abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140399611
Een topic voor iedereen die wel graag een kindje zou willen maar waarvoor het nu (nog) niet weggelegd is.

Het rammelende ei:

Hier verder rammelen!
pi_140402664
Cassandra: 2 juni, spannend! Heb je een voorgevoel?
pi_140403077
Ik denk dat het niet raak was. Voel echt totaal nog niets. En stiekem kan ik er niet bij dat ik in het verleden 3 keer een miskraam had en een jaar lang bezig was, en dat t nu met een ongelukje wel raak zou zijn.
Als het wel zo zou zijn is het welkom, maar anders begint half september mijn eerste cyclus dat we er voor gaan en dat maal bewust :)
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:03:13 #4
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_140461518
Spannend Cassandra.

Wij mochten afgelopen weekend een hele nacht oppassen op het dochtertje van vrienden. Mevrouw wilde niet echt gaan slapen, dus daar heb ik een uur mee zitten wiegen en sussen :D maar het is wel erg vertederend als zo'n kleintje in je armen in slaap valt O+
Mijn vriend kon zijn lol de volgende morgen niet op tijdens het wakker worden en het boterham eten. Volgens mij heeft ie wel tig filmpjes gemaakt.

En de afgelopen dagen zei hij steeds: "Waar is ons meisje?" hij is helemaal verliefd O+ :D

Als ik nou eens gewoon mijn school haal en een baan vind...hoeven we ook niet meer zolang te wachten -O-
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  Manager PR/Moderator donderdag 29 mei 2014 @ 21:47:59 #5
269689 crew  Viv
pi_140519958
-O- Bah, de laatste dagen ben ik er weer veel mee bezig. Ik ben niet aan het rammelen in de zin van "ik moet NU een baby", maar ik baal er enorm van dat het nog zo lang gaat duren hier. Sowieso nog bijna 2 jaar totdat mijn man klaar is met zijn opleiding, zijn belangrijkste voorwaarde. Ik ben tegen die tijd 32, dat is al ouder dan ik had willen beginnen. Ik ga er namelijk niet van uit dat het meteen raak is (mijn ouders hebben er jaren over gedaan), dus ik wil wel een buffer hebben qua tijd voor eventuele vruchtbaarheidsbehandelingen.

Verder is er nog de woonsituatie. We wonen nu in een huurwoning met 3 slaapkamers, het is op zich groot genoeg voor 1 of 2 kinderen. We willen onze kinderen echter niet in deze achterstandswijk (is verplicht, geen vrije schoolkeuze hier) naar school laten gaan. Mijn man wil het liefst dat we eerst een huis kopen, voordat we aan kinderen beginnen. Ik wil daar niet op wachten (om genoemde reden), omdat het nog wel even kan duren voordat wij een hypotheek krijgen, al helemaal voor een huis in een betere wijk. :') Hij ziet gelukkig wel in dat hij deze voorwaarde misschien moet laten vallen.
pi_140522315
Spannend Cassandra!

Jouw vriend heeft er in ieder geval ook zin in Tyler-Girl, leuk! Hoop dat je snel je school af kan maken.

Vervelende situatie ViviRAWRS, kan me indenken door de voorgeschiedenis van je ouders lastig vindt dat het nog eventjes duurt.

Ik kom mij hier ook melden met jawel... Rammelende eierstokken.
Voor ons is het even wachten op een vastcontract van mijn vriend. Dat is nog allemaal wat onzeker. Niet heel erg om nog even te wachten, vind het een fijn idee om een lekkere spaarrekening op te bouwen voor een eventueel andere auto en een baby uitzet. De voorpret is ook leuk en wij hebben qua tijd geen zorgen want we zijn redelijk jong. Ik kan me wel heel goed indenken als je wat ouder bent en de mogelijkheden zijn er niet of er staan andere dingen in de weg dat je dan wat meer stress ervan kunt hebben.
pi_140530452
Tyler-Girl: Leuk dat je vriend zo enthousiast is :)!

ViviRAWRS: Bummer.... Heel hard rammelen maar voor je gevoel nog 'heel lang' moeten wachten is niet fijn. Wel herkenbaar. Ik rammel al enkele jaren en vriend pas sinds een paar maanden. Hier ook eerst een huis gekocht in een fijne buurt. Nu dus een bruiloft en een rammelende a.s. man. Zo snel kan het gaan. Hopelijk voor jullie ook! En tussendoor gewoon hier komen rammelen.

Fien10: Welkom! Het is inderdaad fijn om een financiële buffer te hebben. Hopelijk snel een vast contract voor je vriend!
pi_140540522
Gisteren was ik op een verjaardag. De jarige heeft zelf 3 kinderen en een hoop vriendinnen die ook hun kids meenemen, dus ik weet nog niet precies of ik nu op een volwassen-feestje of een kinder-feestje aanwezig was :P.

Nu zijn de kinderen van de jarige gek op mij (en ik ook op hen hoor), maar gisteren was het absurd. Ik stapte binnen en "VOEM", elk aanwezig kind wilde bij mij zitten (ik heb maar 2 zijkanten en twee benen, dus meer dan 4 kinderen werd een beeeeetje lastig), ik heb tig LOOM-armbandjes gehad en ik weet niet hoeveel papegaaitje-leef-je-nog spelletjes gespeeld. En dan rammel ik! Ik wil ook een kindje!
Ik heb het naar mijn zin op zo'n verjaardag, maar eenmaal thuis ben ik dan altijd een beetje down (ik wil niet meer op een kindje wachten, ik wil gewoon beginnen en zien hoe het loopt)... Vriend snapt daar niks van, geen idee hoe ik het aan 'm moet uitleggen ook. 'T is vooral een gevoel..
pi_140540733
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 15:34 schreef silliegirl het volgende:
Gisteren was ik op een verjaardag. De jarige heeft zelf 3 kinderen en een hoop vriendinnen die ook hun kids meenemen, dus ik weet nog niet precies of ik nu op een volwassen-feestje of een kinder-feestje aanwezig was :P.

Nu zijn de kinderen van de jarige gek op mij (en ik ook op hen hoor), maar gisteren was het absurd. Ik stapte binnen en "VOEM", elk aanwezig kind wilde bij mij zitten (ik heb maar 2 zijkanten en twee benen, dus meer dan 4 kinderen werd een beeeeetje lastig), ik heb tig LOOM-armbandjes gehad en ik weet niet hoeveel papegaaitje-leef-je-nog spelletjes gespeeld. En dan rammel ik! Ik wil ook een kindje!
Ik heb het naar mijn zin op zo'n verjaardag, maar eenmaal thuis ben ik dan altijd een beetje down (ik wil niet meer op een kindje wachten, ik wil gewoon beginnen en zien hoe het loopt)... Vriend snapt daar niks van, geen idee hoe ik het aan 'm moet uitleggen ook. 'T is vooral een gevoel..
9vd 10 mannen snapt dat ook niet... Juist omdat het een gevoel is wat uit het diepste van je wezen komt...
S. 2014
J. 2016
pi_140541301
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 15:34 schreef silliegirl het volgende:

Lastig is dat Silliegirl. Het is een gevoel wat je hebt en dat is zo lastig uit te leggen. Ik ben het even kwijt, hebben jullie al een datum? Of is het echt nog even rammelen geblazen?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 16:24:38 #11
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140541898
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 15:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

9vd 10 mannen snapt dat ook niet... Juist omdat het een gevoel is wat uit het diepste van je wezen komt...
Vind ik best een aparte opmerking ik ken best een mannen die dat gevoel ook wel hebben.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140541931
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 16:05 schreef Malteser het volgende:

[..]

Lastig is dat Silliegirl. Het is een gevoel wat je hebt en dat is zo lastig uit te leggen. Ik ben het even kwijt, hebben jullie al een datum? Of is het echt nog even rammelen geblazen?
We hebben wel een " soort van" datum. Maart volgend jaar moet mijn mirena (spiraal) eruit, ik wil dan geen nieuwe meer en we hebben afgesproken dat we dan wel " zien" hoe het loopt. Stiekem wil ik eerder en vriend sluit dat niet uit, maar echt iets concreets wil 'ie daar verder nog niet over afspreken..
  vrijdag 30 mei 2014 @ 16:31:40 #13
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140542057
Dat zou voor mij het moeilijkste zijn. Want dan zien we wel kan ook een nee zijn. Ik zou er nog wel 1 bij willen :@ maar eerst genieten van de mini.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140543676
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 16:24 schreef Moppert het volgende:

[..]

Vind ik best een aparte opmerking ik ken best een mannen die dat gevoel ook wel hebben.
Dat kan en daarom zei ik ook 9vd 10 ;)
Een man kan een kinderwens hebben en die heel graag vervuld zien maar het "rammelende eierstokken" gevoel zoals vrouwen dat ervaren dat heeft een man vaak gewoon niet... Je kunt het ook nooit goed onder woorden brengen...
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 30 mei 2014 @ 20:22:43 #15
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140548754
Ik ken juist enorm veel mannen die dat gevoel wel hebben :Y
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140548952
Haha ik ook idd. Mijn man rammelde bijna harder dan ik, en mijn beste vriend is bijna meer met mijn zwangerschap bezig dan ik :D God, die rammelt! Maar zijn vriendin wil eerst een huis kopen. Arm ding. Als ik niet oppas gaat ie er met de mijne vandoor ben ik bang :D
En verder in mijn vriendengroep zijn de mannen niet veel minder rammelig dan de vrouwen. Vraag me eigenlijk af of dat gevoel voor mannen en vrouwen anders is. Ik denk van niet eigenlijk, ondanks dat wij vrouwen iets meer een "deadline" hebben.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 20:30:52 #17
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140549064
Mijn vriend had ook dat deadline gevoel hoor..
En rammelende teelballen ;)
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140549129
Ja maar ik bedoel meer dat wij op een bepaalde leeftijd verminderd vruchtbaar worden. Bij mannen ligt dat iets anders, die kunnen biologisch gezien rustig op hun 40e aan de eerste leg beginnen.
pi_140564337
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 16:31 schreef Moppert het volgende:
Dat zou voor mij het moeilijkste zijn. Want dan zien we wel kan ook een nee zijn. Ik zou er nog wel 1 bij willen :@ maar eerst genieten van de mini.
Ik heb daar ook moeite mee hoor. Gelukkig heb ik nog even (ben nog vrij jong), maar toch..
Ik was inmiddels net van de verjaardags-blues bekomen, meldt een vriendin dat ze zwanger is. Natuurlijk ben ik hartstikke blij voor haar, maar ergens ook jaloers en daar voel ik me dan nu weer rot om. Zucht.
pi_140565574
Mijn vriend had die rammelende deadline toen hij alleen was. We kijken nu wel erg naar september uit, allebei. Alles mag uit de kast :+ Bij mij begint nu de rust er een beetje in te komen. 3 jaar een relatie gehad met iemand die absoluut geen kinderen wilde. Elke verjaardag was ik gewoon een flinke tijd bijna depressief. Weer een jaar ouder, weer een jaar absoluut geen sprake van kinderen. Toen ik net samen met mijn huidige vriend was, was alles leuk en spannend en even genieten van elkaar maar na 1,5 jaar werd ik weer naar van t rammelen :')
Nou we er allebei naar toe leven heb ik zoiets van, we zien t wel O+
pi_140622422
Oke.. Ik had niet gedacht hier ooit te moeten posten want ik heb na de pittige start van de eerste heel hard geroepen dat ik nooit een tweede wou.
En nu rammel ik!! :o

Nu voor een tweede gaan zou heel erg dom zijn want mijn psyche is niet zo goed en heeft een aardige klap gehad na de eerste. Dus eerst ga ik nog in behandeling en naar verwachting duurt dat nog wel een aantal jaar. En ik wil niet aan nog een kind beginnen voor mijn leven stabiel is en ik beide kinderen een goede en stabiele basis kan geven.

Dus komende jaren echt nog niet maar mijn eierstokken rammelen er bijna uit :@ :D
E.
pi_140622681
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 11:11 schreef silliegirl het volgende:

[..]

...................Ik was inmiddels net van de verjaardags-blues bekomen, meldt een vriendin dat ze zwanger is. Natuurlijk ben ik hartstikke blij voor haar, maar ergens ook jaloers en daar voel ik me dan nu weer rot om. Zucht.
Herkenbaar.... En ik schaam me er echt voor. Ik deel mijn gevoel dus met niemand, want het voelt zo stom. Ik ben ongelooflijk blij voor mijn vriendin! Oprecht blij!
pi_140622800
Cassandra: Fijn dat jullie samen rammelen! Zal een hele omschakeling voor je geweest zijn, van een partner zonder kinderwens naar een partner met kinderwens. Echt super fijn voor jullie!

Sparkling: Ondanks dat het nu nog niet 'kan' is het wel erg leuk dat je rammelt voor een tweede! Nooit een tweede is dus veranderd in rammelen voor een tweede. Mooie ontwikkeling :). Hopelijk krijg je het psychisch allemaal op een rij, sterkte en succes daarbij.
pi_140624937
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:39 schreef Malteser het volgende:

[..]

Herkenbaar.... En ik schaam me er echt voor. Ik deel mijn gevoel dus met niemand, want het voelt zo stom. Ik ben ongelooflijk blij voor mijn vriendin! Oprecht blij!
Hier nog een... Vriend merkte het overigens wel aan me. Ik voel me ook stom omdat ik me jaloers voel en toch kan ik er niks aan doen..
pi_140625472
Ik vind het altijd zo leuk als users (en dan eigenlijk nog het meest waar je het niet van verwacht) komen rammelen voor een tweede, derde of vierde. O+ Ergens vind ik het ook altijd fascinerend hoe "de natuur" dat regelt. Vrouwen die zeggen dat ze geen tweede willen, maar daar dan toch op terugkomen.

Gisteren zei m'n vriend dat als ik nu een (vaste, want ik heb wel werk maar nog niet regelmatig/genoeg) baan had gehad dat ie er dan wel voor zou willen gaan. En hoewel ik graag kindjes wil zou het idee om met de pil te stoppen eerst even eeuhh HEEL eng zijn. :D Ergens wacht ik nog steeds op dat complete zen-ik-ben-er-helemaal-klaar-voor-gevoel. Maar misschien komt dat wel nooit? :?

Overigens begon m'n schoonvader gisteren weer tegen mijn vriend dat ie bij de Ikea was geweest en dat ie een mooi speelhoekje had gezien voor bij hen onder de trap in de woonkamer. O+ Ik vind het zo lief. Och wat zou ik die man graag een kleinkind geven, alleen al voor het blije gezicht bij de aankondiging. :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Philomijn op 02-06-2014 11:45:02 ]
Dit, dat, alles.
pi_140625683
Herkenbaar gevoel van het "jaloers zijn". Hoewel ik twee vriendinnen heb met al kinderen, en ik dat alleen maar suuuper leuk en fascinerend vind heb ik bij één vriendin dat ik liever eerder zwanger wil zijn (en trouwen) dan zij. Terwijl ze me super dierbaar is en ik haar ALLES gun. Gaat niet eens om die zwangerschap maar meer om hoe ik denk dat ze zal zijn/zich gedragen. Nml als een irritante verliefde puber die zichzelf het middelpunt van het universum ziet en de beste, leukste en tofste van allemaal en dan nergens anders meer over kan praten. :@ Begrijp me niet verkeerd, ik zou uren met haar willen praten over kwaaltjes, namen en alles. Maar zij kan me het gevoel geven dat mijn leven het niet bij haar toffe bestaan haalt door zich dus zo als een verliefde puber te gedragen en hoe ze dingen zegt.

Bij elke andere vriendin zou ik die gevoelens niet hebben. Suf eigenlijk. 't Is een ergenis die uit het verleden is ontstaan en ik probeer het altijd van me af te zetten.
Dit, dat, alles.
pi_140626328
Zo sterk als Philomijn heb ik het niet. Ik heb alleen soms dat ik denk: hè, ik zou zo graag willen dat het bij ons ook al zo ver is.
Het gevoel van eerder willen zijn dan een ander heb ik helemaal niet.

Ik weet dat mijn zusje het wel zo voelt. Ze is jonger dan ik maar al getrouwd en wil nu dus ook eerder zwanger zijn dan ik. Zij wil degene zijn die onze ouders opa en oma maakt en zij wil niet dat ik dat dus als eerste doe. Klinkt best cru nu ik het zo schrijf.
Ik lig er echter helemaal niet wakker van. Ik hoef niet de eerste te zijn. Als zij dat graag wil, prima. Ik hoop van harte dat het haar gegund is om snel zwanger te raken.
Sowieso heb ik de indruk dat het bij ons wel eens een hele tijd kan gaan duren.... Geen idee of het zo is, voorgevoel. Ik ben me er in ieder geval ontzettend van bewust dat het een groot geschenk is als het allemaal 'zo maar mag lukken'.
pi_140631652
Waaah, ik heb een verwijzing voor de pop-poli. Ik krijg er gewoon een beetje een gierende hartklep van.
pi_140631771
Oeh, spannend Spring!
pi_140631822
Én ik ga ineens twijfelen aan m'n wens voor een tweede. :X
pi_140632898
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 14:29 schreef -Spring het volgende:
Tweede kindjes als je al een ouder kindje hebt zijn heel leuk hoor. ;)

Maar even zonder gekheid, waarom twijfel je nu?
  maandag 2 juni 2014 @ 15:15:33 #32
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_140633200
quote:
Spannend Spring! En het komt vast helemaal goed ;)

Hier rammel ik rustig verder
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_140633249
quote:
Spannend dat je de verwijzing hebt! Ik ken je achtergrond niet zo goed, maar is die twijfel nou juist niet iets dat je daar goed kan bespreken?

quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Oke.. Ik had niet gedacht hier ooit te moeten posten want ik heb na de pittige start van de eerste heel hard geroepen dat ik nooit een tweede wou.
En nu rammel ik!! :o

Nu voor een tweede gaan zou heel erg dom zijn want mijn psyche is niet zo goed en heeft een aardige klap gehad na de eerste. Dus eerst ga ik nog in behandeling en naar verwachting duurt dat nog wel een aantal jaar. En ik wil niet aan nog een kind beginnen voor mijn leven stabiel is en ik beide kinderen een goede en stabiele basis kan geven.

Dus komende jaren echt nog niet maar mijn eierstokken rammelen er bijna uit :@ :D
Wat stoer! *O* Succes de komende tijd en hopelijk gaat alles sneller dan je nu verwacht :*.

quote:
17s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:24 schreef Philomijn het volgende:
Ik vind het altijd zo leuk als users (en dan eigenlijk nog het meest waar je het niet van verwacht) komen rammelen voor een tweede, derde of vierde. O+ Ergens vind ik het ook altijd fascinerend hoe "de natuur" dat regelt. Vrouwen die zeggen dat ze geen tweede willen, maar daar dan toch op terugkomen.
Ik moet zeggen dat ik daar ook versteld van sta. Ik vond het eerste jaar met baby ook heel heftig. Bij de gedachte aan een tweede schoot ik haast in een paniekreactie. Ik denk niet dat ik ooit nog zo onbevangen kan rammelen zoals ik voor de geboorte van mijn zoon deed, maar inmiddels kan ik weer heel blij/ hyper worden bij het idee van een tweede baby'tje O+. Heel bijzonder!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140636533
Ik twijfel omdat het nu wat concreter wordt. Nu hebben we alles op de rit, loopt het soepel, is N eindelijk bijna klaar met studeren en dan gaan we de boel weer 'omgooien'.

Phaidra, ik ben er pas achter gekomen dat ik al zo'n 17 jaar mild maar chronisch depressief ben. Sinds ik ad slik, nu zo'n zeven maanden, voel ik me enorm goed. Ik wil weten of en in hoeverre mijn ad geslikt kan worden tijdens de zwangerschap. Op Internet lees ik heel tegenstrijdige verhalen. De conclusie die ik tnttnt zelf denk te kunnen trekken is dat het niet voor aangeboren afwijkingen zorgt maar dat baby's na de geboorte wel ontwenningsverschijnselen kunnen hebben.
Maar dat zou weer voorkomen kunnen worden door in het laatsts trimester langzaam af te bouwen.

Ik heb een hoop vragen iig. Of er lange termijneffecten bekend zijn, of ik, als ik stop, al vóór de conceptie moet stoppen, hoe groot de kans is dat ik depressief word als ik stop, welke invloed zwangerschapshormonen kunnen hebben, enz.

Zoals ik er nu tegenaan kijk, stop ik gewoon. Ik wil geen enkel risico nemen. Lukt het stoppen niet omdat ik weer terugval, dan maar geen tweede. Maar ik wil het sowieso even goed doorspreken allemaal. :)
pi_140637797
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:59 schreef -Spring het volgende:
Ik twijfel omdat het nu wat concreter wordt. Nu hebben we alles op de rit, loopt het soepel, is N eindelijk bijna klaar met studeren en dan gaan we de boel weer 'omgooien'.

Phaidra, ik ben er pas achter gekomen dat ik al zo'n 17 jaar mild maar chronisch depressief ben. Sinds ik ad slik, nu zo'n zeven maanden, voel ik me enorm goed. Ik wil weten of en in hoeverre mijn ad geslikt kan worden tijdens de zwangerschap. Op Internet lees ik heel tegenstrijdige verhalen. De conclusie die ik tnttnt zelf denk te kunnen trekken is dat het niet voor aangeboren afwijkingen zorgt maar dat baby's na de geboorte wel ontwenningsverschijnselen kunnen hebben.
Maar dat zou weer voorkomen kunnen worden door in het laatsts trimester langzaam af te bouwen.

Ik heb een hoop vragen iig. Of er lange termijneffecten bekend zijn, of ik, als ik stop, al vóór de conceptie moet stoppen, hoe groot de kans is dat ik depressief word als ik stop, welke invloed zwangerschapshormonen kunnen hebben, enz.

Zoals ik er nu tegenaan kijk, stop ik gewoon. Ik wil geen enkel risico nemen. Lukt het stoppen niet omdat ik weer terugval, dan maar geen tweede. Maar ik wil het sowieso even goed doorspreken allemaal. :)
Ik heb ook op de POP poli gelopen en bem.begonnen met afbouwen, toen dat mislukte gewisseld van medicatie en uiteindelijk zit ik nu op fluoxetine, (voormalig prozac).
Het stomme is dat ik m regelmatig vergeet omdat ik mij nu heel goed voel, maar stoppen wordt mij afgeraden..
Enige is dat de informatie over bv tegenstrijdig was en uiteindelijk zelf nu de keuze gemaakt om flesvoeding te gaan geven.
Verder zijn er geen bezwaren voor de zwangerschap al kunnen ze nooit 100% garantie geven over de lange termijn.
De kleine doet het ook heel goed, en tot nu toe lijkt alles helemaal prima te zijn, iedere controle is goed.

Ik vond de begeleiding op de POP poli heel fijn... In welke stad ga je?
Succes in ieder geval.
S. 2014
J. 2016
  maandag 2 juni 2014 @ 17:39:20 #36
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140637876
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 17:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Enige is dat de informatie over bv tegenstrijdig was en uiteindelijk zelf nu de keuze gemaakt om flesvoeding te gaan geven.
Wat was er zo tegenstrijdig dan?
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140637949
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 17:39 schreef Moppert het volgende:

[..]

Wat was er zo tegenstrijdig dan?
De ene arts zei het mag wel, weer een ander (psychiater op de poli) zei van niet,

Uiteindelijk zelf besloten om dan maar flesvoeding te gaan geven en daar voel ik mij nu ook prima bij, besluiten geeft rust. :)
S. 2014
J. 2016
pi_140638735
Ik las dat het juist goed is om na het gebruik van ad borstvoeding te geven ivm de ontwenningsverschijnselen bij het kindje. Dan bouw je automatisch af. Klinkt wel logisch vind ik.

Ik ga naar Rotterdam, Erasmus. :)
pi_140640552
Maar als je dan AD blijft slikken, blijft het kind het toch binnen krijgen?..of mis ik iets?

Ik heb ook in het erasmus gelopen, Ik liep bij Dr R.oza en die kan ik je echt aanraden.
S. 2014
J. 2016
  maandag 2 juni 2014 @ 20:20:31 #40
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140643956
Hoeft niet zo te zijn. En een psychiater heeft vaak niet alle kennis helaas wat betreft medicijnen en bv. De meeste artsen ook niet.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140644673
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar als je dan AD blijft slikken, blijft het kind het toch binnen krijgen?..of mis ik iets?

Ik heb ook in het erasmus gelopen, Ik liep bij Dr R.oza en die kan ik je echt aanraden.
Ja, daarom ook. Het heeft het de negen maanden daarvoor ook binnen gehad. En dan tijdens de bv automatisch afbouwend.

En dank!
pi_140717999
Hoi rammelaars. Ik denk dat mijn eierstokken ook klapperen.... |:( :@ O+

F. Is nu 11 maanden, en het houdt me bezig... Hoe zou het zijn, hoe zou F zijn als grote zus O+ Komt er nog een meisje, of misschien toch een jongetje?

Mijn partner is er minder mee bezig. Praktisch verzin ik allemaal tegens, welke eigenlijk best makkelijk op te lossen zijn
We hebben 3 slaapkamers, 1 daarvan kleine rommelkamer met schuin dak zonder raam, een kast dus bijna. De andere kamer is van F en wij hebben de andere. Maar een baby zou goed de eerste tijd bij ons kunnen en misschien daarna samen? Verder is ons huis groot zat

Qua zwangerschap, HELLP en bevalling zou ik erg opzien tegen een zwangerschap, hoewel dat natuurlijk ook heel mooi, heerlijk en superleuk was. O, en nog een keer lekker je buik laten hangen is wel zo fijn haha

En natuurlijk weet niemand hoelang het zal duren eer je zwanger bent... Bij F was ik het direct, maar wie zegt dat dat nu weer zo zal zijn?

Dus... Om een lang verhaal kort te maken. Misschien moet ik gewoon doorrammelen. En dat wildr ik graag delen met jullie w/
pi_140720898
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 17:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb ook op de POP poli gelopen en bem.begonnen met afbouwen, toen dat mislukte gewisseld van medicatie en uiteindelijk zit ik nu op fluoxetine, (voormalig prozac).
Het stomme is dat ik m regelmatig vergeet omdat ik mij nu heel goed voel, maar stoppen wordt mij afgeraden..
Verder zijn er geen bezwaren voor de zwangerschap al kunnen ze nooit 100% garantie geven over de lange termijn.
De kleine doet het ook heel goed, en tot nu toe lijkt alles helemaal prima te zijn, iedere controle is goed.

Ik vond de begeleiding op de POP poli heel fijn... In welke stad ga je?
Succes in ieder geval.
Je hebt je keuze al gemaakt op basis van het advies van jouw arts, dus ik probeer je niet om te praten. Wel wil ik je de volgende informatie geven, deze komt van een hele betrouwbare website die artsen ook gebruiken: www.lareb.nl/teratologie en dan onder het tabblad 'medicatie bij borstvoeding'. Hieronder staat het stukje over fluoxetine gekopieerd:

"De relatieve kinddosis van fluoxetine is redelijk hoog (tot > 10%). Door de lange half­waardetijd van fluoxetine en de werkzame metaboliet kunnen relevante spiegels bij de neonaat ontstaan. Bij gebruik van fluoxetine zijn verschillende effecten bij de zuigeling gemeld: braken en diarree, kolieken, prikkelbaarheid, slaapstoornissen en verminderde gewichtstoename. Bij een moeder die al tijdens de zwangerschap met fluoxetine werd behandeld, kan de borstvoeding worden voortgezet."

Stel dat het je ultieme droom is om borstvoeding te geven, dan kun je misschien wat met deze informatie.
  Manager PR/Moderator woensdag 4 juni 2014 @ 21:07:37 #44
269689 crew  Viv
pi_140720928
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 17:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De ene arts zei het mag wel, weer een ander (psychiater op de poli) zei van niet,
In dit soort gevallen is het ook wel ingewikkelder dan "mag wel" of "mag niet". Het gaat om de mogelijke risico's van de ziekte en van de behandeling. Op basis van precies dezelfde informatie kan de ene arts of patiënt besluiten dat deze risico's acceptabel zijn, terwijl anderen geen enkel risico willen lopen.
quote:
Uiteindelijk zelf besloten om dan maar flesvoeding te gaan geven en daar voel ik mij nu ook prima bij, besluiten geeft rust. :)
^O^ Wel of geen zwangerschap, wel of geen borstvoeding, wel of geen medicatie: elke keuze is goed als je deze weloverwogen gemaakt hebt.
  donderdag 5 juni 2014 @ 15:26:47 #45
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_140747217
hier is de stemming volledig omgeslagen..
hoe romantisch en fijn het ook was dat O+ zei dat ie het wel wilde om er aan te beginnen, 3 dagen later sloeg de twijfel bij hem in. Nu is het een "verboden onderwerp" geworden. hij voelt zich teveel onder druk gezet door mij.. -O- pfoe.. mannen :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 5 juni 2014 @ 15:29:21 #46
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_140747316
Jeetje Barreltje, dat wil je helemaal niet horen. Ik hoop dat vriendlief zich weer snel bedenkt.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_140751028
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2014 15:26 schreef Barreltje het volgende:
hier is de stemming volledig omgeslagen..
hoe romantisch en fijn het ook was dat O+ zei dat ie het wel wilde om er aan te beginnen, 3 dagen later sloeg de twijfel bij hem in. Nu is het een "verboden onderwerp" geworden. hij voelt zich teveel onder druk gezet door mij.. -O- pfoe.. mannen :o
Hoe kan dat zo in een keer? Wat moet dat rot voelen..
pi_140752297
zijn het niet gewoon cold feet?
S. 2014
J. 2016
  donderdag 5 juni 2014 @ 18:03:42 #49
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_140752685
geen idee.. voorlopig mag er niet over gepraat worden want dan krijgt ie de kriebels..
ik ben best pissed.. eerst hadden we sept in gedachten, wat naar voren getrokken werd door die opmerking.. en nu mag er dus tot september niet eens meer over gepraat worden.. enorm frustrerend -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140752792
Barrel, wat een teleurstelling. Bah.

ik snap zijn argumenten prima trouwens, maar dat neemt niet weg dat het rot voor jou is. Ik hoop dat jullie er snel uitkomen! :*
pi_140753058
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar ik snap jouw teleurstelling en verdriet ook heel goed.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 5 juni 2014 @ 18:23:25 #52
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_140753202
ik snap zijn argumenten ook wel..
ik vind het ook vooral frustrerend dat hij het er verder gewoon niet over wil hebben.. DAT vind ik jammer..
het geeft mij het gevoel dat ik er niets over te zeggen heb en dat frustreet enorm..
ach.. over 6 jaar en 3 babies lachen we er om ;) :P
pi_140753379
Had je niet onlangs je spiraaltje eruit gehaald barreltje?
SPOILER
pi_140753976
en wat je vrienden en kennissen denken en.vinden moet je loslaten... lekker boeiend!

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_140754514
SPOILER
pi_140754922
SPOILER
S. 2014
J. 2016
  donderdag 5 juni 2014 @ 19:25:43 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_140755236
Jij was 22, barrel is 34, dat kun je natuurlijk niet helemáál vergelijken ;)
Barretje, ik hoop toch dat jullie er snel uit komen. :*
disclaimer
pi_140755247
SPOILER
pi_140755748
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 19:25 schreef Stormqueen het volgende:
Jij was 22, barrel is 34, dat kun je natuurlijk niet helemáál vergelijken ;)
Barretje, ik hoop toch dat jullie er snel uit komen. :*
Ik zei ook niet dat leeftijd er niks toe doet... ik snap heel goed dat de klok na je 30e keihard kan gaan tikken, en dat t voor mannen allemaal minder ingewikkeld is qua leeftijd..

ik merk dat ik mn punt niet duidelijk kan omschrijven, dus ik geef t maar op :P

ik hoop oprecht dat jullie er snel uit zijn.
S. 2014
J. 2016
pi_140755965
Balen Barreltje! Voor beiden valt wel iets te zeggen. Maar ik zou ook eventjes not amused zijn. En het is een gezamenlijke beslissing maar kan me voorstellen dat het je nu tegenvalt.
pi_140756622
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
en wat je vrienden en kennissen denken en.vinden moet je loslaten... lekker boeiend!

SPOILER
SPOILER
Verder, Barrel :*
♥ J & S
  vrijdag 6 juni 2014 @ 08:42:14 #62
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_140771172
tnx dames..

GM87 ik wil graag een gezin.. met man erbij enzo .Dus niet alleen een zaaddonor. als ik dat had gewild had ik dat wel gezocht, ik ben redelijk in staat om zelf voor een kind te zorgen.
en ik kan vooral niet tegen :"ik wil het er nu niet over hebben" ehm jah, NU wel dan? of NU? of Nu?? [/vreselijk zeurende vrouw]
dus nu afgesproken dat we het er tot aug niet meer over hebben .. na zijn (41ste :o ) verjaardag mogen we het er weer over hebben. naja.. niet mijn keus, maar vooruit enzo :)

en jah de leeftijd drukt enorm.. als ik 10 jaar jonger was geweest was het ook allemaal niet zo'n probleem geweest. nog 10 jaar wachten word overigens wel problematisch :')
pi_140771876
Och Barreltje, daar zou ik ook niet blij mee zijn nee! En misschien nog wel meer dat het ineens verboden is om te bespreken, helemaal niet leuk!
Je wil ook al zo lang voor kinderen en al meerdere keren zo dichtbij geweest en dan moest je het toch weer uitstellen :*
E.
pi_140783131
Ik ben heel erg aan het rammelen, vriend gelukkig ook, maar helaas zitten we nog in een situatie dat beginnen aan een kindje nog niet voor ons is weggelegd.
Ik zal niet vaak posten denk ik, maar vind het wel fijn om af en toe te lezen en ervaringen te delen met mensen die ook graag kinderen willen, maar het ook nog niet is weggelegd.

Het onderwerp zwanger, baby's, gezin en kinderen valt me erg zwaar en terwijl ik dit typ voel ik alweer een brok in mijn keel. In mijn omgeving weten enkele mensen van mijn gerammel, maar niet de situatie en mijn verdriet. Deze zal ik hier eerst ook niet schrijven, misschien later.
Ik hoop dat ik wat aan dit topic heb en natuurlijk dat ik over een tijdje verder kan naar het volgende topic :)
pi_140785004
Rirarammel: ik hoop toch dat je ergens je verdriet kwijt kunt. kun je er wel met je vriend over praten?

Barreltje, wat vervelend dat je er niet over mag praten met je vriend. Misschien trekt dat nog bij als je 't nu tijdje laat rusten? Mijn tactiek zou zijn om er nu niet meer over te praten maar vooral op het positieve in de relatie focussen, en dan over een paar weken ter sprake brengen dat je het erg lastig vind dat het een verboden onderwerp is.

Vandaag een heel trotse vader met zijn baby gezien, en man man man wat ga ik daardoor rammelen zeg! Ik hoop echt dat mijn man ook zo zal zijn, zo vol trots en enthousiasme. Nu kan hij zich dat nog niet echt voorstellen. Ik zag er vandaag ook weer echt heel erg naar uit om over een paar maand te beginnen met proberen, in plaats van vooral de beren op de weg te zien.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_140957223
Ik lees ook mee... het begint hier ook wat te rammelen, maar met de twijfel voor een tweede kindje. Hoe zal het zijn? Zal de eerste het goed oppakken? Ik ben ook wat bezorgd over de extra "last" die het meebrengt (2 is zwaarder dan 1). En de biologische klok tikt door...

Ik weet het niet, maar het rammelt wel...
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:18:12 #67
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140957560
2 kinderen vind ik echt een stuk leuker dan 1.
Hoe ze samen opgroeien vind ik heel mooi om te zien.
De ruzie's maar ook het goedmaken, het voor elkaar opkomen in de speeltuin en het plezier dat ze hebben maakt het zo leuk O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140958572
Dat lijkt me ook.

En je kunt sowieso niet kiezen wat voor kind je "erbij" krijgt en hoe het samen gaat. Je moet er gewoon voor gaan (of niet) en er het beste van maken lijkt me :D Maar, "twijfel twijfel" en "rammel rammel" tegelijk is vervelend. Plus dat ik niet zo'n beslissing in mijn uppie kan nemen natuurlijk...
pi_140959706
Hier precies zo Rumine!
pi_140963041
Ik zit in een soort van baby-boom hier; er zijn ineens tig vrienden/kennissen/collega's zwanger. En ik gun het echtechtecht iedereen, maar ik voel me jaloers (en daardoor kut) want ik wil ook!

SPOILER
Sorry, klaagbui..
  woensdag 11 juni 2014 @ 19:08:05 #71
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_140963101
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:06 schreef silliegirl het volgende:
Ik zit in een soort van baby-boom hier; er zijn ineens tig vrienden/kennissen/collega's zwanger. En ik gun het echtechtecht iedereen, maar ik voel me jaloers (en daardoor kut) want ik wil ook!

SPOILER
Sorry, klaagbui..
:*

stom he dat je je kut kan voelen omdat je jaloers bent.. ik voel me er ook altijd schuldig over :) maar goed.. het is helemaal niet erg om jaloers te zijn hoor.. en.. hoe suf ook :"jouw tijd komt nog wel " ;)
pi_140963475
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:08 schreef Barreltje het volgende:

[..]

:*

stom he dat je je kut kan voelen omdat je jaloers bent.. ik voel me er ook altijd schuldig over :) maar goed.. het is helemaal niet erg om jaloers te zijn hoor.. en.. hoe suf ook :"jouw tijd komt nog wel " ;)
Nahjah. Éen van de beste vrienden van mijn vriend wordt vader. Bleek vriend dus totaal niet blij van te worden.. Bij wat doorvragen (ik moet dat ook gewoon niet zo fors doen en ik had genoegen moeten nemen met "ja maar daar gaan onze mannenavonden!") kwam vriend met de mening dat hij (ondanks net zo oud als die vriend) denkt dat al zijn vrijheden "wegvallen" als we aan kids beginnen. Kinderen zijn vervelend, nemen je nachtrust af, slokken al je vrije tijd op en ga zo maar door. Hij eindigde met "dus wij blijven lekker met zn 2en!"
Hij maakte een grapje, maargoed, ik emotioneel, want ja...
Uiteindelijk was het nog wel een enigszins constructief gesprek hoor, maarja, 't kwaad was al geschiedt zeg maar.

SPOILER
Probleem is nu dat vriend ineens een startdatum in zn hoofd heeft (die was er globaal, maar dat is nu ineens een vaste afspraak) en ik twijfel nu door bovenstaande of 'ie dat zelf ook wil, of dat 'ie dat voor mij doet.. Dat 2e wil ik dus ook niet. Dus nu zit ik zelf in een spagaat tussen gevoel en verstand, daar word ik ook niet blij van..
Zucht!! Mannen!

Hoe gaat het bij jou nu Barrel? Alweer wat meer ruimte voor de kinderwens?

[ Bericht 1% gewijzigd door silliegirl op 11-06-2014 19:24:49 ]
pi_140963773
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:19 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nahjah. Éen van de beste vrienden van mijn vriend wordt vader. Bleek vriend dus totaal niet blij van te worden.. Bij wat doorvragen (ik moet dat ook gewoon niet zo fors doen en ik had genoegen moeten nemen met "ja maar daar gaan onze mannenavonden!") kwam vriend met de mening dat hij (ondanks net zo oud als die vriend) denkt dat al zijn vrijheden "wegvallen" als we aan kids beginnen. Kinderen zijn vervelend, nemen je nachtrust af, slokken al je vrije tijd op en ga zo maar door. Hij eindigde met "dus wij blijven lekker met zn 2en!"
Hij maakte een grapje, maargoed, ik emotioneel, want ja...
Uiteindelijk was het nog wel een enigszins constructief gesprek hoor, maarja, 't kwaad was al geschiedt zeg maar.

SPOILER
Probleem is nu dat vriend ineens een startdatum in zn hoofd heeft (die was er globaal, maar dat is nu ineens een vaste afspraak) en ik twijfel nu door bovenstaande of 'ie dat zelf ook wil, of dat 'ie dat voor mij doet.. Dat 2e wil ik dus ook niet.
Zucht!! Mannen!

Hoe gaat het bij jou nu Barrel? Alweer wat meer ruimte voor de kinderwens?
Herkenbaar hoor, manlief was ook bang dat hij nooit meer iets voor zichzelf kon doen en de sportschool wel kon stoppen enz enz enz, mijn man denkt enorm zwart/wit en alles of niets... Moet soms echt even nuanceren...

En wb prutvader, die heeft mijn man ook, heeft zijn zoon op zn 13e ook gewoon op straat laten staan terwijl hij toen nergens anders terecht kon, mja pap had zn broertje al in huis en allebei was teveel....
Nu al jaren geen contact meer met zn vader, ik heb hem zelf ook nooit ontmoet, maar de angst dat hij ook zo wordt zit er wel in, al heb ik het er in de afgelopen 30 weken wel aardig uit gepraat geloof ik... En zo'n lapzwans als zn pa wordt hij echt niet, juist omdat ze zich realiseren dat ze noooooit zo willen zijn.

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen, de twijfels die jouw vriend heeft, had mijn man ook en inmiddels ben ik 30 weken zwanger.. :)
S. 2014
J. 2016
pi_140964047
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Herkenbaar hoor, manlief was ook bang dat hij nooit meer iets voor zichzelf kon doen en de sportschool wel kon stoppen enz enz enz, mijn man denkt enorm zwart/wit en alles of niets... Moet soms echt even nuanceren...

En wb prutvader, die heeft mijn man ook, heeft zijn zoon op zn 13e ook gewoon op straat laten staan terwijl hij toen nergens anders terecht kon, mja pap had zn broertje al in huis en allebei was teveel....
Nu al jaren geen contact meer met zn vader, ik heb hem zelf ook nooit ontmoet, maar de angst dat hij ook zo wordt zit er wel in, al heb ik het er in de afgelopen 30 weken wel aardig uit gepraat geloof ik... En zo'n lapzwans als zn pa wordt hij echt niet, juist omdat ze zich realiseren dat ze noooooit zo willen zijn.

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen, de twijfels die jouw vriend heeft, had mijn man ook en inmiddels ben ik 30 weken zwanger.. :)
Voor de twijfels heb ik ook alle begrip. En ik heb natuurlijk ook niet gezworen dat ik wegga met kind als hij net zo zou doen als zijn vader (dat ligt hier wel redelijk ingewikkeld, qua band zeg maar), maar toegezegd dat ik zal zorgen dat ik dan wel voortijdig ingrijp...
Maar hoe zijn jullie uiteindelijk begonnen dan? Want hier komt dat nu letterlijk neer op "ik zou voor mezelf geen kind hoeven, maar omdat jij wel en als ik niet mee doe ga je bij me weg. Ik wil jou niet kwijt dus jij wint en we krijgen dus een kind".

Ik zie dan de ellende beginnen waar ik bij sta, zeg maar..
pi_140964408
Oeh dat is idd wel een ander beginpunt, hier was het eerst wel " van mij hoeft het niet perse" maar later werd dat wel "onze kinderen...... "
En nu is hij helemaal om en kijkt hij ook uit naar haar geboorte..

Ik hoop dat jouw vriend het zelf ook wel gaat willen..
S. 2014
J. 2016
pi_140964639
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oeh dat is idd wel een ander beginpunt, hier was het eerst wel " van mij hoeft het niet perse" maar later werd dat wel "onze kinderen...... "
En nu is hij helemaal om en kijkt hij ook uit naar haar geboorte..

Ik hoop dat jouw vriend het zelf ook wel gaat willen..
Ik ook, maar momenteel haalt irriteer ik me dus wel een beetje kapot aan zijn "maar ik doe het straks voor jou! Dus je hoeft niet meer jaloers te zijn op anderen" insteek. Ik word juist nog
jaloerser zo, want ik wil dat hij net zo enthousiast zou zijn als z'n vader-to-be vriend(en).

En ergens, en dat is de andere kant, baal ik ook van mezelf. We hebben het verder prima met zn 2en (los van allerlei stress dingen die soms onze energie opvreten), maar ik twijfel er eigenlijk nooit aan dat hij de ware voor me is en dat we samen oud gaan worden, maar waarom kan dat dan niet genoeg zijn? Want die kinderwens is daar echt wel een breekpunt in. Ik kan dat ook niet loslaten, en dat vind ik echt vervelend. en ik ben me er ondertussen bewust van dat ik hier een te groot ding van maak en teveel nadenk.. Maarja.. Emoties :'(
pi_140965157
Het feit dat je weet dat je het met zn 2en ook zou redden zegt natuurlijk niks over je kinderwens... De basis is goed, dat is het belangrijkst. ( want stel dat het niet lukt..)

Man en ik zouden het ook prima met zn 2en redden maar als hij geen kinderen had gewild had dat wel een breekpunt geweest... Ik schaam mij ook niet om dat uit te spreken, Ik wil al mn hele leven moeder worden en dat mijn partner kinderen wilde was wel een grote voorwaarde..

(had het zo geweest dat hij geen kinderen had kunnen krijgen dan was het een ander verhaal geweest,en dan was het weer fijn te weten dat we het samen ook prima zouden redden.)
S. 2014
J. 2016
pi_140965196
Mijn vriend wilde op zich wel een kind, maar nog niet te snel. Toen ineens de knoop doorgehakt en hij kwam er na 2 weken weer op terug. Durfde het het amper over te hebben. Als ik het teveel deed voelde hij zich wat gedwongen. Verschillende keren bijna weer aan de pil begonnen omdat ie te bang was, maar dan vond ie het eigenlijk ook weer jammer. Nu gaat het een aantal maanden stuk beter, hij vindt het nog wel eng, maar dat zou over 10 jaar ook zo zijn. Ik rammel al lang en ben nu 28, hij nog 24. Oh en bij hem ook prutvader die hem überhaupt pas op z'n 7e erkende.. Daarom wilde hij, tot hij mij leerde kennen, nooit kinderen.
pi_140965385
Overigens hadden we het vrij snel over hoe "ons kind" zou zijn, maar nu is het ineens nogal echt natuurlijk. En hij wil ook echt maar 1, blijft ie benadrukken. Ergens vind ik dat jammer, maar het feit dat ie er wel 1 wil vind ik al fijn genoeg :).
  Manager PR/Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 20:22:58 #80
269689 crew  Viv
pi_140965784
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:46 schreef Rumine het volgende:
En je kunt sowieso niet kiezen wat voor kind je "erbij" krijgt en hoe het samen gaat. Je moet er gewoon voor gaan (of niet) en er het beste van maken lijkt me :D
Hetzelfde geldt voor kiezen voor het eerste kind: je weet nu wat je hebt en daarna is het een sprong in het diepe. :D Inmiddels ben ik wel zo ver dat ik dit avontuur wil aangaan, maar voor een eventuele tweede verwacht ik weer veel twijfels.
pi_140965956
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:12 schreef Gevalletje het volgende:
Overigens hadden we het vrij snel over hoe "ons kind" zou zijn, maar nu is het ineens nogal echt natuurlijk. En hij wil ook echt maar 1, blijft ie benadrukken. Ergens vind ik dat jammer, maar het feit dat ie er wel 1 wil vind ik al fijn genoeg :).
Daar is met de mijne dus ook geen pijl op te trekken, want als 'ie er dan toch aan moet beginnen, wil 'ie graag 3 kinderen...

Snappen jullie het nog? Ik niet, namelijk.

Ik zie echt wel glimpjes van hoe hij het wil: we zijn nog druk aan het klussen aan het huis en dat moet snel "af", want dan is het klaar als de baby zou komen en dan kan hij daar zijn tijd insteken.. Of dat 'ie inderdaad zegt wat de voordelen van 3 kinderen is tov 1 of 2. En dat maakt t zo lastig als hij zegt dat ie twijfelt, want enerzijds geloof ik m niet en denk ik dat t puur angst en onzekerheid is.. En anderzijds.. Tsja, hij moet ook wel overtuigend wel willen en niet af en toe..
  donderdag 12 juni 2014 @ 08:24:18 #82
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_140980760
hier ia slles prima hoor.. we hebben nog een gesprek gehad waarom hij het er niet over wil hebben.. en ik begrijp het allemaal wel.. nu afgesproken dat het onderwerp van "wanneer beginnen we" pas in augustus op de planning staat.. prima.. ondertussen kunnen we het verder wel over kinderen hebben en kom het zoontje van een vriendin binnenkort bij ons ogeren .. en hij noemt het dan : "oefenen met XX" dus.. zolang er geen begin druk op ligt komt het wel goed.

het feit dat hij eerder augustus/spetember had gezegd als begin datum was omdat hij aan mijn wensen tegemoet wilde komen.. hij wil dus liever pas in 2015 beginnen.. dat vind ik nog steeds erg jammer, maar .. in augustus gaan we het daar wel weer een keer over hebben :) nu is het even te heftig allemaal en gaan we tot en met augustus vooral plezier hebben met z'n tweeen zonder de "druk"van een kinderwens ..

eind augustus word ik wel weer een }) ~O>
:D :P

SPOILER
pi_140981239
Lastig is dat hè dames. Ik rammelde ook al jaren eerder dan vriend en als ik erover begon, was hij heel duidelijk. "Ooit wil ik wel kinderen maar nu nog niet."
Dat vond ik wel eens lastig. Want hij was heel duidelijk over zijn gevoel maar voor mijn gevoel was geen ruimte. (Ik zou er nooit aan begonnen zijn als hij niet wilde maar ik bedoel dat er dus ook geen ruimte was om over mijn rammelen te praten zonder dat hij zo duidelijk aangaf dat hij nog niet wilde.)

En ineens was daar het moment bij hem. We wilden na de bruiloft stoppen met ac maar vorige maand zei hij ineens: "Laat die ac maar achterwege, we gaan ervoor."

:* voor jullie, ik weet hoe lastig het soms kan zijn. Maar hopelijk komt bij jullie ook allemaal het moment waarop vriend/man ineens om is en er ook vol voor wil gaan!
pi_140986524
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 09:00 schreef Malteser het volgende:
Lastig is dat hè dames. Ik rammelde ook al jaren eerder dan vriend en als ik erover begon, was hij heel duidelijk. "Ooit wil ik wel kinderen maar nu nog niet."
Dat vond ik wel eens lastig. Want hij was heel duidelijk over zijn gevoel maar voor mijn gevoel was geen ruimte. (Ik zou er nooit aan begonnen zijn als hij niet wilde maar ik bedoel dat er dus ook geen ruimte was om over mijn rammelen te praten zonder dat hij zo duidelijk aangaf dat hij nog niet wilde.)

En ineens was daar het moment bij hem. We wilden na de bruiloft stoppen met ac maar vorige maand zei hij ineens: "Laat die ac maar achterwege, we gaan ervoor."

:* voor jullie, ik weet hoe lastig het soms kan zijn. Maar hopelijk komt bij jullie ook allemaal het moment waarop vriend/man ineens om is en er ook vol voor wil gaan!
Ik verdenk mijn vriend ervan dat 'ie dit topic weet te vinden :N :X . Hij begon gisteravond (laat, ik lag al half te slapen), zelf ineens over kinderen. Nu is dat bij ons echt geen alledaags gesprek en als er over gepraat wordt begin ik, dus dit was redelijk uniek.

Hij gaf aan dat het hebben van een "gepland" startmoment meer rust geeft bij hem, omdat hij nu dan ook weet waar 'ie aan toe is. Hij vindt het ook gewoon erg spannend en moet eraan wennen dat hij wel degelijk "ooit" echt vader zal zijn (als het allemaal wil lukken dan). Vervolgens zei 'ie "en misschien wen ik wel zo snel dat we nog voor de plan-datum kunnen starten!" :?
pi_140987216
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 12:33 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik verdenk mijn vriend ervan dat 'ie dit topic weet te vinden :N :X . Hij begon gisteravond (laat, ik lag al half te slapen), zelf ineens over kinderen. Nu is dat bij ons echt geen alledaags gesprek en als er over gepraat wordt begin ik, dus dit was redelijk uniek.

Hij gaf aan dat het hebben van een "gepland" startmoment meer rust geeft bij hem, omdat hij nu dan ook weet waar 'ie aan toe is. Hij vindt het ook gewoon erg spannend en moet eraan wennen dat hij wel degelijk "ooit" echt vader zal zijn (als het allemaal wil lukken dan). Vervolgens zei 'ie "en misschien wen ik wel zo snel dat we nog voor de plan-datum kunnen starten!" :?
Klinkt niet alsof hij het allemaal alleen voor jou doet ;)
Hij heeft tijd nodig.
S. 2014
J. 2016
pi_140987666
Fijn dat hij er over begon Silliegirl! Ik ben het eens met gm. Hij klinkt best hetzelfde als mijn man, en die heeft een prima vader :) Ik probeer los te laten dat hij niet zo enthousiast is als ik graag zou zien. Als ik daar op moet wachten komt het nooit, want hij blijft het eng vinden. Maar hij durft inmiddels de sprong wel te wagen. Het is bij hem wel meer gebaseerd op 'ooit wil ik kinderen, dus waarom niet nu' in plaats van dat hij er echt naar uit kijkt. Dat vind ik best jammer maar ik verwacht dat hij bij trekt als ik zwanger ben of als het kind er eenmaal is. Ik denk namelijk dat hij een heel goede vader zal zijn :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_140987905
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 13:14 schreef Lot_1 het volgende:
Fijn dat hij er over begon Silliegirl! Ik ben het eens met gm. Hij klinkt best hetzelfde als mijn man, en die heeft een prima vader :) Ik probeer los te laten dat hij niet zo enthousiast is als ik graag zou zien. Als ik daar op moet wachten komt het nooit, want hij blijft het eng vinden. Maar hij durft inmiddels de sprong wel te wagen. Het is bij hem wel meer gebaseerd op 'ooit wil ik kinderen, dus waarom niet nu' in plaats van dat hij er echt naar uit kijkt. Dat vind ik best jammer maar ik verwacht dat hij bij trekt als ik zwanger ben of als het kind er eenmaal is. Ik denk namelijk dat hij een heel goede vader zal zijn :)
Mijn ervaring is dat het veel.echter wordt als je daadwerkelijk zwanger bent, mijn man had altijd zoiets van ja hoor, pas vanaf de geboorte is t tastbaar voor mij, maar 3x raden wie er kusjes op mn buik geeft en muziek draait voor zijn meisje...
SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_140987986
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 13:14 schreef Lot_1 het volgende:
Wat GM zegt. Die van mij wilde wel, ooit, maar tot ze er was bleef het een ver van z'n bed show. En nu hijst hij haar in de snoezigste jurkjes die hij voor haar kan vinden en zeult 'ie hele dagen met haar rond O+
Home is where the O+ is...
pi_140991047
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 12:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Klinkt niet alsof hij het allemaal alleen voor jou doet ;)
Hij heeft tijd nodig.
Nouja, het is voor hem ook allemaal wel ingewikkeld en dat snap ik wel.

Aan de andere kant van het verhaal: hij is ook een hele tijd (lees; anderhalf jaar) heel bang geweest voor zijn relatie met mij. Hij was bang dat 'ie mij zou kwetsen, dat het niet zou werken, dat 'ie me kwijt zou raken, blabla. (en ook dat komt wel weer voort uit het gedrag van zijn vader, die overigens niet uit beeld is zoals bij sommige anderen hier, maar wel heel erg onvoorspelbaar is voor alles en iedereen. De ene dag draagt 'ie je op handen, de volgende dag doet 'ie alsof je niet bestaat, echt heel raar).
Uiteindelijk heeft iemand tegen 'm gezegd dat hij, juist door de boot af te houden mij zou verliezen en toen viel het kwartje. Hij zal bij kinderen misschien ook zo'n kwartje nodig hebben.
pi_140991170
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:50 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nouja, het is voor hem ook allemaal wel ingewikkeld en dat snap ik wel.

Aan de andere kant van het verhaal: hij is ook een hele tijd (lees; anderhalf jaar) heel bang geweest voor zijn relatie met mij. Hij was bang dat 'ie mij zou kwetsen, dat het niet zou werken, dat 'ie me kwijt zou raken, blabla. (en ook dat komt wel weer voort uit het gedrag van zijn vader, die overigens niet uit beeld is zoals bij sommige anderen hier, maar wel heel erg onvoorspelbaar is voor alles en iedereen. De ene dag draagt 'ie je op handen, de volgende dag doet 'ie alsof je niet bestaat, echt heel raar).
Uiteindelijk heeft iemand tegen 'm gezegd dat hij, juist door de boot af te houden mij zou verliezen en toen viel het kwartje. Hij zal bij kinderen misschien ook zo'n kwartje nodig hebben.
Ik heb zo'n gevoel dat het kwartje wel valt met de tijd ;)
S. 2014
J. 2016
  donderdag 12 juni 2014 @ 17:01:46 #91
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_140995361
Mijn gerammel gaat wel door maar is wel weer even getemperd.
nadat ik er,gisteren even alleen voor stond en zoonlief echt alles uit de kast haalde om maar kattekwaad uit te halen. Alleen maar,kon gillen en huilen.
toen dacht ik een hele tijd moah laat maar.Dit is meer dan genoeg. :X
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 12 juni 2014 @ 18:06:37 #92
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_140997088
Eindelijk dit topic gevonden! Dit past helemaal bij mij op dit moment. Bijna 30, bijna 12 jaar samen met vriend en rammelende eierstokken! Ze rammelen zo hard, dat ik er alleen maar verdrietig van wordt. Vriendlief is namelijk bang!! We hebben het regelmatig over kinderen krijgen en ik wil het al heel lang. Hij wil het de ene keer meer dan de andere keer. In december gestopt met de anticonseptie. We hebben het er over gehad en na de meivakantie zouden we beginnen. Dat heeft hij me toen toegezegd. De meivakantie is voorbij en hij heeft zich weer terug getrokken. Erg frustrerend, want ik had me er nu op verheugd. Aangezien het één grote babyboom is om me heen. Ik werk in het onderwijs met veel jonge vrouwen. Dit schooljaar zijn er al 4 baby's geboren en lopen er nog 4 zwangere collega's rond. Ook zijn er al 3 ouders van kinderen uit mijn klas bevallen en zijn er nog 2 zwanger.
Er frustrerend als je het zelf ook super graag wilt!!! Ik hoop dat mijn vriend snel bijdraait. Ik voel me nu alleen maar verdrietig en gefrustreerd!
  donderdag 12 juni 2014 @ 18:14:23 #93
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_140997274
sterkte shopaholic..
en welkom bij de club van gefrustreerde-vrouwen-met-bange-mannen ;)
  Manager PR/Moderator donderdag 12 juni 2014 @ 19:12:21 #94
269689 crew  Viv
pi_140998792
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:01 schreef _Bar_ het volgende:
Mijn gerammel gaat wel door maar is wel weer even getemperd.
nadat ik er,gisteren even alleen voor stond en zoonlief echt alles uit de kast haalde om maar kattekwaad uit te halen. Alleen maar,kon gillen en huilen.
toen dacht ik een hele tijd moah laat maar.Dit is meer dan genoeg. :X
Meer dan genoeg voor jou, maar ook voor je volgende kindje zou dit geen fijne situatie zijn. Ik hoop op betere tijden, ik zag in dat andere topic dat hij wel vooruit gaat qua communiceren. ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 18:06 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Eindelijk dit topic gevonden! Dit past helemaal bij mij op dit moment. Bijna 30, bijna 12 jaar samen met vriend en rammelende eierstokken! Ze rammelen zo hard, dat ik er alleen maar verdrietig van wordt. Vriendlief is namelijk bang!!
Weet je ook waar hij precies bang voor is? Is het iets concreets waarbij je naar een oplossing toe kan werken? In ons geval (zelfde leeftijd, bijna 14 jaar samen) gaat het bijvoorbeeld vooral om financiële zekerheid. Sterkte in ieder geval!
  zaterdag 14 juni 2014 @ 16:31:31 #95
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_141073384
Ik heb het gevraagd, maar krijg niet echt een duidelijk antwoord van hem. Het is nogal vaag. Hij vindt het soms super leuk om vader te worden en soms iets minder. Maar hij wil het altijd heel leuk vinden.
Hij weet wel dat hij wel kinderen wil. Maar hij snapt ook niet dat het niet gelijk raak hoeft te zijn. Hij denkt dat als je seks hebt op je vruchtbare dag, het altijd raak is. Dat heb ik snel uit zijn hoofd gepraat. Vertelt dat het ook een jaar of langer kan duren.
Hopelijk draait hij snel bij en wil hij er helemaal voor gaan.
pi_141085107
Gisteren begonnen aan mijn laatste strip *O* En verder vrij weinig te melden..

Welkom Shopaholic! Wat jammer dat het nog niet van twee kanten rammelt bij jullie. Dat 't maar snel wel zo mag zijn :D
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_141146212
Welkom Shopaholic! Hopelijk voor jou snel een rammelende vriend.

SilverSjoiis: Spannend! En leuk *O*
pi_141146581
Welkom Shopaholic! Vervelend van de twijfels van je vriend. Hoe doen jullie het nu qua anticonceptie?

Tof SilverSjois!! Heb je nu niet zoiets van: aaaahhhh wat ga ik doen?!
Ik rijd vanmiddag weer naar de apotheek voor een paar doosjes. Ik voel me er rustig onder, we zien wel of al die strips op gaan of niet.

Ik merk hier het er de hele tijd over hebben niet werkt. Het grappige is dat ik weet dat hij het graag wil, maar nu we er niet concreet mee bezig zijn kapt de meeste opmerkingen over kinderen af. (Niet lomp hoor, maar ik zeg dan iets, hij reageert en gaat er verder niet op in en dan is het gesprek voorbij.) Ik denk dat veel mannen tijd hebben om dit soort dingen te laten bezinken en aan het idee te wennen, zonder daar ondertussen hormonaal geklets er bij te hebben.

Ik was qua rammelen de laatste tijd rustig, totdat mijn vriend vorige week zei: "Ik zou nu al wel aan kinderen willen beginnen als jij werk zou hebben." :o Ik zag het als een opening om samen te fantaseren, maar helaas, ik merk dat ik het weer moet laten rusten. (Wat verder op zich niet erg is hoor.)

Verder: dit weekend mijn oudste neefje (9) te logeren gehad. Wennen om nog een persoon in huis te hebben. Volgende dag bij voetbaltoernooi jongste neefje (7) langs de lijn gestaan. Oohhhh oO< Al die lieve kindjes, met te grote broekjes... en ze werden kampioen dus trotse tante. O+ Kon het meisje uit het team wel opvreten. En alle andere kindjes ook zo leuk. Daarnaast: vriend is deze week 32 geworden en ik word binnenkort 28. Ik voel vadertje tijd in mijn nek hijgen. :X (En ik weet dat ik qua leeftijd niet mag klagen hoor, maar als ik dan weer ergens lees hoeveel kans je na je 30e hebt om per maand zwanger te raken word ik daar zenuwachtig van. Terwijl het helemaal niet zo is dat mijn kansen dan verkeken zijn maar het maakt me gewoon nerveus.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Philomijn op 16-06-2014 13:20:33 (ik lul teveel :P) ]
Dit, dat, alles.
pi_141156057
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:05 schreef Philomijn het volgende:

Tof SilverSjois!! Heb je nu niet zoiets van: aaaahhhh wat ga ik doen?!
Ik rijd vanmiddag weer naar de apotheek voor een paar doosjes. Ik voel me er rustig onder, we zien wel of al die strips op gaan of niet.

Haha nou.. Er worden hier nog wel condooms ingeslagen, want we gaan niet meteen er 'goed' mee aan de slag. Eerst nog 'even' afstuderen en lekker op vakantie. M'n vriend start daarna met een nieuwe baan. En als we 't dan allemaal op de rails hebben en weer lekker in het nieuwe ritme zitten, gaan we er echt voor.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  maandag 16 juni 2014 @ 17:54:07 #100
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_141159056
mannen.. :P
ik heb enigszins "toegegeven" lees: me er bij neergelegd dat het er de komende 6 maanden gewoon niet van gaat komen.
we hebben dus voor de komende 6 maanden lekker veel dingen geplanned.. en O+ zegt dan ook : "we gaan gewoon lekker de komende 6 maanden nog lekker van elkaar genieten *) "

en dan lees ik natuurlijk tussen de regels door dat we over 6 maanden kunnen gaan starten :P
naja.. we zien wel.. er is nog altijd hoop dat het eerder begint.. ik bedoel.. 3 maanden zwanger kan je toch ook nog best wintersporten?? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')