abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2014 @ 22:16:54 #201
319308 Tink89
To live is to dance
pi_141743014
quote:
17s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:52 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Billy's zouden vanaf augustus weer gewoon voorradig moeten zijn, ze worden iets aangepast. Iig, dat werd mij vrijdag verteld doen ik voor een leeg schap Billy's in Haarlem stond met de intentie om 1 grote billy te kopen :') }:|
Ja, maar niet in zwart. Alleen in zwartbruin volgens de meneer in de winkel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_141791180
quote:

[..]

Billy's zouden vanaf augustus weer gewoon voorradig moeten zijn, ze worden iets aangepast. Iig, dat werd mij vrijdag verteld doen ik voor een leeg schap Billy's in Haarlem stond met de intentie om 1 grote billy te kopen :') }:|
Moet je deze familie even boos aankijken :D

http://on.apttherapy.com/xIltp7
Worry is a misuse of imagination
pi_141819791
Hoogste punt IKEA Zwolle bereikt

quote:
Hoogste punt IKEA Zwolle bereikt
Amsterdam - 2-7-2014 | Algemeen

Een nieuwe mijlpaal voor IKEA Zwolle! Vier maanden na de start van de bouw is vandaag het hoogste punt van de nieuwe winkel bereikt. Ook werd de eerste blauwe gevel geplaatst. IKEA Zwolle opent in het voorjaar van 2015 haar deuren.

De mijlpaal werd gevierd op de bouwlocatie samen met alle betrokkenen van de bouw. Storemanager Sandra Schouten is erg tevreden over het bouwproces tot nu toe; “De bouw verloopt heel voorspoedig! De opening in 2015 komt steeds meer in zicht. Daarnaast kan ik mededelen dat vanaf vandaag de vacatures voor teammanagers en medewerkers “sales keukens” online staan op IKEA.nl/werkenbij. Na de drukbezochte informatiedag van vorige week woensdag gaat het sollicitatieproces nu echt van start. Vanaf september zullen de vacatures voor overige medewerkers open worden gezet.”
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_141828850

Net gekocht bij IKEA Hengelo voor 0.99/rol O+
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_141829257
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:05 schreef Bartjebart het volgende:
[ afbeelding ]

Net gekocht bij IKEA Hengelo voor 0.99/rol O+
Die heb ik ook hangen. Heb de roze laatst ook nog gekocht voor een euro. Fijn behang!
pi_141829535
Geen idee of er nog iemand was die dit had opgemerkt maar...

Ik ga waarschijnlijk vrijdag een Kallax kast kopen (ook wel beter bekend als Expedit) en ik zag net hoe sneaky ze gelijk even wat dingetjes duurder hebben gemaakt. Foutje op de site denk ik.

Per ongeluk staat deze Expedit wielenset er nog tussen:
Voor de prijs van ¤7,99 per stuk. (deze kun je overigens niet online bestellen en voor zover ik kon zien is ie ook niet meer in de winkels verkrijgbaar)

Afmetingen:
Breedte: 4 cm
Diepte: 48 cm
Hoogte: 12 cm

Direct ernaast hebben we deze NIEUWE (jaja) Kallax Wielenset staan:

Voor de prijs van ¤10,- per stuk.

Afmetingen:

Linkjes: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60169977/
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00288657/
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:22:04 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141829707
Dat is de reden dat ik pas in Utrecht nog Expedit-wielen gekocht heb, in heb echt zo de pest in dat soort sneaky prijsverhogingen.
Dan gaat de bestaande Expedit maar naar zolder, en zetten we gewoon een nieuwe Kallax beneden neer, anders had ik een nieuwe kast met wielen voor zolder gekocht.

Volgens de link zijn ze in Utrecht nog op voorraad (14 stuks).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_141829840
quote:
4s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:18 schreef essnhills het volgende:
Geen idee of er nog iemand was die dit had opgemerkt maar...

Ik ga waarschijnlijk vrijdag een Kallax kast kopen (ook wel beter bekend als Expedit) en ik zag net hoe sneaky ze gelijk even wat dingetjes duurder hebben gemaakt. Foutje op de site denk ik.

Per ongeluk staat deze Expedit wielenset er nog tussen: [ afbeelding ]
Voor de prijs van ¤7,99 per stuk. (deze kun je overigens niet online bestellen en voor zover ik kon zien is ie ook niet meer in de winkels verkrijgbaar)

Afmetingen:

Direct ernaast hebben we deze NIEUWE (jaja) Kallax Wielenset staan:
[ afbeelding ]
Voor de prijs van ¤10,- per stuk.

Afmetingen:

Linkjes: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60169977/
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00288657/
Eh nee denk het niet :P
pi_141829850
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:22 schreef Leandra het volgende:
Dat is de reden dat ik pas in Utrecht nog Expedit-wielen gekocht heb, in heb echt zo de pest in dat soort sneaky prijsverhogingen.
Dan gaat de bestaande Expedit maar naar zolder, en zetten we gewoon een nieuwe Kallax beneden neer, anders had ik een nieuwe kast met wielen voor zolder gekocht.

Volgens de link zijn ze in Utrecht nog op voorraad (14 stuks).
Zal wel het laatste deel van de voorraad zijn zeker?

De kast die ik trouwens wil gaan kopen:

Met 2 van deze:

En 2 van deze:
pi_141829924
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:25 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Eh nee denk het niet :P
Hoe bedoel je? :P

Ik bedoel dat het een foutje is dat ze er allebei opstaan.. :P
pi_141830578
quote:
7s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:26 schreef essnhills het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? :P

Ik bedoel dat het een foutje is dat ze er allebei opstaan.. :P
Ooh ik dacht dat je bedoelde dat de andere prijs een foutje is :P
pi_141830628
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:38 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ooh ik dacht dat je bedoelde dat de andere prijs een foutje is :P
Nu ik het teruglees staat het er inderdaad ook een beetje vaag. :P
  zaterdag 5 juli 2014 @ 11:26:25 #213
401956 _Dido_
Remember me!
pi_141923615
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:25 schreef essnhills het volgende:

[..]

Zal wel het laatste deel van de voorraad zijn zeker?

De kast die ik trouwens wil gaan kopen:

[ afbeelding ]

Met 2 van deze:
[ afbeelding ]

En 2 van deze:
[ afbeelding ]
Leuk :)

Ik ga de grootste Kalaxx kopen voor in m'n nieuwe huisje O+ Een van m'n Billy's gaat weg en zo heb ik een kast waar ik zowel boeken als leuke prulletjes in kwijt kan O+ En als ik opbergruimte tekort kom, haal ik nog een paar van die inzetten O+
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 14:44:50 #214
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_141928809
Gisteren de Bäggon parasol gescoord, op de website stond 'ie voor ¤49,95 maar in de winkel bleek 'ie nog maar ¤29,95 te kosten!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_141930117
quote:

[..]

ook ff nagevraagd in de winkel aangezien wij 1 billykast hebben en deze willen ombouwen tot vitrinekast.

er komt een hele nieuwe serie. de oude en nieuwe serie zijn mogelijk niet met elkaar uitwisselbaar (de nieuwe deuren passen waarschijnlijk niet op een oude kast).
ons werd dus aangeraden om of nu alles te kopen, of te wachten tot augustus. aangezien diverse onderdelen al niet meer op voorraad zijn wachten we maar tot augustus en hopen dat dit toch op de oude serie past.
pi_141932258
Morgen mogelijk naar de Ikea voor een garderobe/kledingkast.
Maar welke?

Max maten zijn 55 diep - 235 breed - 240 hoog.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 18:59:01 #217
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_141937751
Gewoon PAX?
pi_141939429
past 60cm diepte niet? dan zou PAX een optie zijn.
pi_141943162
Of de 37 cm pax natuurlijk, maar ik zou zelf liever een diepere kast hebben. Zou idd kijken of 60 cm echt niet past, want de pax kasten vind ik erg fijn :)
pi_141946577
in een 37cm is meer een boekenkast. te smal voor een kledingkast imo
pi_141960864
60 zou wel kunnen, kun je alleen de deur niet meer 100% open doen tot de muur aantoe.
pi_141960927
Schuifdeur?
pi_141980156
Bestaan die "snoepautomaten" met onderdelen nog bij Ikea? Ik was bezig om een Billy boekenkast in elkaar te zetten, maar ik mis al het beslag; op de houtjes en de spijkers na.
pi_141980506
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 20:38 schreef Crientj het volgende:
Bestaan die "snoepautomaten" met onderdelen nog bij Ikea? Ik was bezig om een Billy boekenkast in elkaar te zetten, maar ik mis al het beslag; op de houtjes en de spijkers na.
Melden bij de Ikea klantenservice, wellicht krijg je nieuw beslag.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_141980754
quote:
Gewoon bestellen via de site, of via Facebook aangeven. Krijg je zo thuis gestuurd...
pi_142020980
http://www.omroepwest.nl/(...)donuts-uit-de-winkel

Denken dat die donuts daar al vanaf 2011 liggen...
pi_142022412
quote:
Het beslag van twee van mijn deurtjes was niet helemaal goed, net bij de klantenservice gewoon nieuwe meegekregen :)
pi_142027763
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 21:18 schreef essnhills het volgende:

[..]

Het beslag van twee van mijn deurtjes was niet helemaal goed, net bij de klantenservice gewoon nieuwe meegekregen :)
Muffinbeslag? :9
pi_142027977
quote:
10s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:41 schreef Miniem het volgende:

[..]

Muffinbeslag? :9
Nee, pannenkoekenbeslag :9

Oh, eindresultaat nieuwe kast + lampjes en lantaarn van Ikea:

pi_142028076
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:44 schreef essnhills het volgende:

[..]

Nee, pannenkoekenbeslag :9

Oh, eindresultaat nieuwe kast + lampjes en lantaarn van Ikea:

[ afbeelding ]
Oh, wanneer bak je pannenkoeken voor me? :9

Mijn lantaarn staat nu buiten met een lichtje erin te branden O+
pi_142028387
quote:
10s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:46 schreef Miniem het volgende:

[..]

Oh, wanneer bak je pannenkoeken voor me? :9

Mijn lantaarn staat nu buiten met een lichtje erin te branden O+
Misschien na de zomer :+

En *O* *G* *O*
pi_142028447
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:52 schreef essnhills het volgende:

[..]

Misschien na de zomer :+

En *O* *G* *O*
Hou ik je aan :D

Jij geeft je lantaarn een plek in je kast?
pi_142028501
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:53 schreef Miniem het volgende:

[..]

Hou ik je aan :D

Jij geeft je lantaarn een plek in je kast?
Eentje in ieder geval wel, die andere moet ik nog even kijken wat ik leuk vind :Y Heb nog meer kasten natuurlijk :+

En even mee naar buiten nemen mocht het nodig zijn kan altijd natuurlijk 8-)
pi_142031126
quote:

[..]

Top (Y). Thanks.
  donderdag 10 juli 2014 @ 15:50:59 #235
100412 mefke79
komt goed!
pi_142140348
Ik heb V-vormige haken voor aan mijn Pax kastdeuren. Daar kan je dan mooi een hanger aan kwijt. Nou wil ik er graag een aantal bij kopen, maar ik zie ze niet meer op de site. Weet iemand of dit rekje van Hemnes past om een Pax deur?

niet zo praktisch als wat ik heb, maar toch. Ik vrees dat dit de opvolger is en of die past betwijfel ik
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_142142381
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 15:50 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb V-vormige haken voor aan mijn Pax kastdeuren. Daar kan je dan mooi een hanger aan kwijt. Nou wil ik er graag een aantal bij kopen, maar ik zie ze niet meer op de site. Weet iemand of dit rekje van Hemnes past om een Pax deur?
[ afbeelding ]

niet zo praktisch als wat ik heb, maar toch. Ik vrees dat dit de opvolger is en of die past betwijfel ik
[ afbeelding ]
HEMNES is meer bedoeld om aan "binnendeuren" te hangen, de haken zijn 4.3cm breed namelijk...

De GRUNDTAL haken kunnen op deuren van 2cm dik en dat komt, denk ik, het meest overeen met PAX deuren.
  donderdag 10 juli 2014 @ 16:55:41 #237
100412 mefke79
komt goed!
pi_142142468
Die Grundtal haken heb ik ook twijfel over of die passen. De haken die ik heb passen namelijk perfect juist door de V vorm en de breedte. Ik keek gisteren naar mijn pax deur en die is volgens mij geen 2 cm. Ik ga eens bij Ikea kijken wat zij daar aan de deuren hebben hangen.
pi_142142701
Je hebt het over deze toch:
  donderdag 10 juli 2014 @ 17:05:11 #239
100412 mefke79
komt goed!
pi_142142794
Ja, die heb ik. Die zijn er niet meer, toch?
pi_142142901
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 17:05 schreef mefke79 het volgende:
Ja, die heb ik. Die zijn er niet meer, toch?
Maar de manier waarop je die op je deur 'klemt', is hetzelfde als met de GRUNDTAL. De V-vorm heeft niets te maken met het wel of niet passen op een deur...

Geen idee, denk het niet. Maar volgens mij zat dit in het "vrije keuze assortiment". Wat wil zeggen dat niet iedere vestiging dit product persé verkocht en dat de voorraad van die producten vaak sneller uitverkocht is omdat dit niet zomaar meer bijgemaakt kan worden.
  donderdag 10 juli 2014 @ 17:09:17 #241
100412 mefke79
komt goed!
pi_142142959
Ik ben bang dat die smallere sneller gaan 'schommelen' aan de deur omdat ze smaller zijn. We gaan het zien, ik moet toch naar de ikea om bakken te halen voor in de vouwwagen. Boodschappenlijstje staat al klaar in de app. Wat is dat toch een uitvinding O+
pi_142143040
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 17:09 schreef mefke79 het volgende:
Ik ben bang dat die smallere sneller gaan 'schommelen' aan de deur omdat ze smaller zijn. We gaan het zien, ik moet toch naar de ikea om bakken te halen voor in de vouwwagen. Boodschappenlijstje staat al klaar in de app. Wat is dat toch een uitvinding O+
Ik denk dat dat nog wel meevalt :)

Oh heel handig, alleen had ik laatst dat mijn lijstje, ondanks opnieuw in te loggen, toch niet hetzelfde was als die via de site :?
  donderdag 10 juli 2014 @ 19:30:26 #243
325863 Krisp
Like.no.other
pi_142147228
M'n keuken is af! *O* METOD is een hele forse vooruitgang ten opzichte van FACTUM. De kastjes zitten aan alle kanten beter in elkaar en ze zijn lekker ruim.

Bovenin zitten enkel klapdeuren, en onderin enkel laden. Verder heb ik het blad ergens anders gekocht, net als de apparatuur (oven, kookplaat, afzuigkap, vaatwasser).

Met die vaatwasser gaat IKEA nog veel problemen krijgen: de deuren (80cm) zijn veel te hoog voor een standaard vaatwasser, waardoor je eigenlijk een hele lelijke constructie moet gebruiken. Gelukkig heb ik een extra hoge vaatwasser gekozen, waardoor ik met een slimme constructie toch gewoon de deuren tegen de vaatwasser zelf kon schroeven. ^O^
pi_142147301
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:30 schreef Krisp het volgende:
M'n keuken is af! *O* METOD is een hele forse vooruitgang ten opzichte van FACTUM. De kastjes zitten aan alle kanten beter in elkaar en ze zijn lekker ruim.
[ afbeelding ]
Bovenin zitten enkel klapdeuren, en onderin enkel laden. Verder heb ik het blad ergens anders gekocht, net als de apparatuur (oven, kookplaat, afzuigkap, vaatwasser).

Met die vaatwasser gaat IKEA nog veel problemen krijgen: de deuren (80cm) zijn veel te hoog voor een standaard vaatwasser, waardoor je eigenlijk een hele lelijke constructie moet gebruiken. Gelukkig heb ik een extra hoge vaatwasser gekozen, waardoor ik met een slimme constructie toch gewoon de deuren tegen de vaatwasser zelf kon schroeven. ^O^
Strak hoor! ^O^
Hoe heb je de ladekast rechts ingericht?
pi_142147319
quote:

[..]

Blijkbaar wisselt het per ikea vestiging of ze daar geld voor vragen? Ik moest 2,50 betalen voor het beslag. Naja, goed. Kan eindelijk die kast in elkaar.
pi_142147478
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:33 schreef Crientj het volgende:

[..]

Blijkbaar wisselt het per ikea vestiging of ze daar geld voor vragen? Ik moest 2,50 betalen voor het beslag. Naja, goed. Kan eindelijk die kast in elkaar.
Haar beslag klopte niet van een kast die ze net gekocht had.

Jij was je beslag toch kwijt?
  donderdag 10 juli 2014 @ 19:39:02 #247
325863 Krisp
Like.no.other
pi_142147482
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:32 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Strak hoor! ^O^
Hoe heb je de ladekast rechts ingericht?
IKEA heeft daar speciale laden voor, die minder diep zijn. De bovenste gebruik ik toe nu toe voor schoonmaakspullen en vaatdoeken, de onderste voor emmers en m'n teil. Vind het nog niet een ideale oplossing, maar het functioneert op zich wel. Mogelijk doe ik in de onderste lade de prullenbak van IKEA, maar dan ben ik meteen weer een groot deel van de ruimte onderin kwijt. Door die vaatwasser (tweede van rechts) houdt het niet echt over namelijk. :P
pi_142147551
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:39 schreef Krisp het volgende:

[..]

IKEA heeft daar speciale laden voor, die minder diep zijn. De bovenste gebruik ik toe nu toe voor schoonmaakspullen en vaatdoeken, de onderste voor emmers en m'n teil. Vind het nog niet een ideale oplossing, maar het functioneert op zich wel. Mogelijk doe ik in de onderste lade de prullenbak van IKEA, maar dan ben ik meteen weer een groot deel van de ruimte onderin kwijt. Door die vaatwasser (tweede van rechts) houdt het niet echt over namelijk. :P
Oh ik zie dat ik de andere rechts bedoelde :')

(dat van die spoelbakkast weet ik, ik weet ook dat IKEA laden heeft die achter het grotere front vallen, maar welke laden heb je links in de kast?

Bij METOD heb je wel een mooie ruime lade onder de oven. Dat was bij FAKTUM echt zo'n sneu klein ding waar je niks mee kon...
pi_142149506
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:38 schreef Miniem het volgende:

[..]

Haar beslag klopte niet van een kast die ze net gekocht had.

Jij was je beslag toch kwijt?
Klopt. Enkel, een vriendin van me had hetzelfde, ook het beslag weg/kwijt en die kreeg kosteloos nieuw beslag.
pi_142149686
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:33 schreef Crientj het volgende:

[..]

In principe is beslag alleen gratis wanneer het niet (correct) in je verpakking zit.
In de andere gevallen moet er voor betaald worden. Vroeger hing er bij onze beslagkasten een prijslijst. Uiteindelijk is het ter beoordeling van de servicemedewerker om er wel of geen geld voor te vragen.
Sowieso is het natuurlijk gewoon een service om beslag überhaubt bij of na te kunnen bestellen.
pi_142150914
mooie keuken.

bij de lades heb ik sowieso het idee dat je meer ruimte hebt.
behalve bij de gootsteen. daar zit best veel loze ruimte achter.
  donderdag 10 juli 2014 @ 21:19:25 #252
70559 singha
Singhalicious
pi_142151305
Ook pas een METOD keuken gekocht. De helft (frontjes en koelkast / vriezer) in duitsland gekocht en de rest gewoon in NL. Dat scheelde bij mij ruim ¤500,-, alleen al de koelkast was al ¤100 goedkoper.
Blijft verrrassend hoe groot de verschillen kunnen zijn.
Alleen jammer dat ik vanuit Hengelo naar Osnabruck moet rijden (50 min) als ik een Ikea in Hengelo op 3 minuten heb...
When the flag drops, the bullshit stops
pi_142151417
quote:
6s.gif Op donderdag 10 juli 2014 21:19 schreef singha het volgende:
Ook pas een METOD keuken gekocht. De helft (frontjes en koelkast / vriezer) in duitsland gekocht en de rest gewoon in NL. Dat scheelde bij mij ruim ¤500,-, alleen al de koelkast was al ¤100 goedkoper.
Blijft verrrassend hoe groot de verschillen kunnen zijn.
Alleen jammer dat ik vanuit Hengelo naar Osnabruck moet rijden (50 min) als ik een Ikea in Hengelo op 3 minuten heb...

Ik had ook al gekeken wat een keuken in Duitsland en in Nederland zou gaan kosten en bekeken welke onderdelen in dan waar zou kopen :P
  donderdag 10 juli 2014 @ 22:38:46 #254
325863 Krisp
Like.no.other
pi_142154653
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:41 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Oh ik zie dat ik de andere rechts bedoelde :')

(dat van die spoelbakkast weet ik, ik weet ook dat IKEA laden heeft die achter het grotere front vallen, maar welke laden heb je links in de kast?

Bij METOD heb je wel een mooie ruime lade onder de oven. Dat was bij FAKTUM echt zo'n sneu klein ding waar je niks mee kon...
Daar zitten drie laden in, inclusief een besteklade. Onderin zitten pannen, daarboven allerlei ingrediënten. De bovenste is uiteraard bestek en keukengerei, net als wat rommel. De meeste laden zijn voorzien van LED-strips, en onder de bovenkastjes zit ook een strip. :P De IKEA heeft ze zo dun gemaakt, dat je ze kunt invrezen. Dat ziet er echt goed uit. :D
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 21:11 schreef loecje het volgende:
mooie keuken.

bij de lades heb ik sowieso het idee dat je meer ruimte hebt.
behalve bij de gootsteen. daar zit best veel loze ruimte achter.
Klopt, maar daar loopt de afvoer van de gootsteen. Kun je dus weinig aan doen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Krisp op 11-07-2014 07:23:39 ]
  donderdag 10 juli 2014 @ 22:57:14 #255
70559 singha
Singhalicious
pi_142155372
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 21:21 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik had ook al gekeken wat een keuken in Duitsland en in Nederland zou gaan kosten en bekeken welke onderdelen in dan waar zou kopen :P
Nee Hengelo inmiddels, dat blijft natuurlijk ook vlakbij de grens. Maar vergelijken tussen Dld en NL kan wel schelen
When the flag drops, the bullshit stops
pi_142155466
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:38 schreef Krisp het volgende:

[..]

Klopt, maar daar loopt de afvoer van de gootsteen. Kun je dus weinig aan doen.
bij een kastje kan je de plank gewoon rondom de afvoer laten lopen.
pi_142173054
Even een vraag aan de kenners.. hoe donker is 'zwartbruin' bij IKEA? Ik trek binnenkort in een appartement en alles van IKEA wat ik leuk vind is verkrijgbaar in het zwartbruin. Nu kan dat ideaal zijn, maar ik werd gewaarschuwd dat het misschien te donker wordt.

Hieronder een mogelijke layout van de woonkamer, waarbij alleen de lichtbruine Poäng en zwarte Markus al in mijn bezit zijn. De Kivik-banken zullen waarschijnlijk lichtgrijs worden en de muren zijn wit, op de westelijke muur na (antraciet). Wordt het lelijk wanneer ik de rest in het zwartbruin neem?

De kleur van het laminaat:
pi_142173123
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:28 schreef rgras het volgende:
Even een vraag aan de kenners.. hoe donker is 'zwartbruin' bij IKEA? Ik trek binnenkort in een appartement en alles van IKEA wat ik leuk vind is verkrijgbaar in het zwartbruin. Nu kan dat ideaal zijn, maar ik werd gewaarschuwd dat het misschien te donker wordt.

Hieronder een mogelijke layout van de woonkamer, waarbij alleen de lichtbruine Poäng en zwarte Markus al in mijn bezit zijn. De Kivik-banken zullen waarschijnlijk lichtgrijs worden en de muren zijn wit, op de westelijke muur na (antraciet). Wordt het lelijk wanneer ik de rest in het zwartbruin neem?
[ afbeelding ]

De kleur van het laminaat:
[ afbeelding ]
Zwartbruin is wel echt zwartbruin (donker). Maar wat is de rest? Een eettafel, een kast, salontafel en tvmeubel? Ik denk dat dat nog wel mee gaat vallen. Vooral omdat je banken lichtgrijs zijn, en je er met je eetkamerstoelen rekening mee kunt houden dat deze lichter zouden kunnen zijn.

(ik zou de westelijke wand, waar de eettafel tegenaan komt, niet zo snel grijs doen eigenlijk. Dat is wel heel veel in mijn optiek...)
pi_142173148
kan prima. alleen maar wit is ook zo steriel.
pi_142173885
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:31 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Zwartbruin is wel echt zwartbruin (donker). Maar wat is de rest? Een eettafel, een kast, salontafel en tvmeubel? Ik denk dat dat nog wel mee gaat vallen. Vooral omdat je banken lichtgrijs zijn, en je er met je eetkamerstoelen rekening mee kunt houden dat deze lichter zouden kunnen zijn.

(ik zou de westelijke wand, waar de eettafel tegenaan komt, niet zo snel grijs doen eigenlijk. Dat is wel heel veel in mijn optiek...)
Sorry, de eettafel, stoelen, bureau, kast, salontafel en TV-meubel zouden dan allemaal zwartbruin worden (de kleuren op het plaatje komen dus niet overeen).

Zou het misschien leuk zijn om de eettafel, stoelen en TV-meubel zwartbruin te doen en vervolgens het bureau, TV-meubel en kast in het wit te doen(Borgsjö-serie, dus je ziet de nerven e.d. nog)?
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:32 schreef loecje het volgende:
kan prima. alleen maar wit is ook zo steriel.
Ga je dan af op het plaatje of de situatie waarin bijna alles zwartbruin zou zijn?
pi_142174087
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:54 schreef rgras het volgende:

[..]

Sorry, de eettafel, stoelen, bureau, kast, salontafel en TV-meubel zouden dan allemaal zwartbruin worden (de kleuren op het plaatje komen dus niet overeen).

Zou het misschien leuk zijn om de eettafel, stoelen en TV-meubel zwartbruin te doen en vervolgens het bureau, TV-meubel en kast in het wit te doen(Borgsjö-serie, dus je ziet de nerven e.d. nog)?

Ik heb hier wandplanken, eettafel en een kast in het zwartbruin, mijn eetkamerstoelen en tv/wand meubel (4m20) zijn wit. Mijn salontafel is dan weer van eiken. En ik moet zeggen dat ik dit een goeie combinatie vind.

Dus m.i. kan het wel...

Wordt het allemaal de BORGSJÖ serie?
pi_142174503
Bureau, kast en TV-meubel zouden Borgsjö kunnen worden, helaas zijn er verder geen salontafel, eettafel en eetkamerstoelen te vinden in het wit waarbij je nog een nerf o.i.d. kan zien. Het zou dan zonde zijn om dan gebruik te maken van het standaard IKEA wit.
pi_142174520
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:54 schreef rgras het volgende:

[..]

Ga je dan af op het plaatje of de situatie waarin bijna alles zwartbruin zou zijn?
ik ga af op de info die jij geeft, die info staat er toch niet voor niets bij??

ik had zwartbruine meubels in mijn studentenkamer, zelfs met een zwart leren bank ipv lichtgrijs. aan de muren mocht niets worden gedaan dus die waren allemaal wit.

stond prima. en mensen die het eerst afraden (doe alles licht, wit. zwart is veel te donker!) vonden het uiteindelijk veel mooier dan hun eigen steriel witte kamer.
pi_142174697
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:18 schreef loecje het volgende:

[..]

ik ga af op de info die jij geeft, die info staat er toch niet voor niets bij??

ik had zwartbruine meubels in mijn studentenkamer, zelfs met een zwart leren bank ipv lichtgrijs. aan de muren mocht niets worden gedaan dus die waren allemaal wit.

stond prima. en mensen die het eerst afraden (doe alles licht, wit. zwart is veel te donker!) vonden het uiteindelijk veel mooier dan hun eigen steriel witte kamer.
Sorry, ik besefte mij later pas dat het plaatje volledig afwijkt van mijn info.

Nu ik jullie zo hoor krijg ik steeds meer het 'fuck it'-gevoel.. gewoon tegen het (ouderwetse?) advies ingaan en voor alles in het zwartbruin gaan. :)
pi_142174785
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:17 schreef rgras het volgende:
Bureau, kast en TV-meubel zouden Borgsjö kunnen worden, helaas zijn er verder geen salontafel, eettafel en eetkamerstoelen te vinden in het wit waarbij je nog een nerf o.i.d. kan zien. Het zou dan zonde zijn om dan gebruik te maken van het standaard IKEA wit.
BORGSJÖ is bruin he, niet zwartbruin...

Verder moet je vooral gaan voor wat je zelf wilt! De ruimte is ruim genoeg om ook met donkere meubels niet een "krap" gevoel te krijgen.
pi_142175098
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:27 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

BORGSJÖ is bruin he, niet zwartbruin...

Verder moet je vooral gaan voor wat je zelf wilt! De ruimte is ruim genoeg om ook met donkere meubels niet een "krap" gevoel te krijgen.
Nu je het zegt, inderdaad! Gelukkig valt dat nog te omzeilen met een Hemnes kast, Malm bureau en Mosjö tv-meubel.
pi_142183722
Lijkt me dat het wel kan, maar misschien ook afhankelijk van hoeveel lichtinval je hebt?
Het eet/computerhoekje lijkt me redelijk donker.
pi_142184241
computer hoekje donker? het bureau staat voor het raam volgens de tekening, hoe licht wil je het hebben?
pi_142185153
Oh, ik had de ramen in die muur helemaal niet gezien.
Er valt dus genoeg licht naar binnen. Dat kan dan prima.
pi_142187020
Het is inderdaad een aardig licht appartement, ondanks dat het uitkijkt op het noord-oosten en noord-westen. Nog een vraag.. uitgaande van de hiervoor genoemde kleur laminaat, voornamelijk zwartbruine meubelen en voornamelijk witte muren.. wat voor kleur bankstel past hier het beste bij (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S69896992/)? Zelf zat ik te denken aan Isunda Grijs of Dansbo donkergrijs..

pi_142188003
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 22:20 schreef rgras het volgende:
Het is inderdaad een aardig licht appartement, ondanks dat het uitkijkt op het noord-oosten en noord-westen. Nog een vraag.. uitgaande van de hiervoor genoemde kleur laminaat, voornamelijk zwartbruine meubelen en voornamelijk witte muren.. wat voor kleur bankstel past hier het beste bij (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S69896992/)? Zelf zat ik te denken aan Isunda Grijs of Dansbo donkergrijs..

[ afbeelding ]
Waar gaat je voorkeur naar uit?
pi_142188378
qua bank kan je eigenlijk alles omdat de rest vrij neutraal is van kleur.
pi_142190520
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 22:43 schreef Bartjebart het volgende:
Isunda Grijs of Dansbo donkergrijs
Isunda Grijs of Dansbo donkergrijs.
pi_142190600
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 23:34 schreef rgras het volgende:

[..]

Isunda Grijs of Dansbo donkergrijs.
Maar je zult een voorkeur hebben voor de lichtere of de donkere?

Ik zou voor ISUNDA gaan...
pi_142193654
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 23:36 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Maar je zult een voorkeur hebben voor de lichtere of de donkere?

Ik zou voor ISUNDA gaan...
Ik dus ook, morgen dus maar een poging wagen om er één te bemachtigen.
Bedankt!
  zaterdag 12 juli 2014 @ 08:48:25 #276
35189 Troel
scherp en bot
pi_142198811
Zwartbruin kan prima :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 12 juli 2014 @ 09:14:01 #277
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142199003
Ik heb ook heel veel zwartbruin, maar combineer dat met wit en een anderskleurige bank en stoelkussens. Als er genoeg licht in je huis valt en je een lichte vloer hebt valt het behoorlijk mee hoor :)
And eternity in an hour.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 09:14:44 #278
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142199010
Waarmee heb je dat model van je inrichting gedaan? Wil ik ook gaan doen!
And eternity in an hour.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 11:39:28 #279
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_142201023
Vraagje: de Ikea had altijd van die supergoedkope houten fotolijstjes. Ik kan ze op de site niet meer vinden. Weet iemand of ze er nog zijn en wat ze kosten?
  zaterdag 12 juli 2014 @ 11:55:43 #281
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_142201286
Nee ik bedoel die met onbewerkt hout waar je met kinderen nog aan kan knutselen.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 12:06:24 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142201522
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 11:39 schreef Khadgar het volgende:
Vraagje: de Ikea had altijd van die supergoedkope houten fotolijstjes. Ik kan ze op de site niet meer vinden. Weet iemand of ze er nog zijn en wat ze kosten?
Volgens mij zijn dat geen fotolijstjes, maar van die rechthoekige spiegels met een hele brede houten rand.

Ik bedoel deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80232831/#/60232832 maar die is er kennelijk niet meer in onbewerkt hout.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_142202349
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 11:39 schreef Khadgar het volgende:
Je bedoelt RAKET. Is al een tijdje uit het assortiment geloof ik.
pi_142202610

Wat een leuke kast O+
pi_142228635
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 09:14 schreef _Dido_ het volgende:
Waarmee heb je dat model van je inrichting gedaan? Wil ik ook gaan doen!
Sketchup: http://www.sketchup.com/
pi_142229073
makkelijker is floorplanner.com
pi_142229440
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 00:17 schreef rgras het volgende:

[..]

Staan daar de IKEA meubels al in of zo?
pi_142229480
die kan je voor Sketchup downloaden. genoeg mensen die de meubels al tot in detail hebben uitgetekend.
pi_142234671
Inderdaad, al moet je niet op de kleuren letten aangezien die erg kunnen afwijken.
  zondag 13 juli 2014 @ 10:05:15 #290
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142234852
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 00:17 schreef rgras het volgende:

[..]

Thx :)
And eternity in an hour.
pi_142235947
Ik heb veel zwartbruine besta en een zwartbruine tafel in de woonkamer en dat is prima te doen met een wat lichtere vloer. Ook heb ik het gecombineerd met een paar van die vitrine-deurtjes, met daarin een overwegend witte stof, dat breekt het donkere een beetje op.
pi_142236637
Oeps.

Mijn vrouw en ik hadden even een communicatie probleempje.

Zij zei: die malm bedtafel mag weg hier...

Dus ik haal m met gepast geweld uit elkaar :P

Bleek dat ie in de andere kamer moest komen...

zondag 13 juli 2014 @ 16:52:34 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142245459
:o en nu moet je weer naar Ikea? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_142246106
Vreemd dat prijzen bij Ikea Breda duurder zijn dan in Delft.
Zelfs het softijsje :+ In Delft krijg je trouwens ook een muntje voor de softijsautomaat en in Breda niet.
  zondag 13 juli 2014 @ 17:50:13 #295
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142247452
Dat betekend dat er in Delft meer paupers rondlopen die meerdere keren met 1 hoorntje tappen.
pi_142248138
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 17:08 schreef Miniem het volgende:
Vreemd dat prijzen bij Ikea Breda duurder zijn dan in Delft.
Zelfs het softijsje :+ In Delft krijg je trouwens ook een muntje voor de softijsautomaat en in Breda niet.
De reden dat de prijzen in Delft hoger of lager liggen is hier al diverse keren uitgelegd :)
pi_142248664
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 18:10 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

De reden dat de prijzen in Delft hoger of lager liggen is hier al diverse keren uitgelegd :)
Vertel!
pi_142280052
Ik vind het wel jammer dat je bij Ikea niet op afmetingen van meubels kan zoeken.
Ik zoek namelijk een (boven)kast van 60cm breed en max 20cm diep. Voor het bewaren van schoonmaakmiddelen boven de wc. Maar ja, dat gaat niet zo makkelijk met de ikeasite...
  maandag 14 juli 2014 @ 13:33:49 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142280204
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:30 schreef athlonkmf het volgende:
Ik vind het wel jammer dat je bij Ikea niet op afmetingen van meubels kan zoeken.
Ik zoek namelijk een (boven)kast van 60cm breed en max 20cm diep. Voor het bewaren van schoonmaakmiddelen boven de wc. Maar ja, dat gaat niet zo makkelijk met de ikeasite...
Bij de badkamerserie is er toch wel een?

http://www.ikea.com/nl/nl(...)ents/bathroom/20808/
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_142285875
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:52 schreef Leandra het volgende:
:o en nu moet je weer naar Ikea? :+
Nee hoor, want uit assortiment :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')