Let maar eens op.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe gaat de Franse uitslag het Nederlandse beleid dan beïnvloeden?
Hoe moet het anders?quote:Op zondag 25 mei 2014 22:02 schreef Igen het volgende:
Frankrijk![]()
Kritisch over de EU zijn, okee. Maar dat het op díé manier moet, heel droevig.
Heel veel stemmen op de neonazi's (Jobbik) voorspelden de peilingen.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:02 schreef Skillsy het volgende:
Ik ben nu erg benieuwd wat de Hongaren hebben gestemd.
Bijna niet: opkomst 30%, waarvan vermoedelijk veel rechts en anti-EU.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:02 schreef Skillsy het volgende:
Ik ben nu erg benieuwd wat de Hongaren hebben gestemd.
Ja dat wel maar ondanks dat ben ik wel blij. Heeft EU toch zelf hiervoor gezorgd. Ze hadden naar het volk moeten luisteren.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:02 schreef Igen het volgende:
Frankrijk![]()
Dat valt ook wel weer mee. De gevestigde pro-Europese S&D/EVP/ALDE/Greens hebben nog altijd een overgrote meerderheid. En wat dat met de bezuinigingen van Rutte te maken heeft weet ik niet.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:01 schreef Skillsy het volgende:
Rutte kan nu fluiten met zijn bezuinigingen.Europa , dankzij Frankrijk, heeft een gigantische klap gekregen. Ik ben blij met Frankrijk . Waar Nederlanders niet hebben gestemd omdat ze te laf zijn laten anderen landen zien hoe ze erover denken.
Mooi zo , dus ANTI EUquote:Op zondag 25 mei 2014 22:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Heel veel stemmen op de neonazi's (Jobbik) voorspelden de peilingen.
Of is het gewoon omdat Hollande bijzonder impopulair is momenteel?quote:Op zondag 25 mei 2014 22:04 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ja dat wel maar ondanks dat ben ik wel blij. Heeft EU toch zelf hiervoor gezorgd. Ze hadden naar het volk moeten luisteren.
hij juicht ook om FNquote:Op zondag 25 mei 2014 22:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Bah, Jobbik verdedigen omdat ze toevallig ook anti-EU zijn, gatverdamme
Tja, neonazi's zitten overal. Ook op Fok!.quote:
Zijn er geen andere problemen in Frankrijk dat ze daar op FN stemmen? Sommige stemmen ook gewoon alsof het "normale" verkiezingen zijn.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:02 schreef Igen het volgende:
Frankrijk![]()
Juist op internet inderdaadquote:Op zondag 25 mei 2014 22:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, neonazi's zitten overal. Ook op Fok!.
twitter:merijn1981 twitterde op zondag 25-05-2014 om 22:00:12In Portugal boekt MPT doorbraak: 8pct. De groene centrumpartij is alternatief voor kiezers die weglopen bij aloude machtspartijen PS en PSD reageer retweet
twitter:merijn1981 twitterde op zondag 25-05-2014 om 22:01:58In Spanje maakt linkse anti-establishment partij Podemos doorbraak. Verdergaande versplintering links zou rechts bij nat. verk. enorm helpen reageer retweet
twitter:merijn1981 twitterde op zondag 25-05-2014 om 21:06:31Ext pll Portugal: PS: 32% (+5.5); PSD/CDS: 27% (-13.1); CDU: 13.5% (+2.9); MPT: 7.5% (+6.8); BE: 6% (-4.7); Livre 2.5% (new) reageer retweet
twitter:merijn1981 twitterde op zondag 25-05-2014 om 21:07:59In Portugal lijkt centrumlinkse PS te winnen. Ook goed resultaat voor communisten die uit euro willen. En verlies v centrumrechtse regering reageer retweet
twitter:GoosR twitterde op zondag 25-05-2014 om 22:08:07AfD-voorzitter Lucke zegt op ZDF nog een keer dat hij niet met de PVV gaat samenwerken. "Dat doen wij alleen met constructieve partijen." reageer retweet
Want bij voorbaat zeggen dat je niet gaan samenwerken is natuurlijk enorm constructief.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:13 schreef SadPanda het volgende:
twitter:GoosR twitterde op zondag 25-05-2014 om 22:08:07AfD-voorzitter Lucke zegt op ZDF nog een keer dat hij niet met de PVV gaat samenwerken. "Dat doen wij alleen met constructieve partijen." reageer retweet
Klinkt alsof hier iemand op z'n teentjes getrapt is.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Want bij voorbaat zeggen dat je niet gaan samenwerken is natuurlijk enorm constructief.
Populistisch gelul.
Nou, ja. Samenwerken met de PVV zou hen ook in dat hoekje plaatsen en ze willen zich juist profileren als serieuze partij. Snap het wel.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Want bij voorbaat zeggen dat je niet gaan samenwerken is natuurlijk enorm constructief.
Populistisch gelul.
Vanuit AfD gezien niet zo raar. AfD gaat veel minder ver dan de PVV. Ze willen niet eens uit de EU, en zijn ook totaal niet anti-immigratie of nationalistisch.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Populistisch gelul.
Heb niet gestemd, ook bij Nederlandse verkiezingen niet. Probeer het nog eensquote:Op zondag 25 mei 2014 22:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Klinkt alsof hier iemand op z'n teentjes getrapt is.
Ik snap de gedachtegang ook wel, maar breng dat dan niet zo dom.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou, ja. Samenwerken met de PVV zou hen ook in dat hoekje plaatsen en ze willen zich juist profileren als serieuze partij. Snap het wel.
De PVV is dan ook niet constructief, dat zag je wel bij het val van het kabinet...quote:Op zondag 25 mei 2014 22:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Populistisch gelul.
Men probeert hen in die hoek te drukken. Dan moet je er alles aan doen om daar weg te blijven.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Heb niet gestemd, ook bij Nederlandse verkiezingen niet. Probeer het nog eens
[..]
Ik snap de gedachtegang ook wel, maar breng dat dan niet zo dom.
Ik heb eerlijk gezegd 0 idee wat de PVV in het Europees parlement allemaal uitgevroten heeft. Weet alleen dat er enkele leden zich los hebben gemaakt van de PVV en alleen zijn verder gegaan.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:19 schreef Charles.Darwin het volgende:
Hoezo dom? De PVV is in niets constructief gebleken. Als buitenstaander (wat hij is, als Duitser) mag je dat dus niet zeggen?
Dat doen men overal. Zelfs hier.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Men probeert hen in die hoek te drukken. Dan moet je er alles aan doen om daar weg te blijven.
Je commentaar sloeg dan ook nergens op. Dan is dat niet zo vreemdquote:Op zondag 25 mei 2014 22:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat doen men overal. Zelfs hier.
Er wordt gelijk geimpliceerd dat ik een een PVV'er ben omdat ik ergens commentaar op heb. Affreus gewoon. Erg zielig.
Dus jij vind het constructief om van te voren al niet met mensen samen te willen werken, ondanks dat je dat eventueel wel kan?quote:Op zondag 25 mei 2014 22:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je commentaar sloeg dan ook nergens op. Dan is dat niet zo vreemd
Stemmen vooral. Ze zitten niet in een fractie dus veel meer mogen ze ook niet doen.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd 0 idee wat de PVV in het Europees parlement allemaal uitgevroten heeft. Weet alleen dat er enkele leden zich los hebben gemaakt van de PVV en alleen zijn verder gegaan.
quote:Op zondag 25 mei 2014 22:09 schreef SadPanda het volgende:
twitter:merijn1981 twitterde op zondag 25-05-2014 om 22:00:12In Portugal boekt MPT doorbraak: 8pct. De groene centrumpartij is alternatief voor kiezers die weglopen bij aloude machtspartijen PS en PSD reageer retweet
Die nieuwe partij MPT is trouwens pro-Europa. In hun programma willen ze "meer Europa maar minder technocratie"; ze vinden dat de fouten bij het opzetten van de euromunt moeten worden opgelost door o.a. een Europees bankentoezicht in te stellen.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:10 schreef SadPanda het volgende:
twitter:merijn1981 twitterde op zondag 25-05-2014 om 21:07:59In Portugal lijkt centrumlinkse PS te winnen. Ook goed resultaat voor communisten die uit euro willen. En verlies v centrumrechtse regering reageer retweet
Samenwerken in het EP doe je in de eerste plaats met gelijkgezinden. Het Nederlandse CDA met de Duitse CDU etc. Het lijkt me het goed recht van AfD om niet in die zin met Wilders te willen samenwerken, maar bijv. met een andere Nederlandse partij.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dus jij vind het constructief om van te voren al niet met mensen samen te willen werken, ondanks dat je dat eventueel wel kan?
Het is buitengewoon kinderachtig. Iets waarvan je mag hopen dat mensen die een continent willen leiden dat achter zich hebben gelaten.
Voor dit specifieke geval zie ik echt geen probleem. Want constructief en PVV gaan niet samen. afD presenteert zich als een serieuze partij, dan moet je niet bij de nee-roepers willen horen.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dus jij vind het constructief om van te voren al niet met mensen samen te willen werken, ondanks dat je dat eventueel wel kan?
Het is buitengewoon kinderachtig. Iets waarvan je mag hopen dat mensen die een continent willen leiden dat achter zich hebben gelaten.
quote:Op zondag 25 mei 2014 22:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Samenwerken in het EP doe je in de eerste plaats met gelijkgezinden. Het Nederlandse CDA met de Duitse CDU etc. Het lijkt me het goed recht van AfD om niet in die zin met Wilders te willen samenwerken, maar bijv. met een andere Nederlandse partij.
Ik zie al dat onze meningen hierover totaal verschillend zijn.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor dit specifieke geval zie ik echt geen probleem. Want constructief en PVV gaan niet samen. afD presenteert zich als een serieuze partij, dan moet je niet bij de nee-roepers willen horen.
Waarom zou een exit poll minder representatief zijn bij een lage opkomst? Opkomstpercentage maakt niks uit voor de betrouwbaarheid van een exit poll.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:39 schreef YazooW het volgende:
Hoe representatief is zo'n exit poll nou bij zo'n lage opkomst. Ben benieuwd hoe de echte cijfers er straks uit zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |