. Ik voel me ook stom omdat ik me jaloers voel en toch kan ik er niks aan doen..quote:Op maandag 2 juni 2014 09:39 schreef Malteser het volgende:
[..]
Herkenbaar.... En ik schaam me er echt voor. Ik deel mijn gevoel dus met niemand, want het voelt zo stom. Ik ben ongelooflijk blij voor mijn vriendin! Oprecht blij!
Tweede kindjes als je al een ouder kindje hebt zijn heel leuk hoor.quote:Op maandag 2 juni 2014 14:29 schreef -Spring het volgende:
Én ik ga ineens twijfelen aan m'n wens voor een tweede.
Spannend Spring! En het komt vast helemaal goedquote:Op maandag 2 juni 2014 14:29 schreef -Spring het volgende:
Spannend dat je de verwijzing hebt! Ik ken je achtergrond niet zo goed, maar is die twijfel nou juist niet iets dat je daar goed kan bespreken?quote:Op maandag 2 juni 2014 14:29 schreef -Spring het volgende:
Wat stoer!quote:Op maandag 2 juni 2014 09:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Oke.. Ik had niet gedacht hier ooit te moeten posten want ik heb na de pittige start van de eerste heel hard geroepen dat ik nooit een tweede wou.
En nu rammel ik!!![]()
Nu voor een tweede gaan zou heel erg dom zijn want mijn psyche is niet zo goed en heeft een aardige klap gehad na de eerste. Dus eerst ga ik nog in behandeling en naar verwachting duurt dat nog wel een aantal jaar. En ik wil niet aan nog een kind beginnen voor mijn leven stabiel is en ik beide kinderen een goede en stabiele basis kan geven.
Dus komende jaren echt nog niet maar mijn eierstokken rammelen er bijna uit![]()
Ik moet zeggen dat ik daar ook versteld van sta. Ik vond het eerste jaar met baby ook heel heftig. Bij de gedachte aan een tweede schoot ik haast in een paniekreactie. Ik denk niet dat ik ooit nog zo onbevangen kan rammelen zoals ik voor de geboorte van mijn zoon deed, maar inmiddels kan ik weer heel blij/ hyper worden bij het idee van een tweede baby'tjequote:Op maandag 2 juni 2014 11:24 schreef Philomijn het volgende:
Ik vind het altijd zo leuk als users (en dan eigenlijk nog het meest waar je het niet van verwacht) komen rammelen voor een tweede, derde of vierde.Ergens vind ik het ook altijd fascinerend hoe "de natuur" dat regelt. Vrouwen die zeggen dat ze geen tweede willen, maar daar dan toch op terugkomen.
Ik heb ook op de POP poli gelopen en bem.begonnen met afbouwen, toen dat mislukte gewisseld van medicatie en uiteindelijk zit ik nu op fluoxetine, (voormalig prozac).quote:Op maandag 2 juni 2014 16:59 schreef -Spring het volgende:
Ik twijfel omdat het nu wat concreter wordt. Nu hebben we alles op de rit, loopt het soepel, is N eindelijk bijna klaar met studeren en dan gaan we de boel weer 'omgooien'.
Phaidra, ik ben er pas achter gekomen dat ik al zo'n 17 jaar mild maar chronisch depressief ben. Sinds ik ad slik, nu zo'n zeven maanden, voel ik me enorm goed. Ik wil weten of en in hoeverre mijn ad geslikt kan worden tijdens de zwangerschap. Op Internet lees ik heel tegenstrijdige verhalen. De conclusie die ik tnttnt zelf denk te kunnen trekken is dat het niet voor aangeboren afwijkingen zorgt maar dat baby's na de geboorte wel ontwenningsverschijnselen kunnen hebben.
Maar dat zou weer voorkomen kunnen worden door in het laatsts trimester langzaam af te bouwen.
Ik heb een hoop vragen iig. Of er lange termijneffecten bekend zijn, of ik, als ik stop, al vóór de conceptie moet stoppen, hoe groot de kans is dat ik depressief word als ik stop, welke invloed zwangerschapshormonen kunnen hebben, enz.
Zoals ik er nu tegenaan kijk, stop ik gewoon. Ik wil geen enkel risico nemen. Lukt het stoppen niet omdat ik weer terugval, dan maar geen tweede. Maar ik wil het sowieso even goed doorspreken allemaal.
Wat was er zo tegenstrijdig dan?quote:Op maandag 2 juni 2014 17:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Enige is dat de informatie over bv tegenstrijdig was en uiteindelijk zelf nu de keuze gemaakt om flesvoeding te gaan geven.
De ene arts zei het mag wel, weer een ander (psychiater op de poli) zei van niet,quote:
Ja, daarom ook. Het heeft het de negen maanden daarvoor ook binnen gehad. En dan tijdens de bv automatisch afbouwend.quote:Op maandag 2 juni 2014 19:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar als je dan AD blijft slikken, blijft het kind het toch binnen krijgen?..of mis ik iets?
Ik heb ook in het erasmus gelopen, Ik liep bij Dr R.oza en die kan ik je echt aanraden.
Je hebt je keuze al gemaakt op basis van het advies van jouw arts, dus ik probeer je niet om te praten. Wel wil ik je de volgende informatie geven, deze komt van een hele betrouwbare website die artsen ook gebruiken: www.lareb.nl/teratologie en dan onder het tabblad 'medicatie bij borstvoeding'. Hieronder staat het stukje over fluoxetine gekopieerd:quote:Op maandag 2 juni 2014 17:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb ook op de POP poli gelopen en bem.begonnen met afbouwen, toen dat mislukte gewisseld van medicatie en uiteindelijk zit ik nu op fluoxetine, (voormalig prozac).
Het stomme is dat ik m regelmatig vergeet omdat ik mij nu heel goed voel, maar stoppen wordt mij afgeraden..
Enige is dat de informatie over bv tegenstrijdig was en uiteindelijk zelf nu de keuze gemaakt om flesvoeding te gaan geven.
Verder zijn er geen bezwaren voor de zwangerschap al kunnen ze nooit 100% garantie geven over de lange termijn.
De kleine doet het ook heel goed, en tot nu toe lijkt alles helemaal prima te zijn, iedere controle is goed.
Ik vond de begeleiding op de POP poli heel fijn... In welke stad ga je?
Succes in ieder geval.
In dit soort gevallen is het ook wel ingewikkelder dan "mag wel" of "mag niet". Het gaat om de mogelijke risico's van de ziekte en van de behandeling. Op basis van precies dezelfde informatie kan de ene arts of patiënt besluiten dat deze risico's acceptabel zijn, terwijl anderen geen enkel risico willen lopen.quote:Op maandag 2 juni 2014 17:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De ene arts zei het mag wel, weer een ander (psychiater op de poli) zei van niet,
quote:Uiteindelijk zelf besloten om dan maar flesvoeding te gaan geven en daar voel ik mij nu ook prima bij, besluiten geeft rust.
Hoe kan dat zo in een keer? Wat moet dat rot voelen..quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:26 schreef Barreltje het volgende:
hier is de stemming volledig omgeslagen..
hoe romantisch en fijn het ook was datzei dat ie het wel wilde om er aan te beginnen, 3 dagen later sloeg de twijfel bij hem in. Nu is het een "verboden onderwerp" geworden. hij voelt zich teveel onder druk gezet door mij..
pfoe.. mannen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar ik snap jouw teleurstelling en verdriet ook heel goed.S. 2014
J. 2016
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Ik zei ook niet dat leeftijd er niks toe doet... ik snap heel goed dat de klok na je 30e keihard kan gaan tikken, en dat t voor mannen allemaal minder ingewikkeld is qua leeftijd..quote:Op donderdag 5 juni 2014 19:25 schreef Stormqueen het volgende:
Jij was 22, barrel is 34, dat kun je natuurlijk niet helemáál vergelijken
Barretje, ik hoop toch dat jullie er snel uit komen.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 18:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
en wat je vrienden en kennissen denken en.vinden moet je loslaten... lekker boeiend!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder, Barrel
♥ J & S
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, klaagbui..
quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:06 schreef silliegirl het volgende:
Ik zit in een soort van baby-boom hier; er zijn ineens tig vrienden/kennissen/collega's zwanger. En ik gun het echtechtecht iedereen, maar ik voel me jaloers (en daardoor kut) want ik wil ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, klaagbui..
stom he dat je je kut kan voelen omdat je jaloers bent.. ik voel me er ook altijd schuldig overmaar goed.. het is helemaal niet erg om jaloers te zijn hoor.. en.. hoe suf ook :"jouw tijd komt nog wel "
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Nahjah. Éen van de beste vrienden van mijn vriend wordt vader. Bleek vriend dus totaal niet blij van te worden.. Bij wat doorvragen (ik moet dat ook gewoon niet zo fors doen en ik had genoegen moeten nemen met "ja maar daar gaan onze mannenavonden!") kwam vriend met de mening dat hij (ondanks net zo oud als die vriend) denkt dat al zijn vrijheden "wegvallen" als we aan kids beginnen. Kinderen zijn vervelend, nemen je nachtrust af, slokken al je vrije tijd op en ga zo maar door. Hij eindigde met "dus wij blijven lekker met zn 2en!"quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:08 schreef Barreltje het volgende:
[..]
stom he dat je je kut kan voelen omdat je jaloers bent.. ik voel me er ook altijd schuldig overmaar goed.. het is helemaal niet erg om jaloers te zijn hoor.. en.. hoe suf ook :"jouw tijd komt nog wel "
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probleem is nu dat vriend ineens een startdatum in zn hoofd heeft (die was er globaal, maar dat is nu ineens een vaste afspraak) en ik twijfel nu door bovenstaande of 'ie dat zelf ook wil, of dat 'ie dat voor mij doet.. Dat 2e wil ik dus ook niet. Dus nu zit ik zelf in een spagaat tussen gevoel en verstand, daar word ik ook niet blij van..
Zucht!! Mannen!
Hoe gaat het bij jou nu Barrel? Alweer wat meer ruimte voor de kinderwens?
[ Bericht 1% gewijzigd door silliegirl op 11-06-2014 19:24:49 ]
quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:19 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nahjah. Éen van de beste vrienden van mijn vriend wordt vader. Bleek vriend dus totaal niet blij van te worden.. Bij wat doorvragen (ik moet dat ook gewoon niet zo fors doen en ik had genoegen moeten nemen met "ja maar daar gaan onze mannenavonden!") kwam vriend met de mening dat hij (ondanks net zo oud als die vriend) denkt dat al zijn vrijheden "wegvallen" als we aan kids beginnen. Kinderen zijn vervelend, nemen je nachtrust af, slokken al je vrije tijd op en ga zo maar door. Hij eindigde met "dus wij blijven lekker met zn 2en!"
Hij maakte een grapje, maargoed, ik emotioneel, want ja...
Uiteindelijk was het nog wel een enigszins constructief gesprek hoor, maarja, 't kwaad was al geschiedt zeg maar.Herkenbaar hoor, manlief was ook bang dat hij nooit meer iets voor zichzelf kon doen en de sportschool wel kon stoppen enz enz enz, mijn man denkt enorm zwart/wit en alles of niets... Moet soms echt even nuanceren...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probleem is nu dat vriend ineens een startdatum in zn hoofd heeft (die was er globaal, maar dat is nu ineens een vaste afspraak) en ik twijfel nu door bovenstaande of 'ie dat zelf ook wil, of dat 'ie dat voor mij doet.. Dat 2e wil ik dus ook niet.
Zucht!! Mannen!
Hoe gaat het bij jou nu Barrel? Alweer wat meer ruimte voor de kinderwens?
En wb prutvader, die heeft mijn man ook, heeft zijn zoon op zn 13e ook gewoon op straat laten staan terwijl hij toen nergens anders terecht kon, mja pap had zn broertje al in huis en allebei was teveel....
Nu al jaren geen contact meer met zn vader, ik heb hem zelf ook nooit ontmoet, maar de angst dat hij ook zo wordt zit er wel in, al heb ik het er in de afgelopen 30 weken wel aardig uit gepraat geloof ik... En zo'n lapzwans als zn pa wordt hij echt niet, juist omdat ze zich realiseren dat ze noooooit zo willen zijn.
Maar wat ik eigenlijk wil zeggen, de twijfels die jouw vriend heeft, had mijn man ook en inmiddels ben ik 30 weken zwanger..
S. 2014
J. 2016
Voor de twijfels heb ik ook alle begrip. En ik heb natuurlijk ook niet gezworen dat ik wegga met kind als hij net zo zou doen als zijn vader (dat ligt hier wel redelijk ingewikkeld, qua band zeg maar), maar toegezegd dat ik zal zorgen dat ik dan wel voortijdig ingrijp...quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor, manlief was ook bang dat hij nooit meer iets voor zichzelf kon doen en de sportschool wel kon stoppen enz enz enz, mijn man denkt enorm zwart/wit en alles of niets... Moet soms echt even nuanceren...
En wb prutvader, die heeft mijn man ook, heeft zijn zoon op zn 13e ook gewoon op straat laten staan terwijl hij toen nergens anders terecht kon, mja pap had zn broertje al in huis en allebei was teveel....
Nu al jaren geen contact meer met zn vader, ik heb hem zelf ook nooit ontmoet, maar de angst dat hij ook zo wordt zit er wel in, al heb ik het er in de afgelopen 30 weken wel aardig uit gepraat geloof ik... En zo'n lapzwans als zn pa wordt hij echt niet, juist omdat ze zich realiseren dat ze noooooit zo willen zijn.
Maar wat ik eigenlijk wil zeggen, de twijfels die jouw vriend heeft, had mijn man ook en inmiddels ben ik 30 weken zwanger..
Ik ook, maar momenteel haalt irriteer ik me dus wel een beetje kapot aan zijn "maar ik doe het straks voor jou! Dus je hoeft niet meer jaloers te zijn op anderen" insteek. Ik word juist nogquote:Op woensdag 11 juni 2014 19:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oeh dat is idd wel een ander beginpunt, hier was het eerst wel " van mij hoeft het niet perse" maar later werd dat wel "onze kinderen...... "
En nu is hij helemaal om en kijkt hij ook uit naar haar geboorte..
Ik hoop dat jouw vriend het zelf ook wel gaat willen..
Hetzelfde geldt voor kiezen voor het eerste kind: je weet nu wat je hebt en daarna is het een sprong in het diepe.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:46 schreef Rumine het volgende:
En je kunt sowieso niet kiezen wat voor kind je "erbij" krijgt en hoe het samen gaat. Je moet er gewoon voor gaan (of niet) en er het beste van maken lijkt me![]()
Daar is met de mijne dus ook geen pijl op te trekken, want als 'ie er dan toch aan moet beginnen, wil 'ie graag 3 kinderen...quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:12 schreef Gevalletje het volgende:
Overigens hadden we het vrij snel over hoe "ons kind" zou zijn, maar nu is het ineens nogal echt natuurlijk. En hij wil ook echt maar 1, blijft ie benadrukken. Ergens vind ik dat jammer, maar het feit dat ie er wel 1 wil vind ik al fijn genoeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Ik verdenk mijn vriend ervan dat 'ie dit topic weet te vindenquote:Op donderdag 12 juni 2014 09:00 schreef Malteser het volgende:
Lastig is dat hè dames. Ik rammelde ook al jaren eerder dan vriend en als ik erover begon, was hij heel duidelijk. "Ooit wil ik wel kinderen maar nu nog niet."
Dat vond ik wel eens lastig. Want hij was heel duidelijk over zijn gevoel maar voor mijn gevoel was geen ruimte. (Ik zou er nooit aan begonnen zijn als hij niet wilde maar ik bedoel dat er dus ook geen ruimte was om over mijn rammelen te praten zonder dat hij zo duidelijk aangaf dat hij nog niet wilde.)
En ineens was daar het moment bij hem. We wilden na de bruiloft stoppen met ac maar vorige maand zei hij ineens: "Laat die ac maar achterwege, we gaan ervoor."
voor jullie, ik weet hoe lastig het soms kan zijn. Maar hopelijk komt bij jullie ook allemaal het moment waarop vriend/man ineens om is en er ook vol voor wil gaan!
Klinkt niet alsof hij het allemaal alleen voor jou doetquote:Op donderdag 12 juni 2014 12:33 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik verdenk mijn vriend ervan dat 'ie dit topic weet te vinden![]()
. Hij begon gisteravond (laat, ik lag al half te slapen), zelf ineens over kinderen. Nu is dat bij ons echt geen alledaags gesprek en als er over gepraat wordt begin ik, dus dit was redelijk uniek.
Hij gaf aan dat het hebben van een "gepland" startmoment meer rust geeft bij hem, omdat hij nu dan ook weet waar 'ie aan toe is. Hij vindt het ook gewoon erg spannend en moet eraan wennen dat hij wel degelijk "ooit" echt vader zal zijn (als het allemaal wil lukken dan). Vervolgens zei 'ie "en misschien wen ik wel zo snel dat we nog voor de plan-datum kunnen starten!"
Mijn ervaring is dat het veel.echter wordt als je daadwerkelijk zwanger bent, mijn man had altijd zoiets van ja hoor, pas vanaf de geboorte is t tastbaar voor mij, maar 3x raden wie er kusjes op mn buik geeft en muziek draait voor zijn meisje...quote:Op donderdag 12 juni 2014 13:14 schreef Lot_1 het volgende:
Fijn dat hij er over begon Silliegirl! Ik ben het eens met gm. Hij klinkt best hetzelfde als mijn man, en die heeft een prima vaderIk probeer los te laten dat hij niet zo enthousiast is als ik graag zou zien. Als ik daar op moet wachten komt het nooit, want hij blijft het eng vinden. Maar hij durft inmiddels de sprong wel te wagen. Het is bij hem wel meer gebaseerd op 'ooit wil ik kinderen, dus waarom niet nu' in plaats van dat hij er echt naar uit kijkt. Dat vind ik best jammer maar ik verwacht dat hij bij trekt als ik zwanger ben of als het kind er eenmaal is. Ik denk namelijk dat hij een heel goede vader zal zijn
J. 2016
Wat GM zegt. Die van mij wilde wel, ooit, maar tot ze er was bleef het een ver van z'n bed show. En nu hijst hij haar in de snoezigste jurkjes die hij voor haar kan vinden en zeult 'ie hele dagen met haar rondquote:Op donderdag 12 juni 2014 13:14 schreef Lot_1 het volgende:
Fijn dat hij er over begon Silliegirl! Ik ben het eens met gm. Hij klinkt best hetzelfde als mijn man, en die heeft een prima vaderIk probeer los te laten dat hij niet zo enthousiast is als ik graag zou zien. Als ik daar op moet wachten komt het nooit, want hij blijft het eng vinden. Maar hij durft inmiddels de sprong wel te wagen. Het is bij hem wel meer gebaseerd op 'ooit wil ik kinderen, dus waarom niet nu' in plaats van dat hij er echt naar uit kijkt. Dat vind ik best jammer maar ik verwacht dat hij bij trekt als ik zwanger ben of als het kind er eenmaal is. Ik denk namelijk dat hij een heel goede vader zal zijn
Nouja, het is voor hem ook allemaal wel ingewikkeld en dat snap ik wel.quote:Op donderdag 12 juni 2014 12:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Klinkt niet alsof hij het allemaal alleen voor jou doet
Hij heeft tijd nodig.
Ik heb zo'n gevoel dat het kwartje wel valt met de tijdquote:Op donderdag 12 juni 2014 14:50 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nouja, het is voor hem ook allemaal wel ingewikkeld en dat snap ik wel.
Aan de andere kant van het verhaal: hij is ook een hele tijd (lees; anderhalf jaar) heel bang geweest voor zijn relatie met mij. Hij was bang dat 'ie mij zou kwetsen, dat het niet zou werken, dat 'ie me kwijt zou raken, blabla. (en ook dat komt wel weer voort uit het gedrag van zijn vader, die overigens niet uit beeld is zoals bij sommige anderen hier, maar wel heel erg onvoorspelbaar is voor alles en iedereen. De ene dag draagt 'ie je op handen, de volgende dag doet 'ie alsof je niet bestaat, echt heel raar).
Uiteindelijk heeft iemand tegen 'm gezegd dat hij, juist door de boot af te houden mij zou verliezen en toen viel het kwartje. Hij zal bij kinderen misschien ook zo'n kwartje nodig hebben.
Meer dan genoeg voor jou, maar ook voor je volgende kindje zou dit geen fijne situatie zijn. Ik hoop op betere tijden, ik zag in dat andere topic dat hij wel vooruit gaat qua communiceren.quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:01 schreef _Bar_ het volgende:
Mijn gerammel gaat wel door maar is wel weer even getemperd.
nadat ik er,gisteren even alleen voor stond en zoonlief echt alles uit de kast haalde om maar kattekwaad uit te halen. Alleen maar,kon gillen en huilen.
toen dacht ik een hele tijd moah laat maar.Dit is meer dan genoeg.
Weet je ook waar hij precies bang voor is? Is het iets concreets waarbij je naar een oplossing toe kan werken? In ons geval (zelfde leeftijd, bijna 14 jaar samen) gaat het bijvoorbeeld vooral om financiële zekerheid. Sterkte in ieder geval!quote:Op donderdag 12 juni 2014 18:06 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Eindelijk dit topic gevonden! Dit past helemaal bij mij op dit moment. Bijna 30, bijna 12 jaar samen met vriend en rammelende eierstokken! Ze rammelen zo hard, dat ik er alleen maar verdrietig van wordt. Vriendlief is namelijk bang!!
Haha nou.. Er worden hier nog wel condooms ingeslagen, want we gaan niet meteen er 'goed' mee aan de slag. Eerst nog 'even' afstuderen en lekker op vakantie. M'n vriend start daarna met een nieuwe baan. En als we 't dan allemaal op de rails hebben en weer lekker in het nieuwe ritme zitten, gaan we er echt voor.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:05 schreef Philomijn het volgende:
Tof SilverSjois!! Heb je nu niet zoiets van: aaaahhhh wat ga ik doen?!
Ik rijd vanmiddag weer naar de apotheek voor een paar doosjes. Ik voel me er rustig onder, we zien wel of al die strips op gaan of niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |