abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140586065
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:38 schreef tafelkleed12 het volgende:

[..]

Ja, dat had ik begrepen. Volgens mij zag zijn moeder die filmpjes en had ze hulp voor hem gezocht.

Dat dacht ik ook eerlijk gezegd...
quote:
Wat hij in de filmpjes zei, heeft hij wel aan zijn beste ex-vriend verteld en wellicht nog aan een aantal 'vrienden', maar dat kwam niet expliciet naar voren in zijn manifest. Van de comments op zijn laatste paar videos maak ik op dat hij de hoofdrolspeler van american pyscho nadeed. Die film heb ik niet gezien, dus weet ik niet of het klopt.

[..]

Wellicht is hij geïnspireerd door Cho. Hij heeft volgens mij ook van alles en nog wat gedeeld, maar dat heb ik niet gevolgd. Aan de titels van de filmpjes die Elliot heeft geupload, is te zien dat hij niet willekeurig wat filmpjes had geupload.
Het copycat-effect is een bekend fenomeen. Het zal zeker een rol in de aanloop kunnen spelen.

Als je de filmpjes bekijkt, dan zie je hoe wanhopig hij is. De opeenstapeling van teleurstellingen, hij voelde zich voortdurend afgewezen, heeft hem zeer boos gemaakt.

Je ziet in zijn filmpje " Elliot Rodger, Lonely Vlog, Life is so unfair" op Youtube de verschuiving van frustratie naar een enorme boosheid op het eind en de boel wel even wilde rechtzetten. Het zou mij niet verbazen als juist dat filmpje aanleiding was voor actie van hulpverlening en politie.
pi_140589312
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:56 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Heb hem gegoogeled.

wtf :')
wtf idd :P Ik weet niet hoeveel van die wiki nou waar is, maar ik heb me er in ieder geval even mee vermaakt
pi_140589328
Ik word trouwens echt gek van al die slecht geschreven feministische blogposts die gedeeld worden op facebook :')
pi_140590389
Het zijn Amerikanen, who cares?
pi_140590943
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 07:32 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Ook nog op een stuk dat toen Elliot dus een jaartje of 9-11 was en zich bezig hield met zijn uiterlijk en materialistische zaken zegt Stefan dus "you should not put any focus on materialistic and shallow stuff"... maar dan denk ik dus van, welke 9-11 jarige jochie denkt zodanig diep over het leven na dat ze liever geen spullen willen of niet cool gevonden willen worden door hun vriendjes?.
Dit was wel een heel extreem geval natuurlijk.

Ook is die hele focus op spullen en cool gevonden worden voor de meeste mensen een 'act', als het er op aankomt zien de meeste mensen vaak wel in dat het om andere dingen gaat in het leven.
pi_140609266
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 13:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het duidelijk een creep was, waar alle vrouwen met een boog omheen liepen.
Nee, dat bedoelde ik niet.
pi_140616605
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 12:12 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dat Asperger was een uitspraak van de advocaat van de ouders kort na het incident; een van de ouders schijnt dat later dit wat te hebben gerelativeerd. Het zou niet gaan om een (officiële) diagnose, maar de jongen zou wel " in the spectrum" zijn geweest...Als je het verhaal lees, dan wordt het vermoeden echter wel bevestigd.

Rectificatie [vetgedrukt]: niet een van de ouders maar een vriend van de familie was dat.
  maandag 2 juni 2014 @ 01:47:06 #183
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_140620077
Wat me nog het meest verbaasd is dat hij geen meisje heeft verkracht. Dat zou ik toch eerder verwachten met die mindset dan dat je onschuldigen (niet eens zijn pestkoppen of crushes) vermoord.
Oh.
pi_140622443
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 01:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
Wat me nog het meest verbaasd is dat hij geen meisje heeft verkracht. Dat zou ik toch eerder verwachten met die mindset dan dat je onschuldigen (niet eens zijn pestkoppen of crushes) vermoord.
Als het echt om sex ging, dan had hij allang al hoeren bezocht.
  maandag 2 juni 2014 @ 09:27:30 #185
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_140622474
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:26 schreef tafelkleed12 het volgende:

[..]

Verkrachting gaat niet om de seks. Maar om het vernederen en domineren van iemand. Met zijn vrouwenhaat zou je dat wel eerder verwachten.
Oh.
pi_140622630
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:27 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Verkrachting gaat niet om de seks. Maar om het vernederen en domineren van iemand. Met zijn vrouwenhaat zou je dat wel eerder verwachten.
Hij haatte ook mannen...
  maandag 2 juni 2014 @ 09:40:15 #187
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_140622690
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:37 schreef tafelkleed12 het volgende:

[..]

Hij haatte ook mannen...
Als concurrentie ja. Vrouwen zag hij ook nog als minderwaardig en om te onderdrukken.
Oh.
pi_140624074
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 01:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
Voor een verkrachting moet je wel heel dichtbij een vrouw komen en hij durfde ze niet eens aan te spreken hè. Schieten is altijd makkelijker. Afstandje: raak (of niet).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140626181
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:26 schreef tafelkleed12 het volgende:

[..]

Toch scheen hij niet echt van rijke afkomst te zijn geweest... Maar hij had zijn BMW natuurlijk voor dat doel kunnen verkopen.

In reacties op Youtube vinden sommigen dat inderdaad ook vreemd; er wordt hier en daar zelfs gesuggereerd/gespeculeerd dat hij mogelijk homo moet zijn geweest en daar liever niet aan wou.
pi_140634693
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:44 schreef Webschip het volgende:

[..]

Toch scheen hij niet echt van rijke afkomst te zijn geweest... Maar hij had zijn BMW natuurlijk voor dat doel kunnen verkopen.

In reacties op Youtube vinden sommigen dat inderdaad ook vreemd; er wordt hier en daar zelfs gesuggereerd/gespeculeerd dat hij mogelijk homo moet zijn geweest en daar liever niet aan wou.
Rijk is Elliot niet en dat schreef hij ook in zijn verslag, maar hij kwam niets te kort qua materiele behoeften. Hij was wel omringd met rijke mensen, vandaar zijn obsessies met rijk worden en jaloezie.
  maandag 2 juni 2014 @ 16:05:27 #191
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_140634750
Hoe kwam hij dan aan dure spullen, als hij niet rijk was?
pi_140634908
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:05 schreef Ixnay het volgende:
Hij had een mooie auto, zonnebril en mooie kleren. Ik las ergens dat hij de auto had gekregen van zijn moeder, die op haar beurt weer eentje zou hebben gekregen van haar vriend.
Die auto had ie nog niet zo lang, het ding was dus al een paar jaar oud en volgens mij alweer een vorig model. Dus zo bijzonder was dat ook niet. :)

Die bril was een ding van 300 dollar. En zo bijzonder was zijn kleding niet. Wel mooie smaak. Net als die muziek uit de jaren 80 die hij tijdens autoritjes draaide.
pi_140636728
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:05 schreef Ixnay het volgende:
Van zijn ouders. Arm waren ze niet, maar rijk waren ze zeker ook niet. Dankzij connecties kon Elliot genieten van allerlei rijkeluis privileges, premieres, feesten ed, en kon zijn vader makkelijker aan opdrachten komen in Hollywood. Elliot heeft aangeven dat hij en zijn familie aantal malen moesten verhuizen vanwege geldproblemen. Een bron heeft ook geverifieerd dat zijn vader een keer failliet was gegaan met alle gevolgen van dien en komt dus overeen met wat Elliot erover heeft geschreven. Toen hij op kamers ging, kreeg hij van zijn vader maandelijkse toelage van 500 dollar geloof ik en zijn moeder betaalde voor de kamer en college. Hij had zelf een spaarrekening van minder dan 10.000 dollar. Dus rijk was hij zeker niet.

quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:11 schreef Webschip het volgende:
Die bril was een ding van 300 dollar. En zo bijzonder was zijn kleding niet. Wel mooie smaak. Net als die muziek uit de jaren 80 die hij tijdens autoritjes draaide.
Volgens mij kocht hij pas designerkleren toen hij naar Isla Vista ging. Daarvoor droeg hij enkel schooluniform. Daarnaast is een zonnebril van 300 dollar niet echt bijzonder. Ik ken genoeg mensen die enkel merkspullen kopen met een modaal inkomen.

Wat ik wel frappant vind is dat zijn stiefmoeder langzamerhand als bitch overkwam in het verslag.

[ Bericht 16% gewijzigd door tafelkleed12 op 02-06-2014 17:25:50 ]
pi_140637803
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:40 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Als concurrentie ja. Vrouwen zag hij ook nog als minderwaardig en om te onderdrukken.
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:44 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dat hij niemand verkrachtte vond ik juist niet zo raar. Mensen vernederen en domineren deed hij al door ze te vermoorden, en hij was van plan om wat mensen te martelen, wat niet gebeurd is.
pi_140638150
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 17:06 schreef tafelkleed12 het volgende:

[..]

Van zijn ouders. Arm waren ze niet, maar rijk waren ze zeker ook niet. Dankzij connecties kon Elliot genieten van allerlei rijkeluis privileges, premieres, feesten ed, en kon zijn vader makkelijker aan opdrachten komen in Hollywood. Elliot heeft aangeven dat hij en zijn familie aantal malen moesten verhuizen vanwege geldproblemen. Een bron heeft ook geverifieerd dat zijn vader een keer failliet was gegaan met alle gevolgen van dien en komt dus overeen met wat Elliot erover heeft geschreven. Toen hij op kamers ging, kreeg hij van zijn vader maandelijkse toelage van 500 dollar geloof ik en zijn moeder betaalde voor de kamer en college. Hij had zelf een spaarrekening van minder dan 10.000 dollar. Dus rijk was hij zeker niet.

Het plaatje is/was allemaal niet zo rooskleurig op financieel vlak dus..., maar zijn ouders hadden kennelijk wel het goede met hem voor door hem een kans te geven om een studie te volgen.
quote:
[..]

Volgens mij kocht hij pas designerkleren toen hij naar Isla Vista ging. Daarvoor droeg hij enkel schooluniform.

Ik heb zijn manifest niet helemaal gelezen, het is wel een hele lap tekst, ik meen dat hij pas vanaf zijn 17e met zijn uiterlijk ging bezighouden en jeans ging dragen die hij samen met zus en moeder kocht. (het manifest zit overigens goed in elkaar gedraaid, intelligent was hij zeker.)
quote:
Daarnaast is een zonnebril van 300 dollar niet echt bijzonder. Ik ken genoeg mensen die enkel merkspullen kopen met een modaal inkomen.

Inderdaad niks bijzonder...En die auto eigenlijk ook niet.
quote:
Wat ik wel frappant vind is dat zijn stiefmoeder langzamerhand als bitch overkwam in het verslag.
Dat beeld kreeg ik ook, toen hij niet eens water mocht drinken toen ie even langs kwam en de deur werd uitgetrapt.
  maandag 2 juni 2014 @ 19:13:58 #196
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_140640930
In die tijd dat hij dat manifest geschreven had, had hij makkelijk seks kunnen regelen.
Gewoon een minder mooi sletterig type.
Die vallen wel voor een mooie zonnebril met BMW.
pi_140649687
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:13 schreef Ixnay het volgende:
In die tijd dat hij dat manifest geschreven had, had hij makkelijk seks kunnen regelen.
Ik denk dat hij daartoe niet in staat was, gezien zijn achtergrond. Dat was voor een groot deel zijn ongeluk. Hij zat sociaal gevangen, zoveel is wel intussen duidelijk. Verder dacht hij dat de " berg wel naar Mozes zou komen" en zelf niet het initiatief hoefde te nemen. Hij legde de lat daarnaast ook wel erg hoog. Hij vond zichzelf knap, en toegeven de jongen zag er mooi uit; hij had zijn looks mee. Dat blijkt ook wel uit het Youtubefilmpje dat getiteld is " I'm awsome", waarin hij de uitstraling heeft van een model notabene. De jongen was absoluut niet kansloos, maar had (waarschijnlijk) een ernstige handicap dat hem erg hinderde. (niet voor niets dat lawyer van de familie daarover kort na het gebeuren een verklaring gaf)

Ik zou het filmpje hier graag willen posten, maar ik voel weerstand. Het is gemakkelijk te vinden op site van Youtube met de zoekterm: " Elliot Rodger I'm awsome" , voor diegenen die het willen zien.

[ Bericht 11% gewijzigd door Webschip op 02-06-2014 22:46:17 ]
pi_140666490
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:13 schreef Ixnay het volgende:
Het ging natuurlijk niet alleen om de seks. Die gast was enorm van de kaart en haatte zichzelf bovendien. Met de weinige mensen die hij nog in contact was, verachtte hij. Zijn beste jeugdvriend, James, verbrak contact met hem en hij begreep niet waarom, terwijl hij dondergoed wist dat zijn visie over mannen, vrouwen en het leven an sich niet normaal was, wat ook bleek toen hij zijn 2 oude vrienden(de namen ben ik vergeten) voor het laatst bezocht.

[ Bericht 1% gewijzigd door tafelkleed12 op 03-06-2014 13:51:38 ]
pi_140674880
Welke studie volgde hij eigenlijk?
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:57:17 #200
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_140674930
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:55 schreef Webschip het volgende:
Welke studie volgde hij eigenlijk?
Uit het manifest:
Eerst history, astronomy, and math.

Toen was hij even studie-loos, en later ging hij opnieuw studeren.:
The classes I registered for were Sociology, Math, Film Studies, and English. My English class was an online class, but the other three were normal classes that I attended at the college.

En hij studeerde aan de Santa Barbara City College.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')