abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140469543
Nu blijkt er een freelance journaliste van de Daily Mail op Facebook naar mensen te zoeken die de dader kenden en zat blijkbaar naar informatie te spitten die ze konden gebruiken voor een publicatie. Ze komt een troll tegen die beweert dat de dader met bodybuilding bezig was en creatine begon in te nemen waardoor die uiteindelijk door het lint is gegaan.

Wat een treurige journalistiek en dit lijkt zich nog te verspreiden ook onder de media.

De combinatie van een troll en geen fact checking levert dus dit soort resultaten op:
Friend tells how 'virgin killer' turned angry after getting addicted to body-building drug creatine in his quest to attract women

Reddit:
According to the Daily Mail, creatine, the "mood-altering drug" was one of the causes of Elliot Rodger's rampage

Topic van de trollmeester op fitmisc.com:
ITT ghettocandyman gets questioned by reporter on facebook about elliot, GTFIH

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Silencer op 28-05-2014 15:17:52 ]
  woensdag 28 mei 2014 @ 19:58:31 #152
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_140480503
Geobsedeerd door blonde meisjes
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_140480936
Ook wel erg gemeen van die meisjes om hem de poenie te weigeren. Allicht moeten we daar wat wetten op verzinnen om dit soort zaken in het vervolg te voorkomen.
Conscience do cost.
pi_140514365
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 00:32 schreef ElderPledge het volgende:
Asperger en narcisme lijken me hier toch niet de grootste boosdoeners. De meeste aspies eindigen als Chris Chan.
Heb hem gegoogeled.

wtf :')
Children of the night. What music they make.
pi_140515426
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 15:12 schreef Mr.Silencer het volgende:
Nu blijkt er een freelance journaliste van de Daily Mail op Facebook naar mensen te zoeken die de dader kenden en zat blijkbaar naar informatie te spitten die ze konden gebruiken voor een publicatie. Ze komt een troll tegen die beweert dat de dader met bodybuilding bezig was en creatine begon in te nemen waardoor die uiteindelijk door het lint is gegaan.

Wat een treurige journalistiek en dit lijkt zich nog te verspreiden ook onder de media.

De combinatie van een troll en geen fact checking levert dus dit soort resultaten op:
Friend tells how 'virgin killer' turned angry after getting addicted to body-building drug creatine in his quest to attract women

Reddit:
According to the Daily Mail, creatine, the "mood-altering drug" was one of the causes of Elliot Rodger's rampage

Topic van de trollmeester op fitmisc.com:
ITT ghettocandyman gets questioned by reporter on facebook about elliot, GTFIH
De Daily Mail eeeh?
  donderdag 29 mei 2014 @ 20:06:47 #156
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_140516560
quote:
Asperger en narcisme lijken me hier toch niet de grootste boosdoeners. De meeste aspies eindigen als Chris Chan.
Hier hebben we een echte dr freud.
pi_140565898
quote:
Asperger en narcisme lijken me hier toch niet de grootste boosdoeners.
Dat Asperger was een uitspraak van de advocaat van de ouders kort na het incident; een van de ouders schijnt dat later dit wat te hebben gerelativeerd. Het zou niet gaan om een officiële diagnose, maar de jongen zou wel " in the spectrum" zijn geweest...Als je het verhaal lees, dan wordt het vermoeden echter wel bevestigd.

Zelden leidt een enkele factor tot een catastrofe als deze. Het is altijd een combinatie van factoren dat leidt tot een ramp. Al jong scheidden zijn ouders. Volgens mij leed de jongen ook aan " rich kid syndrome" , een beetje verwend is mijn indruk. Welke jongen van 22 krijgt zomaar een BMW 328 (!) coupe van zijn moeder? En zo zullen er vast nog veel meer factoren zijn die hem maakten tot wie hij was. Feit was in iedere geval dat hij mentaal zwaar ziek was, dat blijkt wel uit de filmpjes die hij postte.

quote:
De meeste aspies eindigen als Chris Chan.
Uitspraak is net zo onzinnig als een uitspraak dat de meeste PDD-ers zo zou eindigen. De ene persoon is de andere niet...
pi_140565932
Edit: dubbel
pi_140572369
>.< Is het raar dat ik begrijp waarom Elliot Rodger de moorden heeft gepleegd?
pi_140572606
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 16:52 schreef tafelkleed12 het volgende:
Ja.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 17:34:09 #161
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_140573535
quote:
Laat je nakijken.
pi_140573895
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:09 schreef ems. het volgende:
Ook wel erg gemeen van die meisjes om hem de poenie te weigeren. Allicht moeten we daar wat wetten op verzinnen om dit soort zaken in het vervolg te voorkomen.
Vanaf nu mag een blonde niet weigeren anders de doodstraf!
  Moderator zaterdag 31 mei 2014 @ 18:08:48 #163
249559 crew  Lavenderr
pi_140574323
quote:
Wat begrijp je dan?
pi_140574611
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 18:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat begrijp je dan?
Weer zo een off the wall reactie.
  Moderator zaterdag 31 mei 2014 @ 18:22:53 #165
249559 crew  Lavenderr
pi_140574676
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 18:20 schreef persmaker het volgende:

[..]

Weer zo een off the wall reactie.
Nee, ben echt benieuwd waarom jij er begrip voor zegt te hebben. Medelijden met die jongen?
pi_140577715
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 18:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, ben echt benieuwd waarom jij er begrip voor zegt te hebben. Medelijden met die jongen?
Ik herken mezelf in een aantal dingen van zijn manifest. Vooral over dat schaamte- en angstgevoel van jongs af aan tot aan zijn dood. Gezien hij mentaal zeer onstabiel was en alles kwijtraakte aan het einde en nooit concreet evalueerde wat er exact mis met hem was, kan ik me voorstellen dat hij allerlei verwrongen ideeën ook echt uit ging voeren. Ik heb ook zo'n idee dat hij nooit durfde toe te geven dat hij totaal geen zelfvertrouwen had en dat hij daardoor een rare theorie over vrouwen bedacht. Hij heeft nooit ingezien dat het krijgen van positieve validatie uit zijn omgeving niet gelijk staat aan succes/geluk in het leven. Altijd proberen conformeren wat hij dacht wat zijn omgeving als succes bestempelde, wat natuurlijk niet zo was.
  Moderator zaterdag 31 mei 2014 @ 20:30:56 #167
249559 crew  Lavenderr
pi_140577951
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 20:24 schreef tafelkleed12 het volgende:

[..]

Ik herken mezelf in een aantal dingen van zijn manifest. Vooral over dat schaamte- en angstgevoel van jongs af aan tot aan zijn dood. Gezien hij mentaal zeer onstabiel was en alles kwijtraakte aan het einde en nooit concreet evalueerde wat er exact mis met hem was, kan ik me voorstellen dat hij allerlei verwrongen ideeën ook echt uit ging voeren. Ik heb ook zo'n idee dat hij nooit durfde toe te geven dat hij totaal geen zelfvertrouwen had en dat hij daardoor een rare theorie over vrouwen bedacht. Hij heeft nooit ingezien dat het krijgen van positieve validatie uit zijn omgeving niet gelijk staat aan succes/geluk in het leven. Altijd proberen conformeren wat hij dacht wat zijn omgeving als succes bestempelde, wat natuurlijk niet zo was.
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Dankjewel voor je uitleg.
pi_140578855
Een bericht van Elliot Rodgers 3 jaar geleden:

People need to stop bullying, but not only that. People also need to start accepting everyone. People need to befriend those lonely shy individuals instead of shun them, to make them feel like they belong. Social classes are evil, and lead to tragedies such as this. Humanity needs to unite as equals.

:o
pi_140578944
quote:
11s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 20:50 schreef tafelkleed12 het volgende:
Social classes are evil, and lead to tragedies such as this. Humanity needs to unite as equals.[/i]

Gewoon een vuige communist dus.
pi_140580705
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:29 schreef Webschip het volgende:
Op Liveleak vind je nog wat materiaal van hem terug, wellicht ook nog op Youtube van mensen die zijn filmpjes hebben geuploaded. Ik kan er niet naar kijken, wat een triestheid. Het enige leuke filmpje dat ik van hem zag is " Dancing in the car" , waar hij achter het stuur wat dansbewegingen maakte op de muziek van Whitney Houston. Hij lijkt het daar (nog) naar zijn zin te hebben en lastig is om voor te stellen dat iemand zo kan eindigen.
Toen ik nog niet van het incident wist en een aantal filmpjes van hem had gezien, dacht ik dat hij een of ander afgezaagde slechterik nadeed. :') Ik betwijfel of hij in zijn dagelijkse leven ook zo overkwam. Wanneer de familie en ex-vrienden van Elliot in beeld komen, zullen we er meer over weten.

quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
Even de geschiedenis van de schutter terzijde, gepest worden is niet fijn, maar deze jongeman komt op mij over alsof ie de hulp die die wel aangereikt kreeg, gewoon niet accepteerde. -Dat- verbaast me eigenlijk nog het meest. Had hij de wil niet om geholpen te worden?
Volgens mij kreeg hij wel hulp, volgens de nieuwsberichten en zijn eigen manifest ging hij van jongs af aan naar de psychiatrie en bezocht hij allerlei coaches. Volgens hem, Eliot, hielp niets omdat hij in de steek gelaten voelde door zijn ouders. Zijn ouders konden nooit begrijpen wat voor 'ellende' hij moest doorstaan.

[ Bericht 29% gewijzigd door tafelkleed12 op 31-05-2014 21:43:54 ]
pi_140583323
quote:

People need to stop bullying, but not only that. People also need to start accepting everyone. People need to befriend those lonely shy individuals instead of shun them, to make them feel like they belong. Social classes are evil, and lead to tragedies such as this. Humanity needs to unite as equals.

Kan het me bijna niet voorstellen dat dit de woorden zijn van de persoon wiens manifest doordrenkt is met minachting voor andere mannen.
pi_140584190
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 21:33 schreef tafelkleed12 het volgende:

[..]

Toen ik nog niet van het incident wist en een aantal filmpjes van hem had gezien, dacht ik dat hij een of ander afgezaagde slechterik nadeed. :') Ik betwijfel of hij in zijn dagelijkse leven ook zo overkwam. Wanneer de familie en ex-vrienden van Elliot in beeld komen, zullen we er meer over weten.

[..]

Ik heb geen moment getwijfeld of zijn presentatie in de filmpjes echt of gespeeld is. Velen filmpjes van hem stonden nl. al eerder op Youtube dan 23 mei jl., maar waren later weer afgehaald. (door Elliot weer ge-uploaded op de 23 mei, kort voor de aanslag en het mailen van zijn manifest. Ik meen dat juist een van die filmpjes de aanleiding waren om door de politie bij hem een zg. welzijncheck te doen omstreeks 30 april. Kennelijk waren de filmpjes authentiek genoeg daarvoor.

Ik heb het idee dat hij zijn diepste gevoelens wel de filmpjes liet zien, misschien wel door gebrek aan mensen in real life aan wie hij dat anders kon toevertrouwen. (vrienden had hij niet). Vanwaar anders de behoefte om het met iedereen te delen op Youtube notabene? Het moet hem toch wel erg hoog hebben gezeten. Hij moest het tenslotte ergens kwijt, dus dan maar op een forum of met een vlog op Youtube.
pi_140584509
quote:

Een mooie wensgedachte!

Helaas, maar waar, is het leven sterk sociaal-darwinistisch. Dat hij daar sterk tegenaan liep was wel duidelijk.
pi_140584558
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 22:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Kan het me bijna niet voorstellen dat dit de woorden zijn van de persoon wiens manifest doordrenkt is met minachting voor andere mannen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 22:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Is ook zijn enige positieve commentaar op dat account. Btw, hij plaatste dat bericht op de volgende video:
Gaat over jongen die ook massamoord heeft gepleegd op de universiteit. Ik denk dat Elliot geïnspireerd is door hem. Elliot gaf ook aan dat hij dit zou uitvoeren als hij niet slaagde bij zijn nieuwe universiteit. Dus tijdstip van commentaar en wat hij schreef komt overeen.

Wel grappig dat hij zelfs op zijn anonieme account gepeerpressured wordt. Laatste reactie met dat account van hem, 8 maaden geleden

A: I am so happy I am having sex before school today. Sorry I just wanted to share that.
B: how old are you? I feel sad because I'm 19 and still a virgin.
Elliots reactie: Don't worry he's a liar, everyone lies on the internet.

Elliots account:
https://www.youtube.com/user/Valtharion/feed

[ Bericht 1% gewijzigd door tafelkleed12 op 02-06-2014 17:38:18 ]
pi_140585581
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 22:58 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ik heb geen moment getwijfeld of zijn presentatie in de filmpjes echt of gespeeld is. Velen filmpjes van hem stonden nl. al eerder op Youtube dan 23 mei jl., maar waren later weer afgehaald. (door Elliot weer ge-uploaded op de 23 mei, kort voor de aanslag en het mailen van zijn manifest. Ik meen dat juist een van die filmpjes de aanleiding waren om door de politie bij hem een zg. welzijncheck te doen omstreeks 30 april. Kennelijk waren de filmpjes authentiek genoeg daarvoor.
Ja, dat had ik begrepen. Volgens mij zag zijn moeder die filmpjes en had ze hulp voor hem gezocht.

Wat hij in de filmpjes zei, heeft hij wel aan zijn beste ex-vriend verteld en wellicht nog aan een aantal 'vrienden', maar dat kwam niet expliciet naar voren in zijn manifest. Van de comments op zijn laatste paar videos maak ik op dat hij de hoofdrolspeler van american pyscho nadeed. Die film heb ik niet gezien, dus weet ik niet of het klopt.

quote:
Ik heb het idee dat hij zijn diepste gevoelens wel de filmpjes liet zien, misschien wel door gebrek aan mensen in real life aan wie hij dat anders kon toevertrouwen. (vrienden had hij niet). Vanwaar anders de behoefte om het met iedereen te delen op Youtube notabene? Het moet hem toch wel erg hoog hebben gezeten. Hij moest het tenslotte ergens kwijt, dus dan maar op een forum of met een vlog op Youtube.
Wellicht is hij geïnspireerd door Cho. Hij heeft volgens mij ook van alles en nog wat gedeeld, maar dat heb ik niet gevolgd. Aan de titels van de filmpjes die Elliot heeft geupload, is te zien dat hij niet willekeurig wat filmpjes had geupload.

Of hij zijn diepste gevoelens heeft gedeeld dat weet ik niet. Ik denk eerder dat hij voor zichzelf goed praatte. De dingen die hem nog geluk bezorgde heeft ie iig wel gedeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door tafelkleed12 op 31-05-2014 23:47:46 ]
pi_140586065
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:38 schreef tafelkleed12 het volgende:

[..]

Ja, dat had ik begrepen. Volgens mij zag zijn moeder die filmpjes en had ze hulp voor hem gezocht.

Dat dacht ik ook eerlijk gezegd...
quote:
Wat hij in de filmpjes zei, heeft hij wel aan zijn beste ex-vriend verteld en wellicht nog aan een aantal 'vrienden', maar dat kwam niet expliciet naar voren in zijn manifest. Van de comments op zijn laatste paar videos maak ik op dat hij de hoofdrolspeler van american pyscho nadeed. Die film heb ik niet gezien, dus weet ik niet of het klopt.

[..]

Wellicht is hij geïnspireerd door Cho. Hij heeft volgens mij ook van alles en nog wat gedeeld, maar dat heb ik niet gevolgd. Aan de titels van de filmpjes die Elliot heeft geupload, is te zien dat hij niet willekeurig wat filmpjes had geupload.
Het copycat-effect is een bekend fenomeen. Het zal zeker een rol in de aanloop kunnen spelen.

Als je de filmpjes bekijkt, dan zie je hoe wanhopig hij is. De opeenstapeling van teleurstellingen, hij voelde zich voortdurend afgewezen, heeft hem zeer boos gemaakt.

Je ziet in zijn filmpje " Elliot Rodger, Lonely Vlog, Life is so unfair" op Youtube de verschuiving van frustratie naar een enorme boosheid op het eind en de boel wel even wilde rechtzetten. Het zou mij niet verbazen als juist dat filmpje aanleiding was voor actie van hulpverlening en politie.
pi_140589312
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:56 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Heb hem gegoogeled.

wtf :')
wtf idd :P Ik weet niet hoeveel van die wiki nou waar is, maar ik heb me er in ieder geval even mee vermaakt
pi_140589328
Ik word trouwens echt gek van al die slecht geschreven feministische blogposts die gedeeld worden op facebook :')
pi_140590389
Het zijn Amerikanen, who cares?
pi_140590943
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 07:32 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Ook nog op een stuk dat toen Elliot dus een jaartje of 9-11 was en zich bezig hield met zijn uiterlijk en materialistische zaken zegt Stefan dus "you should not put any focus on materialistic and shallow stuff"... maar dan denk ik dus van, welke 9-11 jarige jochie denkt zodanig diep over het leven na dat ze liever geen spullen willen of niet cool gevonden willen worden door hun vriendjes?.
Dit was wel een heel extreem geval natuurlijk.

Ook is die hele focus op spullen en cool gevonden worden voor de meeste mensen een 'act', als het er op aankomt zien de meeste mensen vaak wel in dat het om andere dingen gaat in het leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')