ik stelde een doelgerichte vraag... Mag ik daar een antwoord op?quote:Op zondag 25 mei 2014 20:25 schreef persmaker het volgende:
[..]
Argumenten zat in de OP. Stel jij maar doelgerichte vragen.
en dan maar duimen dat er iemand op korte termijn ski-leraar wordt..quote:Op zondag 25 mei 2014 20:54 schreef hottentot het volgende:
[..]
Jaaah, dan kan ik volgende maand een sneeuwpop maken.
[ afbeelding ]
Tuurlijk ... wat is jouw vraag alweer?quote:Op zondag 25 mei 2014 20:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik stelde een doelgerichte vraag... Mag ik daar een antwoord op?
Hoeft ook geen goede te zijn, als ik in het ravijn ski, dan komt TS mij daar een week later wel uit redden.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:56 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
en dan maar duimen dat er iemand op korte termijn ski-leraar wordt..
Je staat niet zomaar ergens anders. Je zou niet geplaatst worden voor baantjes die 2 of 3 categorieën hoger zijn dan jouw capaciteiten. Daarbij komt dat je moet echt wel de trainingscursus halen. Als je dat niet haalt of als je telkens weer slecht presteert op het werk in verschillende functies, stel ik voor dat we een strafsysteem invoeren waarbij je loon wordt gereduceerd, je boetes krijgt, of waarschuwing of zelfs ontslag.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:59 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, laat ik ook eens een overzichtelijke, concrete vraag stellen dan.
Als je je werk niet goed doet, bijvoorbeeld omdat je een hekel hebt aan schoonmaken, of omdat je gewoon niet goed genoeg kan rijden om een bus door de stad te sturen of wat dan ook, word je dan ontslagen? Volgende week sta je toch weer ergens anders.
Wat is de motivatie om je werk goed te doen?
Ik vind dat dit een prachtige opportuniteit biedt aan zulke mensen om hun cv en portefeuille te diversificeren en uit te breiden zodat zij meer kansen maken op de arbeidsmarkt. Kansen die ze anders niet zouden hebben.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:02 schreef Holenbeer het volgende:
Oeh, mag ik dan ook een simpele en concrete vraag stellen?
Momenteel zijn er veel starters die na jaren lang studeren geen werk kunnen vinden omdat ze te weinig ervaring hebben. In hoeverre verwacht je dat deze mensen met een cursus in een ander werkveld wel interessant zijn voor de werkgevers?
(buiten het probleem dat de werkgevers van vandaag morgen zomaar in loondienst kunnen zijn)
Begrijpelijk dat je die naam niet weet, want dat is er niet.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:10 schreef persmaker het volgende:
loodgieter eveneens door hun toezichthoudend orgaan (naam weet ik niet uit mn hoofd)
Je ziet het dus als straf om deel te nemen en als beloning om ervan af te zijn?quote:Op zondag 25 mei 2014 21:14 schreef persmaker het volgende:
We kunnen ook een beloningssysteem invoeren waarbij de toppresteerders in een roulettebaan hun baan mogen behouden dwz voor een bepaalde tijd of permanent uit het roulettesysterm worden gehaald.
En weer wil je dat alle users veel moeite doen zonder zelf energie te steken in je topic. Zo werkt het niet. Eerst argumenteer jij waarom je vindt dat het zo moet, daarna kunnen we een inhoudelijke discussie voeren. Als dat er niet in zit, zeg dat dan gewoon, dan hoef ik de rest van het topic ook niet meer te lezen.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:37 schreef persmaker het volgende:
[..]
Zie bovenstaande reactie van mij. Zo komen we niet vooruit.
Waar halen we de vacatures vandaan, of zit iedereen bij toerbeurt in de WW?quote:Op zondag 25 mei 2014 21:14 schreef persmaker het volgende:
[..]
Ik vind dat dit een prachtige opportuniteit biedt aan zulke mensen om hun cv en portefeuille te diversificeren en uit te breiden zodat zij meer kansen maken op de arbeidsmarkt. Kansen die ze anders niet zouden hebben.
Dus dat is weer een bijkomend voordeel van mijn systeem.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Begrijpelijk dat je die naam niet weet, want dat is er niet.
Maar extreem weinig beroepen hebben een controlerend orgaan waar het de kwaliteit van de uitvoerende werknemer betreft.
Nee dat zijn theoretische grenzen. Kijk, we kennen niet iedereen altijd tevreden stellen.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je ziet het dus als straf om deel te nemen en als beloning om ervan af te zijn?
Euh?quote:Op zondag 25 mei 2014 21:21 schreef persmaker het volgende:
[..]
Dus dat is weer een bijkomend voordeel van mijn systeem.
Blijf meelezen hoor. De reacties daarna, we zijn alweer een eindje verder.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:20 schreef Operc het volgende:
[..]
En weer wil je dat alle users veel moeite doen zonder zelf energie te steken in je topic. Zo werkt het niet. Eerst argumenteer jij waarom je vindt dat het zo moet, daarna kunnen we een inhoudelijke discussie voeren. Als dat er niet in zit, zeg dat dan gewoon, dan hoef ik de rest van het topic ook niet meer te lezen.
lees effe terugquote:Op zondag 25 mei 2014 20:57 schreef persmaker het volgende:
[..]
Tuurlijk ... wat is jouw vraag alweer?
Daar stond mijn antwoord al op. Misschien heb jij het niet gelezen. Wat ook waarschijnlijk is omdat dit niet je eerste herhalingsvraag is.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:20 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waar halen we de vacatures vandaan, of zit iedereen bij toerbeurt in de WW?
Tevens wachten we nog op antwoord op de vraag hoe jij om denkt te gaan met de verminderde productiviteit en de stijging van de kosten, welke een vermindering van de economie en export betekenen.
Dat hert inwerktijd en aangezien de cursussen gratis zijn kost het de staat (en ultiem de belastingbetaler) niks.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:28 schreef Janneke141 het volgende:
Reken je die shitload aan opleidingscursusuren alsjeblieft even mee in je produktiviteit?
Ik zit nu middenin een interessante discussie hoor. Het zou je sieren als je je vraag zou kunnen herhalen.quote:
Degene die de cursus geeft doet dat voor niets?quote:Op zondag 25 mei 2014 21:32 schreef persmaker het volgende:
[..]
Dat hert inwerktijd en aangezien de cursussen gratis zijn kost het de staat (en ultiem de belastingbetaler) niks.
Ik ben geneigd te denken dat mensen met jouw plan nog eerder de ziektewet ingaan omdat ze geen zin hebben in werk onder hun niveau. Ook precies wat ik zou doen als ik van de staat inééns twee niveau's omlaag zou moeten met werk, alleen maar om plaats te maken voor een ander, dan stikken ze er maar in.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:27 schreef persmaker het volgende:
[..]
Daar stond mijn antwoord al op. Misschien heb jij het niet gelezen. Wat ook waarschijnlijk is omdat dit niet je eerste herhalingsvraag is.
Ik durfde te stellen dat arbeidsproductiviteit zelfs omhoog kan vanwege minder armoede en klassenstrijd wat een van de grootste oorzaken is van werkloosheid, uitval en ziekmeldingen.
Klopt maar het is eenmalig. Er wordt een lotingssysteem gebruikt om te bepalen wie uit een beroepssector bepaalde beroepssector de cursussen geeft voor een bepaalde tijdsduur. Dit wordt iemand van wie dat zijn primair beroep is (lees terug). We kunnen zelfs 20 mensjes in een leslokaal stoppen als jij wilt.quote:Op zondag 25 mei 2014 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Degene die de cursus geeft doet dat voor niets?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |