Dat zou kunnen komen doordat deze meteorietenzwerm nog nooit waargenomen is. Vraag me niet hoe of wat verder.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 02:26 schreef sararaats het volgende:
Welke meteorenzwerm? Ik weet van niks en m'n Hemelkalender geeft geen vallende sterren aan.
quote:De deeltjes van deze zwerm zijn in de negentiende en vroege twintigste eeuw verloren door de komeet 209P/LINEAR. In zijn baan om de zon beweegt de aarde door deze stroom deeltjes, waardoor ze in onze atmosfeer terechtkomen en meteoren veroorzaken. Doordat de deeltjes van recente datum zijn, is de wolk nog compact en de meteorenzwerm kort en hevig. De zwerm is bijzonder omdat hij nog nooit is waargenomen, maar dit maakt ook dat het precieze aantal meteoren moeilijk in te schatten is.
Had ik ook een paar keerquote:Op zaterdag 24 mei 2014 02:22 schreef Infection het volgende:
[..]
[..]
Ik heb net nog even dik een kwartier staan kijken en dacht iets heel lichts te zien, maar dat was waarschijnlijk gewoon mijn verbeelding.
Noord.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 02:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Heldere nacht hier, maar nog niks te zien. Welke kant moet ik opkijken: noord, oost, west, zuid?
quote:
quote:
Volgens mij 1 van de zeldzame keren dat Buitenradar gelijk krijgt.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:34 schreef bondage het volgende:
Ineens vanuit het niets ontstaat hier onweer boven Assen
Volgens mij weten we over een half uurtje meer, begint zich al echt een lijn af te tekenen in de buien.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |