Het natrekken van je diploma is toch ter sprake gekomenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:14 schreef Rooie01 het volgende:
[..]
Als het gevraagd was had ik het wel gezegd, maar er is niet verder over gesproken.
Op mijn CV staan alleen jaartallen en de opleiding geen geslaagd of niet geslaagd.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:15 schreef Rooie01 het volgende:
Het blijft gewoon een domme aktie van me - dat klopt - ga er even een nachtje over slapen..
Nope ..quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:15 schreef eight het volgende:
[..]
Het natrekken van je diploma is toch ter sprake gekomen
Ik dacht dat er inderdaad hbo opleidingen waren (en nog zijn?) die je met een examen afsloot.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:15 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
TS heeft eindexamen gedaan op het hbo. Ik denk dat hij ons ook een beetje aan het voorliegen is. Of was er een tijd dat je het hbo afsloot met een examen?
Hij bedoelt waarschijnlijk dat dat wel ter sprake is gekomen, maar niet specifiek het diploma.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hoe kom je dan erbij dat ze je CV willen natrekken?
Een WG die blij is dat de kandidaat niet de gewenste papieren heeft en daarover gelogen heeft?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:15 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien is TS verder wel de meeste geschikte kandidaat en zijn ze al blij met dat ie het eerlijk opbiecht/verduidelijkt (afhankelijk van hoe het op de CV staat).
Ik merk het vaak wel als ik met iemand samenwerk die niet de theoretische achtergrond van een goede opleiding heeft, maar doorgegroeid is op basis van prestaties op het werk. Niet zozeer in kennis, maar meer in hoe de persoon zaken benadert. Hoe relevant dat in het geval van de mogelijk nieuwe functie van TS is weet ik niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat voor relevantie heeft een diploma uit 1991, meer dan je recente werkervaring? Bijzonder bedrijf...
In welke bedrijfstak ben je actief? Of durf je dat niet kwijt?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:19 schreef Rooie01 het volgende:
Ik heb net een mail van HR gekregen dat ze een buro gaan inschakelen voor het natrekken van referenties en diploma's en werkervaring - 2 van de 3 zijn geen probleem diploma dus wel
Mooi, dan gewoon aangeven dat je de leerstof wel onder de knie hebt maar geen diploma bezit.quote:
Ik zou stoppen met de sollicitatieprocedure denk ik.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:19 schreef Rooie01 het volgende:
Ik heb net een mail van HR gekregen dat ze een buro gaan inschakelen voor het natrekken van referenties en diploma's en werkervaring - 2 van de 3 zijn geen probleem diploma dus wel
Ik weet niet in hoeverre die opleiding relevant is hier natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:19 schreef eight het volgende:
[..]
Een WG die blij is dat de kandidaat niet de gewenste papieren heeft en daarover gelogen heeft?
Ik kan het me nauwelijks voorstellen. Dan moeten de andere kandidaten wel heel slecht zijn.
Ligt eraan welke. Het niveauverschil tussen een technische studie of een pretstudie is enorm .quote:
beide.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:36 schreef eight het volgende:
[..]
Ligt eraan welke. Het niveauverschil tussen een technische studie of een pretstudie is enorm .
Waar ligt de grens voor jou dan?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 12:01 schreef Friek_ het volgende:
Ach, beetje liegen op je CV moet kunnen vind ik.
Deze verdient een nominatie voor slechtste advies van het jaar.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:09 schreef karton2 het volgende:
Ik zou het hard spelen.
Als je gaat opbiechten dat je geen diploma hebt dan is het een DIKKE kans dat het in hun bestand wordt opgenomen.
In een kleine sector gaat dit nieuws redelijk snel rond omdat dit niet zoveel voorkomt (pure aanname van mijn kant).
Dus. Het plan is alsvolgt.
Laat een week niks van je horen en neem contact met ze op en zeg dat je een ongeluk hebt gehad en een whiplash, constante hoofdpijn hebt. Je ziet af van de sollicitatieprocedure omdat je je aandacht wil richten op je herstel. Vervolg: je krijgt geen vervelende 'aantekening' en je leugen blijft alleen bij jou.
Ga gewoon door met solliciteren natuurlijk!
Afhankelijk van de situatie kan je dat scenario overwegen. Kleine bedrijven (5 man oid) willen nog wel eens in contact met elkaar staan. Een opmerking als "weet je wat voor sollicitant ik laatst had..?" kan er dan zo tussenzitten.
Ditquote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat voor relevantie heeft een diploma uit 1991, meer dan je recente werkervaring? Bijzonder bedrijf...
Die HR medewerker mailt 's avonds na 10-en nog dat ze een bureau gaan inschakelen?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:19 schreef Rooie01 het volgende:
Nee, je geeft dan een onderzoeksbedrijf toestemming om dat na te trekken en dan mag het wel.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:25 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Mag een random bedrijf of persoon dan gegevens over je vragen bij een roc/hogeschool/uni?
Dit dus ts.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:33 schreef Fripsel het volgende:
Hoe heb je het op je CV staan dan? Want als je er op hebt staan 'van periode X tot periode X heb ik Studie X gedaan' is daar toch niks gelogen aan? Ookal heb je het niet afgerond kan het wel relevante ervaring zijn. Ik heb op mijn CV bij mijn Havo erachter staan 'afgerond op datum X' en dan bij mijn HBO studie staat 'verwacht af te ronden op datum X'..
Als ze dan komen vragen van 'je hebt het nooit afgerond' kun je zeggen dat het ook niet zo op je CV staat en dat er tijdens het gesprek niet over gesproken is en dat je er daardoor niet aan gedacht hebt en uitleggen dat je wel alle vakken tot het eindexamen hebt gedaan. Het is zo groot als je het zelf maakt.
wat een werkgeverquote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:01 schreef Rooie01 het volgende:
Ik de werkgever een mail gestuurd en het opgebiecht, ben toch uiteindelijk aangenomen moest wel een assessment maken en heb nu de baan... het was een stomme actie maar uiteindelijk blij dat het zo opgelost is.
Bedankt een ieder.
Had je nog gevraagd of ze erachter waren gekomen?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:01 schreef Rooie01 het volgende:
Ik de werkgever een mail gestuurd en het opgebiecht, ben toch uiteindelijk aangenomen moest wel een assessment maken en heb nu de baan... het was een stomme actie maar uiteindelijk blij dat het zo opgelost is.
Bedankt een ieder.
Heel veel geluk met die werkgever.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:01 schreef Rooie01 het volgende:
Bedankt een ieder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |